מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אכילת לחם עם עובששבוע 2822/02/2012
שלום,
אני בשבוע 28, ונתתי ביס ללחם וגיליתי שהוא עם עובש.!
האם יכול להיות נזק לעובר?
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אכילת לחם עם עובש - תגובה
דנה שפילמן23/02/2012תלוי כמה ובאיזה מצב.
עקבי אחר תחושות, בחילות כאבים.
איני בקיאה בסוגי עובשים וסיכוניהם. אני ממליצה לך לפנות לרופא לשאול אותו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אכילת פטריות בהריוןאביטל21/02/2012
נאמר לי שבהריון אסור לאכול פטריות בגלל המצע שעליו הן גדלות השאלה שלי היא האם מותר לאכול פטריות מבושלות או מטוגנות, מרק פטריות/רוטב פטריות לפסטה/מוקפץ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אכילת פטריות בהריון - תגובה
קרן גרינבלט רגב21/02/2012לא ידועה לי בעיה באכילת פטריות שטופות היטב או מבושלות בהריון.
בתאבון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרזייה והריוןtuly8218/02/2012
שלום,
אני כעת בהריון שני עם עודף משקל גדול (BMI של 33).
ידוע לי שהריון במשקל גבוה הוא מסוכן.
טרם הכניסה להריון התחלתי דיאטה של 1200 קלוריות ביום.
אני אוכלת את כל אבות המזון.
ידוע לי שמהטרימסטר השני יש להוסיף כ-300 קלוריות ביום.
בהנחה שההריון תקין, האם ניתן לאכול תפריט של 1500 קלוריות על מנת להמשיך לרדת במשקל במהלך ההריון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרזייה והריון - תגובה
דנה שפילמן19/02/2012שלום,
אין לרדת במשקל בזמן הריון!
בעודף משקל, העליה המומלצת הינה 5-9 קג'.
אני ממליצה לך לפנות לדיאטנית קלינית להרכבת תפריט מותאם ומעקב משקל.
את הירידה במשקל שמרי לאחר הלידה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרת הריוןרורה15/02/2012
שלום,
אני בהריון שני, עם סיכון גבוהה לסכרת הריון, בהריון הראשון היה לי סכרת הריון, בנוסף אני בעודף משקל.
כרגע אני בשבוע ה21, המליצו לי תוסף מזון בשם: כרום פיקלינאט, אשר עוזר לאיזון הסוכר בדם, ניסיתי אותו ואכן עזר לי אני כמה בבוקר עם ערכים מאוזנים ( בסביבות 85), ערכים גבוהים בבוקר הייתה בעיה אצלי, והתוסף פתר לי אותה, אך מצד שני אני חוששת שזה יזיק במשהו אחר בגוף, או שישפיע על העובר.
שאלה שנייה, האם יש מצב של עודף כרום? ומהי הכמות המומלצת לאישה בהריון?
אשמח לקבל תגובתכם,
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סכרת הריון - תגובה
דנה שפילמן19/02/2012שלום רורה,
איני בקיאה בצמחי מרפא ועל כן איני יכולה לענות לך מה המינון המומלץ.
ללא קשר לתוספים, אני ממליצה לך להיות במעקב תזונתי להתאמת תפריט אישי ובחינתו למול רמות הסוכר שלך וקצב עליה במשקל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צנון שחור בהריוןשיר15/02/2012
האם מותר לאכול צנון שחור בהריון???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צנון שחור בהריון - תגובה
דנה שפילמן19/02/2012שלום שיר,
בעקרון מוצרי מזון בסיסיים מותרים במידה.
סליחה על הבורות, אני לא מכירה צנון שחור ואיני בקיאה ברפואה טבעית. לכן אני ממליצה לך לפנות למבינים בתחום להתייעצות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אומגה 3 בהריון תאומיםשירלי14/02/2012
שלום, אני בהריון תאומים ונוטלת אומגה 3 מיוחד להריון של אלטמן. האם כדאי ליטול 2 כמוסות...? האם זה יכול להזיק?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אומגה 3 בהריון תאומים - תגובה
קרן גרינבלט רגב14/02/2012להזיק להערכתי זה לא אמור, אך כמוסה אחת מספיקה בדכ
שיעבור בהנאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונהחנה14/02/2012
האם מותר לאכול בהריון פילה מושט טרי? ושניצל טבעול-לייט?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה - תגובה
דנה שפילמן14/02/2012שלום חנה,
כל מוצר מזון שעבר חימום מעל 70 מעלות, בו החיידקים מומתים, ניתן לאכילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גלוקוז בשתןמאיה13/02/2012
שלום רב,
אני בשבוע 27. לפני כשבועיים עשיתי בדיקת העמסת סוכר והיא יצאה תקינה. יומיים לאחר מכן עשיתי בדיקת שתן ויצאה רמת גלוקוז של 50. אתמול שוב עשיתי בדיקת שתן ויצאה רמה של 70. האם ייתכן שזה קשור לכך שכשעה-שעתיים לפני הבדיקות שתיתי מיץ שעשוי מסלק קטן גזרת מלפפון וחסה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלוקוז בשתן - תגובה
דנה שפילמן13/02/2012שלום מאיה,
למיטב ידיעתי, הבדיקה הקובעת היא העמסת סוכר. אם את חוששת, התייעצי מול הרופא המטפל שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
מאיה13/02/2012תודה על תשובתך.
שאלה נוספת שלא קשורה לעניין- אתמול בלילה בישלתי קינואה עם בטטה, שמן זית וקצת תבלינים ושכחתי להכניס את הסיר למקרר. הסיר עמד על השיש עם מכסה רשת עד 8 בבוקר בערך. האם מותר לאכול ממנו (לאחר חימום המזון במיקרו...)?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת - תגובה
דנה שפילמן13/02/2012בעקרון הבעיה היא חיידקים שיכולים להזיק. אם תחממי את האוכל על אש חיה עד לחום גבוה אז לא אמורה להיות בעיה. קודם תריחי את התבשיל, אם יש ריח/ טעם חמוץ/ חריף/ מוזר- אין לאוכלו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פירות יבשים וציריםנטע09/02/2012
שלום,
שבוע 34, צוואר מקוצר + צירים.
לאחרונה שמתי לב כי לאחר אכילת פירות יבשים - חופן אגוזי מלך, שקדים קלופים, תאנים מיובשות וכו' (הכול אורגני) - מתגברים לי הצירים (והם גם נעשים כואבים יותר). באחד האתרים באינטרנט קראתי כי לצורך זירוז טבעי של לידה מומלץ לאכול שוקולד ופירות יבשים. האמנם יש קשר???...
ליתר ביטחון הפסקתי לעת עתה את הפירות היבשים.
אשמח לשמוע את דעתך בנושא.
תודה,
הילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פירות יבשים וצירים - תגובה
דנה שפילמן12/02/2012שלום הילה,
אני לא בקיאה ברפואה טבעית, אני ממליצה ךל לפנות למבינים בתחום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמחונית בהריוןנויה08/02/2012
שלום,
אני בשבוע רביעי. צמחונית זה 30 שנה ומקפידה על תזונה יחסית בריאה.
1. גם דגים לא ממש אוכלת, חוץ מטונה שימורים, אבל קראתי שלא כדאי לאכול ממנה בהריון כי יש בה כספית.
על אריזות של קציצות דג מוכנות ראיתי כל מיני רכיבים תעשייתיים שלא נראו לי. (אין סיכוי שאקנה דג שאינו מוכן ואני צריכה לטפל בו).
2. קראתי שלא מומלץ טחינה קנויה. אפשר טחינה קנויה אורגנית?
3. האם טוב לאכול טופו בהריון?
4. האם כדאי להמשיך לקחת כדורי בי 12, שנוהגת לקחת לפעמים? (לפי בדיקות דם אין לי מחסור בי 12).
אוכלת כמעט כל יום 2 ביצים וגבינה, אבל יודעת שזה לא מספיק. מה לאכול כדי שלא יחסר חלבון לעובר?
תודה על תשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צמחונית בהריון - תגובה
דנה שפילמן08/02/2012שלום נויה,
אפשר לאכול פעם בשבוע טונה שימורים, אם יש לך קושי להכין את יכולה לבשק שיכינו לך/ לקנות כבר מוכן.
סלט טחינה מוכן הוא יותר מעובד ומכיל הרבה מלח. אני ממליצה לך לקנות טחינה גולמית.
כמו כל דבר, גם טופו אפשר לאכול במידה.
מכיוון שאת צמחונית המשיכי לקחת מדי פעם B12, אני ממליצה לקחת כקומפלקס B.
חלבון נמצא בדג, ביצה, מוצרי חלב, קטניות, מעט באגוזים למיניהם.
אני ממליצה לך לפנות לדיאטנית קלינית להרכבת תכנית אישית ומעקב לאורך ההריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוספיםגל05/02/2012
כעת בהריון שבוע 12
אני בחורה רזה תמיד לקחתי תוספים של B12, ברזל, ויטמין D וחומצה פולית.
קיבלתי מרופא נשים לקחת פרנטאל והפסקתי את הויטמינים שלקחתי, האם הפרנטאל מספיק לי? (האם יש בו מספיק ברזל, חומצה פולית וכו'..)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספים - תגובה
דנה שפילמן05/02/2012שלום גל,
הפרנטאל מכסה את הבסיס של כולם.
אם אין לך חסרים הוא מספיק. עשי בדיקת דם ואם יש חסרים השלימי בנוסף לפרנטאל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיספסתם אותי... אודה לתשובהמונה05/02/2012
שלום,
שבוע 20. עד כה שתיתי כוס של נס קפה נטול קפאין ליום כי הבנתי שאסור קפאין.
עכשיו אני קוראת שלא מומלץ ועדיף נס קפה רגיל.
מודע? מה יש בנטול שלא טוב? אם זה יכול להזיק רק לי לא אכפת לי. חשוב לי מה יזיק פחות לעובר. יכול להיות שזה הזיק לעובר?
לתשובתכן אודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיספסתם אותי... אודה לתשובה - תגובה
דנה שפילמן05/02/2012שלום מונה,
סליחה על הפספוס...
קפאין לא מומלץ בכמות מוגזמת= מעל 3 כוסות קפה ליום. מעט קפאין לא מזיק. זכרי שיש קפאין גם בקולה, תה, שוקולד! קפה נטול באמת לא בריא ולא מומלץ,אך אם ועד כמה מזיק לעובר אין מחקרים לכך. אני ממליצה לך להמשיך עם 1 קפה בבוקר, ושימי לב לשאר המקורות..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קפאיןמונה03/02/2012
שלום,
שבוע 20. עד כה שתיתי כוס של נס קפה נטול קפאין ליום כי הבנתי שאסור קפאין.
עכשיו אני קוראת שלא מומלץ ועדיף נס קפה רגיל.
מודע? מה יש בנטול שלא טוב? אם זה יכול להזיק רק לי לא אכפת לי. חשוב לי מה יזיק פחות לעובר. יכול להיות שזה הזיק לעובר?
לתשובתכן אודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קפאין - תגובה
דנה שפילמן05/02/2012ראי תשובה מעלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה בהריוןמונה03/02/2012
שלום רב,
אני בת 26, הריון ראשון, שבוע 20. עד כה עלית 10 קילו ואני שוקלת 70 כעת אך זה לא מה שמטריד אותי.
מאז ומתמיד לא אכלתי פירות וירקות. אני פשוט לא מסוגלת לגעת בזה (מלבד מלפפון, תפוח ירוק, אבטיח וענבים). אני אוכלת בשר כל יום עם פחמימות בצהריים. בבוקר משהו חלבי (גבינה/קורנפקס עם חלב/מעדן), בערב חביתה או טוסט וכמובן שהרבה נשנושים בין לבין. לוקחת כדור אחד של ברזל, חומצה פולית וסרין (משבוע 12 בערך) וכדור אחד נוסף של מולטיויטמין לנשים הרות של סולגר (מתחילת ההריון).
שאלותיי הן כאלה:
1. מה אני יכולה לאכול או לקחת במקום פירות וירקות על מנת שא יחסר לעובר?
2. האם מותר לאכול טונה משימורים בהריון?
3. האם מותר לאכול שוקולד בהריון. אם כן, מה הכמות? (לא שותה תה, קפה או משקאות עם קפאין).
4. מדוע במולטיויטמין לנשים בהריון יש ויטמין A (בצורת בטא קרוטן טבעי) 1,250 יחב"ל) אם אסור ויטמין A בהריון?
אודה מאוד לתשובה. אני מאוד חוששת שהתזונה שלי לא מספקת לעובר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת
מונה03/02/20125. גם מדגים פחדתי עד עכשיו כי לא הבנתי מה מותר ומה אסור.
טונה של סטארקיסט זה בסדר?
מה לגבי אומגה שלוש? כדאי להתחיל לקחת עכשיו? אני חוששת מיותר מידי כדורים. גם אקטיפרין (ברזל), גם המולטיויטמין וגם אומגה 3...?
שוב תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתזונה בהריון - תגובה
קרן גרינבלט רגב04/02/2012העובדה שאת נוטלת מולטיויטמין אמורה לספק את הויטימינים החשובים לך ולעובר, כמובן שאין תחליף לירקות ופירות טריים, אך המולטי בהחלט עושה את העבודה אם את לא אוהבת.
מותר לאכול טונה מקופסאת שימורים בהריון
שוקולד מכיל סוכרים/שומנים/קפאין ולכן לא מומלץ לצרוך ממנו הרבה ביום יום ובהריון, אין בעיה לאכול מעט, כמובן שמומלץ שוקולד מריר איכותי.
ויטמין A שנמצא בדרכ בתוספים קיים בצורה של בטא קרוטן והוא לא מזיק, אין בעיה לצרוך ממנו בצורתו זו.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משקל בהריוןלילית02/02/2012
שלום,
אני בת 28, גובה 1.64. התחלתי את ההריון במשקל 68 ק"ג, היום בשבוע 25 אני שוקלת 73. האם עלייה סבירה? כמה מומלץ לעלות עד סוף ההריון?
האם הליכה יכולה למתן את העלייה במשקל?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משקל בהריון - תגובה
דנה שפילמן02/02/2012שלום לילית,
לפי הנתונים שלך את על גבול המשקל התקין. ההמלצה לעליה במשקל בהריון במשקל תקין היא 11-16 קג'. עד כה עלית 5 קג' כך שיש לך לפחות 6 קג' לעלות. כמובן שהליכה מומלצת, כל עוד אין לך הגבלות רפואיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)


.jpg)
