מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלות על גיל המעברמירב14/06/2017
שלו' רב
בת 44. בשנה וחצי האחרונות אני מקבלת וסת אחת לחמישה חודשים בערך.
אני סובלת בשנה האחרונה מעייפות גדולה מאוד. ללא גלי חום וללא הפרעות שינה. האם זה שייך לגיל המעבר?
מבחינה מינית אין שום שינוי בחשק המיני וגם לא יובש נרתיקי - הבנתי שזה אחד הסמפטומים. האם לא לכל אחת? או שזה קורה לאחר הפסקה מוחלטת של המחזור?
מה ניתן לעשות עם העייפות? יש לי בעיית קרישיות יתר ולכן איני יכולה להשתמש בהורמונים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עייפות בטרום גיל המעבר
ד``ר איתן פאר17/06/2017יש גורמים רבים לתופעה כגון תת פעילות בלוטת התריז, חסר ברזל, ויטמין D או ויטמן B 12 ועוד.
יש מקום לברור מקיף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בפיטמות וכאבים בחזהמיכל13/06/2017
שלום רב, אני בת 53, עדיין מקבלת מחזור כסידרו. אך בעת האחרונה החלו לי תסמינים שונים כגון עייפות קיצונית, רעב מוגבר, וגולת הכותרת - כאבי תופת בחזה ובפיטמות בצורה כזו שגם מיים במקלחת גורמים לכאבים נוראיים!! היש מה לעשות?? ממה זה נובע? האם אני כבר בגיל המעבר למרות המחזור הסדיר? תודה רבה על תשובה👍
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים ורגישות פטמות ושדיים
ד``ר איתן פאר17/06/2017הגילך יש כבר חסר איזון בין יצירת אסטרוגן שחלתית ופרוגסטרון המופרש לאחר הביוץ . הירידה הפיזיולוגית בהפרשת הפרוגסטרון עם הגיל היא הגורמת לתופעות שאת מתארת. זה נעלם אחרי מחזור ומופיע לקראת מחזור.
במידה והסבל רב ניתן לאזן הורמונלית ע'י כדורי נובופם אותם מתחילים כל חודש ביום 3 למחזור ובמשך 28 יום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום בגיל המעבר אחרי הוצאת מירנהאנונימי12/06/2017
שלום רב הוצאתי התקן מירנה לפני כשנה וחצי השבוע הופיעו דימומים אחרי שעד כה לא היה כלום
יש לציין שאני בת 50 והרופא אישר שאיני פוריה.
האם הגיוני?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימום בגיל 50 אחרי הוצאת מירנה
ד``ר איתן פאר17/06/2017את פשוט עוד לא בגיל המעבר אלא בטרום גיל המעבר. כל עוד יש לך עדין פעילות הורמונלית שחלתית תמשיכי לקבל דימומים. תבדקי פרופיל הורמונלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת הורמונים מסוג אביאנה - האם גורמות לעלייה במשקל?ד``ר איתן פאר11/06/2017
ד"ר שלום,
אני נוטלת אביאנה מזה ששה חודשים, עליתי מעט במשקל לאחרונה, האם יש קשר לנטילת ההורמונים?
אודה על מענה
רחל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליה במשקל ואוויאנה
ד``ר איתן פאר17/06/2017קיימת עליה במשקל אצל כל הנשים בגיל המעבר עקב פעילות של אנדרוגנים- ההורמונים הגבריים- שכבר לא מנוטרלת לחלוטין ע'י אסטרוגן.
אוויאנה נחשב כיום למינון הנמוך ביותר האפקטיבי . הוא ממתן את העליה במשקל אך לא מונע הצורך להוריד קאלריות מהתזונה הבסיסית ולבצע פעילות גופנית יומית בכדי לשמור בפני העליה במשקל הוא ממתן אך לא מונע לחלוטין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדבקות אוורל ומירנה- קרישיות יתריעל10/06/2017
אני בת 51 עם קרישיות יתר (אנטי פרוטאין סי)
רופא נשים המליץ לי להתחיל עם אוורל 50 ולשים התקן של מירנה.
למרות שהוא יודע על הקרישיות יתר שלי אמר שההורמון לא עובר דרך הכבד ושזה בסדר.
אני קצת חוששת כי לפי מה שכתוב על התרופה עלי להזהר.
אשמח לחוות דעת נוספת
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרישיות יתר והורמונים
ד``ר איתן פאר10/06/2017אין לתת כלל אסטרוגן, גם לא במדבקות, במצבי קרישיות יתר.
היוועצי עם המטולוג מומחה לקרישיות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרישיות יתר והורמונים
יעל10/06/2017תודה על תשובתך המהירה, כן לפני שנים המטולוג אמר שלעולם לא אוכל להשתמש בתחליפי הורמונים כשסיפרתי לרופא הנשים על כך אמר שזה הוכח אחרת במחקרים חדשים האומרים שכל עוד זה לא עובר דרך הכבד אין בכלל בעיה.
אחותי עם סיפור דומה והיתה על במדבקות והכל היה בסדר עד שנאלצה להפסיק בשל gbm .
אני ממש ממש מתלבטת, האם אתה מכיר מחקרים האומרים אחרת?
ואם לא אז איזה טיפולים אחרים מומלצים לאחת כמוני עם תנודות הורמונליות.
אחרי הכל אני לא רוצה לשים את עצמי בסיכון אבל יחד עם זה רוצה איכות חיים.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך תשובה
ד``ר איתן פאר10/06/2017כאמור לכי להתיעץ שוב עם מומחה קרישה. אני לא מכיר עבודות חדשות בתחום המתירות שימוש באסטרוגן בנשים עם טרומבופיליה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המטומטרה אחרי גיל המעברשלי10/06/2017
שלום רב,
בבדיקה שגרתית אצל הגניקולוג אולטרסאונד וגינלי הראה המטומטרה, דם כלוא בתוך הרחם בכמות לא קטנה.
באוקטובר 2016 בדיקה אצל הגניקולוג לא העלתה דבר כזה.
מאז הופיעה לאחרונה הפרשה מעטה מאוד בצבע חום בהיר וגם טיפה אחת (זה באמת נראה כמו טיפה על הפד) של דם אדום.
בנוסף במשך השבועות האחרונים החזה שלי רגיש וכואב יותר מהרגיל.
בבדיקת דם מלפני מספר ימים יש לי רמה של 226 IU של E2.
בנוסף LH 11.5.
מודאגת מאוד, אשמח לשמוע מכם.
תודה,
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המטומטרה
ד``ר איתן פאר10/06/2017אין מקום לדאגה. אופייני בשלב של אי סדירות מחזורית.
הטיפול ע'י הכנסת צינורית הנקראית פייפל לניקוז ההמטומטרה.
בדיקת הדם שלך תקינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים ונפיחות בשדיים ומחזור פעמיים בחודשמיכל09/06/2017
שלום,
בת 40 בדיוק, לפני כחודש התחילו לי כאבים ורגישות ונפיחות בשני השדיים, ב-5.5 קיבלתי מחזור וזה לא עבר,במקביל עברתי בדיקת רופא נשים ששלל הריון והעלה חשד לבעיה הורמונלית וביקש ממני לעבור בדיקת דם הרמונלית ביום 2-5 למחזור הבא. אבל-ב-20.5 שוב קיבלתי מחזור (10 ימים המחזור הקודם) , הרופא אמר לי לא לעשות את בדיקות הדם אלא לחכות לדימום הבא. עברתי בדיקת כירורג שד ששלל בעיות הקשורות לשדיים, ועתה בימים האחרונים שוב כאבי תופת ונפיחות. אני ממש לא יודעת מה קורה לגוף שלי ואשמח לעזרה או עצה.
תודה מראש
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גודש ורגישות בשדיים
ד``ר איתן פאר10/06/2017מדובר בתופעה נורמונלית ידועה ומוכרת הנכללת במיגוון הסימפטומם של טרום גיל המעבר.
בתקופה זו יש שיבושים בין הפרשת האסטרוגן והפרוגסטרון מהשחלות. זה מוביל לדימומים כל שבועיים שלושה ולגודש ניכר בשדיים, לא קשור כלל לבדיקות שד שכן רגישות וגודש בשדיים תמיד יהיו על רקע הורמונאלי ומעולם לא סרטן. כמו כן אין משמעות כלל לבדיקת דם לפרופיל הורמונלי שכן יכלה להיות תקינהלחלוטין, תלוי באיזה יום מתחילת המחזור מבצעים אותה.
יש טיפולים לתקופה הפרימנופאוזלית כגון נובופם ופרוגילוטון שיפתרו את הבעיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח בדיקות דםרבקה כהן07/06/2017
אני בת 57 הפסקתי יסמין, אחרי יומיים הגיע מחזור, אחרי שבועיים ללא כדורים עשיתי בדיקות דם:
התוצאות:fsh13.23
Follicular phase3.0-8.0
Mid-cycle2.5-17
Luteal phase1.3-5.5
Post menopausal26.0-133
Lh5.4
Follicular phase1.8-12
Mid cycle7.6-89
Luteal phase0.6-14
Post menopausal5-62
מה זה אומר לגבי מצבי?
תודה על המענה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יאסמין בגיל 57
ד``ר איתן פאר10/06/2017לפי ההנחיות של אירגון הבריאות העולמי אסור לטפל בגלולות למניעת הריון אחרי כיל 50 עקב מינון האסטרוגני המאד גבוה בהם והעליה המוכחת בשכיחות סרטני שד.
