מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה לגבי שקיעת דם - ש. שלא נענתהרוני26/05/2014
ד"ר שלום רב,
סובלת מבעיות בריאות רבות. בחודש ינואר בביצוע בדיקות דם נמצאו הבדיקות הבאות:
שקיעת דם = 60.
CRP = 74
לפני מספר ימים (חודש מאי) בוצעו שוב הבדיקות:
שקיעת דם = 60
CRP = 71.
כלומר, נראה שהמצב הדלקתי נשאר כשהיה.
בינתיים לא מקבלת שום טיפול, למרות שמרגישה מאוד חלשה ותשושה, כשבנוסף יש לי כאבי פרקים, עצמות, שרירים, גידים, וסובלת כבר קרוב לשנה מפצעים בפה באופן קבוע.
רופאת המשפחה עדיין לא הזמינה אותי, וכנראה אינה מתייחסת לזה, כמו שלא התייחסה לכך בינואר. האם יש סיבה לפנות אליה חזרה?
על מה לדעתך יכולות בדיקות אלה להצביע?
בתודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי שקיעת דם - ש. שלא נענתה - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/05/2014בדיקות לא ספציפיות !
לא מדובר בבעיה המטולוגית
להשלים הבירור אצל רופא המשפחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לגבי שקיעת דם - ש. שלא נענתה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ03/06/2014הבדיקות האלו מצביעות על תהליך דלקתי אבל לא את הסיבה
אם את עדיין סובלת ללא קשר לבדיקות
בודאי שעלייך לפנות לרופאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- inr נמוךגיא ברק23/05/2014
שלום רב.לאבא שלי בן 68 לאחר ניתוח הסרת מנינגיומה בראש.לקח 3 חודשים זריקות קלקסן וחזר לקומדין לפני חודש וחצי.עקב אי סדירות בקצב הלב.אבל רמת ה inr לא עולה ולא מגיע ל 2 אפילו אלא יורדת ונשארת על 1.2 אפילו 1.1. מה עושים איזה טיפול יש לזה או שזה נובע מכך שהוא לקח קלקסן הרבה זמן.תודה רבה.גיא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר inr נמוך - תגובה
פרופ` אלן ברבי24/05/2014צריך לעלות את המינון או/ו להקפיד על דיאטה נטולה ירוקים בעיקר כסה ואבוקדו.
יש גם מקרים של יציבות ואז לראות המטולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםmiriam23/05/2014
שלום פרופסור כתבת לי תשובה שהבדיקות לא ברורות ולכן אני מצרפת קובץ עם כל
הבדיקות אני די לחוצה תודה ה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם - תגובה
פרופ` אלן ברבי24/05/2014בסך הכול הבדיקות בסדר. היחס K/L נובע מ L מאוד נמוך ללא משמעות קלינית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הטרוזיגוטית לפקטור 2לירון22/05/2014
שלום ,
אני צריכה להתחיל ביום שבת לקחת כדורי אקוקלמין (להגברת הביוץ)
ורציתי לדעת אם יש צורך בזריקות קלקסן עם הכדורים האלה?
אני הטרוזיגוטית לפקטור 2 , וצריכה לקחת כדור אחד ביום 50mg..
( ניסיתי לקבוע תור להמטולוג למחר ולא הצלחתי בינתיים בגלל ההתראה הקצרה..)
אודה מאוד לתשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הטרוזיגוטית לפקטור 2 - תגובה
פרופ` אלן ברבי23/05/2014כן רצוי במינון של 40מג' וכמובן לאשר התחלת הטיפול אצל רופא נשים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מח עצם וחומר שומניראמי21/05/2014
שלום
הימוגלובין אצלי נמוך , עברתי בדיקות מח עצם ואובחן אפלאסטיק אנימיה ,הרופאים לא מצליחים לשאוב תאים ממוח עצם (יש לי מבנה עצמות עווה) הם שואבי רק חומר שומני
האם מח עצםבדרך כלל מכיל חומר שומני או שסוג האנימיה שאני סובל גרם לחומר שומני במח העצם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מח עצם וחומר שומני - תגובה
פרופ` אלן ברבי22/05/2014בערך 50% של מח עצם נורמלי שומני. באנמיה אפלסטית הרוב שומני והיתר תאים וסטרומה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ייצור קרישי דם בגלל לוקמיהסאלי21/05/2014
אחי אובחן לפני כחודש ב-ALL ומאז עבר שני אירועיים מוחיים חולפים בגלל קרישי דם שלטענת הרופאים המחלה מייצרת.
שני האירועים חלפו מעצמם לאחר דקות ללא התערבות רפואית.
האם האירועים הקטנים האלו יכולים לגרום נזק משמעותי או שהם באים וחולפים כתופעה מוכרת במחלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ייצור קרישי דם בגלל לוקמיה - תגובה
פרופ` אלן ברבי22/05/2014אם האירועים חלפו,צריך מעקב בלבד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משמעות חיים בגובה לחולי קרשיות יתרישראל20/05/2014
שלום רב,
אני מאובחן בקרישיות יתר וב APLA ,
בימים אלו אני בוחן אפשרות לבצע רילוקיישן לכמה שנים למטרות עבודה למקסיקו סיטי,המצויה בגובה 2240 מטר מעל פני הים,
שאלתי היא האם יש משמעות לחיים בגובה זה כאשר אני סובל מהבעיות שציינתי,
אודה לתשובה מהירה,
בברכה,
ישראל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משמעות חיים בגובה לחולי קרשיות יתר - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ20/05/2014אני מציע שתתיעצי עם הרופא המטפל המכיר אותך היטב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה של טסיותתמר20/05/2014
שלום רב,
מה יכולות להיות הסיבות לירידת טסיות לאחר טיפול כימי?
לאחר 6 ימים של קבלת 6 יחידות טרומבוציטים , הטסיות ממשיכות לרדת, מדוע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה של טסיות - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ20/05/2014כמוטרפיה הורסת את כל תאי הדם במח העצם כתופעת לוואי בלתי נמנעת
ההתאוששות יכולה לקחת אפילו מספר שבועות
מתן הטרומבוציטים הוא על מנת למנוע דימום אך הם מחזיקים מעמד רק מספר שעות
ולכן עם הטרומבוצים עדיין נמוכים אין מנוס אלא להמשיך
במתן ערויי הטרומבוציטים ולהמתין בסבלנות עד לעלייתם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנטיגן Kellקארה20/05/2014
שלום
בבדיקות מעקב של הריון 2 נמצאת חשד לאנטיגן kell.
הבנתי כי גם אני וגם האב צריכים להיבדק.
האם תוכלו לכתוב אילו בדיקות דם בדיוק אנו צריכים לעשות?
מי יכול להפנות לבדיקות אלו? (במידה והאב בקופ"ח אחרת)
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנטיגן Kell - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ20/05/2014הבדיקות מתבצעות בבנק הדם
אני מציע לשאול את רופא הנשים מאחר והם
מודעים לבעיה זו יותר מכל רופא אחר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוטלת קומדין אחרי תסחיף ריאתי-מירי17/05/2014
לפני כ9 חודשים עברתי תסחיף ריאתי. הייתי בריאה עם 3 לידות תקינות. נטלתי במשך 20 שנה גלולות. אני כבת 40
בבדיקות גנטיות שעברתי יצא פקטור 2 חיובי ולופוס אנטיקוואגולנט הטרוזיגוט.
במהלך התקופה בה אני מטופלת בקומדין הייתי יחסית יציבה וכעת ממליצים לי להפסיק קומדין
כמו כן האם קומדין יכול לגרום לגירוי מערכת הרביה? כיוון שלקחתי גלולות אינני זוכרת מה הן הצחושות במהלך הביוץ והמחזור הרגיל אך אני מאוד סובלת מכאבים במחזור, ובעיקר במהלך הביוץ
תודה מראש
מירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוטלת קומדין אחרי תסחיף ריאתי- - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ18/05/2014אין לקומדין השפעה על מערכת הרביה
מה שיתכן היא נטיה מוגברת לדמם שיכול
לגרום לדימום מוגבר בזמן מחזור וכתוצאה מכך לכאבים
חזקים
ההחלטה על המשך או הפסקת הטיפול-- בקומדין בידי הרופא
ה מטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כ13 שנים תפוקת מוח העצם מעט נמוכהעמית אלתם17/05/2014
טסיות בסביבות 125-160 עולה יורד וכדוריות לבנות 2.8-5 עולה יורד ועוד פראמטרים מעט מתחת לסקאלה או בתחתית
לפני שנתיים ההמטולוגית רצתה לשלוח לביופסה מאחר שגם הלקויציטים ירדו , במידה ובבדיקה הבאה כעבור חודש עדיין יהיו ירודים ,ופלא בבדיקה הבאה כעבור חודש ,כל תפוקות מוח העצם כאילו מפחד ההמטלוגית עלו וניכנסו לתוך הנורמה ולא היה לי אף אחד באדום בדרך כלל היו כ 5 וכן בבדיקה נוספת כעבור חודשיים עד שההמטולוגית אמרה לי שאני לא צריך יותר מעקב המטולוג
לפני חודשיים עדיין המצב היה בסדר ,לפני שבוע התייבשתי מעט ונשלחתי למיון בבדיקה ,שוב היו 5 פרמטרים של מוח העצם באדום טסיות 135 כדוריות לבנות 2.76
רופאת המשפחה (שמדבררת מזה שנים על סרטן דם יציב ,בניגוד לדעת ההמטולוגית) אומרת שתבדוק שוב בעוד חודש ואם אין שיפור ,אז חזרה להמטולוגית,
בייעוץ עם רופא גסטרו שהוא מנהל מחלקה פנימית בבית חולים ובעבר כששימש גם כרופא משפחה היה הרופא שלי ,
אמר לי "התנודות האלו אצלך קיימות כבר שנים רבות אני לא מסכים עם רופאת המשפחה שלך ,כל עוד אתה במסגרת התנודות תתעלם"
למי לשמוע???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם נאטוקינז בעייתי לבעלי טסיות נמו
עמית אלתם17/05/2014עקב תופעות לואי עם מיקרופירין (בגיל 62 לאחר ארוע לב קל וצינטור) החלפתי אותו בנאטוקינז פעמיים ביום,
האם הנאטוקינז בעייתי לבעלי טסיות דם מעט נמוכות, אצלי בדרך כלל כבר שנים רבות בסביבות 120 -160 ועכשיו עם הנאטוקינז הטסיות 135 בעוד חודש יבדקו שוב
להערכתי הנאטוקינז עושה אצלי עבודה מצויינת , האקג שהיה כשנה מעט מחוץ לנורמה חזר לנורמה תעוקות קלות שהיו לי פסקו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכ13 שנים תפוקת מוח העצם מעט נמוכה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ18/05/2014על מנת לענות כמו שצרוף חייבים לראות את כל הספירות בדף השנים
האחרונות
אם אכן תנודות אלו קיימות שנים וסוג התאים הלבנים תקין- אין מקום
לדאגה
אך אם מגמה זו מתמידה או חלילה מחמירה יש
לשקול בדיקת מח עצם ולו גם להרגיע את הרוחות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי חשש לקרישיות יתראביגיל14/05/2014
הייתי אצל הגניקולוגית וביקשתי מרשם לגלולות אבל כיוון שיש לי היסטוריה של מיגרנות חריפות מאוד היא ביקשה שאשיג קודם אישור מהנוירולוג שמותר לי לקחת גלולות.
הייתי אצל הנוירולוג והוא אמר לי שכיוון שיש לנו במשפחה היסטוריה של קרישיות יתר (אמא שלי עברה כמה הפלות ואובחנה כסובלת מזה) ובנוסף סבלתי מהמגרנות זה סימן שמאוד יכול להיות שיש לי קרישיות יתר. האם זה קשור אחד לשני? ואם כן איך בודקים ולאיפה ממשיכים מכאן?
תודה רבה
אביגיל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לי חשש לקרישיות יתר - תגובה
פרופ` אלן ברבי15/05/2014מיגרנה אינה סימן של קרישיות יתר.
לצורך אבחון ביאולוגי צריך להגיע להמטולוג שירשום הבדיקות מיוחדות ולדון לאחר קבלת תוצאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרישיות יתר-הריוןשירן14/05/2014
שלום, אני בהריון בשבוע 31, מתחילת הריון לוקחת מדללי דם, בהתחלה אספירין ומשבוע 18 קלקסן 40. רציתי לשאול האם יש אפשרות להזריק ברגליים ולא בבטן, האם זה קריטי והאם יש משמעות מסויימת למקום ההזרקה, במיוחד בהריון.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרישיות יתר-הריון - תגובה
פרופ` אלן ברבי15/05/2014אפשר להזריק בזרועות או בירכיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםמתעניינת12/05/2014
בת 50 סובלת מורידים ברגל שמאל .
בחודשים האחרונים תוקפת אותי פריחה שורפת באזור הפנים הצוואר והגב.שום רופא לא מבין מה התופעה.ר.עור נתנה אנטיביטיקה ל 3 חודשים שהקלה אבל לא פתרה את התופעה.
החלטתי לעשות טיפול לייזר לורידים..הפרופסור נתן בדיקות קם טיפול(לשמחתי) כאן יצא שיש חסר גדול (מתחת למינימום בסקלות) בטסיות דם וכדוריות לבנות..וכל מה שקשור לכך נמוך בבדיקות.
לפי מה שקראתי הסכון הוא לדימומי עקב אי קרישת הדם(טסיות נמוכות).
וזיהומים(עקב כשל המערכת החיסונים(כדוריות לבנות נמוכות)
בבדיקה קודמת שעשיתי בפברואר גם היה נמוך ללא התייחסות רופא המשפחה וכעת עוד יותר נמוך.אני מרגישה מצויין עוסקת בספורט באופן קבוע..משתדלת לאכול תזונה נכונה.וחוץ מהפריחה שלא עוזבת ומיידי פעם ככתוב..שטפי דם בלתי ברורים ברגלים הכל תקין.
מה עלי לעשות והאם יש דרך לטיפול לערכים תקינים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם - תגובה
פרופ` אלן ברבי15/05/2014צריך לקחת הבדיקות ולבקש יעוץ של המטולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטות לימפה מוגדלותאשר08/05/2014
שלום,
בן 21.סובל מזה כחודשיים מקנדידה בלשון,טופלתי במהלך החודש האחרון באיטרנול ללא הטבה משמעותית.לפני יומיים שמתי לב ל 2 גושים קטנים מתחת ללסת.הלכתי לרופא משפחה שמשש ואמר כי מדובר כנראה בדלקת,הורה לבצע US אם לא יחלוף תוך שבועיים.האם אין סכנה בבליטות האלה.הבליטות קשות ולא ניתנות לתזוזה.אין אף סימפטום מעבר לכך.אודה לתשובתך,קצת מודאג....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטות לימפה מוגדלות - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ09/05/2014קרוב לודאי כי מדובר בתגובה של בלוטות הלימפה לתהליך הדלקתי שכנראה עדיין פעיל!!
ואין מקום לדאגה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



