פורום פסיכיאטריה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • T3 T4 ופרוביג'יל
    יוסקלה
    19/11/2016

    שומע חילוקי דעות לגבי T3 T4 בטפול בדיכאון
    שמעתי מכמה פסיכיאטרים שהייתי אצלהם שכמעט וכבר לא משתמשים בהם ולא שאלתי את הסיבות ואני לא יודע עד כמה זה נכון?


    גם קראתי ברשת באנגלית שהם אכן יעילים.

    לגבי פרוביג'יל לא שמעתי המון אבל הפסיכיאטר לא נותן לזה אפשרות כי זה ממריץ מבחינתו וזה לא טיפול שישקם ויאפס מוח של חולה דיכאון ואצטרך כנראה לקחת אותו תמיד ככה שזה לא טיפול אלא רק אמצעי עזר שתלויים בו והוא לא מרפא ולא משקם ובחסרונו הטיפול האנטי הדיכאוני בדיכאון עמיד לא יעבוד.

    מה תוכל להגיד לי על מה שצויין לי? מה אפשר לחדש ולעדכן בנידון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    T3 T4 ופרוביג'יל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    15/12/2016

    T3 T4 פחות שכיחים, טיפול אנדוקרינולוגי ופחות פסיכיאטרי.
    םרוביגיל, בהחלט אופציה כתוספת, במצב דיכאון ממושך , כאשר יש שאריות של חולשה ועייפות ממקור נפשי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות ואו סי די
    יניב
    17/11/2016

    הנני מטופל מזה 8 שנים בפרוטין 60 מ"ג לפני השבועיים סיפק לי הרוקח את התרופה המקורית סרוקסט אשר גרמה לי לתופעות לוואי קשות חרדות ואו סי די.האם התרופה אינה מגיבה יותר? האם עלי לחזור לקחת פרוטין??

    בתודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדות ואו סי די

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדיף להיצמד לגנריקה שאתה רגיל

    ד``ר יונתן דוידאור
    19/11/2016

    לא לשנות לפריט אחר
    יש סיכוי לתופעות לוואי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרגשה נפשית קשה בגלל צריכת מין בתשלום
    מישהו
    16/11/2016

    שלום, אני מביא מצב של בן 28 בעל צרכים מיוחדים שאת הפעם הראשונה שלו בו הוא קיים יחסי מין הוא קיים תמורת תשלום. מעבר לכך, שמאז הוא רק מחפש באופן אובססיבי לעשות עוד סקס, הוא סובל מהרגשת גועל, קשיי הירדמות בלילה, אכילה ללא תיאבון , פנים אדומות ( כאילו מתוך בושה ) כי הוא ( כלומר אני ) פוחד לספר על המעשה להוריי כי אני פוחד שיכעסו עליי. לא רק שהם אסרו עליי לקיים יחסי מין בתשלום אלא בכלל, לא ברור למה. האם זהו מצב פסיכוטי ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשלום עבור מין

    ד``ר יונתן דוידאור
    19/11/2016

    צורך במין זה נורמלי ובריא
    המקצוע העתיק בעולם- זה זנות
    ולא כל מי שפונה לשרות חולה.
    לא מדובר במצב פסיכוטי
    רושם למצב אובסיסיבי
    יש לשתף את הרופא המטפל, או פסיכולוג
    לשתף את ההורים בדבר הנושא, ולסלק את מרכיב
    הפחד והאשמה, אתה לא אשם !!!
    התגובה הבעייתית, אובסיסיה זה סביב הפחד מתגובת ההורים ותחושת
    אשמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם ניתן לכתוש ציפרלקס?
    שם כזה
    16/11/2016

    שלום,
    לאחר 10 שנים של שימוש סרוקסט (שאותו הייתי קצת לועס לפני שבלעתי), אני עובר לציפרלקס ( שהומלץ על פי תוצאות בדיקה גנטית בשם "נוירופרמג'ן" שעשיתי).
    אני לא מסוגל לבלוע כדורים (גם חצאים קשה לי). האם ניתן לכתוש את הכדור או ללעוס מעט לפני הבליעה שלו?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם ניתן לכתוש ציפרלקס?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מומלץ

    ד``ר יונתן דוידאור
    19/11/2016

    פוגע במבנה הכדור והשחרור הכימי בגוף( ספיגה)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם להפסקת שימוש בלוסטרל יש השפעות?
    אייל
    14/11/2016

    שלום

    לקחתי לוסטרל במשך כשלוש שנים, בגלל חרדה והתקפי פאניקה.
    אך התענוג עלה לי ביוקר, ועליתי למעלה מ 20 ק"ג.
    עקב זאת הפסקתי לפני כשלושה שבועות את השימוש בתרופה, ואני מנסה להיעזר בדברים טבעיים.

    על הצד של התיאוריה ששימוש בלוסטרל מעלה במשקל בגלל האטה בחילוף החומרים,האם מדובר בנזק בלתי הפיך או שלאחר ההפסקה חילוף החומרים יחזור להיות תקין? כמה זמן יכול לקחת עד שהגוף וחילוף החומרים יחזרו לעצמם כפי שהיו לפני השימוש בתרופה?

    האם יש קשר ישיר או עקיף בין הפסקת השימוש בתרופה לבין עליית לחץ הדם?
    זה לא שיש לי התקפי פאניקה או חרדה מורגשת במיוחד שיכול להסביר עליה בלחץ הדם, זה משהו קבוע שיש לי לאחרונה, ייתכן ובגלל בעיה אחרת בכלל (על רקע פוליציטמיה).

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לוסטראל

    ד``ר יונתן דוידאור
    19/11/2016

    לא משמין
    לא מעלה לחץ דם\
    שינוי בתיאבון לפעמים משני למצב של שיפור במצב רוח או גורמים נפשיים.
    אין קשר לחילוף חומרים, מומלץ בדיקה בקופ'ח, כולל פרופיל הורמונלי מלא, בלוטת התריס, פעילות גופנית ודיאטה, תוריד מיד את לחץ הדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עודף של ציפרלקס וכדורי שינה
    גליה
    12/11/2016

    חבר שלי לקח שני כדורי ציפרלקס (בפעם הראשונה, ולא בהדרגה כפי שנאמר לו) וכדור שינה אחד. הוא נע בחדר ממקום למקום, אומר על עצמו שהוא צריך אשפוז ומדבר באופן אובדני.
    האם ייתכן שזה תוצר של עודף???
    אני לא יודעת מה לעשות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברור

    שמוליק
    13/11/2016

    שלום גליה.

    מצב כזה דורש פנייה דחופה לחדר מיון.
    אין זה משנה כלל וכלל האם זה בגלל התרופה או לא.
    כמובן שצריך לציין שהוא לקח תרופה במינון גבוה בניגוד להוראות הרופא.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לייבא תרופה נגד דיכאון מחו"ל
    רועי
    11/11/2016

    איך אני מחפש תרופות שלא מוכרות בארץ כי אני מנסה לחפש ברשת דרך גוגל והחיפוש לא ממש מביא פרי ותוצאות, אני יודע כיצד מייבאים תרופה אבל לא יודע איזה תרופה עליי לייבא ואיך מחפשים תרופות נוגדות דיכאון שלא נמצאות בארץ?

    האם תוכל לתת לי רשימת תרופות שיצא לך לשמוע עליהם שמשמשות לטיפול בחו"ל ונותנות יתרונות על פני התרופות שנמצאות בארץ, פחות אכפת לי תופעות לוואי, אני מדבר יותר על מנגנון השפעה שונה וטיפול איתם בדיכאון עמיד?כי אולי הסיכויי הצלחה איתם גבוהים יותר בטיפול בעמידות של דיכאון על פני התרופות שבארץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שור טבצניק

    ד``ר יונתן דוידאור
    19/11/2016

    תפנה אליהם ליעוץ בנושא ייבוא תרופות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופת מירו 15 גרם
    אגם סויסה
    09/11/2016

    היי..
    הייתי חסרת מצב רוח ב4 חודשים אחרונים לפני כחודש הלכתי לפסיכיטאר לוודא מה מצבי
    הוא לא איבחן דיכאון
    הוא איבחן חוסר הסתגלות ברמה מתונה
    היו לי בעיות בשינה
    אז הוא נתן לי את הכדור מירו למרות ששלל כדורים ורק טיפול פסיכולוגי
    אני לוקחת אותו בערך 3 שבועות
    ובשבוע האחרון יש לי תחושת מוזרות צמרמורות בראש
    פתאום נהייתי חסרת רגש
    יש לציין שהייתי בן אדם מאוד רגיש
    משמחה מאושר מעצב הייתי ישר נלחצת בוכה
    פתאום כאילו כלום לא מעניין אותי אין לי תחושה של עצב או שמחה וכו.. וגם מרגיש לי שאני כמו זומבי האם זה בגלל התרופה? יש לציין שלפני כן זה לא היה..
    אני הולכת לעבודה ומתפקדת אבל הכל מרגיש לי שאני כמו רובוט עושה את הדברים
    האם אני יכולה להפסיק אותה? לוקחת כל לילה חצי כדור 15 מליגרם
    אודה לתשובתם במייל חוזר תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תרופת מירו 15 גרם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעות לוואי

    ד``ר יונתן דוידאור
    10/11/2016

    ייתכן והתיאור הנ"ל קשור.
    מירו בהחלט, מרדים, מישנן, משמין..
    במינון של 15 השפעה על התחושות , לא חד משמעי, מאוד אינדיבידואלי, אך ייתכן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופת מירו 15 גרם

    אגם סויסה
    10/11/2016

    אבל אלו תופעוץ ידועות שקורות מכדורים?
    בחיים שלי לא נטלתי כדורים וזאת הפעם הראשונה
    וזה מפחיד אותי..
    בחיים לא חשתי את מה שתארתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שור טבצניק

    ד``ר יונתן דוידאור
    19/11/2016

    תפנה אליהם ליעוץ בנושא ייבוא תרופות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לד"ר בנושא רומינציה בדיכאון
    שלומי
    09/11/2016

    שלום לד"ר
    האם תרופות אנטיפסיכוטיות יכולות להיות יעילות כתוספת ל SSRI/snri לצורך טיפול וצמצום מחשבות רומינטיביות בדיכאון?

    אם יש תרופה ספציפית שיש איתה ניסיון מוצלח בנושא זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוגדי פסיכוזה

    ד``ר יונתן דוידאור
    10/11/2016

    בהחלט כן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התרופות שבארץ לא מקלות על הדיכאון שלי
    דיכאון דביק
    09/11/2016

    שלום, לא יודע מה לעשות כי ניסיתי וממשיך לנסות כל תרופה אפשרית ושום דבר לא עוזר לדיכאון הדביק שלי.

    חושב לנסות ולייבא תרופות לארץ אנטי דיכאוניות במטרה לנסות להגיב לאיזה תרופה להקלה בתסמינים במינימום ואם אפשר להגיע לרמיסה מוחלטת זה הכי טוב,רוצה לשאול לאיזה פסיכיאטר אני אמור ללכת כדי שימליץ לי על תרופה שלא נמצאת כאן ואיך אפשר לדעת איזו תרופה לבחור ואיזה תרופות קיימות שם בחו"ל שלא נמצאות אצלנו,איפה אני רואה רשימת תרופות שכזאת ומתעדכן בתרופות ואם יש מידע על התרופות?

    איך את מתעדכנת בתרופות שיוצאות שם והאם תוכלי לתת לי רשימת תרופות לידע כללי שיש בחול כאלו שעם מנגנון השפעה קצת אחר וסיכוי יותר גדול שאוכל להגיב?ואם יש איזו דרך שאני אוכל לקרוא רשימת תרופות כולל מידע עליהם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצב עמיד לטיפול

    ד``ר יונתן דוידאור
    10/11/2016

    מומלץ לעשות בדיקה גנטית להתאמת טיפול
    פרטים באתר שלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נובריל איפה אפשר להשיג
    מיכל
    08/11/2016

    שלום. אמי מזה שנים נוטלת נובריל באמצעות יבוא באישור משרד הבריאות. נאמר לה שיצור התרופה הופסק. האם זה נכון? האם ניתן להשיג אותה עדיין ומה מחליף אותה אם ייצורה הופסק?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נובריל איפה אפשר להשיג

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נובריל

    ד``ר יונתן דוידאור
    19/11/2016

    תרופה לא פשוטה ולפעמים מסוכנת
    ממליץ לישקול ברינטלקס\תרופה חדשה
    שיכולה בהחלט לעזור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה מנגנון הפעילות

    מיכל
    19/11/2016

    האם ברינטלקס היא גם מהדור הישן? האם היא עובדת על אותו מנגנון במח כמו הנובריל או בצורה אחרת?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ועוד משהו

    מיכל
    19/11/2016

    לפי הבנתי הנובריל עובדת על נוראדרנלין והיסטמין h1. איזו תרופה עובדת על מנגנונים אלו? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מהו המינון מקסימאלי לסימבלתה?
    מדוכא
    08/11/2016

    היי
    רציתי לדעת מה המינון הכי גבוהה שאפשר להגיע עם סימבלטה, יש אפשרות לפעמים לעבור את המינון המקסמיאלי כי שמעתי שלפעמים עוברים את המינון המקסימאלי והותאות באות בהתאם ככה שמטופלים מתחילים להגיב במינון יותר גבוהה ממה שנותנים, מה הניסיון שלך עם זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מינון מק ס סימבאלטה

    ד``ר יונתן דוידאור
    10/11/2016

    90 מ'ג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • או סי די מחלות
    רועי
    08/11/2016

    יש לי OCD שקשור למצבים בריאותיים, אני חרד ממחלות והולך כל הזמן לרופאים על כד דבר קטן מהפחד שאולי יש לי משהו רציני. בנוסף יש לי אפיזודות בהם אני חרדתי ורועד ומרגיש פיסית לא טוב. הפסיכיאטר שלי נותן לי זיפרקסה 5 מג ופרוזק 40 מג ביום בשל רמת חרדה גבוהה וקל ונקב במקרה הצורך. האם יתכן שהזיפרקסה גורמת לסחרחורת לאחר שבועיים של שימוש? האם יש הגיון לקחת זיפרקסה במקרה שלי? תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    או סי די מחלות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יכול להיות

    שמוליק
    08/11/2016

    שלום רועי.

    אינני רופא.

    לדעתי, יכולה להיות הרגשה כזו שהיא אמיתית. הרגלי החיים שלנו הם לא משהו, ויש הרבה מטפלים טבעוניים שמדברים על כך, והרופאים מסכימים על כך.

    אביא דוגמא פשוטה; חלץ דם גבוה.

    אם מישהו ילך לרופא ויתלונן על לחץ דם גבוה (או שהרופא יבדוק לו לחץ דם כי הוא בא בגלל תלונה אחרת, והרופא סבור שצריך לבצע בדיקה תקופתית), וימצא שאכן לחץ הדם גבוה.

    מה לפי דעתך הרופא יעשה?

    מן הסתם הוא ירשום לו כדורים להורדת לחץ הדם...
    רופא שיותר איכפת לו, ינסה לבחון את הגורמים לעליית לחץ הדם שהשכיחים שבהם יכולים להיות חוסר פעילות גופנית, תזונה לא טובה, עישון, לחץ וכו', ויציע לפחות לנסות לשנות את ההרגלים האלה. בסופו של דבר, תרופות להורדת לחץ הדם מורידות את לחץ הדם ומשאירות את ההרגלים הלא טובים, שבסופו של דבר יהרגו את המטופל...

    לא אשלול על הסף אפשרות שאולי יש לך הרגלים לא טובים, שכדאי ורצוי לשנות אותם מבעוד מועד (ואפשר לומר שכמעט אצל כולם יש הרגלים כאלה), ואולי זו הרגשה שיש לה יסוד ואחיזה במציאות.

    כמובן, שיכול להיות שההרגשה הזו איננה אמתית, ויש לה הסברים פסיכולוגיים שניתן לטפל בהם, ואז הכיוון הוא פסיכולוגי. ככלל, הגישה העיקבית של הרופאים בפורום היא לשלב טיפולים פסיכולוגים עם הטיפול התרופתי.

    זיפרקסה היא תרופה אנטי-פסיכוטית, אבל הרופאים בפורום אמרו בכמה הזדמנויות שהן יעילות גם נגד דיכאון וחרדות, ומעולם לא הצלחתי להבין עד הסוף מדוע.

    ההגיון לקחת את התרופה או לא הוא שיקול של תועלת מול תופעות לוואי.

    הייתי מציע לחזור לרופא המטפל, ולבחון את המצב ולקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורך באופן אינדבידואלי.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אם התרופה לא מתאימה?
    רחלי
    06/11/2016

    אם הבן שלי שהוא בן 23 וחצי נוטל את התרופה 650 סרוקוול xr ועוד 600 וולפרל והוא רק מרגיש יותר רע ונוטל זאת במשך חדשיים וחצי? האם צריך להחליף לו את התרופה ? האם הכמות שהרופא נתן מזיקה לו? הוא טוען שהוא הרוס ולא יכול לתפקד בגלל התרופות ושהוא זומבי ורוצה רק למות. מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אם התרופה לא מתאימה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יכול להיות

    שמוליק
    07/11/2016

    שלום רחלי.

    אינני רופא.

    יכול להיות שהזומביות היא תופעת לוואי של הסרוקוול. זומביות היא תופעת לוואי שכיחה של סרוקוול ובכלל של תרופות אנטי-פסיכוטיות.
    הרבה פעמים אומרים שמדובר בכלל בתסמינים שליליים של המחלה, ושוללים לחלוטין את האפשרות הזו - משהו שעלול לערער את האמון במערכת.

    השאלה האם להפסיק או לא היא שאלה של תועלת מול נזק. יש מקום להסתפק מה עלול להיות הנזק של הפסקת התרופה; לא ברור על סמך מה האיבחון הוא הליך סכיזופרני, שאולי יכול להצדיק תרופה אנטי-פסיכוטית אם כי במקרים מסויימים נותנים תרופה אנטי-פסיכוטית גם לדיכאון. יש לברר את העניין מול הרופא המטפל.

    ככלל, הרופאים של הפורום עיקביים בגישתם לכלול גם טיפולים פסיכולוגיים. הטיפולים הפסיכולוגיים יכולים להביא למצב שבו לא יהיה יותר צורך בתרופות. אני הגעתי למצב כזה אחרי ארבעה אישפוזים שכולם חוץ מהאחרון היו במצב פסיכוטי חריף, וזה אומר שזה אפשרי גם במקרים קשים.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם הגיוני לתת כזאת כמות?
    רחלי
    06/11/2016

    בני חלה בדיכאון קשה לפני ארבעה חדשים. בחודש הראשון קבל ציפרלקס בשילוב עם לוריוון וזה לא עזר. הרופא החליף לסרקוול רגיל ומשם לסרקוול xr 650 +וולפורל 600. הבן , בן 23 וחצי , לקח את התרופה במשך חדשיים וחצי ודבר לא עוזר ורק מחמיר והוא רוצה למות. שאלתי מה עושים? האם זה הגיוני לתת כזאת כמות של כדורים ביום? מה לעשות? אבחנת הרופא היא דיכאון עמיד או הליך סכיזופרני. כך הוא כתב באבחנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם הגיוני לתת כזאת כמות?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עושים

    ד``ר יונתן דוידאור
    10/11/2016

    אבחנה חוזרת, יעוץ נוסף.
    שלילת בעיה גופנית / אורגנית
    שילוב תרופות ( איזון) - שיחות ( CBT) - שינוי סביבתי ( הליכות ועוד)
    במקרים קשים יש צורך באשפוז יום לשם אבחון וטיפול אינטנסיבי יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום