פורום מחלות המעי הגס - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פולפוזיס משפחתי
    מירה
    18/10/2010

    שלום שמי מירה .בת 32 איבחנו לי פוליפוזיס משפחתי , לאחר שעברתי קולונסקופיה 4 פעמים. נמצאו כאלף פוליפים ,בגדלים שונים לאורך המעי .אזור הרקטום נמצאו פוליפים מרובים. בצטקוםעל השסתום נראה פוליפ גדול מאוד,דמויי אשכול ענבים גדול מאוד. גם לאמי היה פוליפים במעי פוליפוזיס אך היא נפטרה מסרטן הקיבה בגיל 38 . אחי עבר כריתת מעי גס בגיל 10 לאחר שגילו לו פוליפוזיס שעשו לו הרבה בעיות . כמו כן עברתי גסטרוסקופיה והאבחנה היא: מבנה לא רגיל של הקיבה ,רובה מכוסה על ידי פוליפדים רבים ויתכן כי ישנם לא מעט פוליפים בקרדיה ובגוף הקיבה .ישנם דימומים רקטאליים . סוג פוליפים fundic gland , חוסר ברזל 9.4 שאלתי היא: הרופאים ממליצים על שתי אפשריות או להוציא את כל המעי הגס . או לעשות כל שלושה חודשים קולונסקופיה ולהוציא 3-4 פוליפים וכמו כן לקבל ברזל בעירוי כי הכדורים לא נספגים בדם.כאשר ביקרתי אתמול אצל פרופסור והו אמר לי שאם הייתי אשתו או הבת שלו כבר הייתי בניתוח.אודה לך אם תתן לי את דעתך למצבי ומה כדאי לעשות . תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פולפוזיס משפחתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פולפוזיס משפחתי - תגובה

    ד''ר יהודה קריב
    31/10/2010

    שלום רב
    מתנצל על העיכוב בתגובה.
    מהתאור שמסרת כל הפרטים מראים על פוליפוזיס משפחתי מסוג FAP : familial adenomatous polyposis. מס' הפוליפים, הפוליפים בקיבה ותאור המחלה אצל קרובי המשפחה כולם מתאימים לתסמונת זו. במצבים אלה יש התוויה ברורה לכריתה מונעת של המעי הגס כי 100% מהלוקים בתסמונת מפתחים סרטן המעי הגס, אם לא מבצעים ניתוח. אם יש פוליפים מרובים גם ברקטום הניתוח המומלץ הוא כריתה מלאה של המעי הגס והרקטום. במרבית המקרים אנו מבצעים שחזור וחידוש המשכיות המעי לאחר הכריתה, על ידי יצירת פאוץ ממעי דק וחיבורו לפי הטבעת כתחליף רקטום. בעזרת ניתוח זה מרבית החולים משיגים איכות חיים סבירה עד טובה מאוד.
    בברכה,
    ד"ר קריב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן המעי הגס
    חווה
    17/10/2010

    לסבתא שלי כבר חודשים מספר יש כאבי בטן עצירות , בחילות והמוגלובין 6 . עשו לה אתמול סיטי וגילו גידול גדול היום עשו קולוסקופיה ומחכים לביופסיה .
    מה הנתונים הללו מראים ?
    ואם זה אכן סרטני מה אפשר לעשות ומה סיכויי ההחלמה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן המעי הגס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן המעי הגס - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    17/10/2010

    שלום חווה
    עם מיעוט הפרטים על סאבתך קשה לתת המלצות מדוייקות ולכן כדי לחכות לסיכום עם הרופא המטפל .

    בהצלחה ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קולונוסקופיה
    יוסי
    17/10/2010

    אני סובל מדלקת כיבית כרונית משנת 1978. בן 63 רב הזמן ברמיסיה. כמעט ולא היו התלקחויות בשנים האחרונות כל כמה זמן רצוי לעשות בדיקת קולונוסקופיה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קולונוסקופיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קולונוסקופיה - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    17/10/2010

    שלום יוסי
    לאחר 28 שנות מחלת UC מומלץ לבצע קולונוסקופיה מדי שנתיים

    בהצלחה
    ד"ר אליזהה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קולונוסקופיה

    שלהבת
    02/11/2010

    שלום!

    חמותי בת 76 מאושפזת בפעם השניה תוך 5 חודשים בשל דלקת חריפה במעי הגס שחזרה(קוליטיס).הרופא המליץ לערוך בדיקת קולונוסקופיה כעת באופן דחוף לאחר שבוע אישפוז וקבלת אנטיביוטיקה ולא להמתין יותר מחשש שיש גידול במקום.
    האם במצב זה שהדלקת לא עברה לחלוטין זה מסוכן לעבור את הבדיקה ועדיף לחכות עוד קצת מחשש שיגרם נזק מהבדיקה עצמה?

    בתודה מראש
    שלהבת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום
    אושרת
    16/10/2010

    אני שמתי לב שאיני אוכלת אוכל בריא.
    ליפעמים פיתאום תוקף אותי כאב בטן ויש לי הרבה גזים שבאים אחד אחרי השני,בזמן האחרון יש ריח לא טוב שם ואני מרגישה כאילו זה רטוב,כאילו יוצא לי משם מים.
    כאשר אני במחזור,כואבת לי הבטן בצורה וליפעמים אני מרגישה כמו מן דקירות בפי הטבעת
    אני מרגישה שמשהו תקוע לי שם..משהו קר..וזה גורם לכאב ואי נוחות רב.
    ואני סובלת מאנמיה.
    זה מעיד על מחלה? מה ניתן לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    17/10/2010

    שלום לאושר
    אין יותר מדי פרטים עליך אך מכיון שרוב תלונותך קשורות לאיזור פי הטבעת אני מציעה להתחיל בירור בביקור אצל פרוקטולוג יתכן וקימת דלקת פינימית באיזור זה
    בהצלחה
    דר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דם בצואה!!
    עדי
    12/10/2010

    שאלה קטנה, דאגה גדולה!!
    בעלי בן 39, מעשן קופסה וחצי ביום, אינו עוסק בספורט ועייף כל הזמן...
    לפני שבוע הופיע מקרה חד פעמי של דימום בצואה (דם טרי). בעברו דלקת בלבלב...כמעט התעלפתי כשסיפר לי... האם בהכרח דם בצואה מעיד על סרטן המעי הגס או שמא יש מחלות אחרות כגון דלקות וכיוצ"ב שגורמים לכך??? בבקשה תשובה מהירה אם אפשר.. תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דם בצואה!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להירגע - קודם כל

    עמיר
    12/10/2010

    קודם כל אני לא רופא. דם טרי בצואה לא בהכרח מצביע על סרטן. קיימות סיבות רבות לדם טרי במואה לדוגמא טחורים כמו שהיה לי. והרבה דם..
    יחד עם זאת בוודאי הרופאים יענו לך ביתר מקצועיות והכוונה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דם בצואה!! - תגובה

    פרופ' עמי ספרבר
    12/10/2010

    שלום לך עדי,
    ראשית, יש הרבה גורמים לדם בצואה חוץ מסרטן. כשמדובר בדם טרי, ובמקרה הזה חד-פעמי, אין סיבה להיכנס ללחץ לגבי סרטן. הגורם העיקרי לתופעה כזאת היא טחורים.
    אם בעלך עייף כל הזמן כדאי שיעשה בדיקות דם ובייחוד ספירת דם לשלול אנמיה. בוודאי שרצוי ומומלץ בחום שיפסיק לעשון ויהיה פעיל גופנית.
    באם הדימום יישנה כדאי לפנות לבדיקה על ידי רופא המשפחה או פרוקטולוג.
    בברכה,
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סובלת שנה מבחילות
    מודאגת נורא
    11/10/2010

    אני לא ידעתי לאיזה פורום לפנות ופניתי לפה בתקווה שיתנו לי כיוון תשובה משהו
    אני מיואשת כבר שנה יש לי בחילות נוראיות,ולפני שבוע התחיל לי משהו חדש
    אני מרגישה בגרון מאין צריבות כזאתי וטעם של קיא כאילו שאני הולכת להקיא...אני רצה לשירותים כל 5 דק בבצפר ובבית וזה מפריע לי לחיי היום יום.
    אני מפחדת לספר להורים וללכת לרופא...אני לא רוצה בדיקות לא רוצה כלום אני מתה מפחד
    מה זה יכול להיות? זה קשור למסטיקים שאני הייתי לועסת במהלך כל היום בלי הפסקה?
    מחכה לתשובה.
    אגב אני בת 17

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סובלת שנה מבחילות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סובלת שנה מבחילות - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    12/10/2010

    שלום למאוד מודעגת
    אני לא מכירה אותך ולא יודעת מאיפה את בארץ.
    בכל מקרה ,את לא צריכה לדעוג ולפחד ולא כדי שתשערי לבד עם הבעיות שלך
    בהחלט תפני לעזרה רפואית -בשביל מה אנחנו חיים בשנת 2010 -לרפואה יש היום תשובה כמעט לכל בעיה!!
    אני מציעה לך לפנות למכון גסטרו בית חולים אייכלוב בתל אביב לד"ר אווה ניב שהיא מומחית לתזונה ותעזור לך לברר מה הבעיה שלך ומדועי ש לך בחילה והקאה.
    טל 03-6974281 מזכירה קלרי -תגידי שאני הפנתי אותך.
    לא יודעת מדוע את מפחדת מההורים אך את מספיק גדולה ויכולה לפנות לבד לרופא.
    אפשר לקבל טופס 17 עבור ביקור במרפאות חוץ מקו"ח של ואם לא נותנים--אפשר לשלם-ביקור עולה כ 180 ש,ח
    אל תזניחי את בעיה שלך -פני לעזרה!!
    בהצלחה
    ד"ר אליזה טיומני







    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחיות עם TPN
    לילי
    10/10/2010

    שלום!
    אני מחפשת מישהו שחיי עם TPN או שיודע איך חיים איתו.
    מי שלא יודע זו תזונה תוך ורידית לאנשים שאין להם מעיים ולא יכולים לקבל תזונה רגילה.
    אנחנו עומדים מול בחירה קשה האם ללכת לניתוח ראדיקאלי שכזה או שזה עוד סתם למשוך זמן וכאבים ואילו זה נחשב לחיים בכלל.
    אם מישהו יכול לעזור לנו לקבל עוד קצת מידע אנו נרגיש שאנחנו לא לבד.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לחיות עם TPN

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחיות עם TPN - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    10/10/2010

    שלום לילי
    אני מציעה לך שתפני לבית חולים איכילוב בתל אביב -יש כאן מחלקה לתזונה בראשותו של פר' וייסמן מחום.עובדת איתו גם ד"ר אווה ניב -זה המקור הכי טוב לקבל מידע+ לבקש שמות וטלפונים של אנשים במצב דומה (שהם דרך אגב לא מעטים ).
    בהצלחה בקבלת החלטות קשות
    טלפון בבית חוליםצ03-6974444 ובמכון 063-6974280/1
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיים עם TPN

    אורנה
    16/10/2010

    אני חיה עם TPN בשנה האחרונה. אשמח לדבר אתכם אם תשלחו לי פרטים לדוא"ל שלי
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • TPN

    לילי
    18/10/2010

    אורנה שלום!
    אני מודה לך על תגובתך,אני מאוד אשמח לדבר איתך ולקבל כמה שיותר פרטים על איך את מסתדרת עם TPN.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • TPN

    לילי
    14/11/2010

    עבור אורנה.
    שלום אורנה,בבקשה תיצרי איתי קשר לגבי TPN
    אני מאוד מחכה למידה ממך.
    בריאות ותודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום לדר' אליזה טיומני
    רוני
    08/10/2010

    הייתי אצלך ביום ראשון האחרון, בנוגע לשלשולים, כאבי בטן וגזים שנמשכים כבר כ-4 חודשים ואמרת לי שזוהי פוסט אינפקציה ורשמת לי לקחת פרוביוטיקה VSL3.
    נתת לי רשימה של דברים להמנע מהם (חלב, שוקולד, גלידות, קפה, משקאות מוגזים, קטניות). רציתי לשאול האם מוצרי חלב עיזים הם בסדר, או שגם מהם עלי להמנע.
    תודה רבה , ויום טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום לדר' אליזה טיומני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום לדר' אליזה טיומני - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    08/10/2010

    מוצרי חלב של עזים -בסדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקף קוליטיס
    ענת
    08/10/2010

    לפני כחודש אושפזתי בית החולים בשל התקף קוליטיס . יש לציין שאני במחלה כבר 11 שנה . היתה לי תקופה של כ 3 שנים של רמיסיה .
    בשל טיפולי הפוריות בהן אני נמצאת חלה הידרדרות.

    באבחון קולונסקופיה נמצא חלק חולה באזור כפף הטחול ודלקת קלה במעי הרוחבי . המעי הדק תקין .

    בהמלצת הרופא ניתן לי חוקן בטנזול + 4 גר' ראפאסאל ביום .(גם מאחר ואני בטיפולי פריון וזה הכי פחות מזיק לטענת הרופאים )

    היתה לי הטבה כשבוע אך שסיימתי את החוקנים שוב התחיל הדימום .
    אני סובלת בעיקר מנפיחות הבטן + כאבים לסירוגין( כאילו האוכל מגיע ולא יורד )לוקחת נורמלקס )
    ויוצא לי שלשול מימי דמי (צבע אדום) כ3 פעמים ביום ..
    האם החוקנים יגיעו לחלק החולה ? האם אין צורך בסטרואידים דרך הפה ?
    כמה זמן מותר ליטול חוקנים אלו ?
    מאחר ואני בטיפולי פוריות האם יכול לפגוע בפוריות שלי ? בכניסה להריון ?
    אני די מיואשת .
    - לא רואה את הסוף . תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התקף קוליטיס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקף קוליטיס - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    08/10/2010

    שלום ענת
    מה שחשוב- זה לא להתייאש-זמדובר במחלה כרונית עם עליות וירידות וצריך להיות איתה בשלום ובשכנות טובה
    מצבך מבחינת המחלה כעת ממשיך להיות פעיל וזה למעשה המשך של אישפוז כאשר את לא נכנסת לרמיסיה מלאה.
    אין טעם כעת להמשיך הטיפולי פוריות עד שאת לא ברמיסיה מלאה כי בזמן פעילות המחלה יש פחות פוריות. לכן כעת יש לקבל טיפול מלא עד לכניסה להפוגה -מה שאת כעת מקבלת לא מספיק לך .מדוע את לא מקבלת אימוראן או פורינטול? זה טיפול שמחזיק את הרמיסיה טוב ולתווך ארוך ואפשר להיכנס להריון.
    כדי לך אולי לשמוע עוד דעה -יש כמה וכמה רופאים טובים בתחום זה -ד"ר איריס דותן ,פרופ הלפרן ועוד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רב

    אזאר
    02/10/2014

    אני בשבוע 16 להריון ואני סובלת מהתקף כבר יותר מחודש, מקבלת ראפרסאל 3 גרם ביום וחוקן ראפאסאל אחד וההתקף לא מפסיק . האם חוקן בטניזול עלול להזיק לעובר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך טיפול לאחר הסרת גידול במעי הגס
    יפית
    05/10/2010

    שלום,
    לפני כ-3 חודשים אבי עבר ניתוח להסרת גידול ממאיר במעי הגס ללא גרורות. חודשיים לאחר הניתוח לקחו דגימה מהניתוח על-מנת לבדוק אם נשארו חלקים נגועים במעי.
    הבדיקה יצאה תקינה. בהתחלה הרופא המומחה בביה"ח אמר לאבי שאם הבדיקה תצא תקינה אז הוא לא יצטרך טיפול כימותרפי ואילו כעת כשהתוצאות של הבדיקה הגיעו והן תקינות הרופא שינה את דעתו ואמר שבכל מקרה כדאי לו לקבל טיפול כימותרפי.
    אנחנו מבולבלים. ידוע לנו שהטיפול הכימותרפי הינו טיפול קשה עם תופעות לוואי לא פשוטות.
    אשמח לקבל את חוות דעתכם, מה כדאי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך טיפול לאחר הסרת גידול במעי הגס - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    05/10/2010

    שלום יפית
    מידע שמסרת כאן הוא חלקי ולא מספיק לןקביעת המשך טיפול ,אך מעודד . בכל מקרה של הסרת גידול ממאיר במקום כל שהוא על החולה לפנות להמשך מעקב לאונקולוג והוא זה שמרכז את כל במידע לגבי החולה והוא זה שימליץ לכם מדוייק איך יש לנהוג במקרה של אביך
    בהצלחה
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרובוטיקה
    נויה
    03/10/2010

    יש לי המון זמן (שלושה חודשים רק לפנות בוקר) שלשולים. באיזה שהוא שלב הומלץ שאקח פרוביוטיקה.
    ואכן זה עזר.
    וכשהפסקתי ליטול את הפוביוטיקה אחרי שבועיים, חזרו השלשולים ושוב אני לוקחת פרוביוטיקה.
    האם יש קשר??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פרובוטיקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קולונוסקופיה-פרוביוטיקה

    ד''ר אליזה טיומני
    04/10/2010

    שלום לילי
    אם הקולונוסקפויה היתה תקינה את יכולה להיות רגוע בין 5- 10 שנים תלוי מהסיפור שלך
    השילשולים בשעות הבוקר המוקדמות יכולות להיות כחלק ממביטוי של המעי המגורה ועובדה שפרוביוטיקה עזרה-יתכן שהיו גורמים אחרים שאין עליהם פרטים
    בכל מיקרה כדי לקחת פרוביוטיקה לתקופה ארוכה יותר -עד חצי שנה
    בהצלחה
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קולונוסקופיה.
    א.א.
    02/10/2010

    שאלתי מתיחסת למצב לאחר קולונוסקופיה. אני בת 57. עברתי את הבדיקה לפני 4 שבועות. נתנו לי פיקולקס. הבדיקה עברה בשלום והיא תקינה. אבל מאז חל שינוי בפעילות המעיים המתבטאת ביציאות קשות. מה יכולה להיות הסיבה ומה משמעות הדבר?
    תודה על תשובתכם.
    א.א.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קולונוסקופיה.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ולונוסקופיה

    ד''ר אליזה טיומני
    04/10/2010

    שלום אא
    הסיבה לעצירות לאחר קולונוסקופיה כנראה בשינוי של חיידקיי המעים אשר קורת כתוצאה מהכנה עצמה
    מציעה שתקחי טיפול בפרוביוטיקה בתוספת סיבים לחודש ימים
    הכי טוב אך יקר-VSL#3 -שקית ביום בבוקר וסיבים =BENEFIBER בערב עם הרבה שתיה
    בהצלחה
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דם סמוי וצואה שחורה
    רינה
    27/09/2010

    שלום,
    בת 40. זה כשבועיים משלשלת אך עם הקלה ביומיים האחרונים. (לא החלמתי לחלוטין אך המצב יותר טוב) לפני כמה ימים היתה שכבה גדולה של צואה שחורה על גבי הצואה ה'רגילה' ולא היתה קשורה במאכלים או תרופות..(לדברי ובהסתמך על שאלות הרופא)
    אציין גם שכמה ימים קודם לכן היתה יציאה כולה שחורה אך שפטרתי בליבי כקשורה במרק קובה שאכלתי יום קודם.
    אם ביצעתי בדיקה לגילוי דם סמוי ויצא תקין, (שלילי)האם לדעתך די בכך או שצריכה "לחפש תשובות" הלאה?
    תודה רבה לתשובתך!
    רינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דם סמוי וצואה שחורה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דם סמוי וצואה שחורה

    ד''ר אליזה טיומני
    27/09/2010

    שלום לרינה
    התשובה היא -לא . לא צריך להסתפק בלא לעשות דבר לאור דם סמוי שלילי בעבר .
    יש להמשיך ולבדוק גסטרו + קולווסקופיה בהקדם

    בברכה
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גסטרוסקופיה או קולונוסקופיה?