יש לתת טיפול הורמונלי בהתאם למחזורים ולתןפעות גיל המעבר.
כמו כן אין משמעות לבדיקה ההורמונלית שעשית שבועיים אחרי הפסקת הגלולות אלא רק לאחר הפסקה מוחלטת של המחזורים והופעת תסמיי גיל המעבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימידונה -בטיחות שימוש בתכשירנאוה07/06/2017
שלום רב, אני בת 58.המחזור פסק לפני כ 10 שנים.קיבלתי הורמונים חלופיים ולאחר מספר שנים הםסקתי לקחת אותם.התופעות המשמעותיות של גיל המעבר נחלשו וכמעט נעלמו.בתקופה האחרונה התחזקו קשיי שינה ויש דלקות חוזרות בשלפוחית השתן.רופאת הנשים המליצה על סימידונה.
האם אין חשש מלקיחת התכשיר בשלב זה,לאחר הפסקה של מספר שנים בטיפול הורמונאלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סימידונה
ד``ר איתן פאר10/06/2017מדבור בתכשיר מבוקר המכיל קוהוש שחור.
אין עדויות מספקת לתועלת שלו בטיפול ביובש נרתיקי- זה מחייב טיפול מקומי נרתיקי ע'י ואגיפם.
כמו כן אין כל הוכחה לגבי התועלת שלו בהפרעות שינה- מומלץ אמביין או סירקאדין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחזור לאחר הפסקה של שנתייםמירב06/06/2017
שלום
אני בת 44 ולא קיבלתי מחזור שנתיים
ולפתע הופיע בכמויות בלתי ניתפסות בהפתעה גמורה.למה זה קורה?האם זה שכיח?האם זה תקין?מה בודקים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חידוש מחזור
ד``ר איתן פאר10/06/2017בתקופה הפרימנופאוזלית הדבר בהחלט יתכן ואפשרי.
היות וחלף זמן רב מהמחזור האחרון יהיה דימום עודף וחזק.
בגמר הדימום יש לבצע בדיקת עובי רירית הרחם ופרופיל הורמונלי ולטפל בהתאם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקה של טיפול הורמונלירעות03/06/2017
רופא נכבד.
תודה מראש על תשובתך.
אני בת 50 , נוטלת טיפול הורמונלי מזה שנה . משחת אסטרוגל, סרגל שלם וכדור 12 יום בחודש דופסטון. לאחרונה גיליתי שבדיקת הpap שלי איננה תקינה ועלי לערוך ביופסיה וגם ערכי הכולסטרול שלי עלו לקרוב ל300 עם ldl כ200. אילו בעיות שלא היו לי בעבר. אני בסהכ בריאה ומקפידה על תזונה נכונה. אני חושדת שזה קשור לטיפול וברצוני להפסיק אותו ולראות אם הכל יחזור לקדמותו. מה הדרך הנכונה להפסיק? האם אפשר בבת אחת ?
שוב, מודה לך מאוד על התייחסותך.
בברכה,
רעות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יובש וגינלי
רעות03/06/2017ושאלה נוספת..
במידה ומפסיקה טיפול הורמונלי , האם אתה ממליץ על חומרי סיכה רגילים ליובש וגנלי או וגיפאם (באיזה מינון?) ?תודה..:-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אביאנה ופרוגילוטון לגיל המעברסיגלית24/05/2017
אני לוקחת פרוגילוטון מזה כמה שנים .אני בגיל המעבר.
יש לי אנדומטריומה בשחלה הימנית. הרופא ייעץ לי לעבור לקחת אביאנה.
האם זה נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוגילוטון לגיל המעבר
סיגלית24/05/2017בהמשך להודעתי הקודמת לא כתבתי שאני בת 47
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זה שייך לגיל מעברדנה23/05/2017
היי
אני בת 56 . לפני 11 שנה בגיל 46 עברתי ניתוח להגדלת חזה. הייתי בת 46. לאחר שנה בדיוק הופיעו לי כאבים על השד כמו לחץ הרגשת שריפה והרגשה של גודש כאילו יש לי דלקת .הלכתי לרופא שניתח אותי והוא לא מצה משהו שקשור לשתלים ביררתי עם עוד 5 פלסטיקאים והם אמרו שהשתלים בסדר וזה לא קשור . עברתי mri שד בדיקות אורטופדיות דם בדיקות לב מאמץ מיפוי עצמות צילומים נב עמוד שידרה עברתי המון הזרקות בגב אחורה מקביל לשד ששם גם כואב לי ושום דבר לא עוזר.
אני מציינת שאחרי המיקרה של הכאב אחרי 3 שנים הופיעו לי פעימות חזקות בצד שמאל שעד היום 8 שנים אני מרגישה יחד עם הכאב והלחץ ותחושת השריפה והזרמים עד היום אני ממש מיואשת שכן אין לי איכות חיים זה מתיש אותי עד כדי כך שאני לא יכולה לעבוד.אני גם עברתי עוד ניתוח להחלפת שתל בצד השמאלי אחרי שביקשתי מהמנתח הפלסטי ולא עזר שום דבר 11 שנה אני עם כאב לחץ ודפיקות לב כל היום כל הבדיקות לא מראות כלום. בגיל 47 התחיל המחזור שלי לאט לאט להפסיק בגיל 48 הפסיק לי לגמרי ץ האם יכול להיות שכל התופעה הזו מגיל מעבר 11 שנה ?.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל מעבר
ד``ר איתן פאר31/05/2017את מתארת מיגוון תסמינים שיתכן מאד שהם קשורים לגיל המעבר
הבעיה איתך שחלפו 10 שנים מאז הפסקת לקבל מחזור - ובמקביל סביב אותו זמן החלו התלונות שלך, ולכן יתכן וכבר עברת את "חלון ההזדמנויות" צלטיפול הורמונלי ואינך כשרה יותר לקבל הורמונים.
אז.. קודם כל בדיקת דופלר אולטראסאונד לעורקי הצואר השאלה של משקעים טרשתיים. במידה ויש ההמשך יהיה טיפול אלטרנטיבי להורמונים שמומחה בתחום גיל המעבר יכול להתאים לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדופלר
דנה11/06/2017היי דוקטור תודה רבה על התשובה .
שאלה מה זה קשור לצוואר? כל התופעות שתיארתי אפשר לקבל הסבר בבקשה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדופלר צואר
ד``ר איתן פאר17/06/2017משקעים טרשתיים בעורקי הצואר מעידים על משקעים טרשתיים בכלי דם אחרים ומהווים איסור ללקיחת הורמונים- "חלון ההזדמנויות" שצואר כבר
היות וחלפו 10 שנים מאז הפסקת המחזורים שלך חובה לבדוק זאת בכדי לקבל החלטה האם מותר לך בכלל לקבל טיפול הורמונלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לוקחת הורמונים חודשיים, שאלהשרה23/05/2017
אני בת 53 לאחר גלי חום קשים התחלתי אמג'ליק והשיפור דרמתי.
בשבוע האחרון אני עצבנית מהרגיל. יש סיבות לכך, אבל אני מרגישה שאני עצבנית יותר מהרגיל. האם יתכן שזה קשור בהורמונים?
תודה דר'
אני גם מתעדכנת בקבוצה שלך בפייסבוק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצבנית....
ד``ר איתן פאר31/05/2017במידה ותוך שלושה חודשים אין הטבה בתחום זה הרי שמומלץ להוסיף ציפראלקס 10 מג'ר לטיפול ההורמונלי. השילוב מכולל פלאות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי לוקחים טיפול לגלי חוםאירה21/05/2017
אני בת 39 וכנראה מתחילה גיל מעבר. יש לי גלי חום בערך שנה אבל זה הולך ובא. שבועיים שלוש יש גלי חום עדינים ואז נעלם.
השאלה שלי מה התוויות להתחלת טיפול של גיל המעבר?
בשבוע אחרון יש לי כאבי ראש. אני עדיין לא הבנתי עם זה קשור לגלי חום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתי להתחיל טיפול
ד``ר איתן פאר31/05/2017בעקרון יש להתחיל טיפול כאשר מתחילות התופעות של גיל המעבר
במידה ויש עדין מחזורים, במיוחד במידה והם סדירים, חובה לפני כל טיפול לבצע ברור מקיף לסיבות אחרות אפשריות של גלי חום.
במידה ויש מחזורים אבל כבר החל שיבוש בסדירות שלהם הטיפול יהי הורמונלי תוספי ( למשל נובופם, פרוגילוטן וכד')
במידה והמחזורים כבר פסקו הטיפול יהיה טיפול הורמונלי חלופי אותו יש להתאים לכל אחת על סמך תלונות, רקע רפואי ובדיקה, כולל שדיים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבדלים בין התרופות.
אירה04/06/2017המחזור שלי משובש לגמרי. אפילו קשה לקראו לזה מחזור.
ירידה בחשק מיני, אין חשק בכלל. כאבי ראש וגלי חום ממשיכים.
היתי רוצה להבין מה הבגל בין כל התרופות שנחתנות לגיל המעבר ואיך מחליטים על מתן תרופה זו או אחרת.
תודה רבה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבדל בין הטיפולים
ד``ר איתן פאר10/06/2017זו כבר התמחות מיוחדת של רופאי גיל המעבר להתאים לכל אחת ואחת את הטיפול היעיל לה בהתאם לתסמינים מהן היא סובלת. יש מיגוון גדול של טיפולים ועליך לקבל יעוץ תואם אישית לך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)


.jpg)
