פורום פגים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה
    נעמה
    29/04/2008

    ילדתי את בנותי בשבוע 35+6. במשקלים של 2500. היום הן בנות 3 שבועות. יש לציין שהן שהו בפגיה כחמישה ימים, כאשר בזמן הזה הואכלו במשך שלושה ימים דרך זונדה ותוך כדי למדו לאכול.

    כיום הן אוכלות יפה מאוד, העניין הוא שלא קיבלנו שום הנחייה לגבי כמות המזון כל מי ששאלנו לא ידע לענות לנו, בפגייה הפנו אותנו לטיפת חלב, בטיפת חלב אמרו לנו שיאכלו כמה שהן רוצות, ורופא הילדים גם לא ענה לנו תשובה ברורה.

    הבנות רעבות בערך כל 3 שעות +-.
    הן ממש בוכות מרעב... אני יודעת שזה מרעב כיהן ממש מכניסות ידיים לפה ומוצצות אצבעות, פותחות פה ומחפשות אוכל.

    מעבר לכך - במכתב לא כתוב שום דבר לגבי iugr - זה אומר שאין להן? בפגיות בודקים לפגים ראייה באופן רגיל או רק אם יש חשד? פשוט לא כתוב כלום במכתב שחרור...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תני להם לאכול

    ד''ר אילן גור
    01/05/2008

    לנעמה ערב טוב,
    בנותייך אינן פגות יותר אלא תינוקות לכל דבר ועניין ולכן יש לתת להם לאכול כמה שהן רוצות ואין צורך להתייעץ עם כלם.
    באם הן מסיימות ארוחה ומחפשות עוד אוכל ניתן להוסיף להן. באם הן לא רוצות לאכול אין צורך לדחוף להן
    בקיצור תזרמי עמן ואז חייך יהיה קלים יותר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תאומים
    מאיה
    27/04/2008

    שלום,
    יש לנו תאומים בני 3 חודשים (לא מתוקן) שנולדו בשבוע 34+2 בניתוח קסרי.
    עד גיל 6 שבועות לא חשפנו אותם להרבה גירויים (לפי המלצת טיפת חלב),אח"כ התחלנו לחשוף אותם בהדרגה.
    היום,כאשר אנחנו הולכים למקום כמו קניון,סופרמרקט,או כל מקום שיש בו רעש מעל הרגיל (יש לציין שבבית אנחנו לא שומרים על שקט באופן מיוחד) הם נכנסים ללחץ.הם מתחילים לצרוח,לקמץ אגרופים ועד שאנחנו לא מרימים אותם מהעגלה הם לא נרגעים.
    הפסקתי לקחת אותם לכאלה מקומות. השאלה היא ממה זה נובע? האם כדאי להמשיך ללכת איתם עמ"נ שיתרגלו לרעש (כמובן במינונים נמוכים).
    בנוסף,בבית אני מנסה להניח אותם בטרמפולינה/אוניברסיטה/לול ואחרי 7 דקות הם מתחילים לבכות
    ונרגעים רק על היידים.הבנתי שבגיל כזה אין חשיבות או מושג של פינוק אבל כיצד עלינו לנהוג?
    האם הצורך לחום גוף נובע מעצם היותם פגים?
    סליחה על אורך השאלה.
    המון תודה מאיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תאומים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טעות בגישה עד כה

    ד''ר אילן גור
    29/04/2008

    בקר טוב מאיה.
    איני יודע מי ייעץ לכם להימנע מגירויים לתינוקות אך זוהיא טעות . יש לגרות את חושי התינוק בכל גיל ולחשוף אותו לסביבה ללא כל חשש. הלחץ בהם נמצאים התאומים בסביבה הומה לא ברור לי וכל שעליכם לעשות זה לחשוף אותם במקומות אלה על הידיים בתחילה וכאשר הם רגועים להניח אותם בעגלה. הייתי גם מנסה טיול בחוץ יומיומי ורק אחר כך להיכנס למקומות רועשים. באם הם ממשיכים בלחץ רצוי לבדקם ולנסות להבין מהי הסיבה לתגובה זו.
    בכל מקרה שווה שרפא הילדים שלהם יבדוק אותם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת שמיעה
    לימור
    27/04/2008