    רינה
    28/09/2010

    תודה לתגובתך. האם אנדוסקופיה /גסטרוסקופיה טובה (זהה ביעילות)כמו קולונוסקופיה? כי היום כך אמר לי הרופא שימליץ לעשות.
    שוב, תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גידול במעי ודם בצואה - כיצד לטפל?
    חי
    27/09/2010

    שלום,

    מתריע מראש – הסיפור ארוך, הפרטים בו רבים.
    אבא שלי עבר קולונסקופיה לפני מספר חודשים. נמצא גידול בגודל 3 ס"מ! רק בבדיקה שנייה (כנראה עם צוות קליברים) הצליחו להסיר את הגידול לגמרי.
    בדיקתו גילתה כי חלקו סרטני. לטענת הבודקים, הגידול הסרטני התחיל רק במרכז ולא הגיע לדפנות. אי לכך,טענו כי אבי אינו בסיכון והחליטו לבדוק שוב לאחר 3 חודשים לבטחון.

    הזמן חלף.
    בבדיקה חוזרת גילו כי שוב ישנו גידול באותו המקום בדיוק ושוב הוא בגודל 3 ס"מ. אמרו שקצב הגדילה שלו מעורר חשש וככל הנראה יהיה צורך בניתוח. אבי שוחרר הביתה והחליטו שיקבעו בהקדם המשך טיפול.

    חלף סה"כ שבוע מאותה בדיקה ולאבי נשפך דם רב בצואה (הרבה דם- נשארו כתמים גם אחרי שהמים באסלה ירדו). הדבר קרה במוצ"ש האחרון. פינינו אותו לביה"ח, ובמיון אשפזו אותו בדחיפות. במהלך הלילה הוא איבד דם רב ונאלץ לקבל שתי מנות. כמו כן, לחץ הדם שלו קפץ מעלה ומטה, והוא איבד את ההכרה (כנראה ממחסור בדם). הרופאים הצליחו לייצב אותו ודנו אם צריך ניתוח מיידי. החלטתם הייתה שקודם יש לייצב אותו ולחזק אותו ומיד אח"כ להשיג מומחה רציני שיבצע שוב קולונסקופיה- על מנת לצרוב את האזור המדמם, ועל הדרך כבר להמשיך לניתוח.

    הבעיה הגדולה היא שכרגע חול המועד,ונראה כי חלק מהמומחים נמצאים בחופשה.אבי היה על עירוי ולא הורשה לאכול- כנראה מהסכמה שיהיה ניתוח בקרוב. בבוקר יום ראשון נאמר לו שיעבור קולונסקופיה אם ימצאו מישהו קליבר, ואם לא ביום זה, למחרת. רצוי במהלך היום, ולא במהלך הלילה אז יש רק תורנים. היום חלף, מצבו של אבי הוטב והוא לא עבר בדיקה. הדימום נחלש מאוד (נתנו לו טסיות להסמכת הדם),אך לא נפסק לחלוטין. הוא מחובר למכשירים נראה יציב ומתנהג כרגיל.

    היום,יום שני, החליטו פתאום שאבי יאכל דרך הפה. בנוסף, לא מזכירים קולונסקופיה בקרוב. וכאן החשש שלי עולה ומציף אותי. מדוע פתאום נעלמה הדחיפות שהייתה ברגע שאושפז – האם העובדה שתסמיני הבעיה נחלשו עשויים לרמוז שהבעיה אינה דחופה? בנוסף, לא ברור כעת מתי אותו ניתוח יתרחש. יש לזכור כי ביום רביעי כבר שוב ערב חג, ואם בחול המועד כוח האדם צומצם מעט, הרי שהמצב בחג (ומדובר על רביעי חמישי,ואח"כ גם השבת) לא יהיה טוב יותר. בנוסף, אזכיר שנתנו לאבי לאכול בפה, דבר שאינו מעיד על בהילות לניתוח.

    ייתכן שניתוח אינו דחוף. אבל אני לחוץ מאוד. כיצד ניתן להיות משוכנעים בדבר? אציין שהבדיקות שאבי עושה הן דם, לחץ דם, קצב לב, ובוחנים את הצואה. למרות הדחיפות,אבי לא עבר עדיין קולונסקופיה ולא אף בדיקת דימות כלשהי. לא CT, לא MRI. ולשאלתי – לאור זה שהחג מתקרב, וביה"ח עשוי לעבוד על מתכונת תורנים, האם לא ראוי ביותר לבצע בדיקה כלשהי מבין אלו שציינתי שתחשוף כיצד נראה המעי, וניתן יהיה להעריך בעזרתה את מידת הבהילות? האם ניתן לדעת באמת את מידת הדחיפות גם ללא דימות? מדוע נמנעו מבדיקות שכאלו ולא מזכירים אותן?

    אנא ייעצו לי,אני חושש מאוד.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גידול במעי ודם בצואה - כיצד לטפל?

    ד''ר אליזה טיומני
    27/09/2010

    שלום חי
    כל הסיפור לקוי מאוד בפרטים רפואים -אולי לא באשמתך וגם בהחלט לא ברור מדוע מושכים כל כך הרבה זמן עם הניתוח לאחר שאביך כבר יציב ? ומדוע באמת לא עשו הדמיה נוספת?
    קשה לי לענות לך . מדוע אתה לא שואל אצל רופאים המטפלים? מדוע לא מתלונן אצל מנהל מהחלקה ? בית החולים? חג -זה לא תרוץ!
    בהצלחה וביראות טובה לאביך
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גידול במעי ודם בצואה - כיצד לטפל?

    חי
    27/09/2010

    תודה רבה על התשובה המהירה.

    הערב הסתבר לי שיש דחייה בניתוח בגלל שאבא שלי לקח אספירין.
    לטענת הרופאים שם, האספירין מדלל את הזמן למשך זמן רב גם אחרי שלקחו אותו לאחרונה, ועלול לסכן את הניתוח. לכן הם מעדיפים לחכות שהשפעתו תפוג, כל עוד כרגע הדימום פחת ואינו מסכן אותו. נשמע הגיוני. בכל מקרה הוא כמובן ימשיך להיות מאושפז כל עוד יש דימום.

    לגבי האפשרות לבצע דימות, עדיין לא ממש קיבלתי תשובות שהבנתי. הטענה שנשמעה היא שצילומים כאלו לא מיועדים למקרים כאלה ולא יסייעו. אם כך, למה בדיקות MRI כן משמשות?
    אמנם לא נקבע תאריך - אך היום כבר מדברים בכללי על ניתוח עוד כשבועיים. האם יש טעם לנסות להשיג MRI באופן פרטי כשמדובר בפרק זמן כזה והאם זה בכלל יכול לשנות משהו מבחינת דחיפות הניתוח ומועדו? האם בכלל ניתן להשיג בדיקה כזו באופן פרטי? וכמה זמן ממתינים בד"כ לבדיקה?

    עוד - (חשבתי על זאת רק עכשיו בלילה) מכיון שאבי מעקם את האף אל מול האוכל שמוגש בביה"ח, האם יש מאכלים מסויימים שעלולים לפגוע בהחלמת הדימום וכדאי להמנע מהם?

    כעת אני יחסית רגוע יותר מהבוקר, אבל אני עדיין מתעניין בשאלות אלו.
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת קולונסקופיה
    נאוה
    27/09/2010

    אבי בן ה-87 , עדיין עובד ונוהג, מרבה לקרוא וצלול סובל ממחלת לב, סובל מעצירות כחצי שנה. הומלץ לו לעבור בדיקת קולוסקופיה באישפוז, כדי שיימצא תחת השגחת בית החולים.
    אם ימצא גידול, האם אפשר להסירו במהלך הבדיקה? מה הסיכונים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת קולונסקופיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת קולונו

    ד''ר אליזה טיומני
    27/09/2010

    שלום נאוה
    לאור גילו ומצבו הקרדיאלי (כמה הוא חמור?) ובהעדר סיפור משפחתי של סרטן מעי הגס ,נראה שכדי להתחיל מבדיקה קלה יותר והיא בדיקה וירטואלית .
    במידה והיו ממצאים אפשר לשקול צעדים בהתאם

    בהצלחה
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום