מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גרייה מגנטית לעומת נזעי חשמל ומתי תכנס לסל?גרייה מגנטית04/10/2016
שלום, יש מידע מתי הגרייה מגנטית תכנס לסל? בהשוואה אחד לשני וביחס אחד לשני, כמה יעילה הגרייה מגנטית לטיפול בדיכאון לעומת נזעי חשמל, ברור לי ולכולם שנזעי חשמל הרבה יותר יעיל, אבל מדובר בטיפול פולשני יחסית עם הרדמה, מהם בערך האחוזי ההצלחה לכל אחד מהטיפולים ובהשוואה? ולמי שיש אפשרות כספית לעשות טיפול בגרייה מגנטית אז עדיף ללכת עליה? יש הוכחות בכלל שהגרייה מגנטית אכן יעילה או שעדיין מדובר עדיין במחקרים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרייה מגנטית / נזעי חשמל
ד``ר יונתן דוידאור05/11/2016כניסה לסל בספק
גרייה מגנטית- עדין לא מצליח להוכיח יעילות חד משמעית ויש עדין ספק\נזעי חשמל יש יותר תמייכה מדעית , אך לצערי תהליך מורכב, בטוח, הדורש רופא מרדים בנוסף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עם אפשר לקחת יחד מספר תרופות ריספונד ו ברוטיזולאםלאון03/10/2016
עם אפשר לקחת יחד ריספונד 2 מג וברוטיזולאם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מותר
ד``ר יונתן דוידאור17/10/2016כן, תחת פיקוח רופא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- להשתתף בטיפול בגרייה מגנטית dtms?גרייה מגנטית03/10/2016
הציעו לי להשתתף במחקר על גרייה מגנטית, אני מקבל משהו כמו עד כ 50 טיפולים בdtms ומקבל על זה גם פיצוי כספי כלשהו, השאלה היא באופן כללי כדאי להתנסות בגרייה מגנטית בטיפול בדיכאון עמיד או שישירות לעבור לנזעי חשמל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרטים על המחקר
דיכאונית קלינית19/10/2016תוכל לשתף? דרך מי קיבלת את ההצעה? היכן מתקיימים הטיפולים? וכל פרט רלוונטי.. מתלבטת אם לעבור את הטיפול אחרי שנתיים וחצי בדיכאון מג'ורי ועמידות לטיפולים תרופתיים ותרפיים מכל מיני סוגים.. אודה למידע נוסף, אולי אם יש דרך לחסוך את ההוצאה הגדולה זה יתן לי דחיפה ללכת על זה.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא נרדם לאחר גמילה מלוריבןאיציק01/10/2016
הייתי במשך 5 שנים לוקח 3 מ"ג לוריבן כל לילה לפני השינה.. בעצת הפסיכיאטר החלטתי להפסיק.. הגעתי למצב שהצלחתי לרדת לרבע מ"ג כל לילה (במקביל אני לוקח גם לפני השינה 1,500 מ"ג של גאבא).. עכשיו שאני מנסה להפסיק עם הרבע מ"ג אני לא מצליח להירדם, (אני מנסה במשך שעתיים וחצי להירדם) ורק אחרי שאני לוקח את הרבע מ"ג אני מצליח לישון.. אני חייב עצה איך אני מתפטר מהכדור הארור הזה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה
ד``ר יונתן דוידאור05/11/2016תהליך גמילה אכן לא פשוט
ניתן לנסות
טונייט- ללא מרשם לשינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ידע כללי של פסיכיאטרים ואיך אפשר בעדינות להציע לפסיכיאטר המלצות?גרייה מגנטית01/10/2016
חג שמח, אני קורא כל כך המון המלצות שלך ד"ר וזה נוגע גם למצב שלי בין היתר חלק מההמלצות שלך, בינתיים כדאי לי לציין שהפסיכיאטר לא עושה אפילו משהו קרוב ככה שאני נשאר סובל, ישלך רעיון להגיד לי איך ניתן לתת לאותו רופא המלצות של פסיכיאטר אחר מבלי לפגוע בו(במקרה שלנו המלצות אך ורק שלך), הרי הוא יחשוב שאני מזלזל בידע שלו אם אבוא לו בגישה הזאת לכן חשבתי להגיד לו את האמת שעוד לפני שהגעתי אליו קראתי ושאלתי בפורומי פסיכיאטריה שונים ורציתי לדעת מה הוא חושב על זה ואם אפשר ליישם את הטיפול התרופתי עליי?
