מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לפני ניתוח בבדיקת דם נימצא דילול דדניס01/02/2015
שלום שמי דניס
אני סובלת מ- אנקלוזינג ספונדליטיס 10 שנים מטופלת ב סימפוני זריקה פעם בחודש
50 מ"ג וכן בטיפולים במרפאת כאב
הומלץ לי לעשות השתלת אלקטרודות לשם כך עשיתי בדיקות דם
תשובות של הבדיקות :
ptt 39.6
ptt mix with norm plasma 34.4
i.n.r. 1.0
האם אפשר לעבור ניתוח הניתוח שלי בשבוע הבא או אפשר לקבל פלסמה לפני ולעשות בזמן מה דעתך אשמח לתשובה בהקדם על מנת להכין את עצמי נפשית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפני ניתוח בבדיקת דם נימצא דילול ד - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ04/02/2015קשה לתת תשובה על סמך תוצאה גבולית של בדיקה אחת
הI.N.R תקין!!
על פניו לא נראה לי שיש צורך בערוץ פלזמה לפני הניתוח
אבל תתחילי איתו אולי הוא רוצה חוות דעת בכתב מצולה בנושאי קרישה שיראה
את כל הבדיקות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבקשת עזרה, האם מדובר בתלסמיה?אנונימית29/01/2015
היריון ראשון שבוע 8,
לי ולבעלי אין היסטוריה משפחתית של תלסמיה.
מה הבדיקות דם האלו אומרות? האם מדובר בערכם של תלסמיה?
האם יש לכך פתרון?
נורא חוששת, אני ובעלי צעירים ללא מחלות גנטיות..
כיצד זה ייתכן שיהיו ערכים כאלו?
מה הסיכונים?
אשמח לתשובתכם המקצועית ותודה מראש..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מבקשת עזרה, האם מדובר בתלסמיה? - תגובה
פרופ` אלן ברבי30/01/2015רמת HBA2 לא מתאימה לטלסמיה. HBF יכול לעלות בהריון.
לבצע ס.ד כל 6 ש' ולפנות להמטולוג לפי הצורך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר ניתוח לפרוסקופי כתוצאה מדימום.רועי29/01/2015
שלום רב, שמי רועי. אתן רקע למצב שהתקיים.
לפני כחודשיים התחלתי לסבול מפלפיטציות מועקה בגרון דברים שמעולם לא חוויתי. אני אדם בריא לחלוטין ועוסק בספורט.
לאחר תקופה שתופעות אלו לא עברו החלטתי להגיע למיון שם נשללה בעייה לבבית וכדומה ובבדיקת דם נמצא כי מתקיים זיהום כלשהו בגוף שעפ הרופאים כנראה מסביר את התחושות.
לאחר תקופה שתחושת אלו לא חלפו ושיחה עם חבר פסיכיאטר הוא טען כי התחושות מתאימות להתקפי חרדה ויתכן שבגלל שינויים קיצוניים בחיי היום יום הגוף מגיב בצורה קיצונית.
לכן לאחר המלצתו התחלתי ליטול קלונקס במשך מספר פעמים.
במשך כשבועיים בערך.
ויומיים אחרי שלקחתי את הכדור האחרון
עברתי ניתוח לפרוסקופי בבטן כתוצאה מכאבים עזים בבטן ימין התחתונה ( כאבים עזים במיוחד שהחלו בבוקר של אותו יום).
תחילה עפ התסימינים היה נדמה כי הבעיה הייתה באפנדיציט ולכן הובהלתי לניתוח ללא בירור מעמיק.
לאחר הניתוח התברר כי האפנדיציט לא היה מודלק כלל והבעיה כפי הנראה הסתכמה בדימום מינימלי בחלק האחורי של הבטן.
לאחר סדרת בדיקות דרך מרפאת המטולוגיה ובירור אם ספגתי מכה קשה או פעילות אינטנסיבית במיוחד ( דברים שלא קרו )
"זכיתי" לחוסר תשובה מוחלט וכיום אני חושש לבצע פעילות בגלל חוסר הידיעה לגורם הדימום.
לכן רציתי לשאול באופן דיסקרטי האם יתכן שהסיבה לדימום הפנימי יש קשר לקלונקס?
אגב לאחר הניתוח תחושות הפלפיטציה והמועקה חלפו לחלוטין.
במידה ויהיה צורך במידע יותר מפורט כמו בדיקות דם או המיקום של הדימום אוסיף בשמחה.
בברכה רועי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר ניתוח לפרוסקופי כתוצאה מדימום. - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ29/01/2015אני מציע שתפנה לרופא שנתן לך את הקלונקס
שאמור לדעת על תופעות הלואי של התרופה
או שתסתכל באחד מאתרי האינטרנט בהם ניתן לקבל מידע מעודכן על תרופות כולל תופעות לוואי
בנוסף לא ברור לי עם היו הפרעות בתפקוד מנגנון הקרישה שיכלו להסביר את סיבת הדמם ואני מניח שהן בוצעו במסגרת הברור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמת הומוציסטאיןליאת29/01/2015
שלום
אני בת 20, ומעוניינת לקחת גלולות למניעת היריון. התוצאה של בדיקת דם להומוציסטאין הייתה 14.2.
מה הערכים הנורמליים לגילי? האם באופן עקרוני מותר לי לקחת גלולות (שאר הבדיקות תקינות)?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רמת הומוציסטאין - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ29/01/2015שאלה זו תפני למעבדה
בד״כ ליד תוצאות של כל בדיקה מציינים את טווח הערכים הנורמלים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הומוציסטאיןליאת29/01/2015
שלום
אני בת 20, ומעוניינת לקחת גלולות למניעת היריון. התוצאה של בדיקת דם להומוציסטאין הייתה 14.2.
מה הערכים הנורמליים לגילי? האם באופן עקרוני מותר לי לקחת גלולות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הומוציסטאין - תגובה
פרופ` אלן ברבי30/01/2015הערכים נורמלים מופיעים בתשובה.
>15 נחשב מוגבר.
בקשר להוראות לפנות לרופא שביקש הבדיקות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנמיה אצל בן 29אפרת28/01/2015
שלום,
בן זוגי בן 29.5, בריא, צמחוני שנים ארוכות וטבעוני כשנתיים (אוכל מזון בריא, באופן כללי). הוא קיבל את תוצאות בדיקת הדם (שנערכו באופן שגרתי) הבאות, בהן ניכר כי יש לו מחסור בהמוגלובין על אף שאין עדות למחסור בברזל (או בפריטין) ולא בויטמין B12 או בחומצה פולית. גם rbc, hct נמוכים, ו - mchc וטרנספרין מצויים בטווח, אך נושקים לגבול התחתון.
גם wbc מתחת לטווח, איני יודעת אם במקרה זה יש קשר ל-rbc הנמוך.
הערה - הבנתי שכמות השתיה משפיעה בין השאר על בדיקות המוגלובין ו-rbc. בן זוגי שותה מעט מדי באופן די קבוע. לפי ההיגיון שלי, מחסור בנוזלים אמור להעלות את כמות ההמוגלובין בנפח דם נתון, ולהטות את הבדיקה למעלה, או שאני טועה? בכל אופן, ראיתי לנכון להדגיש את הנתון הנ"ל, למקרה שיש לו משמעות.
מה הצעדים הבאים שיש לנקוט? מה הגורמים השכיחים למצב כזה? אשמח לתגובה ועצה.
(מצורף קובץ המכיל את התוצאות בצירוף טווח הערכים התקין) תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנמיה אצל בן 29 - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/01/2015ב ס.ד. יש ירידה קלה של הכ.ל. ללא משמעות קלינית (תימני?)
אנמיה קלה עם רמת ברזל תקינה
מעקב רגיל . לחזור על הבדיקות בעוד 4 ח'
לבדוק טלסמיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם זה משנה את התשובה - מוצאו אשכנזי - תגובה
פרופ` אלן ברבי30/01/2015אפשר גם לבקוד המוליזה :מבחן קומבס הפטוגלובין בילרובין רטיקולוציטים.
