מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התייעצות לגבי מזון לפגיתנעמה29/06/2008
לד"ר היקר רציתי להיוועץ עמך, יש לי תינוקת שנולדה פגית עכשיו כבר חצי שנה, השתחררה מאסף הרופא עם מטרנה לילה טוב (קורנפלור) בעקבות הפליטות כיום היא ממשיכה לפלוט לא שזה שונה במיוחד אם היא זזה הרבה או שעולה לה לבד קצת , פליטות לא יריקות חשוב לציין בכל מקרה היא סובלת מאוד מעצירויות וכאבי בטן אני שוקלת שכדאי להחליף פורמלה רק הבעיה היא שהיא רגילה למתיקות של הקורנפלור האים כדאי או לפחות 2 ארוחות רגילות , נראה לי כל כך כבד הפורמולה הזאת של הלילה כל 4 שעות, במקום תחליף חלב רגיל, האים יש לך איזשהי המלצה/הארה/ עצה בנושא? רב תודות על ההתיחסות נעמה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלכלה
ד&30/06/2008לנעמה בקר טוב, פליטות יחד עם עליה טובה במשקל אינה מהווה כל בעיה מלבד האי נוחות של החלפת בגדים פעמים רבות באם היא עולה יפה במשקל לא הייתי משנה כלכלה. לגבי עצירויות זה נתון לוויכוח מבחינת ההגדרה. אני מגדיר עצירות כמתן צואה פעם ב8 ימים. כל מצב אחר הוא לא עצירות ולא צריך לדאוג מכך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עלייה בהפרשי שעות האכלהורד29/06/2008
שלום, הקטנטנה נולדה בשבוע 33, לפני 4 שבועות+4 ימים. היום בשקילה הייתה 3 קילו ו60 גרם. האחות בטיפת חלב אמרה שניתן להעלות את הפרשי האכלה כל 4 שעות. האם בסדר? האם לחכות עם זה עוד קצת??? תודה מראש, ורד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עשי לפי הרגשתך
ד&30/06/2008בקר טוב, אין כל סיבה לשנות הרגחי אכילה לפי הנחיות טיפת חלב. עלייך לנהוג לפי הרגשתך ולפי דרישת בתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברזל וויטמין Dפולינה29/06/2008
לרופא שלום, בני בן שנה וחודש כרונולוגי (נולד שבוע 31 במשקל 700 גר'). לאחר שבוע קיבל עירוי דם בגלל המוגלובין נמוך מאוד ומגיל שבועיים קיבל 2 טיפות ברזל, בגיל 6 ח' הגדלנו ל4 טיפות ברזל ומגיל 8 ח' מקבל 6 טיפות ברזל. כמו כן מגיל 4 ח' מקבל 2 טיפות ויטמין D. עכשיו עשינו בדיקת דם והמוגלובין שלו 11.9. למעשה כל הערכים בטווח פרט לPLT שהוא גבוה 496. רציתי לשאול, בבקשה: 1) האם להפסיק מתן ברזל לגמרי או שמורידים בהדרגה? יש צורך לעשות בדיקת דם נוספת למעקב? 2) האם להפסיק יחד עם זה ויטמין D? לא הוסבר לי איזה ערך בבדיקת דם מעיד על תקינותו. 3) האם זה בסדר להפסיק עכשיו לפני שהגיע לגיל שנה מתוקן? כמו כן, רציתי להתייעץ לגבי התפתחות. הוא אינו אומר אף מילה אבל מוציא הברות, לא עושה ביי ביי ואינו מצביע, לא יודע איפה אמא אבא וכד'. האם זה בסדר? יש סימנים מיוחדים בהתפתחות מסוג זה שעליי לשים לב אליהם (סימנים מדאיגים שיכולים להעיד על בעיה עתידנית)? תודה רבה, פולינה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברזל וויטמין D
ד&30/06/2008לפולינה בקר טוב, לגבי ברזל ניתן להפסיק מאחר והרמה תקינה והוא כבר אינו צריך תוספת. לגבי ויטמין D ניתן להפסיר מאחר והוא כבר ידע לקבל את הויטמין הזה בכלכלה שלו. לגבי ההתפתחות המילולית הייתי ממליץ שיעבור בדיקת שמיעה ובאם הכל תקין לחכות להתפתחות שלו מהבחינה הזאת שיכולה להיות איטית יותר הן בשל פגותו והן בשל מינו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגבי שמיעה
