מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פוליפים בתעלה האנאליתבת13/02/2011
שלום רב
בת 43 עברתי בדיקת קולנוסקופיה לפני שנה וחצי בערך בעקבות טחורים פנימיים,בבדיקה לפני שנה בערך עברתי בדיקת רקטסוקופיה הרופא כתב שהבדיקה תקינה פיבואפתילאל פוליפים בתעלה אנאלית - לא משמעותי אין בעיה פרקטולוגית,שאלתי היא האם אני צריכה לעבור שוב בדיקה רקטוסקופיה לבדיקה האם ישנם פוליפים עדין אם גדלו והאם הדבר יצריך שוב בדיקת קולונסקופיה למרות שעבר רק שנה וחצי תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוליפים בתעלה האנאלית - תגובה
ד''ר אליזה טיומני14/02/2011שלום בת
במיקרה של פוליפ אנאלי אין צורך בבדיקות חוזרות .רק עם הוא מפריע לך או גודל אז אפשר להוציא אותו ע" ניתוחות מקומי .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- RE קולונוסקופיה וירטואלית ובדיקת MRרות13/02/2011
שלום.לדרוש מכשיר עים קרינה מופחתת הכוונה בקולונוסקופיה הוירטואלית?או שהכוונה בCT קולוגרפי ?CT קולוגרפי זה CTרגיל? ורק במכונים פרטיים אפשר לדרוש?ויש לזה השפעה על אמינות הבדיקה אים זה פחות קרינה? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר RE קולונוסקופיה וירטואלית ובדיקת MR - תגובה
ד''ר אליזה טיומני14/02/2011כל זה שמות לאותה הבדיקה-קולונוגרפיה וירטואלית
סוג המכשיר CT לא משנה את טיב הבדיקה .לא בכל המכונים יש מכונות כאלו
רצוי לשאול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קולונוסקופיה וירטואלית ובדיקת MRIרות12/02/2011
שלום.האים אפשר לעבור בדיקת MRI (באופן פרטי) במקום קולונוסקופיה וירטואלית שעלי לעבור?זה יכול לאבחן כמו בקולונוסקפיה? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קולונוסקופיה וירטואלית ובדיקת MRI - תגובה
ד''ר אליזה טיומני12/02/2011שלום רות
עד כמה שידוע לי בדיקה זו טרם פותחה לרמה של שימוש רחב למטרת בדיקת מעי הגס ובטח לא בארץ
רק CT COLOGRAPHY נבדק במחקרים רבים ונמצא יעלי למטרה זו. את יכולה לדרוש בדיקה במכשיר עם קרינה מופחטות-יש כמעט בכל מכון כאלו אך לא תמיד מקבלים את המכשיר זה
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשירי10/02/2011
שלום.יש לי יציאות משונות מיזה חודש. יש לי גם חיידק אליקובקטר אני לוקחת כדורי
רמוטיב ביגלל שיש לי מעט עצבים .אחד ביום .אני הולכת פעם ביום לשירותים אין לי
עצירות ולא לוחצת חזק הכול רגיל רק שהצועה יוצאת באורך של במבה ודק כמו איפרון כשאני כמה האסלה מלאה בחתיחות אני לא זוכרת שהיה לי דבר כזהזה ממש מפחיד
מבקשת תשובה תודה מראש ? אני בת 38 +2 ילדים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני10/02/2011שלום שירי
תופעות כאלו יכולים להיות כאשר מעי הגס מכווץ ובספזם ובמצבי סטראס ולחץ
תוסיפי שתיה עד 10- 12כוסות ביום ותוספת סיבים תזונתיים ו NORMALAX
בהצלחה
דר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צניחת רקטוםאנונימית10/02/2011
שלום רב,
בת 34. בריאה בדר"כ. משקל תקין, עושה פעילות גופנית. ( פילאטיס פעמיים בשבוע).
לפני זמן קצר קרה לי מקרה שהבהיל אותי נורא. בעת התרוקנות בשירותים, כאשר סיימתי ורציתי לנקות, הבטתי למטה וראיתי גוש גדול שיוצא מפי הטבעת.זה לא היו טחורים, אלא ממש "איבר" - החלחולת. נבהלתי נורא ובאינסטינקט- הכנסתי אותו חזרה עם היד. לא היה לי דימום. כמה ימים לפני כן הייתה לי תחושה שקצת יותר קשה לי להתרוקן מכרגיל. ( אבל לא עצירות), כמו כן הבחנתי שלעיתים יוצא לי מעין ריר לבן בעת יציאה לפעמים.
הלכתי לגסטרואנטרולוג שביצע לי קולונסקופיה קצרה. הוא אמר שהבדיקה תקינה,ורשם בסיכומה: "רקטום פרולפס". והמליץ על בדיקה נוספת של מנומטריה. והדגיש כי ניתן גם לחכות איתה 4 חוד'- התור האפשרי הקרוב הוא רק ביוני. פרט לכך- אמר "להמשיך כרגיל בחיי".. הוא גם הסביר כי בגילי הצעיר תופעה כזאת היא די נדירה- במיוחד לאור העובדה כי לא עברתי הריונות וכ'ו.
אני נורא מפחדת. בעיקר מפני שקראתי שתופעה כזאת מחייבת ניתוח כי אחרת היא עלולה לחזור שוב ושוב. אני גם חוששת- האם אני יכולה להמשיך ולבצע כפיפות בטן בפילאטיס וגלגולי אגן, וסוג כזה של תרגילים מאומצים?
שאלותיי:
1. האם אכן תופעה כזאת מחייבת ניתוח?
2. אם כן- מהו הניתוח? מה כרוך בו? ומה הסיכונים שבו?
3. האם ניתן להמשיך ולעסוק בספורט כרגיל? ( חשבתי אף להוסיף פעילות ארובית).
4. האם העובדה כי לאורך זמן מטעמי הגיינה- חוסר רצון לשבת בשרותים ציבוריים, עשיתי את צרכי בעמידה כפופה מעל השרותים, יכלה לגרום למצב הזה? האם יש יותר לחץ על רצפת האגן בביצוע צרכים בעמידה? ( יציאות, לא שתן).
מתנצלת על אורך השאלה, אך אני מאד מבוהלת, ולא רגועה למרות דברי הגסטרו' שבדק אותי. האם תופעה כזאת יכולה בגילי "לחלוף ולהירפא מעצמה"? הרופא אמר לי כאמור- להמשיך כרגיל, ושניתן לחכות עם בדיקת המנומטריה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צניחת רקטום - תגובה
ד''ר אליזה טיומני10/02/2011שלום לאנונימית
אני מבינה את הלחץ שלך אך באמת לא ניתן לענות על כל שאלותך במסגרת האתר
אני מציעה שבקרי אצל פרוקטולוג -ד"ר רון גרינברג -הוא מקבל באסותא תל אביב או במרפאה פרוקטולוגית באיכילוב .הוא מומחה בתחום
בינתיים עד שאת מחכה למנומטריה כדאי שתבצע בדיקת US של רצפת האגן דינאמית במכון גסטרו באיכילוב -זה יקדם אותך בהעכת מצבך
בהצלחה
דר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שא' לרופאה
דנה17/02/2011תודה רבה על תשובתך.
אני לא מהמרכז, האם תוכלי לכווני מי יכול לעזור לי באזור ירושלים? הרופא אצלו הייתי לא נתן לי בדיקות נוספות- מלבד המנומטריה.
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שא' לרופאה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני20/02/2011ד"ר ליסי שכעת עבר מבית חולים הדסה עין כרם לבית חולים שערי צדק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!!!
דנה20/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאני09/02/2011
מזה כחודשיים סובלת מטחורים - יש לי כאב בשעת יציאה, ואני משתמשת בנרות פרוקטוגליבנול(שמאוד מקלים על הכאב).
בנוסף יש לי גם כאבים בבטן התחתונה - בעיקר מצד שמאל - לעיתים גם בימין (בטן תחתונה קרוב למפשעה).
נשלחתי לבצע קולנוסקופיה, אך אני מאוד חוששת מהבדיקה ולא מעיזה לבצע.
האם הכאבים קשורים לטחורים?
האם עליי לבצע קולנוסקופיה? (לציין לאחותי יש קרוהן ולאחי מצאו פוליפ - אדנומה).
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני09/02/2011שלום אני
את מבינה שחסרים הרבה פרטים אודותך והתשובה היא שבאופן ככלי כדי לבצע את הביקת קולונו -היום זו בדיקה פשוטה ,קצרה ולא כואבת עקב זריקת תישטוש.
בהצלחה טיומני אליזה ד"ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטומהאדוה08/02/2011
שלום שמי אדוה ויש לי סטומה בבטן במשך כבר חצי שנה ורציתי לשאול עם מותר לי להיכנס עם הסטומה לבריכה אני מאוד רוצה לשחות אשמח לתשובה מימך בהקדם ...
תודה אדווה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטומה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני09/02/2011באופן עיקרוני -כן ,יש כיסוי מיוחד לזה -תפני לאגודת סטומה או אחיות סטומה והם ידריכו אותך מדוייק
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפולים כימוטרפיים לאחר ניתוחפליקס07/02/2011
שלום, אבא שלי, בן 64, עבר לאחרנה ניתוח משולב של הסרת גידול במעי הגס באיזור הסיגמא והסרת כמחצית מכבד עקב גרורות משמעותיות. גם כיס מרה הוסר. הניתוח עבר בהצלחה.
לפני הניתוח ביצע 6 טיפולים כימוטרפיים וניהל סדר יום בריא ודיאטה משמעותית על פי המלצת דיאטנית.
כרגע הוא מתאושש מהניתוח בצורה טובה ועומדת שאלה מרכזית על הפרק.
האם לבצע טיפולים כימוטרפיים משלימים או שלא?
הוא ממשיך בחיים בריאים ואוכל אורגני ונכון על פי ההמלצות.
תודה מראש,
פליקס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפולים כימוטרפיים לאחר ניתוח - תגובה
ד''ר אליזה טיומני07/02/2011שלום לפליקס
אחרי שאביך עבר כל כך הרבה בכדי להגיע ליום הזה ועכשיו אסור לעצור באמצע הדרך - יש להשלים את המלאכה ולנקות לגמרי את הגוף מכל תא ותא סרטני שאולי נשאר באיזה מקום .
אורח החיים בריא רק עוזר לו להתגבר ולהמשיך בדרך הביראה.
בהצלחה
דר טיומני אליזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קולונוסקופיה וירטואליתרות06/02/2011
שלום.בת 66 היום עברתי קולונוסקופיה רגילה בבית חולים גדול במרכז הארץ אצל רופא מומחה עקב תלונות של כאב בטן עלי לציין שלפני 6שנים עברתי גם קולונוסקופיה באותו מקום כחלק מבדיקות למניעה הכל היה תקין פרט לדיברטיקולים באזור הסיגמא והמעי לרוחבו מפותל מאוד.היום גם קיבלתי הרדמה כמקובל והיה לי כאבים מאוד חזקים כשניפחו אוויר . לסיכום הרופא רשם המעי מפותל ביותר ויש בו סעיפים רבים מאוד עים לוע רחב והבדיקה מאוד קשה טכנית.המעי לא מתנפח היטב ולא ניתן להתקדם למרות לחץ חיצוני ושינויי תנוחה. בשל כך הבדיקה הופסקה .המלצות לבצע קולונוסקופיה וירטואלית .השאלה שלי אים בוירטואלית הרי מנפחים גם אוויר אז יכולים להיות לי כאבים חזקים בגלל הדיברטיקולים וחשוב לי לדעת ניפוח בוירטואלית יכול לגרום לקרע של הדיברטיקול או המעי?כי זה ממש מפחיד אותי או שבגלל שבוירטואלית אני יודעת שהצינור עד 10 ס"מ ואז זה לא גורם לכאבים? או שזה לא משנה כי אוויר מנפחים בכל המעי? אני שכחתי לשאול את הרופא וקשה להגיע אליו בתקופה הקרובה .ושאלה נוספת עד איזה גיל מבצעים את הקולונוסקופיה כמעקב מניעתי כשאין גורמי סיכון. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קולונוסקופיה וירטואלית - תגובה
ד''ר אליזה טיומני06/02/2011נתחיל מהסוף-גילוי מוקדם היום מומלץ עד גיל 75 אך במקרים מיוחדים גם בגיל מאוחר יותר.בדיקה וירטואלית קלה הרבה יותר בהשוואה לקולונו -כן מנפחים אוויר אך לא כל כך הרבה .מכו כן ב 20 % מהמיקרים מגלים דברים אחרים בבטן שלא ידעו קודם.
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוקני סטרואידיםשרון04/02/2011
עקב פרוקטיטיס קשה, דימומים וחשד לקרוהן (עיבוי דופן הרקטום והאילאום הסופי בקולונסקופיה ובCT בטן ונוגדנים חיוביים בבדיקות דם)
אני אמורה להתחיל להשתמש בחוקני בטמטזון BETAMETHASONE למשך שבועיים. (נרות ראפסל לא עזרו. בכדורי ראפסל אני ממשיכה - 3 ג"ר ביום)
1. האם יש לחוקנים אלו תופעות לוואי (בכל זאת - סטרואידים...) ?
2. בביופסיה של הרקטום נמצא "צניחת רקטום". ממה זה נובע והאם יש קשר לדלקת ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוקני סטרואידים - תגובה
ד''ר אליזה טיומני05/02/2011שלום שרון
לחוקני בטנזול יכולות להיות תופעות לוואי כמו לסטארטאידים רגילים אך במידה קלה יותר כי רק חלק קטן מהחוקן נספג
בנוגע ל"צניחת הרקטום" -זו אבחנה קלינית ולא היסטולוגית לכן יש פה איזה אי-הבנה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשול כרוני ופעילות גופניתבדוי03/02/2011
שלום רב,
סובל משלשול מזה כחודש. בדיקות דם נמצאו תקינות, ובבדיקות צואה לא נמצאו פרזיטים. השלשול מלווה בכאבי בטן לא עזים, אך מעיקים. ממתין לתור לגסטרו.
עברתי לדיאטה מאוד מוגבלת (אורז, ירקות מאודים ושאר מאכלי שלשול), ובכל פעם שאני מנסה לחזור לדיאטה רגילה אני סובל.
עקב המצב הורדתי את כמות האוכל, ואני מרגיש חלש ועייף. אין שינוי במשקל, אך אומרים לי שאני נראה חיוור וכחוש.
אני נוהג לעסוק בפעילות גופנית באופן סדיר, אך מאז השלשול הפסקתי כמעט לגמרי. האם יש מניעה לעסוק בפעילות גופנית אינטנסיבית במצב כזה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלשול כרוני ופעילות גופנית - תגובה
ד''ר אליזה טיומני05/02/2011שלום
חסר ם פרטים רפואיים רבים אך באופן כללי רצויי לחזור על תרבית צואה מספר פעמים כך מגדילים את הסיכוי לגלות מחולל אם קיים
בינתיים כדי לך לעשות דברים פשוטים שישכולים לשפר את מצבך-לאכול רגיל !!למעט חלב,שוקולד,גליזה,קצפת . לקבל קורס טיפול י בתכשירי ביסמוט כמו "קל בטן "2כדורים 3 פעמים ביום ל 5 ימים ולהתחל פרוביוטיקה המכילה חיידקים טובים בכמות גדולה (VSL3 או CO-BIOTIC )
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפעילות גופנית
בדוי06/02/2011אכן קימצתי בפרטים. תודה רבה על העצות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לבצע בדיקת קולונסקופיהאבי03/02/2011
אני בן 30 לא מעשן וספורטיבי יחסית ובחודש האחרון סובל מדימום ביציאות אשר מופיע גם באסלה וגם בנייר (הדימום לא מופיע באופן עקבי - יכולים גם לעבור מס' ימים ללא דימום)
בתחילת החודש ההיתי אצל פרוקטולוג שבדק אותי וציין כי הוא צריך לבצע בדיקה של רקטוסקופיה, לפני כשבוע בצעתי את הבדיקה והפרוקטולוג ציין כי הוא לא יכל לבצע בדיקה מלאה בגלל שלא ניקית מספיק טוב. אך ציין כי מצא טחורים בדרגה 2-3 ומעבר המכשיר ללא קושי, רירית אדומה ובצקתית ללא ממצא פתולוגי עד לגובה 14 ס"מ. הוא המליץ כי אבקש הפניה לבדיקת קולונסקופיה.
בנוסף הוא נתן לי מירשם למשחה ולנרות, בנתיים טרם בקשתי הפניה לקולונסקופיה. ומאז שהתחלתי להשתמש במשחה ובנירות הדימום פסק (כשבוע רצוף)
אין לי בעיה ביציאות (כיציאה אחת או שתיים ביום - כמו שתמיד היה לי )
יש לציין כי יש לי אני חש קצת אי נוחות בבטן התחתונה
אני ממש מודאג מלבצע את בדיקת הקולונסקופיה, האם עלי לבצע אותה בכל זאת למרות שהדימום פסק ? אני ממש מודאג ממה זה יכול להיות
יש לציין כי אין לי במשפחה היסטוריה של מחלות סרטן או מחלות בדרכי העיקול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם לבצע בדיקת קולונסקופיה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני05/02/2011שלום אבי
ס"כ סיפור לא מדעיג של דמם רקטלי עם הדגמת טחורים " מכובדים " -אך בתיאור של פרוקטולוג כתוב רייית מודלקת?בצקתית? לכן כדאי כן לבצע בדיקת קולונו או אפילו בדיקה קצרה יותר-סיגמואידוסקופיה כדי לשלול דלקת ברירית המעי בנוסף לטחורים .
שתי הבדיקות לא קשות ,לא נמשכות הרבה זמן ואין לך ממה לחשוש
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי ביציאות בהריוןטל31/01/2011
שלום
אני בת 35, בהריון, שבוע 11
בשישה שבועות האחרונים יש לי שינויים ביציאות:
1 מדי פעם דימום לאחר יציאה
2 היציאות הפכו למאוד כהות (אני נוטלת ברזל כשנה)
3 היציאות הן בגושים קטנים ומרובים
סבי נפטר מסרטן המעי הגס
מה עליי לעשות? איזה בדיקות עליי לבצע?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי ביציאות בהריון - תגובה
ד''ר אליזה טיומני01/02/2011עצירות בהריון זו תופעה שכיחה
דמם רקטלי קרוב לוודי נובע ממאמץ בשירותים אף אפשר לבצע בדיקה קצרה במשרד הרופא פרוקולוג=אנוסקופיה- להסתכל על טחורים ורירית הרקטום
רצוי לדעוג לצד התזונתי - זה מאוד חשוב תתיעצי עם דיאטנית
יש תרופות שאפשר לקחת בהריון-סירופ לבולק,סיבים שזיפים שתיה מרובה ושמן זית
לאחר סיום הריון יש לשקול לבצע בדיקה אך את צעירה והקירבה -דור 3
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש לשליטה בסוגרים עקב ניתוחלי30/01/2011
שלום
אם יש 2 גידולים סרטניים:
אחד במרחק של 16 ס"מ מפי הטבעת והשני במרחק 8 ס"מ מפי הטבעת, האם יש סכנה לפגיעה בשליטה בסוגרים בעקבות ניתוח שיוריד את החלק הנגוע?
או שהגידולים רחוקים מספיק מהשרירים ואין סכנה כזו?
תודה
לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשש לשליטה בסוגרים עקב ניתוח - תגובה
ד''ר אליזה טיומני01/02/2011שלום ללי
מרחק 8 סמ' גבולי אך בידיים טובות יש סיכוי טוב כי לוקחים 5 סמ' שוליים בריאים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רבירון28/01/2011
שלום רב,לאחר שהיה לי קצת יותר מחודש שילשולים וקצת בחילות רופא המשפחה שלח אותי למס בדיקות צואה,התגלה טפיל בשם dietamoeba fragillis טופלתי במשך 10 ימים בפלאגיל metronidazle לאחר סיום הטיפול התסמינים עברו אך החלה לי בעיה של קושי ביצאות וממש עצירות בהתחלה,ניסיתי לשלב פרביוטיקה אך לאחר שבוע זה עשה לי בחילות אז הפסקתי....הוספתי לאוכל בערב סלק ומיץ שזיפים וזה שיפר את היצאה קצת........[הכול יוצא כמו גוש בפעם אחת] כמו כן פעם בכמה ימים אני מרגיש כאב קל ביצאה והתחלתי להשתמש בפרקטוגליבנול{משחה לטחורים}לפני שנתיים היה לי טחור וזה עזר.....אני משתמש בה כבר 4 שבועות אני לא יודע עם זה טחור או לא אך זה עוזר.מה אתם ממליצים על מנת שמערכת העיקול שלי תחזור למצב תקין{בעיקר קושי ביצאות וחוסר גזים} וגם מה לעשות עם הרגישות שהתפתחה לי בפי הטבעת... המצב כבר נמשך חודשיים לאחר סיום האנטיביוטיקה .....תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב - תגובה
ד''ר אליזה טיומני30/01/2011שלום ירון
אני מבינה שבתרביות צואה חוזרות אין כבר אמובה?
התאוששות מעי לאחר זהום-תהליך איטי לוקח 1-3 חודשים ויותר
חשוב מאוד לקחת פרוביוטיקה בכמות גדולה ותקופה ארוכה -אני ממליצה VSL #3 זה הכי טוב שיש היום אך יקר.
בנוגע לטחורים אם זה מתריד אותך תפנה לפרוקטולוג
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה.....המשך שאלה
ירון31/01/2011תודה על התשובה, כן בבדיקה לאחר האנטיביוטקה הטפיל נעלם, רציתי לשאול עם את ממליצה בנוסף תוסף של סיבים פגלקס? קונסיל? ושמעתי גם על ביוקל?.....עם משהו מאלה מומלץ גם? או שלעשות שוב נסוי עם פרביוטיקה שבזמנו לקחתי רק שבוע אבל עשה לי בחילות ולא עזר לעצירות......תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה.....המשך שאלה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני01/02/2011פרוביוטיקה עובדת לעת-מינימום 3 ח'
כך CO-BIOTIC
כן בהחלט אפש להוסיך NORMALAX מנה בערב עם כס שתיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

