מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עליה במשקלג'ני28/11/2011
היי,
רציתי לשאול שאלה
נאמר שבהריון הממוצע ה להעלות עד 12 קילו בהריון.
אני בחודש שלישי אבל בתחילת ההריון שקלתי 65 ועד עכשיו עקב בחילות ירדתי 5 קילו.
האם סופרים את ה 12 קילו מההתחלה של ההריון (65) או מהרגע שאני מתחילה להעלות בחזרה (ה60 שאני שוקלת עכשיו)
תודה רבה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליה במשקל - תגובה
דנה שפילמן29/11/2011שלום ג'ני,
סופרים את ההריון מהמשקל ההתחלתי לפני ההריון.
סך המשקל המומלץ לעליה בהריון הוא 11-16 קג' למשקל תקין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גבינה נפוליאוןחן28/11/2011
האם מותר לאכול גבינת שמנת עם שום שמיר של "נפוליאון" קופסא צבע זהב כזה
לא רשום שזה מפוסטרת,אך מאותה חברה בגבינת זיתים רשום דווקא גבינה מפוסטרת
אז מותר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גבינה נפוליאון - תגובה
דנה שפילמן29/11/2011בעקרון מוצרי חלב של חברות גדולות ומוכרות, שנמכרות בסופרים הגדולים הם מפוסטרים ובטוחים, גם אם לא תמיד מצויין הפסטור על האריזה.
את יכולה להתקשר בכל מקרה לחברה לברר כדי להיות רגועה יותר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עוגה בהיריוןאני27/11/2011
מתנצלת מראש על הבלבול ואם השאלה טפשית...
אבל הבנתי שאסור לאכול בהריון קינוחים שיש בהם קצף ביצים.
אם אני מכינה עוגה שבה יש קצף ביצים, אבל זה נאפה בתנור בחום של 180 מעלות, זה בסדר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוגה בהיריון - תגובה
דנה שפילמן29/11/2011בעקרון כל מזון שנאפה מעל 70 מעלות ניתן לאכול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עליה במשקלחבצלת24/11/2011
אני בהריון שלישי בשני ההריונות הקודמיםם עליתי בסביבות 20 קג
הכל ורד תוך כמה חודשים ובהקה אני מגיעה למשקל של 50 קג שהגבה שלי הוא 1.67
אני לא אוכלת הרבה כל כך לדעתי בהריונות אבל עולה הרבה ואין לי סכרת
סיבה לדאגה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליה במשקל - תגובה
דנה שפילמן24/11/2011שלום חבצלת,
בעקרון הטווח הרצוי לעליה במשקל נע בין 11-16 קג' במשקל תקין ובתת משקל (שמסתמן לפי הנתונים שלך) אפשר לעלות עד 18 קג'. כך שאת חורגת במעט מהנורמה. יש גם נטיה גנטית- בררי עליה במשקל אצל אמא/ אחות/ דודה.
כדי להיות רגועה יותר, אני ממליצה לך לפנות לדיאטנית למעקב אכילה ומשקל בהריון הנוכחי כדי לנסות להיות בטווח המומלץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אכילת תפוז וסלקמיקי24/11/2011
האם יש בעיה עם אכילת תפוז רבה בהריון (כל יום)?
האם יש בעיה עם אכילת סלק?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אכילת תפוז וסלק - תגובה
דנה שפילמן24/11/2011שלום מיקי,
לא צריכה להיות בעיה.
כמובן שכל דבר במידה! 1-2 תפוזים+ 1/2-1 סלק ליום לא נראים לי בעייתיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחסור ויטמין D בהריון?שרון24/11/2011
שלום רב,
אני בשבוע 13 נמצא לי מחסור ויטמין D רמה של 43 nmol\l , כמה יחידות בינלאומיות של ויטמין D מותר לי לצרוך האם כמות של 1500 יחידות בינלאומיות כפי שהומלץ לי, אם לא כמה לקחת?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחסור ויטמין D בהריון? - תגובה
דנה שפילמן24/11/2011שלום שרון,
בעקרון הרמה המינימלית המומלצת בדם היא 32, כך שאני לא רואה שיש לך מחסור.
אם הרופא חושב שאת צריכה תוספת, התייעצי איתו לגבי כמה.
בעקרון אם אין מחסור, ההמלצה היא 200-400 יח' ליום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בוטנים ורגישותאפרת23/11/2011
שלום רב
יש לי ילדה בת שנתים וחצי שבסביבות גיל שנה
היתה רגישה לבוטנים (במבה) והיום כבר לא.
הרגישות היתה מתבטאת בפריחה באיזור הצוואר.
אני בהריון בשבוע 26 ואוכלת הרבה חמאת בוטנים
מישהו אמר לי שזה לא מומלץ
האם זה נכון? האם גרמתי איזשהו נזק לעובר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בוטנים ורגישות - תגובה
דנה שפילמן24/11/2011שלום אפרת,
אני לא מתמצאת לגבי רגישויות וההשלכות על העובר. אני ממליצה שתפני למומחה באלרגיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סורביטול וגליצרוללילך23/11/2011
שלום,
אני אוכלת מדי פעם חטיפי אנרג'י המכילים גליצרול וסורביטול (1.3 גר' לחטיף) האם המרכיבים האלו בטוחים במהלך ההריון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סורביטול וגליצרול - תגובה
דנה שפילמן23/11/2011שלום לילך,
הגליצרול משמש כמסמיך- שהחטיף יהיה יותר מוצק והסורביטול משמש כממתיק כהלי= מכיל חצי מכמות הסוכרים ביחס לסוכר פשוט. ככל דבר, כל עוד צורכים במתינות, הייתי ממליצה לא יותר מ-2 ליום, לא צריכה להיות בעיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיאט קולה בהריוןדידי22/11/2011
אני מכורה שנים לפפסי מקס או דיאט קולה. בהריון הראשון שלי, התנזרתי מכל המשקאות הממותקים ומממתיקים מלאכותיים בכלל. התוצאה: עליתי 30 קילו, מהם 24 קילו בשבעת החודשים הראשונים (אני גובה 158, כך ש30 קילו מאוד משמעותייים עלי).
בפעם הבאה שאהיה בהריון אני לא מתכוונת להמנע מהמשקאות שכל כך עוזרים לי לשמור על המשקל. רציתי לדעת מה הנזק שיכול להגרם לעובר כתוצאה משתיית דיאט קולה וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיאט קולה בהריון - תגובה
דנה שפילמן23/11/2011שלום דידי,
לפי ה- FDA שימוש בממתיקים מלאכותיים בזמן הריון מותר כל עוד הצריכה היא בהתאם להגבלות. ההמלצות לצריכת ממתיקים מלאכותיים ללא ערך קלורי בזמן הריון חייבת להתבסס על תכנון מתאים כדי להבטיח הריון תקין ולידת תינוקות בריאים.
כמובן שלא רצוי שתעלי 30 קג' בהריון הבא אך גם לא לפגוע בעובר!
אני ממליצה לך להבא לפנות לדיאטנית להרכבת תכנית אישית ומעקב כדי לוודא שאת מקבלת את כל מה שצריך- לא יותר ולא פחות ולראות איך אפשר למתן את צריכת משקאות הדיאט וללמוד לשתות יותר מים! גם ללא קשר להריון...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכריות גומיג'ני21/11/2011
היי,
יש לי שאלה מטופשת
האם מותר לאכול סוכריות גומי בהריון?
על כל הסוגים (נחשים, ביצי עין כאלו ושטיחונים אם אתם מכירים)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוכריות גומי - תגובה
דנה שפילמן22/11/2011שלום ג'ני,
אני לא רואה למה לא, זה עשוי מג'לטין, צבעי מאכל וסוכר.
אם כי כמובן לא בריאים ולכן לא מומלצים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחם שיאור בהכנה ביתית - מותר?הילי20/11/2011
שלום,
אני מכינה לחם שיאור בבית ומאחסנת אותו מספר ימים (2-3) מחוץ למקרר עד שנגמר.
האם יש איזשהו סיכון באכילת לחם כזה בהריון (כמובן שאיננו מכיל חומרים משמרים).
אם כן, איך נכון וכמה זמן ניתן לאחסן אותו? במקרר? במקפיא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחם שיאור בהכנה ביתית - מותר? - תגובה
דנה שפילמן21/11/2011שלום הילי,
ברגע שנאפה וחומם לא צריכה להיות בעיה. אם נשאר בחוץ עלולים להתפתח עליו עובשים שהם עלולים להיות מסוכנים. אני ממליצה לך שאם עבר יותר מ 1-2 ימים, לשמור במקרר/ מקפיא ולחמם שוב לפני האכילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תודה על תשובה לגבי נשיקה מרנג אךחן20/11/2011
כל עוד שזה חומם מעל 70 מעלות לא בעיה אבל מתחת לנשיקה יש חלבון נמס כזה,אז זה בסדר אפילו שחומם מעל אבל מה עם מתחת?תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה על תשובה לגבי נשיקה מרנג אך - תגובה
דנה שפילמן21/11/2011לא יודעת. או שלא תאכלי אותו או שתשאלי את מה שמייצר אותן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון ראשון שלי- אין לי שמץ של מושגהיבא19/11/2011
על הריונות מה מותר לאכול ומה אסור? אשמח לתשובה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון ראשון שלי- אין לי שמץ של מושג - תגובה
דנה שפילמן20/11/2011שלום היבא,
ההגבלות בהריון הם לגבי מזונות שעלולים להיות בהם סכנת זיהום כמו:
דגים נאים ובשר נא, ביצים לא מבושלות, מוצרי גבינה לא מפוסטרים, נקניקים, עלים לא שטופים.
אם ברצונך להרכבת תפריט אישי, פני לדיאטנית לייעוץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף-נשיקה מרנג מותר??חן18/11/2011
האם מותר בהריון לאכול עוגת נשיקה מרנג שנאפתה בתנור לשעה ב100 מעלות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף-נשיקה מרנג מותר?? - תגובה
דנה שפילמן20/11/2011כן, הסברתי שכל עוד המזון עבר חום מעל 70 מעלות לא צריכה להיות סכנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בוטניםקפטן קראנץ'17/11/2011
שלום!
שמעתי על קשר אפשרי בין פסוריאזיס ולסכנה להתפתחות אלרגיה לבוטנים אצל הילד אם אוכלים בזמן הריון.
אם אני ובן זוגי איננו סובלים מכך, אך אבא שלי כן. האם אני יכולה או לא לאכול בוטנים בזמן ההריון?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בוטנים - תגובה
דנה שפילמן20/11/2011שלום,
לא ידוע לי על כך,
אני מציעה לך לפנות דרך משרד הבריאות לבירור אלרגיות או רופא המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)



