מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תוצאות בדיקת דם - האם התוצאות הללו הן חד משמעיות לנשאות לטלסמיה?פרופ` אלן ברבי25/12/2014
שלום
קיבלתי את התוצאות הבאות -
hbA 98 כאשר רף תקין עליון הוא 97.8
hbA2 2 כאשר רף תחתון הוא 2.2
המוגלובין -12.2
MCH 26.7 MCHC 32.8
RBC 4.56
חשוב להדגיש כי אני בהיריון בת 30 אישה בריאה ,לא סבלתי מאנמיה אי פעם .
האם התוצאות הללו הן חד משמעיות לנשאות לטלסמיה?
תודה מראש
סיגלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת דם - תגובה
פרופ` אלן ברבי27/12/2014בדיקות טובות
אין תלסמיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!!!
סיגלית28/12/2014תודה רבה!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתלסמיה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ07/02/2016לפי נתונים אלה אין עדות לתלסמיה
מהי רמת הברזל? למה צריך ערויי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברזל
נטלי07/02/2016ברזל 25 לא מצליח לעלות עם 2 כדורי פריפול למעלה מחצי שנה, ולכן הוחלט על עירוי פעם בשבוע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עלייה בהמוגלובין...25/12/2014
שלום,
בת 25, בריאה בד"כ. נשלחתי לעשות בדיקות דם בעקבות פצעים בחלל הפה. בבדיקה שעשיתי ב17.11 יצא המוגלובין 14.7, בעוד שבבדיקה חוזרת שעשיתי ב25.11 יצא המוגלובין 16.4. ערכי הHCT בבדיקה השנייה היו 47.8 (מעל הנורמה). שאר הערכים בבדיקה היו תקינים.
מה יכולה להיות הסיבה לכך?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עלייה בהמוגלובין - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ25/12/2014בשלב זה אני לא רואה צורך בברור נוסף
ממליץ לחזור על הבדיקה בעוד כ-3 חודשים
ואם עדיין יש בעיה נא לשלוח את כל התוצאות של ספירת הדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
...25/12/2014תודה רבה על התגובה המהירה!
יום נעים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנמיה שלא נפתרתנופר בת 3824/12/2014
שלום רב ד"ר,
אני בת 69 , עברתי 2 ניתוני בטן גדולים והוצאת כיס מרה ומאז המוגלובין שלי והמחסנים נמוכים. ניסתי לקחת ברזל ודבר לא השתנה. עברתי לעירויי ברזל בהמלצת רופא משפחה, כבר יותר מ- 3 חודשים מדי שבוע אני עושה עירוי לוריד (פרובין) ודבר לא משתנה. מחסנים עלו טיפה אך השבוע שוב ירדו. האם ידוע לך על איזה פתרון לבעיה שלי ? משהו שיכול לעזור לי ? אודה לכל הכוונה שהיא. או המלצה לגורם שיכול לעזור לי . (כרגע אחרי כל התהליך הזה המוגלובין עומד על 8.1 איירון 11, פרטין 24 ) ממש אודה לעזרה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנמיה שלא נפתרת - תגובה
פרופ` אלן ברבי25/12/2014אם הבירור גסטרו שללי לפנות להמטולוג בבית חולים אזורי להשלמת הבירור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזעת יתר בלילהאיריס23/12/2014
שלום רב,
בחודש וחצי האחרון, אני מזיעה מאוד בלילות. ערכי בדיקות הדם שלי יצאו תקינים כולל בדיקת ESR.
האם יש בדיקה נוספת שעליי לבצע? כיצד להמשיך בברור?
תודה מראש,
איריס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזעת יתר בלילה - תגובה
פרופ` אלן ברבי24/12/2014הזעת יתר בלבד היא לא בעיה המטולוגית
קודם כל להוציא פוך ולהפסיק חימום....
אחר כך הרופא משפחה יכול לבצע צילום חזה וUS בטן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתול בבית בתקופת טיפולי כימודנה23/12/2014
זוגתי חוולה בלוקימיה ועברה טיפול אחד בבית החולים והטיפולים הבאים יהיו באישפוזי יום. יש לנו חתולה בבית וברצוני לדעת אם מותר לה להתקרב לחתולה. החתולה מחוסנת וצריכה רק לעבור עיקור בשבוע הבא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתול בבית בתקופת טיפולי כימו - תגובה
פרופ` אלן ברבי24/12/2014אין בעיה . למנוח שריטות ומגע עם הרוק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחתול בבית בתקופת טיפולי כימו - תגובה
פרופ` אלן ברבי24/12/2014אין בעיה. למנוע שריטות ומגע עם הרוק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- PTT אצל תינוק בן שנהאור23/12/2014
שלום רב ,
בני בן שנה ואמור לעבור ניתוח אורולוגי בעוד כחודש
בבדיקת תפקודי קרישה טרום הניתוח יצא PTT מעט מוגבר 35.6 כאשר הנורמה היא 26.2-33.7 ,INR יצא 1 ו-PT 13.9 שניות שזה תקין .
האם החריגה משמעותית ? האם עלול לסכן אותו ? מה נדרש לעשות כעת ?
יש לציין שזה מאוד מאוד קשה לעשות לו בדיקת דם והייתי מעדיפה להימנע מבדיקה חוזרת אלא אם באמת הכרחי.
בתודה מראש,
אור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PTT אצל תינוק בן שנה - תגובה
פרופ` אלן ברבי24/12/2014חריגה בכלל לא משמעותית.
היועץ המטולוג ילדים יוכל לראות אותו בבית חולים לפני הניתוח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ב.דם תפקודי קרישהמריאנה22/12/2014
שלום! עקב מחזור לא סדיר ביצעתי לבתי בת 13 ב.דם.
בתוצאות של ת.קרישה יצאה:
INR-0.9
PT-13.2 ׂ,נורמה 13.3-15.8
PTT-29.6 נורמה 26.2-33.7
האם זה תקין ואם לא על מה זה אומר?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ב.דם תפקודי קרישה - תגובה
פרופ` אלן ברבי24/12/2014זה נראה בסדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מונוציטוזיסבחורה2821/12/2014
שלום רב,
רופאת המשפחה אבחנה אצלי מונוציטוזיס בשנה האחרונה (מינואר 2014) - תוצאות אחרונות 15.5
EBV ICMV שלילי
תוצאות מעבדה נוספות:
Neutrophils # 1.37
Neutrophils % 35.9
WBC-Leucocytes 3.8
האם יש סיבה לדאגה? מה מומלץ לעשות?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מונוציטוזיס - תגובה
פרופ` אלן ברבי24/12/2014מספר הלוקוציטים נמוך במקצת (תמניה?)
% המונוציטים יחסית גבוה אבל מספר אבסולוטי תקין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם יש צורך לפנות להמטולוג?
בחורה2724/12/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש ללוקמיה?אלין19/12/2014
שלום אני בת 22
לאחרונה הופיעו לי סימנים כחולים סגולים תת עוריים בידיים וברגליים
אני סובלת בזמן האחרון גם מקוצר נשימה לקראת השינה
מה עלי לעשות ואיך מטפלים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשש ללוקמיה? - תגובה
פרופ` אלן ברבי20/12/2014לפנות לרופא המשפחה ולבצע בדיקות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שכחתי...דינה17/12/2014
שלום!
שכחתי לציין שעשו לי גם בדיקת שרשראות קלות וגם היא יצאה תקינה.
תודה.
נחמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי... - תגובה
פרופ` אלן ברבי20/12/2014בסדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הגדלת בלוטות לימפהדינה17/12/2014
שלום!
אני בן 53 ,חולה סרקואידוזיס משנת 1992(משנת 2000 ברמיסיה).לפני כחודש עשיתי בדיקת ACE וסרקואידוזיס לא פעיל.לפני כשנתיים בשל דימום מדרכי שתן עשו לי סי-טי בטן תחתונה ואז התגלו בלוטות לימפה מוגדלות בחלל הבטן.מאז עשו לי סי-טי בטן תחתונה עוד פעמיים!!! ובלוטות הלימפה לא גדלו.לאחרונה היה לי שיעול ונשלחתי לסי-טי חזה ובו התגלו:בלוטת לימפה מוגדלת סופראקלביקולרי מימין,בשומן בין כבד ודופן החזה וזה בנוסף לבלוטות מוגדלות בחלל הבטן(ידוע לי בוודאות שמיוני 2012 ועד לאוגוסט 2014 הן לא גדלו וזה לפי ההשוואה של רדיולוגית מוסמכת).בפיענוח לא נעשתה השוואה עם הסי-טי הקודמים ולא תואר גודלן של הבלוטות.בשלושת החודשים האחרונים נעשה בירור מקיף:רוב הבדיקות כולל LDH תקין,אלקטרופורזת חלבונים בדם ובשתן תקינה,ביוכימיה תקינה,ספירה תקינה,קריוגלובולינים תקינים,CRP 6.5(הנורמה 5),מיקרוגלובולין B2 טיפה גבוה מהנורמה.כרגע נשלחתי למיפוי ריאות.ברצוני לדעת:
1. האם יש אפשרות להמיר מיפוי באולטראסאונד בלוטות לימפה,כי הקרינה שקיבלתי בשנתיים האחרונות מעל ומעבר ...?
2.האם נכון שהבלוטה שנמצאת מעל עצם הבריח ברוב המקרים ממאירה?
3. מהן המלצותכם להמשך הבירור.
בתודה מראש ובברכה,
נחמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הגדלת בלוטות לימפה - תגובה
פרופ` אלן ברבי20/12/20141 -כן
2-לא יודע
3-המשך מעקב ב US ובדיקות דם
-לסדר יעוץ המטולוג במרפאה אזורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת אולטרסאונד- לימפה?
עפרה י21/12/2014ביתי החיילת ניגשה לבדיקת אולטרסאונד בשל "גוש נימוש" באיזור הלסת התחתונה, מעין גוש כדורי שהיה נפוח וכואב למגע, אך ירד בנפיחותו וברמת הכאב אך עדיין קיים. תוצאת הבדיקה היא:" באיזור הסופרה-מנדיבולרי מצד שמאל הודגם מוקד היפואקוגני ולא הומוגני בגול כ -0.2X0.7 סמ'. מרקם שומני ,ווסקולריזציה חלשה, הממצא יכול להתאים לבלוטת לימפה קטנה".
היא הופנתה להמשך בדיקה אצל רופא א.א.ג. במסגרת הצבאית, אגב בבדיקת רופאת השיניים לא נמצאו ממצאים חשודים.
אבקש לקבל יעוץ , אם ניתן מהר ככל שניתן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת אולטרסאונד- לימפה? - תגובה
פרופ` אלן ברבי24/12/2014מדובר בגודל מינימלי של בלוטה .
לעשות ביקורת בעוד 3-4 חודשים ויעוץ א.א.ג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- fe-ironמשה15/12/2014
הבן שלי בן 10.5 סובל מקטנות מכאבי ראש שבאים והולכים לפעמים מלווים בבחילות ועייפות
לאור המלצת נוירולוגית ילדים נעשה בדיקות דם והתגלה שה-FE IRON הוא 152.ההמוגלובין שלו 12.5
והפריטין הוא 47 שאר הבדיקות הספירה והכימיה בטווח התקין. מה משמעות החריגה ואיך אפשר לעזור לילד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר fe-iron - תגובה
פרופ` אלן ברבי20/12/2014הבדיקות בסדר בהתייחסות למצב של גדילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספירת דםשירה14/12/2014
מזה כשנתיים בספירת הדם לויקוציטים 11.7 ולפני כשבוע 13.1 נויטרופילים היו תקינים ורק בשתי הבדיקות האחרונות היו 7.77. 8.06. באולטרהסאונד לפני כשנה - כבד שומני במידה קלה וטחול מעט מוגדל כ 13סמ. ברקע ידוע על כבד שומני ויתר לחץ דם - מטופלת בנורמיטן וטריטייס פלוס. אני בת 47 מרגישה טוב ללא כל תלונות. חוששת שמא מדובר בלויקמיה? האם לאור הבדיקות הללו זה יתכן? יש לציין שפרט למה שציינתי יתר ספירת הדם תקינה כולל המוגלובין וטרומבוציטים . תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספירת דם - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ14/12/2014דאי להבדק אצל המטולוג
ולהסתכל על משטח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבל בין סוגי HYDREAגילה14/12/2014
האם יש הבדל בין HYDROXYUREA שקבלתי שנים לבין HYDROXYCARBAMIDE ש"נותנים" לי לאחרונה בבית מרקחת. אולי זה מה גרם לשינוי ביציבות מצבי ועלית ברמת הטסיות? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבל בין סוגי HYDREA - תגובה
פרופ` אלן ברבי14/12/2014זה אותו דבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- HYDREAגילה14/12/2014
בגלל ET קבלתי במשך שנים 500 מג HYDREA והטרומבוציטים היו בגדר הנורמה (גבול עליון)
עקב עליה מתמשכת עד 510.000 החליט ההמטולוג שלי להעלות את מינון התרופה: יום 500 ויום 1000
השאלה: לוקחים את המנה של 1000 בבת אחת או מחלקים למשל לבוקר וערב. תודה רבה על תשובה מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר HYDREA - תגובה
פרופ` אלן ברבי14/12/2014אפשר לקחת 2 הכדורים ביחד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