    יש לי תאומים בני 5 חוד' (מתוקן 3 חוד') הם נולדו בשבוע 28, וקבלו חמצן (מעט הנשמה אצל אחד) במשך 3 חוד'. אין ROP. הם עברו בדיקת שמיעה ואמרו כך: אצל שניהם שומעים בדציבל גבוה ואחד מהם מגיב באיחור. המליצו להתייעץ עם א.א.ג ולחזור על הבדיקה בעוד חודשיים וחצי. וכאן רצוני לשאול: האם זו תשובה מוחלטת?מה עלי לעשות ולמי לפנות,והאם יש דרכי טיפול?
    ד.א הם מעירים אחד את השני בבכי, נבהלים מטריקת דל ומגיבים למוסיקה ורעש.אז כיצד הבדיקה כ"כ שונה מהציפיות???
    תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת שמיעה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמיעה

    ד''ר אילן גור
    29/04/2008

    בקר טוב לימור,
    הבעיה עם בדיקות שמיעה בגיל צעיר מאד זה חוסר הדיוק שלהם והלחץ שההורים נכנסים בעקבות התשובות. לדאבוני הבדיקות לא מדויקות ולכן קשה להסיק מסקנות. לו היו שואלים אותי אישית הייתי מוותר על הבדיקות עד גיל חצי שנה לפחות ( גיל מתוקן ) על מנת לא להלחיץ את ההורים בתשובות חלקיות ומטעות. לפי ההתרשמות שלי ממכתבך נראה לי שהם שומעים ואין כל צורך להילחץ בשלב הזה אלא לחכות לבדיקה הבאה
    אז סבלנות ותמתיני לתוצאות טובות יותר בעוד כ-3 חודשים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    שירן
    23/04/2008

    שלום רב,
    באיזה משקל הכי נמוך שתינוק נולד יש כבר סכנה לחייו?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכל משקל

    ד''ר אילן גור
    24/04/2008

    לשירן חג שמח
    גם לתינוק בשל במשקל 4200 גרם יש סכנה חלחייו. לא המשקל קובע אלא מצב הילוד, מהלך הלידה, מחלות רקע במשפחה של הילוד, מומים מולדים וכד'.
    לכל ילוד יש סכויים לסבול ממחלה שתיגרום חלילה למותו.
    לגבי פגים הסיכויים להשרדות בשבוע ההריון של 23-24 נמוכים מאד והם עולים בכל שבוע הריון החל מהשבוע ה-25 ללא קשר למשקל הלידה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קביעת תינוק כפג
    טלי
    21/04/2008

    שלום, האם פג נחשב למי שנולד מוקדם או שנקבע על פי משקל העובר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קביעת תינוק כפג

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגות מוגדרת לפי שבוע ההריון

    ד''ר אילן גור
    23/04/2008

    לטלי חג שמח
    פגות מוגדרת כלידה טרם זמנה כלומר פחות מ-37 שבועות הריון ללא קשר למשקל
    תינוק במשקל נמוך ומעל 37 שבועות יהיה בשל ויוגדר כקטן לגיל ההריון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פג
    חנה
    15/04/2008

    האם תינוק שנולדבשבוע 36+2 במשקל 2.600 הוא פג? האם יעבור לפגיה לאחר הלידה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פג

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פג על גבול הבשלות

    ד"ר אילן גור
    17/04/2008

    חג שמח לך,
    במידה ולא יהיה זקוק לחמצן ואו טיפול אחר יכול לשהות בתינוקות כמו כל תינוק אחר.
    עלייך לשאול שאלה זו במקום בו את יולדת מאחר וישנם מחלקות הנוהגות לעקוב גם אחר ילדים אלה בפגיה.
    השאלה שאת צריכה לשאול מהו הסיכוי שיהיה זקוק לטיפול נמרץ והתשובה לא גדול אך גם לא אפסי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שוק מסובבת
    רחלי
    15/04/2008

