מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תחליף לקולונוסקופיהיהודית15/11/2010
האם ידועה לכם בדיקת דם שיכולה להוות אינדיקציה מהימנה לקיומם של גידולים סרטניים או פוליפים טרום סרטניים במעי הגס ? קראתי מאמר שטוען כי נוכחות שני חלבונים CCSA-3 ו- CCSA-4 בבדיקת הדם (שהם פסולת של תאים סרטניים מתים) בעצם יכולה להיות תחליף ללקולונוסקופיה שהיא לא ממש יום כיף. בתודה על תשובתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחליף לקולונוסקופיה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני15/11/2010שלום ליהודית
כל יום שני וחמישי מופיעים מאמרים עם גילוי של כל מיני נוגדנים .אך רק מעטים עוברים את מבחן הזמן ונסיון קליני
לכן לצערנו נכון לכעת -אין תחליף לבדיקות אנדוסקופיות לגילוי מונע של מעי הגס
בצלחה לך ויש וכח
Sדר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחוצה מאוד מאוד!!!מורן15/11/2010
שלום לצוות הרופאים היקר!
טוב, מקווה שתוכלו להרגיע אותי, ולענות על שאלותיי במפורט.
אני בחורה בת 20, בריאה בדר"כ. לפני כחצי שנה עברתי ניתוח לכריתת התוספתן שהיה מודלק וגרם גם לנמק. ההחלמה לא הייתה קלה, אך לבסוף הכל חזר לקדמותו תודה לאל.
לפני כ-3 שנים בערך סבלתי המון מכאבים בבטן העליונה. עברתי בדיקות- דם, צואה,שתן, US, חוקן בריום, גסטרוסקופיה, תבחין נשיפה.. כל הבדיקות יצאו תקינות ברוך ה'! והגסטרואנטרולוג סיכם את המצב – תסמונת המעי הרגיז IBS.
העניין הוא שעכשיו המצב חזר ואף החריף.
כבר מעל חודש שאני סובלת מכאבים בבטן העליונה בעיקר. בנוסף בבטן האמצעית (האזור שמעל הטבור), מרגישה תחושת "שריפה" במקומות הללו ובנוסף מתחת לצלעות. (יש כאב גם בעת שיעול, התעטשות, וכל דבר שגורם ללחץ על אזור הקיבה).
אני סובלת מבחילות חריפות, גזים מרובים (שמתרבים לאחר אכילה) המון גיהוקים.
תחושה כללית לא טובה. חוסר תיאבון שהתווסף לאחרונה, (לפעמים דווקא התיאבון פתאום בסדר ואני רעבה והכל..)ולפעמים אחרי אכילה מועטה אני מרגישה שכבר שבעתי. מה שלא היה בעבר- כי התיאבון היה בריא והכל היה בסדר! יש גם תחושה של סלידה מאוכל מידי פעם וקושי לבלוע מהחשש להקיא.
(תופעה זו בעיקר בבוקר.)
לגבי היציאות- הייתה תקופה של עצירות, עכשיו יש תחושה של "לרוץ לשירותים" המון יציאות רכות (לא שילשולים ממש) לפעמים הצואה קשה, בקיצור המון שינויים אבל לא דם בצואה!
עשיתי בדיקות דם שיצאו תקינות עם ברזל מעט נמוך (אבל עניין הברזל היה נמוך גם שלא סבלתי מכאבי הבטן, והוא תוצאה של דימומים קשים במחזור). בדיקות צואה ושתן- תקינות. US- תקין.
ואני ממתינה לתשובה של תבחין הנשיפה לגילוי ההליקובקטור פילורי.
אני מוצפת חרדות, מוטרדת מאוד, ועל סף דמעות, מרגישה כבר תחושת חנק, קושי לנשום!
אני מאוד חוששת ממקרה של סרטן הקיבה, רופא המשפחה אמר להסיר דאגות מלבי וכי הוא לא חושב שמדובר בעניין רציני.
למרות זאת אני מוטרדת ברמות קשות !!!
אז האם זה יכול להיות חס ושלום סרטן הקיבה?? או שכל זה באמת יכול להיות החיידק??
אני יודעת שצריך להמתין בסבלנות לתשובות אך אני מרגישה שאני יוצאת מדעתי...
מצטערת על אורך המכתב מקווה שתבינו את הלחץ והחרדה שבהם אני נמצאת, ותענו לי שהכל בסדר ואפשר להירגע!
ממתינה לתשובתכם והמון המון תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחוצה מאוד מאוד!!! - תגובה
ד''ר אליזה טיומני15/11/2010שלום למורן
אני מקווה שאת מבינה שזה קשה לפתור את הבעיות שלך על גבי האתר אך על פניו לפי סיפור שאת מוסרת מאוד יתכן באמאת מדובר בעיה "תפקודית",מסוג IBS .את כבר עברת גסטרוסקופיה לפני 3 שנים ואין לך עדות לזהום בהליקובקטר -כל זה סימנים שאין לך סרטן בקיבה.
תכדי שתפני לקבלת עזרה ממשית במרפאת IBS אשר במיוחד נפתחה במכון גסטרו בבית חולים איכילוב בת"א
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד''ר טיומני המון המון תודה!
מורן16/11/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפענוח תוצאות הבדיקהלירון14/11/2010
אנטרוגרפי MRI להלן ממצאי בדיקת :
טכניקה: הבדיקה בוצעה לאחר שתיית אבילק במישורים אקסיאליים קורנליים וסגיטאליים.
. מ 20.10.10- CT בוצעה השוואה לבדיקת
התוויה קלינית: ירידה במשקל של 4 קילוגרמים, לפני 4 חודשיים היה שלשול ,ct בטן אנטוגרפי תקינה ללא סימני מחלה קרונס. בקולונסקופיה נראתה קוליטיס לא ספציפית.
ממצאים:
הושגה דיסנציה טובה של המעי לכל אורכו.
לא הודגמו אזורי עיבוי דופן.
אחרי הזרקה לא נצפו אזורים של האדרה פתולוגים.
הכבד והטחול ללא ממצא ראוי לציון.
אין עדות להיפרטרופיה של שומן מזינטריאלי ואין עדות לאדנופתיה.
אין עדות לנוזל חופשי בחלל הבטן.
לציין שדפנות הג'גונום מעט היפרטרופים, מעט מעובים,יש מקום לשלול צליאק.
הממצא הוא עדין מאוד ולא מאוד חשוד, אבל כיוון שאני לא מוצאת בעיה אחרת והילד יורד
במשקל , במידה והאופציה לא נשללה יש מקום לשלול אותה.
סיכום: פרט לעיבוי קל של דפנות הג'גונום ללא ממצאים מוקדים נוספים הראויים לציון.
יש לשלול צליאק.
תעזרו לי בבקשה לפענח את התוצאות , יש לי תור לרופר רק עוד שבוע ובינתיים אני רוצה לדעת מה הכיוון..
תודה רבה מראש !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בפענוח תוצאות הבדיקה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני15/11/2010שלוםל לירן
למעשה לא היה טעם אחרי בדיקת CT לבצע גם MRI -הבדיקות הופפות ולמעשה הן תקינות.הועלה חשד קל מאוד להתעבות דופן של חלק עליון של מעי הדק.קרוב לוודי שרופא כבר שלח אותכם לבדיקות דם לשלול מחלת צליאק שזה רגישות לקמח.אם לא אז כדי לבצע זאת כולל ביופסיות מהתריסריון
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה המהירה , שאלה נוספת
לירון15/11/2010את חושבת שלפי התוצאות של ה mri יכול להיות שמדובר במחלת קרוהן ?
כי בכל זאת אני לא מצליחה לעלות במשקל ומידי פעם כואבת לי הבטן ( לא משהו רציני , אבל בכל זאת מפריע ) ויש לי גם ריבוי של גזים . יש לציין שאין לי שלשולים והקאות והבדיקה של ההמוגלובין יצאה תקינה .
צליאק כבר נשלל .
תודה מראש !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה המהירה , שאלה נוספת - תגובה
ד''ר אליזה טיומני15/11/2010לפי תשובות אין חשד לקרון
כאבי בטן וגזים יכולים להיות במסגרת IBS =תסמונת מעי הרגיש
בנוגע למשקל-אין לי שום פרטים אבל כדי להיות במעקב של דיאטנית טובה ולראות מה ניתן להסיג
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצאי קולונסקופיהלחמית09/11/2010
אבקש התייחסותך לממצאים הבאים ב- בדיקת קולונסקופיה: 1מעי גס- בגובה 30 סמ'פוליפ בקוטר 4 מ"מ נכרת עם ביופטר. בגובה 45 ביציאה בליטה תת רירית בקוטר 3 סמ' שנראית כליפומה, עם רירית מעט היפרמית- דגימה בגובה 40 סמ'פוליפ ססילי בקוטר כ- 8 ממ' נכרת בלולאה. המלצה:ביצוע CT בטן לאישור נוסף שמדובר בליפומה בסיגמה - קולון יורד. אודה לך מאוד על הסבר האבחנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצאי קולונסקופיה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני10/11/2010שלום לימימה
ס"כ לא היו ממצאים מדעיגים בבדיקה של-נכרתו כמה פוליפים קטנים ונשלחו לבדיקה היסטולוגית -שזה חובה
כמו כן נראתה בליטה קטנה בתת רירית אשר נראתה לבודק כגושון שומני-ממצאים שכיחים במעי הגס שפירים.
במיקרים כאלו לא תמיד מבצעים בדיקת CT .המעי ממילה יבדק בבדיקה חוזרת כעבור מספר שנים עקב פוליפים שמצאו וז יסתכלו על זה שוב
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
לחמית10/11/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן תחתונה שמאליתעמיר09/11/2010
שלום.
בעברי לפני 10 שנים חליתי בנונסמינומה. אז עברתי טיפולי כימו +כריתת אשך ימין.
10 שנים היה לי שקט נפשי. בבדיקה לפני 8 חודשים באולטראסאונד התגלה מוקד זעיר בטחול אשר התברר בסופו של דבר כחסר משמעות וככזה שהיה שם גם לפני שנתיים. אך מאותו רגע החלו לי כאבי בטן. בצעתי שוב אולטרא סאונד בטן שיה תקין, בצעתי CT שהיה תקין. בצעתי קולונוסקופייה שבמלכה נכרתו 2 פוליפים (ואצטרך לעבור בדיקה שכזו גם בעוד שלוש שנים בעקבות הממצא), בצעתי גסטרוסקופיה שהיה תקין.
הכאב אינו קבוע או כזה שגורם לי לא לתפקד ומופיע בוב היוםאך יותר מטריד מבחינה נפשית. הרגלי היציאות השתנו וכעת יש לי יציאה עד שתיים ליום רכות יחסית (מה שהיה בעבר פעם ביומיים שלושה). האם כדאי להמשיך לחפור או שייתכן שמדובר במעי רגיז?
תודה על העזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת פרטים
עמיר09/11/2010דרך אגב אני בן 38. ובקשר לכאב ארצה לפרט קצת יותר. במהלך היום כאשר אני עסוק הדבר אינו מפריע לי. אך כאשר הראש מתפנה אז אני חושב על האיזור ומתחילה לי התחושה.דרך אגב הכאב חלף לתקופה מסויימת וחזר. כמו כן האם ייתכן שמעי רגיז יכאב במקום ספציפי, אצלי ( משמאל לטבור).
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד דבר...
עמיר09/11/2010כאשר אני ממשש את הבטן, האיזור הספציפי הנ"ל רגיש למגע וכמו כן אני חש בזמן לחיצות כי יש גרגורים של אוויר באיזור הנ"ל. אני חושב שהרגישות הוגברה דווקא לאחר קולונוסקופייה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבי בטן תחתונה שמאלית - תגובה
ד''ר יהודה קריב10/11/2010שלום רב
עברת למעשה את רוב הבירור האפשרי (אולטרסאונד סיטי גסטרו וקולונוסקופיה), כך שקרוב לודאי אין מה לדאוג. אם אין תלונות נוספות (כגון הקאות, ירידה במשקל) אין צורך קרוב לודאי בבירור נוסף. האם הכאב ממוקם למקום מסוים בבטן או לכל הבטן? אם הוא ממוקם אפשר למקד בירור לאתר הנחשד. בכל מקרה גסטרואנטרולוג שמכיר אותך ואת הבדיקות לפרטיהן צריך להעריך אם יש מקום לבירור נוסף.
ד"ר קריב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה אנדוסקופית שרציתי לדעת את משמגלינה08/11/2010
שלום רב לכם, עשיתי בדיקה בדרכי העיכול העליונות וכתוב לי לגבי הקיבה שיש גסטריטיס ארוזיבית באנטרום ולגבי התריסריון פילורוס פעור, דפורמציה קשה של הבצל, החלל מוצר, כיב בסיסו מכוסה אקסודט, הרופא כתב שיש לבצע ארדיקציה ולהמנע מעישון וNSAID אודה לכם מאוד מאוד אם תשפכו קצת אור על הממצאים ומה זה אומר לגבי העתיד, בינתיים לאחר טיפול תרופתי הכאבים שככו אך האם עלי להיות במעקב? עלי לציין שכבר פעמיים הייתה לי התלקחות של כאבים חזקים בבטן העליונה ולקחתי תרופות. האם זו בעייה כרונית שאמורה לחזור על עצמה? האם עלי לעבור בדיקות תקופתיות? והאם חלילה אני בסיכון לסרטן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה אנדוסקופית שרציתי לדעת את משמ - תגובה
ד''ר יהודה קריב08/11/2010שלום רב
התאור שאת מוסרת מתאים למחלת כיב שפיר כרוני קשה של התריסריון בשילוב עם דלקת של החלק המרוחק של הקיבה. הארדיקציה שציינת היא טיפול לסילוק חיידק בשם הליקובקטר פילורי שלעיתים קרובות גורם לכיב ולדלקת. כיב בתריסריון שמגיב לטיפול תרופתי בדרך כלל אינו מצריך אנודוסקופיה חוזרת כי בכיב בתריסריון (בניגוד לקיבה) אם הוא נראה שפיר אז החשד לממאירות מאוד נמוך. אבל אם הסיפמטומים ממשיכים הגסטרואנטרולוג המטפל צריך להחליט האם יש מקום לאנדוסקופיה חוזרת.
בברכה
ד"ר קריב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעבה כל הזמן לאחר ניתוח כריתהגלינה07/11/2010
שלום רב לכם, אני שואלת בשם חברתי הטובה אשר עברה לפני כשבועיים כריתה מלאה של המעי הגס עקב סרטן, אשר התפרץ לפתע ושני גידולים הוסרו, אגב, היא בת 57 , מתלוננת שכל הזמן רעבה, אוכלת ומיד רצה להתרוקן ואפילו מתוך שינה חשה תחושת רעב. יש לה ביקורת רק בשבוע הבא ובינתיים היא מבקשת לשאול האם זו תופעה מוכרת וידועה והאם אפשר לעשות משהו להקל על תחושת הרעב המציקה,
תודה רבה מראש ותבורכו על עזרתכם המועילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעבה כל הזמן לאחר ניתוח כריתה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני07/11/2010שלום גלינה
שבועים לאחר ניתוח כזה גדול זו תקופה מאוד קצרה להסתגלות הגוף .שילשולים זהיא תופעה מאוד שכיחה לאחר ניתוח הזה.
כדי להפגש עם דיאטנית לקבלת הדרכה מדוייקת בתחום -זה יכול לעזור
בברכה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חסימת מעייםרוברטו ספינדל07/11/2010
בני עבר בגיל 7 נתיוח לקריתת דיורטיקולום מקל בשל חסימת מעיים. היום הוא בן 21 ואושפז פעמיים בתוך שנה בשל חסימת מעיים. בבי"ח נמסר כי החסימה יכולה להיות תוצאה מהניתוח ושאין הרבה מה לעשות חוץ מליהיות ערים. האם זה נכון? האם יש איזה טיפול מומלץ? איזה סוג מומחים מטפלים בבעיה זו?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חסימת מעיים - תגובה
ד''ר יהודה קריב08/11/2010שלום רב
כל מי שעבר ניתוח בטני כלשהו נמצא בסיכון לפתח חסימת מעי דק לאורך חייו. ניתוח בבטן גורם להדבקויות שהן סוג של רקמת צלקת. מעי יכול להתפס בהדבקות כזו וכך נגרמת חסימה. מעל 80 אחוז מהחסימות ניתנות לטיפול שמרני ללא ניתוח ונפתחות מעצמן. מיעוט נזקקות לניתוח לשחרור המעי. אין דרך טובה למנוע אירועים של חסימות. כירורגים כלליים וכירורגים של דרכי עיכול מטפלים בחסימות מעיים.
בברכה,
ד"ר קריב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונאית מומחית לבעיות מעייםאורחת07/11/2010
חולת קוליטיס כיבית פעילה מחפשת באזור תל אביב תזונאית שתעזור בבניית תפריט מאוזן ושינוי הרגלי אכילה תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונאית מומחית לבעיות מעיים - תגובה
ד''ר אליזה טיומני07/11/2010שלום אורחת
מציעה שתפני לדיאטנית רוני ברוך אשר עובדת במכון גסטרו איכילוב . יש לה נסיון רב ביותר ספציפי בתחום גסטרו .
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סובל שנתיים מכאבי בטןערן06/11/2010
שלום רב,
מזה כשנתיים אני סובל מכאבי בטן בבטן התחתונה מצד שמאל. חשוב לציין שהכאב נקודתי בקטע מסויים בצד שמאל בבטן תחתונה.
שלושה חודשים לפני תחילת הכאבים היה לי פרזיט Giardia lamblia, לקחתי אנטיביוטיקה, עשיתי בדיקת צואה ויצא תקין (יכול להיות שלא רואים אותו בבדיקה צואה?).
הכל התחיל אחרי שהרמתי משהו כבד ולמחרת היו לי שילשולים רבים ומאז אני פתאום רגיש למאכלים שהייתי אוכל בעבר ללא חשש. הייתה תקופה שהייתי מתפנה 3 פעמים ביום, כנראה כי המשכתי לאכול הכל בלי לחשוב אם זה עושה לי טוב או לא. אחרי תקופה הפסקתי לאכול הכל וירדתי המון במשקל והגעתי לתת תזונה.
עשיתי בדיקות דם- יצא תקין. עשיתי הליקובקטור- יצא תקין. עשיתי גסטרוסקופיה- יצא תקין.
עשיתי אולטרסאונד דרכי עיכול עליונות- יצא תקין. עשיתי בדיקות צואה ודם סמוי- יצא תקין.
עשיתי אולטרסאונד במעיים יצא חשד לכניסה ויציאה של מעיים, הייתי אצל רופא כירוג ששלל הרניה בבדיקה גופנית. הוא קבע שאולי יש דלקת בגידים, אני לא יודע על בסיס מה.
האם דלקת בגידים גורמת לתופעות כאלה??
האם יכול להיות שבגלל הפרזיט נפגעו לי אינזמי עיכול?
אנא אם למישהו יש רעיון מה זה יכול להיות או מה לעשות מכאן אני אשמח לשמוע כי המצב באמת בלתי נסבל. אני בקושי אוכל, אני סובל מיציאות לא מסודרות, אני לא עובד ואני בקושי יוצא מהבית.
תודה ושבת שלום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סובל שנתיים מכאבי בטן - תגובה
ד''ר אליזה טיומני06/11/2010שלום אלירן
אתה מתאר מצבך אשר התחיל מימשהו פשוט ושכיח לפני שנתיים אשר התדרדר במהלכן עד למצבך הנוכחי :שאתה לא עובד,רוב הזמן מבלה בבית ומרגיש חולה.קשה לפתור את כל הבעיות כאן באתר.יש אבל מספר שאלות שלא ברורות-לא כתבתה שעברתה קולונוסקופיה? ומה זה אולטרסאונד למיים-? לא ברור.כדי לך אולי לארגן את כל החומר הרפואי ולגשת למנהל מחלקת גסטרו או סגנו לשמוע חוות דעת נוספת באופן פרטי .הוצאה זו מוכרת ע" כל הביטוחים המשלימים בקופות וגם ע" חברות הביטוח. לדוגמה -פרופסור בר מאיר ,פרופ ' הלפרין ,פרופ' עמי ספרבר ועוד.
תרגיש טוב
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התגובה המהירה
ערן06/11/2010עשיתי אולטרסאונד של הכליות וביקשתי מהרופא שעשה לי את האולטרסאונד אם הוא יכול לבדוק לי גם את הבטן התחתונה מצד שמאל איפה שכואב לי, הוא בדק ואמר שהוא רואה כניסה ויציאה של מעיים. אחרי שהלכתי לרופא כירוג הוא בדק אותי ידנית ואמר לי שאין לי הרניה.
הייתי אצל פרופ' עמי ספרבר, והוא אמר שכנראה זה מעיי רגיז ושכדאי גם לבדוק טיפול פסיכולוגי קוגנטיבי.
אני מכבד את הפרופסור אבל אין לי את כל התופעות של מעיי רגיז ויש לי כאב קבוע באיזור מסויים בבטן.
לא עשיתי קולונוסקופיה כי הגסטרולוג שלי אמר שאין סיבה כי אני צעיר מדי לפוליפים (אני בן 24).
אני לא יודע מה זה הכאב הזה ומאיפה הוא בא. אני לא יודע למה אני פתאום רגיש לאוכל שהייתי אוכל באופן קבוע בעבר.
השאלה האם יכול להיות שבגלל דלקת בגידים יהיו כל התופעות האלה?
האם הפרזיט שהיה לי גם לבעיה באינזימים במעיים?
האם הרניה יכולה לגרום לבעיות בעיכול?
האם יש עוד מחלות שיש להם סיפטומים כאלה??
תודה רבה ושיהיה שבוע טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התגובה המהירה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני07/11/2010אני חושבת שלמרות שאתה צעיר וסביר מאוד שיש לךתסמונת המעי הרגיש אולי משני לזהום בעבר , כדי בכל זאת לבצע את קהולונוסקופיה בכדי לשלול סופי שאין לך בעיות ברירית מעי הגס כ מסוג קוליטיס מיקרוסקופית .ואם קולונו יהיה תקין זה עוד יותר יתמוך באבחנה של מעי רגיש.
בכל מיקרה כדי לך לקחת פרוביוטיקה מסגו CO-BIOTIC לתקופה ארוכה של כמה חודשים בכדי לאזן מחדש את חיידקי המעי
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ושבוע נפלא!
ערן07/11/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בפי הטבעתרוני06/11/2010
בשבוע האחרון שמתי לב לכאבים בשרירי פי הטבעת בזמן יציאות,בזמן מגע ברקטום,ובזמן כיווץ שרירי הבטן.על מה זה מעיד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בפי הטבעת - תגובה
ד''ר אליזה טיומני06/11/2010שלום לרוני
חסרים המון פרטים כולל הגיל ,אך באופן כללי כאבים בפי הטבעת יכולים להיות לעיתים משניים לבעיה מקומית כמו דלקת ,טחורים,סדק, ספזם,שילשולים או עצירות . בד"כ טיפול מקומי עוזר-משכות ,נרות . במידה ולא יש לפנות לבדיקה לרופא כירורורג-פרוקטולוג
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיבוי דופן הרקטוםברק03/11/2010
בבדיקת CT שביצעתי הודגם עיבוי דופן הרקטום לאורך סגמנט שאורכו כ- 5 ס"מ. לא ברור אם גל פריסטלטי או אכן ממצא בדופן. מודגם ריבוי כלי דם סביב אזור זה.
יש לציין כי לפני 7 שנים עברתי ניתוח טחורים, ולפני כחצי שנה ניתוח להרת כיס מרה.
מה המשמעות של ממצא זה? הופניתי לרטרוסקופיה. האם עלי לדאוג?
מצפה לתשובה מהירה ומעודדת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיבוי דופן הרקטום - תגובה
ד''ר יהודה קריב04/11/2010שלום רב,
מה הסיבה לסיטי בטן? האם אתה סובל מדמם מפי הטבעת, גירוי ליציאה, שינויים ביציאות? אם הסיבה לסיטי בטן אינה קשורה לאזור ואין לך סימפטומים רלוונטים לאזור ובדיקת רקטוסקופיה תהיה תקינה קרוב לודאי שלממצא אין משמעות.
בברכה
ד"ר קריב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעיבוי דופן הרקטום-תגובה על תגובה
בר07/11/2010שלום ותודה
בהמשך לתגובתך, הסיבה לCT בטן הינה בעקבות כאבים ממושכים בבטן ימין באיזור הכבד (כריתת כיס מרה, תפקודי כבד 68). הממצא המדובר נתגלה בבדיקה, שכחתי לציין שיש לי יציאות מרובות כל יום,כלומר: יציאה גדולה בבוקר ובמשך היום מס' יציאות רכות וברוב המקרים ישנה תחושה שהבטן עדיין לא התרוקנה מספיק בליווי גזים.החשש שלי בנוגע לממצא שהינו באורך 5 ס"מ וריכוז כלי דם שמדובר בגידול או בחסימה של היציאות.מה דעתך והמלצתך
בברכה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעיבוי דופן הרקטום-תגובה על תגובה - תגובה
ד''ר יהודה קריב08/11/2010שלום רב
הסיכוי לגידול להערכתי נמוך מאוד. רוב הגידולים בולטים אל החלל ונראים בקולונוסקופיה. גידולים נדירים יותר יכולים לבלוט החוצה מהדופן אך אז בדרך כלל המראה הוא לא כפי שמתואר בסיטי אלא גוש ברור. ניתן להוסיף בדיקה רקטוסקופית ישירה על ידי כירורג, ובעתיד לשקול (לאחר מס חודשים) לחזור על סיטי ו/או קולונוסקופיה קצרה.
בברכה
ד"ר קריב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דם על הננירנננ03/11/2010
אני בת 37 נשואה עם 2 ילדים עם מיומה ברחם וברזל נמוך.לאחרונה שמתי לב שבעת יציאות מפעם לפעם יש מעט מאד סימנים של דם כמו טיפות מזעריות על הנייר.
מה עלי לעשות?ממה זה עלול לנבוע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דם על הנניר - תגובה
ד''ר יהודה קריב04/11/2010שלום רב
האם הדמם מלווה בכאבים? הסיבות השכיחות לדמם קל בגיל הצעיר הינן מחלות שפירות של אזור פי הטבעת-רקטום: פיסורה, טחורים, דלקת של עור פי הטבעת ועוד. לכן עלייך להבדק על ידי רופא גסטרו, כירורג או פרוקטולוג. לעיתים קרובות נמליץ גם על קולונוסקופיה קצרה (סיגמואידוסקופיה) כדי לשלול מחלות אחרות במעי. אם במשפחה יש קרובים עם פוליפים של המעי הגס סרטן או מחלות אחרות של המעי יתכן ותומלץ קולונוסקופיה מלאה.
בברכה
ד"ר קריב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיסורה מדיאניתרותי03/11/2010
בעקבות גרד קשה בפי הטבעת נבדקתי ונאמר לי כי יש לי פיסורה מדיאנית. לציין שאין לי כל תופעות אחרות ועתה ללא כל טיפול הגרד נעלם. רופא שבדק אותי נתן לי טיפול במשחה אבל לא נעזרתי בה. אין לי כל סימפטומים אחרים מלבד גרד לעתים. אנא עזרתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיסורה מדיאנית - תגובה
ד''ר יהודה קריב04/11/2010שלום רב
יתכן והיתה לך פיסורה ממש של פי הטבעת שבדרך כלל הביטוי הוא כאבים ולעיתים דמם או גרד, או סדק של העור משני לדלקת של העור שיכול להתבטא בגרד. אם התלונות חלפו אין מקום לדאגה. אם לאו השתמשי במשחה שנתנה על ידי הרופא על סמך הבדיקה. אם המשחה לא עוזרת יש להבדק שנית.
בברכה
ד"ר קריב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קולונוסקופיה מסוכן?שלהבת02/11/2010
חמותי בת 76 מאושפזת בפעם השניה תוך 5 חודשים בשל דלקת חריפה במעי הגס שחזרה(קוליטיס).הרופא המליץ לערוך בדיקת קולונוסקופיה כעת באופן דחוף לאחר שבוע אישפוז וקבלת אנטיביוטיקה ולא להמתין יותר מחשש שיש גידול במקום.
האם במצב זה שהדלקת לא עברה לחלוטין זה מסוכן לעבור את הבדיקה ועדיף לחכות עוד קצת מחשש שיגרם נזק מהבדיקה עצמה?
בתודה מראש
שלהבת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קולונוסקופיה מסוכן? - תגובה
ד''ר יהודה קריב04/11/2010שלום רב
לעיתים מבצעים קולונוסקופיה גם במצב דחוף של דלקת למרות הסיכון הפוטנציאלי כדי להעריך סיבת או חומרת מחלה דלקתית או כאשר יש חשד גבוה לגידול. למרות הפוטנציאל הסיכון אינו מאוד גבוה
בברכה,
ד"ר קריב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

