מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הפרעת קשב וריכוזעינב06/04/2008
שלום רב,
האם פגים סובלים בד"כ מהפרעות קשב וריכוז בבגרות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כל מקרה לגופו של עינין
ד''ר אילן גור06/04/2008לעינב ערב טוב,
חלק מהפגים סובלים מליקויי למידה ללא שזה מחייב הפרעות קשב וריכוז
זה יכול להיות הפרעות בקריאה ואו בהבנת הנקרא ולא מחייב הפרעות התנגותיות
יש לבדוק כל מקרה לגופו ולא לקבוע כללים אלה או אחרים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החשש מחצבתקרן02/04/2008
שלום,
בתי כיום בת קרוב ל 7 חודשים (נולדה שבוע 32+6), ולאור הדיווחים האחרונים על התפרצות חצבת אני ובעלי מתלבטים איך אפשר להתגונן. האם יש טעם לבקש להקדים את החיסון עבורה? האם בגלל עברה היא חשופה לסיכון מוגבר במיוחד? שקלנו אם להתחסן בעצמנו - האם נסכן אותה אם נתחסן?
אודה לכל הארה בנושא.
תודה
קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשש מיותר
ד''ר אילן גור03/04/2008לקרן בקר טוב,
מחלת החצבת אינה פוגעת יותר בפגים לשעבר מאשר ילדים אחרים. זוהי הסיבה מדוע לא מחסנים את הפגים מוקדם יותר ואו מדוע לא מזהירים את ההורים לפגים ממחלה זו, ( בניגוד למחלת ה- RSV ).
לו היתה מגיפה ארצית ברורה ומוכחת היה שוקל משרד הבריאות לחסן את כל הילדים בארץ ללא קשר לגיל ההריון. עליכם להיות רגועים ולהבין שהילדה שלכם לא חשופה בגיל זה למחלות יותר מילדים אחרים שלא נולדו פגים ולהתייחס אליה כמו לכל ילד אחר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיי נשימה ושיעוליוחאי02/04/2008
שלום וברכה ותודה מראש על העזרה.
השאלה בקשר לפגית שבוע 28 שנתקפת בשיעול שמתלווה בליחות שממש חונקות אותה זה לא R.S.V. ולא שעלת אלא ווראלי בלבד אך עכ"פ קרה כבר מספר פעמים שהיא הכחילה ולא היה שום דבר שעזר לא דפיקות על הגב ולא סתם שהרמנו אותה היא טופלה בסטארואידים מסספר ימים(פחות מ5) וזה עבר אך חזר שוב אחרי שהיא נדבקה מאחותה התאומה.
השאלות הן:
האם יש דרכים נוספות לטיפול...(הרופא אמר שונטולין לא יעזור) ולהושיע אותה כשהיא מתחילה להשתעל או להכחיל(אנחנו מסקשנים אותה מדי פעם......)
והאם אירוע של הכחלה יש בו כדי לגרום לפגיעות מוחייות(מדובר בהכחלה של פחות מ5 שניות).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעול והכחלות
ד''ר אילן גור03/04/2008ליוחאי בקר טוב,
לא ציינת באם הפגית היתה מונשמת וכמה זמן וכן כמה זמן לאחר ההנשמה היתה מחוברת לחמצן. כמו בן לא מצויין גילה הנוכחי כעת ומה משקל הלידה.
בהנחה שמדובר בפגית שהונשמה ונזקקה לטיפול בחמצן זמן ממושך בפגיה הרי יש להניח שריאותיה עדיין לא בריאות והן עובדות רק ב-50-60% מהיכולת שלהם ולכן הילדה נוטה יותר למחלות נשימתיות ובעקבות זאת לירידה בתפקודן לזמן קצר בעקר בשיעול ולכן ההכחלות הקצרות. ארועים כאלה אינן גורמות נזק מוחי מאחר והמוח יודע להסתדר לזמן קצר עם רמה נמוכה של חמצן ולכן אין להילחץ בשל כך. הרופא שלכם צודק שאין צורך ל"דחוף" תרופות על מנת להרגיע את ההורים אלא לטפל עיניינית בכל מצב ובהתאם למימצאי הבדיקה. ככל שתגדל הארועים האלה יחלפו וההכחלות ייעלמו. עליכם להיות אופטימיים ולקוות שתעברו תקופה קשה זו במהירות. האמינו ברופא שלכם ותשדלו להתייעץ רק אתו ולא עם המון יועצים ש"יודעים" כיצד לטפל גם ללא כל הכשרה בתחום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבנוסף לתודה
יוחאי03/04/2008קודם כל תודה רבה.
ובאמת שכחתי אכן היא היתה מונשמת פעמיים למשך 10 ימים נולדה קילו בלבד ולכן גם קיבלה חמצן במשקפים במשך 3 חודשים. כעת היא 3.6 קילו. על האבחנה אני רואה שקלעת בול, אך לא אמרת האם יש דרך לעזור לה לעבור את ההכחלה אחרי שהיא כבר הכחילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרק לתת לה להירגע
ד"ר אילן גור05/04/2008אין צורך לעשות כלום, ברגע שהיא נרגעת ואו מפסיקה להתאמץ הן באוכל והן מסיבה אחרת ההכחלה חולפת ללא שנגרם כל נזק.
עם גדילתה הארועים יפחתו וייעלמו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק קטן במיוחדקרן30/03/2008
שלום, אני בשבוע 14 ומסרו לי כי התינוק שלי קטן במיוחד, האם זה אומר שיהיה פג או שמדובר על בעיה אחרת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשה לענות
ד''ר אילן גור31/03/2008לקרן בקר טוב,
לא ברורה לי ההגדרה של ילד קטן במיוחד בשבטע 14 להריון,
באם הרוםא רמז לך שהתינוק לא מגיע למדדים של שבוע ההריון עלייך לשאול לאיזה מדדים זה מתאים.
באם ההבדל הוא שבועיים עד 3 שב' זה לא נורא ולא מצפים לבעיות
באם ההפרש גדול יותר בשבועות הריון זה מסכן את העובר ואת ההריון.
לא נראה לי שזה ישפיע על אפשרות לפגות מאחר וזה מאד מאד רחוק עד ללידת פג ( יותר מ-12 שבועות )
כל שעלייך לעשות זה להמשיך במעקב הגדילה של העובר ולראות באם יש סכוי להריון כזה להסתיים בלידה או בהפלה בלבד.
מה שחשוב לך לדעת שאין לך מה לתרום בנושא זה מלבד מעקב ותפילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רציתי לעדכןיולי26/03/2008
שלום
לפני חודש וחצי בערך כתבתי לך שבני שנולד בשבוע 34 במשקל 2030 גרם עדיין לא מתהפך.
רציתי לעדכן שעכשיו בגיל 7 וחצי חודשים כרונולוגי וקצת מעל חצי שנה מתוקן הוא מתהפך יפה מאוד לשני הכיוונים.
תודה על ההרגעה
יולי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נחמד מצידך שתראי רק נחת ממנו
ד''ר אילן גור27/03/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר מסימילאקגיא25/03/2008
תאומות בנות 4 חודשים, חודשיים וחצי מתוקן , נולדו 34.4 . לא היו בעיות.
אוכלות ומתפחות יפה. אחד מאוד גדלה, עד כדי כך שהיחס משקל - גובה מתקרב לאחוזון ה- 90 בגרפים הרגילים. ב-3 וחצי חודשים נשקלה 6.2 ק"ג.
פנינו לרופא לגבי האפשרות לעבור ממזון נאושור לסימילאק טופ הוא אמר שיש גישות שונות, ואנחנו החלטננו להעביר אותה מיום א'.
