מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בלינצ'ס?חן16/11/2011
האם מותר לאכול בלינצ'ס גבינה של רוזי'ס ?אין לי מס' טלפון שלהם להתקשר
אבל השאלה היא אם בלינצ'ס היא עשויה מביצים או המילוי גבינה היא מביצים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלינצ'ס? - תגובה
קרן גרינבלט רגב16/11/2011לא מכירה את הבלינצס האלה, אך אם הביצים מבושלות אין בעיה
להערכתי גם הקרפ וגם המילוי לא יכיל ביצים חיות, ומכאן לא נראה לי שיש בעיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גבינת פטה עיזים בהריוןאור16/11/2011
שלום,
אני בשבוע 28 ובחודש האחרון נוהגת לאכול מדי יומיים סלט יווני עם גבינת פטה מגורדת מעל.
היום קראתי שאסור לאכול גבינה כזו בהריון בשל חשש להדבק בחיידק שיכול להזיק לעובר או לגרום להפלה.
אם חלילה נדבקתי בחיידק זה ונגרם נזק כלשהו לעובר - האם יש סיכוי שלא אדע מזה במהללך ההריון, אלא רק לאחר הלידה? האם במקרה של הידבקות יש סימנים שלפיהם אני יכולה לדעת שנדבקתי.?
אני בחששות מאוד גדולים.
אשמח לתשובה.
תודה,
אור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גבינת פטה עיזים בהריון - תגובה
דנה שפילמן16/11/2011שלום אור,
היכן קראת את הכתבה? בדכ' מייחסים זאת לגבינות לא מפוסטרות. אם קנית גבינה בסופר מחברה מוכרת, הגבינה עברה פסטור ולכן יש פחות חשש.
לגבי ההשלכות על העובר איני יודעת- עליך לפנות לרופא המטפל בשאלה זו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עליה במשקלדנה16/11/2011
שלום. אני בשבוע 20+1 -משקל לפני ההריון 56.5 גובה 168. היום אני שוקלת 62.5 ורציתי לשאול אם זה מוגזם? לפי מנ שאני יודעת הייתי אמורה להעלות פחות וזה קצת מלחיץ אותי...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליה במשקל - תגובה
דנה שפילמן16/11/2011שלום דנה,
את רק באמצע הדרך, יש שינויים בקצב העליה ולא הכל תמיד לפי הספר. מה שחשוב שתהיי במעקב ותדאגי לעלות בטווח 11-16 קג' לכל ההריון. את מוזמנת לפנות לדיאטנית לבניית תכנית אישית ומעקב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בירה שחורה בהריון?סאני16/11/2011
שלום!
השאלה שלי היא האם מותר ולא מזיק לשתות בירה שחורה בהריון?
אומרים שמותר, אבל אני יודעת שכשות (כשותית) מומלץ שלא לצרוך בהריון והרי בבירה שחורה זה מרכיב עיקרי, כך שאני מבולבלת..
אסור או מותר?
הרבה תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בירה שחורה בהריון? - תגובה
דנה שפילמן16/11/2011שלום סאני,
אני לא מתמחה בצמחי מרפא ולכן לא יודעת אם ולמה כשות לא מומלץ בזמן הריון. למיטב ידיעתי אין בעיה לשתות בירה שחורה- כמובן שהכל במידה. את יכולה גם להתקשר לחברה לשאול אותם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
חנה16/11/2011תודה דנה על התשובות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה במשקל במהלך ההריוןחנה14/11/2011
אני כעת בשבוע 18, הריון ראשון.
בשלב זה עדיין לא עליתי במשקל ואפילו ירדתי בכקילו וחצי מאז תחילת ההריון. בחודש וחצי האחרונים שמרתי על מצב סטטי, ואין שום תזוזה בכיוון עלייה במשקל.
האם יש סיבה לדאגה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה במשקל במהלך ההריון - תגובה
דנה שפילמן15/11/2011שלום חנה,
בעקרון מטרימסטר שני אמורים להתחיל לעלות במשקל. מה שהכי חשוב זה התפתחות העובר. אני ממליצה לך לפנות לדיאטנית לבחינת תפריטך, התאמת תכנית אישית ומעקב לאורך ההריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם יש סיבה לדאגה לעובר?
חנה15/11/2011כיצד אפשר לבדוק התפתחות תקינה של העובר? רק דרך אולטרהסאונד? או שיש אמצעי נוסף? דופק עוברי גם מעיד שהכל תקין? אני מעדיפה לעשות כמה שפחות בדיקות אולטרהסאונד. כמובן שאם זה מה שצריך זה מה שאעשה. כרגע אני קצת דואגת, בפרט שעברה עלי תקופה לא פשוטה של לחצים נפשיים ממקום העבודה ועמידה מטורפת בהספקים שישנתי מעט מאוד בתקופה האחרונה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם יש סיבה לדאגה לעובר? - תגובה
דנה שפילמן16/11/2011קודם כל חשוב שתורידי קצב ותדאגי לעצמך= לעובר כדי שתעברי את ההריון על הצד הטוב ביותר. לגבי התפתחות העובר את צריכה לפנות לרופא שלך לבדיקה והסבר מתאים מכיוון שזהו תחום רפואי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה בהריון לקרוהן וסכרתסיגלית13/11/2011
שלום,
הנני חולת קרוהן(כרגע ברמיסיה) שבוע 22 להריון.
השבוע התגלה בבדיקת דם סכרת. מה מומלץ לי לאכול כאשר בתור חולת קרוהן כמות הסיבים שאני אוכלת מועטה וכן גם כמות הירקות עקב כאבי בטן שגורמים לי הסיבים התזונתיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה בהריון לקרוהן וסכרת - תגובה
דנה שפילמן13/11/2011שלום סיגלית,
בגדול חשוב לפזר את הפחמימות על פני היום כדי לא ליצור עומס וקפיצה בערכי הסוכר. אני ממליצה לך לפנות לדיאטנית קלינית להתאמת תפריט אישי ומעקב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי סיגלית,
Gramse14/11/2011במצב של קרוהן כדאי לשקול נטילת פרוביוטיקה לשיפור המצב.
קחי בחשבון כי פלורת חיידקים מאוזנת במעיים ומתן תוספות פרוביוטיות בשילוב FOS מביאה לשמירה על בריאות תקינה של המעי, מסייעת בהסדרת פעילות מערכת העיכול, חילוף חומרים תקין ובהרחקת חומרי פסולת לא רצויים מהגוף. פרוביוטיקה מסייעת למגוון בעיות עיכול – אקוטיות וכרוניות (קרוהן, קוליטיס, IBS), לטיפול ולמניעה.
רצוי כמובן להתייעץ עם הרופא המטפל טרם נטילת התוסף ותוספי תזונה אחרים.
היריון קל ובריא!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמיכל10/11/2011
שלום אני שבוע 24 והעלתי עד כה 5 קילו בערך.. הBMI שלי ללפני ההריון היה 19.5
השאלה שלי האם העלתי מספיק?העליה תקינה?.. בעיקרון אני שומרת על עצמי.. אני לא בדיאטה רק שומרת..
העובר מתאים לגודלו והכל.. פשוט קצת נלחצתי כי כולם אומרים שיש לי בטן ממש קטנה,ולא רואים שאני כבר חודש שישי..
האם עלי להוסיף קלוריות לתפריט שלי?ואם כן ,כמה,ואיך(מה כדאי לאכול)?
,תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
דנה שפילמן13/11/2011שלום מיכל,
במצבים של משקל נמוך לפני ההריון, סך העליה המומלצת במהלך ההריון היא 12.5-18 קג', בקצב של כחצי קג' לשבוע. גודל הבטן לא קובע למה שקורה בפנים...
אם את מודאגת את מוזמנת לפנות לדיאטנית קלינית לבחינת תפריטך, בניית תכנית אישית ומעקב אכילה ומשקל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדורים ובחילותאתי08/11/2011
אני בשבוע 8+5 ויש לי בחילות והקאות. במיוחד לאחר שאני לוקחת את הכדורים להריון שהם פראנטל חומצה פולית וברזל (על אומגה אני אפילו לא חולמת...) באיזה טרימסטר של ההריון מומלץ לקחת כל אחד מהכדורים הנ"ל (פראנטל חומצנ פולית וברזל ואומגה) האם עדיף לא לקחת כל יום כי אני מימלא מקיאה אותם בד"כ? אני חסרת אונים וממש קשה לי עם הבחילות וההקאות...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדורים ובחילות - תגובה
דנה שפילמן09/11/2011שלום אתי,
את הויטמינים שהזכרת חשוב לקחת מתחילת ההריון ועד סופו, את הפרנטאל להמשיך גם בהנקה. אומגה 3 מומלץ לקחת בטרימסטר שלישי.
אבל לא לקחת בכל מחיר- אם את מקיאה מהכדורים, את יכולה לקחת בתדירות פחותה או אפילו לחכות כמה שבועות עד שהימים הנוראיים יעברו...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרנטאלחסויה07/11/2011
היי התחלתי לקחת פרנטאל ומאז יש לי צואה שחורה כמו נטילת ברזל. האם זה תופעת לוואי טיבעית? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרנטאל - תגובה
דנה שפילמן08/11/2011שלום,
מאוד יכול להיות !
בכל מקרה הייתי שואלת גם את הרופא המטפל ומתקשרת לחברה לברר..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - פרנטל
Gramse14/11/2011שלום,
ידוע כי נטילת כדורי ברזל גורמת לתופעת לוואי מסוג שתיארת.
ההמלצה היא לעבור לתוסף ברזל עדין - אשר מכיל ברזל גלוקונט דו-ערכי עדין ביותר בנוזל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכריות גומיגלי07/11/2011
אני בשבוע 10+3 , לא התאפקתי (אמא איומה שכמוני) ואכלתי משהו כמו חמש סוכריות גומי ... ועכשיו אני מלאה ברגשות אשמה , האם פגעתי בעובר שלי? (זו פעם ראשונה מאז שגיליתי שאני בהיריון שאני אוכלת משהו מגומי כזה...)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוכריות גומי - תגובה
דנה שפילמן08/11/2011שלום גלי,
נכון שלא רצוי לאכול שטויות בכלל ובמהלך ההריון בפרט כי לא מכיל ערך תזונתי, מעובד וסוכר פשוט. אך אם אכלת קצת לא קרה כלום...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרעיני צ'יהג'ו05/11/2011
האם אפשר לאכול גרעיני צ'יה במהלך ההריון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרעיני צ'יה - תגובה
דנה שפילמן06/11/2011שלום ג'ו,
לא צריכה להיות בעיה, כמובן שלא רצוי להגזים בשום דבר...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גבינת עזיםמיכל04/11/2011
שלום
שמי מיכל, בת 30, שבוע 17, הריון ראשון.
האם מותר לאכול גבינת עזים שנקנתה מהסופר בהריון? גבינת העזים עוברת תהליך של טיגון במהלך הכנת המאכל. האם אפשר לאכול?
תודה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גבינת עזים - תגובה
דנה שפילמן06/11/2011שלום מיכל,
הבעיה במוצרי חלב זה הפסטור. מוצרים של חברות גדולות, הנמכרים בסופר עברו את התהליך והבדיקות הנדרשות לבחינת מצב המוצר. הבעיה קיימת יותר במוצרי חלב לא מפוסטרים שקונים במקומות פרטיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תה צמחים - מליסה לימונית ומרווהאפי04/11/2011
שלום,
אני בשבוע ה 17 להריון.
רציתי לשאול לגבי תה צמחים יבשים המכיל לימונית, מליסה ומרווה.
האם קיימת בעייתיות בשימוש באחד מהצמחים הללו בזמן ההריון?
תודה על העצה,
אפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תה צמחים - מליסה לימונית ומרווה - תגובה
דנה שפילמן06/11/2011שלום אפי,
לגבי צמחי מרפא יש להפנות את השאלה למומחה בתחום.
למיטב ידיעתי, בתה צמחים מסוג זה, לא צריכה להיות בעיה של כ1-2 כוסות ליום.
שימוש רפואי מדובר על תמציות חזקות יותר ובמינון של 3 כוסות ליום ומעלה.
אך אם את לא רגועה הפני את השאלה למומחה בתחום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סויה בהריוןספיר03/11/2011
אני אוכלת הרבה טבעול, האם יש בזה בעיה בגלל שיש בזה סויה? או שזה יחסית זניח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סויה בהריון - תגובה
דנה שפילמן06/11/2011שלום ספיר,
מה זה הרבה?
אני לא חושבת שמאכילת המוצר צריכה להיות בעיה אך הייתי נזהרת לאכול עד 3-4 בשבוע. לא רק מפן הסויה, גם בגלל שמוצר מעובד, הרבה מלח, חומרים משמרים וכד'.
אם יש לך קושי במציאת תחליפים, אני מציעה לך לפנות לדיאטנית להרכבת תפריט אישי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוספי תזונהטל03/11/2011
היי,
האם יש לקחת גם פרנטל וגם חומצה פולית וB12?
לפי מה שבדקתי פרנטל של אלטמן מכיל את אותו מינון של חומצה פולית שמכיל התוסף הנפרד.
הרופא(שכנראה הנושא מאוד לא הטריד אותו) שמע שאני צמחונית ונתן את שניהם.
(למרות שכל אחד מהם מכיל 200% מהתצרוכת היומית)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספי תזונה - תגובה
דנה שפילמן03/11/2011שלום טל,
אין צורך לקחת עוד חומצה פולית בנפרד.
אם רמות B12 שלך נמוכות מ-300 אני ממליצה לך לקחת גם תוסף B12 בנוסף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי טל,
Gramse14/11/2011חשוב לבדוק שיש בפרנטל שאת נוטלת (בכל מנה יומית) לפחות: 400 מק"ג חומצה פולית ו-12B 4 מק"ג. במצב של מחסור גדול בוויטמין 12B נותנים מינון גבוה בהרבה ועל כך רצוי שתתייעצי שוב עם הרופא המטפל שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)


.jpg)