    שלום, ילדתי פגית במשקל1154 שבוע 29, עכוז.
    עברנו US אן ירכיים ותקין,אבל אני רואה שברגל אחת השוק קצת עקומה כלפי פנים. האורטופד טוען שזה לא מדאיג ויסתדר בבהמשך. האם זה הגיוני? האם כדאי לי לברר על פיזיוטרפיה? יש משהו שאני יכולה לעשות? העיסויים שאני עושה עוזרים במשהו?
    רפלקס הליכה תקין וכו'.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שוק מסובבת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם הכוונה לקרסול?

    ד''ר אילן גור
    15/04/2008

    לרחלי חג שמח,
    בת כמה הפגית שלך היום?
    האם הבעיה היא בהטיה של הקרסול פנימה יחד עם כף הרגל?
    במידה ונבדקה ע"י אורטופד והא חושב שאין צורך בטיפול לא הייתי עושה יותר כלום אלא מחכה שהיא תעמוד ואז בוחן את תפקוד הרגל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התגובה,

    רחלי
    15/04/2008

    היום היא בת חודש מתוקן, שלושה ושבוע כרונולוגי. היינו 53 ימים בפגייה.
    והתשובה לשאלתך היא כן, זה אכן מסובב מהקרסול פנימה. האם נתקלת בזה כבר וזה אכן הסתדר?
    תודה וחג שמח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכיח מאד

    ד"ר אילן גור
    17/04/2008

    הטיה של הקרסול פנימה שכיח בתינוקות מאחר וזהו המנח הטבעי שלהם ברחם
    ההטיה מסתדרת בד"כ עם הגיל ולעיתים נדירות מחייבת טיפול.
    במקרים קשים מגבסים את הקרסול להטות אותו לזוית הנכונה
    אני מניח שהאורטופד יודע לבדוק את הילד ובאם החליט לא לעשות כלום זה מהמקרים הקלים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    רחלי
    18/04/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגית בת 4 חודשים
    קארין
    15/04/2008

    שלום,
    נולדה לי פגית בשבוע 27+6 וכיום היא בת ארבעה חודשים(לא מתוקן).בפגיה נאמר לנו שעד פסח לא כדאי לחשוף אותה לילדים ומבוגרים ושלא כדאי להסתובב במקומות סגורים כגון קניונים וכו'.
    שאלתי הינה האם ניתן להתנהג איתה כתינוקת רגילה משמע להיחשף לכל הנ"ל או שעדיין כדאי להיזהר ולהמתין? אם כן עד מתי?
    תודה ויום טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פגית בת 4 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הגישה שלי חופש!!!!

    ד''ר אילן גור
    15/04/2008

    לקארין צהרים טובים
    אני ממליץ להורי הפגים שלנו להוציאם לטייל כמה שיותר על מנת לחשוף אותם לגירויים ככל שניתן. תינוקות בגיל של ילדתך מתאימים לתינוק בן חודש. האם תינוק בן חודש לא יכול להיות בחברת אנשים?
    ההנחיות של יועצים להשאירם בבית ולבודד אותם אינו נכון ואל לך לחשוש לצאת עם הפגית
    חג שמח והנאה בטיולים עם הילדה שלך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גדילה איטית
    פולינה
    15/04/2008

    שלום רב,
    אני קוראת המון בפורום זה וחלק גדול משאלות מתייחסות לעניין הגדילה.
    אשמח לקבל חוות דעתך בנושא זה במקרה שלנו.
    בני נולד בשבוע 31 במשקל 700 גר'. עוד בפגיה עלה פחות מהמצופה למרות שקיבל העשרה בפוליקוז, קנולה וHMF בכל ארוחה. לקח לו המון זמן ללמוד לאכול וסיווגו זאת לריפלוקס והוא קיבל טיפול תרופתי (זנתק, פרמין וגביסקון). בשחרור הומלץ על מעקב גסטרו. רופא גסטרו אמר שריפלוקס לא מאובחן וביטל את כל התרופות והמליץ על מעקב גדילה בלבד והעשרה בפוליקוז. גם בבית בני שומר על עליה איטית מאוד במשקל, אך עליה עקבית (זה נראה כאילו הוא עולה חצי ממה שצריך לעלות בממוצע). תוך כדי העברנו אותו מחלב אם שאוב לסימילאק נאושור גם עם פוליקוז. מגיל 9 חוד' הומלץ על התחלת מוצקים ומעבר לתמ"ל רגיל שלב 2 עם פוליקוז. היום הוא אוכל ארוחת מרק, דייסה מבקבוק והשאר סימילאק שלב 2 עם פוליקוז וטעימות של פירות פה ושם. הוא בן 10.5 חוד' כרונולוגי ושוקל 5.600 ק"ג. בביקור במכון להתפתחות הילד נורא נלחצו ממשקלו והומלץ על מרפאת אכילה, תפקודי תירואיד ובגדול על בירור בעניין זה, אך רופא מטפל ורופא פגים לא הסכימו עם המלצות אלו וטענו כי זה מיותר ולא יעלה שום דבר. רופא פגים אמר שלפי הערכתו אם הוא לא יעשה קפיצת גדילה (וככל הנראה הוא לא יעשה אותה) אז הוא ימליץ על בירור וטיפול בהורמון גדילה בין גיל שנתיים ל4.
    השאלה היא האם לדעתך בכך שוייתרנו על מרפאת אכילה ובדיקות דם עשינו טעות וכדאי בכל זאת לבקש בירור מסוג זה או שאתה מסכים עם דעת הרופאים שזה מיותר? האם יש לך המלצות בעניין?
    בתודה מראש ובברכות חג שמח,
    פולינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גדילה איטית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גדילה

    ד''ר אילן גור
    15/04/2008

    לפולינה חג שמח,
    להזכירך מדובר בילוד שנולד קטן לגילו בצורה מאד קיצונית. משקל ממוצע של תינוק בשבוע 31 הינו כ-1600-1800 גרם. משקל של 700 גרם הינו קטן ביותר ואין דרך להשלים פער זה בחודשים הראשונים לחייו. מכאן ברור לך שאני מסכים עם הניאונטולגים שעוקבים אחריו שילד כזה לא צריך ברור מעבר למה שעבר והוא חייב לאכול יותר על מנת לגדול. התינוק שלך הכפיל את משקלו פי 8 מהלידה וזה המון.
    הוא יהיה קטן בשנים הראשונות לחייו אך יש להיזהר שלא ישמין מדי.
    עשית טוב עד כה ותעשי טוב באם תתרחקי מבדיקות עודפות ומיותרות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הנקה
    רעות
    14/04/2008

    שלום רב!
    הקטנטנים שלי נולדו בשבוע 28, כיום הם בני חמישה חודשים (חודשיים מתוקן).
    הם יונקים ופעם ,פעמיים בשבוע תוספת של אינפמיל.
    הם יונקים יפה, טיטולים רטובים וכו'.
    אציין כי יש להם לשון קשורה. (יועצת הנקה שראתה אותם והיתה מופתעת כי למרות הלשון הם יונקים בסדר, אך אמרה שיש עדיפות כי נבצע clipping)

    בפעם האחרונה שהיינו בטיפת חלב הם עלו קצת (250 גר') במהלך החודש האחרון, והאחות הציעה לי לעבור לאינפמיל אחרי כל הנקה. (האמת, שמההתחלה היא לא ממש "סמכה" על ההנקה שלי והיא טענה שהם עלו עכשיו רק בזכות התוספת- מה שכלל לא נכון)

    מה ניתן לעשות כדי שיעלו יותר?!
    אני לא רוצה להפסיק עם ההנקה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הנקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש לתת יותר תוספת

    ד''ר אילן גור
    15/04/2008

    לרעות בקר טוב,
    אני מבין שמדובר בתאומים ( יכול להיות גם יותר)
    עליה בקצב של 250 גרם בחודש הינה נמוכה מאד ( הממוצע זה עליה של 800 גרם בחודש)
    אנו בעד הנקה אך זה כנראה לא מספיק להם.
    ההמלצה היא להניק לסרוגין כל פעם אחד מהשניים והשני יקבל תחליף חלב אם המיועד לפגים ולעקוב אחר המשקל כל שבוע.
    הצוות שעוקה אחרי ילדייך אינו מתיימר להיות נגדך אוא נגד שיטות הטיפול שלך בהם ולכן לעיתים כדאי להקשיב להם ואו לבחור צוות אחר שאת סומכת עליו על מנת לא לקבל את התחושה שהם לא עוזרים לך.
    חג שמח ונקווה שיעלו יותר טוב במשקל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמח לדעת מה קרה להודעה שלי????
    פגית
    14/04/2008

    לפי הבנתי היא נמחקה וחבל!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח, כמובן

    פגית
    14/04/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היתה הודעה של חשיפה לוירוס

    ד''ר אילן גור
    15/04/2008

    לפגית בקר טוב,
    מאחר והיתה לי אזהרה של הודעה מזוהמת בוירוס הייתי חייב למוחקה
    את יכולה לכותבה שנית
    חג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמרו לי שזה רק פורום מקצועי

    פגית
    15/04/2008

    אז האם אתה מעוניין בהודעה כזו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא חושב שזה יתרום לשואלים

    ד''ר אילן גור
    15/04/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בסדר גמור

    פגית
    15/04/2008

    מאחלת לכל הפגים של דרי הפורום שיחרור קל ומהיר מהפגיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקאות אחת ל-3 ימים
    ענת
    10/04/2008

    בתי הינה פג נולדה בשבוע 28,היום שוקלת 3.200 ק"ג אוכל כמות של 70 סמ"ק לארוחה אחת ל-3.5 שעות,אחת ל-3 ימים מקיאה את האוכל וכתוצאה מכך נחנקת ,,ממש מפחיד .ממה הקאות אלה נובעות???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הקאות אחת ל-3 ימים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקאות

    ד''ר אילן גור
    13/04/2008

    לענת ערב טוב,
    פגים לשעבר נוטים להקאות יותק מתינוקות רגילים בחודשים הראשונים לחייהם וזאת בשל שכיחות יתר של חולשה במנגנון ההגנה המונע חזרת אוכל מהקיבה לושט. מצב זנ נקרא G-E REFLUX וזה חולף עם גדילתהם של הפגים. אין כל צורך להיבהל מהקאה זו אלא רק להשתדל להשכיבם לאחר האוכל על סל-קל למשך כשעה עד להתרוקנות הקיבה. חשוב לציין לא רק את משקלה אלא את גילה וקצב העליה במשקל. באם היא עולה יותר מ200 גרם בשבוע יש להוריד את כמות האוכל בכל ארוחה ואז תקיא פחות. מקווה שאת מבינה יותר את מצבה ותהיי פחות מודאגת מההקאות שלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפחות פגים
    אווה
    09/04/2008

    האם יש ספר או מאמר המתאר את התפתחות הפג בשנה הראשונה לחייו כמו מתי מחייך....רואה....שולח יד וכו'....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התפחות פגים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין משהו דווקא לפגים

    ד&
    09/04/2008

    כל ספר התפתחות לתינוקות טוב גם לגבי פגים
    כל שעלייך לעשות זה לחשב מהו הגיל המתוקן שלו ואז להשוות את התפתחותו לפי גיל זה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוכל לפג שנולד בשבוע 27
    ליאת
    08/04/2008

    שלום,

    ילדתי לפני כ 10 חודשים תאומים לאחר IVF בשבוע 27, לאחר רעלת הריון, הילדה נולדה במשקל 870 גרם והילד במשקל 565 גרם, הונשם כשבועיים, והיה מחובר לחמצן משך 6 חדשים.
    היום הם בני 7 חודשים (מתוקן), הילד כבר ללא חמצן מזה מספר חודשים ב"ה, אבל אני חווה מדי יום מריבות בנושא האוכל.
    הילד אוכל רק מתוך שינה ובוכה כל הזמן בשעת האוכל כאשר הוא ער, אין לו תחושת רעב, הוא יכול להיות גם 16 שעות ללא אוכל וזה כאילו לא מזיז לו בכלל, הוא מעולם לא בכה לאוכל.
    הילדים שוקלים היום כ 6 קילו בקירוב, ואני ממש חרדה בנושא האוכל, אני מרגישה כאילו אני דוחפת להם בכוח אפילו שהם מתנגדים לזה.
    האם הדבר הגיוני ?? מה ניתן לעשות ? אנחנו כבר מטופלים במרפאת אכילה אך עד כה ללא הצלחה בכלל.

    נא עזרתך הדחופה.


    תודה.

    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אוכל לפג שנולד בשבוע 27

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משהו לא מסתר לי

    ד&
    09/04/2008

    בקר טוב לך,
    הילד לא אוכל לפי דברייך והוא שוקל באותו משקל כמו אחותו למרות שנולד קטן יותר והיה חולה יותר. מכאן אני מסיק שהאנרגיה שאת משקיעה עוזרת והוא הדביק את הפער. האם ניסית לא לרוץ אחריו עם אוכל יותר מיממה? מה יראה לדעתך באם לא תאכילי אותו 3 ימים אלא רק כאשר יבקש? האם לדעתך הוא ירעב למוות?
    הייתי מנסה להאכילו רק כאשר מבקש למשך מספר ימים ורואה מה קורה אתו.
    קשה לי לייעץ מרחוק כאשר את כבר מטופלת הן במרפאה הרגילה והן במרפאה של בעיות האכלה.
    אולי כדאי לנסות את ההצעה שלי
    אשמח לקבל תגובה להצעתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה להצעתך

    ליאת
    09/04/2008

    ראשית אני מודה לך על תגובתך המהירה
    הילד שוקל כיום 5.5 ק"ג (הוא בן עשרה חודשים - מתוקן 7 חודשים)
    הוא עולה במשקך כיוון שאני מאכילה אותו כאשר הוא ישן
    הילד עבר ניתוח הרניה לפני חודשיים, הגענו לניתוח בבוקר כאשר הילד בצום משעה 20:00 בערב
    אחרי הניתוח עלינו למחלקה והילד לא "ביקש" לאכול, רק בשעה 18:00 נתתי לו לאכול - הילד לא אכל כמעט יום שלם. ביום שגרתי הילד אוכל ארוחה האחרונה בשעה 20:00 בערב ולמחרת בבוקר הוא קם בשעה 6:00 ואוכל רק בשעה 8:00 בבוקר, הוא לעולם לא בכה לאוכל. האם זה דבר נורמלי???? כאשר הוא ער ורואה את הבקבוק עושה לו בחילה ורצון להקיא, גם כאשר אוכל בשינה אם מתעורר באמצע ומגלה שהוא אוכל, הוא מקיא את כל מה שאכל.
    האם לדעתך הילד ידרוש לאכול אם לא יאכל יום שלם? והאם זה לא יזיק לו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ד&
    09/04/2008

    בזמן הניתוח הילד קבל נוזלים ולכן לא היה רעב
    הייתי מנסה את מה שאמרתי
    לא ציינת מה אמרו במרפאת הפרעות אכילה לגביו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ליאת
    09/04/2008