כמובן לרכז את כל התשובות והבדיקות החוזרות ליעוץ פרונטלי עם המטולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות דם - המוגלובין גבוה בהריוןפרופ` אלן ברבי27/01/2015
שלום, אני בהיריון שלישייה שבוע 13
האם ההמוגלובין f גבוה מדי? מה זה אומר?
האם העובדה שיש לי שלישייה משפיעה על התוצאה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ואם זה עוזר
אנונימית27/01/2015הנה הספירת דם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות בדיקות דם - תגובה
פרופ` אלן ברבי28/01/2015אין משמעות קלינית לתוצאה זו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תלסמיה?לידר26/01/2015
שלום רב,
בוצע בדיקות סקר גנטיות טרום הריון .
hemoglobin f 0.10%
hemoglobin A2 3.00%
האם הבדיקות תקינות?
האם יש צורך בבדיקות נוספות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תלסמיה? - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ27/01/2015מה ערכי ספירת תאי הדם האדןמים??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערכי בדיקת הדם
דניאלה28/01/2015לפני שנה ביצעתי בדיקות דם המוגלובין היה 13.4.
מאז ומתמיד המוגלובין שלי היה תקין. הרופאים תמיד היו מרוצים מבדיקות הדם שלי.
ללא חוסר ברז/ B12 חומצה פולית תקינות.
האם יש צורך לחזור על הבדיקות ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרוטאין cליאת26/01/2015
שלום, במסגרת בירור לקרישיות יתר קיבלתי תוצאה של פרוטאין c נמוך(60), וכל השאר תקין. על מנת לאמת את זה, עשיתי עוד פעם והפעם הפרוטאין c היה תקין(98) (אני בת 20).
ממה השינוי יכל לנבוע? האם צריך מרווח זמן בין בדיקה לבדיקה? ממה נגרם פרוטאין c נמוך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוטאין c - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ27/01/2015אם בבדיקה חוזרת וכל יתר הבדיקות תקינות אין צורך בברורים נוספים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרגשה לא נוחה וקשה לאבחוןיואב23/01/2015
מזה כשנה אני סובל מהתקפי אי נעימות על סף בחילות. בתחילה היה מדובר בהתקפים של פעם במס' חודשים לאחר מכן פעם במס' שבועות. ועכשיו זה ברצף של מס' ימים. יש קשר ישיר ומסויים לאוכל שלאחריו מגיעים אותם התקפי/הרגשה לא נעימה שמגיע מאזור החזה כלפי מעלה לגרון. בחודשיים האחרונים היו לי גם התקפי צרידות וגירוי בגרון.
ללא הקאות. יציאות סדירות לעיתים שלשולים. והרבה אויר.
ביצעתי בדיקות דם אך לא נמצאו ערכים לא תקינים מלבד ירידה בערך הברזל מתחת למינימום ועוד משהו לא קריטי לדברי הרופאה שלי.
מה עלי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרגשה לא נוחה וקשה לאבחון - תגובה
פרופ` אלן ברבי24/01/2015כאן זה פורום המטולוגי .אני לא רואה קשר עם רמת הברזל. אולי לפנות לגסטרואנטרולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרישת דםקרן22/01/2015
האם תקין תשובת בדיקת דם:
מה הפרוש:יצא בבדיקת דם:
Anti CARDIOLIPIN LgA - NEGATIVE
Anti CARDIOLIPIN LgG 43.1 positive
Anti CARDIOLIPIN Lgm 1.6 negative
Antinuclear ab_(ANA)
בדיקת שתן תקינה
בדיקת דם כללית תקינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרישת דם - תגובה
פרופ` אלן ברבי24/01/2015נראה לי בסדר אבל תמיד לחזור לרופא שביקש הבדיקות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- urobilinogenשושו22/01/2015
שלום רב
בת 49 בריאה (מטופלת בקודיואן 160)
עם GSPD
בבבדיקות מעבדה נמצא:
urobilinogen 2
erythrocytes 25
hemoglobin 11.8
rcb 3.99
לדאוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר urobilinogen - תגובה
פרופ` אלן ברבי24/01/2015לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ראש ולחץ בחזהשירן22/01/2015
אחרי בירור לאחר הלידה נקבע כי יש לי APLA ומוגדנים של Anticardiolipin בתקופה האחרונה סבלתי מכאבי ראש וכאבים ולחץ בחזה (אבל לא בדיוק בצד השמאלי אלא דווקא במרכז ונטייה לימין) נשלחתי לטרם שם עשו לי אקג -ובדיקת דם Troponin .
הרופא אמר שהכל תקין וזה כנראה שריר למרות שעדיין מרגיש לי בגוף משהו לא בסדר, האם הבדיקה מצביעה שהכל בסדר או שעליי לגשת לבירור נוסף ואם כן למי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ראש ולחץ בחזה - תגובה
פרופ` אלן ברבי24/01/2015הכל בסדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרישיות או לא? מבולבלתמימוש21/01/2015
שלום
בת 26, אחרי לידה שנייה.
בהריון הנוכחי הרופא החליט לשלוח אותי לבדיקת קרישיות עקב היסטוריה מיילדותית של משקל לידה נמוך בלידה ראשונה ושתי הפלות רצופות לאחריה.
התקבלה תוצאה של חלבון s נמוך, התחלתי קלקסן מניעתי במשך ההריון.
לידה תקינה ושוב משקל לידה נמוך לגיל ההריון, 8 שעות אחרי הלידה נטלתי שוב קלקסן 40, ו4 שעות לאחמ"כ היה דימום מוגבר מהרחם שנעצר בעירוי פיטוצין והסתכם באובדן דם.
הקלקסן הופסק ליומיים הבאים.
במקום העירוי התפתחה נפיחות קשה וכואבת שאובחנה בדופלר כקריש. ניתן קלקסן במינון טיפולי של 60 מ"ג X2.
כיום, 6 ימים אחרי הלידה, היד עדיין כואבת מאוד, ושאלתי, האם זה הטיפול הנכון? האם אין חשש לדימום נוסף עם דילול כה מסיבי? האם יש דרכים נוספות להקל על הכאב והנפיחות? תוך כמה זמן אמור לחול שיפור?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרישיות או לא? מבולבלת - תגובה
פרופ` אלן ברבי24/01/2015אני לא יודע.
הפורום לא יכול להחליף הרופאים המטפלים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות לגבי בדיקת קרישיותיעל20/01/2015
שלום רב, לפני כחצי שנה אושפזתי עקב מקרה של דמם מוגבר והתעלפויות לאחר לידה. במהלך הבדיקות הראשוניות במיון הרופאה העלתה השערה שיש לי בעיה בקרישיות (למעשה תת קרישיות), קיבלתי שתי מנות פלזמה, וקיבלתי הנחייה להמשך התייעצות עם המטולוג.
השבוע עשיתי בדיקות דם כלליות וקיבלתי את התוצאות הבאות:
INR - 0.89
PT - 10.20
PTT - 57 (מופיע כי זה נתון חריג וגבוה מהטווח הרצוי)
כמו כן ההמוגלובין שלי הוא 13.3
ורמת ה IRON היא 163
אני אנמית כל חיי, לאחר האשפוז המדובר הגעתי לIRON 12 ולאחר טיפול עם כדורי ברזל הגעתי ל 101, כך שהנתון גם של ההמוגלובין וגם של ה IRON נראה לי חריג וגבוה, במיוחד לאור העובדה שאני לא נוטלת בחודשיים האחרונים כדורי ברזל בכלל.
הרופא נתן לי הפנייה לבדיקה חוזרת של הערכים הנ"ל וכמובן הפנה להתייעצות עם המטולוג.
האם ייתכן שהתוצאה שהתקבלה היא טעות מעבדה?
במידה ולא, על מה התוצאות יכולות להצביע?
תודה רבה
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות לגבי בדיקת קרישיות - תגובה
פרופ` אלן ברבי21/01/2015לחזור על הבדיקות ולפנות להמטולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)



