מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תרופות להגברת אספקת החלבגנית13/06/2008
שלום ד"ר גור,
תודה רבה על תשובתך המפורטת לשאלתי הקודמת בנושא האכלה. שאלתי הפעם היא בנוגע לקשר בין תרופות להגברת כמות החלב לאיכותו. כיוון שאספקת החלב שלי ירדה רשם לי הרופא כדורים של מוטיליום 10 מ"ג 3 פעמים ביום. לכדורים היתה השפעה טובה ולכן ניסיתי להפסיק במחשבה שאספקת החלב שלי התחדשה אך הירידה הייתה כמעט מיידית ולכן חזרתי לקחת את הכדורים. אני מאד רוצה להניק לכן רציתי לשאול האם יש לכדורים השפעה על איכות החלב או רק על כמותו? מה עדיף לתינוקת שלי חלב אם בעידוד הכדורים, פרומולה בלבד או שילוב של השניים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרופות לשיפור תפוקת החלב
ד''ר אילן גור13/06/2008לגנית בקר טוב,
המשיכי עם המוטיליום כל עוד תרצי להיניק
לא הייתי מנסה להפסיק.
במידה והתפוקה תרד תוסיפי למינון.
התרופה לש משפיעה על איכות החלב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתי שאלותטלי11/06/2008
בתי נולדה בשבוע 33 כיום היא בת חודשיים.
שאלה ראשונה בנוגע לגרויים. האם ניתן כבר לתלות לה מובייל או להניח אותה באוניברסיטה, האם זה מוקדם מדי או שמבחינה זו היא כמו תינוק רגיל.
שאלה שניה, אני צריכה לנסוע לצפון וקשה לי להשאיר אותה. האם נסיעה של שעתיים לכל כוון ביום אחד היא מעמסה גדולה מדי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובות
ד''ר אילן גור13/06/2008לטלי בקר טוב,
התינוקת רגילה לחלוטין כעת ולכן יש להתייחס אליה ככזאת וכל גיורי לילד בשל מתאים גם לה.
אין כל מניעה שתסע באוטו או במטוס ולכן אל תרגישי מוגבלת
שבת שלום לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חסימת דרכי מרההדס10/06/2008
שלום, אני בת 17 ואובחנתי עם לידתי בביליאריאטרזיה ועברתי ניתוח כסאי (שעבר בהצלחה מלאה) וכעת אני מתפקדת באופן תקין לחלוטין.
אשמח אם תסביר לי מה משמעות המחלה, מה ההשלכות שלה ומה אסור לי לעשות/לצרוך.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזל טוב,
ד&11/06/2008להדס בקר טוב,
ראשית יש לברך על מזלך הטוב שעברת את הניתוח בהצלחה ללא צורך בהשתלת כבד.
חוסר בדרכי מרה הינה מחלה קשה וקטלנית ברב המקרים ואכן הסיכוי היחידי זה השתלת כבד או ניתוח קסאי.
ברור לי שהיית במעקב כל השנים והכלכלה שקבלת תאמה את תפקוד הכבד.
הייתי ממליץ לך לפנות לרופא שעקב אחרייך ולשאול את שאלותייך והו יענה נכון יותר ממני לאור ההיכרות שלו אותך.
הדבר הבטוח ביותר שאוכל לאמר לך: אל תשתי אלכוהול, ולגבי כל טיפול תרופתי יש להתייעץ עם הרופא שלך.
כמו כן רצוי שיהיה מעקב אצל מומחה למחלות כבד.
בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נכדי נולד פגיעל10/06/2008
מאיזה גיל ניתן להתנהג לתינוק שנולד פג, כמו לתינוק שנולד רגיל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נכד
ד&11/06/2008לסבתא בקר טוב,
מרגע שהפג שוחרר לביתו והוא הגיע לגיל 38 שבועות הריון ( לאחר שהלים את תקופת ההריון מחוץ לרחם ) יש להתייחס אליו כאל תינוק רגיל.
