מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- Rhחיובי למרות שאמור להיות שלילירינת21/04/2015
שלום,הריון שלישי בעלת סוג דם b מינוס קיבלתי בהריונות קודמים זריקות אנטי די לפני ואחרי הלידה
שני הילדים rh חיובי
הלידה האחרונה הייתה לפני 3 שנים
כרגע בשבוע 8 בבדיקת דם ה rh יצא חיובי חלש
אשמח לקבל הסבר מה הסיכונים וכיצד זה קורה כי כאמור קיבלתי את הזריקות
כמו כן האם יש משהו שניתן לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התכוונתי antibody חיובי
רינת21/04/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- gama pepשיר18/04/2015
קיבלתי בבדיקות את התוצאות הבאות:
%gama pep-20.4
albomin pep-55.1%
התוצאה הראשונה גבוהה מידי והשנייה נמוכה מידי.
נאמר לי שgama pep מראה על בעיה כלשהי כולל סוגי סרטן שונים.
מה אני אמורה להבין מתוצאות אלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר gama pep - תגובה
פרופ` אלן ברבי18/04/2015נראה לי שינויים לא משמעותיים.
לפנות לרופא שביקש הבדיקות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Mdsתומר17/04/2015
Mds בדרגה בינונית 2, הומלץ התחלת טיפול בוידזה. כל כמה זמן ניתנות הזריקות ולכמה זמן?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Mds - תגובה
פרופ` אלן ברבי18/04/2015בדרך כלל 7 ימים כל חודש. בגלל השישי-שבת אפשר לקצר ל 5 ימים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם לא תקינותאלה14/04/2015
שלום
מזה זמן רב, בשנים האחרונות, ישנם הממצאים הנ״ל בבדיקות דם שלי. בבדיקה האחרונה:
Neut 30
Lym 58
זה לא בזמן מחלה/וירוס
מזה אומר? האם יש צורך בבירור נוסף?
בדיקות נוספות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם לא תקינות - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ14/04/2015לא ניתן לענות על סמך בדיקות אלו בלבד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתגובה
אלה14/04/2015האם עלי לבצע בדיקות נוספות?
לפנות לרופא מומחה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתגובה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ15/04/2015צריך לפחות את תוצאות כל ספירת הדם
וממתי הופיעו השנויים המוזכרים בשאלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות שאר הבדיקה
אלה15/04/2015מצב התוצאות,
החל בערך בשנתיים האחרונות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום אשמח לתגובה או לאן לפנות
אלה20/04/2015תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת קרישיות להריון לאחר 2 הפלותאור12/04/2015
לאחר 2 הפלות זהות (המטומה בשניהן, דימום, והפסקת דופק בשבוע 10 ובשבוע 10+), נתבקשנו לבירור קרישיות דם.
תוך כמה זמן לאחר ההפלה ניתן לבצע את הבדיקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת קרישיות להריון לאחר 2 הפלות - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ12/04/2015לפחות ארבעה שבועות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיבוי דופן של אליאום סופיפרופ` אלן ברבי12/04/2015
שלום רב. בת 36, בריאה בד״כ וברקע אנדומטריוזיס כמעט 10 שנים. מטופלת בגלולות שאני נוטלת ברצף. לאחרונה (אמצע פברואר) חשתי בכאבים עמומים בבטן העליונה אשר לאחר מספר ימים התמקדו בבטן התחתונה מצד ימין (יצוין כי חשתי בכאבים בבטן התחתונה רק כאשר לחצתי באזור) הופנתי לבית חולים עקב חשש לאפנדיציט. בבדיקת us של הבטן והאגן הודגם: ״עיבוי דופן של אליאום סופי עם הסננה של שומן מזנטריאלי ובלוטות לימפה מזנטריאליות מוגדלות בסמוך״. מהי משמעות ממצא זה? אני מאוד חרדה בגלל בלוטות הלימפה המוגדלות. האם ייתכן גידול ממאיר חלילה?? בבית החולים טענו כי מדובר ככל הנראה בדלקת ויראלית או בקרוהן (אינני משלשלת ואין לי חום).. סליחה על ההודעה הארוכה אבל אני מאוד לחוצה וחוששת שמא מדובר בלימפומה חלילה.
רופא נשים העלה השערה שאולי מדובר בלימפאנגיטיס מזנטריאלי.
לאחר כשבועיים הכאבים החדים בצד ימין למטה נרגעו ולאחר שבוע של "שקט" שוב התחלתי לחוש ברגישות (רק במגע במקום) בצד ימין תחת הצלעות עד העצם הקדמית של האגן..
יצוין שמלבד התופעות שהוזכרו לעיל איני סובלת מחום או תופעות אחרות וגם בדיקות הדם (שקיעת דם, ספירת דם ובדיקות שתן) יצאו תקינות.
הרופא ביקש שאחזור על ה US בטן עליונה .
סליחה על ההודעה הארוכה אבל אודה לכם להסביר לי מהי המשמעות של בלוטות הלימפה המוגדלות שהודגמו במעי ..האם זה אומר גידול או חלילה משהו ממאיר??? האם בלוטות לימפה מוגדלות במעי אמורות לכאוב??
מקריאה באינטרנט הבנתי שלימפומה שאינה הודג'קין יכולה ללהתחיל מהמעיים ואני ממש חרדה. אנא עזרו לי להבין מה משמעות הבלוטות והאם עליי לפנות להמטולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהמשך להודעתי
אריה12/04/2015יודגש שגם בזמן בו הודגמו בלוטות מוגדלות לא חוויתי תסמינים נוספים כמו חום או שלשול ואף לא כאב בטן סטטי (אלא רק בזמן שנוגעים במקום).
בבית החולים אף ציינו שהבטן היא לא בטן של אפנדיציט ושהתסמינים אינם מתאימים (לא סוערים לדבריהם).
כלומר המשכתי לתפקד רגיל מלבד הרגישות והאי נוחות הקלה למגע בבטן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך להודעתי - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ12/04/2015נראה לי שאת קוראת יותר מדי באינטרנט
לפי התאור שלך קרוב לודאי שמדובר בתהליך תגובתי מקומי
ותו-לא
אבל כדי לתת תשובה יותר מדויקת צריך לבדוק אותך ולראות
את הצילומים
אולי כדאי שתבדקי על ידי כירורג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קביעת תורנדב10/04/2015
שלום רב.
כיתד ניתן לקבוע תור לפרופ רחמילביץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - מיאלומה נפוצה?מודאג08/04/2015
שלום רב,
אני שואל עבור אמי, בת 70, במעקב המטולוגי כחמש שנים.
במהלך השנים תוצאות ה-Kappa היו גבוהות אך די יציבות.
לפני כחודש הערך עלה משמעותית (238) והרופאה אמרה שנבדוק שוב בעוד חודש ואם לא יהיה שיפור אז יהיה צורך בבדיקת המח עצם.
היום קיבלנו תוצאה -453. עוד קפיצה משמעותית.
FLC ratio - כ-40.
אנחנו מאוד מוטרדים, אשמח לדעת האם בודאות מדובר בסרטן?
מה מטרת בדיקת מח העצם? כמה היא קשה? מסוכנת?
איך מטפלים במחלה?
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיאלומה נפוצה? - תגובה
פרופ` אלן ברבי09/04/2015מחלת מיאלומה היא מחלה ממארת!!!
בבדיקות של אימך יש עדות ביאולוגית להתקדמות המחלה. בדיקת מח עצם תעזור לעריך התסנין בתאי פלסמה שמפרישים החלבון והצורך בטיפול שיקבע ע" המחלקה ההמטולוגית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
מודאג09/04/2015תודה, אך מדוע הדגשת כ״כ את עניין הממאירות?
אני מודע לעניין לכן שאלתי האם בודאות ניתן כבר להגיד שיש לה את המחלה?
עד לפני כחודש היא רק היתה במעקב ולא אובחנה בכלל כבעלת המחלה.
מה אומרת הקפיצה הגדולה בערכים תוך חודש?
האם הטיפולים היום יעילים בעיכוב המחלה שנים רבות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה - תגובה
פרופ` אלן ברבי10/04/2015המלצתי על השלמת הבירור כראוי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות קרישהרגב שרה06/04/2015
בזמן האחרון הופיעו אצלי כתמי דם בעיקר על יד שמאל. נשלחתי ע'י המטולוג לבדיקת קרישיות בדם והתוצאות הן: kappa\lambda ratio 2/06/ peyur erhav v111 200/9
vwf 272.0
ristocetin cofactor 169.7
רציתי לשאול מה זה אומר? והאם יש לזה טיפול?
אודה לך מאוד
רגב שרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות קרישה - תגובה
פרופ` אלן ברבי08/04/2015לא ברור.צריך להראות התוצאות לרופא שביקש אותן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטרופלים גבוהיםאיילת05/04/2015
שלום אני בת 34 רציתי לדעת האם הבדיקות הנל תקינות בתודה מראש יש לציין תסמינים של עייפות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נטרופלים גבוהים - תגובה
פרופ` אלן ברבי08/04/2015אי אפשר לתת דעה על חלק זה של התוצאות. לחזור לרופא שביקש את הבדיקות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- LOW GRADE LYMPHOMAדינה05/04/2015
שלום רב!
פניתי אליכם מספר פעמים וקיבלתי תמיד מענה מעולה.
אני בת 52.שנתיים וחצי סובלת מהתקפי בצקות בעפעפיים שעוברים במשך 24 שעות.פניתי לאין ספור רופאי עיניים והמטולוגים וכולם החזיקו אותי כמשוגעת שממציאה סיפורים.
עד שהגעתי לד''ר מלשטיין בקפלן והוא עשה ביופסיה מבלוטת דמעות .בביופסיה בקפלן לא הצליחו לתת אבחנה חד משמעית בין LOW GRADE LYMPHOMA לבין היפרפסיה תגובתית.
שולחים את הבדיקה לPCR.
אני מבקשת מאוד,לאור המצב המשפחתי(יש לי בעל נכה שגם נמצא במעקב בחשד ללימפומה בטנית,יש לנו בן יחיד שאין לו אף אחד בעולם חוץ מאיתנו,אימי בת 89 אינה שפויה),לקבל את התשובות האמיתיות:
1.האם הלימפומה כזאת ניתנת לטיפול או שכמו כל לימפומות שמתפתחות לאט ,לא ניתנות לטיפול?
כל הבדיקות כולל אימונופקסציה,אלקטרופורזה,שקיעה,CRP ועוד ועוד תקינות!!!
2. האם נכון שרוב היפרפלסיות בPCR מתבררות כלימפומות?
בתודה מראש ואני מחכה מאוד לתשובותכם.
בברכת חג שמח,
דינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר LOW GRADE LYMPHOMA - תגובה
פרופ` אלן ברבי08/04/2015לחקות לתשובה של הPCR והתשובה סופית של הפתולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת לימפה נפוחה בבטן- תוצאות CTאבי04/04/2015
בלוטות לימפה מרובות ומוגדלות בצורה ניכרית ברטרו-פריטונאום כולל באגן, יותר משמאל, הגדולה ביותר הינה 50 מ"מ בצירה הקצה באגן שמאל. הסננה מועטה בסמוך. הממציאים חשודים לתהליך לימפופרוליפרטיבי , לקורולציה קלינית והמשך בירור בהתאם. משמאל לאורך אזור פראורטלי ואיליאקלי יוצרים הקשרים רצף כ- 18.5 ס"מ. לסיכום - לימפאדנופתיה רטרופריטוניאלית ניכרת כמפורט, חשודים לתהליך לימפופרוליפרטיבי לקורולציה קלינית והמשך בירור בהתאם. הופעל נוהל ממצא חריג. הרופא הציע לנתח ולהוציא את הבלוטה הגדולה 50 מ"מ. אז לבצע ביופסיה כמו שציינתה בתשובה הקודמת? תודה רבה וחג שמח והרבה בריאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת לימפה נפוחה בבטן- תוצאות CT - תגובה
פרופ` אלן ברבי08/04/2015כן לבצע ביופסיה בהקדם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- MDSאסתי04/04/2015
שלום. מה אחוז החולים בMDS משני בדרגה בינונית 2 שיחלו ב AML ? תוך כמה זמן? מה הסיכוי אחרי טיפול וידזה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר MDS - תגובה
פרופ` אלן ברבי08/04/2015זו שאלה כללית לא מתאימה לפורום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת לימפה בבטן נפוחהאבי02/04/2015
לאבא שלי בן 77 חש כאבי בטן יותר משבוע. נשלח למיון איכילוב ביום שבת לפני שבוע. בצילום CT ראו בלוטת לימפה בבטן נפוחה באורך 5 ס"מ . נשלח למרפאה הומוטולוגית באיכלוב. הרופא שבדק אותו אמר שצריך לנתח . אבל אמר שזה ניתוח לא קל לאדם בגילו. אבא שלי לא היסכים ללכת לניתוח כמו שרצה הרופא. הוא אמר לרופא שהוא רוצה לעשות בדיקת CT בעוד 3 חודשים. לראות מה קורה. מה לדעתך אבא שלי צריך לעשות????? תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת לימפה בבטן נפוחה - תגובה
פרופ` אלן ברבי03/04/2015בסדר גמור . לחזור על הCT ולנסות לעשות ביאופסייה לא פתוחה תחת CT או US
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה הטסיות בדםיהודה01/04/2015
לפני שבוע עשיתי בדיקת דם ורמת הטסיות היו 27k. היום עשיתי שוב והרמה ירדה ל 15k. האם בגלל שאני חולה בשפעת נגרמה הירידה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה הטסיות בדם - תגובה
פרופ` אלן ברבי02/04/2015מחלה ווירלית יכולה לעיתים רחוקות לגרום לירידה בטסיות .
מצבך מתאים יותר לacute ITP שדורש טיפול דחוף של המטולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)



