מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מבחן סינקטן קצריוליה23/10/2019
שלום רב
נשלחתי לביצוע מבחן ACTH 250 מק"ג . יש לי ירידה ברזרבה שחלתית (בת 31) והידרוקסיפרוגסטרון יצא טיפה גבוה בפאזה הפוליקולארית
אלה התוצאות שהתקבלו-
בזמן 0-קורטיזול -283
הידרוקסיפרוגסטרון- 2.6
בזמן 60-
קורטיזול- 847.7
הידרוקסיפרוגסטרון- 16.1
ביחידות NMOL/L
האם הבדיקה תקינה?
בכבוד רב,
נעמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליוליה
ד''ר מאיה איש שלום24/10/2019הערכים שציינת תקינים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- TSH גבוה בבדיקת דםרונית23/10/2019
בת 43, בבדיקת דם שגרתית נמצאו התוצאות הבאות:
TSH 5.37
FT4 - 12.3
CHOLESTEROL 236
TRIGLYCERIDES 240
HDL 45
NON HDL 191
LDL 143
ממה נובעת העליה ברמת ה- TSH שהיתה תקינה בבדיקה בשנה שעברה? כולסטרול היה גבוה גם בבדיקה קודמת.
האם יש צורך בטיפול תרופתי או בדיקות נוספות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרונית
ד''ר מאיה איש שלום23/10/2019העליה בTSH היא קלה ולמעקב אלא אם את מתכננת הריון וואז כן כדאי לטפל.
פרופיל השומנים יכול להשתפר בהפחתת צריכת פחמימות ובצוע פעילות גופנית כגון ארובית 150 דקות בשבוע ושעה בשבוע פעילות של תנגודת .הורדת LDL רק אם יש גורמי סכון נוספים כגון יתר לחץ דם הסטוריה של מחלת לב /כלי דם אצלך או בקרב בני משפחה מדרגה ראשונה בגיל צעיר סוכרת..
ברגע שהטרגלצרידים ישתפרו בשל שנוי הרגלי חיים גם NON HDL כולסטרול ירד
בברכת בריאות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
רונית24/10/2019תודה על תשובתך המהירה והמפורטת.
ממה נובעת העלייה ברמות ה tsh?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לרונית
ד''ר מאיה איש שלום24/10/2019יתכן שיש נטיה לתת פעילות של בלוטת התריס, אפשר לשקול בדיקה של ANTI TPO כשחוזרים על תפקודי תריס בהמשך. אולי היתה דלקת חולפת בבלוטת התריס
בכל מקרה מדובר בשנוי קל...
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסבר לתוצאות בדיקת אולטרסאונדיעל23/10/2019
דר' שלום רב, בבדיקת אולטרסאונג של בלוטת התריס הממצאים:
בלוטת המגן אינה מוגדלת מרקצו הומוגני.
באונה שמאלית של הבלוטה 2 קשריות מסוג colloid cyst
מה המשמעות והאם נדרש טיפול?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליעל
ד''ר מאיה איש שלום23/10/2019ערב טוב
לא ראיתי את צלומי הסונר, אך בעקרון קשריות מסוג זה אמורות להיות שפירות. חשוב גם גודל הקשרית. אם מתחת ל1 סמ' לרב מקובל לעקוב בעזרת אולטרהסאונד אחת לחצי שנה- שנה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכר, תת משקל, סוכרתאייל22/10/2019
שלום
בחור בן 47.
ידוע על קרוהן. רוב הזמן יחסית בסדר אפילו בלי תרופות.
לפני שנתיים היה זיהון בבטן וירדתי חזק במשקל
שוקל כ 50 קג על 1.80 מטר... BMI של 15
אני מנסה לעלות במשקל עם טחינה ועוד מאכלים.
בינתיים על מנת להגדיל קלוריות אוכל יותר סוכר.
כ 3 כפיות סוכר בתה 6 פעמים ביום כ 20 כפיות סוכר ביום...
מנגד לא אוכל עוגות וממתקים בכלל!
הסוכר שלי תקין כ 84 ובדקתי כמה פעמים השנה
נע בין 80 ל 86
כולסטרול כללי קצת נמוך 115
כולסטרול טוב כ 38 ורע כ 70
טריגליצרידים כ 120
אני יודע שסוכר זה לא בריא
ו 100 גרם סוכר ביום בכפיות בתה זה בטוח לא בריא
מנגד לא אוכל בכלל ממתקים
רציתי לשאול האם אני בסיכון שפתאום יתפרץ סוכרת
או שכל עוד אני בודק סוכר בדם כל כמה חודשים ויוצא תקין כ 85 אז אפשר להיות שקט שאין סכנה כרגע?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאייל
ד''ר מאיה איש שלום22/10/2019בהחלט מסכימה איתך שעדיף להמנע מסוכר בכמויות גדולות. רמת הסוכר בצום לא מספיקה בכדי לדעת אם יש הפרעה ברמות הסוכר אחרי האוכל/שתיה לכן כדאי לשקול בדיקה של המוגלובין A1C שנותנת אומדן לממוצע רמות הסוכר ב-3 חודשים האחרונים. מה לגבי העשרה קלורית באנשור/גלוצרה?
מציעה להתיעץ עם דיאטנית וכן לצמצם את כמויות הסוכר...
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסוכר, תת משקל , סוכרת
אייל22/10/2019תודה רבה...
אם אפשר עוד לשאול
1. דיאטנית אמרה לי שלדעתה כשכל כך רזים BMI=15
אפילו הסוכר לא בעייתי כי יהפוך לשומן
זה הגיוני? או שלא הבנתי טוב?
2. במידה ואבצע HBA1C והוא תקין
אז אפשר להיות שקט שאני לא בסיכון שה 20 כפיות סוכר ביום יגרמו לי סוכרת? כאמור הסוכר כרגע תקין לגמרי כ 85
וכאמור אני לא אוכל ממתקים או עוגות וכו'.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאייל
ד''ר מאיה איש שלום23/10/2019בהנחה שאין אנמיה שתפגע באמינות של A1C, אפשרות נוספת היא להתחבר חד פעמית למד סוכר רציף שיתן לך אנדקציה לגבי רמות הסוכר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויטמין D מחסור ומינון תוספתגלעד22/10/2019
שלום
אני בן 51 שנחשף מעט מאוד לשמש לא ים לא בריכה
ובגלל פציעה לא הולך הרבה בחוץ.
בבדיקת דם לפני 3 חודשים היה ויטמין D
במחסור משמעותי 20 NMOL/L
אני לוקח מאז כבר חודשיים 1600 יחידות ויטמין D ליום.
הבנתי שהיעד הוא להגיע ל 75 NMOL
רציתי לדעת
1. כמה זמן בערך לוקח עם 1600 ליום להגיע ל 75?
חודשיים? שלושה? חצי שנה?
בערך...
2. אחרי שמגיעים ל 75 כמה צריך בשביל לתחזק ברמה היומית?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לגלעד
ד''ר מאיה איש שלום22/10/2019אם באמת מדובר ב20 נמול/ליטר ורמת הסידן בדם תקינה ואין נטיה לאבנים בדרכי השתן, או הפרשת יתר ראשונית של PTH, אפשר לשקול מתן מנון גבוה יותר כמו 3000 יחידות ליום למשך 2-3 חודשים. תקון רמת ויטמין D לוקח 3-6 חודשים. מנון האחזקה אחרי התקון תלוי משקל וספיגה והוא בדרכ סביב 1000 יחידות ליום
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עליה ב-TSH והממצא בהיפופיזהשרה22/10/2019
שלום,דוקטור איש שלום!
אני בת 56.לפני כשנתיים התגלתה ממצא בהיפופיזה(ציסטי?/אדומה?) בגודל 5-8 מ"מ.מאז נעשה MRI פעמיים. האחרון בדצמבר 2018.הממצא היה ללא שינוי.בפברואר 2019 עשיתי בדיקות הורמונליות והכל היה תקין לחלוטין.לא עולה במשקל.
היום ביצעתי בדיקת TSH בשל דפיקות לב וכאבים בחזה קיבלתי תוצאה גבוהה-5.43(הגבול העליון הוא 4.78).
F-4 תקין 14.3.
האם ,לדעתך יש עליה בערך TSH באה בעקבות העליה בגודל הממצא ויש לחזור על MRI?
האם יש צורך לחזור על בדיקות הורמונליות אחרות?אם כן,מהן?
האם יש סיבות נוספות שעלולות לגרום לעליה ב-TSH?
בשנת 2010 גם עלה לי TSH ל-6.9.אך אחר כך ירד.
בתודה מראש ובברכה,
שרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשרה
ד''ר מאיה איש שלום22/10/2019העליה הקלה ברמת TSH כלעצמה בנוכחות FT4 תקין לא מחשידה לשנוי בממצא בהפופיזה
לגבי שאר הבדיקות צריך להתרשם קלינית לגבי תדירות החזרה עליהן...מניחה שבדקו כבר בעבר GH IGF1 קורטיזול LH FSH אסטרדיול פרולקטין.
ובצעו מבחן דקסמזטון 1 מג'.
צריך להתרשם קלינית אם לבצע בדיקות נוספות
לשקול אולי בצוע של ANTI THYROID PEROXIDASE שיתן רמז אם יש בעיה ראשונית בבלוטת התריס עם אפשרות לפתח תת פעילות של בלוטת התריס מבלי קשר לממצא ההיפופזרי המקרי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגיל מעבר ותת פעילות של בלוטת התריס
שרה22/10/2019שלום,דוקטור!
תודה על התשובה.
האם ירידה בתפקוד של בלוטת התריס עלול לנבוע מגיל המעבר?
המחזור הפסיק להיות לפני כשנה וחצי.
תודה ולילה טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לשרה
ד''ר מאיה איש שלום23/10/2019לא ידוע לי על קשר לגיל המעבר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עלייה בערכי סוכר לאחר מעבר לג'רדיאנס דואואתי19/10/2019
שלום רב ד"ר איש-שלום,
אמי בת 87 סובלת מסוכרת סוג 2. בבדיקת מעבדה אחרונה חלבון מסוכרר 7.9.
עד עד כה טופלה בג'אנואט 50/1000 + רפאגליניד 0.5 פעמיים ביום.
עקב ערכי סוכר לא מאוזנים ורקע של מחלת לב איסכמית הוחלף הטיפול לפני כ-10 ימים ל ג'רדיאנס דואו 5/1000 פעמיים ביום.
מאז תחילת נטילת ג'רדיאנס דואו ערכי הסוכר גבוהים הרבה יותר מהרגיל (לפעמים מעל 200). מה יכולה להיות הסיבה לכך? האם יש לנסות מינון גבוה יותר? האם ייתכן שהתרופה כלל אינה מתאימה?
מודה לך על התייחסותך,
אתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאתי
ד''ר מאיה איש שלום19/10/2019ערב טוב
היעילות של גרדאינס דואו וג'נואט דואו דומה, מכוון שלא היתה מאוזנת תחת ג'נואט לדעתי לא היה צריך להפסיק את הג'נואט אלא להוסיף עליו ג'רדיאנס
חשובה גם התזונה, לנסות לצמצם פחמימות פשוטות ואם היא יכולה לבצע הליכות או כל פעילות גופנית אחרת זה גם חשוב
אם יש לה נטיה לדלקות בדרכי השתן או לפטרת וגנלית או אם היא רזה היתי שוקלת פעמיים אם לטול ג'רדיאנס
יש גם חלופה בהזרקה אנאלוגים של GLP1 שגם פוטנטים להורדת סוכר וגם יש להם השפעה מגנה על מערכת הלב וכלי הדם.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול אנטיביוטי ובדיקת CTXאייל19/10/2019
שלום רב,
עקב חיידק בגרון קיבלתי טיפול אנטיביוטיקה DALACIN ל 10 ימים.
למעקב אנדוקרינולוגיה, אני צריך לבצע בדיקת CTX.
האם אני יכול לבצע את הבדיקה תוך כדי נטילת האנטיביוטיקה ?
או שכדאי לחכות לאחר הטיפול ? אם נדרש לחכות, כמה ימים ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאייל
ד''ר מאיה איש שלום19/10/2019לא ידוע לי שזה עשוי לשבש, אבל אולי בכדי ללכת על הצד הבטוח כדאי לחכות לסיום האנטיביוטיקה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי של גנוביהמיכאלה19/10/2019
אני אמורה להתחיל לקחת כדור גנוביה פעם ביום בנוסף ל3 כדורי גלוקופאז שלוקחת .כרגע a1c אחרון 6.9
יש לציין שהגלוקופאז לא עושה לי תופעות לוואי .
האם לגנוביה יש תופעות לוואי של סחרחורות ?אני סובלת לאורך השנים מסחרחורות ומפחדת שזה יחמיר בעקבות הגנוביה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למיכאלה
ד''ר מאיה איש שלום19/10/2019ערב טוב
לג'נוביה יש מעוט תופעות לואי, באופן נדיר יכול לגרום לבחילה או שלשול, אך זה לא שכיח. לא ידוע לי שהוא עשוי לגרום לסחרחורת.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תת פעילות בלוט. התריס בהריוןהריונית17/10/2019
שלום,
אתחיל בהקדמה קלה- לפני קצת מעל לשנתיים בבדיקת דם שיגרתית ערכי הtsh שלי היו 8.79 כשהfree t4 היה בטווח התקין. ההמלצה שניתנה לי הייתה לבצע בדיקה חוזרת תוך כחודש וחצי, בפועל ביצעתי בדיקה חוזרת תוך 5 חודשים ובה הערכים היו כבר בנורמה, מאז לא ביצעתי את הבדיקה.
כעת, נכנסתי להריון (אני ממש בתחילתו שבוע 4 ומספר ימים) ובבדיקה שנעשתה הtsh שלי 12.7 כשהfree t4 שוב בנורמה והוא 11.58.
רופאת המשפחה שלי התייעצה עם אנדוקרינולוגית והוסבר לי שעליי לבצע שוב את הבדיקה(בעצם יומיים לאחר הבדיקה הלא תקינה) ומיד אחרייה להתחיל ליטול כדור יוטירקס של 100 מיקרוגרם ביום(כלומר לא לחכות אפילו לתוצאות, לא לבזבז זמן).
מחפירה קצרה בגוגל אני ממש לחוצה- לחוצה שנגרם נזק חלילה לעובר ולחוצה שלהתחיל כדור של 100 לא מספיק אפקטיבי ושעד שהוא ישפיע בכלל אהייה על ערכים גבוהים...
מה היית ממליצה לי?
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה להריונית
ד''ר מאיה איש שלום17/10/2019אני חושבת שההמלצה שנתנה לך טובה. המנון הוא תלוי משקל 100 מקג' יכול להספיק תלוי במשקלך, מנון סביר נראה לי 1.9 מקג/קג' ליום. כך שמי ששוקלת סביב 50-55 קג' זה מנון סביר. אם את שוקלת יותר היתי שוקלת אולי לקחת קצת יותר ביעוץ אנדוקריני. חשוב לקחת את הכדור בצום חצי שעה לפני האוכל עם מים בלבד לא עם תה או קפה. לא סביר שנגרם נזק בשלב ככ מוקדם ומדובר בהפרעה קלה. בכל מקרה כדאי לחזור על תפקודי תריס בעוד 3 שבועות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
הריונית17/10/2019הרגעת אותי מאוד!
רק לגבי המשקל, אם אני יותר לכיוון הפי 2 (בדיעבד, אולי העליה המאסיבית במשקל בשנים האחרונות קשורה גם לזה?) מהמשקל שציינת, אז היית מתחילה ממינון גבוה מ100? היום ראיתי את האנדוקרינולוגית והיא התעקשה שהיא גם ככה מתחילה איתי ממינון שגבוה פי 2 מהמינון שהיא בדרך כלל מתחילה איתו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה להריונית
ד''ר מאיה איש שלום17/10/2019בגלל שהיית מאוזנת טרם ההריון לפי מה שתארת אז לא סביר שזו הסיבה לעליה במשקל במהלך השנים אלא אם לא נבדק.
נראה לי שהיתי נותנת אז 800-900 לשבוע לפחות...אבל בתחום הזה קשה לדעת כי ההפרעה בסהכ לא קשה.
תתחילי טפול, ותחזרי על תפקודי תריס אפילו בעוד שבועיים TSH לא צפוי להתנרמל בזמן הזה, אבל אם הוא במגמת ירידה יפה אז הכוון נכון ואם ירידה קלה/ללא שנוי ניכר אז כדאי להעלות מנון
ממליצה להמשיך מעקב אנדוקריני צמוד
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
הריונית18/10/2019* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך לשאלה שנשאלה בבלוטת התריסיפית16/10/2019
שלום דר כפי שכתבתי לך tsh 7.4. T49.1. T3. 4.18 נשאלתי ממך הבדיקות נעשו בקופת חולים מכבי והנורמה של t4. היא מתחילה מהנמוך 10.3 תודה על תשובתך על מה מעידות הבדיקות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליפית
ד''ר מאיה איש שלום17/10/2019יכול להתאים לתת פעילות של בלוטת התריס אך יתכן להפרעה שמקורה הפופזרי. מציעה לחזור על הבדיקה לבדוק גם רמת קורטיזול בשמונה בבוקר ולפנות ליעוץ אנדוקריני בהקדם. התמונה יכולה גם להתאים לדלקת חולפת בבלוטת התריס. קשה לתת פענוח ללא ההקשר הקליני בכל מקרה מציעה לפנות ליעוץ בהקדם.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת יוטירוקס אחרי כמעט שנתייםאפרת16/10/2019
שלום רב ד"ר, בבדיקה שעשיתי היום יצא 4.07 tsh.
לאחר 6 שבועות ללא החצי כדור יוטירוקס.
כשהייתי לוקחת יצא 2.88
השאלה אם זה בסדר להמשיך ללא ה יוטירוקס.
אני בת 46.5
תודה מראש שנטובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאפרת
ד''ר מאיה איש שלום17/10/2019הבדיקה תקינה.
מבינה שאת לא מתכננת הריון כי זו כן סיבה לשקול טפול בTSH סביב 4.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת העמסת סוכר.. האם עלולה להיות מסוכנת?מיכל16/10/2019
שלום,
האם בדיקת העמסת סוכר בסוכרתיים או כשיש תנגודת לאינסולין לא עלולה להיות מסוכנת?
עשיתי לפני כ 8 שנים את הבדיקה. תוך כמה דקות הגעתי למצב של תסמיני היפוגליקמיה קשים, טרום עילפון, הזעות, סחרחורות ועוד... הצלחתי לעבור את הבדיקה כי שניה לפני שהתעלפתי הצלחתי להכנס לחדר אחיות וביקשתי לשכב כל הבדיקה.
אני כנראה אצררך לעשות את הבדיקה שוב... אבל סתם גם תהיתי, האם זה לא עלול להיות מסוכן.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למיכל
ד''ר מאיה איש שלום17/10/2019לאור מה שתארת ממליצה להמנע מהבדיקה אם ניתן. נשמע בהחלט שיש הפרשת אנסולין ביתר בתגובה לסוכר.
אם נעשה תחת השגחה סביר שלא יסכן אותך. מציעה שתתריאי ותספרי מה חווית אם יש הכרח בבצוע הבדיקה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות בלוטת התריס ומה המשמעותיפית15/10/2019
שלום דר tsh 7.4. T4 9..1 t3. 4.:18. אשמח להסבר על מה מעידות התוצאות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליפית
ד''ר מאיה איש שלום15/10/2019באיזו מעבדה ומה הנורמות של T4 (הן שונות בין המעבדות השונות).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אדנומה היפופיזית בגיל 47לימור15/10/2019
היי,
קצת רקע: אני מתמודדת עם השימוטו מזה 18 שנים. לצערי ה t4 שבסינתרואיד לא ממש מצליח להמיר עצמו ל t3, והסימפטומים של עייפות קשה ועצירות הם שיגרת חיי.
לפניי כ 12 שנים התגלתה אדנומה היפופיזית מפרישת פרולקטין. לא מטופלת תרופתית.(מלבד בתקופת הניסיונות להיכנס להריון עם ivf שלא צלחו)
עשיתי שינוי תזונתי עמוק עם ירידה נרחבת במשקל.
לאחרונה הערכים בדם של הפרולקטין ירדו למרות שהעייפות והעצירות הופכות לקשות יותר ויותר (ואוליי אין קשר)
מציינת גם שאני עם אנמיה קלה (תאים אדומים נמוכים וגם המוגלובין טיפה מתחת) וגם מחסור במגנזיום שטרם נפטרו ולא ברורה סיבתם.
בדיקת mri שבוצעה הפתיעה אותי מאוד... האדנומה ההיפופיזית התכווצה משמעותית ונמצאו שרידים בלבד לעומת בדיקות הקודמות.
האם ההתכווצות היא תוצר טבעי ומוכר של השינוי ההורמונלי מותאם הגיל?
ואם לא, איך ניתן לפרש את הממצא הנהדר הזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין
לימור15/10/2019המחזור תמיד היה תקין וגם כעת. Pms סיוט, עייפות מוגברת כולל מגרנות אאורה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנראה לי שפספסת את השאלה שלי
לימור17/10/2019אשמח שתעני
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה ללימור
ד''ר מאיה איש שלום17/10/2019אכן לא ראיתי את שאלתך. לא מכירה מצב שבו שנוי תזונתי יכול לגרום להתכווצות של מיקרואדנומה. לרב זה קורה בעקבות טפול תרופתי.. פרולקטין מושפע מסטרס ומתרופות כולל גלולות ותרופות נוספות כך שרמתו יכולה להשתנות בתנאים שונים. אם המחזור סדיר ואין הפרשת חלב מהשד ומדובר בממצא הפופזרי קטנטן לרב מקובל לא לטפל אלא אם יש רצון בהריון ואז הרבה פעמים מטפלים גם אם כל מה שתארתי קלינית תקין, עד להשגת הריון. קשה לי ליעץ מעבר לכך מבלי להתרשם מהתמונה הקלינית המלאה ולבדוק אותך. ממליצה להמשך מעקב אנדוקריני
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניסיתי להבין
לימור20/10/2019אם התכווצות האדנומה, יכולה להיות תוצר של הגיל והשינויי ההורמונלי.(קרובה ל 48)
הפסקתי כבר לפני יותר מ 4 שנים את הטיפולים ואיתם גם את הטיפול התרופתי.
השינויי ב mri, הוא מעכשיו.
לפני כשנתיים הממצא היה זהה לתקופה שלפני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה ללימור
ד''ר מאיה איש שלום21/10/2019בעקרון הטפול התרופתי יעיל לרב בהפחתת גודל הגדול. לגבי השפעת מנופאוזה ישנם פרסומים קטנים על מקרים בהם היתה הקטנה של הגדול אך מדובר במעט מחקרים וקטנים...כך שלא בטוחה עד כמה המידע הזה אמין.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

