פורום מחלות המעי הגס - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תשובה פתולוגית
    דניאל
    27/01/2011

    שלום רב
    אמי בת 65 עברה ניתוח להסרת גידול במעי הגס לפני שלושה שבועות אם תוכלו בבקשה להסביר לי מהי המשמעות של התוצאה הזאת ומה אתם ממליצים לאחר אבחנה זו
    right coectomy specimen : moderately differentiated adenocarcinoma mucin secreting 5.8cm in diameter extending to the subserosa proximal distal and radial surgical margins are free of tumor in addition 3 tubular adenomas with low grade intermediate dysplasia
    appendix without significant changes


    pericolonic fatty tissue :
    metastatic carcinoma in 1 out of 13 lymph nodes without extracapsular extension

    תודה רבה אתם עושים עבודה מבורכת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תשובה פתולוגית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה פתולוגית - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    30/01/2011

    שלום דניאל
    התשובה של פרפרט היתוחי ציין שהגידול היה בגודל כ 6 סמ' היה מסוג קרצינומה עם התמיינות ממוצאת ומפרישה מוצין אך לא עוברת את הסרוזה שזה שיכבה שמכסה את המעי מבחוץ.חתך הניתוחי עבר בריקמה בריאה אך יש מעורבות של בלוטת לימפה 1 דבר אשר מעלה את הדרגה לC -ויש צורך בהמך טיפול כימי
    דר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך תשובה פתולוגית

    דניאל
    30/01/2011

    תודה על התשובה לפי הממצאים את יודעת איזה שלב זה של הסרטן האם הנגע בלימפה זו גרורה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך בירור בדיקת קולונסקופיה
    שרית
    27/01/2011

    שלום רב,
    הנני ביצעתי בדיקת קולונסקופיה בקופה, אך היה ניתן לבצעה באופן חלקי
    מכיוון שהמעי שלי מגולגל ושלחו אותי להמשך בירור לעשות את הבדיקה חוקן בריום או קולונסקופיה וירטואלית.
    השאלה שלי היא : מבחינת אמינות הבדיקה איזה בדיקה מבין השניים כדאי לעשות?

    אודה לתשובה,
    שרית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך בירור בדיקת קולונסקופיה - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    30/01/2011

    שלום שרית
    היום בדיקה וירטואלית לגמרי החליפה את החוקן בריום-היא מדוייקת יותר ונוחה לחולה וכמובן בודקת כל הבטן על עבריו
    הצלחה
    דר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת דם סמוי בצואה
    אורי
    26/01/2011

    כיצד ניתן להסביר את העובדה שבקופוץ חולים שונות הבדיקות שונות ?
    בקופ"ח כללית מספקים ערכה הדורשת 3 דגימות כפולות במשך 3 ימים
    הם גם מסבירים מה מותר ומה אסור לאכול וכיצד יש לנהוג לפני הבדיקה, מתי לא כדאי לבצע את הבדיקה וכו'
    לעומת זאת, בקופ"ח מאוחדת יש כלי לדגימה אחת (5 נגיעות בתוצרת) אין מגבלות ואיסורים, האם הם יותר חכמים מכולם ?
    או שמא הם רוצים יותר בדיקות קולונוסקופיה מכולם ???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת דם סמוי בצואה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת דם סמוי בצואה - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    30/01/2011

    שלום אורי
    ההסבר פשוט יותר-הם משתמשים ערכות שונות ובהתאם הטכניקה משתנת.
    בהצלחה
    דש"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת סיגמו
    יהושוע
    23/01/2011

    עברתי היום בדיקה חוזרת (אחרי שנה) , האנדוסקופ הוחדר לעומק 50 סמ". בעומק 13 ס"מ מפי הטבעת נצפו 2 פוליפים מסוג ססילי, קטנים בגודל 4 מ"מ , נלקחה ביופסיה. ברצוני לציין כי לפני שנה בעומק של 10 ס"מ מפי הטבעת נכרת פוליפ בגודל 5 מ"מ . האם עלי להיות מודאג? מה אני אמור לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות בדיקת סיגמו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת סיגמו - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    24/01/2011

    שלום ליהושוע
    לפי תשובה היסטולוגית של פוליפים יחליטו הרופאים עם יש צורך בבדיקה מלאה והמשך מעקב
    אין מספיק פרטים רפואיים בכדי למסור לך תשובה מפורטת יותר
    בברכה
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקות
    שני
    23/01/2011

    שלום,
    בגלל תלונות לגבי מערכת העיכול : כאבי בטן, התכווצויות של הקיבה, עצירות\שלשולים, בחילות קשות, צרבות , טעם מר בפה, רעשים מהקיבה וכאבים בבטן העליונה הופניתי לבדיקות דם.

    ספירת דם יצאה תקינה פרט ללימפוציטים שהופיעו 44 כאשר הגבול הוא 43 ושקיעת דם 22 כאשר הגבול הוא 20. הבנתי מהרופאים שאלו תוצאות לא מדאיגות

    בבדיקת ASCA ANCA וCRP
    CRP יצא תקין (קטן מ-0.5)
    ASCA LGA יצא 6.5
    ASCA LGG יצא 19.7
    ANCA יצא שלילי

    מה זה אומר בעצם? על מה זה מצביע?
    יש לאחותי קרון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות בדיקות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקות - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    24/01/2011

    שלום שני
    תוצאות הללו הן לא מדעיגות והרושם שמדובר בבעיה אחרת ולא מחלת קרון כי אין שום סיממנים של דלקת . לכן יש לפנות לכיוונים אחרים.
    עקב חסר בפרטים לא אוכל להרחיב יותר
    בהצלחה
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קוליטיס והריון
    קומנט
    23/01/2011

    שלום רב,

    כמובן שלא כתחליף לייעוץ מקצועי, אלא רק כנקודת פתיחה,
    נשמח למידע קצר ולא מחייב, במידה ויש בפורום הזה בעלי ידע, במידה ולא לרוונטי - נא להתעלם.
    תודה רבה !

    1. האם קוליטיס מגדיר את ההריון כהריון בסיכון ? (כלומר, האם בהגדרה ההריון הינו מוגדר בסיכון ויהיה במעקב ?)
    2. מה המשמעות בפועל של הריון בסיכון ? שיוך למחלקה מסוימת בבית חולים ? יותר מעקב ? יותר בדיקות ? מה בדיוק ?
    3. מה משך תקופה הרגיעה המומלצת לפני כניסה להריון ? (רגיעה מהתקף בשל הקוליטיס)
    4. מה ההגדרה של תקופה רגיעה ? (תקופה רצופה ללא התפרצות כלל ? כתלות בחומרת ההתפרצות ? תלות ברמת ה CRP ?)
    5. במידה ואמצע תקופה ההמתנה לכניסה להריון, תקופת הרגיעה מופרעת, האם יש להמתין מחדש, או כתלות ברמת ההפרעה ?
    6. מה המינון והתקופה המומלצת של חומצה פולית ?
    7. מה המינון והתקופה המומלצת של אומגה 3 ?
    8. האם מומלץ במהלך ההריון להגביר את מינון התרופות ע"מ לצמצם את הסיכוי הלתפרצות ?
    9. האם התשובות הנ"ל משתנות כתלות בטרימסטר ההריון, או זהות לשלושתם ?
    10. האם כדאי לבצע בירור בנוגע לקרישיות יתר ? האם יש סיבה שלא ?

    תודה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קוליטיס והריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קוליטיס והריון - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    24/01/2011

    לקומנט
    מעל מחצית השאלות כדי להפנות לרופא נשים שאצלו האשה במעקב
    לשאר השאלות לא ניתן לענות גם בגלל ההיקף הגדול וגם מכיוון שכל מקרה לגופו-היום למעשה אפשר להרות גם עם הטיפול המקסימלי כולל תרופות ביולוגיות -אם אין ילדים ו למשל כו'
    חייבים להתיעץ עם רופא גסטרו שעוקב אחרי החולה .
    בגדול -כמה שהמחלה רגועה יותר ותקופה ארוכה יותר -כך טוב יותר אך שוב כל מקרה והמהלך שלו
    בהצלחה
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל 18- דם חד פעמי בצואה+בשתן ללא ש
    לי
    22/01/2011

    ום קשר למחזור, מלווה בכאבי בטן עליונה ותחתונה.
    מודאגת!!!

    אשמח לפרשנות :).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל 18- דם חד פעמי בצואה+בשתן ללא ש - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    24/01/2011

    שלום ללי
    אין שום פרטים וקשה לענות לך. באופן כללי - אף פעם לא עוברים על סדר היום בתלונה של דמם רקטלי-חייבים להיבדק ע" הרופא פרוקטולוג או גסטרואנטרולוג.
    בנוגע לשתן -שכיח בעת זהום בדרכי השתן -כדי לעשות בדיקת שתן כולל תרבית וכמובן להתיעץ עם רופא משפחה שלך
    תרגישי טוב
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פצע קרוב לפי הטבעת
    חן
    19/01/2011

    שלום,
    לאחורנה יצא לי פצע אדום הנראה כמו חצ'קון בפי הטבעת (מין גוש שומני אדום)
    בפצע הוא בשריר של פי הטבעת כלומר באיזור הישבן ולא בפי הטבעת.
    הכאבים הם ברגע שאני מתיישב ולא בצואה
    מה זה יכול להיות ?
    תודה,
    חן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פצע קרוב לפי הטבעת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לשאלה

    חן
    19/01/2011

    הפצע מפתח דימום קל מאזור המוגלה
    מה זה יכול להיות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכירקוליטיס
    אא
    18/01/2011

    אני חיה עם כליה אחת שמאלית. מאחר והיו לי כמה פעמים התקפי דיבירקוליטיס עלול להיוצר מצב שאצטרך לעשות ניתוח במעי הגס. השאלה שלי האם תוך כדי ניתוח לא יכול להפגע הצינור שיוצא מהכליה לשלפוחית השתן. אני ממש דואגת. בתודה מראש על התשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכירקוליטיס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכירקוליטיס - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    19/01/2011

    אפשר לנסות להימנע מהניתוח במידה ואת ממלא בקפדנות את ההורעות טיפול מונע דיברטיקוליטיס
    בזמן ניתוח לא פוגעים באורטר ובמיוחד אם יש תשומת לב עקב כליה אחת

    טיומני אליזה ד"ר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיברטיקוליטיס - קולונוסקופיה
    אא
    17/01/2011

    בת 52 לאחר 5 התקפי דיברטיקוליטיס.
    לאחר המקרה הראשון, לפני 5 שנים בצעתי קולונוסקופיה. הכל היה תקין ללא כל ממצאים, רק נראו סעיפים רבים במעי. 3 ימים לאחר הקולונוסקופיה ההיא קיבלתי התקף דיברטיקוליטיס חזק מאוד.
    כעת הופניתי שוב לקולונוסקופיה.
    קים בי חשש גדול הן שלא יקרה נקב במעי בגלל הסעיפים הרבים והן בגלל ההתקף החזק שקרה בעקבות הבדיקה בפעם הקודמת.
    האם אפשר לבצע קולונוסקופיה וירטואלית במקום ? האם זה מתאים לגלות נזקי דיברטיקוליטיס במעי ?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיברטיקוליטיס - קולונוסקופיה - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    17/01/2011

    שלום לזיוה
    השאלה החשובה מה הסיבה לקולונו חוזר לאחר 5 שנים? יש סיפור משפחתי? אם לא -לא צריך - רק פעם ב 10 שנים אם אין סיכון מוגבר .אפשר לבצע קולוגרפיה וירטואלית בהחלט

    בהצלחה
    דר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיברטיקוליטיס
    פז
    17/01/2011

    לאחרונה עשיתי בדיקת CT וגילו לי סימני דלקת התואם ממקום ראשון לדיברטיקוליטיס טופלתי על ידי אנטיביוטיקה דרך הוריד ולאחר מכן דרך הפה, שוחררתי הבייתה במצב טוב ללא כאבים ללא חום, עכשיו אני ממש לקראת סיום האנטיביוטיקה אני מרגיש טוב אבל מטריד אותי שלעיתים צורב לי בבטן התחתונה השמאלית , אני קצת חושש שאחרי שאסיים עם הכדורים הכאב יחזור אשמח לשמוע חוות דעת..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיברטיקוליטיס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיברטיקוליטיס - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    17/01/2011

    שלום פז
    מחלת הסעיפים היא מאוד נפוצה באוכלוסיה מערבית ושכיחותה עולה עם הגיל.
    כן ,את צודקת ,לאחר התקף ראשן תדירות עלולה לגבור
    אי אפשר לתתת לך הדרכה דרך האינטרנט-כדאי שתפני לרופא גסטרו לקבלת הדרכה וטיפול מונע קבוע
    בהצלחה ותרגישי טוב
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמו מן נפיחות במעיים
    שני
    16/01/2011

    שלום,
    לעיתים קרובות, כשאני שמה את היד שלי מתחת לתבור מצד שמאל, אני גם מרגישה דופק חזק וגם מרגישה כמו משהו קשה, כאילו נפיחות...כאילו משהו שם מדולק.. כנ"ל באזור התבור.. באותו מקום מצד ימין לעומת זאת הבטן רכה ואין הרגשה של משהו חריג.... האם זה משהו שצריך להדאיג?אני בת 22. עשיתי אולטראסאונד בטן עליונה ותחתונה ולא נמצא משהו חריג כולל אאורטה בטנית שיצא ברוחב תקין...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כמו מן נפיחות במעיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמו מן נפיחות במעיים - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    16/01/2011

    שלום אלינור
    תחושת דופק באיזור הבטן מועברת מכלי הדם הגדולים העוברים שם וזה לא נחשב למחלה .תפיחות הבטן שניתנת למישוש יכולה לנבוע מהגזים בתוך המעי אשר גורמים לתחושת תפיחות.

    תרגישי טוב
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיואשת כבר.. בעיות מעיים
    שני
    14/01/2011

    שלום, שמי בר ואני בת 21.. לפני כחודש מצאו אצלי את חיידק ההליקובקטר לאחר שסבלתי מכאבי בטן, עצירויות, צרבות ובחילות.. אני עכשיו סיימתי את הטיפול המשולש והמצב נראה רק יותר גרוע.. קשה לי לאכול בגלל הבחילות המרובות.. אני לא מצליחה לישון כמו שצריך בלילה.. הבטן שלי עושה רעשים ומרגישהה כאילו היא מתכווצת, כמו הרגשה של רעב רק שזה לא בדיוק מרעב.. אני מרגישה רע רוב היום , כמו חולה.. אין לי חום, הכי גבוה שהגיע לי זה 37.1 .. אני סובלת כבר שישה חודשים מכל הסימפטומים.. בדיקת אולטראסאונד של בטן עליונה ותחתונה יצאה תקינה, סיגמואידוסקופיה יצאה תקינה עד כ50 סמ מהמעי הגס, אובחנה רק פיסורה.. אני כבר לא יודעת מה לעשות .. אני לא יוצאת מהבית, לא הולכת לעבודה.. אני גם אמטופובית ומתחילה לחשוש שלאט לאט נהיית גם אגרופובית.. אני הולכת לפסיכולוג.. אבל כל פעם זה נהיה יותר ויותר נוראי.. לא מצליחה לישון כמו שצריך בלילה.. אני לא יודעת מה לעשות כבר... האם זה משהו כמו סרטן? מה זה כבר יכול להיות? אני בחורה בריאה בדר"כ ורק בחצישנה האחרונה מאוד סובלת.. יש לציין שלאחותי יש קרוהן . תודה מראש...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מיואשת כבר.. בעיות מעיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחזיקי מעמד

    לנה
    20/03/2012

    היי בר ממש נגע לי ללב כשקראתי את מה שכתבת.לפי מה שאת מתארת וגם לפי תשובה של רופא, יש סיכוי שפשוט יש לך מעי רגיש. גם לי יש אותה בעיה כבר הרבה שנים. אני רוצה להרגיע אותך שזה לא גורם לשום מחלות אחרות, אבל גם אי אפשר לרפא את זה, פשוט צריך ללמוד לחיות עם זה. אני ניסיתי את פרוביוטיקה וזה באמת מקל. תשימי לב גם לתזונה, יש מוצרים שגורמים ליותר נפיחויות ויש כאלו שלפחות. לי אישית הכי קל דברי חיטה, תנסי לנהל יומן אכילה, כך תוכלי לדעת מה גורם ליותר נפיחויות. כמה שנפיחות יותר קטנה, כך יש פחות כאבים. אגב לי גם עוזר שמן מנטה, את יכולה לנסות אותו בטיפות לשימוש פנימי או בכדורים שנקראים COLPERMIN. אין צורך במרשם וזו נחשבת תרופה טבעית. והכי חשוב אל תלחצי, זה לא מחלה סופנית, זה לא מפתח שום מחלות אחרות, פשוט המעי שלך רגיש יותר לאוכל... כמו שיש אנשים שהם רגישים יותר לשמש ונשרפים מהר ויש כאלו שיכולים להיות יום שלם בחוץ ולא יקרה להם כלום. זה בדיוק אותו דבר, קשה להשלים עם זה, אני ממש מבינה אותך, עבר הרבה זמן עד שקיבלתי את זה, אבל תראי שברגע שתקבלי את זה כמו שזה ותתחילי ללמוד את המעי שלך, "להתיידד" איתו, תרגישי טוב יותר. ותדעי שאת לא לבד, יש הרבה אנשים שסובלים מתסמונת מעי רגיש, את יכולה לפנות לפורומים וקבוצות שחולקים את הניסיון שלהם ותומכים אחד בשני, תוכלי למצוא הרבה מידע שימושי בנושא. אני מאחלת לך רק בראיות. לנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיואשת כבר.. בעיות מעיים - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    15/01/2011

    שלום בר
    דבר הכי חשוב זה לא להתיאש כי את בחורה בריאה ביסודה והבעיות הן רק לאחרונה
    נתחיל מזה שאם לאחותך יש מחלת קרון אזי חשוב לוודה שאין לך גם (שזה מאוד לא סביר )-אם לא עשית -היתי ממליצה לבצע בדיקת CT-ENTEROGRAPHY שהיא מאוד מדוייקת לכל מחלות של מערכת העיכול
    במידה והיא תקינה אז יש סיכוי שכל הבעיות הן בתחום מחלות פונקציאונאליות ואז כדי לשקול טיפול המכוון להורדת רמת הסטראס תרופות מסוג SSRI
    במקביל כדי לנסות ל 6 שבועות דיאטה ללא לקטוזה (ללא חלב שוקולד גלידה קצפת ) ולקחת לתקופה מסודרת קפסולות פרוביוטיקה אשר מאזנים חיידקים "טובים" בבטן מסוג CO-BIOTIC - שני כדורים ביום לפחות 3-6 חודשים
    יש כדור שמוריד התכצויות בבטן שנקרא COLOTAL -לוקחים 3 ביום
    בהצלחה
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ד"ר

    שני
    15/01/2011

    תודה ד"ר, סוף סוף מישהו שלא אומר לי 'גשי לרופא שלך' כאילו אני לא יודעת שזה מה שצריך לעשות.. למי אני צריכה לפנות כדי לקבל את הכדורים הללו? רק גסטרואנטרולוג? זה באמת מייאש זה משפיע לי על חיי היום - יום, היחסים עם החברים הקרובים והכי חשוב לי- עם חבר שלי..

    אבל האם זה נשמע לך כמחלה כלשהי? אמנם אני חרדתית ופחדנית אבל אני לא חושבת אפילו בכיוון של קרוהן, הפחד שלי הוא בגלל שאני אמטופובית אז אני מפחדת מדברים שקשורים למערכת העיכול... תודה לך!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ד"ר - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    02/04/2012

    תרופות אלו ניתנים לפי מרשם רפואי -אפילו מרופא משפחה
    אבל לפני זה תבצעי בדיקת CT של מעי הדק לשלול מחלת קרון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ד"ר - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    15/01/2011

    גם רופה משפחה יכול לתת קולוטל ופרוביוטיקה קונים לב דללא מרשם לפי שם שרשמתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליקובקטר
    ריקי
    14/01/2011

    עשיתי בדיקת נשיפה והסיבה הייתה צרבות וכאבי בטן ומצאו אצלי חיידק בקיבה רציתי לשאול אם זה מדבק ?ומה גורם להמצאות חיידק ?ואם אפשר לשאול מה מותר לאכול ומה אסור?ואם אפשר לטול אדוויל או שזה פוגע בקיבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הליקובקטר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליקובקטר - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    15/01/2011

    שלום לריקי
    נתחיל מזה שאדוויל יכול לפגוע ברירית הקיבה ותריסריון כי הוא מכיל חומר דמוי אספירין -לא לקחת הרבה-עדיף אופטלגין או אקמור
    שכיחות החיידת במשפחות ואצל בני זוג גבוהה יותר -חיידק הזה נפוץ מאוד כולל בחלל הפה אך רק אצל חלק קטן מהאנשים הוא גורם למחלה

    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעות לוואי - אימוראן
    שלומי
    13/01/2011

    שלום, בן 47 נמצא בטיפול באימוראן לאחר אבחנה של קרוהן בקולונוסקופיה וCT . ראוי להדגיש כי איני סובל מכל תופעה אופיינית לקרוהן, ללא כאבים, משקל ותיאבון תקינים, יציאות תקינות לרוב. לאחר כשבועיים וחצי שלי טיפול באימוראן 50 מ"ג קיבלתי חום נמוך 37.5-7 למשך כשבוע שלווה בנפיחות בבלוטות בצידי הצוואר ובכאבי ברכיים. למרות שהרופא המליץ לי להמשיך ליטול את הכדור הפסקתי. לאחר בדיקת דם אובחן זיהום חיידקי שטופל באוגמנטין ופלג'יל, אחרי שבוע הכל חלף. התחלתי שוב ליטול אימוראן ותוך יום חזרו להם החום וכאבי הברכיים, לאחר יומיים נוספים הפסקתי ליטול והכל הסתדר, החום חלף והברכיים הפסיקו לכאוב. מיותר לציין ששוב הרופא המליץ להמשיך וליטול את הכדור ואני הפסקתי. האם התופעות אופייניות לכדור? אם כן, האם המשמעות היא שהכדור אינו מתאים לי? מה הטיפול החליפי במראה זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תופעות לוואי - אימוראן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעות לוואי - אימוראן - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    13/01/2011

    שלום לשלומי
    חסרים הרבה פרטים רפואים בנוגע למחלתך -אם אין לך שום תופעות של מחלה אז מדוע עשתה בדיקות ? למה לטפל? למה אימוראן? מה יהיה קריטאריון להצלחה אם אין לך תלונות ?
    מה שאתה מתאר פעמים בבירור מצביע על אי סבילות לטיפול זה ולא נראה שי טעם להתעקש
    יש הרבה תרופות אחרות
    תשקול אולי לפנות לחוות דעת נוספת לדמות בולטת בתחום IBD בארץ
    בהצלחה
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אימוראן

    שלומי
    13/01/2011

    ההמלצה היתה של מספר רופאים, כארבעה, כולל א.ד. אליה פניתי באופן פרטי. התלונה היתה בעיקר כאבי בטן (עליונה) אחת לחצי שנה במשך כ-7-8 שנים שהיו חולפים ספונטאנית. לדברי הגסט' הם היוו חסימות מעי, לעיתים יציאות ריריות, תחושות של גזים ואי נוחות בבטן, אנמיה גבולית. בקולונוסקופיה אובחנה דפורמציה באזור השסתום וכניסה לפיסטולה (נשלל בCT) , נלקחה ביופסיה ונמצא רירית עם תסנין דלקתי חריף וכרוני, נראו מוקדי תסנין דלקתי החודרים לבלוטות, נראה דלדול קל בתאי גביע. לא נמצאו גרנולומות או תאי ענק. קטע אחד מכוייב בחלקו וקטע אחר מורכב כולו מרקמת גרעון. בביצוע patency capsule , קפסולה לא עברה. לפי CT "קטע קצר 3.5 ס"מ במסתם איליאוצקלי ובמעי הדק הסופי עם סימנים למחלת מעי דלקתית המתאימה למחלת קרוהן"
    תודה על ההתייחסות המהירה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אימוראן - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    15/01/2011

    פירות ששלחתה באמת מחשיר לקרון אך אני עדיין בדעה שטיפול באימוראן לטאמתאים לך ויש לבחור טיפול אחר. אם אתה בהתקף כעת אז אפשר לפנות לאיכילוב יש שם מחקר טוב מאוד עם טיפול בכדורי קופקסון במכון גסטרו
    בהצלחה
    ד"ר טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום