מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תשובה פתולוגיתדניאל27/01/2011
שלום רב
אמי בת 65 עברה ניתוח להסרת גידול במעי הגס לפני שלושה שבועות אם תוכלו בבקשה להסביר לי מהי המשמעות של התוצאה הזאת ומה אתם ממליצים לאחר אבחנה זו
right coectomy specimen : moderately differentiated adenocarcinoma mucin secreting 5.8cm in diameter extending to the subserosa proximal distal and radial surgical margins are free of tumor in addition 3 tubular adenomas with low grade intermediate dysplasia
appendix without significant changes
pericolonic fatty tissue :
metastatic carcinoma in 1 out of 13 lymph nodes without extracapsular extension
תודה רבה אתם עושים עבודה מבורכת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה פתולוגית - תגובה
ד''ר אליזה טיומני30/01/2011שלום דניאל
התשובה של פרפרט היתוחי ציין שהגידול היה בגודל כ 6 סמ' היה מסוג קרצינומה עם התמיינות ממוצאת ומפרישה מוצין אך לא עוברת את הסרוזה שזה שיכבה שמכסה את המעי מבחוץ.חתך הניתוחי עבר בריקמה בריאה אך יש מעורבות של בלוטת לימפה 1 דבר אשר מעלה את הדרגה לC -ויש צורך בהמך טיפול כימי
דר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך תשובה פתולוגית
דניאל30/01/2011תודה על התשובה לפי הממצאים את יודעת איזה שלב זה של הסרטן האם הנגע בלימפה זו גרורה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך בירור בדיקת קולונסקופיהשרית27/01/2011
שלום רב,
הנני ביצעתי בדיקת קולונסקופיה בקופה, אך היה ניתן לבצעה באופן חלקי
מכיוון שהמעי שלי מגולגל ושלחו אותי להמשך בירור לעשות את הבדיקה חוקן בריום או קולונסקופיה וירטואלית.
השאלה שלי היא : מבחינת אמינות הבדיקה איזה בדיקה מבין השניים כדאי לעשות?
אודה לתשובה,
שרית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך בירור בדיקת קולונסקופיה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני30/01/2011שלום שרית
היום בדיקה וירטואלית לגמרי החליפה את החוקן בריום-היא מדוייקת יותר ונוחה לחולה וכמובן בודקת כל הבטן על עבריו
הצלחה
דר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דם סמוי בצואהאורי26/01/2011
כיצד ניתן להסביר את העובדה שבקופוץ חולים שונות הבדיקות שונות ?
בקופ"ח כללית מספקים ערכה הדורשת 3 דגימות כפולות במשך 3 ימים
הם גם מסבירים מה מותר ומה אסור לאכול וכיצד יש לנהוג לפני הבדיקה, מתי לא כדאי לבצע את הבדיקה וכו'
לעומת זאת, בקופ"ח מאוחדת יש כלי לדגימה אחת (5 נגיעות בתוצרת) אין מגבלות ואיסורים, האם הם יותר חכמים מכולם ?
או שמא הם רוצים יותר בדיקות קולונוסקופיה מכולם ???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם סמוי בצואה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני30/01/2011שלום אורי
ההסבר פשוט יותר-הם משתמשים ערכות שונות ובהתאם הטכניקה משתנת.
בהצלחה
דש"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת סיגמויהושוע23/01/2011
עברתי היום בדיקה חוזרת (אחרי שנה) , האנדוסקופ הוחדר לעומק 50 סמ". בעומק 13 ס"מ מפי הטבעת נצפו 2 פוליפים מסוג ססילי, קטנים בגודל 4 מ"מ , נלקחה ביופסיה. ברצוני לציין כי לפני שנה בעומק של 10 ס"מ מפי הטבעת נכרת פוליפ בגודל 5 מ"מ . האם עלי להיות מודאג? מה אני אמור לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת סיגמו - תגובה
ד''ר אליזה טיומני24/01/2011שלום ליהושוע
לפי תשובה היסטולוגית של פוליפים יחליטו הרופאים עם יש צורך בבדיקה מלאה והמשך מעקב
אין מספיק פרטים רפואיים בכדי למסור לך תשובה מפורטת יותר
בברכה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקותשני23/01/2011
שלום,
בגלל תלונות לגבי מערכת העיכול : כאבי בטן, התכווצויות של הקיבה, עצירות\שלשולים, בחילות קשות, צרבות , טעם מר בפה, רעשים מהקיבה וכאבים בבטן העליונה הופניתי לבדיקות דם.
ספירת דם יצאה תקינה פרט ללימפוציטים שהופיעו 44 כאשר הגבול הוא 43 ושקיעת דם 22 כאשר הגבול הוא 20. הבנתי מהרופאים שאלו תוצאות לא מדאיגות
בבדיקת ASCA ANCA וCRP
CRP יצא תקין (קטן מ-0.5)
ASCA LGA יצא 6.5
ASCA LGG יצא 19.7
ANCA יצא שלילי
מה זה אומר בעצם? על מה זה מצביע?
יש לאחותי קרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקות - תגובה
ד''ר אליזה טיומני24/01/2011שלום שני
תוצאות הללו הן לא מדעיגות והרושם שמדובר בבעיה אחרת ולא מחלת קרון כי אין שום סיממנים של דלקת . לכן יש לפנות לכיוונים אחרים.
עקב חסר בפרטים לא אוכל להרחיב יותר
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוליטיס והריוןקומנט23/01/2011
שלום רב,
כמובן שלא כתחליף לייעוץ מקצועי, אלא רק כנקודת פתיחה,
נשמח למידע קצר ולא מחייב, במידה ויש בפורום הזה בעלי ידע, במידה ולא לרוונטי - נא להתעלם.
תודה רבה !
1. האם קוליטיס מגדיר את ההריון כהריון בסיכון ? (כלומר, האם בהגדרה ההריון הינו מוגדר בסיכון ויהיה במעקב ?)
2. מה המשמעות בפועל של הריון בסיכון ? שיוך למחלקה מסוימת בבית חולים ? יותר מעקב ? יותר בדיקות ? מה בדיוק ?
3. מה משך תקופה הרגיעה המומלצת לפני כניסה להריון ? (רגיעה מהתקף בשל הקוליטיס)
4. מה ההגדרה של תקופה רגיעה ? (תקופה רצופה ללא התפרצות כלל ? כתלות בחומרת ההתפרצות ? תלות ברמת ה CRP ?)
5. במידה ואמצע תקופה ההמתנה לכניסה להריון, תקופת הרגיעה מופרעת, האם יש להמתין מחדש, או כתלות ברמת ההפרעה ?
6. מה המינון והתקופה המומלצת של חומצה פולית ?
7. מה המינון והתקופה המומלצת של אומגה 3 ?
8. האם מומלץ במהלך ההריון להגביר את מינון התרופות ע"מ לצמצם את הסיכוי הלתפרצות ?
9. האם התשובות הנ"ל משתנות כתלות בטרימסטר ההריון, או זהות לשלושתם ?
10. האם כדאי לבצע בירור בנוגע לקרישיות יתר ? האם יש סיבה שלא ?
תודה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוליטיס והריון - תגובה
ד''ר אליזה טיומני24/01/2011לקומנט
מעל מחצית השאלות כדי להפנות לרופא נשים שאצלו האשה במעקב
לשאר השאלות לא ניתן לענות גם בגלל ההיקף הגדול וגם מכיוון שכל מקרה לגופו-היום למעשה אפשר להרות גם עם הטיפול המקסימלי כולל תרופות ביולוגיות -אם אין ילדים ו למשל כו'
חייבים להתיעץ עם רופא גסטרו שעוקב אחרי החולה .
בגדול -כמה שהמחלה רגועה יותר ותקופה ארוכה יותר -כך טוב יותר אך שוב כל מקרה והמהלך שלו
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיל 18- דם חד פעמי בצואה+בשתן ללא שלי22/01/2011
ום קשר למחזור, מלווה בכאבי בטן עליונה ותחתונה.
מודאגת!!!
אשמח לפרשנות :).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל 18- דם חד פעמי בצואה+בשתן ללא ש - תגובה
ד''ר אליזה טיומני24/01/2011שלום ללי
אין שום פרטים וקשה לענות לך. באופן כללי - אף פעם לא עוברים על סדר היום בתלונה של דמם רקטלי-חייבים להיבדק ע" הרופא פרוקטולוג או גסטרואנטרולוג.
בנוגע לשתן -שכיח בעת זהום בדרכי השתן -כדי לעשות בדיקת שתן כולל תרבית וכמובן להתיעץ עם רופא משפחה שלך
תרגישי טוב
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצע קרוב לפי הטבעתחן19/01/2011
שלום,
לאחורנה יצא לי פצע אדום הנראה כמו חצ'קון בפי הטבעת (מין גוש שומני אדום)
בפצע הוא בשריר של פי הטבעת כלומר באיזור הישבן ולא בפי הטבעת.
הכאבים הם ברגע שאני מתיישב ולא בצואה
מה זה יכול להיות ?
תודה,
חן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהמשך לשאלה
חן19/01/2011הפצע מפתח דימום קל מאזור המוגלה
מה זה יכול להיות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכירקוליטיסאא18/01/2011
אני חיה עם כליה אחת שמאלית. מאחר והיו לי כמה פעמים התקפי דיבירקוליטיס עלול להיוצר מצב שאצטרך לעשות ניתוח במעי הגס. השאלה שלי האם תוך כדי ניתוח לא יכול להפגע הצינור שיוצא מהכליה לשלפוחית השתן. אני ממש דואגת. בתודה מראש על התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכירקוליטיס - תגובה
ד''ר אליזה טיומני19/01/2011אפשר לנסות להימנע מהניתוח במידה ואת ממלא בקפדנות את ההורעות טיפול מונע דיברטיקוליטיס
בזמן ניתוח לא פוגעים באורטר ובמיוחד אם יש תשומת לב עקב כליה אחת
טיומני אליזה ד"ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיברטיקוליטיס - קולונוסקופיהאא17/01/2011
בת 52 לאחר 5 התקפי דיברטיקוליטיס.
לאחר המקרה הראשון, לפני 5 שנים בצעתי קולונוסקופיה. הכל היה תקין ללא כל ממצאים, רק נראו סעיפים רבים במעי. 3 ימים לאחר הקולונוסקופיה ההיא קיבלתי התקף דיברטיקוליטיס חזק מאוד.
כעת הופניתי שוב לקולונוסקופיה.
קים בי חשש גדול הן שלא יקרה נקב במעי בגלל הסעיפים הרבים והן בגלל ההתקף החזק שקרה בעקבות הבדיקה בפעם הקודמת.
האם אפשר לבצע קולונוסקופיה וירטואלית במקום ? האם זה מתאים לגלות נזקי דיברטיקוליטיס במעי ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיברטיקוליטיס - קולונוסקופיה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני17/01/2011שלום לזיוה
השאלה החשובה מה הסיבה לקולונו חוזר לאחר 5 שנים? יש סיפור משפחתי? אם לא -לא צריך - רק פעם ב 10 שנים אם אין סיכון מוגבר .אפשר לבצע קולוגרפיה וירטואלית בהחלט
בהצלחה
דר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיברטיקוליטיספז17/01/2011
לאחרונה עשיתי בדיקת CT וגילו לי סימני דלקת התואם ממקום ראשון לדיברטיקוליטיס טופלתי על ידי אנטיביוטיקה דרך הוריד ולאחר מכן דרך הפה, שוחררתי הבייתה במצב טוב ללא כאבים ללא חום, עכשיו אני ממש לקראת סיום האנטיביוטיקה אני מרגיש טוב אבל מטריד אותי שלעיתים צורב לי בבטן התחתונה השמאלית , אני קצת חושש שאחרי שאסיים עם הכדורים הכאב יחזור אשמח לשמוע חוות דעת..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיברטיקוליטיס - תגובה
ד''ר אליזה טיומני17/01/2011שלום פז
מחלת הסעיפים היא מאוד נפוצה באוכלוסיה מערבית ושכיחותה עולה עם הגיל.
כן ,את צודקת ,לאחר התקף ראשן תדירות עלולה לגבור
אי אפשר לתתת לך הדרכה דרך האינטרנט-כדאי שתפני לרופא גסטרו לקבלת הדרכה וטיפול מונע קבוע
בהצלחה ותרגישי טוב
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמו מן נפיחות במעייםשני16/01/2011
שלום,
לעיתים קרובות, כשאני שמה את היד שלי מתחת לתבור מצד שמאל, אני גם מרגישה דופק חזק וגם מרגישה כמו משהו קשה, כאילו נפיחות...כאילו משהו שם מדולק.. כנ"ל באזור התבור.. באותו מקום מצד ימין לעומת זאת הבטן רכה ואין הרגשה של משהו חריג.... האם זה משהו שצריך להדאיג?אני בת 22. עשיתי אולטראסאונד בטן עליונה ותחתונה ולא נמצא משהו חריג כולל אאורטה בטנית שיצא ברוחב תקין...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמו מן נפיחות במעיים - תגובה
ד''ר אליזה טיומני16/01/2011שלום אלינור
תחושת דופק באיזור הבטן מועברת מכלי הדם הגדולים העוברים שם וזה לא נחשב למחלה .תפיחות הבטן שניתנת למישוש יכולה לנבוע מהגזים בתוך המעי אשר גורמים לתחושת תפיחות.
תרגישי טוב
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיואשת כבר.. בעיות מעייםשני14/01/2011
שלום, שמי בר ואני בת 21.. לפני כחודש מצאו אצלי את חיידק ההליקובקטר לאחר שסבלתי מכאבי בטן, עצירויות, צרבות ובחילות.. אני עכשיו סיימתי את הטיפול המשולש והמצב נראה רק יותר גרוע.. קשה לי לאכול בגלל הבחילות המרובות.. אני לא מצליחה לישון כמו שצריך בלילה.. הבטן שלי עושה רעשים ומרגישהה כאילו היא מתכווצת, כמו הרגשה של רעב רק שזה לא בדיוק מרעב.. אני מרגישה רע רוב היום , כמו חולה.. אין לי חום, הכי גבוה שהגיע לי זה 37.1 .. אני סובלת כבר שישה חודשים מכל הסימפטומים.. בדיקת אולטראסאונד של בטן עליונה ותחתונה יצאה תקינה, סיגמואידוסקופיה יצאה תקינה עד כ50 סמ מהמעי הגס, אובחנה רק פיסורה.. אני כבר לא יודעת מה לעשות .. אני לא יוצאת מהבית, לא הולכת לעבודה.. אני גם אמטופובית ומתחילה לחשוש שלאט לאט נהיית גם אגרופובית.. אני הולכת לפסיכולוג.. אבל כל פעם זה נהיה יותר ויותר נוראי.. לא מצליחה לישון כמו שצריך בלילה.. אני לא יודעת מה לעשות כבר... האם זה משהו כמו סרטן? מה זה כבר יכול להיות? אני בחורה בריאה בדר"כ ורק בחצישנה האחרונה מאוד סובלת.. יש לציין שלאחותי יש קרוהן . תודה מראש...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחזיקי מעמד
לנה20/03/2012היי בר ממש נגע לי ללב כשקראתי את מה שכתבת.לפי מה שאת מתארת וגם לפי תשובה של רופא, יש סיכוי שפשוט יש לך מעי רגיש. גם לי יש אותה בעיה כבר הרבה שנים. אני רוצה להרגיע אותך שזה לא גורם לשום מחלות אחרות, אבל גם אי אפשר לרפא את זה, פשוט צריך ללמוד לחיות עם זה. אני ניסיתי את פרוביוטיקה וזה באמת מקל. תשימי לב גם לתזונה, יש מוצרים שגורמים ליותר נפיחויות ויש כאלו שלפחות. לי אישית הכי קל דברי חיטה, תנסי לנהל יומן אכילה, כך תוכלי לדעת מה גורם ליותר נפיחויות. כמה שנפיחות יותר קטנה, כך יש פחות כאבים. אגב לי גם עוזר שמן מנטה, את יכולה לנסות אותו בטיפות לשימוש פנימי או בכדורים שנקראים COLPERMIN. אין צורך במרשם וזו נחשבת תרופה טבעית. והכי חשוב אל תלחצי, זה לא מחלה סופנית, זה לא מפתח שום מחלות אחרות, פשוט המעי שלך רגיש יותר לאוכל... כמו שיש אנשים שהם רגישים יותר לשמש ונשרפים מהר ויש כאלו שיכולים להיות יום שלם בחוץ ולא יקרה להם כלום. זה בדיוק אותו דבר, קשה להשלים עם זה, אני ממש מבינה אותך, עבר הרבה זמן עד שקיבלתי את זה, אבל תראי שברגע שתקבלי את זה כמו שזה ותתחילי ללמוד את המעי שלך, "להתיידד" איתו, תרגישי טוב יותר. ותדעי שאת לא לבד, יש הרבה אנשים שסובלים מתסמונת מעי רגיש, את יכולה לפנות לפורומים וקבוצות שחולקים את הניסיון שלהם ותומכים אחד בשני, תוכלי למצוא הרבה מידע שימושי בנושא. אני מאחלת לך רק בראיות. לנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיואשת כבר.. בעיות מעיים - תגובה
ד''ר אליזה טיומני15/01/2011שלום בר
דבר הכי חשוב זה לא להתיאש כי את בחורה בריאה ביסודה והבעיות הן רק לאחרונה
נתחיל מזה שאם לאחותך יש מחלת קרון אזי חשוב לוודה שאין לך גם (שזה מאוד לא סביר )-אם לא עשית -היתי ממליצה לבצע בדיקת CT-ENTEROGRAPHY שהיא מאוד מדוייקת לכל מחלות של מערכת העיכול
במידה והיא תקינה אז יש סיכוי שכל הבעיות הן בתחום מחלות פונקציאונאליות ואז כדי לשקול טיפול המכוון להורדת רמת הסטראס תרופות מסוג SSRI
במקביל כדי לנסות ל 6 שבועות דיאטה ללא לקטוזה (ללא חלב שוקולד גלידה קצפת ) ולקחת לתקופה מסודרת קפסולות פרוביוטיקה אשר מאזנים חיידקים "טובים" בבטן מסוג CO-BIOTIC - שני כדורים ביום לפחות 3-6 חודשים
יש כדור שמוריד התכצויות בבטן שנקרא COLOTAL -לוקחים 3 ביום
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר
שני15/01/2011תודה ד"ר, סוף סוף מישהו שלא אומר לי 'גשי לרופא שלך' כאילו אני לא יודעת שזה מה שצריך לעשות.. למי אני צריכה לפנות כדי לקבל את הכדורים הללו? רק גסטרואנטרולוג? זה באמת מייאש זה משפיע לי על חיי היום - יום, היחסים עם החברים הקרובים והכי חשוב לי- עם חבר שלי..
אבל האם זה נשמע לך כמחלה כלשהי? אמנם אני חרדתית ופחדנית אבל אני לא חושבת אפילו בכיוון של קרוהן, הפחד שלי הוא בגלל שאני אמטופובית אז אני מפחדת מדברים שקשורים למערכת העיכול... תודה לך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר - תגובה
ד''ר אליזה טיומני02/04/2012תרופות אלו ניתנים לפי מרשם רפואי -אפילו מרופא משפחה
אבל לפני זה תבצעי בדיקת CT של מעי הדק לשלול מחלת קרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר - תגובה
ד''ר אליזה טיומני15/01/2011גם רופה משפחה יכול לתת קולוטל ופרוביוטיקה קונים לב דללא מרשם לפי שם שרשמתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הליקובקטרריקי14/01/2011
עשיתי בדיקת נשיפה והסיבה הייתה צרבות וכאבי בטן ומצאו אצלי חיידק בקיבה רציתי לשאול אם זה מדבק ?ומה גורם להמצאות חיידק ?ואם אפשר לשאול מה מותר לאכול ומה אסור?ואם אפשר לטול אדוויל או שזה פוגע בקיבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הליקובקטר - תגובה
ד''ר אליזה טיומני15/01/2011שלום לריקי
נתחיל מזה שאדוויל יכול לפגוע ברירית הקיבה ותריסריון כי הוא מכיל חומר דמוי אספירין -לא לקחת הרבה-עדיף אופטלגין או אקמור
שכיחות החיידת במשפחות ואצל בני זוג גבוהה יותר -חיידק הזה נפוץ מאוד כולל בחלל הפה אך רק אצל חלק קטן מהאנשים הוא גורם למחלה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי - אימוראןשלומי13/01/2011
שלום, בן 47 נמצא בטיפול באימוראן לאחר אבחנה של קרוהן בקולונוסקופיה וCT . ראוי להדגיש כי איני סובל מכל תופעה אופיינית לקרוהן, ללא כאבים, משקל ותיאבון תקינים, יציאות תקינות לרוב. לאחר כשבועיים וחצי שלי טיפול באימוראן 50 מ"ג קיבלתי חום נמוך 37.5-7 למשך כשבוע שלווה בנפיחות בבלוטות בצידי הצוואר ובכאבי ברכיים. למרות שהרופא המליץ לי להמשיך ליטול את הכדור הפסקתי. לאחר בדיקת דם אובחן זיהום חיידקי שטופל באוגמנטין ופלג'יל, אחרי שבוע הכל חלף. התחלתי שוב ליטול אימוראן ותוך יום חזרו להם החום וכאבי הברכיים, לאחר יומיים נוספים הפסקתי ליטול והכל הסתדר, החום חלף והברכיים הפסיקו לכאוב. מיותר לציין ששוב הרופא המליץ להמשיך וליטול את הכדור ואני הפסקתי. האם התופעות אופייניות לכדור? אם כן, האם המשמעות היא שהכדור אינו מתאים לי? מה הטיפול החליפי במראה זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות לוואי - אימוראן - תגובה
ד''ר אליזה טיומני13/01/2011שלום לשלומי
חסרים הרבה פרטים רפואים בנוגע למחלתך -אם אין לך שום תופעות של מחלה אז מדוע עשתה בדיקות ? למה לטפל? למה אימוראן? מה יהיה קריטאריון להצלחה אם אין לך תלונות ?
מה שאתה מתאר פעמים בבירור מצביע על אי סבילות לטיפול זה ולא נראה שי טעם להתעקש
יש הרבה תרופות אחרות
תשקול אולי לפנות לחוות דעת נוספת לדמות בולטת בתחום IBD בארץ
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאימוראן
שלומי13/01/2011ההמלצה היתה של מספר רופאים, כארבעה, כולל א.ד. אליה פניתי באופן פרטי. התלונה היתה בעיקר כאבי בטן (עליונה) אחת לחצי שנה במשך כ-7-8 שנים שהיו חולפים ספונטאנית. לדברי הגסט' הם היוו חסימות מעי, לעיתים יציאות ריריות, תחושות של גזים ואי נוחות בבטן, אנמיה גבולית. בקולונוסקופיה אובחנה דפורמציה באזור השסתום וכניסה לפיסטולה (נשלל בCT) , נלקחה ביופסיה ונמצא רירית עם תסנין דלקתי חריף וכרוני, נראו מוקדי תסנין דלקתי החודרים לבלוטות, נראה דלדול קל בתאי גביע. לא נמצאו גרנולומות או תאי ענק. קטע אחד מכוייב בחלקו וקטע אחר מורכב כולו מרקמת גרעון. בביצוע patency capsule , קפסולה לא עברה. לפי CT "קטע קצר 3.5 ס"מ במסתם איליאוצקלי ובמעי הדק הסופי עם סימנים למחלת מעי דלקתית המתאימה למחלת קרוהן"
תודה על ההתייחסות המהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאימוראן - תגובה
ד''ר אליזה טיומני15/01/2011פירות ששלחתה באמת מחשיר לקרון אך אני עדיין בדעה שטיפול באימוראן לטאמתאים לך ויש לבחור טיפול אחר. אם אתה בהתקף כעת אז אפשר לפנות לאיכילוב יש שם מחקר טוב מאוד עם טיפול בכדורי קופקסון במכון גסטרו
בהצלחה
ד"ר טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

