פורום המטולוגיה, לוקמיה, קרישת דם, סרטן הדם - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • וגודל הטחול Wbc
    שירה
    13/12/2014

    האם טחול בגודל 13.5 ס״מ נחשב לטחול מוגדל. אני בת 48 .ברצוני לשאול גם מה טווח ה WBC בשלב הכרוני של cml.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    וגודל הטחול Wbc

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וגודל הטחול Wbc - תגובה

    פרופ` אלן ברבי
    14/12/2014

    טחול מעט מוגדל
    טווח נורמלי של WBC מופיע בתשובות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברזל נמוך אצל נערה
    מרב
    11/12/2014

    שלום רב פרופ' נכבד,
    ביתי בת 16 עשתה בדיקות דם והמוגלובין הינו:12.7 אבל ה iron הינו: 37.9
    יש לציין, שהיא נוטלת ריטלין כשנה וחצי. האם יש קשר? והאם עליה ליטול תוסף ברזל?
    ואם כן, על איזה היית ממליץ מבין המבחר שקיים?
    בתודה מראש, מרב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ברזל נמוך אצל נערה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברזל נמוך אצל נערה - תגובה

    פרופ` אלן ברבי
    13/12/2014

    אין קשר.
    רמת המוגלובין טובה לגילה. לא צריך ברזל. לאכול טוב בשר טחון, עדשים, שוקולט....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברזל נמוך אצל נערה - תגובה

    פרופ` אלן ברבי
    13/12/2014

    אין קשר.
    רמת המוגלובין טובה לגילה. לא צריך ברזל. לאכול טוב בשר טחון, עדשים, שוקולט....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשריות מוגדלות
    גל
    06/12/2014

    אני בת 21, כבר שנה במעקב נגע (ככה''נ ליפומה, גדילה של 5 מילימטר בחצי שנה אחרונה מ2 ל-2.5 סמ') בצוואר ימין עליון וציסטה באונה שמאלית בתירואיד.
    לפני 4 חודשים, כחלק מהמעקב, עשיתי US צוואר רקמות רכות ובו חוץ מהליפומה והציסטה בתירואיד שנשארו ללא שינוי בגודלן, עלה גם הממצא הזה-"בלוטות פרוטיס תקינות. צמוד לקוטב תחתון של פרוטיס ימין בלוטת לימפה 1.4 ס''מ עם עיבוי קל של הקורטקס".
    מסתבר שמיוני נצפו בלוטות מוגדלות בצוואר ולא בפענוח הUS ולא רופאי המשפחה אמרו לי על כך דבר.
    "בלוטת למפה תת לסתית 0.5*2.3 ס''מ מימין ובלוטה נוספת משמאל 0.6*1.6 ס''מ. מבנה ווסקולריזציה תקינים".
    מה שעוד מעניין הוא שהUS הזה נעשה בדיוק אחרי יומיים טיפול של סטרואידים לווריד עקב מה שהיה כנראה התקף אסתמה (סה''כ מנה בכל יום), כך שהבלוטה עוד הייתה אמורה להצטמק לאחריו ואולי הייתה גדולה יותר לפני הסטרואידים.

    תחת מעקב והמלצת המטולוג חזרנו שוב על הUS חודש לאחר מכן ואכן הבלוטה גדלה ל1.5 ס''מ וקורטקס מעובה (והקפדנו שיהיה אותו רופא בודק), ובשל כך ובשל סימפטומים אחרים כמו ירידה משמעותית במשקל ללא סיבה עוד מלפני שנתגלתה הבלוטה (15 קילו בשלושה חודשים וממשיך לרדת), חום מדי פעם וכאבי פרקים ביצענו CT רגיל כל גופי עם חומר ניגוד בשתיה ובהזרקה.
    תוארו בו רק קשרית אחת במיוחד בגודל 1.1 ס''מ משמאל לזווית הלסת, ועוד בלוטה יחידה מוגדלת ברטרופריטוניאום של 1 ס''מ.
    אך הקשרית שבגללה בכלל עלה החשד ללימפומה ובגללה עשינו את הCT היא קשרית *מימין* בזווית הלסת והיא לא תוארה כלל בCT. כדי לוודא את העניין עשינו היום אולטראסאונד חוזר של הצוואר ובו אכן נראתה בברור הבלוטה מימין, בצמוד לקוטב תחתון של פרוטיס ימין, עדיין 1.5 ס''מ עם קורטקס מעובה.

    אז אמנם תוצאות הCT מרגיעות שאין מצבורי בלוטות מוגדלות בשאר הגוף, אבל ראוי להזכיר שהבלוטה הזו מימין הלסת כבר 3 וחצי חודשים לפחות מוגדלת ועם קורטקס מעובה ועוד אחרי פעמיים טיפולי סטרואידים (גם לפני 3 חודשים לווריד וגם לפני כמה שבועות בהכנה לCT בכדורי פרדניזון)., ואין זיהום או מחלה או כל דבר אחר בשום מקום בגוף שיגרום לריאקטיביות, גם לא בשיניים. והיא אפילו לא הוזכרה בCT, אז או שהמפענחת טעתה בפיענוח או שההזרקה של חומר הניגוד הייתה מאוחרת (כפי שרמז לי רופא שצפה בדיסק) ולכן היא לא הודגמה, אז אולי לא ראו ממצאים אחרים?

    האם בשלב הזה היית ממליץ על ביופסיה (גליל או שלמה בניתוח), או עדיין רק לעקוב אחרי גדילתה? ההמטולוג (החדש שלי, לצערי הקודם שלי שהורה על הוצאת הבלוטה עזב) חושב שאם הבלוטה מימין לא תעלה על 2.5 ס''מ אין טעם להוציא אותה או אפילו לעשות לה FNA, אלא רק לעקוב מרחוק בUS מדי פעם.
    זה נשמע לי מוזר מאוד כי היא מוגדלת ומעובה כבר חודשים ובלי סיבה.
    אולי זו בדיוק ההתחלה של לימפומה שמתפתחת בקשרית המסויימת הזו? למה לא להתחיל בFNA לפחות?

    אודה מאוד לדעתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשריות מוגדלות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשריות מוגדלות - תגובה

    פרופ` אלן ברבי
    06/12/2014

    מעקב בלבד.
    רצוי יעוץ א.א.ג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ומדוע מעקב בלבד?

    גל
    07/12/2014

    כי היא לא גדלה מאוד?

    ואא''ג אמר שעל ההמטולוג להחליט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לימפומה
    אליעזר
    05/12/2014

    לפני כ 10 ימים עברתי בדיקת CT PET ויש לי את הממצאים של הבדיקה.מאחר ואני בבירור המטולוגי בבית חולים אך התור שנקבע זה בעוד חודש ורופאת המשפחה לא יודעת לפענח את הממצאים פונה אני אליכם בבקשה להסביר את הממצאים.
    אני בן 73 .היה לי סרטן ערמונית לפני 6 שנים טופלתי בהקרנות ומאז בדיקות PSA בסדר. אני מרגיש טוב ,לא סובל מעייפות או חום גבוה והזעת יתר. תיאבון טוב.
    לא סובל מסוכרת , לחץ דם ושומנים בדם .
    אלה הממצאים הרלוונטים :
    : חזה : קליטה פטולוגית של FDGבעוצמה גבוהה בתסנין נודולרי 1 סמ. בפיסגת RUL , ב CT מוקדים ריאתיים נוספים מתחת לרזולוציה של ה PET
    קליטה פתולוגית של FDG בעוצמה בינונית בלמפאדנופאתיה בבתי השחי ורטרופקטורליות דו"צ 2.6 סמ. המדיאטינוס שמור , שערי הריאות חופשיים.. אין עדות לתפליט פלאוראלי או פריקרדיאלי.
    בטן ואגן : קליטה פטולוגית של FDG בעוצמה בינונית בלמפאנופתיה ברטרופריטונאום ובשער הכבד עד 2.5 סמ. , באגן דו"צ עד .6 סמ. ובמפעות. בנוסףקליטה פטולוגית ל FDG בגושים מוטנטריאלים עד 5.3 סמ.
    מודגמת קליטה מוגברת של FDG לאורך כ 5 סמ. במעבר ושט קיבה וקיבה פרוקסימלית תקינה אינה מלאה ולכן אין לדון בדפנותיה.
    דפנות הרקטום הדיסטלי מעובות ללא קליטה חריגה וללא הסננה של המזורקטום.
    הכבד בגודל תקין , מרקמו אחיד
    טחול לבלב ואנדרנלים תקינים . הכליות בממידים תקינים . אין עדות להידרונפרוזיס.
    עצמות: אין לראות קליטה פטולוגית של FDG. ללא עדות לתהליך הרסני.
    מוח : אין לראות קליטה פטולוגית של FDG. חדרים , חריצים וציסטרנות בגודל תקין ללא ממצא מוקדי פרנכימ טימ.
    צוואר : קליטה פטולוגית של FDG בעוצמה בינונית בלוטות מרובות בצוואר דו"צ. אברי הצוואר שמורים
    לפי ממצאים אלה:
    1 איזה סוג של לימפומה יש לי היכן ממוקדים ..
    2. מה הדרגה של הלימפומה מה החומרה
    3.דרכי טיפול אפשריים
    האם נכונה ההשערה שיתכן שהלימפומה התפתחה בעקבות ההקרנות לטיפול בסרטן הערמונית
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לימפומה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לימפומה - תגובה

    פרופ` אלן ברבי
    05/12/2014

    לפי התשובה יש פיזור של המחלה. לפנות להמטולוג אפילו בלי תור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לימפופה

    אליעזר
    05/12/2014

    תודה על תשובתך הסופר קצרה
    האמת שאינך חייב לי כלום אך תשובה כזאת ידעתי גם שלא למדתי רפואה..
    לפחות היית מרחיב ל2-3 שורות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנמיה
    יאיר
    04/12/2014

    שלום

    מה המשמעות של רמות ברזל כללי בדם בערך של 16?
    IRON 16.00 UG/DL ( 50.00- 170.00)*(.........)
    בבדיקות קודמות גם היה נמוך אך כל הזמן במגמת ירידה.
    טרנספרין גם מתחת לנורמה
    פריטין בנורמה
    המוגלובין מתחת לנורמה
    RBC מתחת לנורמה
    RDW - מעל הנורמה

    הבדיקות הן של חולה סיעודי לאחר אשפוז ממושך, וכרגע עם פצע לחץ גדול (האנמיה לא תורמת במיוחד לסיוע בריפוי)

    האם הנתונים לעיל יכולים לכוון על הסיבה לאנמיה?

    האם יש טעם לטפל בתוסף ברזל למשל של סולגאר (ברזל עדין) 25 מ"ג ליום או שזה קצת מדי ? פריפל 3 וכדומה?
    יש זריקות ברזל? או רק עירוי?
    והאם ברמות ברזל כאלו מומלץ לטפל במוצר פרינג'קט ? זה בסל הבריאות במקרים כאלו?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנמיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנמיה - תגובה

    פרופ` אלן ברבי
    04/12/2014

    מדובר באנמיה מחוסר ברזל. לחולה סיעודי אפשר לתת 10מל' סירופ פריפל ליום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הטרוזיגוט
    ארנון
    03/12/2014

    שלום.
    בן 77 לאחרונה עשיתי בדיקת אבחון מוליקולרי של אלפא תלסמיה
    התוצאה הכל תקין פרט לשורה המציינת הטרוזיגוט ALPHA THAL-alpah3.7
    אבקש לדעת מה פירוש תוצאה זו.
    אודה על השובה,בתודה.
    ארנון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הטרוזיגוט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הטרוזיגוט - תגובה

    פרופ` אלן ברבי
    04/12/2014

    יפה לעשות בדיקה זו בגיל שלך!
    זה אומר שאתה נשאי למחלה ללא משמעות קלינית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הטרוזיגוט - תגובה

    פרופ` אלן ברבי
    04/12/2014

    יפה לעשות בדיקה זו בגיל שלך!
    זה אומר שאתה נשאי למחלה ללא משמעות קלינית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרישיות יתר
    ליה
    01/12/2014

    שלום רב,
    בת 31
    בדיקות plt שלי נעות בין 73-89.000.
    יש לי טחול מוגדל בעברי השתלת כבד על רקע אוטואימונית ,
    תפקודי כבד תקינים.
    כרגע בטיפולי ivf , לאחר הפלה ,
    נמצאת בבירור לקרישיות יתר( היסטוריה במשפחה של הפלות חוזרות)

    שאלתי היא כזאת,
    האם זה שהטסיות נמוכות מצביעות על כך שחש נטייה לדימומים ועל כן בדיקות הקרישה מיותרות? או שאין קשר בין השניים?

    האפ יש קשר לרירית רחם דקה וקרישיות יתר בדם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קרישיות יתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרישיות יתר - תגובה

    פרופ` אלן ברבי
    02/12/2014

    אני מבין שאת מושתלת כבד. אני מציע לך לפנות השאלות למחלקת ההשתלות. אני לא רואה עדות לקרישיות יתר. להפך תרומבופניה היא נטייה לדימום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות דם לא תקינות
    מיכל
    27/11/2014

    שלום, שמי מיכל, בת 30. אתמול לא חשתי בטוב, סובלת מכאבי בטן, שילשלתי פעם אחת והקאתי פעם אחת. הייתי במיון שם ערכו לי בדיקות דם ואלו התוצאות:

    RBC 5.1
    Hemoglobin 14.8
    Hematocrit 46
    MCV 88.6
    MCH 28.9
    MCHC 32.5
    RDW 13
    NRBC/100 leukoctes 0.1
    Leukocytes 23.4
    Neutrophils 91.2
    Neutrophils No 21.3
    Lymphocytes 4.8
    Lymphocytes No 1.1
    Monocytes 3.6
    Monocytes No 0.8
    Eosinophils 0.2
    Eosinophils No 0.10
    Basophils 0.2
    Basophils No 0.1
    Plateletes 172
    MPV 10.9

    הרופא במיון אמר שערכי ה Leukocytes גבוהים מאוד ויש לחזור על הבדיקה בדחיפות.
    על מה הדבר יכול להעיד? שמתי לב גם שערכי ה -Neutrophils גבוהים וגם ערכי ה -Lymphocytes נמוכים? האם זה מעיד על משהו?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקות דם לא תקינות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות דם לא תקינות - תגובה

    פרופ` אליעזר רחמילביץ
    27/11/2014

    קרוב לודאי שמדובר במחלה זיהומית כשהסימנים יעברו רצוי לחזור על הספירה ואני מצפה שמספר הכדוריות הלבנות ירד!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם נשאות לביתא טלסמיה
    שלי
    26/11/2014

    בני בן שנה וחצי בבדיקות דם יצא:
    המוגלובין 11.7
    MCHC-M.Cell Hb cont 33.4
    MCH-Mean Cell Hemoglobin23.9
    MCV-Mean Cell Volume72
    הרופאה זרקה משהו על זה ורציתי לשאול
    האם יכול להעיד על משהו?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם נשאות לביתא טלסמיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם נשאות לביתא טלסמיה - תגובה

    פרופ` אלן ברבי
    27/11/2014

    לא.
    מעקב רגיל של רופא ילדים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כרכי ברזל גבוהים ותוצאות קרישה מעל
    אנה
    26/11/2014

    שלום,

    בני בן ה 7 נמצא כרגע במעקב אך חשוב לי לקבל חוות דעת נוספת וגם להבין ממה יכול לנבוע מצבו.
    אחרי שמספר פעמים בקיץ ירד לבני דם מהאף, רופא ילדים שלח אותו לעשות בדיקות דם ומשם התגלגלנו לבדיקות אצל המטולוג.
    כל הזמן התמונה חוזרת על עצמה:
    1. ערכי FE-IRON גבוהים מהנורמה - 152 (נורמה עד 120).
    2. בבדיקות היה כל הזמן חוזר PTT גבוה - 33.4(הנורמה עד 30.6)
    אחרי מספר פעמים שהבדיקות חזרו עם תוצאות דומות, בני נשלח לבדיקה של תסמונת LAC.
    התוצאות שהתקבלו הן: PTT (sensitive to LAC)- 55.4(נורמה עליונה היא 47) וכן PTT RATIO 1.76(נורמה עליונה היא 1.75).
    בHypercoagulation-Summary רשום שהתוצאה גבולית ושצריך לחזור על הבדיקה עוד 3 חודשים.

    השאלות שלי:
    1. ממה יכולה לנבוע חריגה בברזל(למרות שמאגרי ברזל דווקא קרובים יותר לנורמה התחתונה)? האם זה יכול להיות מסוכן ואיך מטפלים בזה?
    אגב רופא הפנה אותו לבדיקה גנטית למוטציות HFE שטרם עשינו.

    2. האם קיים קשר בין הקרישה לבין רמות ברזל בדם?

    3. האם תוצאות של הLAC שכתבתי אכן מצביעות על כך שיש לו לופוס? איך ניתן לטפל במצב זה?

    4. האם יתכן שסיבה לתוצאות הקרישה היא אי שתיית מים מספקת? כשהגענו לעשות את הבדיקות אמרו לנו שהיה צריך כשעה לפני הבדיקה לשתות מים.

    5. האם נדרש לבצע בדיקות לכל המשפחה?

    תודה מראש על התשובות.
    אנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כרכי ברזל גבוהים ותוצאות קרישה מעל - תגובה

    פרופ` אלן ברבי
    27/11/2014

    לא נראה לי קשר בן התוצאות והדימום מהאף. נעשו יותר מדי בדיקות . לעזוב אותו בשקת ולעשות בדיקות בעוד 4 חודשים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ויטמין B12
    דפנה
    26/11/2014

    שלום,
    אני צמחונית מעל עשור. בשנה האחרונה קיבלתי מעל 10 זריקות B12, בשל מחסור שהתגלה. (הרמה היתה 130). אתמול ביצעתי שוב בדיקות והרמה היא 175 (הזריקה האחרונה היתה בחודש יוני).
    יש לציין שמשום מה, נטילת כדורים יומיים מתחת ללשון לא העלו את הרמה.

    האם זריקות לא אמורות לעלות את רמת B12 למשך שנים?
    אייך הרמה יורדת כל כך מהר? והאם יש פתרון אחר?
    האם יש בכלל משמעות לויטמין ברמה זו?

    שנית, רמת החומצה הפולית היא 12.2, זה רשום ברמת בינייים?
    אני דווקא צורכת הרבה חומצה פולית, הכיצד ישנה רמה מעט נמוכה?

    תודה רבה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ויטמין B12

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ויטמין B12 - תגובה

    פרופ` אלן ברבי
    27/11/2014

    אם רמת המוגלובין תקינה לא להתייחס ולהמשיך בכדור אחד תתלשוני בשבוע. לבדוק הליקובקטר ואולי להזמין גסטרוסקופיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ויטמין B12 - תגובה

    פרופ` אלן ברבי
    27/11/2014

    אם רמת המוגלובין תקינה לא להתייחס ולהמשיך בכדור אחד תתלשוני בשבוע. לבדוק הליקובקטר ואולי להזמין גסטרוסקופיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ספירת דם אינה תקינה
    טל
    25/11/2014

    שלום,
    אימי בת 57 בצעה בדיקות דם כשנה לאחר גידול ממאיר במעי הגס ללא צורך בטיפולי כימו.
    התוצאות של ספירת הדם יצאו לטוב -
    המוגלובין 16.2
    R.BC 5.51
    Hematocrit - 48.4
    לימפוציטים - 44.5

    קיים אצלה הטרוזיגוט לפקטור 5 ליידן.

    מה זה אומר? האם ישנה סיבה לדאגה ?

    בברכה,

    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ספירת דם אינה תקינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ספירת דם אינה תקינה - תגובה

    פרופ` אליעזר רחמילביץ
    25/11/2014

    No connection between Factor Leiden and the blood count
    the red crells and Hb are slightly increased
    ?is she a smoker? any lung problem
    At this point if there is no reason repeat the CBC in a couple of months
    provided the number of WBC and platelets are within normal limits

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ספירת דם אינה תקינה - תגובה

    פרופ` אליעזר רחמילביץ
    25/11/2014

    No connection between Factor Leiden and the blood count
    the red crells and Hb are slightly increased
    ?is she a smoker? any lung problem
    At this point if there is no reason repeat the CBC in a couple of months
    provided the number of WBC and platelets are within normal limits

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כימיה בדם לא תקינה גם

    טל
    26/11/2014

    היא איננה מעשנת, בריאה בדרכ.
    יש לציין כי קיימת גם עליה משמעותית של ck 246 וalt 36
    מה דעתך?

    תודה רבה
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנטיקרדיולופין חולף ?
    דני
    24/11/2014

    לפני 20 שנה חליתי ב DVT והבדיקות הראו קרישיות יתר באנטיקרדיולופין.
    לאחר שנתיים של דילול , (בדיקות כולל בדיקות חוזרות) הראו ערכים בנורמה.
    הדילול הופסק.
    בעקבות ארוע דומה בבן משפחה בדקתי שוב.
    תוצאות בנורמה אבל נראות לי נמוכות:
    lgM = 0.2 , 0.3
    lgG קטן מ 1.4 , קטן מ 1.6

    השאלות:
    1. האם העלמות של קרישיות יתר זו תופעה שכיחה ?
    2. האם התוצאות הנ"ל לא נמוכות "מדי" ?
    תודה
    דני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנטיקרדיולופין חולף ?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנטיקרדיולופין חולף ? - תגובה

    פרופ` אלן ברבי
    25/11/2014

    זו מחלה אותואימונית ויכול להיות הפוגות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    מישהי
    24/11/2014

    שלום,
    בת 25, במסגרת בדיקות דם שעשיתי כדי לדעת אם יש לי נטיה לקרישיות יתר (כדי לדעת אם אני יכולה לקחת גלולות למניעת הריון) תוצאת הבדיקה PT-SEC הייתה 10.2 ו PT-INR הייתה 0.96 האם התוצאות של שתי הבדיקות האלו תקינות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    פרופ` אלן ברבי
    25/11/2014

    כן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנמיה חמורה!!
    טליה
    23/11/2014

    שלום וברכה. אני סובלת מאנמיה חמורה, בגלל דמם מטחורים. כבר התחלתי בעירויים של ונופר, אך לפני מספר ימים שלחו אותו למיון לקבל מנת דם, בבי"ח אמרו שאין צורך במתן מנת דם, ולחכות שעירויי הברזל יעשו את שלהם.

    אני מצרפת את תוצאות בדיקות הדם שקיבלתי, ושאלותי הן:
    א. האם אכן אין צורך במתן של מנת דם?
    ב. מה פשר התוצאות מלבד ההמוגלובין הנמוך, אני מבינה שנעשה "משטח דם" על מה מעידות התוצאות.

    בתודה..
    טליה.

    ואלה התוצאות:
    BLOOD SMEAR

    ANISOCYTOSIS ++

    ATYP. LYMPH. 2%

    BANDS 2%

    EOSINOPHILS 5%

    HYPOCHROMIA ++

    LYMPHOCYTES 26%

    MONOCYTES 4%

    NEUTROPHILS 61%

    POIKILOCYTOSIS +

    WBC 5.20 K/UL ( 4.00- 10.00) (.*.......)

    מכשיר לא נתן דיפרנציאל

    לכן בוצע משטח ידני

    RBC 2.64 MU/L ( 3.90- 5.40)*(.........)

    HEMOGLOBIN 6.10 G/DL ( 12.00- 16.00)*(.........)

    HEMATOCRIT 19.60 % ( 35.00- 45.00)*(.........)

    MCV 74.20 FL ( 80.00- 98.00)*(.........)

    MCH 23.30 PG ( 27.00- 33.00)*(.........)

    MCHC 31.30 G/DL ( 32.00- 35.50)*(.........)

    PLATELETS 395.00 K/UL ( 150.00- 400.00) (........*)

    MPV 8.50 FL ( 6.50- 11.50) (...*.....)

    RDW 19.40 % ( 11.00- 16.00) (.........)*

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנמיה חמורה!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ומוסיפה שאלה חשובה מאד

    טליה
    23/11/2014

    האם אנמיה כזאת, יכולה לגרום בעצמה לבעיות חמורות במעיים? (שלשולים, גזים וכדו')
    ואז קיים גלגל של אנמיה, שלשולים, טחורים וחוזר חלילה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנמיה חמורה!! - תגובה

    פרופ` אלן ברבי
    25/11/2014

    אין לי ספק שאת צריכה להשלים בירור דחוף במכון המטולוגי אזורי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום