מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מודאגתנעמה06/12/2010
שלום רב
יש לי פוליפ בכיס המרה במשך שנים בגודל 0.7 ס"מ וגם המנגיומה בכבד בגודל של 1.8 ס"מ
עשיתי בדיקת CEA ויצא ש-0.8 ng'/ml
מה עליי לעשות?
האם זה משהו חמור?
האם יש לי סרטן?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מודאגת - תגובה
ד''ר אליזה טיומני06/12/2010שלום למודאגת-יאן לך מה לדאג-פוליפ בכיס המרה אנו דואגים רק כאשר הוא גודל מעל 10 ממ'
המנגיומה בכבד-תהליך שפיר לא משתנה בד"כ
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך מוטרדת
נעמה07/12/2010אך האם עליי להיות מוטרדת מתוצאת ה-CEA שהיא 0.8?
מדוע יש לי את החלבון הזה בכלל?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך מוטרדת - תגובה
ד''ר אליזה טיומני09/12/2010בדיקה זו משמשת רק כמרקר למעקב וגילוי של גידולים מסויימים ואין צורך בבדיקה זו ללא אינדיקציה . אצלך הכל בסדר
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בטן שמאליתעמי05/12/2010
שלום. לאחר כאבי בטן בטן ממושכים באפריל 2010 בצעתי CT בטן שלא היה בו ממצא. במאי 2010 בצעתי גסטרוסקופיה וקולונוסקופיה - שניהם ללא ממצא (קולונוסקופיה נמצאו שני פוליפים שנכרתו והתבקשתי לחזור על הבדיקה בעוד 3 שנים). ביוני 2010 בצעתי א.ס. בטן שהיה ללא ממצאים. מאז הכל נרגע - מבחינת כאבי הבטן.משהו כמו חודשיים אחרונים שוב מתחיל להרגיש כאבי בטן אך נראה לי כאב בעלי אופי שונה. הכאב יותר ממוקד ואני חש באיזור רגיש למגע בלחיצות על האיזור מעט שמאלה מהטבור בקו ישר ממנו. לפעמים האיזור רגוע לחלוטין אך במישוש חזק פנימה אני מרגיש כאב (ביחס לאיזור המקביל בימין שם אין רגישות). לפעמים מישוש קל מכאיב ולפעמים רק במישוש חזק אני מרגיש את הכאב.אני מרגיש הרבה גרגורי אוויר אוויר מהאיזור הנ"ל. הדבר נורא מטריד אותי נפשית.
האם ייתכן כאב בעקבות קולונוסקופייה? האם מתאים לIBS? אין לי הקאות או דם בצואה. לעיתים אני חש בבחילות קלות ביותר ונראה לי שזה מגיע עקב מחשבות רבות. מבחינת משקל שלי ירדתי לפני שנתיים כ 20 ק"ג באופן יזום, ולפני שנה ועד עכשיו החזרתי את כל המשקל בחזרה.
דבר נוסף, אני נוטה ללכת כל הזמן כאשר אני מכניס את הבטן פנימה (נראה רזה יותר), האם ייתכן שהכאבים עקב זה?
אנא ייעצי לי דוקטור.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בטן שמאלית - תגובה
ד''ר אליזה טיומני05/12/2010שלום עמי
אתה עברתה בירור מקיף ביותר ולא התגלה שום ממצא
למעשה אתה לבד מגיע למסכנות שיתכן ובעיה היא לא גופנית אלה מה שנקרה תסמונת מעי הרגיש-שהיא תופעה שכיחה מאוד
יש עכשיו באיכילוב מרפאה המתעסקת ספציפי בבעיות הללו ויש טיפולים מגוונים חדישים לפתרון הבעיה
בהצלה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן המעיגילה02/12/2010
מה הוא סרטן בדסנדינג? איפה ניתן ללמוד על הפרוגנוזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן המעי - תגובה
ד''ר אליזה טיומני03/12/2010שלום גילה
"סרטן בדסצנדינג " כוונה שהסרטן ממוקם בחלק שמאלי היורד של מעי הגס .
הפרוגנוזה נקבעת ע" קביעת התקדמות המחלה ,פיזור ודרגת ההתמיינות של הגידול עצמו. כל זה נקבע ע" בדיקות הדמיה ,בדיקה היסטולוגית ובזמן הניתוח
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השילשול נמשך 7 שבועות לאחר כריתת המגלינה02/12/2010
שלום רב לכם,
האם זה נורמלי להמשיך לשלשל 7 שבועות לאחר כריתת המעי הגס עקב סרטן, החברה עקב חולשה קשה כבר קיבלה כמה פעמים אינפוזיות, וגם קיבלה מנות דם, לפתע גם גילתה דם בכמות די קטנה ביציאה, האם זה נורמלי?
הצעתי לה לפנות לרפואה משלימה בנוסף לטיפול הרגיל. היא אמורה לקבל טיפול כימו אך עדיין חלשה מדי, בתודה מראש חברתה גלינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השילשול נמשך 7 שבועות לאחר כריתת המ - תגובה
ד''ר אליזה טיומני03/12/2010שלום לגלינה
חסרים פרטים -איזה ניתוח עברה החברה ? מה מצאו?
בכל מקרה ההמלצה שלך היא מאוד נכונה -היום רפואה משלימה היא חלק בלתי נפרד בטיפול בחולים אונקולוגיים-אפילו בבית חולים אונקולוגי ע"ש דווידוף בפ"ת יש מחלקה נפרדת אולי כדי לפנות לשם
בהצלחה
ד" ראליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטןסנדרה01/12/2010
שלום רב אני בת 32 בריאה בד"כ ובשלושה חודשים האחרונים יש לי תופעה של פעם בחודש למשך איזה יום כואב לי הבטן ואני קצת משלשלת. אחר כך זה עובר לי . ביום יום אני בדרך כלל סובלת מעצירות (מאחרי הלידה). לפני שבוע היה לי שלשולים כ 4 ימים עם כאבי בטן וכל פעם שאני אוכלת משהו אחרי זה יש לי כאבי בטן. גם שמתי לב שכאשר אני שותה חלב אז כואב לי הבטן יותר וניסיתי להפסיק וזה קצת עזר. אבא שלי גילו לו סרט מעי הגס לפני שנתיים ואמא שלי הוציאו לה 15 פוליפים מהמעי . הייתי בגסטו והיא שלחה אותי לעשות קולונוסקופיה וגם בדיקה דרך הפה אני מודאגת מאוד האם יכול ליהיות סרטן מעי הגס? למה שלחו אותי לבדיקה הזאת ולא לבדיקות אחרות לפני זה ? מחכה לתשובה מהירה תודה וים טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן - תגובה
ד''ר אליזה טיומני03/12/2010שלום לסנדרה
את נשלחת לבדיקות אנדוסקפויות ובצדק-את לא מרגישה טוב כ 3 חודשים עם כאבי בטן ושילשולים לסירגין וגם במשפחה קיים סיפור של מעי הגס אצל שני ההורים. יש עוד בני משפחה אחרים.? בכל מיקרה, מהלך כזה מקובל ונכון . כדי לך גם לבצע תרבית צואה עקב סיפור של שילשולים לסירוגין
אי-סבילות לסוכר החלב -לקטוזה -שכיח-יש להפסיק לצרוך באוכל -חלב,שוקולד,גלידה וקצפת ,מותרים דברי חלב אחרים
אל תדעגי -כל אלו -רק בדיקות מנע
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בריחת שתן לסטומהאבי30/11/2010
אימי סבלה מחסימה כתוצאה מגידול במעי,נותחה והוצאה סטומה,בימים האחרונים השתן יצא מהסטומה ולא מהקטטר,הופנתה לבית חולים בגלל חשד לפיסטולה והתייעצות מה לעשות במצבה,נמצא בבירור שיש עצירות וניתנה לה תרופה ושמן שגרמו ליציאה ואז החל השתן לצאת דרך שקית הקטטר.
השאלה מה תהליך המחלה ולמה לצפות,תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בריחת שתן לסטומה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני30/11/2010שלום לאבי
חסרים המון פרטים -גיל,מצב כללי ,ממצאים בניתוח ומה נעשה ,טיפולים נוספים?
בכל מקרה -במצב הרגיל-אין קשר בין דרכי האוכל והשתן.
יתכן שגידול גרם לפיסטולה או שהיא נוצרה בזמן הניתוח או משני לטיפולים .אפשר להדגים אותה בכל מיני דרכים.אבל הבנתי שכעת הכל הסתדר? לפעמים היא נסגרת לבד (יתים רחוקות יותר ).
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאימי כבת 79 ,
אבי30/11/2010היום כשביקרתי אותה ראיתי שהשיפור היה רק ליום אחד כי כעת השתן יוצא דרך הסטומה ,היא היתה בבית חולים והחליטו לא לנתח אותה מכיוון שהיא מאוד חלשה ,השאלה מה מצפה הלאה במצב המציאות הזו,לאן מתקדמים במצב כזה ומה נשאר לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד פרטים
אבי30/11/2010היא סובלת מספר שנים מגידול בבטן במקום שלא ניתן להוציא בגלל מצבה הכללי החלש,לפני כשלושה חודשים נוצרה חסימת מעי שהצריכה ניתוח דחוף והכרחי לסטומה,אחרי הניתוח היו כל מיני סיבוכים שאיך שהוא היא שרדה אותם,והסיבוך הנוכחי זה המדובר,שבעקבותיו נשלחה לבית חולים והוחלט לא לנתח אותה ולהשאיר את המצב ככה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד פרטים - תגובה
ד''ר אליזה טיומני03/12/2010לפי פרטים נוספים שכתבתה ניתן להבין שמתחילה המצב היה קשה ולמעשה מחלה סרטן הושארה במקומה עקב מצבה הכללי של אמך וקרוב לבדי כעת נוצרה פיסטולה בין דרכי שתן והאוכל ולכן שתן יוצא בשקית
בשלב זה חשוב לא לתת לה לסבול ולהקל עליה ע"' תרופות המתאימות
בברכה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום למומחיםג.28/11/2010
לאחרונה עברתי בדיקת קולונוסקופיה.
בבדיקה נמצא פוליפ שבבדיקת המעבדה הוגדר כ:
submucosal leiomyoma tous polyp
בגודל של 9 מ"מ.
שאלתי היא: מהו הפוליפ הזה והאם הוא נחשב לגידול טרום סרטני?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום למומחים - תגובה
ד''ר אליזה טיומני28/11/2010שלום לג'
לא ממצא שאת מתארת לא סרטני ולא טרום סרטני אלה ממצא מיקרי שפיר שיאן לו משמעות כעת
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום למומחיםתותי26/11/2010
מקווה שזה הפורום הנכון, יש לי שאלה:
לפני כחודש ימים התחלתי לשים לב ליציאות שלי, התחלתי לשלשל בלי סיבה
ולאחר שבוע הסתדר יותר (התמצק), אבל היציאות התחילו להיות מלוות בריח
נורא, שונה מהרגיל וממה שאני מכירה.
בנוסף, כל יציאה מלווה בהפרשה רירית מוזרה מדממת מעט.
היום לאחר יציאה, שמתי לב כי על הצואה היה דם, כולל רירית דמית.
עשיתי בדיקת צואה לפני יומיים ואני ממתינה לתשובה, אך בינתיים אני לא יודעת
מה קורה ומה יש לי וזה מעט מדאיג.
יש לי סיבה לדאגה? לפי התיאורים, מה נראה לכם שזה?
אודה לכם על תשובתכם.
תודה, שבת שלום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום למומחים - תגובה
ד''ר אליזה טיומני28/11/2010שלום לתותי
את מתארת מצב המתאים לגירוי כלשהוא באיזור רירית הרקטום שיכול להיות מכל מיני סיבות והשכיחה היא בכל זאת זהומית .עד שאת מחכה לתשובת תרבית אפשר לקחת תכשירים המכילים ביסמוט כמו קלבטן ל 3-5 ימים ולראות
אם המצב מתמשך צריך לפנות לרופה פרוקטולוג
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומנ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח להסרת גידול ממאיר במעי הגס.אריה קוברין24/11/2010
שלום רב!
לפני כתשעה חודשים עברה אימי ניתוח להסרת גידול ממאיר במעי הגס.
על הדרך הוסר גם כיס המרה.
מאז אימי חווה בחילות קשות חולשה והקאות בתדירות גבוהה.
כמו כן הורידה כעשרים קילו ממשקלה.
האם זוהי תגובה של הגוף לניתוח?
עלי לציין שאימי ערכה את כל בדיקות והייתה אצל הרבה רופאים.לאף אחד אין תשובה.
אודה לתשובתכם המלומדת,
אריה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח להסרת גידול ממאיר במעי הגס. - תגובה
ד''ר אליזה טיומני24/11/2010שלום אריה
לא הבנתי בדיוק מזה "על הדרך" הורידו כיס מרה-היתה סיבה?
בכל מיקרה חסרים לי פרטים רפואים על מצב של הניתוח- עצמו :איזה דרגה ? טיפול ?
יתכן שכריתת כיס מרה תורמת להקאות דרך הגברת רפלוקס ושטי-האם אמא עברה גסטרוסקופיה? יש בעיות אחרות שיכולות לגרום להקאות?
קשה לענות לך מדוייק יותר בשלב זה
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה קולונוסקופיה ותוספי מזוןאלי22/11/2010
שלום
בשבוע הבא אנו עובר קולונוסקופיה שההכנה אליה לוקחת 3 ימים. בהוראות רשום שיש להפסיק לקחת כדורי ברזל או אספירין שבוע מראש
אני צמחוני ולכן לוקח תוספי מזון כמו מולטי ויטמינים גם ברזל 50% לפי RDA וגם אומגה 3 שידוע גם כמדלל דם. האם אני צריך להפסיק לקחת תוספים אלו שבוע מראש? או רק 3 ימים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה קולונוסקופיה ותוספי מזון - תגובה
ד''ר אליזה טיומני24/11/2010רצוי להפסיק רק ברזל ואומגה 3 3 ימים מראש
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריך ייעוץ בקשר לחבר .א'21/11/2010
שלום לכולם ,
אני בן 17 , היום גיליתי שאבחנו אצל חבר טוב שלי , גם הוא בן 17 , סרטן במעי הגס .
הוא סיפר שבהתחלה אמרו לו שנותר לו חצי שנה לחיות , הוא סיפר שהוא לוקח כדורים , שהוא לקח עד היום 60 כדורים וזה עלה 35 אלף שקל ושהרופאים אמרו שהכדורים אולי עוזרים ובאמת שמו לב שזה שיפר משהו ושבוע הבא הוא יבדק ויגלה אם זה עזר .
עוד פרט שהוא סיפר זה שאין לו נשירת שיער .
קראתי על המחלה הנוראית והאיומה באינטרנט , גיליתי שיטות טיפולים , גיליתי שיש 4 שלבים למחלה .
הייתי רוצה שתעזרו להבין ( אם זה אפשר מהפרטים שמסרתי ) , באיזה שלב של המחלה הוא נמצא ? מהם הכדורים שהוא לוקח , מה שמם , מה מחירם ?
האם אנחנו החברים יכולים לעזור לו מעבר לתקווה שהוא יחלים ?
ועוד רקע חשוב על המחלה , על ההחלמה האפשרית ממנה , ועל שיטות הטיפול .
תודה לכל העוזרים , א' .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריך ייעוץ בקשר לחבר . - תגובה
ד''ר אליזה טיומני21/11/2010שלום א'
אתה שואל המון שאלות לחלק אין לי תשובה כי אתה לא יודע פרטים מהחבר שלך -מדוע שלא תשאל את השאלות מדוייקות -שלב? מה אמרו לו? כך יהיה לי קל יותר לאנות.
בד"כ זה נדיר ביותר בגיל 17 ויתכן שאצלו זה במסגרת תסמונת גנטית משפחתית? יש עוד במשפחה? בד"כ מנתחים,הוא נותח? מה מצאו? לא ברור למה הוא משלם על כדורים-זה לא בסל?
אין לך ברירה -אם אתם באמת רוצים לעזור-תבררו יותר פרטים .איפה הוא מטופל?
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
א'22/11/2010אוקיי , תודה , אברר הכל .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דם סמוייניב21/11/2010
שלום רב ד"ר!
אני בחור בן 21, ברקע HTN שהרקע לא ברור לו (ידוע מגיל 16 מאובחן ומטופל סביב החצי שנה).
נוטל טיפול כרוני. עברתי בירור מקיף בעניין שלא העלה ממצאים מיוחדים.
לאחרונה סובל משינוי (דיי דרמטי) בהרגלי היציאות שלי, כולל צואה עם מוקוס לעיתים. לציין כאבים עמומים מאוד בבטן שאני לא קושר איתם קשר ישיר להרגלי התזונה. כמו כן ירידה קלה במשקל ללא שינוי אורח החיים.
נשלחתי לבדיקות כלליות שלא העלו ממצאי דלקת מרשימים, ללא מרקרים לצליאק.
אך בבדיקת דם סמוי בצואה יצא חיובי 2/6.
כרגע שוב עולה חשד מהרופא שייתכן ממצא נוירואנדוקריני במעי שיתן הסבר ללחצי הדם והדפקים המהירים איתם אני עשוי להסתובב ללא איזון תרופתי (סיסטולי סביב 150-220 ודיאסטולי סביב 90-170). (קרצינואיד?)
האם משתמע מהנ"ל שאני חייב לעבור בדיקת קולונוסקופיה?
מה דעתך על ביצוע CT/ US בטן לפני קולונסקופיה? (על אף הקרינה הגבוהה...)
תודה ובברכה,
יניב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דם סמוי - תגובה
ד''ר אליזה טיומני21/11/2010שלום יניב
בהחלט על רקע סיפור של לחץ החדם ו לא יציב וחשד (שלא נשלל) לתסמונת נוירואנדוקריני ולאור שינויים ביציאות ודם סמוי חיובי -יש לבצע גסטרו+ קולונוסקופיה .
בנוגע לCT- אולי לאחר בדיקות דם ואיסופי שתן להורמונים לשקות ביצוע PET CT לחיפוס של תהליך נוירואנדוקריני ולא סתם CT
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך הבדיקות
יניב12/12/2010שלום רב ד"ר!
השבוע ביצעתי CT בטן ואגן (טרם קיים פענוח). כמו כן, גסטרוסקופיה+ קולונוסקופיה עם ביופסיות של כל מע' העיכול.
הרופא המבצע אמר לי שסה"כ הבדיקה תקינה למעט זה שבכניסה למעי הדק מצא מס' גבשושיות שנראות עקב היפרפלזיה אך אינו בטוח (כמובן שלקח "הרבה ביופסיות" כפי שציין בדו"ח המסכם).
אני מבין שתהליך כזה במעי הוא תקין ולא בהכרח עשוי לתת הסבר לכל המצב המתואר לעיל? האם אכן כך הדבר או שייתכן ויש סופסוף קצה חוט בעניין?!
(לציין שבתקופה זו חוסר איזון של לחצי הדם למרות הטיפול התרופתי (קרדילוק 10 מ"ג+ טריטייס קומפ 5/25 מ"ג).
הרופא ביקש ממני להשלים בדיקה נוספת בעזרת קפסולה למעי הדק.
מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך הבדיקות - תגובה
ד''ר אליזה טיומני12/12/2010בדיקת קפסולה שלצ מעי הדק מאוד מדוייקת בנוגע לממצאים בתוך המעי וכדי לבצע אותה
אבל אם באמת קיים חשד לממצא נורואנדוקריני-רצוי לבצע בדיקת PET מיוחד עם סומטוסטטין למיקום וגילוי.
בהצלחה
דר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטןיעל21/11/2010
שלום
אני בת 22, לפני שבועיים בלעתי בטעות רוכסן מתכתי, לאחר שלושה ימים חשתי כאבי בטן
ולכן הלכתי למוקד, עשו לי צילום וראו אותו במעי הגס והרופא אמר שהוא יצא
נכון להיום עוד לא ראיתי אותו יוצא(הגיוני?)ויש לי כאבי בטן קלים, בחילות ושלשולים
יש קשר? אם כן מה עלי לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין
יעל21/11/2010צואה שחורה ורירית
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבי בטן - תגובה
ד''ר אליזה טיומני21/11/2010שלום יעל
לפי סיפור שלך נראה לי שזה עדיין לא נגמר - הרוכסן היה בחתיכה אחת או מספר פריטים?
כדי לך שוב לבצע צילום בטן רייק לוודה שזה יצא.צואה שחור ממש כמו זפת יכולה להצביע לדמם מרירית מערכת העיכול-רצוי לעשות ספירת דם לראות אם היתה ירידה בהמוגלובין .יתכן במידה והרוכסן יצא -התופעות הן שרידי גירוי ברירית
תרגישי טוב
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גידול במעי הגסיפעת19/11/2010
שלום,
אימי, אישה צעירה בת 53. התגלה אצלה גידול ממאיר לא גדול במעי הגס.
היא עברה ניתח להסרת הגידול וקיצרו לה את המעי ב25 ס"מ.
הממצאים הפתולוגיים אומרים: יש חדירה לריקמת השריר עם תאים סרטניים בודדים וכל בלוטות הלימפה שנשלחו לבדיקה יצאו תקינות לחלוטין.
עכשיו יש התלבטות האם להתחיל סידרת טיפולים כימוטרפיים כדי שהמחלה לא תחזור. לא ברורה לי ההתלבטות... אם יש ממצא, מדוע לקחת סיכון?
מה דעתכם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גידול במעי הגס - תגובה
ד''ר אליזה טיומני19/11/2010שלום ליפעת
במקרה של גידול במיע הגס יש באמת שלב מסויים שקיימת לגביו התלבתות בקשר לצורך בהמשך טיפול כמוטרפי -והוא DUKES B 1/2
לכן לעיתים נלקחים בחשבות ממצאים נוספים מסביב כגון התמיינות הגידול ,גיל החולה ועוד
יתכן עקב גילה הצעיר של אמך יש מקום לדון עם אונקולוג ולהביאה את רצונכם לטיפול נוסף לכירורגיה.
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם בדיקת קולונסקופיה יכולה "לפספס"רונן18/11/2010
האם בדיקת קולונסקופיה יכולה "לפספס" גידול סרטני?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם בדיקת קולונסקופיה יכולה "לפספס" - תגובה
ד''ר אליזה טיומני18/11/2010שלום רונן
התשובה היא -כן.
כמובן ,כמה שהממצא קטן יותר ,כמו פוליפים עד 10 ממ' ,כך אחוז ה"פיספוסים " גדול יותר. הסיבה העיקרית היא קפלי רירית במעי הגס שאחוריהם יכולים " להסתתר " הממצאים. יש אפילו תוספת מיוחדת שאפשר להלביש על קולונוסקופ רגיל מין מצלמה נוספת שמצלמת לאחור.יש לא מעט עבודות סטטיסטיות בספרות עם אחוזי MISS המגיעים עד 20 %-תלוי מטיב ההכנה ,מיומנות הבודק ועוד גורמים.
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