    ד"ר אילן גור ערב טוב
    שכחתי לציין כי במהלך הניתוח וגם לאחריו הילד לא חובר לנוזלים
    הופננו לטיפול בבית חולים אלי"ן בירושלים שם נאמר לי כי לא ניתן לטפל בנושא האכלה מבקבוק ושעליי לנסות להסמיך לו את האוכל ולתת לו בכפית ובנתיים להמשיך להאכיל מתוך שינה משום שאנו רוצים שהילד יעלה במשקל.
    השאלה שלי האם זה הגיוני לתת לו ארוחות שלמות בכפית? האם זה טוב להמשיך להאכיל כשהוא ישן? מצד אחד הוא אכן עולה במשקל, מצד שני אין לו מושג שהוא אוכל ולכן האוכל לא נכלל בשגרת היום שלו. יש לציין שהתחלתי לתת לילד פירות וירקות בכפית - מאד קשה לו לאכול בכפית גם אז כשהאוכל בפה הוא חש בחילות ורצון להקיא ואף בדרך כלל מקיא
    שאלה נוספת - הילד ישן לילה שלם במשך 10 שעות בערך וכאשר הוא קם אני מחכה עוד שעתיים ואז מאכילה, נראה לך הגיוני שהילד לא רעב אחרי לילה שלם?
    האם היית ממליץ לי לפנות לטיפול רפואי כלשהו?
    הטענה של קלינאית התקשורת היא כי הילד סובל מטראומה בכל הקשור לאזור הפה ויש צורך לגרות לו את הפה בחפצים ממרקמים שונים, אני אכן עושה כך - הילד מכניס חפצים לפה וגם אצבעות אבל אוכל מכל סוג שהוא הוא לא מוכן ומיד מקיא.
    תודה על התייחסותך והמשך ערב טוב ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש צורך בייעוץ של מומחים בתחום זה

    ד"ר אילן גור
    10/04/2008

    לליאת בקר טוב,
    השאלה שלך לאחר כל הפירוט מצביעה על דבר אחד:
    יש להפנותו לטיפול במרפאה להפרעות אכילה ולקבל טיפול מקצועי בתחום
    קשה לתת עצות מסוג זה בהתכתבות ללא בדיקת הילד וללא בדיקת כל ההסטוריה שלו כולל בדיקות US ראש ואולי אפילו בדיקת CT של המוח. אין לי כעת כל ספק שלילד יש בעיה רצינית ויש לדאוג שיטופל ברמה המקצועית ביותר עם אנשי מקצוע בתחום הזה כמו נוירולוגים,מרפאים בעיסוק,פיזיוטרפיסטים ומומחים לבעיות תזונה בתינוקות.
    בנתיים כל האכלות בדרכים מיוחדות עדיפות על האכלה עם צנורות למערכת העיכול.
    צר לי שאיני יכול לתרום לך יותר בתחום זה שאיני חזק בו ואו מעורה בו יותר מהאנשים שרשמתי לך קודם לכן
    נקווה שתתגברן על הבעיה הזאת במהרה
    חג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נווה חיים חדרה
    בבו
    07/04/2008

    לי ולאישתי נולדה לנו בת בשבוע 26 .
    היינו בפגייה כחודשיים ועכשיו אנו משתחררים .
    ואמרו לנו שיש הרחבה קלה של החדר השמאלי במוח בבדיקה הראשונה ובבדיקה
    השנייה כתוב שיש הרחבה קלה בחדרי המוח .
    מה המשמעות ומה זה אומר לעתיד?
    בתודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נווה חיים חדרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרחבת חדרים

    ד''ר אילן גור
    07/04/2008

    ערב טוב,
    הרחבת חדרי המוח מעידה על דימום מוחי שארע בתחילת האישפוז
    כאשר ההרחבה הינה קלה אין לזה כל משמעות קלינית ולא מעידה על נזק מוחי כלשהו.
    רצוי לדבר עם רופאי הפגיה שיסבירו לכם מהי דרגת הדימום ומה המשמעות הקלינית של מימצא זה בהתייחס למצבו של הילד ומהלך שאותו עבר בזמן האישפוז.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום