מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בלוטת התריס נתוניםיפית06/09/2019
שלום
Tsh קטן מ- 0.03
Ft4 15.1
Ft3 4.72
בבדיקה קודמת
Ft4 23.2
Ft3 9.47
Tsh קטן מ0.03
מה פשר השינויים הללו?
תודה, יפית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליפית
ד''ר מאיה איש שלום06/09/2019בבדיקה הקודמת היתה פעילות יתר של בלוטת התריס, בבדיקה הנוכחית מדובר בפעילות יתר תת קלינית. דהיינו שפור בתפקוד בלוטת התריס. יתכן ומדובר בדלקת בבלוטת התריס מצב שלרב חולף מעצמו אך עשוי להביא לתת פעילות של בלוטת התריס. כדאי להמשיך לעקוב ולהתיעץ עם אנדוקרינולוג.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות יתר בלוטת התריס והנקהמירב06/09/2019
שלום רב, אני מ 2007 מאובחנת בתת פעילות בלוטת התריס ילדתי בת לפנ י 8 שבועות. לפני ההריון לקחתי יוטירוקס 700 בשבוע במהלך ההריון לקחתי 900 ירדתי ל 800 ואז שבועיים לפני הלידה לקחתי שוב 900 כאשר ירדתי הורדתי ל 800. ביום שלישי עשיתי בדיקות TSH 0.08 T4 -27.2 (T3נראה תקין 4.2) הנתונים אני יודעת מצביעים על פעילות יתר. האם אני אמורה להפסיק לחלוטין עם הכדורים היוטרקס או להוריד מימון וכן האם יש השפעה על ההנקה. (אני חוששת אם הפסיק לגמרי והגיע לתת פעילות יווצר לי בעיה/חוסר בחלב אם. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למירב
ד''ר מאיה איש שלום06/09/2019האם נבדק הT3 מה רמתו?
מציעה להתיעץ עם הרופא המטפל, אולי בנתים להוריד ל700 מקג' לשבוע. יש סכוי טוב שמדובר במנון יתר, בסבירות נמוכה יותר דלקת בבלוטת התריס שגורמת לפעילות יתר. חשוב לדעת מה רמת הT3.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהT3
מירב09/09/2019תודה רבה על התשובה. , נראה שלא כל המספרים יצאו ברור.
T3-4.2
Tsh-0.08
T4-27.2
אם ה t3 תקין זה דלקת או מינון יתר? כמה זמן לוקח לבלוטה ל'התאפס' תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך התיעצות
מירב12/09/2019תודה רבה על התשובה. , נראה שלא כל המספרים יצאו ברור.
T3-4.2
Tsh-0.08
T4-27.2
אם ה t3 תקין זה דלקת או מינון יתר? כמה זמן לוקח לבלוטה ל'התאפס' תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה למירב
ד''ר מאיה איש שלום12/09/2019נראה יותר כמו מנון יתר. מציעה להתיעץ לגבי המנון עם הרופא המטפל לא חושבת שכדאי להפסיק אולי בשלב ראשון להוריד ל700.
לTSH לוקח חודש להגיע לסטטוס קוו חדש. עדיף לא לקחת את התרופה לפני בדיקת הדם אלא אחריה כי נטילה לפני גורמת לעליה בT4.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסבר בלוטת התריסיפית04/09/2019
שלום דר. Tsh0.003קטן מ. שאר הבדיקות t3. T 4. תקינות על מה זה מעיד תודה רבה על תשובתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליפית
ד''ר מאיה איש שלום05/09/2019אם T4 וT3 לא נוטים לצד הנמוך של הנורמה אלא לצד הגבוה יתכן ומדובר בפעילות יתר תת קלינית של בלוטת התריס. כלומר נטיה לפעילות יתר שיכולה לחלוף מעצמה או להפוך לפעילות יתר משמעותית יותר. מציעה לפנות ליעוץ אנדוקריני להמשך ברור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש משמעות לערכים נמוכים של סוכר ללא סוכרת?מממ04/09/2019
שלום רב,
בריאה בדרך כלל, בת 34.
האם לאדם בריא יש משמעות לערכי סוכר נמוכים בהדיקת דם?
אתמול עשיתי בדיקת דם, כשעתיים לאחר ששתיתי קפה ללא סוכר ועוגה אישית קטנה, ויצא 65, זה אומר שהמצב תקין, נכון?
תודה מראש,
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למממ
ד''ר מאיה איש שלום05/09/2019יתכן שמדובר בערך תקין או תגובתיות יתר של הלבלב לעוגיה. הכל תלוי בהקשר הקליני וגם אם הבדיקה נעשתה כראוי
בעקרון באנשים בריאים נראים ערכים כאלו
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויטמין D - המשך התייעצות.רוני02/09/2019
שלום ד"ר.
התייעצתי איתך כאן בפורום על נטילת כמות מופרזת של תוסף ויטמין D במשך חודש 10,000 IU ביום.
הפסקתי לקחת את הכדור לפני שבועיים, והיום עשיתי בדיקות דם:
1.Vitamin D3
(Calcifediol), 25Hydroxy
תשובה: 46 ng/mL
Insuffficiency 20-29
Safficient 30-100
Deficiency <20
2. CreatinineB
תשובה: 0.8 mg/dL
ערכים תקינים: 0.8 - 1.5
3. CalciumB
תשובה: 9.60 mg/dL
ערכים תקינים:8.4 - 10.2
מקווה שהתוצאות מצביעות שלא נגרם נזק ?
וכן , האם ברמה הנוכחית של ויטמין D \ סידן , כדי לתחיל לקחת ויטמין D במינון 1000 או לחכות ? כמה לחכות ?
לפני הטיפול המופרז היה לי ויטמין D ברמה של 20 ng/mL וסידן ברמה של 9 mg/dL.
אודה לתשובתך ותודה מראש על כל העזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרוני
ד''ר מאיה איש שלום02/09/2019אכן לא נראה שנגרם נזק (כפי שחשבתי). 46 נג/מל זה מעט גבוה לא רעיל אבל מעט גבוה מהרצוי (30-40).
היתי מחכה חודש עד חודש וחצי ואז מחדשת 1000 יחידות ליום של ויטמין D.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
רוני03/09/2019מעניין, אם לאחר שבועיים של אי נטילת תוסף ויטמין D יש לי 46 נג/מל , יש לך אפשרות להעריך כמה היה לפני שבועיים (בתקופת השיא) ? לפני הטיפול היה לי ערך של 20 נג/מל.
ובתור אחד שמתחיל לסבול מדילול עצם, לאיזו רמת ויומין D עלי לשאוף להגיע ? 30 או 40 ?
לגבי סידן: האם עלי להמשיך להקפיד על תזונה של 1200 יחידות סידן ביום שזה לא קל ? או האם רמת סידן של 9.60 mg/dL (ערכים תקינים:8.4 - 10.2) מספקת ועלי לאכול כרגיל בלי להתאמץ על ערך של 1200 ?
הרבה שאלות... מודה לסבלנותך..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לרוני
ד''ר מאיה איש שלום05/09/2019קשה לדעת מה היה ערך הויטמיןD. אבל כנראה ברמה דומה שאינה רעילה. מספיקה רמה בין 30-40 נג/מל. לגבי הסידן כדאי לנסות להגיע ל1200 מג' ליום (בעזרת 100 גרם רקוטה ליום זה אפשרי יש בה 500 מג סידן). או אם אין ספור של אבנים בדרכי השתן או הפרשה מוגברת של סידן בשתן ניתן לשקול תוסף סידן.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני נוטלת דינסיטי
ריקי ברוך08/09/2019אני בהחלט ממליצה לך על תוספת סידן אמורפי- אין תופעות לוואי. ספיגה טובה.
אני מרוצה מאוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טוסטסטרון נמוך - דרכי טיפוליניב02/09/2019
שלום ד"ר.
סובל מטוסטסטרון נמוך.
MRI מוח תקין , כל שאר הבדיקות ההורמונליות תקינות (LH וכו") , בדיקת אשכים ע"י אורולוג תקינה. בדיקת קורטיזול תקינה.
נאמר לי שיש לי טוסטסטרון נמוך מסיבה לא ידועה והומלץ על טיפול בג"ל.
קראתי המון באינטרנט והבנתי שבמקרה שלי אומנם רמת LH תקינה אך לא נגרם התהליך שגורם לאשך לייצר טוסטסטרון וזה יכול להצביע על בעייה ב LH (למרות שרמתו תקינה, המבנה שלו לא ? ) האם זה ניתן לאיבחון ע"י בדיקה ? מהי ?
אם כן, מדוע במקרים כמו שלי לא מטפלים במתן LH סינטטי ?
הטיפול בטוסטסטרון ג"ל סינטטי בעייתי עקב תופעות לוואי בקרישות דם, נראה לי טיפול שבורח מטפול בבעיה האמיתי : LH.
אודה לתשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני אחד עם בעיה דומה - שונה
ניק02/09/2019אני לא רופא אלא אחד שסובל מטסט' נמוך וlh וfsh נמוכים אך בנורמה. בעיקרון יש שתי תופעות שכיחות של חסר בטסטסטרון:
1. היפוגונדיזם ראשוני, טסט נמוך שמקורו בבעיה באשך, במקרה כזה רמת הlh גבוהה ולעתים מעל הנורמה אך האשך איננו מיצר את הטסטסטרון בגלל בעיה פנימית.
2. היפוגונדיזם משני - הבעיה היא ביותרת המוח, יש חסר של lh (הlh נמצא בטווח הנורמה בתחתית או מחוץ לנורמה בצד השלילי) ובעקבות כך האשך לא מקבל את ההוראה ליצר את הטסט.
אצלי זה משני לדוגמה, הlh נמוך, האשכים תקינים אך לא מקבלים את ההוראה הדרושה.
ע"פ ההתרשות ממיקום הlh לעומת טווח הנורמה אתה יכול לדעת מה הבעיה. אם הlh נמוך אז טסטסטרון חיצוני כמו ג'ל או זריקה יגרמו לעוד הפחתה משמעותית בlh (כי הטסט מתקבל ממקור חיצוני ולא מיוצר בתהליך טבעי: היפותלמיס-lh-אשך שמייצר טסט).
יש תרופות שעובדות על גירוי יותרת המוח ליצור lh..אתה יכול לבדוק ברשת ו/או להתייעץ עם האנדוקרינולוג שמטפל בך.
בהצלחה, מקווה שנצליח לטפל במצב ולהשתקם ולהבריא עם התקדמות הרפואה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
יניב03/09/2019תודה של תשובתך.
בעוד שידועות ההשפעות הטובות והרעות של תוסף טוסוסורון לאורך זמן , לא ידוע (לפחות לי) מה ההשלכות של לקיחת כדור המגרה את בלוטת יתרת המוח לייצר LH תקין לאורך זמן.
ד"ר מאיה , האם אי פעם נערכה השוואה בין שני סוגי הטיפולים לטוב ולרע ? מה היו המסקנות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה ליניב
ד''ר מאיה איש שלום05/09/2019לכל טפול יש יתרונות וחסרונות. אם פוריות חשובה אז עדיף להמנע מתוסף טסטוסטרון ולתת זריקות LH או כדורים שמגרים את ההיפופיזה.
ישנם יתרונות וחסרונות נוספים אך כדי ליעץ לך יש צורך בתמונה הקלינית המלאה בדיקה גופנית ובדיקות דם מציעה לפנות ליעוץ אנדוקרינולוג
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנגודת לאינסולין וחומצה אלפא ליפואיתרוני01/09/2019
שלום,
אני בת 36 עם תסמונת מטבלית ותנגודת לאינסולין. כבר 16 שנים שלוקחת כדור גלוקומין 750 מ"ג אחד ביום, והסוכר מאוזן. יש לי גם נוירופתיה, והייתי רוצה להתחיל לקחת חומצה אלפא ליפואית. הבנתי שהיא עלולה להוריד את הסוכר גם כן, העניין הוא שאני לא מודדת סוכר בבית... האם במידה ואני מרגישה שביחד איתה יש לי סוכר נמוך אז כדאי לנסות לקחת רק חצי גלוקומין?