מה שמטריד אותנו הוא שבנאושור יש מינרלים, ויטמינים וכו' ולא רק תוספת קלורית, ואולי המעבר מוקדם מדי.
מה דעתך ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתן להחליף מזון
ד''ר אילן גור26/03/2008לגיא בקר טוב,
חילוקי הדיעות הינן לגבי פגים קטנים יותר כמו 25-28 שב' . לגבי 34 שב' כלם יסכימו שבמשקלם כעת ניתן להעבירם לכלכלה רגילה ללא חשש לגבי המינרלים שלהם.
עשית נכון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזון מוצקדורון23/03/2008
נולדה לי תינוקת בשבוע 32 של ההריון משקל 2100 . כיום היא בת 5 שבועות גיל מתוקן. כרגע יונקת רציתי לדעת מתי יהיה אפשר לנסות לתת לה אוכל מוצק, האם בגיל 6 חודשים מהלידה או מהגיל המתוקן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוקדם לשאול
ד''ר אילן גור23/03/2008לדורון ערב טוב,
קצת מוקדם לשאול שאלה זו והיא תלויה במצב הילדה בעוד 6 חודשים
באם היא תהיה מפותחת החטב ועולה יפה במשקל ותרצה להאכילה בפירות וירקות( זה המוצקים שאתה מדבר עליהם) ולהוריד ארוחות חלב הרי תוכל לעשות זאת גם בגיל 5 חודשים ולאו דווקא 6 חודשים.
לכן תיהנה מהרגע ותגדלה בנחת כעת וחכה לעוד 5 חודשים לשאול את השאלה הזאת שוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלת התפתחות בנושא ישיבהמיכל20/03/2008
שלום
נולדו לי תאומים (בן ובת) בשבוע 29+4 במשקל 1400 היום הם בני 10 ח' כרונולוגי
ילדי מתפתחים יפה מאוד אפילו בהתאם לגילם הכרונולוגי (זוחילם על 6, נעמדים לבד ואף מנסים לעבור ממקום למקום בעמידה כמובן עם תמיכה)
ילדי רק רוצים לעמוד, מרבית הזמן הם מתפסים ונעמדים.
ה"בעייה" (לכאורה) היא שהם עדיין לא מתישבים לבד.
אני לא מושיבה אותם, מאחר ונאמר לי כי אין להושיב ילד עד אשר הוא אינו מתישב לבד.
מה ניתן לעשות בכדי לגרות אותם למצבי ישיבה?
האם זה נורמאלי שילדים נעמדים לפני ישיבה?
האם ניתן כבר להושיב אותם? למשל בכסא אוכל?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תושיבי אותם ומהר
ד''ר אילן גור21/03/2008למיכל בקר טוב,
איני מבין את אלה שממציאים תורות ומשכנעים אחרים לקבלם
ילד שיכול לשבת יש להושיבו כמה שיותר על מנת שיתרגל למנח זה וירצה להתיישב. לכן תושיבי אותם כמה שיותר על מנת שירצו לשבת עצמונית
לגבי זחילה אין לנו 6 גפיים ולכן גם המושג של זחילה על 6 לא נכון אלא זחילה על 4 גפיים ואו זחילת גחון.
לסיכום הכל בסדר עם ילדייך והמשיכי לגדלם בנחת ללא יועצים לא מבינים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמות חלב לפגאורנה17/03/2008
נכדי, פג מתאומים,נולד בתחילת שבוע 34 במשקל 2.400 היה בבי"ח 11 יום בשל צהבת, ויניקה איטית. קיבל חלב אם מבקבוק ותוספת בזונדה. שוחרר אתמול. בבית יונק חלש באיטיות והתחילו להאכילו מבקבוק כדי למדוד כמויות אוכל בערך 40CC לארוחה, ולפעמים פחות. הוא ישנוני וחלק מהארוחה עושה תוך שינה. האם זה נשמע תקין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזל טוב
ד''ר אילן גור21/03/2008לסבתא מזל טוב,
הכמות של האוכל נראית סבירה והילד ישנוני מאחר והוא קטן ועדיין לא בשל
אין כל סיבה לדאוג בהקשר זה.
כמויות האוכל יעלו בהדרגה והוא גם יהיה יותר ערני.
מעקב משקל רצוי בתדירות של פעם בשבוע.
שבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמירת הריוןנוגה16/03/2008
שלום, אני בשמירת הריון בחודש שישי עקב צירים מוקדמים, במידה ובתי תיוולד לפני הזמן, האם יש כעת תרופות או טיפול היכול לעזור להתפתחוה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול להבשלת הריאות
ד''ר אילן גור16/03/2008לנוגה ערב טוב,
הטיפול היחידי שמסייע למקרה של לידה מוקדמת הינה זריקה להבשלת הריאות ( צלסטון או דקסמטזון). הזריקה ניתנת בשתי מנות בהפרש של 12 שעות ובד"כ באישפוז. באם את רק בשמירה ללא כל התקדמות לקראת לידה רופאי הנשים נוטים להמתין עם הטיפול.
אין כל תרופה אחרת לסיוע במקרה של לידת פגים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השלכות של נפילה????דודי12/03/2008
שלום
נולדו לנו תאומות בשבוע 28+ כיום בנות 3 חודשים
מזה זמן רב ששנינו לא ישנים ועקב כך קרה שא' מהם נשמטה לנו ונפלה
מגובה של 40 ס"מ כמובן שאיננו מצדיקים את עצמנו עקב העיפות וזו ודאי
רשלנות נוראית וכ"כ כמובן שרצנו מיד לרופא לבדוק מה שלומה
והיא בדקה את מבנה הגולגולת ואת
תוך האוזן לבדוק האם יש דימום ולא היה האם יש עוד בדיקות שצריך לעשות
עכשיו או שמא בהמשך?!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אסור שיקרה
ד''ר אילן גור12/03/2008לדודי ערב טוב,
הבדיקה שנבדקה אמורה להספיק.
לא הייתי עושה בדיקות נוספות מאחר והגובה אינו רב למזלכם ולכן לא היתה פגיעה רצינית
איני צריך להוסיף אזהרות נוספות מלבד המילה זהירות
מזל טוב לכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיי נשימהדודי12/03/2008
שלום
בתי נולדה לפני 4 חודשים בשבוע 28 הונשמה פעמים למשך מספר ימים כל פעם
כעת חודש אחרי השחרור יש לה כמין סתימה באף שמקשה עליה את הנשימה (הסטורציה שלה
תקינה) במרפאת פגים אמרו לנו שמלבד מי מלח אין מה לעשות לה אולם זה אפילו קצת לא עוזר
...ובזמן האחרון היא איננה מצליחה אפילו לאכול...
א.רציתי לשאול האם יש פיתרון לבעיה הזו ואפילו חלקי?
ב. האם יכול להיות לזה השפעות על המוח(חוסר חמצן וכד' חו')?
נשמח מאוד על העזרה בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חייבת בדיקה
ד''ר אילן גור12/03/2008לדודי ערב טוב,
יש לבדוק את הילדה ובעקר בשל העוובדה שקשה לה לנשום.
קשיי נשימה בפגים שהונשמו די שכיחים ויש לברר באם היא לא חולה במחלה וירלית כמו ברונכיוליטיס שגורמת לקשיי נשימה וירידה בתיאבון.
הייתי ממליץ שרופא ילדים טוב בקהילה יבדוק אותה וימשיך גם לעקוב אחריה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהומה בקשר...
דודי12/03/2008והאם יכולים להיות לזה השלכות על המוח כל זמן שלא טופל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא
ד"ר אילן גור13/03/2008אין כל השפעה על תפקוד מוחי מכל ארוע קצר ולא כ"כ משמעותי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה רבה.
דודי13/03/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה המשמעות של חדרים רחבים במוח?אילנית מנשה10/03/2008
שלום לך ד"ר אילן גור,
לפני כשנה ילדתי תינוק בשבוע 25 במשקל 734 גרם, שמו אלעד הוא אושפז במשך 4 וחצי חודשים
הונשם במשך חודשיים וקיבל חמצן תקופה ארוכה, בימים הראשונים היה לו דם בריקמת המוח בדרגה 2, היום הוא תינוק מתוק ומתפתח לפי הקצב שלו, בביה"ח באולטראסונד האחרון אמרו שהם לא רואים דם, אך אתמול עשינו אולטראסונד ואמרו שהם רואים חדרים רחבים אך רצוי שנעשה את הבדיקה שוב בביה"ח כי אין להם את כל הכלים לבדיקה זו(ט.ר.מ).
אני חרדה ולא רגועה.
אשמח לשמוע את חוות דעתך.
תודה, אילנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חדרים רחבים במוח
ד''ר אילן גור10/03/2008לאילנית בקר טוב,
מתפלא אני שלא הוסברה לך משמעות המימצא בבדיקת US שנעשה לתינוק שלך במהלך אישפוזו בפגיה.
התינוק סבל מדימום בחדרי המוח שמוגדר כדרגה 2 וזה אומר דימום עם הרחבת חדרים ללא פגיעה ברקמת המוח. מימצא זה מחייב מעקב ולראות שהחדרים לא גדלים יותר מדי ואז יוצרים לחץ על רקמת המוח. זוהיא הסיבה שנתבקשת לבצע בדיקות מעקב ואכן רצוי שהם ייעשו באותו מכון שעשה בדיקות אלה בעבר על מנת שיוכלו להשוות בין המימצאים. באם הדימום היה בדרגה 2 הרי הסיכוי לנזק מוחי קטן וזה מאד מעודד לגבי פג שנולד כ"כ צעיר וכ"כ קטן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמיחת שיערנופית09/03/2008
שלום, בני בן חודשיים, נולד פג ושהה כחודש בבי"ח, איני רואה אצלו כלל צמיחת שיער על הראש, האם זה צריך להדאיג אותי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין צורך לדאוג
ד''ר אילן גור09/03/2008לנופית שלום
לא רשמת באיזה שבוע נולד אך בכל אופן אין סיבה לדאגה בגיל זה על שיער. הוא יגדל ויופיע בזמן שלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשרית05/03/2008
אני מניקה את בני בן ה-3 חודשים. כשהוא יונק הוא מתפתל וחסר שקט. כמו כן הוא נושך את הפטמה. זה מציק וכואב. האם כדאי לי להפסיק להניק?
כמו כן, האם זו תופעה מוכרת?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הנקה
ד''ר אילן גור06/03/2008בקר טוב שרית
כלנו בעד הנקה והיא מומלצת מאד, אך= לא בכל מחיר ולא בכל מצב.
עצה ראשונה תתיעצי עם יועצות הנקה בטיפת חלב ואו אינטרנט וקבלי מהם הצעה של מנח נכון יותר ואולי בשימוש של פטמה מלאכותית לשמור על השד שלך
עצה שניה- באם לא מסתדר עם השד שלך ישירות תנסי לשאוב חלק ולתת לו בבקבוק
עצה שלישית באם לא מתחשק לך יותר להיניק ( התינוק יחוש את זה מיד ) תקטינינ את כמות ההנקות ותיעזרי בתחליפי חלב
עצה רביעית תסחבי את ההנקה עוד חודש ואז תוסיפי פרות וירקות וזה יקטין את כמות ההנקות
ולבסוף, באם לא מתחשק לך להיניק ניתן לעבור לתחליפי חלב אם הקיימים בשוק שהינם מזינים וטובים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)