מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ויטמיניםג'ולי19/09/2011
הי,
מבחינת ויטמינים, מה מותר לשלב עם מה? אני לוקחת ברזל (אחרי האוכל) וסידן שהומלץ לי לקחת בערב. האם השניים נוגדים או מבטלים אחד את השני?
כמו כן הומלץ לי לקחת מגנזיום להתכווצויות ברגליים (גם הסידן למטרה הזו). יש זמן טוב לקחת את המגנזיום והאם אחרי או לפני האוכל?
תודה על העזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויטמינים - תגובה
דנה שפילמן20/09/2011שלום ג'ולי,
לא מומלץ לקחת ברזל וסידן באותה ארוחה כי הם נוגדים אחד את השני.
את המגנזיום יש לקחת אחרי האוכל, אין לגביו המלצות ספציפיות אם לקחת עם הברזל/ סידן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גבינות בהריוןדפנה19/09/2011
שלום,
אני בתחילתו של הריון ולא ידעתי על כל המגבלות הקיימות למוצרי חלב.
בתחילתו של ההריון אכלתי סלט עם גבינות רוקפור ועכשיו חזרתי מחו"ל ואכלתי גבינת גאודה (שקניתי בסופר עם תאריך תפוגה בעוד כחוש וחצי).
מה עלי לעשות? האם עלי להבדק? במידה ולא היו לי תופעות כלשהן האם זה אומר כי אין סכנה לעובר?
אוף! כמה שזה מלחיץ!!
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גבינות בהריון - תגובה
דנה שפילמן20/09/2011שלום דפנה,
כל עוד הגבינה מפוסטרת לא צריכה להיות בעיה.
אם את דואגת, תפני לרופא המטפל להתייעץ איתו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עליה במשקל שבוע 27ויקה19/09/2011
שלום,
אני בשבוע 27 בע"ה. עד עכשיו עליתי כ 7 קילו במשקל.
הגובה שלי כ-163 והתחלתי את ההריון ב 61 קילו
האם העליה שלי במשקל הינה מוגזמת? תקינה?
אני יודעת שרוב העליה במשקל קורה דווקא עכשיו בשלושה חודשים האחרונים של ההריון. בקצב הזה אני עלולה לעלות יותר מ 14 קילו? אני ממש פוחדת לעלות מעבר לדרוש.
בינתיים צמצמתי צריכת פחממות בארוחת צהריים (ערב ובוקר אוכלת אותו הדבר). ואף קניתי םסטה מחיטה מלאה. מקווה שזה יעזור.
אודה למענה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליה במשקל שבוע 27 - תגובה
דנה שפילמן20/09/2011שלום ויקה,
אפשר לעלות בהריון 11-16 קג' למשקל תקין.
קצב העליה מטרימסטר שני עומד על ממוצע של 400 גר' לשבוע.
לפי מה שאת מדווחת לא נראה שיש בעיה.
בזמן הריון אין לעשות דיאטה ולקצץ מהתפריט. אם את דואגת את מוזמנת לפנות ליעוץ אישי אצל דיאטנית והרכבת תפריט המותאם לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיונז - מותר או לא?אור17/09/2011
שלום!
רציתי לשאול האם מותר לאכול מיונז בהיריון, מדובר בקנוי ולא ביתי.
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיונז - מותר או לא? - תגובה
קרן גרינבלט רגב17/09/2011אין בעיה עם קנוי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה בחו"לגלי17/09/2011
שלום,
אני בשבוע ה20 להריון ואני מתחננת נסיעה לחו"ל-לאיטליה.
למיטב ידיעתי החוק האיטלקי מאפשר יצור של גבינות ומוצרי חלב גם מחלב לא מפוסטר.
האם אכילת פיצה מגבינה לא מפוסטרת בטוחה לצריכה בהריון מפני שהיא נאפת בטמפרטורה הגבוהה מ 70 מעלות צלזיוס.
כמו כן האם בטוח לאכול כל אוכל שחומם מעל 70 מעלות . השאלה אינה מתחיסת למוצרי דגים ובשר אלא למאכלים כמו ניוקי או פסטה טריה שעוברים בישול קצר של דקות ספורות במים רותחים אך עלולים להכיל בבצק ביצים.
או רטבים ותשבלי ירקות שהוכנו מירקות שלא נשטפו כראוי אולם חוממו למעל 70 מעלות?
כמו כן האם בטוח לאכול במסעדות אוכל מהיר כמו מקדונלדס דגים בהנחה שזהו דג המותר בהריון.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה בחו"ל - תגובה
דנה שפילמן18/09/2011הי גלי,
אכן לא מומלץ לאכול גבינות לא מפוסטרות, בשר שלא בושל כראוי וביצים רכות.
בעקרון מעל 60 מעלות רוב הגורמים "המסוכנים" נשמדים.
מכיוון שאיננו יודעים מה בדיוק דרך ואיכות ההכנה בחו'ל, רצוי להיות אקסטרה זהירים!
אם משהו נראה לך חשוד- צבע, ריח, טעם, מרקם- שלא עשוי מספיק/ טוב, הימנעי ממנו.
בתאבון
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סידן ומגנזיום במהלך ההריוןג'ולי17/09/2011
שלום,
אני בהריון ראשון בשבוע 22 וכמעט כל לילה אני מתעוררת עם התכווצויות שרירים ברגליים וכאבים בכל הרגל שממש מפריעים לי לישון. רופא הנשים שלי לא טרח לשלוח אותי לבדיקות דם הוא רק אמר לי להתחיל ליטול כדורי סידן ומגנזיום. יש לי כדורי מגנזיום בבית של 400מ"ג לכדור. האם זו כמות סבירה (ולא מסוכנת) לאישה בהריון? בנוסף לכדורים האלה, כמה סידן צריך ליטול בהריון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סידן ומגנזיום במהלך ההריון - תגובה
קרן גרינבלט רגב17/09/2011בדכ לא שולחים במצב זה לבדיקות דם וצריכת המגנזיום והסידן עוזרות להתכווצויות
ההמלצות לצריכת מגנזיום להריון 360 מג לדעתי לא אמורה להיות בעיה עם 400 מג במצב של חוסר, עדכני את רופאך, ההמלצות לסידן הן 1000 מג ליום.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סופלה שוקולד בהריוןגלי16/09/2011
האם מותר לאכול סופלה שוקולד בהריון?
האם על אף שהמסה בתוך הסופלה עדיין נוזלית בחלקה, תהליך האפיה והחימום שעובר הסופלה מספיק בכדי להבטיח שהסופלה יחשב כבטוח לצריכה עבור אישה בהריון (עקב חשש להרעלת סלמונלה)?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סופלה שוקולד בהריון - תגובה
קרן גרינבלט רגב17/09/2011לא חושבת שיש בעיה כיוון שלהערכתי ברוב המקומות המילוי הוא שוקולד שנמס באפיה.
בתאבון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בתזונה נכונהעדי16/09/2011
הי בת 32 שבוע 30רק עכשיו ניזכרתי אבל....
ככה רוב היום אוכלת מתוקים רוה לאכול משביע ומסודר אשמח לתפריט שייספק לי ברזל סידן ומה שנחוץ
תודה יש ליין שבקושי אוכלת עוף ובשר תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך..לגבי המשקל
עדי16/09/2011שבוע 30גובה.1.56 משקל67האם גבוה מדי לא רוצה לעלות עוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה בתזונה נכונה - תגובה
קרן גרינבלט רגב17/09/2011אינני יכולה לרשום תפריט מסודר ומספק בדרך זו.
כדי להעשיר תפריט בברזל מומלץ לאכול - בשר, עוף, דגים, קטניות (עדשים, פול, גרגרי חומוס, אפונה), טחינה
מוצרי חלב הם העשירים ביותר בסידן, מומלץ להפריד אותם ממזונות העשירים בברזל מכיוון שמפריעים לספיגה אחד של השני.
כמו כן, מומלץ למתן את צריכת המתוקים, ולהגביל את עצמך לחטיף אחד ביום בשלב זה
אך יותר חשוב, לפנות לדיאטנית לבחינת תפריטך
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוטג תנובה לא מפוסטר?בר16/09/2011
שלום רב,
אני בשבוע ה- 20 להריון ומתחילת ההריון אני אוכלת קוטג' של תנובה.
היום גיליתי כי לא מצוין על האריזה שהקוטג' מפוסטר.
יכול להיות שקוטג' של תנובה לא מפוסטר?
במידה וכן האם כמות גבוהה של אכילת קוטג' יכולה לגרום לי נזק בדיעבד?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוטג תנובה לא מפוסטר? - תגובה
קרן גרינבלט רגב17/09/2011הקוטג, ככל הידוע לי, מפוסטר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עליה במשקל בהיריון- מתוסכלתSARA16/09/2011
שלום
אני בשבוע 23 (מתחילה אותצו היום), ומשקלי הנוכחי 66.8 גובהי 1.70 מ'. התחלתי את ההיריון במשקל 62, ירדתי בחודשיים הראשונים להיריון 2 קג (כמעט ולא הקאתי פשוט הייתי חולה) ל 60 קג ומאז התחלתי לעלות בקצב. בחודש האחרון אני מעלה כ 1 קג בשבוע.. אם זה ימשך ככה אעלה מעל 20 קג בהיריון!! האם הגיוני? האם תהיה האטה בעליית המשקל? קילו בשבוע זה לא הגיוני. מלבד סופי שבוע אני אוכלת יחסית מאוזן באמצע השבוע. אני במצוקה. מה אעשה??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליה במשקל בהיריון- מתוסכלת - תגובה
קרן גרינבלט רגב17/09/2011הי SARA
אין סיבה לעלייה של 1 קג בשבוע, במיוחד אם את אומרת שאת לא אוכלת הרבה יותר מהרגיל, לפעמים יש נטייה לצבירת נוזלים וכד. הייתי ממליצה לגשת לרופא ולדווח על העלייה ולבחון את מצבך, באם הכל תקין, גשי לדיאטנית לבדיקת תפריטך.
בסהכ העליה שלך עד עתה היא לא מוגזמת וניתן למתן אותה, אך יש לבדוק את הסיבה לעליה של החודש האחרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה בתחילת הריוןענת15/09/2011
שלום, אני בשבוע 9 ורעבה רוב הזמן. אילו סוגי מזון מומלצים שיבלמו את תחושת הרעב מבלי להוסיף משקל דרמטית וגם יסייעו בנטרול תחושת הבחילה התמידית.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה בתחילת הריון - תגובה
דנה שפילמן15/09/2011שלום רוני,
בעקרון בהריון מטרימסטר שני יש עליה בצריכה האנרגטית של הגוף ולכן יש לאכול כ-300 קלוריות יותר ביום על מנת לעמוד בדרישות הגוף.
אם את כבר מרגישה רעבה, דאגי לאכול כל 2-3 שעות, יותר חלבונים ופחמימות מורכבות.
אני ממליצה לך לפנות לדיאטנית להרכבת תפריט אישי ומעקב משקל ותזונה לאורך ההריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קצב עלייה במשקל בהריוןהריונית15/09/2011
שלום אני בת 33 שבוע 28 תחילת ההריון שקלתי 82.5 עד כה העלתי שישה קילו.
יש לי סכרת הריונית הרכיבו לי תפריט על מנת לשמור על איזון . מה שקורה שכבר חודש ימים אני נשארת על אותו משקל ולא עליתי גרם אחד. האם זה מסוכן לעובר?
אני יודעת שבהריות בערך כל חודש מעלים קילו...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קצב עלייה במשקל בהריון - תגובה
דנה שפילמן15/09/2011שלום שרית,
קודם כל לא ידוע מה הגובה שלך ועל כן מה רמת העודף משקל שלך, מכאן אפשר לגזור כמה את אמורה לעלות במהלך ההריון.
אם יש לך סוכרת הריונית את צריכה להמשיך מעקב תזונתי ורפואי עד הלידה.
אני מציעה לך לחזור לדיאטנית למעקב תזונתי ולרופא למעקב רפואי על התפתחות העובר לראות שאי העליה במשקל תקנית במצב שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרנטל של אלטמןשיר14/09/2011
שלום רב
מאז תחילת ההריון אני נוטלת פרנטל 9 חודשים של אלטמן באופן קבוע. שמתי לב שהטבליה מכילה 1500 יחב"ל של ויטמין A. ידוע לי שויטמין A מסוכן לעובר. האם כמות זו שבכדור בטוחה לשימוש?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרנטל של אלטמן - תגובה
דנה שפילמן15/09/2011שלום שיר,
נכון שעודף של ויטמין A עלול להיות מסוכן לעובר, אך מדובר על כמויות הרבה יותר גדולות מכך. ישנה כמות שהגוף אף זקוק לה.
החברות מודעות על הסכנה שבעודף ודואגות לתת את המינון המומלץ ולא מעבר לכך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפילת סוכר? שבוע 26 ו 5 ימיםויקה13/09/2011
שלום,
אתמול בלילה התעוררתי מדפיקות לב מהירות מאוד, עד כדי כך שלא הצלחתי לספור את מספר הדפיקות בדקה. שהייתי במצב שכיבה ממש הגוף רעד מהדפיקות. לכן נאלצתי להעביר כל הלילה בישיבה.
האם יכול להיות שזה בגלל נפילת סוכר? בערב היינו בבית קפה ואכלתי פיצה אישית דיי גדולה ולקינוח לקחתי וואפל בלגי עם מקופלת והמון ריבת חלב. זה היה בערך בשעה 11:30 בלילה. ובשעה 2:30 בלילה התעוררתי עם דפיקות הלב.
עכשיו דפיקות הלב כבר רגילות, מאז ההריון הן עומדות בערך על 90 בממוצע.
לא יודעת אם זה משנה, אבל מחר יש לי בדיקת העמסת סוכר 100 גרם, מאחר ו50 גרם יצא 139.
האם יכול להיות שיקרה לי אותו הדבר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפילת סוכר? שבוע 26 ו 5 ימים - תגובה
דנה שפילמן13/09/2011שלום ויקה,
כדי לברר את מקור דפיקות הלב את צריכה לפנות לרופא שלך לבדיקה.
אם העמסת הסוכר שלך יצאה גבולית, סימן שבכל מקרה את צריכה לשמור על התזונה שלך ולכן ארוחה כמו אתמול כלל לא מומלצת.
אני מזמינה אותך לפנות לדיאטנית להרכבת תפריט מתאים ומעקב לאורך ההריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מנסה להיכנס להריון...שירלי13/09/2011
שלום
אנחנו מנסים להיכנס להריון, ברצוני לדעת אם בינתיים אני יכולה להשתמש בכדורי הרזיה
של סלים אקסטרים כמובן שלפני הריון כי בזמן ההריון אני יודעת שאסור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מנסה להיכנס להריון... - תגובה
דנה שפילמן13/09/2011שלום שירלי,
אם את מנסה להיכנס להריון, הגוף צריך להיות עם מספיק מאגרים כדי להכיל את ההריון בצורה תקינה. ירידה קיצונית לפני יכולה לפגוע בכך בזמן ההריון וגם לפגוע בסיכוייך להיכנס להריון מלכתחילה.
אם את בעודף משקל ורוצה לרדת לפני ההריון זה בסדר, אך יש לעשות זאת בצורה נכונה ומבוקרת ולכן אני מזמינה אותך לפנות לדיאטנית קלינית להרכבת תפריט מותאם ומעקב עד ההריון וכמובן גם לאורך ההריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)



.jpg)