פולינה02/07/2008תודה רבה. אם הזכרת את נושא השמיעה הייתי רוצה להתייעץ איתך גם בנושא זה. בני עבר בדיקת שמיעה בטיפת חלב בהצלחה וגם אנחנו לא מרגישים שיש משהו מיוחד כי הוא מגיב לקולות שונים. אבל מכיוון שתור לBERA לא היה כל כך זמין התבקשנו לבצע בדיקת שמיעה מקיפה במכון. בדיקה זאת לא הייתה תקינה (לא מבינה בזה אבל התדרים שרשמו בדף היו משהו כמו 55-65). לאחר מכן בהמלצת א.א.ג. התבקשנו לחזור על בדיקה זאת אבל במכון אחר ושם התקבלו תוצאות משהו כמו 15-20 אבל ילד לא הגיב לרעש של פעמון ומצילתיים ושוב פעם הוסבר לנו שבדיקה לא ממש תקינה. התהליך שהתרוצצנו מפה לשם היה ארוך והגיע תור של BERA לפני כחודש. בסיכום של BERA כתוב שהכל נמצא בטווח הנורמה. רופא הסיק מכך שאין לו בעיית שמיעה ובזה סגר את העניין. האם אכן בדיקת BERA היא כל כך אמינה? מה דעתך? היית ממליץ על משהו בנושא? תודה רבה מראש. פולינה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנראה שהשמיעה תקינה
ד''ר אילן גור03/07/2008לפי כל המדדים נראה שהבדיקה תקינה
לא ציינת מה את מתרשמת מחיי היומיום, האם היא מגיבה לרעשים ולסביבה.
הייתי ממליץ לך להתייחס לבדיקה ה BERA כאמינה ביותר מכל הבדיקות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
פולינה03/07/2008תודה רבה, אני לא מרגישה בעיית שמיעה כי הוא כן מגיב לקולות בכלל ולשמו בפרט. אנו נמתין בסבלנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נחירות וחוסר עלייה במשקלחגית29/06/2008
שלום ד"ר! ילדתי תאומים זהים בשבוע 31 במשקלים 1850,1750. היום הם בני 13 חודש מבחינת התפתחות ב"ה הכל בסדר מדברים קצת הולכים עם חפצים, נעמדים בלי עזרה ונראה שאוטוטו מתחילים ללכת. אני מאוד מודאגת מנושא המשקל הם בקושי עולים משהו כמו 100 גרם בחודש. כל הבעיות בעלייה במשקל התחילו כאשר שינינו להם את הכלכלה והעברנו אותם לאנפמיל א.ר עקב פליטות מרובות.הרופאים אמרו לי שזה בסדר והעיקר שהם עולים אבל הם בקושי עולים כבר יותר מחצי שנה. היום הם עדיין אוכלים אנפמיל כי יש פליטות ובנוסף אוכל מוצק. הם קטנים ואני מרגישה שהם פשוט לא גדלים, שוקלים 7300 ,7600. עשינו בדיקות בסיסיות שרופאת גסטרו שלחה אותנו הכל היה בסדר למעט אנזים ALK שנמצא גבוה. הרופאת גסטרו אמרה להעביר אותם לנוטרימגן, אבל רופאי הילדים שלנו אמרו שהאנזים הזה יכול לרדת ולעשות בדיקות חוזרות.חזרנו על הבדיקות ובאמת האנזים ירד. אנחנו מבולבלים וכבר לא יודעים לאיזה כיוון לפנות. אולי הם רגישים לחלב,אולי יש משהו שאנחנו מפספסים ובגללו הילדים לא גדלים... אני לא יודעת אם זה קשור אבל שניהם ממש נוחרים בשינה קראתי שזה יכול להיות קשור. סליחה על האורך, מחכה לכיוון.... תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יותר מדי דאגה
ד&30/06/2008לחגית בקר טוב, ילדייך עולים במשקל ומשקלם היום מניח את הדעת ביחס למשקל הלידה ופגותם. יותר מדי רופאים סובבים אותך וכל אחד מנסה לעזור לפתור את דאגותייך ומוסיף לך דאגות נוספות. המשקל פחות חשוב מההתפתחות שלהם שהיא כפי שציינת טובה מאד. לגבי הנחירות יש לברר באם יש הצרות בדרכי האויר על רקע של הגדלת אדניאידים ואו שקדים בלוע. באם כאן הבעיה יש מקום לשקול טיפול כירורגי על מנת להקל על נשימתם ואז גם יעלו במשקל טוב יותר. צילום של הנזופרינקס ( פשוט ולא מסובך ) יענה על שאלה זו. לא הייתי משנה כלכלה והייתי מנסה להוסיף כלכלה מוצקת יותר מאשר חלב ואז אולי ייפסרו הפליטות. הצמדי לרופא אחד שיכוון אותך ותשתדלי לא לשקול אותם אלא פעם ב-3 חודשים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אכילת אוכל מוצקאני27/06/2008
בוקר טוב\ בני נולד בשבוע 34 כעת בן 5 חודשים מתי עליי לנסות לעבור לאוכל מוצק? ובאיזה ירק או פרי עליי להתחיל?\ שאלה נוספת היא התחלנו לתת ברזל והרוקח ביקש לתת אחרי האוכל אך לא אחרי מוצרי חלב בני לוקח תחליב חלב מה עליי לעשות?" תודה ויום טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלכלה
ד&29/06/2008בקר טוב לך, לשאלה הראשונה כלכלת פירות וירקות מומלץ להתחיל מגיל חצי שנה ובמקרה שלך זה עוד כחודשיים. לגבי טיפות ברזל אין לזה כל משמעות אם לפני אוא אחריו האוכל מאחר וזה נספג היטב בכל מקרה ואין כל מניעה לתת זאת אחרי חלב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות פגיםורד26/06/2008
שלום, ביתי נולדה בשבוע 33, ב-28/5/2008. כרגע בת 4 שבועות ויום בכרונולוגי, ובמשוכלל היא מינוס... בימיים האחרונים היא הצליחה בשכיבה על הבטן להזיז את הראש מצד לצד. בקושי רב, אך הצליחה. האם זה סימן טוב? מתי תינוקות שנולדים בזמן עושים זאת? היכן אני יכולה לראות קצב של תינוק פג ( האם קצב של תינוק רגיל פחות כמעט חודשיםם, זה הנכון?) כמו כן מבחינת הראייה. מה היא רואה עכשיו? האם הראייה גם מתחילה בספירה משבוע 38 או מרגע הלידה? האם רואה שחור לבן דמות ברורה? מתי תתחיל לראות ברור לגמרי? מצטערת על תקיפת השאלות, אך אני חדשה, ורוצה לדעת כמה שדיותר.... תודה רבה, ורד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תמתני את הדאגות
ד&29/06/2008לורד בקר טוב, אין כל סיבה מצידך לבדוק את ילדתך במיקרו, כלומר כל יום מה היא עושה על מנת לזהות התפתחות תקינה. ילדתך נולדה בשבוע 33 שזה כבר חודש שמיני להריון ולא צפוי לה כל נזק מוחי ואו איחור התפתחותי. אין כל הצדקה שתבדקי את התפתחותה מדי יום אלא כל חודשיים וכל שלעייך לעשות זה לקזז חודש וחצי מגילה הכרונולוגי על מנת לתאם בין הגיל ההתפתחותי לגיל האמיתי בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדיין לא הולך...נונו25/06/2008
הבן שלי נולד בשבוע 30 פלוס יומיים..זוחל ועומד בעזרת חפצים ודוחף כיסאות. מוחה כפיים ושעוה ביי ואומר הרבה מילים. אוכל טוב יחסית. הוא רזה יחסית כי הוא לא ממש אוהב גדול של אוכל. עדיין לא הולך..הוא בן שנה ו 3 חודשים כמעט האם זה בסדר שהוא עדיין לא הולך פעמים הוא עוזה את כסא ועומד לשניות לבד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בסדר גמור
ד''ר אילן גור25/06/2008תינוק יכול להתחיל ללכת בגיל 19 חודשים
ילדך רק בן 15 חודשים ועליין להוריד עוד חודשיין וחצי בשל פגותו כך שיש עוד מספיק זמן עד שיתחיל ללכת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטי מידענעמה23/06/2008
רציתי לשאול האם קיים איזשהו סרט מידע בנושא פגים או התפתחות פגים לא משנה באריזה שפה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מכיר
ד''ר אילן גור23/06/2008לנעמה ערב טוב,
משוכנע שיש אך לא מכיר
אנא פני לעמותת "להב" אולי יש להם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכה בראששירן22/06/2008
בני בן חודש וחצי, היום כאשר שכב על הבטן במיטה הזוגית אחותו בת 3 שישבה על המיטה הפילה את הגב אחורה וראשה פגע בראשו הוא בכה למשך כדקה עד שנרגע ואז היה לא רגוע כל הערב ינק כל 20 דקות ובכה ינק ובכה נראה שגם מדובר בגזים בגלל שהתפתל וכווץ את הרגליים לבטן. כרגע הוא רגוע וישן. האם יכול להיות שנגרם לו נזק כתוצאה מהמכה למרפס?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכה בראש
ד''ר אילן גור23/06/2008לגל בקר טוב,
הסבירות שהפגיעה היתה קשה נמוכה מאד אך איני יכול לחוות דיעה מהכתיבה בלבד.
מכות בראש יכולות להיות מפתיעות בתוצאות לטוב ולרע ולכן באם אינך שקטה הייתי ממליץ שתיבדקי עם התינוק אצל רופא הילדים שלו.
כאמור הסבירות לפגיעה ממשית קטנה ביותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרינה22/06/2008
שלום רב,
בני קיבל את החיסון של הארבעה חודשים .. בלילה ולמחרת היה לו חום _ 38.5. גם בחיסון של החודשיים היה לו חום 38.9 . האם זה אומר שאחרי כל חיסון יהיה לו חום !? האם יש לו בעיה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חום בעקבות חיסון
ד''ר אילן גור23/06/2008לרינה בקר טוב,
החום בעקבות החיסון הינו שכיח מאד ולכן לא מפתיע שהילד סבל מתופעה זו.
זה לא מחייב שזה יהיה גם בעתיד.
בכל מקרה החום אינו גבוה מאד והילד הסתדר ללא כל סיבוך
חישבי חיובי והכל יעבור בשלום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אינפמיל א.רקארין19/06/2008
שלום,
ביתי בת חצי שנה כרונולוגי, נולדה בשבוע 27+6 ושוקלת 6 קילו. לאחר התיעצות עם רופא הוחלט לעבור מסימילאק נאושור למזון רגיל אך היות והיא פולטת הומלץ לי לתת לה אינפמיל א.ר שלב 2.
אציין כי אני נותנת לה 2 ארוחות ביום סימילאק והשאר בהנקה.
ברצוני לברר האם מזון האינפמיל מכיל את כל המרכיבים הנדרשים להתפתחות תינוק ופג בפרט ( ע"מ שלא יחזור מקרה רמדיה ובגלל ההודעות בתקשורת לגבי בדיקה יתרה שמזון לתינוקות עובר) - שכן אני רוצה להיות בטוחה שעשיתי צעד נכון במעבר מסימילאק נאושור לאינפמיל.
אוסיף כי אתמול נתתי לה אינפמיל וניא אכן פלטה פחות אך הפליטה היתה גושית ולא נוזלית כמו בסימלאק ואני דואגת שגושים אלו יכולים ליצור חנק (מאחר ובדר"כ היא אוכלת ארוחה זו לפני השינה)
האם חששותי נכונים ואחרי כמה זמן ניתן לתת להם לישון אם הם פולטים ואוכלים אוכל 'כבד' כזה?
תודה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלכלה
ד''ר אילן גור19/06/2008לקארין ערב טוב,
אנפמיל AR הינו מזון מוכר ונפוץ בשימוש.
הרכב המזון שלו דומה להרכב של כל שאר תחליפי חלב אם.
האוכל מכיל מרכיב של מזון הגורם לו להיות סמיך יותר בקיבה ולכן יש פחות פליטות איתו ולזה הוא נועד.
זוהיא הסיבה מדוע תוכן הפיטה היה גושי יותר.
באם את לא שקטה ההמלצה שלי שתחזחרח לניאושור איתו גדלה הילדה בצורה תקינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיי האכלההילה17/06/2008
היי דוק' ,
בני נולד בשבוע 35+5 במשקל 1.750 ק"ג . ללא בעיות בפגייה מלבד חשש ל-NEC שהתברר כלא נכון ואכל בעיקר מזונדה מכיוון שהיה מתעייף ,היום גילו הכרונולוגי כמעט 4 חוד' במשקל 6.2 ק"ג .
הוא מתפתח יפה (לדעתי) צוחק,מכניס דברים לפה,ישן לילה מלא (טפו,טפו... :-) ,מחזיק את ראשו וכו וכו אבל ישנו קושי גדול מאוד להאכיל אותו בחלק מן ההאכלות הוא משתולל ובוכה משחק עם פיטמת הבקבוק והלשון (ובזמן שהוא רעב כי הוא מחפש פיטמה ) ...כמובן שזה מתיש אותו ואותנו מאוד מאוד (בשינה הוא אוכל מצויין ויש ארוחות בערות שהוא גם אוכל דווקא בסדר גמור) .כלכלה : נאושור בלבד כל 3.5 שעות .
תודה רבה,
הילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליה מוגזמת במשקל
ד''ר אילן גור18/06/2008בקר טוב הילה.
ילדך עלה למעלה מ-4.5 קג ב-4 חודשים זאת כאשר הוא פג במשקל די נמוך.
לדעתי הילד מקבל יותר מדי כלכלה ולכן נ"נלחם" באוכל
תנסו לרדת במינון או בכמות או ברווח בין בארוחות ותגלו שהשיתוף פעולה יהיה טוב יותר.
לא הייתי נלחם בו בקצב עליה כזה במשקל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוג האוכלמירב16/06/2008
שלום רב. בני עולה יפה מאד במשקל כ250 גרם בשעה שאלתי היא האם אפשר לעבור לסימילק רגיל או צריך להמשיך בסימילק נאושור? כרגע משקלו 2750ונימצא בשבוע 40 מתוקן נולד בשבוע 34 תודה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הייתי מחכה לפחות 3 חודשים
ד''ר אילן גור18/06/2008למירב בקר טוב,
הניאושור מיועד לא רק לתוספת קלוריות אלא גם להוסיף מרכיבים אחרים במזון אצל פגים ולכן ההמלצה היא לתת כלכלה זו לפחות 3 חודשים לתינוקות של שבוע 34 ללא קשר למשקלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פזילה מוגברת פתאומיתשרון14/06/2008
שלום רב,
בתי בת חודשיים וחצי ונולדה בשבוע 34 (פגה "לייט") מאז שנולדה היתה לה פזילה קלילה קבועה ובולטת יותר בזמן שהתמקדה (בעיקר כשהתמקדה לכיוון המרכז מול פנים למשל) עוד בביה"ח אמרו לנו שזה נורמלי וצפוי להסתדר. אולם מאתמול בערב יש לה פזילה חריגה ומשמועתית כשהיא קמה משינה שנמשכת כמה דקות - עין ימין שלה פוזלת פנימה לכיוון האף. היום זה קרה גם פעם אחת ללא קשר ליקיצה (אולי היתה קצת עייפה?) אשמח לדעת מה דעתך על ההחמרה הפתאומית (בספר קראתי דברים מפחידים... ) תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחייב בדיקה
ד"ר אילן גור15/06/2008ערב טוב,
שינוי משמעותי זה מחייב בדיקת רופא עיניים.
בבדיקה יש לברר באם מדובר בפזילה בכלל.
כמו כן באם יש פזילה יש לברר את הסיבה.
האם בוצעה בדיקת אולטרה סאונד מוח בזמן שהותה בפגיה?
האם היתה בפגיה או ישירות בתינוקות?
האם יש סיפור משפחתי של פזילה?
כל השאלות הנ"ל חייבות להישאל על ידי רופא העיניים שיבדוק אותה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה
שרון15/06/2008ביקרנו היום כבר אצל הרופא המטפל שהפנה אותנו לרופא עיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פגות "לייט"דנה13/06/2008
שלום,
בתי נולדה בשבוע 34+6 במשקל 2.575 לפני 7 שבועות.
האם זה נכון להתייחס לילדתי כאל פגית "לייט" בגלל שבוע מתקדם יחסית ובגלל משקלה? כלומר, האם היא באמת רק בת שבועיים מבחינת התפתחות או שהיא כבר בת 3 שבועות או 4 מבחינת גיל מתוקן. . בקיצור כדי להיות ברורה - האם היא פג לכל דבר או שיש רמות של פגות ?
אני שואלת כדי לדעת למה לצפות התפתחותית
תודה וסליחה על הסירבול בשאלה -
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פגית
ד''ר אילן גור14/06/2008לדנה בקר טוב,
בתך נולדה יומיים לפני תחילת חודש תשיעי ולכן מוגדרת כפגית.
פגות אינה לייט או הגדרה אחרת, וההגדרה לגבי התפתחות עתידית היא שבוע הלידה ( ככל שגבוה יותר עדיף ) ומהלך שהותה בבית החולים ( ככל שארוך יותר זה פחות טוב ).
לגבי העתיד איני צופה לבעיות מיוחדות בשל הפגות שלה.
לגבי גילה ניתן להפחית 2-4 שבועות מהגיל הכרונולוגי כאשר בוחנים את התפחותה.
בסה"כ לא הייתי מוטרד מהלידה המוקדמת אך כדאי לבדוק למה נולדה מוקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקודם כל
דנה14/06/2008המון תודה על תשובתך!!!
היא נולדה מוקדם בעקבות ירידת מיים וצירים - האם לכך התכוונת בסיבה או סיבה בריאותית אצלה?
כמו כן היא שהתה 6 ימים בבית החולים ורק ביום הראשון עם חמצן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסיכןי מצויין להתפחות נורצלית
ד"ר אילן גור15/06/2008לפי המהלך שלה איני צופה לכל בעיה בהתפתחותה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



