מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חלבון גבוה בדםאביעד08/03/2015
דוקטור שלום רב
בן 30 בריא בדרך כלל פרט לbcc שהוסר ממני בשבוע שעבר. בבדיקת הדם האחרונה שלי לפני חודש, כל המדדים היו תקינים פרט לחלבון הכללי שעמד על 9.1 שהגבול הוא 8.6. האלבומין יצא 4.6
אני מרגיש יחסית טוב פרט לחולשה קלה מדי פעם שבגללה הופנתי לבצע בדיקת דם .
רציתי לשאול אם יש צורך בבדיקה מעמיקה יותר לאור התוצאה.
תודה רבה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלבון גבוה בדם - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ10/03/2015מה היו ערבי הגלובולין?
על פניו אני לא חושב שיש בעיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קריש דם מגלולותבר08/03/2015
שלום,
אני נוטלת גלולות מינס במשך כחמישה חודשים, לפני כשבוע טסתי לתאילנד ובעקבות הישיבה הממושכת הרגשתי תחושת נימול ברגליים. בנוסף עשיתי צלילה לעומק עם בלון חמצן והיו לי לחצים באוזניים ושוב תחושת נימול ברגל...
היום עשיתי קפיצת באנג׳י מגובה של 50 מטר שוב הופיעה תחושת הנימול בכל הגוף ואחרי כמה שעות הופיעה סימן כחול ונפוח בירך כאילו קיבלתי מכה.
האם כל התופעות הללו הן בגלל קרישיות יתר בדם בגלל הגלולות?
אם כן האם עלי להפסיק אותן מיד??
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קריש דם מגלולות - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ10/03/2015קשה לקבוע
אולי רצוי להפסיק את הגלולות ולבצע בדיקות של מנגנון הקרישה כמו שצריך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלת תאי תימוסגליה08/03/2015
שלום,
רציתי לדעת איך מתבצעת בפועל השתלת תאי תימוס ? זנ חלק מהשתלת מח עצם ?
זה מתבצע בדומה להשתלת מח עצם ? באינפוזיה לוריד ?
תודה על כל אינפורמציה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלת תאי תימוס - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ10/03/2015אינני מכיר את הנושא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאת בדיקת פקטוריםיעל05/03/2015
שלום, בעקבות בדיקות דם בהן עלה ערך PTT גבוה (58) ושאר הערכים תקינים, נשלחתי לבדיקת פקטורים 11,13.
פקטור 13 תקין
פקטור 11 יצא 3.70 כשהטווח עפ"י המעבדה הוא 50-150.
אני ממתינה לתור הבא להמטולוג באפריל, עד אז אשמח לדעת מה משמעות תוצאת הבדיקה? האם עליי להיערך באופן מסויים בחיי היום יום או שזו היערכות רק לפני ניתוחים וכו'....
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאת בדיקת פקטורים - תגובה
פרופ` אלן ברבי06/03/2015מדובר בfactor 11 feficiency.
תחקה בסבלנות לתור של המטולוג לקבלת הנחיות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת ברשותך
יעל07/03/2015האם עד התור אני יכולה לתרום טרומבוציטים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת ברשותך - תגובה
פרופ` אלן ברבי07/03/2015לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המוגלובין נמוךמיקי05/03/2015
פרופסור שלום,
אני בן 35, בריא וללא בעיות רפואיות (אני ממוצא תימני, שכנראה רלוונטי לשאלה).
מאז ומתמיד היה לי המוגלובין נמוך, בין 12 - 13, לאחרונה הרופאה אמרה שזה יכול להיות טלסמייה, מכיוון שערכי הברזל / פריטין תקינים, אולם כדוריות דם האדומות קצת קטנות וחיוורות לפי בדיקת הדם שביצעו לי.
אין לי תופעות מיוחדות, אני מתאמן באופן קבוע, והדבר היחיד שאולי קצת מפריע זה שאני קצת עייף במהלך היום במשרד (דבר שעובר שאני מגיע הביתה).
שאלתי:
האם לדעתך אני צריך להמשיך לבדוק את הנושא? איך זה ישפיע עלי בעתיד?
והאם זו יכולה להיות טלסמייה.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דילגתם עלי
מיקי06/03/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמוגלובין נמוך - תגובה
פרופ` אלן ברבי06/03/2015המוגלובין סביר בעיקר שהוא סטבילי שנים
אפשר לבדוק טלסמיה בבדיקת hbe .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמוגלובין נמוך - תגובה
פרופ` אלן ברבי06/03/2015המוגלובין סביר בעיקר שהוא סטבילי שנים
אפשר לבדוק טלסמיה בבדיקת hbe .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דם לקרישיות דםדנה01/03/2015
שלום רב,
לאחר שילדתי לפני מספר חודשים שלחה אותי הרופאה לבדיקות של קרישיות דם (משום שהתינוק החמודי נולד קצת קטנציק)
חלק מהבדיקות מראות על חריגות, אשמח לשמוע מה זה אומר:
PTT (sensitive to LAC :47.8
cardiolipin igG Ab : 23.2
Beta 2 Glycoprotein 1 igG: 20.3
Hypercoagulation-Summary
חיובי Cardiolipin IgG Ab נמצא*
חיובי beta2-GP1 IgG Ab נמצא*
תודה רבה!!
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם לקרישיות דם - תגובה
פרופ` אלן ברבי04/03/2015כמובן צריך לראות התשובות לרופא שביקש את הבדיקות.
צריך להשוות לתוצאות נורמליות של המעבדה .
נראה לי שהממצא של הפרמטרים החיוביים מסוג IGG ללא משמעות קלינית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנמיה שאלהקלרה26/02/2015
הי,
אם אני אנמית מפאת מחסור במאגרי ברזל לקחתי כדורי ברזל לא להרבה זמן ( בערך חודשיים לסרוגין לא הכי קבוע ) והפריטין עלה ל-8 אך אחרי 4 חודשים ירד שוב ל-2.
האם הירידה תלולה ומעידה על דימום ממקור כלשהו?
או שיש בעיית ספיגה?
הבנתי שיש מחזור של ברזל בגוף....
אני לא בטוחה שאני מאבדת דם רב במחזור וזה גם קשה לכימות.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנמיה שאלה - תגובה
פרופ` אלן ברבי27/02/2015אי אפשר ואין צורך לעקוב על רמת הפריטין בעיקר אם רמת המוגלובין שמורה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלפרופ'
קלרה28/02/2015למה רופאת משפחה רוצה שאעשה גסטרוסקופיה???
ההמוגלובין יכול לרדת עם הזמן ל-11 כי מאגרי הברזל ריקים.
אבל עם כדורי ברזל זה עולה ל-12.
פשוט אני לא מתמידה לקחת כדורים ולהעלות את ערכי הפריטין והברזל לנורמה.
הרופאה טוענת שברגע שאפסיק לקחת כדורי ברזל זה ירד...
האם אפשר לחכות אם הבדיקה הפולשנית הזו?
אשמח גם לדעת אם יש מיחזור של ברזל בגוף?
תודה על המענה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלפרופ' - תגובה
פרופ` אלן ברבי01/03/2015אולי לאכול יותר טוב :קציצות בשר עדשים תחינה פירות יבשים לא קלוים והסדר המחזור.
אחר כך לחשוב על בדיקות פולשניות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשרית מוגדלת ומעובהמור26/02/2015
בת 21, כבר 5 חודשים קשרית תת לסתית צמודה לפרוטיס ימין בגודל 1.5 ס''מ עם קורטקס מעובה. ללא זיהומים, גם לא באיזור הפה והשיניים, ללא מחלות חום כל השנה.
השאלה היא מדוע קשרית הופכת מעובה מבחינה קלינית במקום סתם לגדול? האם עיבוי שלה מעיד יותר על תהליך מסויים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשרית מוגדלת ומעובה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ26/02/2015לא ניתן לענות בלי לראות ולבדןק את הממצא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזו שאלה טכנית
מור26/02/2015לא מדברת על עצמי דווקא אלא לידע כללי-מדוע קורטקס של קשרית מתעבה להבדיל מלגדול?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה?
מור28/02/2015.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזו שאלה טכנית - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ28/02/2015זו לא שאלה לפורום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרישה או לא?? מבולבלתדקלה25/02/2015
שאלה לפני חודשיים סבלתי מקוצר נשימה ורצתי לבית חולים ושם עשו לי בדיקת DIMER שערכה יצא 2.15 שהנורמל עד 0.15 שאר הבדיקות יצאו תקינות לגמרי . נשלחתי לסיטי ריאות כדי לשלול תסחיף ריאתי ושם לא נצפה כלום ברוך השם . נשלחתי למעקב רופא אשר חזר על הבדיקה לאחר שבןעיים ושוב אותו הערך . יש לציין שלא נמצא שום טרומבוזה או אודם או נפיחות בכלל. אני לוקחת גלולות מזה שנים וכמובן שהפסקתי איתם מיד . עברתי להתקן ללא הורמונים . השאלה האם יש צורך להיות במעקב על קרישות ? ולמה הערך כן הראה קרישה? אולי בגלל הגלולות? ויכול להיות שאחרי שאתנקה מהם הערך ירד לנורמל??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרישה או לא?? מבולבלת - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ26/02/2015מה עם כל יתר בדיקות הקרישה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרישה או לא
דקלה26/02/2015אילו עוד בדיקות? אולי הptt וכאלה? כי לי נמסר בבית חולים שהכל יצא בסדר חוץ מהdimer מה גורם לערך הזה בלבד להיות לא תקין? אולי הגלולות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרישה או לא ?
דקלה26/02/2015Pt sec --יצא 15.3
Pt-- יצא 74
Pt inr -- יצא 1.21* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה לא עונים לי???
דקלה01/03/2015?? אשמח לתשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בטסיות דםחני25/02/2015
שלום
בת 31 ילדתי לפני שמונה חודשים
בהריון ירד לי הערך של PLT הכי נמוך היה 117
בילדה עלה והגיעה ל128 וככה השתחררתי מהביח
עכשיו עשיתי ספירת דם ליראות אם הכול תקין והערך שך PLT עדיין נמוך-135
האם זה לוקח זמן לעלות אחרי הלידה?
או שצריך ללכת לרופא לבדוק למה זה לא עולה?
תודה ויום טוב
חני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה בטסיות דם - תגובה
פרופ` אלן ברבי27/02/2015יתכן מחלת chronic itp/
אין צורך בטיפול בערכים אלה. מעקב בלבד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיה בטסיות דם - תגובה
פרופ` אלן ברבי27/02/2015יתכן מחלת chronic itp/
אין צורך בטיפול בערכים אלה. מעקב בלבד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספירת דם וb12 בהריוןליאת23/02/2015
שלום,
אני בשבוע 28 להריוני. בתחילת ההריון היה לי בי12 213. הרופא לא אמר לי שזה גבולי והתחלתי לקחת תוספים במציצה רק לפני כחודש. האם בהריון מתרחשת ירידה תלולה בb12? האם זה מסכן את העובר שלי? אני מאוד בלחץ. האם לבקש זריקות מהרופא?
להלן תוצאות ספירת הדם מלפני שבועיים שבהן mch גבוה, דבר שהבנתי שיכול להעיד על בי12 נמוך:
שמתי גם לב שplt 166. והבנתי שמותר לקחת אפידורל מ150 ןמעלה. האם צפוי שהערך עוד ירד?
תודה מראש!
שם הבדיקה יחידות מדידה תוצאה נורמה תחתון נורמה עליון
WBC K/ul 6.8 4.8 10.8
RBC M/ul 3.32 4.20 5.40
HB g/dl 11.1* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת- תוצאות ספירת דם
ליאת23/02/2015WBC K/ul 6.8 4.8 10.8
RBC M/ul 3.32 4.20 5.40
HB g/dl 11.1 12.0 16* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת- תוצאות ספירת דם - תגובה
פרופ` אלן ברבי25/02/2015בסדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פקטור 2 הטרוזיגוטדניס20/02/2015
ביתי בת 17 נתגלתה כנשאית הגן פקטור 2 הטרוזיגוט -(קרישייוית יתר)
בדיקות הדם נכון לעכשיו -מראים כי בדיקת קרישייות הדם תקינה
כיצד עלינו להתנהל בהמשך, האם צריכה טיפול כל שהוא
בנוסף- אמורה לטוס בחודש הקרוב ל פולין כ3.5 שעות טיסה כל כיוון
האם מותר? מה צריך לעשות?
אשמח לתשובה בהקדם
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פקטור 2 הטרוזיגוט - תגובה
פרופ` אלן ברבי20/02/2015קודם לחזור לרופא שביקש הבדיקות. לא צריך טיפול . בקשר לגלולות אפשר להתייץ עם רופא נשים. בקשר לטיסה יחסית קצרה אפשר לשתות ולקום פעמים או שלוש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפקטור 2 הטרוזיגוט - תגובה
פרופ` אלן ברבי20/02/2015קודם לחזור לרופא שביקש הבדיקות. לא צריך טיפול . בקשר לגלולות אפשר להתייץ עם רופא נשים. בקשר לטיסה יחסית קצרה אפשר לשתות ולקום פעמים או שלוש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קסלרטומיכל18/02/2015
אבי בן 77 מקבל כדורים בשם קסרלטו לדילול דם (סובל גם מפרפור פרוזדורים ) בעבר קיבל כדורים בשם קומודין ועשה מידי פעם בדיקות inr.אחת הרופאות שמטפלות בו המליצה לו לחזור לקומודין בגלל שיש מעקב, ולטענתה בקסרלטו אין מעקב ואין לדעת איך הוא משפיע על דילול הדם. מה עדיף ?ואם נשארים עם הכדור החדש קסרלטו האם יש דרך לעקוב גם על השפעתו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קסלרטו - תגובה
פרופ` אלן ברבי19/02/2015אם הוא כבר עבר לקלסטרו, להמשיך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקסרלטו
מיכל19/02/2015תודה על תשובתך אבל עדיין לא הבנתי איך אפשר לעקוב אחרי קרישיות הדם כאשר לוקחים את הקסרלטו? האם יש בדיקה שבודקת את השפעתו ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לקסרלטו
משה הרמן05/03/2015שאלה-
האם אחת התגובות האפשריות לקסרלטו יכולה להיות התנפחות הלשון
משה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד ללימפומה או למיאלומהמור218/02/2015
שלום פרופ' ותודה מראש על תשובתך
לאבי, בן 60 עלה חשד ל מיאלומה בעקבון עלייה בקריאטנין 1.6, ירידה בהמוגלובין - 12 וספירת דם לא תקינה על כן בוצה בדיקת שרשראות קלות שיצאה גם היא עם ערכים גבוהים על כן נשלח לבית החולים לבירור מקיף
לאחר ביצוע סי.טי. כלל גופי נמצאו בלוטות לימפה נפוחות באיזור האגן הכלייה והכבד וכעת ממתין לביופסית מחט מהכליה
שאלותי הן -
אילו בדיקות נוספות לדעתך צריך לבצע? (מח עצם?)
האם הממצאים מראים על מיאלומה או לימפומה?
האם יתכן תהליך זיהומי? או סוג של מחלה אחרת שאינה ממארת?
חשוב לציין שבדיקות הדם מלפני חודשיים היו תקינות לחלוטין ובוצעה קולונסופיה ובדיקת דם נסתר בצאוה לפני כשנה שניהם תקינים
נוסף על כך כשבוע לפני בדיקת הסי.טי. בוצע US בטן שבו לא נראו בלוטות הלימפה המוגדלות אשר נראו בבדיקת הCT
המון תודות
מור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשד ללימפומה או למיאלומה - תגובה
פרופ` אלן ברבי19/02/2015אין עדות ביולוגית למיאלומה.
בקשר לבלוטות לחקות לתשובה של הביאופסיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת לימפה מוגדלת במשך 3 שנים לילדאלונה18/02/2015
שלום רב,
לבתי בת 5 יש בצוואר גוש קטן כבר מספר שנים. בעבר נאמר לי שזה ציסטה.
אני בכל זאת ביקשתי לעשות US ונמצא שיש תהליך היפואקוטי בגודל 1.5 ס"מ עם התנזלות, זרימה עדינה - יכול להתאים לבלוטת לימפה ראקטיבית.
אני חייבת לציין שהגוש אינו רגיש או אדום, נשאר באותו גודל לפי המישוש כבר כ 3 שנים.
האם על סמך הממצאים הנ'ל אפשר לדעת במה מדובר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת לימפה מוגדלת במשך 3 שנים לילד - תגובה
פרופ` אלן ברבי19/02/2015התשובה של בלוטה ראקטיבית מספקת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה זה בלוטה ריאקטיבית?
אלונה19/02/2015תודה רבה על תשובתך.
רציתי רק להבין מה זה בלוטה ריאקטיבית ולמה התגובה נמשכת מספר שנים אם אין תהליך דלקתי מתמשך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



