מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ערכים נמוכים של CREATININEאלונה30/12/2011
בוקר טוב,
במסגרת טיפולי פוריות התבקשתי לעבור מספר בדיקות דם.
התוצאה של הCREATININE הייתה 0.49
אני יודעת שהתוצאה לא נמוכה באופן חריג, אולם הערכים שלי עד היום היו 0.61-0.54.
אני בת 39 בריאה מאוד, משקל תקין, מתעמלת (לא מספיק ועדיין...)
אשמח לדעת אם יש סיבה לדאגה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערכים נמוכים של CREATININE - תגובה
חורחה אוליבה30/12/2011לא כל תוצאה נמוכה היא פטולוגית. ערכים "נורמליים" מדברים על התוצאות של רוב האנשים, בדרך כלל 95 %. Creatinine נמוך זה לא פטולוגיה. במיקרים מסוימיםת כגון הריון, זה סימן חיובי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקה CA 15-3יאנה29/12/2011
שלום רב,
לפני כשלוש שנים עשיתי בדיקת CA 15-3- הייתה תקינה
החל מ-19/06/11-מעל הנורמה, תוצאה- 26.67
13/09/11 -28.37
עכשיו -29.94
כול הבדיקות תקינות! -בדיקות שד, מיפוי עצמות
מה ניתן עוד לבדוק?
לאיזה מומחה ניתן לפנות?
לדיברי רפאה משפחה שלי יש רק להמתין...אך השאלה למה?
תודה מראש,
יאנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקה CA 15-3 - תגובה
חורחה אוליבה30/12/2011הפרש בין תוצאה גדואה לנמוכה כ-12 %, ז"א בתוך אי ודאות או חוסר הדיוק השייך לשיטות אנליטיות. אי אפשר להגיד שתוצאות אלה שונות, למרות שמראות נטייה לעלות.
3 חודשים תקופה קצרה מידי בין הבדיקות כדי לקבוע נטייה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםרבקה28/12/2011
שלום רב
עשיתי בדיקות דם כי קצת קשה לי לרדת במשקל (גיל 44)
free t4 9.04 pmol/l
free t3 3.91 pmol/l
tsh 1.64 miu/ml
ferritin 4.20 ng/ml
אני יודעת שהברזל נמוך לגבי הבלוטה אשמח לתשובה אני לא מבינה אם זה בסדר או לא.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם
רבקה03/01/2012שלום רב
נראה לי פשוט שיש הודעות שפשוט לא שמים לב ומדלגים עליהם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת דםללא26/12/2011
שלום,
ברצוני לדעת האם ערך זה תקין?
c-reactive protein
תוצאה : 0.08
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח בדיקת דם - תגובה
חורחה אוליבה26/12/2011תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת דם שביצעתי לאחרונהאוריה22/12/2011
אני בת 19, לאחרונה התחלתי להרגיש עייפות וחוסר תיאבון... אז קורה שאני אוכלת לא מסודר במהלך המשמרות שלי בצבא... רציתי לקבל ייעוץ ראשוני אודות מצבי...
תודה מראש:)
GLUCOSE 80.00 MG/DL ( 65.00- 100.00) (...*.....)
ALK.PHOSPHAT. 66.00 U/L ( 30.00- 140.00) (..*......)
ALT(GPT) 14.00 U/L ( 5.00- 40.00) (.*.......)
AST(GOT) 20.00 U/L ( 5.00- 40.00) (...*.....)
BILIRUB.TOTAL 0.57 MG/DL ( 0.30- 1.20) (..*......)
BUN 10.00 MG/DL ( 4.60- 21.00) (..*......)
CHOLESTEROL 188.00 MG/DL ( 75.00- 170.00) (.........)*
CREATININE SER. 0.80 MG/DL ( 0.50- 1.20) (...*.....)
SODIUM SERUM 137.00 MMOL/L ( 134.00- 148.00) (.*.......)
POTASSIUM SERUM 3.89 MMOL/L ( 3.50- 5.30) (.*.......)
HDL-CHOLEST. 55.00 MG/DL ( 40.00- 85.00) (..*......)
LDL-CHOLEST. 104.20 MG/DL ( 50.00- 110.00) (.......*.)
IRON 44.00 UG/DL ( 50.00- 170.00)*(.........)
TSH 0.77 MIU/ML ( 0.34- 5.60) (*........)
VITAMIN B12 238.00 PG/ML ( 145.00- 914.00) (*........)
WBC 5.50 K/UL ( 4.00- 10.00) (.*.......)
NEUTROPHILS 3.20 K/UL ( 1.80- 6.60) (..*......)
NEUTROPHILS % 57.50 % ( 46.00- 68.00) (....*....)
LYMPHOCYTES 2.04 K/UL ( 1.10- 3.50) (...*.....)
LYMPHOCYTES % 36.90 % ( 15.00- 45.00) (......*..)
MONOCYTES 0.22 K/UL ( 0.08- 0.90) (.*.......)
MCV 82.40 FL ( 80.00- 98.00) (*........)
MCH 28.50 PG ( 27.00- 33.00) (.*.......)
MCHC 34.60 G/DL ( 32.00- 35.50) (......*..)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת דם שביצעתי לאחרונה - תגובה
חורחה אוליבה26/12/2011ברזל קצט נמוך וכולסטרון קצט מעל הנורמה. אני חושב שאם תוכלי להיות משהו יותר מסודרת, 2 התוצאות יהיו בנורמה. בתאבון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת תוצאות כולסטרולרועי22/12/2011
שלום התבקשתי לעשות בדיקות דם ויצא לי ככה
colestrol 245 (כללי)
triglycerides 99 (שומנים בדם)
HDL colesterol 47
non HDL colesterol 198
LDL colesterol calculat 178.3* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת תוצאות כולסטרול - תגובה
חורחה אוליבה26/12/2011colesterol ללא ספק גבוה מידי, ללא קשר למין וגיל, שאני לא יודע. מומלץ יעוץ רפואי כדי להגיע למצב תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאמיר21/12/2011
GOT (AST) 47
GPT (ALT) 58
שלום וברכה אלו תוצאות הכבד
האם עלי לחשוש
סיימתי ביום שישי האחרון מטרוזי'ל וציפרודקס 500 מ"ל פעמיים ביום האם יש לזה קשר?
האם מדובר בנזק בלתי הפיך לכבד?
האם זה מראה על מחלה?
מאז לקיחת הכדורים לטובת פיסטולה עצירויות
יש לציין כי מעולם לא סבלתי מהכבד
אשמח לתשובתך
אני מפוחד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
חורחה אוליבה30/12/2011התוצאות מעט גבואות מהנורמה. לא כדי לחשוש ולא לחשוב על נזק בילתי הפיך. פשוט לחזור על הבדיקות בעוד שבועים-3: אם היו קשורים לתרופות, אז צריכים להיות תקינות, והעיקר לא לפחד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות דם...חשובלי21/12/2011
שלום,
אני בת 21 וביצעתי בדיקות דם שגרתיות.
הכל יצא תקין חוץ מכולסטרול מעט גבוה
וALT- 55
AST-43
הבנתי שגם זה גבוה.
בבדיקות שביצעתי לפני כמה חודשים ה-ALT וה-AST היו בהרבה יותר נמוכים!
חשוב לציין שאני משתמשת בגלולות למניעת הריון בערך כשנה.
עלי להפסיק את הגלולות?
האם נגרם לי נזק בכבד?
אודה לתשובתך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקות דם...חשוב - תגובה
חורחה אוליבה21/12/2011כדי לדעת האם ALT ו-AST דבוהים, צריך להשוות לערכים הנורמה של המעבדה,
לא נירא לי שתוצאותך גבוהים מידי, אם כי כדאי לאמת תוצאות ואם חוזרות, לברר מה גורם את העליה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשמח לעזרהרונית19/12/2011
שלום,
אני בשבוע 34 לאחר בדיקות דם.אשמח בפיענוחן. בנוסף אשמח לדעת:
ה- LYM שלי היה נמוך בבדיקות שנערכו לפני חודשיים וכעת הערך ירד שוב.. אני קצת חוששת כי קראתי שערכים נמוכים מצביעים על הרבה בעיות האם זה תקין?
WBC
11.1 K/ul
4.8 10.8
RBC
4.02 M/ul
4.20 5.40
HB
12.1 g/dl
12.0 16.0
HCT
35.9 %
37.0 47.0
MCH
30.1 pg
26.0 31.0
MCHC
33.7 g/dl
33.0 36.7
RDW
14.2 %
11.0 16.0
MCV
89.3 fL
80.0 97.0
NEUT%
74.5 %
40.0 75.0
LYM% יש לציין כי בבדיקה קודמת לפני חודשיים הערך הזה היה 16.2
15.4 %
20.0 50.0
MONO%
6.1 %
2.0 12.0
EOS %
1.7 %
0.0 7.0
גרף
BASO %
0.5 %
0.0 2.0
LUC%
1.7 %
0.0 4.5
NEUT.abs
8.3 K/ul
1.9 8.0
LYMP.abs
1.7 K/ul
0.9 4.5
MONO.abs
0.7 K/ul
0.2 1.0
EOS.abs
0.2 K/ul
0.0 0.6
BASO abs
0.1 K/ul
0.0 0.1
LUC abs
0.2
0.0 0.4
MACRO%
1.0
0.0
15.0
MICRO %
0.6
0.0 10.0
HYPER%
0.7
0.0 10.0
HYPO %
2.1
0.0 10.0
MICRO%/HYPO%
0.3
0.0 10.0
PLT
371 K/ul
150 450
MPV
8.9 fL
4.0 13.0
REMARKS (MICRO) Order Comments
REMARKS (MICRO) מקום לקיחה: שתן
Urine culture תרבית שלילית
GLUCOSE - U STRIP NORMAL
BILIRUBIN- U STRIP
NEG
KETONES- U STRIP
NEG
SPECIFIC GRAV-U STRI
1.021
1.001 1.030
PH- U STRIP
6.0 /µl
4.8 7.4
PROTEIN- U STRIP
10 mg/dl
0 30
UROBILINOGEN-U STRIP
NORMAL
ERYTHROCYTES-U STRIP
NEG
NITRITE- U STRIP
NEG
LEUCOCYTES - U STRIP
NEG.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לעזרה - תגובה
חורחה אוליבה21/12/2011ה-LYMP abs תקינים. בסך הכל תוצאות תקינות לרוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסבר על שתי בדיקותגדעון18/12/2011
שלום לכם.
אני בן 36,לפני 8 חודשים ובעקבות עצירות וחוסר תאבון הופניתי לבדיקת קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה,הקולונוסקופיה תקינה,בגסטרוסקופיה התברר שיש לי תסמונת בארט.יש לציין שתוך 10 חודשים,ירדתי 8 קילו במשקל מבלי לתכנן.
בעקבות הירידה נשלחתי גם לאולטראסאונד בטן עליונה שכלל,טחול,כבד,דרכי מרה כי הורדתי כיס מרה בניתוח,כליות ולבלב.הבדיקה תקינה.
נשלחתי בנוסף לבדיקות דם מקיפות,מהם בדיקות לבדיקת סימני סרטן.כל הבדיקות תקינות.יש לי מחסור בויטמין די ופריטין ברמה של 333.
הייתי אצל כירורג שבדק אם יש לי הרניה באזור התבור ומעליו ושלל זאת.
יש לי כאבי בטן מתמשכים באזור הטבור ודקירה מתמשכת באזור הבטן האמצעית מצד ימין.בחודש האחרון היה לי פעמיים כאב גדול באזור הבטן שבעקבותיו נאלצתי לקבל זריקה של פפברין או וולטרין.
בדיקות הדם שמדאיגות אותי,פריטין ברמה של 333 ,cea ברמה של 0.6 ng/ml .
האם בדיקות אלו תקינות?
קראתי על cea שאיננו קיים בגוף של אדם בריא,האם אצלי זה מעיד על מחלה למרות הערך הנמוך שלו?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסבר על שתי בדיקות - תגובה
חורחה אוליבה19/12/2011אני לא יודע להסביר את הסימנים הקליניים שלך, אבל 2 ה-תוצאות נמצאות בגדר הנורמה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרבית שתןסיגל18/12/2011
בבדיקת תרבית שתן שעשיתי -
התוצאה של URINE CULTURE הייתה: צמיחה מעורבת של מספר סוגי חיידקים.
רציתי לדעת מה זה אומר והאם יש לי דלקת בשתן ? או משהוא אחר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרבית שתן - תגובה
חורחה אוליבה18/12/2011כשצומחים מספר חיידקים, סביר להניח זהום סביבתי: הדגימה לא נלקחה באופן נכון (אחרי חיטוי, למשל). אז, אי אפשר לדעת איזה חיידק גורם דלקת, או עם יש דלקת ביכלל.
מומלץ לקבל הנחיות של המעבדה למתן דגימה תקינה, ולחזור על הבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השפעת תרופותאמא17/12/2011
האם מתן אומפרזול (3.5 מ"ל לוסק) ו/או מוקסיפן (6.5 מ"ל) כשעה לפני לקיחת דם יכולה להטות את תוצאות הבדיקות עבור ברזל וויטמין B12? אם כן, באיזה אופן?
מלבד התרופות שהזכרתי, הנבדק היה בצום של 12 שעות טרם הבדיקה, למעט שתית מים בכמות זניחה.
אודה מאוד על תשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השפעת תרופות - תגובה
חורחה אוליבה17/12/2011ההכנה הייתה נכונה, והתרופות לא אמורות להשפיע לתוצאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- crpאורלי16/12/2011
שלום
לפני 4 חודשים היה לי התקף של קוליטיס בפעם הראשונה.
מאחר ועדיין יש לי כאבי בטן מדי פעם הופניתי לבדיקות דם.
crp <0.07 האם מראה על דלקת?
תודה
אורלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר crp - תגובה
חורחה אוליבה17/12/2011לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריקציהשלי13/12/2011
שלום ד"ר לאחר תסמינים מובהקים עלה אצלי חשד לריקציה האם בבדיקות דם ישנם רמזים לאמת חשד זה ?כגון טסיות ספירה לבנה בדיקת crp וכו?
וכיצד ניתן לאבחן את המחלה בבדיקת דם ומתי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריקציה - תגובה
חורחה אוליבה21/12/2011בדרך כלל ההבחנה מתבססת בקליניקה, אנמנזה וסמנים בגוף. אימות של ההבחנה אפשרי דרך סרולוגיה או בדיקה PCR.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת CRPמלי13/12/2011
בבדיקת דם שערכתי לגילוי דלקת במעי ערכים של CRPנמוכים מ- 0.05 מה אומרת תשובת בדיקה זו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת CRP - תגובה
חורחה אוליבה13/12/2011אין דלקת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

