מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גניקומסטיה בפגיםדניאלה17/09/2008
שלום רב, בתי כעת בת 8 חודשים, נולדה בשבוע 31, משקל 1035גר', עקב רעלת הריון,מהלך אשפוז תקין- נולדה עם אפגר 9-10 מתפתחת יפה- מתהפכת, ערנית , סקרנית וכו' האם גניקומסטיה בפגים הינה תופעה מוכרת , האם הדבר עשוי לחלוף , האם יש צורך במעקב אנדוקריני, בירור us/ mri מוח וכו'? המראה של השדיים די בולט, מלבד זה התפתחות הילדה נראית תקינה- שוקלת 7300, גובה 67 ס,מ, היקף ראש 40.8 ס"מ (נולדה עם היקף ראש 25.5 ס"מ)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גניקומסטיה
ד''ר אילן גור17/09/2008לדניאלה צהרים טובים
גניקומסטיה הינה תופעה שכיחה בילודים כמו גם פגים ואינה מהווה כל בעיה בגיל הזה. היא ברב המקרים חולפת ואין כל צורך בברור נוסף
כדאי לעקוב אחרי זה עם רופא הילדים שלה.
אין קשר לפגות ולבעיה זו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך גניקומסטיה
דניאלה18/09/2008עד איזה גיל אמור לעבור? על מה יכול להעיד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד כשנה
ד"ר אילן גור18/09/2008הגניקומסטיה חולפת עד גיל שנתיים הסיבה היא עודף קל של הורמונים אשר כאמור מתאזנת. הבעיה היא משמעותית יותר בגיל מעבר לגיל ההתבגרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
דניאלה21/09/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטןאירית16/09/2008
ד"ר גור היקר. שוב אירית.. בתי בת 3 שבועות וחצי וסובלת מכאבי בטן , פעם ביום עושה יציאה רק עם עזרה והיציאות הן ממש קשות כמו גושים. ומשום שהיו לה ממש כאבי בטן התחלנו לעזור לה עם סימיקול. השאלות שלי הן: * האם זה בסדר שהיציאות קשות? * ובאיזה תדירות כדאי להשתמש בסימיקול? בתודה מראש אירית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן
ד"ר אילן גור17/09/2008לאירית בקר טוב, הצואה קשה מאחר והילדה סופגת את מירב המיים וכך מתקשה הצואה. ההמלצה להוסיף מעט יותר חלב . אין כל סיבה לתת סימיקול מאחר וזהו חומר הסופח גזים ואינו יעיל בכלל לכאבי בטן על רקע "עצירות" ההיתי מפסיק את הטיפול לאלתר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גדילת פגיםמאיה15/09/2008
שלום ילדתי בנים תאומים בשבוע 31 (משקלים 1400, 1500). כיום הילדים בני 6.5 ח' כרונולוגי, נראה כי מתפתחים יפה ללא סיבוכי פגות. בבדיקה האחרונה בטיפת חלב עלו לאחוזון 25 כרונולוגי מבחינת משקל וגם היקף הראש הוא באחוזון 50 כרונולוגי. לעומת זאת, בעקומת גובה תאום אחד באחוזון 5 והשני אף מתחת לזה. השאלה שלי היא האם דפוס גדילה הנ"ל (איחור של גדילה בגובה לעומת השלמה של משקל) ידוע בפגים ומתי בערך אמורים להשלים גם את הגובה ? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה לא חשוב!!!
ד"ר אילן גור16/09/2008למאיה בקר טוב, הגדילה בחודשים הראשונים חשובה במיוחד לגבי המשקל על מנת לוודא שאין בעיה בספיגת המזון ואו בכמותו. לעיתים חשוב לנו האוחוזון של היקפי הראש לגבי ילדים הסובלים מבעיה מוחית. האחוזונים של גובה ביחס למשקל אינה נותנת לנו כל אינדיקציה שהיא לגבי העתיד אלא רק במקרים קיצוניים ביותר. לגבי פגים המצב עוד קשה יותר ולכן התייחסות לאחוזונים אינה תורמת כלום ובכלל לא חשובה. מכאן קחי את כל דברי האחות בטיפת חלב אשר מסתכלת על האחוזונים כאילו זה מדע מדויק ומכריע בהתפתחות הילד בפרופורציה הנכונה קרי- להתעלם מזה. האחוזונים הינם מדדים סטטיסטיים העוזרים לנו במקרים מסויימים ולא משמשים כלי לאבחנה של בעיות שאינם קיימות. מקווה שהבנת את דעתי בנושא ואת המשמעות של המספרים האלה לגבי ילדייך שנה טובה ומזל טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התיעצותאירית14/09/2008
ד"ר גור היקר שאלה נוספת, בעוד שבוע ויומיים בתי תהיה בת חודש אך היא נולדה בשבוע 34 האם לדעתך ניתן יהיה קצת לצאת איתה מהבית? שוב תודה אירית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדוע לא עשית זאת עד כה?
ד''ר אילן גור15/09/2008לאירית בקר טוב,
חבל שלא הדריכו אותך שילדתך ואת יכולות לצאת מהבית מאותו רגע שהילדה יצאה מבית החולים. לא קר בחוץ ולא מסוכן יותר מחוץ לחדרה מאשר בבית. צאי ותני לה להינות מהמרחב הפתוח, הגירויים לשמש, צלילים אחרים ועוד...
אין חשש ממחלות אורבות בחוץ והילדה בשלה לכל דבר ועניין כמו תינוקת רגילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדי בן חודשייםיעל13/09/2008
נולד במשקל 1500,ואכל סימילאק נאושור.מדיי פעם היה מקיא ובשבוע האחרון, ממש לא עיכל את החלב,לאחר אשפוז בבית חולים,בעקבות ההקאות,התעורר חשד שייתכן והוא אלרגי וכעת הוא ניזון מנוטרמיגן.השאלה שלי,האם כל מרכיבי המזון שפג זקוק לו נמצאים במזון והאם ישנה דרך להמתיק את זה מעט,שיהיה לו טעים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות לחלב
ד''ר אילן גור15/09/2008ליעל בקר טוב,
נוטרמיגן הינו מזון טוב ומספק לא בצורה האופטימלית לפגים אך בצורה הטובה ביותר לילודים עם רגישות לחלב כפי שאובחן אצל ילדך. אין צורך להוסיף כלום באם הילד עולה במשקל ואוכל את האוכל ללא בעיות. בכל מקרה לאור מצבו המיוחד של הילד לא היחיתי משנה כלום במזון ללא התייעצות עם גסטרונטרולוג ילדים שמטפל בו על מנת לא לגרום להדרדרות נוספת במצבו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האכלת פגיםחלי10/09/2008
שלום , איתי שלי בן 5 חודשים, הוא נולד פג במשקל של 1.168 . רציתי לדעת האם אפשר להאכילו בפירות וירקות כמו כל תינוק רגיל ( בגיל 6 חודשים) או שיש לחכות לגיל או משקל שונה . בברכה ותודה מראש חלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשרי
ד''ר אילן גור12/09/2008לחלי בקר טוב,
אין כל מניעה להתחיל עמו כלכלה רגילה לגילו אך לפי גיל מתוקן ולא גיל כרונולוגי. לא רשמת איזה שבוע נולד ולכן עלייך לחשב זאת בעצמך.
שבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיוע להורים טרייםאירית10/09/2008
היי. בתאריר 25/8/08 ילדתי את ביתי בשבוע 34 עקב פרקלמסיה במשקל 2155 היא שהתה בפגיה שבועיים ושוחררנו שלשום במשקל 2229. מיד לאחר הלידה כבר החלו להאכיל את הילדה במטרנת פגים בבקבוק בימים הראשונים אכלה יפה ולאחר מכן כל ארוחה שלה מלווה בקשיים רבים עד כדי כך שהיו דוחפים לה את האוכל 40CC כעת כשאנו בבית אני בחרדה בכל ארוחה שלה והיא אפ פעם לא מסיימת את המנה תמיד אני מאלצת אותה לאכול האם מצב זה נורמלי או שלא? יש לציין שהיום בטיפת חלב המשקל שלה 2407 מצפה לתגובה תודה רבה אירית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרדת מהלחץ
ד''ר אילן גור12/09/2008לאירית בקר טוב,
ילדתך כעת בקושי שבוע 37 מכאן שהיא עדיין לא בחודש התשיעי.
כמות האוכל ליממה צריכה להיות ב-300 סמק וזה אומר 40 דרם לארוחה בממוצע. זמן ההאכלה לא יעלה על 20 דקות ואם אינה רוצה לסיים את הארוחה אז עצרי גם באם אכלה רק 30 גרם ואו אפילו פחות. תני לה להיות רעבה ואז היא תשלים את המנה בארוחה הבאה. לפי המשקל בטיפת חלה היא עלתה יפה במשקל ולכן רדו בלחץ ותרגישו יותר משוחררים.
עקבי אחרי ההמלצות שלי ותבוא שלווה לביתכם
שבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אירית12/09/2008תודה רבה הרגעת אותנו אירית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רפלוקסשרון09/09/2008
ד"ר שלום רב בתי בת 10 חודשים כרונולוגי אחת מתאומים משקל 1535 שבוע 33 סובלת מריפלוקס מגיל חודשיים. ביקרנו אצל גסטרולוגיה נתנו לנו טיפול בזנטק 3 פעמים ביום, חצי שעה לפני האוכל. במשך שבועיים נתתי לזה זמן שיעבוד ראיתי שזה לא ממש עוזר, הפסקתי על דעת עצמי אולי לא צעד חכם, אבל אני לא בעד התרופה הזאת. האם כדי להמשיך לתת לזה עוד זמן? מה באמת הפתרון לריפלוקס אשמח לדעת פעם אחת ולתמיד, לא ממש נותנים לי תשובות לזה אולי אתה תוכל לעזור לי אודה לך על עזרתך תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריפלוקס
ד''ר אילן גור09/09/2008לשרון צהרים טובים,
ריפלוקס הינו מצב של חזרה של תוכן בכיוון הלא נכון. זה שכיח בחיבור בין הקיבה לושט ויכול להיות גם באברים אחרים כמו כיס השתן וצנורות השתן מהכליות.
במקרה של בתך הריפלוקס הוא בין הקיבה לושט. מצב זה די שכיח בילדים ובמיוחד בפגים והוא משתפר עם הגיל. הטיפול התרופתי שניתן לבתך אינו לפתור את בעית הריפלוקס אלא להוריד את החומציות של הקיבה ובכך למזער את הנזקים של חזרת תוכן מהקיבה לושט. כידוע לך החומציות של הקיבה הינה בעצמה רבה ויכולה לגרום לנזקים בושט והריאות כמו גב כאבים בזמן הארוע שגורם להכחלות ואי נעימויות אצל התינוק. במקרים קשים של סכנת חיים אצל התינוקות אין ברירה אלא לנתח את הבטן ולתקן את הפגם. הטיפול המומלץ הוא השכבת התינוק בסל-קל לאחר האוכל כך שיהיה בשיפוע והאוכל פחות יעלה לושט. טיפולים נוספים זי עיבוי האוכל על ידי דייסות לימניהם והעיקר זה להוריד את החומציות על מנת למזער את הנזק.
מכאן שהפסקת הטיפול על ידך לא היתה נכונה ואולי כעת את מבינה למה הטיפול חשוב ומומלץ להחזירו.
יש להיות אופטימיים ולהבין שככל שהתינוק גדל מספר ארועי הריפלוקס יפחתו עד שייעלמו.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תגובתך
שרון15/09/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביגודגלית07/09/2008
האם ידוע לך על הקשר שבין פגות ללבישת בגדים ארוכים כל עונות השנה (כולל יולי אוגוסט) לילד בן 13? כל בגדיו צריכים להיות רכים, הוא לא אוהב גינס, ההעדפה שלו לטריניגים ברורה ואני לא מצליחה לשכנוע אותו... אמרו לי שזו תופעה ידועה של פגים? אמת או שטות מוחלטת? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין הגיון
ד"ר אילן גור08/09/2008בקר טוב לך, בגיל 13 שנים קשה להאמין שהעדפות הבגדים שלו קשורים לפגות אלא לאישיותו ועלייך לתת לו לפתח את אישיותו ולא לכפות עליו אופן לבוש זה או אחר. אין קשר בין העדפותיו לפגותו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האכלהגל03/09/2008
הי בני בן שבעה חודשים, מסרב בימים האחרונים לאוכל מוצק. מה עליי לעשות? בנוסף בשבועיים האחרונים הוא מתעורר בלילה ובוכה לאוכל מה שבעבר לא היה אני תוהה האם הוא לא אוכל מספיק ביום? הוא עדיין שותה 120 לכל ארוחה ומסרב להמשיך לאכול. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שוב האכלה
ד"ר אילן גור05/09/2008לגל בקר טוב, בדקי את הילד במיוחד על הלשון ותראי באם יש לו פצעים ואו פטריה. במידה וכן הילד לא ירצה לאכול דברים חמוצים ואו מלחים ויסתפק רק בחלב. לגבי ההתעוררות בלילה האם נרגע לאחר מתן אוכל? באם התשובה כן הרי שהילד רעב ולא מספיקה לו כמות האכלתו במשך היממה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעייה באכילהעתיד ורוד02/09/2008
שלום רב, אני פונה אליכם שבורה לגמרי, בתקווה לקבל מענה מועיל לפנייתי, רגע לפני שבירה... ילדתי תאומים בנים לפני שלושה וחצי חודשים (אחרי שלושה חודשי אשפוז במחלקה להריון בסיכון גבוה), בשבוע 33+2. הלידה עברה בסדר, הכל היה תקין, והילדים אכלו (תמ"ל - מטרנה פגים- סנסטיב) וגדלו. לקטן היו פליטות רבות, והקאות, אשר הלכו ופחתו עם הזמן, עד לתדירות של הקאה בודדת פעם ביומיים בממוצע. לפני כחודש, החל הבכור להיאבק ולגלות אי שקט בכל ארוחה, לקשת את גבו, ולבכות כאשר הפיטמה של הבקבוק היתה מתקרבת לפיו.לקראת סוף הבקבוק, אנחנו חייבים לטייל איתו בבית בזמן ההאכלה, כתנאי לכך שיאכל. פנייה לרופא הילדים קבע שמדובר בריפלוקס חבוי, נתנו לו זנטק שלוש פעמים ביום, מינון של 0.5 כל פעם, חצי שעה לפני האוכל, אבל זה לא עזר. כשהגעתי שוב לרופא (אחר) בדמעות, הוא המליץ לי לעבור למזון אינפומיל AR של סימילאק, שאמור להיות סמיך יותר בקיבה. זה הקל יומיים בערך, והמצב חזר לקדמותו. בינתיים, הבן הצעיר פיתח סימפטומים של תאומים, והפסיק לאכול גם הוא. מתינוק שהיינו נלחמים להוציא לו את הבקבוק מהפה בסוף הארוחה (ארוחה של 120), עכשיו הוא מפסיק אחרי חצי בקבוק (כ 60) ולא עוזרות כל המלחמות בעניין. בגלל המצב הרופא ייעץ להעביר גם אותו לפורמולה המיוחדת של סימילאק, זה עזר ליומיים, והמצב חזר לקדמותו. התרחיש המדאיג התאמת, ובבדיקה בטיפת חלב עלה שהם לא ממש עלו במשקל בשבועיים האחרונים. נמאס לי לריב איתם ולהכריח אותם לאכול, אני גם חוששת שזה ייצור להם הפרעות אכילה בהמשך, וזה הופך את הטיפול בהם למתסכל עד מאוד - כל היום הופך למילחמה סביב ההאכלות, ומצד שני יש דאגה אמיתית שהם לא ייגדלו, בייחוד לאור עברם כפגים. בנוסף לכל, הם צפויים להתחיל פעוטון בשבוע הבא, ואני בטוחה שלא יילחמו איתם כמוני על האוכל. אני כבר שבורה, פיזית ונפשית. מה עושים??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיזוקים מאמא שעברה את אותו הדבר....
