מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תותיםליאת30/01/2012
אני בשבוע 33 ויש לי חברה שאמרה לי ששמעה שיש איסור לגבי אכילת תותים בהריון.
האם זה נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תותים - תגובה
דנה שפילמן31/01/2012שלום לבנת,
אין בעיה עם התות עצמו. אולי התכוונה לסיכון מחומרי ההדברה שכן ידוע שתותים עוברים הדברה חזקה נגד מזיקים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז בעקרון לא מומלץ...?
ליאת31/01/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז בעקרון לא מומלץ...? - תגובה
דנה שפילמן01/02/2012תותים רגילים לא הייתי אוכלת, אולי אורגני... כמובן שיש לשים לב לא לאכול מזיקים!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלמון ביצה-האם עשיתי נזק חרדה מאודורד29/01/2012
קניתי גלידה של נסטלה ולאחר שגמרתי יותר מחצי הקופסה
שמתי לב כי רשום כי אחד המרכיבים של הגלידה הוא חלמון של ביצה (ניראה לי שלא בושלה)
האם עשיתי נזק ומה עלי לעשות אני בלחץ וחרדה עצומים לא מצליחה לתפקד
בבקשה ענו לי במהרה
אני מאוד חרדה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלמון ביצה-האם עשיתי נזק חרדה מאוד - תגובה
דנה שפילמן30/01/2012שלום רווית,
את צודקת שיש סיכון באכילת חלמון לא מבושל אם כי לא ברור עד כמה, אם בכלל. אך אין לדעת אם וכמה יש נזק. אני ממליצה לך לפנות לרופא המטפל שלך להתייעצות, אך בכל מקרה הלחץ לא עוזר. גם הורמוני לחץ משפיעים על העובר, אז נסי להרגע ולעשות מה שאת יכולה לעשות נכון לרגע זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון והשמנת יתרמיקמושית26/01/2012
שלום לכולם,
אני בשבוע 7 להריוני ואני נמצאת במצב בריאותי לא אידאלי
לא השלתי את הקילוגרמים העודפים של ההריון הקודם השמנתי מאד בהנקה והתוצאה היא הריון חדש +10מ קילו עודפים+BMI גבוהה מאד
שעל פי הנתונים באתר מאפשרים לי לעלות רק 6 קילו חצי ממה שעליתי בהריון הקודם.
איך עושים את זה?!
אני נורא לחוצה שהמצב הנוכחי עלול לפגוע בתקינותו של ההריון ובעובר עצמו
יש עוד איך לתקן?
לעזרתכם אודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון והשמנת יתר - תגובה
דנה שפילמן29/01/2012שלום,
זה מצבך הנתון ואיתו תעשי את המירב שאת יכולה. אני ממליצה לך לפנות בהקדם לדיאטנית קלינית לבחינת תפריטך, בנית תכנית אישית המותאמת לך וכמובן מעקב כל 2-3 שבועות לכל אורך ההריון לבחינת מצבך ומשקלך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבד קצוץחסויה26/01/2012
שלום רב-
אני בהריון שבוע 5 + 6 ימים
האם מותר לאכול כבד קצוץ , במידה כמובן? (עד כה נמנעתי לחלוטין)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כבד קצוץ - תגובה
דנה שפילמן26/01/2012שלום,
הבעיה היא אם הבשר נא! אם הכבד בושל כיאות, אין מניעה לאוכלו קצוץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלה...
חסויה26/01/2012אני הבנתי שבכבד עוף יש ויטמין A שבצריכה מוגברת עלול לגרום למומים בעובר ומכאן השאלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלה... - תגובה
דנה שפילמן26/01/2012דרך המזון מאוד נדיר להגיע לעודפים. בדכ' מדובר דרך צריכה בתוספי תזונה.
לאכול קצת כבד קצוץ מדי פעם לא בעייתי מבחינה זו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנמיהאלי26/01/2012
אני בן 30 ומזה 10 שנים סובל תחושה של עיקול לא תקין, יציאות רכות ושילשולים בשגרה.
לפני 10 שנים אושפזתי עם אנמיה מחוסר ברזל עם המוגלובין 7, נערכו בדיקות ולא נמצא מקור לאיבוד ברזל.
הושלם הברזל בתוספים ומאז המצב יחסית תקין אומנם אני שוב מאבד המוגלובין מהר מאוד
ונמצא כרגע על 11.
צליאק שלילי.
מה יכולה להיות הסיבה?
מה ההמלצה להמשך טיפול?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנמיה - תגובה
דנה שפילמן26/01/2012אלי- טעית בכתובת!
זהו פורום של תזונה בהריון.
פנה לפורום המתאים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- העמסת סוכרמורן25/01/2012
שלום רב, אני בהריון שני, בהריון הראשון לא הצלחתי לשתות את ה 50 גר' סוכר ענבים ופשוט ויתרתי עליה, אני לא נוגעת בלימון ולא היתה לי שום דרך להכניס את זה לפה...בסוף הכל עבר בשלום. הפעם תכננתי גם לוותר אבל נתנו לי 2 חלופות שרציתי לבדוק אותן - האחת 2 פרוסות לחם עם שוקלוד ולבוא אחרי שעתיים לבדיקת דם, או לשתות מיץ ענבים של פריגת 500 המכיל 10 גר' פחמימות. אשמח לחוות דעתך. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העמסת סוכר - תגובה
דנה שפילמן26/01/2012שלום מורן,
קודם כל ברור שעדיף שתנסי לשתות את מי הסוכר!
אף פעם לא שמעתי על אפשרות לחלופות אלה, אך מביניהן הייתי בוחרת במיץ ענבים כי מכיל פחמימה יותר פשוטה ולכן יכול לתת מצב יותר משקף מאשר לחם עם שוקולד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאה
מורן27/01/2012תודה דנה, שתיתי את המיץ ענבים והתוצאה אחרי שעה היתה 71... מקווה שזה מספיק אמין...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאה - תגובה
דנה שפילמן29/01/2012נשמע סביר, תתייעצי עם רופא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אומגה שלוש וברזלרעות23/01/2012
שלום רב,
אני נמצאת בשבוע 20 וקיבלתי זה עתה מרשם לפוליפרין.
האם זה הגיוני לקחת את הכדורים מבלי לעשות בדיקת דם שמעידה על חוסר בברזל?(מאז שהתחלתי לקחת פתאום התחילו לי בחילות נוראיות, לכן חשוב לי לוודא האם בכלל יש צורך).
בנוסף הבנתי כי יש בעיה לקחת את הכדור בצמידות למוצרי חלב, לצערי אין לכך התייחסות באריזת הכדורים. אני שותה המון חלב, גבינה לבנה ומוצרי חלב ולכן חשוב לי לדעת כמה זמן אני צריכה לחכות מרגע שצרכתי מוצר חלב עד ללקיחת הכדור וכמה זמן אסור לי לצרוך מוצר חלב מרגע לקיחת הכדור?
אומגה 3- האם צריך לקחת רק אם בדיקת דם מעידה על חוסר? האם אפשר לקחת כפית שמן פישתן ביום במקום הכדורים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אומגה שלוש וברזל - תגובה
דנה שפילמן29/01/2012שלום רעות,
אני ממליצה לך לקחת פרנטל/ מטרנה= מולטיויטמין המותאם להריון והנקה, בכל מקרה. בצעי בדיקות דם, ורם יש לך מחסור, היוועצי עם רופאך לגבי מינון הפוליפרין בנוסף.
את הכדור יש לקחת לפחות שעה לפני ואחרי מוצרי חלב.
אין בדיקה לאומגה. עדיף לצרוך 2-3 מנות דג בשבוע. אם לא- קחי שמן דגים/ פשתן.
הדגש על ההמלצה היא מטרימסטר שלישי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כרום פיקולינאט בהריוןשיר23/01/2012
שלום
שבוע 20 עם תשוקה מתמדת למתוקים. למרות שמשתדלת לאכול בריא ללא סוכר כמעט ופחמימות מורכבות.
קראתי שתוסף תזונה הנ''ל מאזן רמות סוכר ומפחית תשוקה למתוקים האם ניתן לצרוך אותו בהריון???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כרום פיקולינאט בהריון - תגובה
דנה שפילמן29/01/2012שלום שיר, לצערי איני יודעת על כך- את יכולה להתקשר לחברה המייצרת ולשאול.
מנסיוני, שום תוסף לא יעזור בפני עצמו אם הרגלי האכילה לא נכונים, הוא יכול רק לסייע וגם לא תמיד.. אני ממליצה לך לפנות לדיאטנית קלינית לבחינת תפריטת, הרכבת תכנית המותאמת לך ומעקב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמות קריאטנין וסודיום נמוכים בדםאני23/01/2012
לום
אני בת 28 בהריון בשבוע 7, בריאה וללא מחלות רקע.
עשיתי בדיקות דם ונמצא אצלי ערך קריאטנין נמוך 0.5 וערך סודיום נמוך 134. יתר הבדיקות תקינות.
מה זה אומר? והאם אני צריכה לדאוג? האם יש משהו שאני צריכה לעשות או תוספי מזון שעליי ליטול? או אוכל מסוים שאני צריכה להקפיד שאני אוכלת?
תודה רבה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רמות קריאטנין וסודיום נמוכים בדם - תגובה
דנה שפילמן29/01/2012שלום,
הערכים אמנם נמוכים אך לא נראה לי חריג- עליך להיוועץ עם רופאך שמכיר אותך ויכול להשוות לבדיקות קודמות שלך האם תקין או לא. אין תוספים לכך.
יכול להיות שאת שותה יותר מדי?
בכל מקרה, פני לדיאטנית קלינית להרכבת תכנית להריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרוביוטיקה בהריוןתמי22/01/2012
האם שימוש בפרוביוטיקה מסוג 'ביו 25' של supherb מותרת לשימוש בשליש הראשון של ההריון או בתקופה שמנסים להכנס להריון?
התחלתי ליטול אותה לפני כשבועיים, לאחר שימוש באנטיביוטיקה מסוג רוליד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוביוטיקה בהריון - תגובה
קרן גרינבלט רגב22/01/2012לא אמורה להיות בעיה, ממליצה להתקשר לחברה ולהתיעץ איתם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מספר שאלותנטע21/01/2012
שלום, יש לי כמה שאלות:
1. האם מותר לאכול זעתר בהריון? (כתיבול לסלט, גבינות וכו')
2. האם באגוזי מלך יש ברזל? כמה אפשר לאכול ביום?
3. האם בעדשים יש ברזל?
תודה רבה,
מיטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מספר שאלות - תגובה
דנה שפילמן22/01/2012שלום מיטל,
אין מניעה לאכול תבלינים בהריון, כולל זעתר.
יש בהם ברזל אך בכמות מועטה ביחס למוצרים מהחי. את צמחונית?
אני ממליצה לך לפנות לדיאטנית קלינית לבחינת מצבך ותפריטך על מנת להרכיב לך תכנית אישית עם מינונים המתאימים לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה דנה, ובתגובה לשאלתך-
נטע23/01/2012אני לא צמחונית. אני מקפידה לאכול בשר (הודו, בקר רזה וכו') מדי יום, אך למרות זאת ולמרות תוספי הברזל שאני נוטלת, ההמוגלובין שלי במגמת ירידה. לכן אני מנסה למצוא מקורות נוספים לברזל.
אגב, אם יש לך טיפים בעניין הזה אשמח לשמוע :-)
תודה,
מיטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אומגה שלושלילך ל.19/01/2012
שלום,
בשבוע שישי ,נוטלת פריפול 1 ביום,
האם כדאי שאקח גם תוסף של אומגה 3 ואם כן איזה מומלץ?
הבנתי שיש כל מיני פורמולות שונות של אומגה 3 שחלק מומלץ וחלק פחות...
לא אוכלת כל כך דגים ,טונה משומרת מדי פעם כאחת לשבוע בערך.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אומגה שלוש - תגובה
דנה שפילמן19/01/2012שלום לילך,
הדעות לגבי אומגה 3 אכן חלוקות. נמצא כי אם כבר, אז הכי קריטי זה מטרימסטר 3 בו יש התפתחות המוח של העובר.
מכיוון שאינך צורכת כמעט דגים אני ממליצה לך כן לצרוך טונה פעמיים בשבוע ובנוסף תוסף אומגה 3 מדגים- ודאי מול החברה כי אין שיירים של מתכות בתוסף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאכלים הודיים מותר?חן19/01/2012
התכוונתי למאכלים הודיים במסעדה הודית אפשר לאכול בהריון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאכלים הודיים מותר? - תגובה
דנה שפילמן19/01/2012שוב, אין בעיה עם תבלינים.
יש בעיה עם ביצה לא מבושלת/ בשר ודגים נאים/ אוכל לא מפוסטר.
תשאלי במסעדה עצמה אם יש מאכל בעייתי בהריון.
לא יכולה להיות תשובה כוללת לכל המסעדות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם העלייה במשקל סבירהנטע18/01/2012
שלום,
בתחילת ההריון שקלתי 54 קג (גובה 174).
כעת, שבוע 32, שוקלת 62.
האם העלייה סבירה?
כמה מומלץ לי לעלות עוד?
תודה רבה,
מיטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם העלייה במשקל סבירה - תגובה
דנה שפילמן18/01/2012שלום מיטל,
לפי הנתונים שלך, התחלת את ההריון בתת משקל, במצב כזה ההמלצה היא לעלות 12-18 קג' במשקל לכל ההריון. עד כה עלית רק 8 קג' כך שיש לך לעלות לפחות עוד 4 קג'!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
נטע18/01/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה בהריוןטל18/01/2012
שלום, אני כרגע בשבוע 8. התחלתי את ההריון בתת משקל (47 ק"ג וגובהי 1.67 ס"מ). אני יודעת שמשקל נמוך עלול להזיק לעובר והייתי מעוניינת לקבל מכן תפריט הגיוני לשלב זה בהריון, או אם יש לכן המלצה לדיאטנית קלינית באזור חיפה.
תודה רבה ויום נעים!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה בהריון - תגובה
דנה שפילמן18/01/2012שלום טל,
לנשים התמחילות את ההריון בתת משקל טווח העליה במשקל גבוה יותר מאישה בתשקל תקין. את אמורה לעלות 12-18 קג' להריון.
על מנת להרכיב תפריט יש לפנות ישירות לדיאטנית קלינית להתאמה אישית.
את יכולה לפנות דרך דיאטנית מהקופה או פרטית דרך פרסום..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
טל18/01/2012תודה!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)