והאם ידועות לך מהי התרופהנגד כולסטרול שאותן רוב האנשים מעדיפים כי יש בה כמה שפחות תופעות לוואי? תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרוני
ד''ר מאיה איש שלום01/09/2019השפעת אלפא לפואית על רמות הסוכר היא קטנה. ולכן החשש מזערי שיהיו לך ערכים נמוכים. לגבי תרופות להורדת כולסטרול התגובה אישית. פרבסטטין נחשבת תרופה שעושה פחות תופעות לואי שריריות מצד שני ההשפעה שלה קטנה יותר בהפחתת רמות כולסטרול. אפשר גם לשקול נסיון בסטאטור במנון נמוך לא כל יום (למשל לסרוגין) תלוי ברמות הכולסטרול. לעיתים טפול שהוא לא כל יום גם מפחית סכון לתופעות לואי. סהכ 10% מהנוטלים סובלים מתופעות לואי שקשורות לשרירים
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת יוטירוקס אחרי כמעט שנתייםאפרת31/08/2019
שלום רב, אחרי כמעט שנתיים של 25 מג אחרי שהיתה אפיזודה של 20 tsh זה לא בעיתי להפסיק ל6 שבועות ואז לבדוק ?. Tsh אחרון באפריל היה 2.88
ללפני 3 שנים היה בערך 10 ונוגדנים חיובים. ולקחתי כחודש 50 מג ליום היתי בהתחלת הריון אז וכשראיתי שירד פשוט הפסקתי. עוד בהריון. אח"כ אחרי כשנה היה את ה20 פתאום. וטי 4 קצת גבוה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאפרת
ד''ר מאיה איש שלום01/09/2019אם המנון הוא רק 25 מג' ליום אז אפשר לנסות להפסיק כשהTSH כרגע תקין
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפסקת יוטירוקס אחרי כמעט שנתיים
אפרת01/09/2019תודה רבה!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלומיד/ קלומיפן - טסטסטרוןשי לוה31/08/2019
שלום ד"ר,
אנדוקרינולוג בכיר רשם לי את התרופה כלומיד במינון של 25 מ"ג אחת לשלושה ימים להעלאת הטסטסטרון הטבעי וטיפול בבעיות מין (אני בן 30), תוך כמה זמן בערך אני צפוי להרגיש השפעה?
עד כה נטלתי את התרופה פעמיים - ללא שינוי..
האם מוכר בארץ טיפול ארוך טווח בכלומיד לגברים? הביקורות שקראתי ברשת די חלוקות בהשפעות התרופה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשי
ד''ר מאיה איש שלום02/09/2019ישנם מספר מחקרים לא גדולים לגבי טפול בקלומיפן למספר שנים.
צריך לבדוק אם אכן יש הצדקה לטפול ארוך טווח או שצפויה התאוששות של המערכת העצמונית
פעמיים זה לא מספיק זמן בכדי לראות שנוי
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך התייעצות
שי לוה03/09/2019תודה ד"ר, נדמה לי ששגיתי, יותר מפעמיים לקחתי.
יום א' שעבר, יום ג' שעבר, יום ש' שעבר + היום, ארבע פעמים ס"כ עד עכשיו.
האם טווח הזמן הזה הוא אינדיקטור לכך שהתרופה לא משפיעה עליי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לשי
ד''ר מאיה איש שלום05/09/2019התגובה היא אישית היתי נותנת צאנס שבועיים שלושה לפני קבלת החלטה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוג תנגודת אינסוליןרוני28/08/2019
שלום רב,
אני לוקח מטפורמין 850 מ"ג פעמיים ביום, לאחר ארוחת בוקר ולאחר ארוחת ערב.
בממוצע הערכים שלי הם:
בוקר בצום: 115
שעתיים לאחר ארוחת צהריים: 125
האם נכון להסיק מהתוצאות שיש לי תנגודת אינסולין בכבד ופחות תנגודת בשרירים\שומן ?
זאת על סמך שהערכים בבוקר גבוהים ושעתיים אחרי ארוחת צהריים תקינים
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרוני
ד''ר מאיה איש שלום01/09/2019לפי מה שאת מתאר אכן כנראה שאתה צודק. היתי בודקת שעה אחרי האוכל שם בדרכ שיא עלית הסוכר בסוכרתיים..בעיקר אחרי אכילת פחמימות.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפוגונדיזם היפוגונדוטרופי מבודדשימי ר"ג28/08/2019
שלום דוקטור,
עקב תלונותיי על תפקוד מיני ומצבי רוח נשלחתי לבדיקות מעבדה אשר עפ האנדוקרינולוג הצביעו כי יש לי היפו היפו מבודד (ללא פגיעה בצירים אחרים, חוש ריח תקין, סימני מין משניים וראשוניים תקינים) הfsh והlh נמוכים ובעקבות כך הטסט נמוך כפי שהסביר לי הדוקטור.
שאלתי היא האם היה צורך לשלוח אותי לבדיקת הדמיה כלשהי? Ct או mri על מנת לאשש את האבחנה? כי לא נשלחתי והאבחנה נעשתה על סמך העדות שלי ובדיקות ההורמונים.
האם יש אפשרות לפתור את ההיפו באמצעות הליך כירורגי מבלי להיות תלוי בטיפול תרופתי ארוך טווח?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשימי
ד''ר מאיה איש שלום01/09/2019לא ידוע לי על הליך כרורגי שיכול לפתור את הבעיה אם אין גדול הפופזרי. צריך לשקול כן בצוע בדיקת הדמיה הפופזרית בהתאם לתמונה הקלינית ושאר הפרופיל ההורמונלי (חשובות למשל רמות פרולקטין, FT4 TSH קורטיזול GH IGF1) וכן רמות הטסטוסטרון
מציעה להמשיך יעוץ עם אנדוקרינולוג
יש אפשרות גם לנסות טפולים תרופתים שונים מטסטוסטרון שיפעילו את היצור הפנימי של טסטוסטרון ע"י האשך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בתחום לקיחתרוניאנה27/08/2019
שלום חל התחלתי לקחת קסניקל אני לוקח אותו אחרי ארוחה שומנית אינני יודע מדוע אחרי לקיחת הקסניקל עם כוס מים אני מרגיש את הכדור תקוע לי בגרון האם יש הסבר לזה האם הכדור עושה את הפעולה שלו למרות ההרגשה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרונאינה
ד''ר מאיה איש שלום28/08/2019בעקרון בכדי שהקסינקל יעבוד יש לצורך 30% שומן בתזונה. התופעה שתארת לא מוכרת לי. אם אין ירידה במשקל של 5% תוך 3 חודשים כדאי לשקול הפסקה של הכדור. לשים לב לטול אותו בנפרד מכדורים אחרים וגם לחסר שעלול להתפתח בויטמיני ADEK
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מורידים ערכים של הורמונים גבוהיםיוסי26/08/2019
שלום
איך מורידים הורמונים של פרולקטין וקורטיזול גבוהים ? 1000 כול ערך בערך נשלל קושינג במבחן דקסטמזון בנוגע לקורטיזול ובנוגע לפרולקטין בוצע mri מוח מכוון לאוכף ונשלל גם שמה בעיה.
הערכים עדיין גבוהים מה אפשר לעשות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליוסי
ד''ר מאיה איש שלום28/08/2019צריך להתרשם קלינית אם יש בכלל משמעות לערכים הגבוהים לא ניתן לעשוץ זאת בלי אנמנזה מלאה ובדיקה גופנית
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמלו במקום נורווסקרותם26/08/2019
טעיתי בשם התרופה קיבלתי אמלו במקום נורווסק האם זה אותו הדבר רק שם אחר נורווסק תמיד קיבלתי 5מג ועכשיו אקבל את האמלו במקום נורווסק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרותם
ד''ר מאיה איש שלום28/08/2019אכן אמלו החא גנריקה של נורבסק דהיינו אותו חומר פעיל בכדור
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמלו וסרייס מה ההבדלרותם25/08/2019
שלום אני לוקחת 5מג סטרייס ללחץ דם גבוה בערב קיבלתי מהרוקחת אמלו האם זאת אותה תרופה זאת אומרת שיש לשני התרופות אותו אפקט תרופתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרותם
ד''ר מאיה איש שלום26/08/2019אמלו וטריטייז אינן מאותה משפחה של תרופות אך הרבה פעמים כשיש חוסר אזון של לחץ הדם תחת אחת מהן מקובל להוסיף את השניה
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה לדעתך אני צריכה לעשות כדי לא לקחת
רותם26/08/2019אני לוקחת כל חודש את התרופות בבית מרקחת של הקופה והרוקחת אמרה שיותר לא יהיה טריטייז ואמרה שבמוקומה תיתן לי את האמלו לפי מה שכתבת זאת לא אותה תרופה מה עלי לעשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לרותם
ד''ר מאיה איש שלום28/08/2019לבקש גנריקה של טריטייז כגון רמיפריל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

