מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חרדתיות, דיכאון ומצבי רוחבטי28/01/2017
בתי בת 25 סובלת מהפרעות קשב וריכוז ובעיות דיכאון לאחרונה מצבה מחמיר מצבי רוח קיצוניים בכי נוראי ופתאום מצב רוח טוב לאחרונה מדברת על חוסר ענין בחיים כי אף אחד לא מבין אותה ,מטופלת אצל פסכיאטרית ולא נראה שמצפה משתפר כיצד אוכל לעזור לה? אני מיואשת כי אף אחד לא יודע את מצבה ואני מנסה לעזור אך ללא הצלחה אנא עזרתכם הדחופה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפנות לחוות דעת נוספת
ד``ר יונתן דוידאור03/02/2017ממליץ על בדיקה מסודרת.
אשמח לעמוד לרשותה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דכאון וחרדות אצל אדם בן כ60נבו24/01/2017
שלום,
דודי בן כ60 נקלע למצב נפשי קשה, המתבטא בדכאון קיצוני וחרדות: אינו מסוגל להתקלח, לדאוג לעצמו למזון או אפילו לזרוק זבל בחוץ. הבעיה טמונה בכך שאין ביכולתו לעזור לעצמו ולו בדבר הכי קטן - אפילו את בקבוקי השתייה בביתו לא סוגר עד הסוף.
מדובר על אדם רווק שכרגע נשען על המשפחה.
ניסינו כמה פגישות אצל פסיכיאטר, נתן לו 2 סוגי כדורים פסיכיאטריים, הגענו אליו יום יום לתת לו את הכדורים - הוא סירב לקחת לבד ואפילו ניסה בחלק מהפעמים לשקר שהוא כבר לקח. ניסינו זאת כחודשיים אך ללא שיפור במצבו - הוא טען שהכדורים גורמים לו לרעידות וצעקות בלילה.
מה ניתן לעשות במצב זה? מדובר באדם חזק מאוד שעבד והיה עצמאי כל חייו וכרגע יושב בביתו בחושך וזוכה לביקור פעם ביום מבני משפחה שכבר אובדי עצות.
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשר לנסות טיפולים פסיכולוגיים
שמוליק26/01/2017שלום נבו.
אינני רופא.
הבסיס לטיפול נפשי כלשהו, בין אם הוא פסיכולוגי ובין אם הוא תרופתי, הוא אמון בין המטפל למטופל. כאשר אין למטופל אמון במטפל - שום דבר לא יעזור.
גם כאשר מדובר במטופלים שמאושפזים בכפייה, משתדלים עד כמה שניתן לתת את הטיפול התרופתי בהסכמה, וגם אז, כמעט ולא ניתן לעזור למטופל עד שמגיעים לפחות לרמה מסויימת של אמון.
מסיבה זו, כיוון שמדובר באדם שאינו מעוניין בטיפול תרופתי - יש לכבד את רצונו.
ניתן לנסות טיפולים פסיכולוגיים, אך יכול להיות שלא תהיה שיתוף פעולה. אם לא תהיה שיתוף פעולה, המצב עלול להתדרדר, וצריך לדעת שאין זו אשמת המשפחה.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות לגבי כדור אביליפייגלי24/01/2017
שלום רב! ברצוני לשמוע את דעתכם לגבי כדור אביליפיי 5 מ״ג.לבחור הלוקה באוטיזם ולאחרונה סובל מהתפרצויות חרדה המלוות בצעקות ואלימות. יש לציין שבעברו הרחוק (לפני מעל ל10 שנים )נוסו כדורים כמו כספי רדת ,זיפרקסה ואתומין ללא הצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אביליפי
ד``ר יונתן דוידאור03/02/2017אם המטרה סוג של רגיעה ושליטה
לדעתי 5 לא יספיק.
לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי, אביליפי , דור שלישי, לפעמים פחות במינון זה יותר טוב, אך לא תמיד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפרלקס ואביליפיי לדיכאון וחרדהנועה22/01/2017
שלום ד״ר,
אני סובלת מדיכאון וחרדה כבר שנים ומקבלת בשנה וחצי האחרונות חצי כדור ציפרלקס 10 מ״ג, וחצי כדור אביליפיי 5 מ״ג. עד כה הכל היה בסדר גמור, אבל לאחרונה יש לי ״דאונים״ רציניים במצב רוח, הוא מאוד לא יציב ואני לא בטוחה מה לעשות. להעלות את הציפרלקס? את האביליפיי? את שניהם? אשמח לעזרתך...
תודה ויום נעים, נועה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה לעשות ?
ד``ר יונתן דוידאור03/02/2017בדיקה מסודרת אצל רופא מטפל.
לא ניתן להמליץ על שינוי ללא בדיקה מקצועית, ייתכן סיבות רבות, משינוי תזונתי, גורמי דחק סביבתיים, מרכיב פסיכולוגי ועוד..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפוכונדריה מקשה מאוד על החייםאירית22/01/2017
שלום רב,
בת 34 אמא ל2 ילדים נשואה.
10 שנים סובלת מאיפוכינדריה כאשר בשנה האחרונה הפכה את החיים שלי לסבל אחד שלא פוסק.
לוקחת ויפאקס 150 מג וקסנגיס.
הפחד בעיקר ממחלות הסרטן. אך בזמן האחרון כל מינון גורם לי להתקפי חרדה שמדובר השפעת החזירים, דלקת ריאות וכו.
כל הזמן מרגישה חולשה חוסר יכולת ורצון לקום מהמיטה מה שרק מעניק את החרדית.
לפני מספר ימים עשיתי בדיקות דם שהיו תקינות כולל כימיה של הדם אבל הפחד רק גובר.
אני משתעלת בכוונה כדי לראות אם יש דם סליחה ואם אני רואה משהו נכנסת להיסטריה שמדובר בסרטן ריאות.
לא יכולה להנות מהילדים שלי , זה רק גורם לי לבכות ולחשוב מה יהיה איתם אם יקרה לי משהו.
החיים שלי הפכו לסיוט. אני לא שולטת במחשבות שלי ולא מצליחה להתרכז במשהו אחר.
בנוסף החולשה והרגשה כללית לא טובה רק מוסיפים ומגבירים את החרדית.
מה עלי לעשות?
אודה לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפעמים צריך פשוט להסכים עם המחשבות
אור22/01/2017אני אמנם לא מטפל אבל כשהייתי בטיפול זה עזר לי.
פשוט לחשוב באופן רציף על כל האסונות האלה,לתת לפחד לשטוף את הנשמה עד הסוף ורק ככה עם הזמן המוח מפתח אדישות למחשבות וההיגיון נכנס לפעולה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפולים פסיכולוגיים
שמוליק26/01/2017שלום אירית.
אינני רופא.
כיוון שיש לך מודעות לכך שהחרדה ממחלת הסרטן היא מוגזמת ולא הגיונית, אז המצב שלך טוב יותר מאשר לו לא הייתה לכך מודעות.
לדעתי, צריך הסיבה העיקרית לכך היא פסיכולוגית, ולכן הדרך הטובה היא לבחון את הגורמים האלה בצורה יסודית, ועל סמך הבדיקה להציע טיפול.
אין בכך כדי לומר שהטיפול התרופתי אינו מתאים או מיותר, אלא שצריך גם טיפולים פסיכולוגיים.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויפאקס ותופעות של תהליך גמילהאורי22/01/2017
אני נוטל ויפאקס יותר משנה עקב חרדה ומחשבות טורדניות
אתמול לא לקחתי כדור כי נגמר . לםני השינה לקחתע ולריאן טבעי והיום בבוקר קמתי עצבני וטעון מאוד
קניתי את הכדור ולקחתי וכל הבוקר אני סובל מתחילות חולשה וחוסר מצב רוח יכול להיות שאני בהתקף כלשהו ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקף
ד``ר יונתן דוידאור03/02/2017לא ניתן לנחש
סביר שהתופעה חלק מתגובה לירידה בריכוז התרופה בדם( תופעת גמילה )* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השמנה מכדורים או ממירושרון21/01/2017
שלום רב,
אני נוטל כל יום 20 מ"ג ציפרלקס+100 מ"ג למיקטל.
לפני כשנה הרופא הוסיף לי גם שליש כדור מירו לפני השינה (10 מ"ג) לשינה טובה.
הכדור אומנם חולל פלאים אצלי ועזר מאוד להרגשה.
אולם ומאז עליתי כבר כ-8 ק"ג למרות שאני מקפיד מאוד על דיאטה.
עשיתי אפילו בדיקות חילוף חומרים שהראו שיש לי חילוף מאוד נמוך לגילי.
האם מירו במינון כזה נמוך של 10 מ"ג ליום או בשילוב הציפרלקס או הלמיקטל יכולים לגרום לכזאת עליה במשקל? מה הפתרון? האם כדאי לשקול לקחת תרופה אחרת לשינה במקום המירו?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מירו
ד``ר יונתן דוידאור03/02/2017בהחלט מעלה במשקל, שינוי תיאבון.
ניתן לברר שינוי תרופה יותר מרגיעה , שווה לתת הזדמנות , לטיפול ללא מרשם
טונייט לשינה
קלמנרבין, רלקסין.. הרגעה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שוקולד מריר יכול לגרום לפסיכוזה?דינה20/01/2017
קראתי ששוקולד מריר מעלה דופמין. האם קוביה ביום של שוקולד מריר 85% יכולה לגרום לפסיכוזה אצל אנשים שבעברם חוו פסיכוזה.
אני נוטלת גם אולנזפין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שוקולד
ד``ר יונתן דוידאור03/02/2017הסיכוי אפסי, במיוחד תחת אולנזפין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רסיטל 20 מ"ג והשמנהקורין19/01/2017
היי , אני נוטלת את התרופה רסיטל כבר שנתיים ו4 חודשים , בהתחלה נטלתי 40 מ"ג , ירדתי ל30 , והיום אני נוטלת 20 מ"ג. ניסיתי עוד כדורים לפני רסיטל שלא הועילו את מצב החרדות שלי.. הבעיה היא , שבמשך השנתיים ו4 עליתי כ30 קילוגרם. חייבת לציין שתמיד היתה לי מערכת יחסים סבוכה עם המשקל של עליות וירידות. אבל למשקל שהיום אני נמצאת בו מעולם לא הייתי. מנסה לרזות וניסיתי מלא דיאטות אבל כל פעם מחדש נשברת והדחף למתוק ולפחמימות שובר אותי ,עד שהגעתי למסקנה (לקח לי זמן) .. שייתכן מאוד שהכדור רסיטל גורם לכך... לא זכור לי שהיה לי כלכך הרבה תאבון לפני כן. במשך שבוע וחצי ירדתי מ20 מ"ג ל10 מ"ג כשהחלו לי סחרחורות ,כאבי ראש, מצבי רוח , עצב , חרדות ... ואז עקב המצב שוב עליתי ל20 .. וכרגע אני באמת לא יודעת מה לעשות . אני סטודנטית וגם מפחדת לעשות שינוי זה כרגע לפני תקופת מבחנים. צריכה עצה בבקשה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליה במשקל.
ד``ר יונתן דוידאור03/02/2017רסיטל לא מאופיין בעליה בתיאבון ומשקל.
בדר'כ מרכיב רגשי, אובססיבי.
יש לברר את המרכיב הנפשי, לשקול שינוי טיפול , לברר מצב גופני - מטבולי , דיאטנית, פעילות גופנית.
צריך לשקול ולהעריך את כל הנ"ל ואז לבנות תוכנית טיפול מסודרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש למחלת נפש אצל אחיאילום שם19/01/2017
שלום, אני חוששת שיש לאחי מחלת נפש קשה (אולי סכיזופרניה) והוא עושה רושם כי הוא אינו מודע לכך או לחומרת המצב.הוא בן 29 כך שאני לא יודעת אם ניתן לטפל בו בכפייה.כל המשפחה כולל הוריי מודעים לבעיה וכולם עובדי עצות לא יודעים למי לפנות או איך לעזור לו.מקווה שיש לכם פתרון בשבילי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה לעשות?
ד``ר יונתן דוידאור03/02/2017מקרה לא פשוט , להכריח אדם ללא תובנה להגיע לטיפול.
חייבים לגבש קו אחיד, כולל חברים קרובים, להסביר ואף לדרוש בדיקה מקצועית, ניתן להתייעץ לפעמים עם רופא משפחה, פסיכולוג, לברר בדיקה פרטית בבית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכיזופרניה עוברת בתורשה לילדים?הדס18/01/2017
שלום רב,
אח של בן הזוג שלי חולה סכיזופרניה.
הייתי רוצה לדעת האם קיים סיכון, ומה הוא שלילדים שלנו יהיה סכיזופרניה.
תודה מראש
הדס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיכוי לסכיזופרניה
ד``ר יונתן דוידאור03/02/2017קיים סיכון מעט יותר מיתר האוכלוסיה.
הסיכון לפתח לסכיזופרניה 1% במהלך החיים ( 1 מתוך 100 באופן רגיל)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההערה חשובה
שמוליק05/02/2017שלום הדס.
על פי מה שמקובל, למחלות נפש ישנם שני גורמים: תורשתיים וסביבתיים.
הגורמים התורשתיים יוצרים פגיעות שהיא תנאי הכרחי ולא מספיק להתפרצות המחלה. רק כאשר ישנם תנאים סביבתיים קשים שמהווים טריגר להתפרצות - רק אז המחלה מתפרצת.
עם גנים "דפוקים" אי אפשר להתמוד, אבל עם סביבה, ניתן להתמודד.
בעבר, הייתה כאן מישהי שבתור אם עם מחלת נפש כתבה שהיא אולי הורישה לילדיה גנים "דפוקים", אבל היא גם לימדה אותם שניתן להתמודד, ושצריך להתמודד.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי
אחת11/02/2017הסיכוי לסכיזופרניה אצל ילדים בקרב הורה המאובחן הוא 13%. אובחנתי בעבר עם סכיזופרניה לכן לצערי אני מכירה את הנתון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטעיתי..
אחת12/02/2017טעיתי בקריאת השאלה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון ופסיכוזה אחרי הלידהאני18/01/2017
לפני מספר שנים התקף פסיכוטי כשנה לאחר לידה כאשר במהלך השנה חטפתי כמעט כל וירוס אפשרי. לאחר כמה שנים נכנסתי להריון והופסקו הכדורים הפסיכיאטרים ואז הפלתי. אחרי הפלה לא הרגשתי טוב נפשית וחזרתי לכדורים. שוב כניסה להריון שוב הפסת טיפול כי בהריון הרגשתי טוב ואחרי זה שוב הפלה. לאחר מכן יכול להיות שהיו כמה הריונות כימיים שלא התפתחו וכשנה שוב פיזית חולה שהשפיע גם על השינה ובסוף שוב התקף פסיכוטי. והתחלתי טיפול במינונים גבוהים יותר. עם הטיפול היה השמנה רצינית, חוסר חשק לעשות כלום, וכאילו אני לא אני. נכנסתי שוב להריון וכרגע כן עם טיפול. אבל בהריון סוף סוף מרגישה טוב (חבל שאי-אפשר להישאר בהריון לנצח) וישנה בצורה נורמלית. מאוד מאוד חוששת מה יהיה אחרי לידה או אם יהיה הפלה. עם הכדורים כאילו ממש דיכאון אבל בלי הכדורים חוששת מהתקף פסיכוטי במיוחד לאור כך שמין הסתם אישן פחות ואומנם בהריון פיזית בריאה לאחר לידה המערכת החיסונית שלי שוב עלולה להיות חלשה. יש איזה דרך ביניים? כרגע לוקחת סרוקוול למיקטל וציפרלקס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה לעשות..
ד``ר יונתן דוידאור03/02/2017את מתארת מצב מורכב, אשר דורש בירור מעמיק, שיקול קליני
ומציאת דרך טיפולית מתאימה לאחר הלידה , ירידה באסטרוגן, החמרה במצב רוח והמצב הנפשי.
יש לברר תזונה , תוספי מזון, מחלות גופניות, טיפול פסיכולוגי, גורמי דחק, כמובן מיותר לציין, להימנע מסמים, אלכוהול ואו ממריצים.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעת קשב וריכוז וריטליןיעל17/01/2017
שלום,
אני בת 35. איכות השינה שלי מאוד לא טובה(נבדקה במעבדת שינה וישנן הרבה התעורריות ומעט שינה עמוקה).
במהלך היום אני מרגישה רוב הזמן עייפות וחולשה קשה וחוסר ריכוז גדול.
במשך כמה שנים ניסיתי טיפול בתרופות מסוג SNRI שלא עזר לא לעייפות, לא לשינה ולא לריכוז. (סימבלטה לקחתי במינון 120 מ"ג).
בחצי שנה האחרונה אני לוקחת את התרופה וולביוטרין במינון 300 מ"ג. גם כאן אין כלל שיפור מבחינת העייפות והריכוז.
רציתי בבקשה לברר: במידה וולביוטרין 300 מ"ג לא עזרה לי לריכוז, האם יש טעם לנסות ריטלין?
שיפור בעייפות וחולשה כבר הבנתי שלא אצליח להשיג עם התרופות האלו, אבל לפחות אולי שיפור בריכוז. אני תוהה אם יש טעם לנסות ריטלין....
או שהפרעת הקשב והריכוז שלי(היא בלי איפרקטיביות) היא פשוט רק בגלל שינה מאוד לא איכותית?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעת שינה
ד``ר יונתן דוידאור03/02/2017לא מומלץ ריטלין.
ממליץ לשקול מודפניל ( פרוביגיל)
ממריץ ומעורר במנגנון יותר בטוח מאשר ריטלין.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 26, סובל מדכאון וחרדהבלובלו16/01/2017
בן 26, סובל מדכאון וחרדה כל חיי.
עברתי ילדות לא פשוטה והיום אני מבין שהרבה מבעיותיי הנפשיות נוצרו/התפתחו עקב כך.
הייתי מטופל ON/OFF אצל פסיכולוגים/פסיכיאטרים רוב חיי, עד היום לא הצלחתי "להרגע" ולהגיע לשלווה.
הבעיה המרכזית שתמיד הייתה אצלי בראש ובראשנה היא חרדה חברתית - תמיד חושב שבוחנים אותו ומסתכלים עליי, מהרגע שיוצא מהבית ועד שחוזר אליו.
כיום אני לומד לתואר ובהרצאות (ובכלל במכללה) לא מצליח לתפקד.. מאחר ויש אינטרקציה עם המון אנשים - מה שתמיד נמנעתי ממנו.
בעבר במצבים דומים הגעתי לקלונקס, מקורבים אליי אמרו שזה הכדור היחיד שבאמת גרם לי "לשים זין" סליחה על הביטוי ולא לעשות חשבון לאף אחד אלא להתרכז בעצמי.
ניסיתי לקחת ריטלין בכדי להתרכב בהרצאות, אבל לאט לאט שמתי לב שהאי ריכוז שלי לא מגיע דווקא מחוסר פוקוס כמו של "היפר-אקטיבים", אלא מגיע מחשש ומחשבה על הסובבים אותי באופן תמידי בכל רגע.
אני מאד חושש ולא רוצה לחזור לקלונקס.. מאחר ויש לי היכרות רבה איתו ויודע עד כמה הוא כדור רע.
אציין כי ניסיתי המון תרופות בחיי. לא מצאתי משהו שעוזר לי כמו קלונקס ואני שוקל בכובד ראש לחזור אליו.
אציין גם שלאחר קריאה רבה במהלך השנים הבנתי שאני אדם שנקרא HSP (Highly Sensitive), ואני לוקח דברים נורא נורא קשה, "מכל נמלה עושה פיל" - אפילו בלי לרצות או להתכוון.
הגעתי לנקודה בחיי שאני כבר לא סובל את עצמי בתור אדם.
אני לא מתפקד כבחור בן 26, אין לי "חיים" ואין לי רצון ל"חיים" (חיי חברה, מערכת יחסים וכו' - לא בקטע אובדני..)
אני אפילו בשלבים מסויימים שם לב שאני מגיע לירידות דרסטיות במשקל, מפסיק לאכול, מפסיק להתקלח, לצחצח שיניים - סימפטומים של נרקומן או של דכאון...
אני בחור אינטיליגנט מאד אבל לא מצליח להתגבר על הבעיות הללו - הן יוצרות לי "מחסומים" שלא מאשרים לי להתעצם ולהגיע לאן שאני באמת יכול (ואכן קראתי שאנשים המאובנחים כ- HSP לרוב הם אנשים יצירתיים מאד וחכמים מאד).
אני יודע שאני אדם שצריך טיפול נפשי. מכיר בזה שיש לי בעיות נפשיות אך מאסתי בפסיכיאטרים (פעם אחרונה שהייתי אצל המטפל נדחפו לי כ-8 סוגי כדורים ביום שהפכו אותי לזומבי.. ממש ללא צורך.. באמת)
בבקשה אשמח לקבל עזרה בצורה של פידבקים/נסיון ממטופלים אחרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מסע לרובד פנימי
חיים16/01/2017מודעותך לעצמך בחור יקר היא מדהימה ויוצאת דופן עצם זה שאתה בוחר בחיים מורה על חיוניות עמוקה ותשתיתית ששוכנת בקרבך.
אמת היא שהפסיכולוגיה והפסיכיאטריה מנסות להועיל ככל יכולתן אך הינן מוגבלות ולא לכל הקשיים ממציאות תרף.
במקום המחולל את מחשבותינו והרגשתינו ישנו עולם נוסף נפלא ורובד גבוה ואצילי יותר מאשר נפשינו. הזמן הזה בו הינך חש חסר אונים מטיפולים שלא הועילו הוא זמן לנסות להמריא אל נשמתך או קארמתך ולהתבונן בשקט עמוקות באיזה סוד קסום היא רוצה להגיד לך ואיזו מטרה מיוחדת שבשלה אתה בעולם. המסע הזה אל עצמך יביא אותך אט אט עם משברים ועליות אל מקום של חיות ומשמעות.
האנשים הגדולים בעולם חוו נפילות ודיכאונות איומים ודווקא משם ראו אור.
תוכל לקרוא על כך חומר נוסף בספריו של פרופסור מרדכי רוטנברג ועוד.
בערכה עמוקה ומסע מבורך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
בלובלו16/01/2017תודה על התמיכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעוד שנה..
חיים16/01/2017בעוד כשנה תהיה במקום נהדר ונפלא. תנשום עמוק אתה תעבור את התקופה הזו תתפוס את ההגה על חייך . תוכל להשתמש בעזרים שיש כדי להועיל לעצמך אבל תדע שהם לא סוף פסוק ואתה הבוחר בחייך בתפקידך ובעוצמתך.
בעוד שנה כבר תהיה במקום אחר וכל הדברים הטובים שתרצה יתחילו להגיע אליך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך
בלובלו16/01/2017תודה. מחכה לשלב הזה כבר..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך לטפל בחרדתיות מחומרים כימייםמיטל14/01/2017
היי
לאמא שלי יש כימופוביה - שזה בעצם פחד מחומרים כימיים, כמו ריח אצטון, עשן, ריח של שרוף. היא יכולה לפרש כל דבר כמסוכן
כתוצאה מכך לא עובדת ולא יוצאת מהבית
העניין הוא שמבחינתה הפחדים מגנים עליה ולכן גם לא מעוניינת באיזה שהוא טיפול- תרופתי או לא תרופתי
השאלה היא איך פועלים במצב כזה ואיך גורמים לה כן להתחיל טיפול כלשהו. תודה רבה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול
ד``ר יונתן דוידאור16/01/2017תזונה ותוספי מזון
SSRI
שילוב של CBT ואו היפנוזה רפואית.
פרטים באתר שלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבמידה ורוצה להתחיל טיפול
מיטל16/01/2017אני ושאר בני המשפחה מעונינים שתתחיל טיפול, נכנסתי לאתר שלך ולדעתי תוכל לעזור לה. העניין הוא שיש לה פחד מריסוס וחומרי הדברה ומפחדת לצאת מהבית מחשש שתהיה במגע עם מישהו שעשה הדברה בבית. איך אפשר לגרום לה להגיע למצב שהיא יוצאת מהבית אפילו רק לטיפול? ולהפסיק לחשוש מהריסוס?
תודה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)


.jpg)
.jpg)

