מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תת משקלדבורה30/08/2008
שלום!!! בתי נולדה במשקל 2200 כיום בת שנה ושוקלת רק 7500 הגובה הוא 72 וה,ראש 44.4 שותב בבוקר 200 מ"ל חלב פרה מאושר בדיסה של מתרנה אחרי 3 שעות אוכלת פרי (גרבר שלב 3 ) צהריים אוכל מוצק +120 מ"ל חלב כהיא לא אוכלת טוב אחרי צהריים גמדים ארוחת ערב ולפני השינה עוד פעם 200 מ"ל חלב+דיסה אבל היא לא משמינה חוץ מזה הכל תקין מדברת כמה מילים,עומדת ועם נותנים לה יד גם אולכת מה אני עושה בקשר למשקל זה מדיג אותי היא מאוד מאוד רזה,,,,,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין צורך בדאגה
ד"ר אילן גור31/08/2008לדבורה בקר טוב, ילדתך נולדה קטנה ןהחפילה את משקל פי 3.5 בשנה הראשונה. אין צורך שתהיה שמנה יותר ולפי מדיי הגבוה והיקף הראש היא מתפתחת היטב. הרכב המזון שלה תקין ולא הייתי משנה כלום. תורידי דאגה ממשקלה ותתמקדי יותר בהתפתחותה כעת ותרווי רוב נחת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחכה לתשובהמירב29/08/2008
שלום רב לא ענית לי ואני מאד מודטגת אשמח אם תענה בהקדם מירב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתנצל לא ראיתי את השאלה
ד"ר אילן גור31/08/2008למירב בקר טוב, ראשית התנצלות שאלתך לא נתגלתה לי ולכן לא הגבתי. לגבי בנך הארוע הסתיים בכמעט אסון אך לשמחת כלם זה נגמר עם שבר קוי בלבד ודימום שנספג. שבר קוי אומר שהעצם נשברה ללא תזוזה מהמקום והיא תתאחה ללא כל צורך בטיפול. הדימום האפידורלי מסוכן מאחר והוא יכול היה להתרחב ולגרום לדחיסה של המוח ונזק בעקבות זאת אך גם זה נעצר ללא שהיה צורך לנקז את הדימום. אין לצפות לבעיות בהקשר לאוע זה אך כמו לכלם אני אומר זהירות ועוד פעם זהירות בטיפול בקטנים האלה. מאחל לך שנה טובה וחיוכים על פנייך בעתיד הקרוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושי במתן מוצקיםהילה29/08/2008
היי דוק' ,שאלתי שאלה לפני כמה ימים ולדעתי לא הסברתי את עצמי נכון אז אעשה זאת שוב.... גיל בני כרונולוגי חצי שנה ומתוקן חמישה חודשים ,משקל בערך 7.5 ק"ג (נולד 1.7 ק"ג) אוכל מטרנה רגילה , התחלתי לפני שבועיים לתת לו מרק /פירות אבל הבעיה היא שהלשון שלו משתרברבת החוצה והוא לא פותח את הפה לכפית . הבנתי שיש ריפלקס כזה של הלשון שאמור לעבור בגיל חצי שנה ואצלו זה לא קרה. האם יש צורך בבדיקה מעמיקה יותר ? תודה רבה לך :-)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש תשובה בהמשך
ד"ר אילן גור31/08/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מישקל12328/08/2008
שלום ד"ר ביתי נולדה בשבוע 31 במישקל 1180 בעוד שבוע תיהיה בת שנה. היא זוחלת על שש וארבע, עומדת והולכת בעזרת חפצים עושה פעולות חיקוי ומבינה המון. היא עדיין אוכלת בבוקר ובערב מטרנה סנסיטיב(עם דייסה). הבעיה שהיא שוקלת רק 7 קילו. האם ישנה סיבה לדאגה? כולם מדאיגים אותי שהיא נורא רזה ומשהו לא בסדר, הייתכן? היא אוכלת בסדר גמור, לא כמויות אבל סביר בהחלט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין סיבה לדאגה
ד"ר אילן גור29/08/2008בקר טוב לך, "כלם" זה מושג לא ממשי וכך יש להתייחס אליו. ילדתך גדלה מצוין ומתפתחת להפליא אז מה הלחץ לגבי המשקל. ילדים שמנים הם החריגים ולא הרזים המשיכי בדרכך ואל תשאל את "כלם" וכך לא תצטרכי לדאוג להערות של "כלם".
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המרגיעה
12329/08/2008מפליא כמה איש מקצוע יכול להרגיע, תודה על כל ההשקעה והתשובות המפורטות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהושאלה
12329/08/2008שכחתי להוסיף את השאלה... מתי להפסיק עם המטרנה סנסטיב ולעבור לרגילה, היא עוד שבוע בת שנה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות בנושא: שיניים וספירת דםמיכל28/08/2008
שלום רב, אני מקווה ששאלות אלו רלוונטיות לפורום זה ... אני אמא לתאומים פגים (נולדו שבוע 29 משקל 1300 ו- 1400) כיום הם בני שנה ו4 גיל כרונולוגי בריאים, תודה לאל, ומאושרים שאלה 1 בנוגע לספירת דם: תוצאות ספירת דם של התאומה מראה על ערכים גבוהים של ' ’ Lymphocyte (69%) וערכים נמוכים של ' Monocytes' (4.20%) ברצוני לשאול האם תוצאות אלו מעידות על בעייה כלשהי? (קראתי באינטרנט פענוח של ספירת דם והתוצאות מדאיגות אותי) תוצאות ספירת דם של התאום מראה על ערכים גבוהים של ' ’ Lymphocyte (68.90%) בלבד שאלה 2 בנוגע לצמיחת שיניים: לביתי בת ה-שנה וארבעה חודשים מסרבות לצמוח 2 שיניים עליונות, יש לציין שלביתי צמחו 2 שיניים תחתונות, עוד שן אחת צידית תחתונה ו-2 שיניים עליונות צידיות. יש סיבה לדאגה? האם יש צורך לפנות לרופא שיניים בגיל כה מוקדם? תודה מראש מיכל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובות
ד"ר אילן גור29/08/2008בקר טוב לך, לעניין ספירת הדן את מתעכבת על החלוקה של סוגי הכדוריות הלבנות ואין לזה משמעות באם הספירה הלבנה בטוטל תקינה ( WBC) אני מניח שהספירה הלבנה תקינה ולכן אך תתיחסי למדדים החריגים שציינת. לגבי שיניים אין לך סיבה לדאגה סדר הופעת השיניים לא קבוע ויכול להיות בסדר אחרי מהשכיח. באם את לא שקטה את יכולה לבקש מרופא השיניים לילדים בסביבתך לבדקה ולבצע צילום באם יש צורך. שבת שלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושי במוצקיםהילה28/08/2008
היי דוק' ,שאלתי שאלה לפני כמה ימים ולדעתי לא הסברתי את עצמי נכון אז אעשה זאת שוב.... גיל בני כרונולוגי חצי שנה ומתוקן חמישה חודשים ,משקל בערך 7.5 ק"ג (נולד 1.7 ק"ג) אוכל מטרנה רגילה , התחלתי לפני שבועיים לתת לו מרק /פירות אבל הבעיה היא שהלשון שלו משתרברבת החוצה והוא לא פותח את הפה לכפית . הבנתי שיש ריפלקס כזה של הלשון שאמור לעבור בגיל חצי שנה ואצלו זה לא קרה. האם יש צורך בבדיקה מעמיקה יותר ? תודה רבה לך :-)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האכלה
ד"ר אילן גור31/08/2008להילה בקר טוב, לעיתים ילדים לא אוהבים לאכול בכפית וניתן לתת להם את הפירות ואת הירקות והעוף בבקבוק. כל שעלייך לעשות זה להפוך את התמיסה למימית יותר ולפתוח חור גדול יותר במוצץ ואז הילד ימצוץ זאת היטב ובעוד כמה שבועות יעבור למוצץ. בעיית הכפית אינה בעיה המחייבת טיפול אלא סבלנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר באיזור אוקסיפיטלי מימיןמירב26/08/2008
שלום רב נעזרתי בך המון והמון תודה בני כידוע נולד בשבוע 33 היום בן שלושה חודשים מתוקן חודשיים לפני כשבוע נפל ממנשה כאשר ניסיתי לתפום אותו שלא יפגע קיבל לצערי הרב מכה בראש מיד הגעתי למיון הוא היה בסדר ישר בכה לאחר שנפל אבל חלקו האחורי של הראש היתנפח והוחלט לעשות סיטי תשובת הסיטי היתה שינו שבר קווי באיזור אוקסיפיטלי מימין דמם אפידולרי מינימלי אוקסיפיטלי מימין היה מאושפז שלושה ימים ולאח מכן שוחרר עם סיטי חוזר שהראה דימום בספיגה כל שאר הבדיקות יצאו תקינות . מה בידיוק זה אומר? האם זה ישפיע על העתיד? הילד ניראה לגמרי רגיל מחייך ומגיב כמו תמיד .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התשובה נעלמה
ד"ר אילן גור05/09/2008שלום למירב, כתבתי לך תשובה לפני כמה ימים אך היא נעלמה ואני חוזר עליה, השבר הקווי בגולגולת אינו מחייב טיפול אלא רק השגחה. המזל שהדימון האפי דורלי היה קטן ולא התרחב ולכן לא היה צורך בנתוח לניקוז הדימוםץ לפי מימצאי ה CT הפגיעה היתה משמעותית ויש מאד להיזהר למנוע מקרים כאלה בכל הילדים. אני מקווה שהוא מרגיש בטוב ואינו סובל מכל בעיה אחרת. איני מבין מדוע התשובה שכתבתי נמחקה ואני מקווה שהפעם תוכלו לקרוא אותה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עלייה במשקלבקי25/08/2008
בני בן חודש ימים גיל כרונולוגי, נולד בשבוע 32 במשקל 1.980 ק"ג, שוחרר מהפגייה לאחר אשפוז של 18 ימים במשקל 2.280 ק"ג. הודרכתי להאכיל אותו במטרנה פגים כל 3 שעות ולהעלות את הצריכה בהתאם, בשבוע האחרון כלומר בשקילה לאחר 9 ימים הוא עלה כ450 גרם. האם זו עלייה גבוהה מידי במשקלו? האם יש צורך לשנות את הרגלי האכילה? אני כבר מבולבלת מכיוון שמכל צד אני מקבלת הנחיה אחרת. תודנ רבה בקי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליה גדולה אך לא נורא
ד''ר אילן גור26/08/2008לבקי בקר טוב,
קצב העליה במשקל הרצוי הינו 150-250 גרם לשבוע.
את לא הראשונה שחוששת שהילד לא גדל ו"דוחפת" עוד ועוד על מנת להיות בטוחה ואז מגלה שהוא עולה במשקל מהר מדי.
כמות הכלכלה הרצויה לתינוק כמו ילדך הינה עד 180סמק/קג כלומר כעת משמקלו קרוב ל2500 גרם הוא זקוק לל-60 סמק לארוחה במקרה שהוא אוכל כל 3 שות. באם הוא לא רוצה לקום בלילה תני לו לישון גם 6 שעות וכך תרדי בארוחה אחת ולתוכלי להוסיף בארוחות האחרות בטאם הוא בוכה יותר מדי. הטכניקה לא חשובה אלא החשוב זה רגיעה והפסקת הרדיפה אחרי האבסת התינוק מחשש שייישאר קטן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות הפגיולי24/08/2008
שלום לדר בני בן שנה ושבועיים כרונולוגי ו11 חודש מתוקן . נולד במשק 2 ק"ג וגובה 44 ס"מ כרגע שוקל כבר 10 ק"ג וגובה 75 ס"ם - נמצא בממוצע ביחס לגילו הכרונולוגי. אני דואגת לגבי התפתחותו. הוא זוחל גחון, יושב יציב, נעמד עם חפצים וגם עושה כמה צעדים לאורך המעקה של מיטה\ספה . הוא עושה ביי ביי וגם יודע איפה אור, עשה כפיים כמה זמן אבל משום מה הפסיק לפני כמה ימים. מוטוריקה עדינה בסדר- מכניס צורות לתוך דלי, מאכיל את עצמו עם אוכל אצבעות אבל.... מסרב לזחול על 6 למרות שכן מצליח לטפס על מדרגות וגם לא מתיישב לבד. אנחנו הולכיפ לפיזיו אבל לא ממש הולך ואני חוששת שהוא ידלג על זחילת 6. האם זה נכון שיש קשר בין אי זחילה על 6 ובעיות קשב וריכוז, היפרקטיביות וליקויי למידה? שמעתי שיש קשר - מה דעתך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין בזה אמת
ד"ר אילן גור24/08/2008לא ידוע על קשר בין העדר הזחילה להפרעות כלשהן בעתיד זהו יותר עניין של מיסטיקה מאשר מציאות הילד מתפתח היטב ואין כל חשש להתפתחותו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת אקו דופלרורד22/08/2008
שלום, בתי נולדה בשבוע 33, כיום בת חודשיים ושלושה שבועות כרונולוגי. כאשר נולדה מצאו שלושה פתחים בלבה: PDA, PFO , VSD הPDA נסגר עוד בהיותה בפגייה, כעבור 4-5 ימים מהיוולדה, לבד, ללא מעורבות תרופתית. הייתי באקו לב לפני יומיים וזו תצאות הרופא: מבנה סגמנטלי תקין. גודל החללים ועובי דפנותיהם בתחום הנורמה. תפקודם תקין. נראה PFO בקוטר 3 מ"מ עם דלף מועט משמאל לימין על פניו. נראה TINY MID MUSCULAR VSD בחלק הקדמי של המחיצה עם מעט מאד דלף משמאל לימין על פניו - המפל על פניו קשה למדידה. האאורטה העולה אינה מורחבת. מוצא העורקים הכליליים תקין ומהלכם הקריבני תקין. המסתם האאורטלי תקין זרימת הדם הסיסטולית דרכו בדגם תקין. המסתם הריאתי תקין וזרימת הדם הסיסטולי דרכו תקינה. המסתם המיטרלי תקין ללא צניחה. זרימת הדם הדיאסטולית דרכו תקינה. המסתם הטריקוספידלי תקין. זרימת הדם הדיאסטולית דרכו תקינה. הבדיקה שוללת PDA COARCTATION. אקג. קצב סינוס, כוחות פרוזדוריים וחדרים תקינים. QTC 0.411 ניתן לצפות לסגירה ספונטנית של הליקויים. אין צורך בנקיטת טיפולים או השגחה חריגים. ביקורת אקו בגיל שנתיים. האם באמת אין מקום לדאגה? האם באמת ללכת למעקב רק בגיל שנתיים ולא קודם? האם באמת לרוב אלו פתחים שנסגרים ואין בעיות בעתיד? תודה רבה, ורד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה הספק הגדול?
ד''ר אילן גור24/08/2008לורד צהרים טובים.
התשובה של האקו ארוכה ומפורטת ובשורה אחת אומרת שהפתחים הקיימים לא משמעותיים מהבחינה הקלינית ודינם להיסגר באופן עצמוני ללא צורך בטיפול ניתוחי.
ההמלצה לבקורת בעוד שנתיים מעידה שאין לך ממה לחשוש והילדה ללא כל סכנה לסיבוך לבבי. באם את לא רגועה תבצעי בדיקת אקו בגיל שנה.
בכל אופן אין סיבה לדאגה ועלייך להאמין לתשובה של הקרדיולוג שבצע את האקו הלבבי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רפלקס extrusion שאינו נעלם...הילה21/08/2008
היי דוק' , בני בן חצי שנה כרונולוגית (מתוקן חמישה חודשים) ועדיין קיים אצלו רפלקס ה extrusion כמובן שכך איני יכולה להאכיל אותו במוצקים. איך אני יכולה לעזור לו ? ובאיזה גיל אמור לעבור כבר ????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריפלוקס
ד''ר אילן גור24/08/2008להילה צהרים טובים,
איני מבין איזה ריפלוקס סובל בנך ומה ההשלכות לגביו כעת. האם את מתייעצת עם גסטרואנטרולוג לגבי סוג הכלכלה?
קשה לי לייעץ ללא שאני מכיר את כל הפרטים כולל מה התלונות שלו כיום, משקלו, כמות הכלכלה היומית ומצבו הכללי. לעיתים אנו מטפלים בשמות של מחלות ולא בסימפטומים של הילדים. רופא ילדים טוב ואו גסטרואנטרולוג ילדים טוב יפתרו את הבעיה וידעו להדריך אותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבאני20/08/2008
הבת שלי חולה, אני חולה, כל הלילה אני לא ישנה............... עצוב לי וריק לי בנשמה..................
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקווה שהחלמתן
ד''ר אילן גור24/08/2008לא ברור במה את חולה ובטוחני שתחלימי בקרוב
לגבי הילדה הייתי ממליץ בדיקת רופא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזון מוצקמיכל19/08/2008
שלום בני נולד בשבוע 28 במשקל 1240 גרם. כיום גילו הכרונולוגי הואשישה חודשים וחצי וגילו המתוקן הוא ארבעה חודשים. התזונה שלו מבוססת על חלב אם בעיקר ומעט תמ"ל (סימילאק). האם ניתן להתחיל לנסות להאכילו במזון מוצק? תודה מיכל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזון מוצק
ד''ר אילן גור24/08/2008למיכל צהרעם טובים
ניתן לנתחיל במויות קטנות כבר עכשין אך ההמלצה היא לחכות ל-6 חודשים גיל מתוקן כלומר עוד חודשיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אינפמילנטלי19/08/2008
שלום ד"ר אילן יש לי תינוק בן שנה.הוא רגיש לחלב ולקטוז.הרופא הימליץ על אינפמיל פרוסובי,אבל אין את זה בארץ. מה אפשר לטט לו במקום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כל פורמולה צמחית אחרת
ד''ר אילן גור24/08/2008לנטלי צהרים טובים
לילד שרגיש ללקטוז כדאי לתת פורמולה ללא לקטוז הקיימת גם בחברת סימילק וגם בחברת מטרנה. רגישות לחלבון ניתנת לפתרון על ידי פורמולה צמחית ולגבי לקטוז איני משוכנע עד כמה זה ודאי אצל ילדך והאם זה נבדק ואם כן כדאי להתייעץ עם התמיכה של סימילק ומטרנה ולקבל את הפורמולה המתאימה ביותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירותענבר18/08/2008
שלום ד"ר גור, קודם כל, תודה רבה על התשובות בפורום.כיף לקבל תשובות מפורטות על השאלות.. שאלתי היא- בני בן שלושה חודשים, מזה כחודש וחצי עושה יציאות אחת לארבעה ימים בממוצע. בתחילה היציאות היו רכות ,ומזה כשבועיים היציאות הפכו להיות קשות יותר (ממש גושים- ותסלחו לי על התיאורים) . לציין כי באופן כללי הוא איננו סובל מכאבי בטן או גזים בעיקבות העצירות. 1.האם זה תקין? 2.האם יש משהו לעשות עם זה? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצב תקין
ד&18/08/2008לענבר צהרים טובים היציאות אצל תינוקות יכולים להיות מכל ארוחה לפעם בשבוע. אין לזה משמעות קלינית באם הוא לא סובל. זה יסתדר בהמשך ללא כל טיפול ואו מאמץ מציד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)