מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ירידה קלה במשקל בהריוןדניאלה01/01/2012
שלום רב,
אני כיום בשבוע שלושים ושתיים להריוני.
התחלתי את הריוני בעודף משקל משמעותי וחריג עבורי 82 קילוגרם על 1.64.
כיום אני בשבוע 32 ושוקלת 81 קילוגרם.
עד שבוע 26 שקלתי 87 ומאז שילו לי סוכרת הריוניתירדתי במשקל כאשר הסוכר שלי מאוזן. כל בדיקות הדם נראות חיוביות וגם התפתחות העובר.
האם המצב הזה בעייתיא ו תקין?
חשוב לציין שלרוב אני שוקלת 72 קילו ושעליתי 10 קילו לפניי ההריון כי זללתי בלי הכרה.
אשמח לייעוץ בנושא
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה קלה במשקל בהריון - תגובה
דנה שפילמן01/01/2012שלום דניאלה,
בעקרון לא מומלץ לרדת במשקל בזמן הריון.
אני ממליצה לך לפנות לדיאטנית לבחינת תפריטך ומעקב משקל עד לסיום ההריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בצק שמריםמיקי29/12/2011
שלום, אני בהריון, הכנתי עוגה מבצק שמרים, את הבצק (שיש בו גם ביצים) הכנסתי לתנור, חום 180 מעלות, ל- 23 דקות, האם הבצק אפוי מספיק מבחינת הביצים?
תודה
מיקי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בצק שמרים - תגובה
דנה שפילמן29/12/2011שלום מיקי,
כל חימום מזון מעל 70 מעלות הורג את החיידקים.
בתאבון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש זמן מסוים שממומלץ?
מיקי29/12/201120 דקות זה מספיק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש זמן מסוים שממומלץ? - תגובה
דנה שפילמן01/01/2012כן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תבלין חוויאג'חן29/12/2011
האם מותר בהריון לשים תבלין חוויאג' למשל במרק וכו'...?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תבלין חוויאג' - תגובה
דנה שפילמן29/12/2011למה לא? אין מניעה בתבלינים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עלייה במשקלקרן28/12/2011
הי!
אני בשבוע 17+2 וגובהי 1.74. התחלתי את ההריון במשקל 61 היום נשקלתי ולבהלתי אני כבר שוקלת 66.7!! זה הרבה יותר מידיי לשבוע בו אני נמצאת.
אני אוכלת די מאוזן אך חוטאת פעם ביום בפרוסת עוגה או משהו מתוק עם הקפה. יכול להיות שאני אוכלת יותר מידיי? הסתכלתי על תפריטים מומלצים לנשים בהריון וזה נראה יותר ממה שאני אוכלת. אולי רק נדמה לי שאני אוכלת פחות (סימפטום שכיח) וכדאי שאני אנהל יומן אכילה?
האם אפשר לעצור את העלייה במשקל לכמה שבועות עד שאגיע לשבוע בו הגיוני לעלות 7 קילו? האם אפשר להוריד קצת במשקל? אני מפחדת שאגיע לסוף ההריון עם עודף משקל של 20 קילו!
מה עושים???????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עלייה במשקל - תגובה
דנה שפילמן29/12/2011שלום קרן,
אמנם זה קצת יותר מהטבלאות אך יש להסתכל על התמונה הכוללת ולעקוב. מכיוון שהתחלת את ההריון במשקל תקין אך נמוך יחסית, יכול להיות שהגוף מדביק פערים למען העובר. מה שחשוב זה המעקב. אני ממליצה לך לפנות לדיאטנית קלינית כדי שתבחן את תפריטך באופן אישי ותוכל לתת לך המלצות המתאימות לך, וכמובן מעקב שקילה כדי לוודא שאת לא עולה יותר מדי.
יש גם עניין גנטי- בררי במשפחה (אמא, אחות) כמה עלו הן בזמן ההריון.
לידיעתך, במשקל תקין, אפשר לעלות עד 16 קג' במהלך כל ההריון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביצת עין בהיריוןשירי28/12/2011
שלום,
קראתי שאסור לאכול בית עין בהיריון.
האם גם ביצת עין שמטוגנת משני הצדדים שלה, יכולה לפגוע בבריאות העובר ועדיף שלא לאוכלה בהיריון?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביצת עין בהיריון - תגובה
דנה שפילמן28/12/2011שלום שירי,
הבעיה בביצה היא חיידק הסלמונלה, כאשר החלמון לא מבושל דיו יש סכנת הידבקות ומכאן המניעה. עם החלמון מבושל, אין בעיה לאוכלו, גם בצורת עין..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המענה המהיר,ועוד שאלה בבקשה
שירי28/12/2011כלומר, אם אני מטגנת את ביצת העין משני צידיה, עד שהחלמון יבש, זה בסדר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המענה המהיר,ועוד שאלה בבקשה - תגובה
דנה שפילמן28/12/2011כן, זו היתה הכוונה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתייה חמה בהריוןדקלה26/12/2011
צהריים טובים ,
אני בת 31 שבוע 26 מאוד אוהבת שתייה חמה בחורף .
משתדלת להקפיד על לפחות ליטר וחצי מים וביתר היום שותה שתייה חמה.
בדר"כ צמחים כל שהוא תה ירוק- לימונית ולואיזת, או תיון עם לימון ודבש.
ונס קפה נטול קפאין . השאלה האם עדיף לשתות נס רגיל עם קופאין על פני נטול ?
והאם זה בסדר לשתות תה צמחים?
תודה ויום טוב
אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתייה חמה בהריון - תגובה
דנה שפילמן26/12/2011שלום אורית,
אין בעיה עם שתיה חמה, תה על בסיס צמחים אפשר לשתות בלי בעיה.
עדיף קפה רגיל על נטול מבחינה בריאותית, הגבלה עד 3 כוסות ליום, עדיף כמובן כמה שפחות. לרוויה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובך?
דקלה26/12/2011שאלה נוספת , מה מבחינת שתייה מוגזת דיאט כמו למשל דיאט ספריט מזיקה? לפעמים בא לי קצת מוגז וכרגע אני נמנעת
במידה ועל אריזת התה צמחים לא מופיע בברור ללא קופאין אבל מופיע 100% רכיבים טבעיים משמע ללא קופאין , נכון?
תודה אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובך? - תגובה
דנה שפילמן27/12/2011עדיף להימנע מדיאטים, אם כי מעט מדי פעם לא צריך להזיק. אולי סודה בטעם לימון?
בעקרון תה רגיל/ ירוק מכילים קופאין באופן טבעי. צמחים אחרים לא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לשטוף ביצים?חן25/12/2011
אמרו שאסור לשטוף קליפות ביצים במים או אחרי שמורידים קליפות את הביצים עצמן אסור לשטוף?לא ברור לי מה אסור על הביצים ועוד משהו כבר שתיתי חלב סויה שזה כשר למהדרין,האם מותר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשטוף ביצים? - תגובה
דנה שפילמן25/12/2011לא יודעת על בעייתיות בשטיפת ביצים מבחינה בריאותית
אפשר לשתות חלב סויה במתינות, עד 1 כוס 2-3 פעמים בשבוע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חילבה בהריוןשיר25/12/2011
האם מותר לאכול חילבה בהריון???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חילבה בהריון - תגובה
דנה שפילמן25/12/2011ככל הידוע לי אין מניעה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סדר בבלגאןאני19/12/2011
היי,
אני מודעת לכל האיסורים העיקריים שיש בהריון, כמו ביצים לא מבושלות, בשר נא וכו', אבל יש כמה דברים שאני לא מוצאת לגביהם קביעה חד משמעית,אשמח לקבל הסבר:
1.האם סויה אסורה לחלוטין בהריון?
2.קראתי שקינמון אסור.מה קורה אם אני אוכלת למשל עוגה,שלעתים יש בה קינמון ולא ניתן אפילו לראותו או להרגישו?
3.ידוע שמרגרינה וחמאה מאוד לא מומלצים בגלל שומן הטראנס.מה לגבי צריכה מתונה שלהם,לעתים רחוקות? כמה,אם בכלל,זה בגדר הסביר?
4.לגבי גלידה-ידע שהחלב חייב להיות מפוסטר,ולכן אינני אוכלת גלידות בחוץ,בגלידריות,כיוון שאין אפשרות לדעת אילו תהליכי פיסטור,אם בכלל,הן עברו.
מה לגבי גלידות קנויות של חברות מוכרות? רשום עליהן ברכיבים "חלב".לא מופיע האם הוא מפוסטר או לא.האם זה אומר להימנע מגלידות לחלוטין במשך ההריון?
תודה רבה ומתנצלת על האורך...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סדר בבלגאן - תגובה
דנה שפילמן19/12/2011שלום,
יש לפעמים כל מיני קביעות לא ברורות ונוטים לעשות הכללות.
מדוע סויה אסורה? בגלל הפיטואסטרוגנים? בכל צמח יש מרכיבים שאם נבודד אותם וניתן בכמות גדולה יכולים לעשות בעיות. סויה במצבה הרגיל ובצריכה מתונה לא צריכה להיות בעייתית. כנ'ל לגבי קינמון- אם לוקחים בתוסף בכמות גדולה אולי.. מעט קינמון במזון לא מזיק. שומן טרנס לא בריא ולא מומלץ בלי קשר להריון אך אין נזק לעובר בצריכתו, כמו בכל דבר- יש לצרוך במתינות, ובמקרה זה להמעיט ככל הניתן.
מוצרים המכילים חלב של חברות גדולות ומוכרות ונמכרים בסופרים הם מראש מפוסטרים ואין בהם בעיה. אכן לא כדאי לקנות בגלידריות ביתיות וגבינות משק פרטיות למיניהם.
אם יש מוצר שאת לא בטוחה לגביו- צרי קשר עם החברה ובררי מולם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה הזריזה והמקיפה!
אני21/12/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאומגה 3 בהריון
ירדנה25/12/2011אני חושבת שתזונת הריון לא מקבלת את המיקוד המתאים, ורוב הנשים מסתפקות בפורמולה אחת שתכללול הכל. לא כל המקורות מתאימים לכל אחת וגם אנשי מקצוע יכולים להיות חלוקים בהמלצות שלהם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תמצית רום ותמצית שקדיםחן18/12/2011
תמצית אפייה לעוגה,האם מותר?זה מכיל אלכוהול?אם אני אשים חצי כפית תמצית רום ושקדים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תמצית רום ותמצית שקדים - תגובה
דנה שפילמן19/12/2011שוב, קראי את המרכיבים על כל מוצר שאת קונה, אם את מתלבטת האם מותר- התקשרי לחברה והיוועצי עמם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חמין בהריוןשיר16/12/2011
שלום,
שבוע 14, מעוניינת לדעת האם אכילת חמין שבושלו בו ביצים שלמות עם קליפה כמובן בבישול איטי על פלטה כל הלילה עלול להיות מסוכן???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חמין בהריון - תגובה
דנה שפילמן18/12/2011שלום שיר,
כל עוד הביצה בושלה מעל 70 מעלות והחלמון קשה אין בעיה בשום מצב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תמצית רום ושקדיםחן15/12/2011
האם מותר בהריון לאכול עוגה למשל,בתוספת תמצית רום ותמצית שקדים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תמצית רום ושקדים - תגובה
דנה שפילמן18/12/2011כוונת השאלה כי מכילים אלכוהול?
בעקרון לא מומלץ כלל לצרוך אלכוהול בהריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרעי ציהBABY15/12/2011
שלום,רציתי לדעת האם זרעי ציה טובים כתחיף לאומגה שלוש.?
האם ניתן לצרוך בהריון סימסטר 2? ומעלה?
לגבי ביצים האם לא טוב לאכול עין או ביצה רכה??
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זרעי ציה - תגובה
דנה שפילמן15/12/2011שלום,
זרעי צי'ה מכילים אומגה בצורה הלא פעילה וצריכים לעבור תהליך בגוף, לכן פחות יעילים מאומגה ממקור מהחי. ניתן לצרוך לכל אורך ההריון.
ביצה ניתן לאכול כשהחלמון עשוי, באם הוא עדיין נוזלי יש חשש מחיידק הסלמונלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה נוספתיעל14/12/2011
שאלה נוספת
תודה על תשובתך
כפי שצינתי בהריון ובשל השמנה הותאמה דיאטה
האם מותר להחשיב רסק עגבניות כירקות???
וכן מה הערך הקלורי של חרדל
האם ניתן להמיר שמן זית במיונז דל שומן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה נוספת - תגובה
דנה שפילמן15/12/2011שלום שרית,
לא הייתי מחשיבה רסק עגבניות כירק.
נהוג לשים מעט חרדל, ערך קלורי מזערי.
ניתן להמיר שמן במיונז אם כי לא מומלץ מבחינה בריאותית.
לכל השאלות לגבי התפריט והמרות אני מציעה לך לפנות לדיאטנית שלך שמכירה אותך ואת תפריטת ותוכל לייעץ לך כיאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיעל13/12/2011
שלום
בשבוע 15
בשל משקל גבוה BMI 31הותאמה דיאטה
על פיה אמורה לאכול שתי כפות שמן זית בוים
האם ניתן להמירם בזיתים???
האם ניתן להמיר לחם בתירס טרי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
קרן גרינבלט רגב13/12/2011הכל שאלה של כמויות
כף שמן זית = כ10-13 זיתים
לגבי החלפת לחם בתירס, זה בסדר מדי פעם , אך תחת ההנחה שאת צורכת לחם מחיטה מלאה/שיפון/דגנים מומלץ לדבוק בו ולא לעבור לתירס
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)


.jpg)
