מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבי גבטל12/11/2009
שלום אני בן 21 ורציתי לדעת עד היום הייתי יושן במשך כמה שנים טובות על מזרון קשה והייתי מתעורר כל פעם עם כאבים תפוס מין הרגשה כזאת כמו איזה איש כבד מכווץ כזה כל בוקר ועד לא מזמן ניסיתי מזרון רך והרגשתי בדיוק ההיפך השאלה שלי האם המזרון הקשה שכנראה לא היה טוב בשבילי יכל לגרום לנזק ואם כן איזה נזקים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי גב מזרון ומה שבינהם
סהר צור12/11/2009שלום טל
התאמה של מזרון אכן יכולה לשפר משמעותית את איכות השינה וכמובן את התחושה בזמן עירות.
לשאלתך. הסיכוי שנגרם לך נזק ממזרון שדרגת הקושי שלו לא התאימה לך הוא קלוש ביותר. סבירות גבוהה יותר לנזק יכול להיגרם כתוצאה מכרית שאינה מתאימה ומתנוחת שינה אשר פוגעים בעמש"ד.
הנזקים סביריים הם אלו שתיארת. חוסר נוחות.
מאחל לך שינה ערבה ורפואה שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלים לעיסוי עצמיאור10/11/2009
שלום טל,
כמי שערך את הספר "די לכאב"
האם אתה יודע האם ניתן להשיג בארץ את הכלים שמופיעים שם (thera cane או backnobber(
תודה!
אגב ספר נפלא שחידש וחידד לי הרבה דברים, מומלץ לאנשים הסובלים מכאבים
ובהחלט גם למטפלים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלים לעיסוי עצמי
סהר צור10/11/2009שלום אור
ראשית שמי סהר כפי שרשום.
טל זיו היקר מלווה אותנו ברוחו בפורום.
אכן "די לכאב" ספר מצוין המקנה כלים רבים.
לגבי הכלים לטיפול עצמי אתה מוזמן ליצור קשר 0548121344
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה ..דחוףףשמחה09/11/2009
האם מומלץ לעשות זריקת קורטיזון ופיזוטרפיה בכתף קפואהה ובדלקת בגידים??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
סהר צור09/11/2009אין לי שום נתוני רקע של מהו גילך, מה הרקע לבעית הכתף-כמה זמן נמשכת הבעיה והאם ישנה בעיה של סוכרתיות.
מכיוון שאני מטפל ברפואה משלימה הנטיה שלי היא ללכת עם טיפולי הפיזיוטרפיה ולהימנע מקבלת סטרואידים אם זאת כשאין ברירה ורמת הגיריות-כאב בזמן תנועה גבוהה מאוד אז לעיתים זה בלתי נמנע.
בכל הנוגע לבעיות כתפים יש צורך בטיפול מהיר כי ככל שמושכים את הבעיה קשה יותר להחלים ממנה.
רפואה שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בכתףיעל03/11/2009
לאחרונה החלו לי כאבים בכתף ימין (שלושה ימים) בהתחלה הכאב היה מקומי ולאט לאט התפשט לכיוון הזרוע והבוקר כשקמתי לא הצלחתי כמעט להזיז את היד. עכשיו אני מזיזה אותה אבל עם כאב רב ואני צריכה להעזר ביד שמאל כדי להרים את היד מעל גובה הכתף. מה אתה מציע לי לעשות?
קבעתי תור לאורטופד אבל זה רק בעוד שבועיים וחצי.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתף
סהר צור03/11/2009שלום יעל
לא ציינת גורם לתחילת הכאבים. האם תנועה לא נכונה או שמה פציעה מן העבר?
על כל מקרה המלצה חמה שלי לטפל בעיסוי רפואי בשיטת טריגר פוינט בהקדם האפשרי. ללא תלות בפניה לאורטופד.
אני משוכנע שכל עוד תטפלי בהקדם כך הבעיה תיפתר מהר יותר בפרט בכאבי כתפיים.
אשמח לעידכונים ממך.
רפואה שלמה
סהר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למכירה מיטת עיסוי - כחדשה!!שני03/11/2009
מיטת עיסוי - אלומיניום
כחדשה!!
עם חור (בייגלה) לפנים
צבע תכול
0543-142152* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדיין רלוונטי?
מריה01/12/2009אני מחפסת רוחב 70
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצרו נא את כאבי גב הכרוניים...ארובן03/11/2009
שלום,
אני בן 25 יוצא שירות קרבי ממושך וספורטאי רוב חיי, במהלך שירותי הצבאי לא התלוננתי מעולם על כאבי גב אולם כעבור שנה מהשחרור חשתי כאב וזרמים ומשם התגלה שיש לי 2 פריצות דיסק בL3-L4 ובL5-S1.
עברתי 3 חודשים של פזיותרפיה, חודשיים כירופרקטיקה וללא הועיל.
שחיתי בבריכה פעמיים בשבוע כחצי שנה והלכתי לעיסויים ושוב ללא הועיל.
שנה מאז התחלתי לסבול הלכתי, בעצת רופאים מומחים, לעשות זריקות סטרואידים בגב ובתכנון לעשות גם FACET BLOCK, אבל ישר אחרי הזריקה האפידורלית התחלתי לחוש ברע. מסתבר שנוצר LEAK בגב ונאלצתי להיתאשפז כשבוע וחצי על מנת לייצב את הלחץ בראש.
כעת יצאתי מהאישפוז אבל כאבי הגב שלי הרבה יותר חזקים מקודם ואני באמת לא יודע לאיזה כיוון של טיפול כדאי לי לפנות ואיזה כיוונים לשקול. מתוך נסיונכם, הייתי רוצה השערה שלכם למה הגב כואב הרבה יותר כחודש לאחר הזריקה האפידוראלית ולהיעזר בכם בכדי לבחור לעצמי טיפולים נכונים שאתם ממליצים בכדי לשקם את הגב שלי ולשוב לתפקד כרגיל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעם אחת לא תמיד מספיקה
סהר צור03/11/2009שלום ארובן
לעיתים זריקה אפידורלית אחת אינה מספיקה. הסיבות אנן ברורות לי ולכן לא אכנס לזה.
כל שאני יכול לומר ולהמליץ הוא להמשיך בנסיונתך ולמצוא את הטיפול שיטיב עמך.
אם טרם ניסיתי טיפולי מגע אלטרנטיביים אז עכשיו זה העת.
רפואה שלמה
סהר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- MRIAri Dan26/10/2009
האם יש אפשרות לבצע MRI לגב באופן פרטי בתשלום ?
במידה וכן, אשמח לדעת היכן ומה בערך העלויות.
(איך לי סבלנות ורצון לעבור התשה ע"י אורתופדים שגם כך ללא MRI הם מנחשים באוויר,
ועד שיאשרו MRI, אם בכלל, צריך לעבור שבעת מדורי גהינום)
או לחילופין, איזו הצגה צריך לעשות לרופא, כדי שישלח מייד ל MRI :-)
(למרות שלא סביר שיפסח על CT זול)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ישנה אפשרות כזאת
סהר צור26/10/2009ככל שידוע לי ישנה אפשרות לבצע MRI באופן פרטי. אני יודע זאת ממטופלים שעשו זאת אך אני לא בקיא..
אני שוב מפנה אותך לפורום אורטופדיה. מקווה ששם יסייעו לך.
ושוב מזכיר שהטיפול השמרני (לא ניתוח) הוא אותו הטיפול בין עם יש פריצת דיסק או שאין.
מטפלים מנואלית (ידנית) בשרירים וברקמות החיבור באגן, מחזקים את שרירי הבטן העמוקים ומותחים את שרירי הירך האחוריים.
רפואה שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניטור בעיהAri Dan26/10/2009
שלום,
לפני כשבועיים שאלתי בפורום את השאלה המפורטת מטה,
לפני שאני מתחיל בפעילות ספורטיבית מתונה, קבעתי תור אצל אורתופד,
ע"מ לנסות ולוודא שלא מדובר בבעיה שחמקה מעיני הרנטגן (כגון למשל בלט, שלא רואים ברנטגן)
אך לפני כן אשמח לדעת את הדברים הבאים :
1. אילו בעיות פיזיות יכולות להיות קיימות, שלא ראו בצילום הרנטגן שעשו לי (תקין) ?
2. מה ניתן לראות ב CT בהקשר של הבעיה הנ"ל ?
3. מה ניתן לראות ב MRI בהקשר של הבעיה הנ"ל ?
4. מה לומר ולעשות ע"מ שהרופא ישלח אותי ל MRI ולא ל CT ? (שכידוע, לא ששים לשלוח, כסף...)
תודה !
בן 30, משקל תקין, בריא, יושב מול מחשב במהלך רוב שעות היום,
לא מתאמן במכון כושר, לא עושה ספורט באופן מסודר (בצעירותי התאמנתי בחדר כושן)
מאז ומתמיד היו לי כאבי גב מידי פעם, לא משהו שמפיל אותי לקרשים, אבל כואב ומציק.
הכאב הוא בעיקר בגב התחתון כאשר אני עומד במקום זמן רב (ואז כאשר מתחיל ללכת, הכאב מתפוגג)
וכאשר אני מסתובב עם התינוקת על הידים, הכאבים עובדים להיות יותר בחלק האמצעי של הגב.
לפני כשנה בוצע צילום רנטגן לגב, שבו רואים את עמוד השידרה מאמצע הגב ועד הסוף,
הרופא אמר שהכל נראה תקין.
אך למרות זאת, עדיין כואב כאשר אני עומד במקום למשך למעלה ממספר דקות,
וכאשר אני מסתובב עם התינוקת (5 ק"ג) על הידיים.
אשמח לדעת מה ניתן לעשות, הן מבחינה רפואית (בדיקות כלשהן),
והן מבחינה אישית (תרגילים לחיזוק שרירי הגב ? פילאטיס ? ספורט ?),
וגם לקבל טיפים כאלה ואחרים שעשויים לסייע.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניטור בעיה
סהר צור26/10/2009שלום עדי
בין השורות הצלחתי להבין שאתה מכיר שצילום רנטגן פשוט לא יכול להוכיח בוודאות בעיות כגון בלט או פריצת דיסק והדמיה CT מותני נותנת פירוט רחב יותר..
בכל מקרה כל תשובה שאענה לך תהיה פחות מקצועית ממה שתקבל בפורום אורטופדיה וכאבי גב, לכן אני מפנה אותך עם השאלה לשם..
מקווה שאתה מיישם את שהמלצתי לך טרם שאלתך הנוכחית..
בהצלחה ורפואה שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גבאילה20/10/2009
האם כאבי גב יכולים להיות סימפטום של דיכאון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כל כאב הוא סימפטום
סהר צור21/10/2009לבעיה סימפטומתית-הכל בתחום שבין הנפש לגוף. אם את שואלת את השאלה אזי שיש דברים בגו..
דרך טיפול מגע את יכולה להרפות הרבה מכאובים נפשיים.
רפואה שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גבאבי17/10/2009
בן 30, משקל תקין, בריא, יושב מול מחשב במהלך רוב שעות היום,
לא מתאמן במכון כושר, לא עושה ספורט באופן מסודר (בצעירותי התאמנתי בחדר כושן)
מאז ומתמיד היו לי כאבי גב מידי פעם, לא משהו שמפיל אותי לקרשים, אבל כואב ומציק.
הכאב הוא בעיקר בגב התחתון כאשר אני עומד במקום זמן רב (ואז כאשר מתחיל ללכת, הכאב מתפוגג)
וכאשר אני מסתובב עם התינוקת על הידים, הכאבים עובדים להיות יותר בחלק האמצעי של הגב.
לפני כשנה בוצע צילום רנטגן לגב, שבו רואים את עמוד השידרה מאמצע הגב ועד הסוף,
אין עקמת, אין בלט, אין פריצת דיסק, מרווחים תקינים בין החוליות, הרופא אמר שהכל נראה תקין.
אך למרות זאת, עדיין כואב כאשר אני עומד במקום למשך למעלה ממספר דקות,
וכאשר אני מסתובב עם התינוקת (5 ק"ג) על הידיים.
אשמח לדעת מה ניתן לעשות, הן מבחינה רפואית (בדיקות כלשהן),
והן מבחינה אישית (תרגילים לחיזוק שרירי הגב ? פילאטיס ? ספורט ?),
וגם לקבל טיפים כאלה ואחרים שעשויים לסייע.
תודה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אתה יודע את התשובות
סהר צור17/10/2009שזה יפה לכשעצמו..
אך אתה צריך לבצע פעילות גופנית. לחזק את שרירי הבטן ולמתוח את השרירים החבליים -ירך אחורית.
שילוב של נשיאת משקל ותנועה הוא לכל הפחות מזיק ולכן אני ממליץ לכווץ את שרירי הבטן כאשר אתה מרים את התינוקת ונע איתה במרחב.
בדיקות רפואיות כאשר הצילום תקין- אין לי המלצות.
פילאטיס מצוין-בדיוק מה שאתה זקוק לו-חיזוק שרירי הליבה-מרכז הגוף.
תשתדל ליישם. כרגע המצב פתיר וזאת רק שאלה של ריכוז והתמדה.
רפואה שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלתיקון הגב ולא לניתוח
רוזנה31/10/2009Inversion היא שיטת טיפול עתיקת יומין אשר בבסיס הטיפולי עומדת ההנחה שכח הכובד הוא הגורם המשפיע ביותר על כאבי גב.
השיטה באה לשנות את המצב הרגיל בו נמצא הגוף כל שעות היממה על ידי היפוך: רגליים למעלה וראש כלפי מטה בזויות משתנות על ידי המשתמש. במהלך היום כוח הכובד גורם ללחץ רצוף על עמוד השדרה לכל אורכו וכתוצאה מכך מאבדים הדיסקים מהנוזל העובר בהם. דוגמה לכך היא לחיצה על ספוג ספוג במים שהלחיצה עליו סוחטת אותו. הדיסקים שאמורים להיות מופרדים זה מזה על ידי נוזל השדרה מתקרבים אחד לשני ונגרם לחץ על שרשי העצבים- ומכאן הכאב. כמו כן נפגעת גמישותו של עמוד השדרה. במהלך הזמן ולפני גיל 70, יאבד הגוף כ-2-4 ס"מ מאורכו כתוצאה ישירה של לחץ כוח הכובד.
תנועת ההיפוך על גבי השולחן- גב back במשך 20 דקות ביום בזוית משתנה שבין 20-60 מעלות, מקלה ומשחררת את הלחץ על עמוד השדרה ומאפשרת לנוזל תנועה חופשית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשך..כאבי ראש ונימולפאני15/10/2009
ראשית תודה על התייחסותך לשאלותי יש לציין שכאבי הראש פחתו משמעותית אך עדיין יש את תחושת הנימול בכף יד שמאל , אכן עיינתי בגוגל בנוגע לטריגר פוינט וכן ישנם מאפיינים שאכן מתאימים לתסמינים מסוימים שאני חשה :כאב בצד אחד בלבד של הראש,כבדות ולחץ,סחרחורות
וקצת טשטוש ראייה(בדיקת עינים תקינה!) אני חשה כאב בשיפולי הצוואר כאשר מפעילים קצת לחץ
בנוסף לעיסוי הרפואי שאתחיל בקרוב התחלתי פיזיוטרפיה לחיצות ,עיסוי מקומי עם מכשיר כמו של אולטרסאונד, והנחת כרית חמה על הצוואר הוקל לי מעט אך לא באופן מלא אני מקווה שאכן העיסוי הרפוי יקל עלי. האים יש מצב שהתסמינים ישובו שוב אפילו לאחר טיפול מוצלח? כמו כן ציינתי שיש לי פריקה בירך. לידע את המטפל? שוב תודה אשמח לתשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
סהר צור15/10/2009אני מניח שעיסוי רפואי אצל מטפל בקיא בשיטה יתן לך מענה נהדר.
כמובן שעלייך לציין בפני המטפל את הרקע הרפואי שלך.
לשאלתך האם יש מצב שהתסמינים ישובו גם לאחר טיפול מוצלח-לצערי יכול לקרות מצב שכזה.
עלייך לעשות שינוי באורחות חייך. לשים לב למנחי גוף ולהיות מודעת בכל רגע נתון לדריכות שרירייך. עלייך להקפיד על תזונה נכונה. יתכן מאוד שישנו קשר גם למצב הירך ולכן מומלץ לשלב תרגילים אשר משמרים טווחי תנועה ומונעים הגבלה במפרק.
אשמח לקרוא עידכונים על התקדמותך.
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשני13/10/2009
שלום רב
בחודשיים האחרונים נרדמות לי הידיים בעת השינה ואני מתעוררת מכך ומשחררת אותן. לעיתים זו רק יד אחת. יש לציין שלא משנה באיזו תנוחת שינה מדובר (קורה גם בשכיבה על הגב כששתי ידיי משוחררות). במקרה לפני כחודשיים עברתי ניתוח ורידים ברגל שמאל בהרדמה מלאה, כולל חתך באיזור המפשעה. האם יש קשר? וכיצד עליי לטפל בבעיה?
תודה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
סהר צור14/10/2009היי שני
קצת תעלומה מבחינתי. עצם זה שאת מתארת שאין קשר לתנוחת השינה. אם זה היה קורה בשכיבה על הגב כאשר הידיים במנח מעל הראש -נגיד על הכרית או מתחת לצוואר אז ההסבר היה פשוט. אך לא כך המצב ולכן אני מציע שתפני לרופא המשפחה.
לא נראה לי שיש קשר ישיר בין הניתוח לבין ההירדמות אבל כמובן תבדקי ונשמח לעידכון ממך.
רפואה שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ראש ונימולכהן פני13/10/2009
שלום הייתי רוצה לשאול כמה שאלות החל מצאת כיפור התחלתי לחוש נימול בכף יד שמאל ורעד קל לא ייחסתי לכך כל כך חשיבות חשבתי שזו תופעהלאחר צום יומיים אחרי התחילו סחרחורות וכאב ראש נוראי בצד שמאל בלבד כאב פועם עם תחושה של כבדות נוראית בראש רק בצד שמאל רופא המשפחה נתן לי לבצע בדיקת סי טי ודופלר לעורקי הצוואר בנתיים הרגשתי רע מאוד וביקשתי הפניה למיון ואכן אושפזתי מחשש אולי לאיזה שהוא ארוע שיתכן קרה או חלילה יכול לקרות שם כבר נעשו לי הבדיקות (סי טי ודופלר עורקי הצוואר) הכל יצא תקין במכת ב האשפוז נרשם שקרוב לודאי התלונות הן על רקע צווארי יש לציין שאני בריאה מלבד ניתוחים לC.D.H בירך ימין הומלץ לי טיפול בעיסוי רפואי ואם אין הקלה לבצע חסם מקומי
שאלותי הם :האים ייתכן שהכאב נגרם בגלל השינויים בעמוד השידרה בגלל הבעיה ברגל ?
מהו עיסוי רפואי להבדיל מפיזיוטרפיה?
מה הכוונה לחסם רפואי?
אין לי כאבים בצוואר אך בלחיצות מסוימות כואב לי בנקודה מסוימת ועדין הכאב ראש ממשיך
ׁ(צילום עמוד שידרה צווארי תקין E.E.Gתקין) תודה על הסבלנות רק בריאות אשמח לתשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ראש ונימול
סהר צור14/10/2009שלום לך פני
לא הצלחתי להבין מה מצבך כעת. דיברת על תחושות ותסמינים שהיו אבל מה עכשיו רק כשאת לוחצת כואב? הפסיקה תחושת הנימול?
בכל מקרה עיסוי רפואי הינו חלק מהמערך הטיפולי של הפיזיוטרפיה כשהדגש הוא יישום ידע איבחוני וטיפול מנואלי-ידני כמעט ללא שימוש במכשירים.
לגבי חסם רפואי אני לא בקיא ולא מכיר בהקשר שאנחנו מדברים עליו..
אני מניח לעצמי שמה שאת מתארת הם תסמינים של טריגר פוינט-את יכולה למצוא שפע של מידע לגביהן בגוגל. תראי אם התסמינים המתוארים מתאימים לתחושותייך.
רפואה שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מפרק ירךדנה03/10/2009
שלום,
עקב שחיקת סחוס במפרק הירך יש לי כאבים ודלקות בשרירים ובגידים.
אני שוחה ומתרגלת והמצב משתפר.
שאלתי לגבי נקודות "טריגר" בצד החיצוני של הרגל, גבשושיות ,
וכמו כן יש גם בקדמת הירך פה ושם (בשריר ה4 ראשי).
האם ניתן והאם כדאי לטפל בנקודות האלה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפקט הדומינו
סהר צור04/10/2009שלום
לשאלתך-כמובן שרצוי לטפל בנקודות הטריגר מכיוון שהן יוצרות מתח ועומס רב על השריר-שריר שאינו מתפקד כראוי ומופעלים עליו עומסים מעבר לרגיל צפוי שיקרוס אך עוד לפני כן יתפקד באופן לקוי מה שמצריך הפעלה של מנגנון פיצוי אשר יעודד שרירים אחרים לשאת במשימה של השריר הפגוע ומעצם המשימה הלא טבעית מתחיל להיווצר "אפקט דומינו" שבו השרירים מייצרים נק' טריגר נוספות.. הגבלה בתנועה וכאבים.
רפואה שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך מטפלים ?
דנה04/10/2009ושאלה נוספת: אם אלך לניתוח החלפת מפרק, האם המנתח יטפל בשריר תוך כדי הניתוח ?
אם לא - מי ערב לי שאחרי הניתוח לא יופיעו שוב הכאבים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול
סהר צור04/10/2009לא ציינת את גילך אבל אני מניח שיש לך לא מעט ניסיון חיים. אין ערבות להצלחה בטח שלא בתחום הכירורגיה! המנתח "מתעסק" מין הסתם עם השריר אך אין קשר בין המגע בזמן ההליך הניתוחי למגע של התהליך השיקומי-טיפולי שלאחר הניתוח.
אני גם יכול להניח שכבר חווית טיפולי פיזיותרפיה.. אם טרם התנסת בטיפולים משלימים אז זה הזמן.
רפואה שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסדנה של טריגר פוינטס תעזור לי ?
דנה04/10/2009אני בת 58, נסיון חיים זה משהו שאף פעם לא מספיק ...
אני מכירה את הספר די לכאב ומנסה לבד לטפל בטריגרים אבל צריכה הדרכה.
כמו כן מעניין אותי מאד עיסוי תאילנדי ממה ששמעתי על זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיתכן מאוד
סהר צור05/10/2009שסדנה או טיפול עיסוי רפואי בגישת טריגר פוינט יסייעו לך. עיסוי תאילנדי מסורתי כשהוא מבוצע ע"י מטפל מנוסה יכול להנעים לך אך הוא משלב מתיחות והנעות של מפרק הירך לכן אני ממליץ להמתין עם טיפול זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעל איזה טיפול היית ממליץ כשלב ראשון
דנה07/10/2009מבין המקצועות האלטרנטיביים כמו שהם נקראים,
מה יעזור לי להגדלת טווחי תנועה ומניעת כאבי שרירים ודלקות גידים ?
(מודה לך מאד על סבלנותך בתשובות)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמלצתי
סהר צור08/10/2009הייתי מתחיל מטיפולי מגע סולידיים.. עיסוי שבדי, שיאצו. בהמשך טריגר פוינט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גב ואגן קשים - יש תקווה?Einav28/09/2009
שלום, הנ סיפור בקצרה:
אני חייל בן 21 (עד עכשיו הייתי לוחם) שמשתחרר עוד 4 חודשים, לפני כשנה וחצי התחילו לי כאבי גב תחתון.
בהתחלה לא התייחסתי לזה יותר מדי אבל לאט לאט זה החמיר.
בתחילת השנה עשיתי CT שמצא:
בלט דיסק דיפוזי עם לחץ קל על השק הדורלי ב- L3 - L4
בלט דיסק דיפוזי עם לחץ קל על השק הדורלי ב- L4 - L5
בלט דיסק אחורי מרכזי עם לחץ קל על השק הדורלי ב- L5 - S1
עשיתי טיפולי פיזיותרפיה ומכשזה לא עזר עשיתי גם הידרותרפיה וגם זה לא עזר.
שלחו אותי לבדיקות דם (HLA B27) שיצאה תקינה, מיפוי עצמות, MRI ורנטגן. כל אלה יצאו תקינים לא ממצאים חדשים.
הכאב שלי מתבטא בכאבים בגב התחתון, "קליקים", כאבים חדים ופיתאומיים ובכאבים קשים בעצמות האגן וגורם לתחושת נימול ברגליים ולצליעה.
מספיק שאני יטאטא את החדר שלי ואז יתחילו לי כאבים ברמה שאני יהיה חייב לשכב.
לא היו לי כאבים אף פעם לפני הצבא (והייתי ספורטאי).
כרגע הוצאתי מתפקידי כלוחם אבל עדין אני נמצא בגדוד שלי שהו מבצעי לכל דבר ואני עדין מסתובב עם נשק שמקשה עלי.
אורטופד מומחה המליץ ללכת לפסיכיאטר ולבדוק את הכיוון הזה (הוא לא חושב שזה הסיבה, אבל צריך גם את זה לשלול הוא אומר). לדעתי זה ממש לא כיוון.
אני פשוט לא יודע מה לעשות, אני סובל מכאבים שמפריעים לי לחיות חיים שגרתיים ונורמליים וזה נראה כאילו אין לזה הסבר. ובצבא זה מאוד בעייתי כי ההתייחסות אליך שם היא רק לפי סעיפים (מבקשים ממני לעשות דברים שכואבים לי).
אשמח לעזרה לגבי המשך הטיפול..
תודה,
עינב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין
Einav28/09/2009שכחתי לציין שמבחינת הרופאים (המומחים) , התוצאות של ה-CT לא מסבירות את הכאבים שמהם אני סובל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתמיד יש מקום לתקווה
סהר צור29/09/2009היי עינב
אני מבין את קשייך ואת מה שהנך עובר כעת אך עם זאת בעוד ארבעה חושים אתה מתחיל בדרך חדשה ובמסגרת האזרחית אני בטוח שהכל יהיה לך פשוט יותר.
אני מניח שבטיפולי הפיזיותרפיה שעברת הנחו אותך לחזק את שרירי הבטן. אני יכול להמליץ לך "לאסוף" את שרירי הבטן בעת תנועה ולהימנע מהרמת משקלים.
כמו כן אם טרם ניסית אז טיפולי דיקור יכולים להקל משמעותית על כאביך.
שיהיה בהצלחה ואם ישנן שאלות נוספות אתה מוזמן לפנות אליי גם למייל.
רפואה שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)


.jpg)