הילה03/09/2008היי , אני יודעת שאת מחכה לתשובת הרופא (המקסים) אבל כאמא גם לפג בן חצי שנה עברתי את אותם סרטים בדיוק ...ועוד גרוע הרבה יותר ממה שתיארת(היינו אצל גסטרולוג ילדים באיכילוב וכלום לא עזר כל הזמן). ואני יכולה להגיד לך שאכן יש עתיד ורוד כי רק הזמן עשה את שלו וככל שהם יגדלו זה ישתפר ... אני מחזקת אותך כי צריך המון המון סבלנות עם הפגים שיש להם בעיות באכילה.... בהצלחה... הילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
ד"ר אילן גור05/09/2008בקר טוב הילה, תודה על המחמאה ואכן צדקת בכל הנכתב על ידך ( קראתי זאת רק לאחר כתיבת התשובה והנכתב על ידך תואם את גישתי לעיניין זה). שבת שלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
ד"ר אילן גור05/09/2008בקר טוב הילה, תודה על המחמאה ואכן צדקת בכל הנכתב על ידך ( קראתי זאת רק לאחר כתיבת התשובה והנכתב על ידך תואם את גישתי לעיניין זה). שבת שלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאכלה
ד"ר אילן גור05/09/2008לאמא השבורה בקר טוב, איני איש בשורות ואיני יכול לפתור את הבעיות בייעוץ מרחוק ללא בדיקת הילדים ואיבחון הבעיה. אני מסתמך על המכתב הארוך שכתבת וברור לי שיש פה בעיה של אינטראקציה בינך לבינם ותשישות שלך בטיפול בהם. בטוחני שאם תהיה לך עזרה בטיפול בהם כולל הדרכה מקצועית והפנמה שאין להילחם על האכלת הילדים אלא לנסות להגיע להתאמת הכלכלה לדרישת הילדים ולא לפי סטנדרטים נוקשים שאינם מסתדרים עם רצונותיהם. מכל הכתוב לא ציינת מה משקלם של התאומים הן בלידה והן כיום, לא ציינת כמה הם עלו בחודש האחרון רק ציינת שזה לא מספיק ( לפי מה?). ההצעה שלי היא למצוא תומך בוגר ואחראי שיוריד ממך לחצים ( אגב, כמה בעלך מעורב?), שיכוון אותך לא להילחם אלא להאכיל כמה שהם רוצים, להבין שעליה במשקל היא גרף סטטיסטי שלא מתאים לכל אחד והחשוב מכל לזכור שילד לא ירעב למוות ובאם יש בעיה אמיתית היא תתגלה בסופו של דבר. לסיכום: חפשי מישהו שיכוון אותך ( יכול להיות רופא, אחות, חברה\ סבתא ועוד...) ותיעזרי ברוגע שלו להירגע ולא להישבר סופית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות כלליות בבקשה....הילה02/09/2008
היי, אומנם בני פג אבל יש לי שאלות כלליות בבקשה.... 1. התחלתי לתת לו מוצקים ושמתי לב כשאני מחתלת אותו יש לו כמו גבישי מלח על הטוסיק ובאזור איבר המין . ממה זה ???? 2. אני אמורה לתת לו חיסון של גיל חצי שנה אבל הוא טיפה מקורר (מחרחר בנשימה) בלי חום האם כדאי לדחות את החיסון ? תודה רבה הילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובות
ד"ר אילן גור05/09/2008להילה בקר טוב, לגבי הפצעים על העור קשה לי לחוות דיעה ללא שנראה זאת. נסי אולי לצלם זאת ולשלוח זאת כקובץ מצורף. לגבי החיסון אין לדחות אותו אלא באם יש לילד חום גבוה. תינוקות נוטים להיות "מקוררים" רב הזמן ולכן זה לא מהווה סיבה לדחיית חיסון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע מפשעתיענבר02/09/2008
ד"ר גור שלום, בני בן ארבעה חודשים (חודשיים מתוקן). שוקל כ- 5.5 ק"ג. עבר לפני כחודש ניתוח לתיקון בקע מפשעתי. מס' ימים לאחר הניתוח הבחנתי בנפיחות במפשעה גם בצד השני (שלא נותח). מאז לא ראיתי שוב את הנפיחות במפשעה. כאשר הגעתי לביקורת לאחר הניתוח לבי"ח ציינתי זאת בפני הרופאה המנתחת והיא קבעה שיש לנתח גם את צד זה. חשוב לציין שהיא לא הצליחה להבחין בבקע (וגם רופא ילדים נוסף שבדק אותו לאחר מכן). מהי הדחיפות של ביצוע ניתוח זה? והאם מנתחים תינוק רק על סמך דיווח של האמא? בני לא בוכה הרבה וגם כשהוא בוכה ואני מנסה לראות האם קיימת הנפיחות- אני לא מבחינה בה. בביה"ח (סורוקה) טוענים שזה לא ניתוח שסובל דיחוי וחייבים לנתח מיד כשמזהים שבר כזה. אודה על חוות דעתך. ענבר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לנתח,,
ד"ר אילן גור05/09/2008לענבר בקר טוב, צר לי על ההחמצה באיבחון השבר מהצד השני. יש לנתח זאת בכל מקרה ולגבי הזמן באם אין כליאה של המעי לא הייתי נחפז לעשות זאת בימים הקרובים , אולי בעוד חודש? הניתוח יבוצע רק באם הרופא ואו הרופאה יהיו משוכנעים שיש מקום לניתוח. הסיפור של האמא מאד חשוב ומאד מכוון לאבחנה ולכן יש להתייחס לסיפורה ולקבל החלטות. במקרה של ניתוח הסיפור האימאי יכול לתמוך אך ההחלטה לגבי ניתוח תהיה רק לאחר בדיקה מעמיקה ואישור האבחנה בעטיה ינתחו את הילד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ישיבהאני31/08/2008
ערב טוב בני התינוק בן 7 חודשים ועדיין אינו יושב מרצון, כאשר אני מושיבה אותו בכיסא אני גורמת לו נזק? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ישיבה
ד"ר אילן גור01/09/2008לדלית בקר טוב, אינך גורמת כל נזק לילדך מאחר ומבנה השרירים והשלד שלו מתאימים לישיבה ובהושתו את מגרה את התחושה שלו לשבת והוא יתיישב בקרוב. במידה והוא בוכה ומבקש להפסיק את הישיבה העבירי אותו למצב שכיבה. כל עוד שהוא לא מתלונן המשיכי עם הושבתו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מטנה סנסטיב12331/08/2008
שלום רב ביתי אוכלת מטרנה סנסיטיב בבוקר ובערב עם דייסה. עוד שבוע תיהיה בת שנה, נולדה 1180 וכיום שוקלת בערך 7 קילו. האם להמשיך בסנסטיב או כבר לעבור לרגילה? ושוב תודה על התשובות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעבור למטרנה רגילה
ד"ר אילן גור01/09/2008בקר טוב לך, מטרנה סנסיטיב מיועדת ל8-12 חודשים לאחר לידת הפג ולכן ניתן לעבור למטרנה רגילה בהתאם לגיל הילד. המשקל 7 קג לגיל שנה מאד מתאים לגיל בהתחשב במשקל הלידה הנמוך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