דבר זה תלוי במהלך האישפוז של הפג ובסיבוכים שהיו לו בפגיה.
באם המהלך היה חלק ואין כל סיבוך הרי הוא כעת תינוק לכל דבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נאושור או מטרנהלינוי10/06/2008
בנותי תאומות נולדו בשבוע 28בנות 7 חוד' כרונולוגי, 4 חוד' מתוקן. הן אוכלות נאושור והנקה.
ברצוני לשאול אם אפשר לעבור למטרנה חלבית שלב 1 או שמומלץ להמשיך עם הנאושור?
אציין שהן מתפתחות יפה בהתאם לגילן ושוקלות כ5 ק"ג.(מ.ל. כ1 ק"ג)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלכלת פגים
ד&11/06/2008לדיצה בקר טוב,
ניאושור מומלץ בשנה הראשונה לפגים. ניתן לקצר זאת ל9 חודשים ואז לעבור לכלכלה רגילה.
בשלב זה ההמלצה להמשיך עם ניאושור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יציאה מהבייתשירן09/06/2008
שלום בתי בת חודש ורציתי לדעת האם זה בסדר שאני יוצאת איתה הרבה מהביית לים לקניות לטייל לחברים? - אני מקבלת הרבה הערות מאנשים שזה לא בסדר. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר את בסדר גמור
ד&11/06/2008בקר טוב לך,
ישיבה בבית עם תינוק בתקופה זו של השנה הינה חטא גדול עבור התינוקת שלך. צאי אתה כמה שיותר וקחי עמך את כל הנחוץ לה וכך שתיכן תבלו טוב ותגרמו אושר לשני.
כל אלה שרוצים "לכלוא" אתכם בבית אינם רוצים את טובת הילדה.
תינוק זקוק לגרויים סביבתיים וטיול בחוץ עונה על הדרישה הזאת.
מנגנון החיסון של התינוק כעת טוב והוא לא יידבק במחלות מאחרים .
אז המשיכי להינות את בסדר .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזון לפגים וחיסוניםקארין09/06/2008
שלום ד"ר גור
ביתי נולדה בשבוע 27+6 במשקל 1150, כעת בת 6 חודשים כרונולוגי ו-3 חודשים מתוקן.
ברצוני לשאול מס שאלות:
1. מתי מתחילים לנסות מזון מוצק אצל פגים (כרונולוגי או מתוקן)?
2. מתי אפשר לתת מים? (אציין כי מחצית מהארוחות אני מניקה ומחצית היא מקבלת סימילאק נאושור)
3. בעת השחרור מהפגיה נאמר לנו שלקראת גיל חצי שנה נתייעץ לגבי המשך האכלה בסימילאק נאושור. כיום משקלה 5.800, האם ניתן לעבור לסימילאק רגיל ולא של פגים?
4. נתנו לה שני חיסונים של רוטריקס ובפורום ציינת שישנם שלושה חיסונים, היתכן שישנה אופציה לשני חיסונים בלבד?
5.נתנו לה שני חיסונים של פרבנר בהפרש של שמונה שבועות בין הראשון לשני ובעתיד בין השני לשלישי. האם גם בין השלישי לרביעי נדרש לספור שמונה שבועות או שרק בגיל שנה עלינו לחסן אותה?
תודה מראש ויום טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלות נכונות
ד''ר אילן גור09/06/2008לקארין ערב טוב,
לגבי מים ---- אין צורך ךתת מים מאחר והאוכל שלהם מבוסס על מים בלבד.
לגבי מוצקים יש להתחיל בגיל חצי שנה מתוקן ולא כרונולוגי. הם זקוקים לחלב בלבד עד אז
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושי באכלהמירב08/06/2008
שלום רב.
בני כבר בבית כשבועיים בפגיה אכל מעולה תוך 5דקות וגם בבית אבל בשבוע האחרון כל אכלה ארכה כשעה וזה פשוט סיוט אני מיואשת כל לילה אני לא ישנה כי בערך כל שעתים אני צריכה להעיר אותו אני מרגישה שאני מכריחה את הילד לאכול מה עלי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריך סדר
ד''ר אילן גור09/06/2008למירב ערב טוב,
כל שעלייך לעשות זה להאכילו לא יותר מעשרים דקות ללא התחשבות בכמות שאכל. באם בארוחה אחת אבל רק 30 גרם יש סכוי טוב שיאכל בארוחה הבאה לפחות 50 גרם.
הילד כבר לא בפגיה ויכול לאכול לפי יכולתו ולא לפי דרישה זו או אחרת.
על ידי יצירת לוח זמנים של ארוחה כל 3 שעות ולא יותר מ-20 דקות יהיה לך ולו נוח יותר והכמות תגדל בהדרגה.
דווחי לי באם חל שינוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מסרבת לאכול ומקיאהנתי03/06/2008
בתי נולדה בשבוע 28 במשקל 1.100 ק"ג.כיום בת 4 חודשים כרונולוגי מתוקן חודשיים. מסרבת לאכול בכל תוקף מוציאה לשון מסובבת את הראש ,אוכלת לאחר מאמצים בין 60-90 סמ"ק לארוחה 5 ארוחות ביום,ניזונה מסימילאק אינשור.מקיאה לעיתים קרובות. כיום שוקלת 4.300 ק"ג יש לציין שבשבוע האחרון לא עלתה במשקל. לאחר התייעצות עם רופא הילדים המליץ להישאר עם הסימילק והוסיף לה פוליקוס. נא עזרתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר אילן גור05/06/2008לנתי ערב טוב,
ראשית תיקון טעות התינוקת בגיל מתוקן של חודש. יש לקזז 3 חודשים בשל הפגות
לגבי פליטות והקאות יש להתייחס לכמות האוכל וקצב העליה במשקל. תיוקת בגילה אמורה לעלות כ-200 גרם בשבוע ואו 800 גרם בחודש. באם היא לא עולה במשקל הסיבה יכולה להיות ריפלוקס ( חזרת אוכל ) בין הקיבה לושט ואז הפתרון הוא להשכיבה בזוית כמו על סלקל למשך שעה אחרי האוכל. הסמכת האוכל על ידי תוספת סוכר לא תשפר את מצבה.
המלצתי : מעקב של רופא פגים שיעזור לך בעצות טובות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאילן גור
נתי06/06/2008תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאילן גור
נתי06/06/2008תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהריפלוקס
נתי12/06/2008לפי הצעתך עברנו למזון אינפמיל AR, התינוקת כמעט ולא מקיאה ואוכלת ברצון ...שוב תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טבור שמוציא הפרשהמירב02/06/2008
שלום שוב אני עניתי לך תחת הכותרת תודה מקווה שקראת ותוכל לענות לי ובנוסף
הטבור עוד לא נשר לו וכל פעם שאני מנה מסביב יוצאת הפרשה צהובה דביקה זה בסדר? לא זכור לי שכך היה עם שאר הילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחייב בדיקה
ד''ר אילן גור05/06/2008למירב ערב טוב,
רצוי שהטבור ייבדק לשלול תהליך של זיהום ואו בעיה אנטומית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופהמירב01/06/2008
שלום רב.
בני שוחרר מהפגיה ביום שישי לאחר שבועים וחצי של אישפוז(נולד בשבוע 34)
יום לאחר הגיעו הביתה הוא הקיא פעמיים ומדדתי לו חום שהיה 37.6ואמרו לי שאם יהיה לו מעל 37.2להוריד שכבה אבל אין מה להוריד כי הוא היה עם שכבה אחת דקה ארוכה הרגשתי קצת חירחורים בגב כשנגתי בו האם חום גוף כזה נובע מחום בבית? האם זה סימן לדאגה? (לצין שהוא שוחרר במשקל 1980)האם הוא יודע לשמור על חום גוף?היום בבוקר שוב הקיא עם חום גוף של 37.5בבית השחי מה עלי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד&02/06/2008בקר טוב מירב,
נתחיל בסוף דווקא, ילדך יכול לשמור על חום גופו והעובדה שחום גופו מעל 37 ולא מתחת ל-36 שזה המינימום שהוא צריך להגיע אליו. אני מקווה שאת לא מחממת יתר על המידה את הבית. חום החדר צריך להיות 22 מעלות ולא יותר.
לגבי ההקאות השאלה באם הוא אוכל יותר מדי. ילדך שוקל כ-2500 גרם וזקוק לכמות של 350 -400 סמק ליממה. באם את מאכילה אותו כל 3 שעות הרי הכמות לא צריכה חהיות יותר מ-50 גרם בכל ארוחה. באם את מאכילה יותר מזה הרי הקיבה שלו לא תתרוקן ואז הוא יפלוט/יקיא את הארוחה הבאה.
לבסוף באם חום גופו מעל 37.5 רצוי לבדוק פעם אחת גם חום רקטלי. באם החום מעל 38 יש לראות רופא.ולבסוף המלצה נוספת לשקול את הילד ולראות כמה עלה במשקל בשבועיים האלה.
אשמח לעזור בהמשך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה אלייך
ד&02/06/2008בקר טוב מירב,
האם את שאלת בפורופ על הסיכויים לתינוק שיוולד בשבוע 34?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
מירב02/06/2008בוקר טוב.
אכן זאת אני הילד נולד בשבוע 34 ושוחרר כעבור שבועים וחצי במשקל 1980
לאחר שנשם מהר וקיבל פנומטורקס ולכן הונשם שלושה ימים ולאחר מכן קיבל יום אחד חמצן של 26%ויום לאחר מכן היה באויר חדר .אתמול נישקל והוא שוקל 2040האם נורמלי?
היום בבוקר שוב הקיא האמת שבלילה הוא אוכל כל 4 שעות בערך כי הוא יושן ולא מעיר אותי וביום כל 3 שעו הוא אוכל 55כל ארוחה זה בסדר? לשאלתך אני כלל לא מחממת את החדר החום בה מבחוץ ורק כשאני משאירה אותו אם חולצה קצרה החום שלו יורד ל37.3 זה נורמלי?כל ארוחה הוא אוכל מהר ובולע המון אויר ואז מגהק האם זה יכול להיות הסיבה להקאות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמח בשבילך
ד"ר אילן גור02/06/2008ראשית שמח שאכן הכל עבר בשלום למרות ההתחלה הדרמטית.
לגבי המשקל - עליה של 60 גרם ב-3 ימים מאד סבירה ולכן הפליטות אינן משמעותיות ויש לקבלם כחלק מפגותו.( אנטומיה של הושט והקיבה עדיין לא בשלה).
לא הייתי משנה כלום בטיפול.
לגבי החום גוף שלו - את יכולה להשאירו עם גופיה וכאשר קריר יותר לכסותו עם שמיכה או בגד נוסף עליו.
הייתי ממליץ לך לא לבדוק חום אלא אם יש סיבה ( את לא אחות במשמרת אלא אמא ).
מלבד זה הבטחון שלך יתחזק כל יום ולא תזדקקי להרבה שאלות ואו היסוסים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אביזרים מיוחדים לפגיםלילי29/05/2008
שלום, האם ניתן לקנות אביזרים לפגים כמו חיתולים ומוצצים במקומות המיועדים לכך במיוחד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תבררי בחנויות לתינוקות
ד''ר אילן גור29/05/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעולשירן26/05/2008
שלום בתי תינוקת בת 3 שבועות משתעלת מס' שעולים אחרי היניקה ולאחר מכן מתנשמת בכבדות מס' דקות. האם הדבר תקין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרוב לודאי שכן
ד''ר אילן גור28/05/2008לגל ערב טוב,
נראה שאין בעיה עם השיעול אך הייתי ממליץ שהתונוקת תיבדק על ידי רופא ילדים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות פגיםמיטל25/05/2008
שלום רב,
אני סטודנטית לתואר שני בהפרעות בתקשורת ובנוסך אם לפג שנולד לפני 8 חודשים. במסגרת לימודיי ארצה בנושא פגים והשלכות התפתחותיות. אודה לך מאד אם תוכל להמליץ לי על מאמרים טובים/ספרים בנושא ובעיקר מחקרים שנעשו בישראל.
תודה על כל עזרה,
בברכה,
מיטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ים של חומר
ד&26/05/2008בקר טוב לך,
ישנם עבודות רבות בנושא התפתחות פגים מגיל מספר חודשים ועד גיל 25 שנים.
הכותבת הגדולה ביותר בתחום הינה מורין הייק ( hack) וכדאי להיכנס ל-review האחרון שלה שניתן למצאו באינטרנט. הכתבות בתחום בארץ מבוססות בעיקר על עבודות מארה"ב שמבוססות יותר ועשירות יותר בנתונים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתפתחות פגים ומורין הייק
רותם24/02/2009האמת? שכמה שאומרים שאפשר למצוא את הכתבות של מורין הייק באינטרנט על התפתחות פגים- אני לא הצלחתי למצוא כלום. אז אם אפשר לשלוח לי לינק או שם של האתר שבו אפשר למצוא את המאמרים שלה זה מאוד יעזור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהראי תשובה קודמת
ד''ר אילן גור26/02/2009לרותם שלום,
כשאחזור ארצה אשלח לכם review מלא של מורין הייק
אנא כתבי אלי שוב ביום ראשון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך
ד''ר אילן גור26/02/2009למיטל שלום,
אני כעת בחו"ל ואין לי רהבה זמן להמליץ כעת על חומר.
אני יחזור בעוד יומיים וממליץ שתפני שוב אלי.
תגדירי את הנושא בדיוק מאחר ומעקב פגים זה שטח ענק.
האם אנגלית מהווה בעיה?
אשתדל לעזור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת עינייםשירן23/05/2008
שלום ד"ר ביתי בת שבועיים הצטננה, אתמול הרופא בדק אותה ואמר שהריאות נקיות ומדובר בנזלת של דרכי הנשימה העליונות. היום בבוקר היא קמה עם דלקת בעיין אחת, האם להמתין שזה יעבור או ששוב ללכת לרופא? אני מניקה אותה וקראתי שניתן לנקות את העיין בחלב אם האם זה נכון ויכול לעזור? ושאלה נוספת בבקשה הרופא אמר שעד גיל חודש מאשפזים במידה ויש 38.1 חום לכן להרחיק אותה מהאחים הגדולים איך עושים את זה? האם רצוי שלא להוציא אותה בחודש הראשון? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין צורך להרחיקה
ד&25/05/2008בקר טוב לך,
אין כל צורך להרחיקה מבני המשפחה מאחר ובאם היא נולדה בחודש התשיעי היא מוגנת עם מטען נוגדים גדול שהעברת אליה טרם הלידה. באם היא תפתח חום גבוה זה לא קשור עד כמה היא קרובה לילדים אחרים. באם תינוק בחודש הראשון מפתח חום גבוה מעל 38 יש לברר באם מפתח זיהום בדם הקשור ללידה עצמה ולא לוירוס סביבתי. לכן יש להסיר דאגה במישור הזה.
לגבי "דלקת בעין" יש לבדוק באם זה דלקת או הפרשה מהעין בעקבות חסימת האף עקב נזלת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לתשובה
שירן25/05/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



