פורום סוכרת אנדוקרינולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • תוספני תזונה לצמצום הסיכויים לסוכרת
    ליעד
    30/11/2019

    איזה תוספי תזונה ודגנים יכולים לעזור לצמצם את הסיכויים לקבל סוכרת ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לליעד

    ד''ר מאיה איש שלום
    02/12/2019

    אין הוכחות מוצקות לגבי תוספי תזונה וגם לגבי דגנים
    יש הוכחות שהפחתת צריכה של פחמימות ופעילות גופנית סדירה כגון פעילות ארובית 150 דקות בשבוע שעה בשבוע פעילות של תנגודת יכולים להפחית במעל 50% את הסכוי להארעות סוכרת
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סוכרת סטרס חולשה ועייפות מה עושים
    רינת
    30/11/2019

    שלום רב.
    אני בת 52 חולת סוכרת, אני לוקחת שלושה כדורים ביום נגד סוכרת ובכל זאת אני מרגישה המון עייפות, חולשה בהליכה, וסטרס. הרופאה יודעת מזה והיא רוצה להמליץ לי על תזונה נכונה. רציתי לשאול בנוסף עם את יכולה לתת לי טיפ אישי ואני מאוד אשמח איך לצאת מסטרס שזה קורה לי? גם אבא שלי מאוד חולה,וגם המחלה עצמה מכניסה אותי לסטרס. לטיפולים פסיכולוגים או אחרים אני לא מעוניינת ללכת. אני ממש אודה לך שבת נפלאה ושבוע נפלא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה רינת

    ד''ר מאיה איש שלום
    30/11/2019

    לצערי אין לי איזו המלצה...אבל אנשי מקצוע כמו פסיכולוגים קואצים אולי אפילו מדיטציה MINDFULNESS ואפילו אולי רפואה סינית הכל יכול לעזור בהפחתת סטרס. גם פעילות גופנית הרבה פעמים עוזרת.
    יתכן שהעייפות נובעת מכך שהסוכרת עדין לא מאוזנת או אם יש לך עודף משקל אז מדום נשימה בשינה
    תרגישי טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מודה מקרב לב על המענה המהיר

    רינת
    30/11/2019

    תודה על התמיכה והעזרה יום נפלא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלפת תפריט סיכון לסוכרת
    עופר
    30/11/2019

    n מה האלטרנטיבה שיש באוכל לאדם שהוא
    בסיכון לסוכרת ושהוא אוכל הרבה פחמימות/ג'אנק פוד ורוצה
    לצמצם בזה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    החלפת תפריט סיכון לסוכרת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לעופר

    ד''ר מאיה איש שלום
    30/11/2019

    האלטרנטיבה היא לאכול יותר בשר בעיקר עוף יותר דגים גבינות ירקות...פחות פסטה אורז לחם מאפים מיצים בכלל להוציא מהתפריט
    וחשוב גם הספורט לעשות 150 דקות בשבוע פעילות ארובית שעה בשבוע של תנגודת
    יום טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפוגונדיזם שניוני - טיפול בטסטוסטרון
    נתן ש
    29/11/2019

    שלום,
    מדוע בארץ האנדוקרינולוגים נותנים מפנים לטיפול בטסטוסטרון חיצוני ולא בhcg שזה טיפול מקובל בעולם להעלאת הטסטוסטרון באופן טבעי ולא ממקור חיצוני?
    הרי בהיפו שניוני האשכים תקינים לחלוטין, הבעיה נמצאת בהיפופיזה שלא נותנת אות ליצירת הLH אשר אחראי ליצירת הטסוסטרון ע"י האשך?
    מדוע להסתכן בחוסר פוריות כאשר יש פתרון בטוח?
    תודה. זה פשוט מסקרן אותי.

    אולי לוגיסטית הטיפול מעט בעייתי, הפרגניל דורש שתי זריקות בשבוע בערך כאשר טסט חיצוני כנבידו דורש זריקה אחת לשלושה חודשים..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנתן ש

    ד''ר מאיה איש שלום
    29/11/2019

    אם הסיבה להפוגדנידזם היא השמנה למשל אני מטפלת תרופתית בהשמנה ולא בהפוגונדיזם ואז יש שפור בו
    במקרים אחרים כמו שציינת זה בעיתי יותר לוגיסטית..רב המטופלים לא רוצים זריקה פעמיים בשבוע, אבל אכן הטפול בטסטוסטרון יכול לפגוע בפוריות וזה שקול בגיל הצעיר כאשר יש רצון לשמר פוריות.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת צפיפות עצם לאוסטאופרוזיס במהלך טיפול
    עליזה
    26/11/2019

    בת 81 עם אוסטאופרוזיס קשה (גם בצוואר הירך וגם בע"ש) -4.4 (ללא שברים) .
    לפני 5 שנים התחלתי טיפול בפורטאו למשך שנתיים ולאחר מכן עברתי בדיקת צפיפות עצם שהראתה שיפור קל -3.7 .
    מאז אני מקבלת עירוי חד שנתי של פרוליה ובנוסף צורכת סידן ציטראט 250 מ"ג ליום וגם צורכת חלב ומוצריו .
    לא עושה ספורט , אך עצמאית בעבודותביתכמובישול , ניקיון ,קניות .
    בנוסף צורכת ויטמין די בטיפות 1200 יחבל . בדיקות דם מראות שויטמין די בגבולות הנורמה וכך גם ב.תריס .
    bmi נורמלי , מבנה גוף קטן , קומה נמוכה 152 , מבנה עצמות
    דק יחסית , משקל מעט מעל הנורמה עם השמנה ביטנית .
    ר.משפחה ואנדוק' המליצו לעבר שוב בדיקת צפיפות עצם , מה שאומר להיחשף לקרינה..........
    מה דעתך?
    לפני שנה התיעצתי איתך בפורום והבנתי ממך שבדיקת צפיפות עצם טובה לאבחון ולא משמעותית / נחוצה למעקב .
    נכתב ע"י הבן ,
    בתודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לבן של עליזה

    ד''ר מאיה איש שלום
    27/11/2019

    מניחה שאתה מתכוון לזריקה חד שנתית של אקלסטה ולא של פרוליה אותה נותנים כל חצי שנה
    בעקרון צפיפות עצם היא כלי לא טוב למעקב אבל אחת למספר שנים 3-5 שנים ניתן לשקול לבצע שוב.
    כמות הקרינה בבדיקת צפיפות עצם אחת היא אלפית מהקרינה בצלום רנטגן אחד. לא היתי מודאגת מהקרינה אלא אם זה הכרחי לתת את אמך. אם לא היו שברים מתמידה עם הטפול אז אולי באמת לא הכרחי
    לילה טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התרופה היא פרוליה - אחת לחצי שנה

    עליזה
    28/11/2019

    מה השיקולים של הרופא לבחור דווקא בפרוליה על פני אקלסטה או להיפך ? איזה נחשבת יותר בטוחה בהקשר של פגיעה בעצב הלסת כאשר עוברים פעולה כירורגית בפה כמו השתלת שיניים?
    הבנתי מדברייך שהקרינה ממש זניחה , האם יש התוויות נגד ?
    תודה על התגובה המהירה.
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לעליזה

    ד''ר מאיה איש שלום
    29/11/2019

    הבטיחות של 2 התרופות דומה, פרט לעובדה שאסור להפסיק פרוליה מבלי לתת טפול חלופי כי אז הסכון לשברים עולה, בנגוד לאקלסטה שהפסקת טפול לא מעלה סכון לשברים. אקלסטה יכולה ב30% מהאנשים להביא למחלת חום, דמוית שפעת בעיקר במנה הראשונה. במקרים נדירים יכולה להביא לפגיעה כליתית או דלקת עינים. פגיעה בלסת בהקשר של עקירה קצת יותר שכיחה עם פרוליה שכיחות של עד 1/1000 כלומר לא שכיח.... אכן הקרינה ממש זניחה בצפיפות עצם ולא ידוע לי על התוית נגד
    שבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממליצה על סידן דנסיטי

    ניקול
    30/11/2019

    קראתי במקרה את השאלה כי גם לי יש בעיות בצפיפות העצם. רק רציתי להמליץ על נטילת תוסף סידן- דנסיטי שהוא סידן אמורפי ונספג פי 2-4 יותר מתוספי סידן אחרים. חפש מידע בגוגל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנקול

    ד''ר מאיה איש שלום
    02/12/2019

    הסידן האמורפי אולי נספג טוב יותר אבל לא הוכיח יעילות טובה יותר במניעת שברים, גם ככה חשיבות תוספי סידן מוטלת בספק אז חבל לשלם יותר על משהו יקר שלא הוכח שיש לו יותר תועלת במניעת שברים.
    הספיגה של תוספי האחרים מספקת
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סידן אמורפי

    אסתר
    09/12/2019

    כנטולת כבר חצי שנה סידן אמורפי לאחר 4 שנים עם סידן אחר אני יכולה להעיד שכאבי המפרק ביד נעלמו לי וכאבי הרגל נעלמו לי לחלוטין!! מה הכוונה "לא הוכח"? האם כל דבר צריך מחקרים? כעת ניתן לראות את המציאות בשטח וזה עזר לי דיי מהר לשמחתי. אני רוכשת במבצעים רבים שיש ולא רואה הבדל בין שאר תוספי המזון . דרך אגב לי המליץ הרופא לקחת סידן אבל הוא לא עזר לי כלל בכאב ורק האמורפי עזר. רפואה שלמה לכולם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלוטת תריס תת לאחר מנת יתר
    מירי
    24/11/2019

    שלום רב, עקב מנת יתר לבלוטת התריס תוך חודשיים מאיזון הגעתי לתת. הרופא המליץ חודש וחצי הפסקה מהכל בגלל שהבלוטה שלי גמורה לדבריו. מייד ביום שהפסקתי מקרפטיזול התחיל דימום ויסתי חוץ מזה כל תסמיני התת עדיין מרחפים.. זאת אומרת שאני תוך חודש וחצי עד חודשיים בערך בנחיתה לתת בלוטה... השאלה שלי מה הגוף שלי עובר עכשיו? יש לי סיכוי להתאזן ללא כדורים? והאם יש סיכוי לחזור ליתר? תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למירי

    ד''ר מאיה איש שלום
    25/11/2019

    קשה לענות מבלי לדעת את הרקע המלא, תפקודי תריס לאורך תקופה, מנונים שקבלת, גודל הבלוטה, רמת הנוגדנים THRYOID STIMULATING AB. אם התת פעילות קשה ונמשכת אפשר זמנית אפילו לתת איותירוקס/אלטרוקסין. קשה ליעץ מרחוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת סוכר ומשך הצום
    חנן
    21/11/2019

    שלום

    בן 45 רזה לא מעשן ופעיל גופנית. הסטוריה של סוכרת סוג 2 אצל שני ההורים מגיל 50 לערך. בשנים האחרונות למרות דיאטה דלת פחמימות וללא שום סוג של פחמימה קלה או סוכר, ערכי הסוכר בצום בבדיקה בכללית גבוליים פלוס, נעים בין 98 ל 106.

    יערך ה A1C נע בין 5.0 ל 5.5 ללא מגמה מובהקת.

    עכשיו לחלק המעניין. בכל 3 השנים הבדיקות בצום נעשו בצום ארוך מהרגיל, 12 עד 14 שעות. בשבוע שעבר בבדיקה אחרונה צמתי רק 7 שעות. לאחר ארוחת הלילה שהייתה דלת פחמימות (20 גר לכל היותר), יצאתי לריצה של 5 ק"מ ולמחרת ביצעתי את הבדיקות. התוצאה מפתיעה מאד 89. לא ראיתי את ספרת העשרות יורדת ל 8 כבר 5 שנים.

    האם זה אומר שהסוכר שלי בצום הוא למעשה 90 לערך ולא 100 כפי שניכר מהתוצאות של השנים האחרונות? האם צום ארוך מידי מעלה רמות סוכר אצל כל אחד או רק אצל טרום סוכרתיים?

    כמה זמן לצום לבדיקות הבאות? האם זה בסדר לבצע פעילות גופנית לילה לפני הבדיקה או שאני מרמה את עצמי?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת סוכר ומשך הצום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לחנן

    ד''ר מאיה איש שלום
    22/11/2019

    אכן צום ממושך גורם לעליה בערכי הסוכר בשל שחרור של חומצות שומן חופשיות אשר גורמות לתנגודת לאנסולין ומפחיתות את הפרשת אנסולין מהלבלב.
    צום של 8 שעות מספק וזה בסדר גמור אחרי פעילות גופנית
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות אחרונות חריגות
    וולד
    21/11/2019

    אני סובל מהשימוטוס, chronic persistant hepatitus, דלקת מפרקים, פיברומיאלגיה, סרקודוסיס, נירופטיה נתוח באריאטרי
    בבדיקות אחרונות

    יאנ אפריל נוב

    PTH 57.2 61.3

    CALCIUM (U) 24HR 1.6 7.8

    CREATINE (U) 24HR 1.6 1.9

    MG 1.8 2.2

    VIT D 36 60

    לא אישרו לי וויטמין D הפעם (נובמבר)
    ובינואר בטעות נטלתי הרבה וויטמין D לאורך חודשים

    מה עלי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקות אחרונות חריגות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לוולד

    ד''ר מאיה איש שלום
    22/11/2019

    מציעה להועץ ברופא המטפל. לא הבנתי מה רמת ויטמין D האחרונה באלו יחידות ומה רמת הסידן בדם. גם רמת הסידן בשתן שציינת לא הגיונית..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול מונע לסכרתי - הצעות
    מנחם
    20/11/2019

    האם יש אפשרות לבצע טיפול מונע לסוכרתי מעבר לאיזון בסוכר ופעילות גופנית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול מונע לסכרתי - הצעות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למנחם

    ד''ר מאיה איש שלום
    20/11/2019

    הכוונה לטפול מונע בנושא מחלות לב, אז אנאלוגים לGLP1 וגם מעכבי SGLT2 יש להם כנראה יתרון לבבי כל אחד קצת אחרת
    פעילות גופנית אזון סוכרת, אזון לחץ דם ואזון שומני הדם גם הם חשובים.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרוליה ותופעות לוואי לאישה בת 92
    יעל
    18/11/2019

    שלום,
    אישה בת 92 אמורה להתחיל טיפול בפרוליה. בעבר היא סבלה 3 פעמים מדלקות בלבלב. קראתי שאנשים עם נטייה כזו עלולים לסבול מתופעת לוואי זו . האם רצוי להימנע מטיפול בפרוליה?

    Tom Brody, in FDA's Drug Review Process and the Package Label, 2018

    iii Denosumab (Osteoporosis in Postmenopausal Women) BLA 125-320
    The relatedness analysis attributed the AEs to the concomitant disease of pancreatitis

    Denosumab is an antibody for treating osteoporosis, the antibody that binds to RANKL (RANK ligand). FDA’s relatedness analysis concerned the AEs of pancreatitis and dermatological AEs. FDA’s relatedness analysis of pancreatitis established that this AE was not due to denosumab but was instead due to the fact that the study subjects were already at risk for pancreatitis. For help in relatedness analysis, the Sponsor chose to consult a team of experts (FDA’s Division of Dermatology and Dental Products).

    Regarding pancreatitis, FDA’s Medical Review observed, “Pancreatitis. In trial 20030216, there was an imbalance in events of pancreatitis in subjects randomized to denosumab. A total of 4 subjects in the placebo group, and 8 subjects in the denosumab group reported an event of pancreatitis. … [m]any of these subjects had underlying risk factors for pancreatitis … [t]he temporal relationship between duration of denosumab exposure and the development of pancreatitis is highly variable. In addition, most cases in the denosumab group were confounded by prior episodes of pancreatitis or risk factors for the development of pancreatitis.78

    תודה.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ליעל

    ד''ר מאיה איש שלום
    20/11/2019

    כפי שצטטת לא נראה שיש קשר אמיתי. אלא הפנקראטיטיס היתה מראש באנשים שהיתה להם יותר פנקראטיטיס בעבר. לא נראה שיש כאן קשר ברור סיבתי.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סוכר 160 לאחר שעתיים
    עידן
    18/11/2019

    שלום
    אני בן 47 ובריא ללא סוכרת. בדיקות סוכר בצום נעות בין 91 ל 96 בשנים האחרונות. ממש במקרה אשתי בהריון ועם רמות סוכר גבוליות ולכן קבלה מד סוכר ביתי. אני מתוך סקרנות עושה בו שימוש לבדוק את רמות הסוכר אצלי. הערכים נעים בין 83 ל 97. אני לרוב נמנע מאכילת מתוק ומאכלים עם סוכר.

    אבל היום לפני תחילת הארוחה בדיקה הראתה 92 ושעתיים לאחר ארוחה גדולה של אורז מלא ובננה + תפוח, עם סה"כ פחמימות של כ 75 גרם לאותה ארוחה, בדיקת הסוכר בדם הייתה 159 לאחר שעתיים וחמש דקות מסיום הארוחה.

    הם זה תקין או נחשב לגבולי? אומרים שלאחר שעתיים צריך פחות מ 140 וזה אחן כך ברוב הבדיקות שעשיתי, אבל הפעם הגזמתי יותר עם כמות הפחמימות. האם עליה של כמעט 70 יחידות ברמות הסוכר נחשבת לתקינה כעבור שעתיים? זה בערך עליה של יחידה אחת לכל גרם פחמימה.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סוכר 160 לאחר שעתיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לעידן

    ד''ר מאיה איש שלום
    18/11/2019

    אכן העליה בערכי הסוכר בהתחשב שזו "כיבכול" העמסת סוכר העריך של 159 מתאים לערכים של טרום סוכרת. היתי שוקלת לבצע בדיקת המוגלובין מסוכרר שנותנת אומדן לממוצע ערכי הסוכר ב-3 חודשים האחרונים
    ערכים של עד 140 הם תקינים אחרי האוכל.
    היתי מצמצמת צריכת פחמימות ומקפידה על פעילות גופנית סדירה ארובית 150 דקות בשבוע שעה בשבוע פעילות של תנגודת.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ועדכון

    עידן
    21/11/2019

    תודה על התשובה.

    שאלתי היום את רופא המשפחה, והוא אמר שהתוצאה הזו חסרת משמעות לדעתו, שכן בדיקת העמסת סוכר מתבצעת שעתיים לאחר שתיה של 75 גרם גלוקוז נקי ולא 75 גרם של פחמימה מורכבת משולבת עם מרכיבי מזון אחרים, בעיקר שומניים. הוא אמר שאלו מעקבים את תהליך עלאת רמות הסוכר בדם והפרשות האינסולין, ומכאן שסקלת הזמן תהיה שונה עם גבולות רחבים יותר משעתיים. במילים אחרות, התוצאה של 159 כנראה מתארת את שלב השיא שהופיע מאוחר יותר.

    הוא גם הוסיף שבבדיקה אחרונה לפני 6 חודשים ערך ה A1C שלי היה תקין לחלוטין 5.2% ולכן אין בשלב זה כל צורך בבירור נוסף. המליץ לי להמנע מבדיקות סוכר עצמיות שלא לצורך...

    כמובן אמר שהוא תמיד בעד פעילות גופנית והמנעות מפחמימות קלות לכל אדם בלי קשר לערכי הסוכר שלו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לעידן

    ד''ר מאיה איש שלום
    22/11/2019

    עדין 159 הוא ערך גבולי אחרי שעה חושבים שהשיא כנראה לא צריך לעבור 155. בדיקת A1C לא תמיד מדייקת. הייתי נמנעת מ"העמסת" פחמימות ומקפידה על פעילות גופנית
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת הורמונים ביום ה3 למחזור או שבוע לאחריו?
    מור
    17/11/2019

    שלום רב. סובלת מנשירת שיער והתקרחות והורמון גברי גבוה. נאמר לי לבצע בדיקת דם להורמון טסטו+אנדרוסטנדיון.
    מבדיקות דם קודמות שעשיתי בעבר הרופאת נשים אמרה שעושים בדיקה זאת רק ביום ה3 למחזור. וכשהייתי עושה אותו באמת ביום ה-3 למחזור ההורמון היה גבוה מאוד בתוצאה!!
    לעומת זאת רופא ההורמונים אמר לעשות את בדיקת הדם שבוע לאחר המחזור אבל שבוע לאחר המחזור - ההורמון לא יהיה גבוה בכלל כי פעם עשיתי את אותה הבדיקה גם כשלא הייתי במחזור והוא לא היה גבוה ורופאת הנשים אמרה לי שהבדיקה אינה תקינה כשלא עושים אותה במחזור.
    שואלת אני אותך מתי צריך לעשות את הבדיקה? ביום ה3 למחזור בשביל לראות אם הוא אכן גבוה או שבוע לאחר המחזור? קצת מוזר לי שרופא ההורמונים ביקש לעשות אותה שבוע לאחר מחזור.
    אודה לתשובתך תודה! והאם יש צורך לצום לבדיקה? נוספו לי גם לעשות בדיקת סוכרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למור

    ד''ר מאיה איש שלום
    18/11/2019

    בעקרון דווקא ככל שמתרחקים מהמחזור רמות ההורמונים עשויות לעלות אז אם תקינות אחרי שבוע יש אכן סכוי שהן תקינות. קשה ליעץ מרחוק מבלי לראותך ואת התוצאות.
    לגבי הצום איני יודעת לאילו בדיקות הופנת אך צום של 8 שעות לרב מספיק..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספים ואוכל שמפחיתים סיכוי לסוכרת
    מייק
    15/11/2019

    איזה סוגים של אוכל+תוספי תזונה יכולים להפחית את
    הסיכויים לסוכרת ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למייק

    ד''ר מאיה איש שלום
    16/11/2019

    נושא התוספים שנוי במחלוקת
    לגבי אוכל הפחתת צריכה של פחמימות יכולה לסייע, בפרט פחמימות פשוטות כגון קמח לבן, אורז לבן, פסטה לבנה מיצים מתיקה וכו.
    התגובה לשאר הפחמימות היא אישית וקשה לנבא מהו סוג הפחמימה שפחות יעלה לך את רמת הסוכר. אפשר לראות זאת בעזרת מד סוכר רציף
    בנוסף לפעילות גופנית יש תפקיד מאוד חשוב בהפחתת הסכוי להארעות סוכרת. 150 דקות פעילות ארובית ושעה בשבוע פעילות של תנגודת חשובים מאוד במניעת התפתחות סוכרת.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיכון לסוכרת ושתייה ממותקת
    אהרון
    15/11/2019


    שתייה דייאט (זירו/מוקה בלי סוכר וכו') /ממתיקים
    מלאכותיים יכולים להגדיל ת'סיכויים לקבל סוכרת ? איזה
    שתייה כדאי לשתות אם רוצים להימנע ממנה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאהרון

    ד''ר מאיה איש שלום
    16/11/2019

    התגובה לממתיקים היא אישית, בעקרון אם אתה יכול שלא להמתיק אז זה עדיף. ואם לא עדין אין ממתיק שנחשב לגמרי בריא...כאמור התגובה אישית וקשה לדעת איזה ממתיק יתאים לך, באופן עקרוני ממתיקים יכולים להעלות את רמת הסוכר וגם להשפיע לרעה על אוכלוסית חיידקי המעי וגם באופן זה להגדיל את הסכון לעליה במשקל ולסוכרת,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סידן נמוך, D 25 לא נמוך. PTH ו1,25 גבוהים
    נועה
    15/11/2019

    שלום ד"ר איש-שלום

    אני בת 50.

    להלן תוצאות בדיקות שלי למשק הסידן. הדפוס הזה חזר כמה פעמים.
    - D 25- 57 nmol/mL
    - D 1, 25- 158 pmol/ L ( טווח 37-158)
    - PTH 39.5 pg/ml (טווח 4.6-38 )
    - סידן בדם 8.5 mg/dl (טווח 8.5 - 10.5 )
    - סידן בשתן- 100

    רציתי לשאול כמה דברים.

    1. לגבי רמות הסידן בדם שנמוכות יחסית ( 8.5 זה בקצה הגבול התחתון)

    יש לי לפעמים סימפטומים של מעין היפו-קלצמיה סימפוטמטית (נימולים, פלפיטציות וכו').
    ושמתי לב, שכשרמות סידן בדם שלי נמוכות יחסית (8.5), אני מרגישה פחות טוב. בועד כשהם מ9 ומעלה, אני מרגישה יותר טוב.
    לכן מאד הייתי רוצה להעלות את רמות הסידן למעל 9.

    לכן שאלתי אלייך: מה גורם לרמות סידן נמוכות בדם אצלי ? למרות ש- אין בעיית כליות, PTH לא נמוך , ו1,25 כן גבוה.



    2. D 25 לא מאד נמוך. ובכל זאת PTH ו1,25 גבוהים יחסית.
    אילו גורמים מעלים אותם, חוץ מאשר D 25 נמוך ? וגם לא היפר-פאראתירודיזם ראשוני.

    3. אני קצת חוששת מכך ש D 1,25 גבוה יחסית אצלי.
    האם עודף 1,25 יכול להזיק, במנגנונים אחרים מאשר עלייה ברמות סידן בדם (שכמובן אין לי).
    למשל לדכא יותר מדי מע' חיסון נרכשת (Th) וכו'.


    4. איזה סוג קורלציה יש בין רמות 25 לרמות 1,25- חיובית או שלילית (הפוכה) ?

    אני חשבתי שכש 25 נמוך, אז PTH עולה, ואז עולה 1,25. כך שכביכול יש קורלציה שלילית.

    אבל אצלי בפועל, ככל שעלה 25 (ע"י תוסף D/שמש), ו25 עלה בדם, כך עלה גם 1,25 . כלומר כאילו קורלציה חיובית.
    וגם PTH אצלי לא מאד גבוה. אלא רק בקצה הטווח העליון .


    האם 25 יכול להיות גבוה, ו1,25 לא גבוה ?

    תודה רבה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנועה

    ד''ר מאיה איש שלום
    16/11/2019

    בעקרון קשה להתיחס לרמת סידן מבלי לתקנן לאלבומין וגם חשוב לדעת מה רמת הפוספור. באסוף שתן חסרים נתונים של פוספור בשתן קריאטנין וגם סודיום. רמת 25 OH ויטמין D גבולית, ויתכן שזו הסיבה לעליה ברמת PTH ו1,25 שעולה בעקבות העליה ברמת PTH והסידן הגבולי הנמוך בדם. כאמור קשה להשיב מבלי כל הפרטים והתמונה הקלינית. ממליצה לפנות ליעוץ אנדוקריני. תשובה מלאה קשה לתת מבלי לראות אותך להתרשם קלינית ולקבל את כל תוצאות המעבדה
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה. אבל באופן עקרוני, בלי קשר למקרה הספציפי שלי

    נועה
    17/11/2019

    מה יכול לגרום לעודף המרה של 25 ל 1,25 ?

    לגבי ספציפית. כל הנתונים החסרים, היו בתוך הטווח, ולא בולטים לאיזשהו כיוון.
    (אלבומין ופוספור בדם.
    ופוספור, סודיום, קריאטנין באסוף שתן )

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנועה

    ד''ר מאיה איש שלום
    17/11/2019

    מתקנים את רמת הסידן לאלבומין לכן חשוב לראות
    וכן חשוב לראות את כל הפרטים
    PTH מוגבר גורם למעבר של 25 ל1,25
    ביעוץ ניתן יהיה להתעמק ולהבין יותר לעומק אם יש כאן בעיה או לא...ומה הכוון. שוב לא לאינטרנט
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום