מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לימפומה מאלטשרי10/11/2014
אבי בן 81, עקב גוש בעין בעפעף תחתון + עליון, נשלח ל-CT ואז לביופסיה.
תוצאת הביופסיה:
Features consistent with cell MALT - type lymphoma.
Tumor cells are amall to medium sized and show positive for CD20,
Bc16,CD30 (scattered cells).
, Plasma cells show monoclonlity for lambda light chain no monoclonlity for heavy chains.
Ki67 is expressed in up to 50% in foci.
Residual germinal centers present, as showing positivity for CD23 in a dendritic pattern.
Cyclin D1 is positive in a minority of small cells.
T cells are abundant , showing positivity for CD3, CD5 and CS10,
CD15 CD34.
* PCR for B cell clonality pending.
במשך הזמן הזה עד שחיכינו לתוצאות, הגוש שהיה בעפעף התחתון בגודל 2 ס"מ - נעלם.
הגוש שהיה מעל העפעף - התכווץ.
רופא העינים שבדק אותו לא ידע מה להגיד, הוא היה מופתע וחסר תשובות.
* איך יכול להיות שגידול סרטני מתכווץ לבד? האם הגוף יכול לפעמים להילחם במחלה כזאת?
מבחינת הביופסיה - הבנתי שלימפומה מסוג מאלט היא איטית, האם הביופסיה מראה זאת?
* האם לפי סמן קצב החלוקה KI67 50% - מראה שקצב החלוקה גבוה יחסית?
אם הוא מחליט לא לטפל בגיל שלו, האם הפרוגנוזה שלו יכולה להיות טובה יחסית לגילו?
נשלחנו להמטולוג. כרגע מחכים לתורים.
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לימפומה מאלט - תגובה
פרופ` אלן ברבי11/11/2014טוב מאוד .ההמטולוג ישלים הבירור ויחליט על הטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בבקשהדנה10/11/2014
שלום רב!אמא שלי עשתה בדיקות דם לפני שבוע בגלל כאבי גב ורגליים ,הבדיקות יצאו לא טובות-המוגלובין 8.5
חלבון 100 בשתן
Band 14
Blast. 1
Myelocytes 3
Neutrophils hemetology 28
Lymphocytes 44
Monocytes13. g
האם זה אומר בטוח ,זה מחלת סרטן?אמא שלי בת 58 בדרך כלל בריאה.אוכלת ממש קצת כל החיים.לא אוכלת בשר בכלל וגם דגים.
עשו לאמא יופסיה מח עצם .עדיין אין תשובות.עשו לה רנטגן וזיטי עצמות שיצאו תקינות
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בבקשה - תגובה
פרופ` אלן ברבי11/11/2014צריך לחקות בסלנות לתשובה של מח עצם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה
דנה11/11/2014תודה דייר.אבל לפי הבדיקות האם זה חד משמעי סרטן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חום וספירת דםדינה09/11/2014
שלום רב!
אני פונה אליכם לא בפעם הראשונה,כי יותר מ-4 חודשים בעלי עובר בירור בחשד ללימפומה/מאילומה והדברים הולכים ומסתבכים.
בכמה מילים אזכיר את הסיפור:לפני 4 חודשים באופן אקראי התגלו בסי-טי בלוטות לימפה מעט מוגדלות עד 1.5 ס''מ.חשוב להזכיר שבעלי חולה אנקילוזינג ספונדילייטיס בשלב מתקדם וסרקואידוזיס ברמיסה.נעשה בירור הבא:גסטרוסקופיה(כיבים רבים בתריסריון,הליקובאקטר),קולונוסקופיה תקינה,אלקטרופורזה של דם ושתן תקינות,קריוגלובולינים תקינים,שרשראות קלות תקינות,CRP תקין,תפקודי כליות,כבד תקינות,מיקרוגלובולינים 1438(הערך התקין סביב 1300).היום נעשתה לבעלי ספירת דם ובה 4100 תאים לבנים (בדרך כלל הערך הוא סביב 5000)ו-99000 טרומבוציטים.לבעלי יש אנמיה של חוסר ברזל שנים רבות וגם טרומבוציטים נמוכים סביב 100000 לפחות 10 שנים.כרגע ה-המוגלובין 13.1 וכך זה גם שנים רבות.את הספירה כזאת בעלי עשה אחרי שביום רביעי בשבוע שעבר הפסיק טיפול במוקסיפן וקארין(טיפול בהליקובאקטר) בגלל כאבי בטן ושלשולים חריפים.
היום בערב עלה לו חום עד 37.6 בפה ולבעלי זה דבר נדיר.תמיד יש לו טמפרטורה מקסימום 36.5.יש לו חולשה חזקה וכאבי ראש.האם,לדעתכם, הממצא החדש קשור לבירור החשד ללימפומה?אני מאוד דואגת לבעלי ולכן אני מבקשת מאוד לענות לי.
סליחה על ההודעה הארוכה.
בברכה,
דינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת קטנה להודעה הקודמת
דינה09/11/2014בעלי ממוצא אשכנזי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפריט נוסף אחרון
דינה10/11/2014שלום וסליחה על עוד דבר שלא ציינתי.לבעלי עלה חום ותוך שעתיים ירד...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפריט נוסף אחרון - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ11/11/2014לםי הםרטים שמסרת לא נראה שמדובר בלמפומה
יש מספיק סיבות להופעת חום נמוף באופן זמני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחום וספירת דם - תגובה
פרופ` אלן ברבי11/11/2014הפורום הוא לא תחליף לרופא המשפחה ולהמטולוג המטפל!
אין עדיין אבחנה וצריך להשלים את הבירור.אבחנה נקבעת לפי ביאופסיה בלבד ואני לא חושב שניתן להגיע לבלוטה הקטנה שרואים ב CT* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמה נמוכה של תאי דם לבניםאהוד08/11/2014
שלום
בשנה אחרונה רמת לויקוציטים נעה בין 4.5 ל 4
מלבד P-Phosphore שנמצא מתחת לגבול תחתון (התחלתי לקחת קלצילס),
כל שאר בדיקות דם נמוכות
אלו בדיקות נוספות לבקש מהרופא לבירור הבעיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רמה נמוכה של תאי דם לבנים - תגובה
פרופ` אלן ברבי08/11/2014זה נחשב כגבול תחתון של הנורמה.שכיח במוצאה תימן ואטיאופיה. לחזור על הס.ד בעוד 4 חודשים.למנוע לקיחת אופטלגין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות גופנית בפוליציטמיה ורהתמר07/11/2014
שלום רב,
אימי אובחנה לפני מספר חודשים עם פוליציטמיה ורה ראשונית והחלה טיפול בכימוטרפיה. הטיפול לא מועיל בינתיים אז הוחלט להכפיל את כמות הטיפול התרופתי. בנוסף היא בעודף משקל משמעותי(BMI>35)
שאלתי היא האם מומלץ להתחיל בפעילות גופנית בשלב זה, שערכי ספירות הדם עדין גבוהים, ואם כן האם ניתן להגיע בהדרגה לפעילות גופנית מאומצת (65%-75% מדופק מקסימלי)?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - שאלה יותר ברורהשלי06/11/2014
האם מחלה ET הינה מחלה ממארת ?האם נחשבת סרטן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה יותר ברורה - תגובה
פרופ` אלן ברבי07/11/2014כל המחלות מיאלופרוליפרטיויות הן מחלות ממאירות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תלסמיהסיגל03/11/2014
שלום,
אני בשבוע 14 להריון,
בבדיקות גנטיות התקבלה תוצאה המוגלובין F 2.8 ועל כן נאמר לי כי אני נשאית של תלסמיה.
מספירת דם אחרונה שלי:
MCH 31.2
MCV 95
RDW 13.6
HEMOGLOBIN 11.7
האם אני אכן נשאית?
תוצאות בדיקות של בעלי:
Hemoglobim F 0.40
Hemoglobin A2 1.50
MCH 29.50
MCV 88.50
RDW 13.20
רופא המשפחה אמר שבעלי גם הוא נשא של תלסמיה, האם נכון?
אודה לעזרתך כיצד עלינו להמשיך את הבירור.
תודה רבה,
סיגל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תלסמיה - תגובה
פרופ` אלן ברבי05/11/2014לך ולבעלך אין עדות לטלסמיה
עליה קלה של HBF בהריון ללא משמעות קלינית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמערכת דם תלסמיה
אסיל05/11/20141. באילו נושאים אתה עוסק ומהן הבעיות השכיחות בהן אתה נתקל במהלך עבודתך?
2.מהם גורמי הסיכון הנפוצים יותר בארץ למחלה זו ? האם קיימים גורמים מאפיינים לארץ?
3.דרכי אבחון חדישים למחלה?
4. דרכי טיפול חדישים למחלה?
5.מחקרים \ניסויים קליניים אחרונים שנערכו בנושא המחלה?
6.מהם השיקולים המנחים אותך בבחירת הטיפול המתאים לחולה מסוים?
7.מהן ההשלכות על המשק של מחלה זו?
8.מהי הפרוגנוזה של חולים במחלה ובמה היא תלויה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמערכת דם תלסמיה - תגובה
פרופ` אלן ברבי06/11/2014לא רלבנטי. הפורום הוא לא לימודי !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול מונע -לאחר שני ארועי קרישהבת מודאגת02/11/2014
שלום,
אימי בת 72 ואמורה לטוס לטיסה ארוכה ליפן בעוד ארבעה ימים.
לפני כ- 15 שנה עברה ארוע מוחי על רקע של טיפול הורמונלי חליפי לגיל המעבר. הארוע היה sinus vein thrombosis ובבדיקה הגנטית נמצאה ירידה ב protein C (הטרוזיגוט, לא חסר טוטאלי). לפני כחמש שנים לאחר שבר בצוואר הירך על רקע טיפול ממושך מידי בביספוספנטים היה ארוע קרישה נוסף שהתבטא בחמישה תסחיפים ריאתיים (PE).
ההמלצה של פרופ' זליגסון היתה קומדין לכל החיים (לאמא שלי יש גם קוצב לב והמנגיומה גדולה בכבד). מאחר ושמעתי שמשום מה היא הועברה על ידי רופא המשפחה לטיפול באספירין, ביקשתי ממנה שתבדוק אם אין צורך במתן קלקסן בטיסה.
שאלתי:
1. האם מתן קלקסן ואספירין יחד אינו מסוכן?
2. האם אספירין יעיל למניעת פקקת ורידים לאורך זמן. האם מתאים ל protein c deficiency?
3. במידה ויש להפסיק אספירין לפני לקיחת הקלקסן- כמה זמן יש להפסיקו?
4. מהו מינון הקלקסן המתאים לה? האם המינון הפרופילקטי של 40 או מינון כפול? היא שוקלת בערך 68 ק"ג.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול מונע -לאחר שני ארועי קרישה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ02/11/2014אני חושב שאת צודקת!!
אני גם לא מבין למה הופסק הקומדיה בניגוד
להמלצה המפורשת של פרופ זליקסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקהאודליה02/11/2014
תוצאות בדיקה מה זה אומר
הערות לבדיקה: סיכום: | *נמצא Cardiolipin IgM Ab חיובי | *נמצא beta2-GP1 IgM Ab חיוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקה - תגובה
פרופ` אלן ברבי05/11/2014זה יכול להיות סימן של קרישיות יתר של מחלת apla
לפנות לרופא שביקש הבדיקות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
אודליה05/11/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר ספיגה של פריטין בדםרינת30/10/2014
בעקבות ברזל נמוך מאוד ופריטין ממש ממש נמוך כ(3) ולאחר בדיקה אצל המוטולוג וקבלת מנות ברזל בשם וונופיל (משהוא כזה) נמצא כי יש לי חוסר ספיגה בברזל...אבל לא יודעים מה הסיבה
האם יש בדיקה או סידרת בדיקות שיכולה לגלות מדוע אין ספיגה של הברזל שגורם לפריטין נמוך אם כן לאיזה רופא צריך לפנות
כי להמטולוג לא היו תשובות ההמוטולוג רק אמר שיש בעיות בספיגת ברזל וחוץ וברזל לוריד לא ו"אקמול" לתופעה לא ממש מצא מה הבעיה...למי אני פונה להמשיך טיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר ספיגה של פריטין בדם - תגובה
פרופ` אלן ברבי01/11/2014אם רמת המוגלובין תקינה זה אומר שאת מנצלת היטב את הברזל שנספג מהאוכל ואז אין צורך לשום טיפול אחר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפות ותשישותמרב29/10/2014
שלום רב,
אני חשה תשישות ועייפות באופן קבוע. שתיית נס קפה 3 פעמים ביום,גם היא לא עוזרת. אני מרגישה ש״סוחבים״ אותי למטה...אשמח אם תוכלו לעזור לי עם תוצאות בדיקת דם שעשיתי במאי האחרון. אני כותבת את מה שנראה לי, שתצטרכו על מנת לעזור לי.
HGB-12.6
MCC-82.4
RDW-37.6
Magnesiom2.2
Urea-26.6
Iron-78.3 שיש ברשותי את כל התוצאות,כך שאם תצטרכו, אוכל להעביר.
בתודה ענקית מראש, מרב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עייפות ותשישות - תגובה
פרופ` אלן ברבי30/10/2014אני לא רואה בעיה מיוחדת בתשובות הללו.
לחזור לרופא המשפחה להשלמת בירור עייפות ותשישות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניסיון נוסף לשלוח הודעהדינה29/10/2014
שלום רב!
שמחתי לקרוא את תגובתכם לגבי שאלותיי בעקבות הבדיקות של בעלי.פרופסור ברבי כתב שמכיוון שההמוגלובין של בעלי כבר לאורך השנים סביב 13,לא יכול להיות שמדובר במיאלומה.
יחד עם זאת הרופאים ממשיכים לשלוח את בעלי לכל מיני בדיקות והוא כבר מסרב לעשות אותן,כי אין לו כוח נפשי ופיסי.למשל שלחו אותו לבדיקת אימונופיקסציה(התשובה של אימונוגלובולינים רשומה למטה-IgM-31'כשהנורמה היא 40),שלחו אותו לעשות קריוגלובולינים.חלק מהבדיקות לא עושים בקופה ובעלי חייב להתרוצץ לאסף הרופא או לבילינסון(אנחנו גרים ברחובות).האם לפי הנתונים שרשמתי בהודעה הקודמת יש טעם לעשות את הבדיקות?
באלקטרופורזת השתן אותה תיארתי גם בהודעה הקודמת נמצאה הפרשה רבה של אלבומינים(רשום בהערות).האם,לדעתכם יש טעם לפנות לנפרולוג או שזה אמור להישאר בתוך הבירור ההמטולוגי?
בתודה מראש ובברכה,
דינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניסיון נוסף לשלוח הודעה - תגובה
פרופ` אלן ברבי30/10/2014לא כתבתי שאין מיאלומה מכיוון שרמת המ' שמורה. כתבתי שלפי הבדיקות שראיתי אין עדות ביאולוגית למיאלומה. כתבתי גם לחזור על הבדיקות בעוד4-6חודשים ולבצע US בטן ולא CT
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- MPXI גבוהמישהי28/10/2014
בת 24, בבדיקת דם במיון בשל כאבים בבטן תחתונה נראו התוצאות MCV-95.1
MCHC-32.6
MPXI-13.1
מהי בדיקת ה-MPXI והאם התוצאה מרמזת על ממצא מסוים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר MPXI גבוה - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/10/2014זו בדיקת אנזים פרוקסידזה בלוקוציטים. יכול להיות מוגבר במצבים של דלקת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת לגבי מיאלומה
דינה29/10/2014שלום רב!
שמחתי לקרוא את תגובתכם לגבי שאלותיי בעקבות הבדיקות של בעלי.פרופסור ברבי כתב שמכיוון שההמוגלובין של בעלי כבר לאורך השנים סביב 13,לא יכול להיות שמדובר במיאלומה.
יחד עם זאת הרופאים ממשיכים לשלוח את בעלי לכל מיני בדיקות והוא כבר מסרב לעשות אותן,כי אין לו כוח נפשי ופיסי.למשל שלחו אותו לבדיקת אימונופיקסציה(התשובה של אימונוגלובולינים רשומה למטה-IgM-31'כשהנורמה היא 40),שלחו אותו לעשות קריוגלובולינים.חלק מהבדיקות לא עושים בקופה ובעלי חייב להתרוצץ לאסף הרופא או לבילינסון(אנחנו גרים ברחובות).האם לפי הנתונים שרשמתי בהודעה הקודמת יש טעם לעשות את הבדיקות?
באלקטרופורזת השתן אותה תיארתי גם בהודעה הקודמת נמצאה הפרשה רבה של אלבומינים(רשום בהערות).האם,לדעתכם יש טעם לפנות לנפרולוג או שזה אמור להישאר בתוך הבירור ההמטולוגי?
בתודה מראש ובברכה,
דינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
מישהי29/10/2014תודה על תשובתך. האם החריגה בערך זה מספיק גבוהה כדי לחשוד בדלקת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת - תגובה
פרופ` אלן ברבי30/10/2014לא זה לא ספציפי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוספת להודעה הקודמתדינה28/10/2014
שלום!
שכחתי לציין שהערך של LDH תקין לחלוטין
תודה.
דינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת להודעה הקודמת - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/10/2014בסדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעקבות סידרת הבדיקותדינה28/10/2014
שלום רב!קודם כל ברצוני להודות לכם על תשובתכם העיניניות שאנו מקבלים בפורום..אתם באמת עושים דבר קדוש!
אני פונה אליכם שוב בעניין של בעלי בן 53.לפני כ-4 חודשים באופן אקראי התגלו לו בלוטות לימפה סביב ציר צליאק בגודל עד ל-1.5 ס''מ.בהשוואה עם בדיקות ה-סי-טי לפני שנתיים לא ראו שינוי.יחד עם זאת התחילו בירור וכאן התחילה החגיגה.שלחו את בעלי לסידרת הבדיקות שחלקם רופא משפחה לא מכיר ולחלק מהתוצאות לא יודע איך להתייחס.אני אודה לכם מאוד,אם תוכלו לענות,האם הבדיקות שארשום למטה מעידות על בעיה המטולוגית(מיאלומה/לימפומה),כי אנו מאוד דואגים לו.
אתחיל מהדברים הלא תקינים:
כמות אלבומין בשתן רבה(אלקטרופורזה של איסוף שתן-24 שעות),מיקרוגלובולין 2468(הגבול העליון הוא 2300),IgM-31.
בדיקת שרשרות קלות תקינות לחלוטין,תפקודי כליות וכבד תקינים לחלוטין,כמות פרוטאין באיסוף שתן-תקין,קראטינין באיסוף שתן תקין,פרוטאין בדם-6.8,אלבומין בדם-4.3.CRP-0.32.אלקטרופורזה של דם תקינה.
אנמיה של חוסר ברזל כבר4 שנים לפחות(המוגלובין סביב 13),טרומבוציטופניה לפחות 10 שנים.בעלי חולה אנקילוזינג ספונדילייטיס מתקדם מאוד וסרקואידוזיס ברמיסיה.
מחכה לתשובתכם ולהמלצותכם.
בתודה מראש ובברכה,
דינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעקבות סידרת הבדיקות - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/10/2014לא מבין למה עושים לא CT חוזר. זה הרבה קרינה . בדיקת US מספיקה לגילוי בלוטות.
בנוגע לבדיקות: לא מתאים למיאלומה. רמת המוגלובין סבירה. לא ראיתי תשובה של התרומבוציטים.
מציע לחזור על כל הבדיקות בעוד 4 חודשים ולבצע US בטן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