ברור לי ולכולם הרי שיש רמת מקצועיות שונה בין רופא לרופא, אבל מבחינת ידע, האם לכולם אותו ידע או שזה עניין של המלצות ובחלק מזל על מי נפלתי? איך פסיכיאטר רוכש את הידע שלו חוץ מהתמחות ניסיון ולימודים? נגיד רוב הפסיכיאטרים יודעים שפבוקסיל וTCA (אלטרול או אנאפרניל) זה שילוב אדיר? וסימבלטה במינון מקסימאלי שלא עוזרת אז לפני שעוברים מורידים ל 90 מ"ג ועליה מוסיפים וולבוטרין 150 מ"ג?, סתם רוצה לוודא אם זה משהו מקובל וידוע אצל כל הרופאים הפסיכיאטרים המטפלים או שרק חלקם יודעים, ואם בדגש שאני נמצא במרפאה תחת בית חולים שיש שם לא מעט פסיכיאטרים והם חולקים מידע בין עצמם לאחרים, יש סיכוי שיודעים את הפרטים האלו?, כי אם לא הגיע הזמן שאחפש פסיכיאטר אחר קרוב לבית ומומלץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דעה אישית
שמוליק01/10/2016שלום עמית.
הבסיס לטיפול נפשי הוא אמון בין המטפל למטופל. כיוון שקיימים פורומים למיניהם, אז פנייה לפורום לקבל דעה נוספת איננה מעידה על חוסר אמון של המטופל למטפל, וזה מהלך לגיטימי לחלוטין.
ד"ר דוידאור וגם שאר הרופאים שמנהלים את הפורום (וכך גם כתוב בנאי השימוש באתר), שהייעוץ האינטרנטי אינו מהווה תחליף לרופא המטפל. הרופא המטפל הוא זה שמכיר הכי טוב את המטופל.
לדעתי, ניתן לומר לרופא המטפל בלי שום צורך להתנצל שרופא מסויים הציע טיפול אחר ולבקש את התייחסותו להמלצה של הרופא מהפורום.
יתרה מזאת, הפורום הזה הוא פורום פתוח, וכל אחד יכול להגיב את שאלות שנשאלות בפורום, ולא רק הרופאים המנהלים את הפורום. גם תגובות של מתמודדים שנראות טובות - זה מותר ולגיטימי לחלוטין להראות אותן לרופא המטפל.
כל טוב ושנה טובה.
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילוב תרופות נוגדות דיכאון? ssri+snriשירי26/09/2016
שלום.. בת 35 עם מקרה ארוך שנים של פוסט טראומה + חרדה קשה + OCD
נוטלת כרגע פרוזאק (פריזמה) 60מג, וסרקוול 75מג, עם הטבה חלקית בלבד תקופה מאוד ארוכה. הרופא ממליץ להוסיף כדור SNRI, בלי להפסיק את הפרוזאק... זה יהיה אפקסור או סימבלטה) קראתי שלא לערבב ססאר.אי עם אסאנ.אר.אי... האם זה בסדר? אני סומכת על הרופא כמובן אבל ממש אודה לכם על דיעה נוספת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא מקבלת תשובה?
שירי03/10/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנראה מוזר
שמוליק04/10/2016שלום שירי.
אינני רופא, אני סטודנט לפסיכולוגיה.
לפחות על פי מה שנלמד בקורס פסיכולוגיה פיסיולוגית, שבין היתר עוסק על קצה המזלג בטיפול תרופתי, יש כאן משהו מוזר.
SSRI הן תרופות שמעכבות ספיגה חוזרת של סרוטונין. סרוטונין הוא מוליך עצבי (ניורוטרנסמיטור), ותפקידו להעביר הולכה מנוירון אחד לנוירון הבא בתור. ההעברה נעשית ע"י שליטת המוליך העיצבי למרווח בין שני הנוירונים (סינפסה), ואם המוליך מצליח "להתיישב" על קולטן בנוירון הבא בתור (הבתר סינפטי), אז זה גורם לפתיחת תעלה של יונים שיכולה להגדיל את הסיכוי לכך שהנוירון הבתר סינפטי "יעביר" את השדר הלאה.
המוליך העיצבי נשאר בסינפסה עד שהוא מתפרק ע"י אינזים או נספג בחזרה בנוירון הקדם סינפטי. תרופה שמעכבת ספיגה חוזרת גורמת לכך שהמוליך העיצבי יישאר זמן רב יותר בסינפסה וכך ישנו סיכוי גדול יותר לכך שהוא יצליח להתיישב על קולטן בנוירון הבתר סינפטי.
SNRI הן תרופות שמעכבות ספיגה חוזרת גם של סרוטונין וגם של נויאפניפרין. לכאורה, יש כאן אפקט שכולל את האפקט של SSRI, ואם כך, זה לא ברור בשביל מה צריך SSRI.
יכול להיות שלו היה לי ידע יותר מעמיק, אז לא הייתה לי שום שאלה, אבל על פי המידע שיש לי - הייתי ממליץ לברר את העניין מול הרופא המטפל.
אני מסכים לגמרי עם הגישה שלך שנותנת אמון ברופא; הבסיס לטיפול הוא אמון בין המטופל למטפל.
מקווה שעזרתי.
שנה טובה.
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום שמוליק
שירי05/10/2016תודה על ההסבר, מעריכה את זה (את רובו ידעתי כבר אבל) אני מניחה כי הרופא רוצה שתהיה לי פעילות חזקה של עיקוב ספיגת סורטונין... עד לא מזמן לקחתי שני סוגי סס,אר.אי ביחד (פרוזאק+סרטרלין, שניהם על מינונים הכי גבוהים), שוב.. בלי הטבה משמעותית. השאלה אם שילוב עם אס.אנ.אר.אי מסוכן יותר, או עלול להוביל לסיכונים.. מקווה לקבל תשובות , שנה טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא יודע
שמוליק05/10/2016שלום שירי.
על פי מה שלמדתי - לא ניתן למצוא שום הסבר מדוע שילוב של SSRI ו SNRI עלול להיות מסוכן. כנראה שהדברים לא נלמדו מספיק לעומק והידיעות שלי דלות מדיי מכדי להשיב.
אני מקווה שתקבלי בקרוב תשובה מהרופאים.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנ.ב בדיקה גנטית שעשיתי
שירי05/10/2016הראתה שאני בצבע לבן לכל התרופות.. (כולן). SSRI SNRI ואנטי פסיכוטים.. שזה בעצם לא אדום ולא ירוק זה פרווה. (הבדיקה עברה אנליזה חוזרת לבקשתי ע"י המעבדה בחול לודא שזה ככה)
אני לא סומכת על זה במאה אחוז (מעדיפה שלא) , אבל אולי זה מעיד שאני בפחות סיכון לעירבוב של שתי משפחות תרופות?
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה הרופאים לא עונים בפורום?
שירי16/10/2016ברור לי שחגים ובוודאי עסוקים אבל הזנחה כזאת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי מה שאני יכול לחשוב עליו הוא
דניאל17/10/2016מה שאני יכול לחשוב עליו הוא שגם אם יש חשש מסוים לסיכון של שילוב בין 2 התרופות, זה רק ממחקרים לא ברורים ולא מוכחים, ולכן הרופא יכול להחליט שהסיכון שווה, כי אולי גם עם הכדור החדש תבוא הישועה.. בעצם תמיד יש סיכון. אפילו כשלוקחים רק כדור אחד, יש כאלו שחוטפים תופעות הפוכות ורעות.. אז אם הרופא המליץ - לכי על זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאסור
ד``ר יונתן דוידאור17/10/2016סכנה בשילוב ssri + snri
לתסומנת סרוטונין
שעלול להוות סכנה בריאותית ממשית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת עבר רפואי לתואר שניאמא23/09/2016
השאלה שלי מופנית לשמוליק - אני אמא לבת - בת 29 שיש לה סכיזופרניה קלה , היתה מאושפזת ,היא רוצה ללמוד תואר שני - האם בודקים באוניברסיטאות עבר רפואי? האם זה מפריע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לי לא בדקו
שמוליק24/09/2016שלום רב.
יש לי תואר שני במדעי המחשב והוא נלמד אחרי האישפוז הראשון שלי שהיה במצב פסיכוטי חריף. אף אחד לא בדק, וזה לא עניין אף אחד.
יתר על כן, כעת אני לומד תואר ראשון בפסיכולוגיה, ואני מאמין שהעובדה שהיו לי אישפוזים יכולה להיות אפילו סיבה טובה לאפשר לי להמשיך לתואר שני; סוף כל סוף אני יודע טוב יותר מזה להיות במצב פסיכוטי, וכך ניתן לתקשר טוב יותר עם מטופלים שאך חווים את החוויה של אישפוז לראשונה בחייהם.
באוניברסיטה, מה שבעיקר חשוב כדי להתקבל לתואר שני, הוא ההישגים שהיו בתואר הראשון, והיכולת להיות חוקר טוב.
אני מאחל לביתך הצלחה בלימודים :-)
כל טוב, שבוע טוב ושנה טובה.
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה שמוליק כל טוב ושנה טובה
אמא25/09/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופות להשריית שינה בנוסף לאסטומישהו22/09/2016
שלום
מזה חודש וחצי שאני נוטל את הכדור אסטו (10 מ"ג) פעם ביום. האם במקרה שאיני מצליח להירדם ניתן ליטול כדור רלקסין או לורייוון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נסה בפורום אחר
שמוליק22/09/2016שלום רב.
בדרך כלל הרופאים עונים כאן תוך זמן סביר.
זמן רב שהם לא עונים. עכשיו בדקתי וראיתי שהפעם האחרונה שהייתה תגובה היה ב 1.8.
אני מציע לנסות לשאול בפורום אחר.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרופות להשריית שינה בנוסף לאסטו - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור25/09/2016כדור ללא מרשם יעיל לשינה:
טונייט
TONIGHT* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר מה נסגר איתך
רונן26/09/2016ד"ר איך אתה ממליץ ככה בקלות על טונייט לבעיות שינה וחרדה? טונייט זה משחק ילדים בייחס לבעיות שינה מחרדה..יש אנשים שצורכים טונות של כדוריי השינה ולא נרדמים. צריך טיפול מאוד נרחב שכולל טיפול ב סרטונין ,דופנמין לטווח ארוך וקלונקס פלוס רספידורל לטווח המידי וכמובן גם חצי כדור מירו. אתה מדבר על טונייט???????????? חחחח אתה מצחיק אותי.לא מדובר על אדם שישן לילה או שניים לא טוב ,מדובר על אנשים עם בעיה נפשית וחוסר איזון במוח שנובע מחרדה שהמוח מפרש כעוררות וכתוצאה מדכאון עמוק...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיול אחרי צבא בעיות שניה כדורים נגד דיכאוןעופר20/09/2016
טוב שמי עופר אני בן 23 יש לי בעיות שינה ועיפות מאז שאני זוכר את עצמי לא ממזמן גילו שזה כנירא נובע מדום נשימה בשינה
במהלך החיפושים בעקבות פיתרון לבעיית העיפות שתפתחה לחרדות כי היה לי קשה לתפקד
הגעתי למצב שאני נותל פרוביג'יל רק ביימים שאני עיף
פרוטין 20 כול יום
אמביאן מתי שאני לא נרדם
וקנאביס (לא במרשם) באופן יום יומי כמעת הוא די מוריד את התלות שפתחתי באמביאן פרוביג'יל
(שאני משתמש מכדור שינה מכול סוג שעד היום נסייתי נורא קשה לי תפקד ביום ולכאן אני נעזור בפרוביג'יל עם הקנאביס אני נרדם וקם בבוקר ומתפקד כרגיל)
ועכשיו לשאלה אני מבין שזאת שאלה קצת מוזרה אבל אני צריך לדעת כדי לא לעשות תעיות שעלולת לעלות לי בחיי ואני אשמח לתשובה קונקרטית ורצינית למרות שאלה עלולה להיות קצת תמוהה בעיניך!
אני טס עוד 3 חודשים לטיול אחרי צבא
ואני רוצה לדעת איזה סמיים מותר לי לנסות בלי שזה התנגש עם בכדורים שלי
ויאבה סכנה ממשית לחיי?
נגיד md ידוע לי שזה לא מסתדר טוב אם סוג מסיום של נוגדי דיכאון אבל איזה מהם ? ואם זה נכון ואני לא יוכל לשתמש ב-md שאני נוטל פרוטין כמה זמן אני צריך לפסיק לנטול תכדור לפני השימוש ?
ומה לגבי הכדורים שלי עם סמיים אחרים
כמו:
lsd
פטריות
ספידים
וקוקאין
יותר מיזה אני לא אנסה אני יודע שזאת שאלה לא טריוויאלית
אבל אני אני רוצה לדעת את התושבה כדי להחלית באופן רצוינלי ובוגר מה אני מוכן לנסות ומה לא?
אני לא יודע אם יש טעם לציון אבל אני גם דיסלקט ויש לי בעיות קשב וריכז
השמח לקבל תושבה מנומקת ומוסברת הטיב!
תודה עופר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לברוח מסמים כמו מאש!!!
שמוליק21/09/2016שלום עופר.
אני לא רופא. אני סטודנט לפסיכולוגיה.
הרופאים כנראה בחופשה. די הרבה זמן שאין תשובות.
עישון סמים עלול לגרום לסכיזופרניה. יש כאן בפורום בחור בשם אלי שכותב כאן בפורום הרבה תגובות, והוא לקח סמים, וכתוצאה מכך קיבל התקף פסיכוטי.
יש עוד הרבה אנשים שזה מה שקרה להם.
יש גם סוגים של סמים שהם יכולים להתפרץ שנים אחרי שלקחו אותם, כך שגם אם לא קרה כלום - זה עדיין לא מבטיח שהכל בסדר.
לא ברור לי האם הקנביס הוא קנביס רפואי שניתן על פי המלצה של רופא, ואם כן, אז מדוע הרופא הורה על טיפול בקנביס רפואי. אם לא מדובר בקנביס רפואי שניתן על פי המלצת רופא - כדאי לפנות לרופא המשפחה על מנת לבחון כיצד להיגמל מכך.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיול אחרי צבא בעיות שניה כדורים נגד דיכאון - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור26/09/2016אסור סמים.
לבעיות שינה וחרדה , עדיף טיפול טבעי ללא מרשם בארץ
טונייט לשינה
להרגעה : קלמנרבין, רלקסין, וואלריאן..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת כדור אנטי דכאוני בשל החמרה במצביעל20/09/2016
שלום רב,
אני בת 48. בגיל 12 חליתי באנורקסיה, ולמעשה מאז ועד היום הפרעות האכילה מלוות אותי, כאשר הבולימיה היא הדומיננטית. מיותר לציין שהבעיה עייפה אותי לחלוטין. בנוסף, אני מוגדרת כאישיות גבולית ונוטלת קוקטייל של כדורים: לוסטרל 200 מ"ג ביום, בונסרין, קלונקס ולמודקס. בשבועות האחרונים הדיכאון שלי הוחמר, ונראה שהלוסטרל כבר לא ממלא אחר ייעודו. ביקרתי אצל רופאת המשפחה וביקשתי ממנה להחליף לי לאפקסור. כעת לשאלתי: במה שונה כדור זה מהכדורים ממשפחת ה SSRI? האם הוא אכן מיועד לרמות דיכאון גבוהות יותר? מכיוון שנטלתי מינון מקסימלי של לוסטרל, מהו המינון שווה הערך של אפקסור?
בתודה מראש ושנה טובה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה חלקית
שמוליק20/09/2016שלום יעל.
אינני רופא, אני סטונדט לפסיכולוגיה, וצריך להודות על כך לד"ר דוידאור שדי דחף אותי לשם.
זמן רב שהרופאים לא עונים. בדרך כלל הם עונים תוך זמן סביר, כנראה שהם בחופשה או משהן כזה. גם להם מגיע...
SSRI הן תרופות המעכבות ספיגה חוזרת של סרוטונין. תרופות מהסוג הזה מעכבות ספיגה חוזרת של המוליך העיצבי (נוירוטרנסמיטר) לנוירון שממנו צריך להוליך את האיתות החשמלי הלאה לנוירון הבא, וכך המוליך העיצבי נמצא יותר זמן בסינפסה (המרווח בין הנוירונים), וכך יש יותר סיוכוי שהוא יקלט בנוירון הבא לפני שהוא יסולק מהסינפסה.
תרופות מהמשפחה SNRI מעכבות ספיגה חוזרת גם של סרוטונין וגם של נויאפניפרין. שני המוליכים העצביים הם המוליכים העצביים שאחראיים על התחושה של השמחה והסיפוק.
מקווה שעזרתי, ואולי כדאי לנסות בפורומים אחרים.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסיכיאטר אמר שכנראה ולא אגיב לתרופותאוסי19/09/2016
שלום לך דוקטור אני כל כך מיואשת שאין דברים כאלו,
אחרי טיפול תרופתי לא הרגשתי הטבה כלשהי והרגע חזרתי מרופא הפסיכיאטר, עברתי כמה משפחות טיפול וגם תוספות של אריפליי, אדרונקס וריספרדל כחיזוק
ניסיתי וולבוטרין, פבוקסיל, ציפרלקס, ויאפקס, מרוניל,
, הרופא הרגע אמר לי שכנראה אין טעם לנסות, כי כנראה ולא אגיב לתרופות אם אכן מדובר בדיכאון עמיד, ככה שהשיקום שלי צריך להיות פסיכולוגי יחד עם ביטוח לאומי, ואולי אף לשקול נזעי חשמל,
מחיפוש בפורמים שונים מתשובות אחרות שאכן אם מדובר בדיכאון עמיד כדאי לנסות סימבלטה ואם כאשר זה לא עוזר, אולי ללכת לשילוב של אנאפרניל עם פבוקסיל, כמובן שלא ניסיתי לא את זה ולא את זה ולא יודע מה בנוגע לברינטיליקס?
אתה חושב שהפסיכיאטר צודק בכך שלא אגיב לתרופות או שעדיין שווה לי לנסות? יש סיכוי שאגיב לתרופה כלשהי או שהמצב אבוד מבחינה תרופתית? אני לא רואה את עצמי משתקמת עם הדיכאון הזה, ובטח שלא הולכת לאשפוז יום פסיכיאטרי כל השבוע, אתה חושב שאחרי שאנסה סימבלטה או אנאפרניל עם פבוקסיל עליי לשקול טיפול בנזעי חשמל או שיש לך עוד הצעה לטיפול תרופתי או שילובי שלא שמתי לב אליו? ומה בנוגע לברינטיליקס?(או שילוב של שתי תרופות או יותר)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה שבטוח - לא צריך להתייאש
שמוליק20/09/2016שלום ואסי.
אינני רופא, אני סטודנט לפסיכולוגיה.
הייתי מעדיף שלא להגיב, אך כיוון שזמן רב שהרופאים לא עונים (כנראה שהם בחופשה או משהו כזה; בדרך כלל הם עונים תוך זמן סביר), אז אני אנסה לעודד.
ישנו פתגם ידוע שאומר שניתנה לרופא רשות לרפא ולא ניתנה לו רשות לייאש. לכן, גם אם כן מדובר בדיכאון עמיד - אין זה אומר שאין פתרון.
את בעצמך כתבת שאולי זה אומר שהשיקום שלך "צריך להיות פסיכולוגי יחד עם ביטוח לאומי, ואולי אף לשקול נזעי חשמל".
מה שנכון הוא שטיפולים פסיכולוגיים לוקחים יותר זמן עד שרואים תוצאות והם יכולים גם לדרוש מהמטופל עבודה עצמית, בעוד שתרופות נגד דיכאון יכולות לעבוד תוך חודש ואינן דורשות מאמץ מיוחד, אך הם טובים, וכמובן שאם אין פתרון תרופתי אז למה לא לנסות.
כדאי לציין, שבאופן כללי, הגישה שלי היא להעדיף טיפולים פסיכולוגיים, כיוון שהמטרה של הטיפול התרופתי היא לסלק סימפטומים ולא לפתור את הבעייה, בעוד שטיפולים פסיכולוגיים - מטרתם לרדת לעומק הבעייה ולפתור אותה מהשורש. ועם זאת, כמובן שאני מכבד מטופלים ואפילו מטפלים שגישתם שונה, וברור שצריך להתייחס לכל מקרה לגופו של עניין.
כמובן, שאם ישנו טיפול תרופתי שיכול לעזור ולהקל - אין סיבה שלא לנסות. אפשר אולי לנסות בפורומים אחרים.
באופן אופן, אני אאחל לך שתרגישי יותר טוב.
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפסיכיאטר אמר שכנראה ולא אגיב לתרופות - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור25/09/2016ממליץ בדיקה חוזרת, רופא אחר.
ייתכן ומדובר באבחנה לא מדויקת.
לא להתייאש...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוכל להסביר דוקטור נכבד?
גרייה מגנטית29/09/2016אתה אומר שאולי כדאי לשקול להחליף רופא, תוכל להסביר למה הכוונה אם מדובר באבחנה שגויה?
הרי אני עם תסמיני דיכאון וכבר חמישה סוגי תרופות לפחות נכשלו, אם לא מדובר בדיכאון עמיד, אז על מה מדובר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהומה אפשר לעשות בנידון?
גרייה מגנטית29/09/2016איזה תרופות או שילוב טיפול תרופתי(מספר תרופות יחד) אפשר לנסות על מנת לתת מענה לדיכאון עמיד? לפני שעוברים לפתרון הבא שהוא נזעי חשמל או גרייה מגנטית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סבתא שסובלת מחרדות ומתח אינסופייםמשה18/09/2016
היי
סבתא שלי בת 93
תמיד סבלה מחרדות ואובססיות והתקפי פאניקה, אך לא טיפלה בעצמה פסיכיאטרית בגלל חוסר מודעות או עקב חשש מעצם הטיפול.
בכל מקרה היא מאוד חכמה ומוכשרת.
לאחרונה הדרדר מצבה הפיזי והיא תלויה בסביבה ולא יכול ללכת והיא סיעודית לחלוטין.
היא חשה שלא בטוב כמעט כל הזמן, וזה מביא לחששות וחרדות שתיכף היא מתה ואז היא מרגישה עוד יותר רע, והיא נמצאת 24/7 בחרדות ופחדים בוכה ומתלוננת ונשבר לנו הלב מזה.
השאלה, 1. האם ניתן לתת טיפול פסיכיאטרי בגיל כזה ? 2. מה לגבי הסכמתה לטיפול היא חוששת לקחת אפילו דברים יותר קריטיים ובעצת הרופאים אנו מציעים לה את זה כתוספי תזונה וחיזוקים במקום להפחיד אותה שזה תרופות וכאלה, האם לפסיכיאטרים יש עם זה בעיה אתית.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחלוטין לא תקין
שמוליק18/09/2016שלום משה.
אינני רופא.
יש פסיכיאטרים שיכולים לטפל בקבוצת גיל כאלה, מדובר בפסיכוגריטריה.
לגבי הנסיון לתת תרופות פסיכיאטריות ולהציג אותן כתוספי מזון - עם כל ההבנה לכוונות הטובות - זה מחוץ למשחק. הבסיס לטיפול נפשי הוא אמון בין המטפל למטופל. מעשים כאלה יכולים רק לערער את האמון המהווה בסיס לטיפול כלשהו. אם היא חכמה מאוד, אז היא תגלה את התרמית, והנזק שייגרם ברגע שהיא תגלה את התרמית הוא גדול לאין שיעור מאשר התועלת שיכולה לצמוח מפרק הזמן שבו היא תקבל תרופות.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסבתא שסובלת מחרדות ומתח אינסופיים - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור26/09/2016שאלה מורכבת :
אם יש אפוטורפוס לגוף- ניתן לשקול טיפול ללא הסכמתה.
גם בגיל מאוחר, אין מקום כיום לסבל, חובה טיפול.
פסיכוגיאטר/ גריאטר
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סובלת מאוסידי או מפרנויהאן18/09/2016
היי, ותודה מראש על המענה אני מאובחנת כסובלת מ OCD, שמתאפיין בעיקר במחשבות אובססיביות וטקסים מנטליים ופחות בטקסים חיצוניים שנראים לעין. כך או כך עם השנים למדתי לחיות עם זה. בזמן האחרון יש לי מחשבה טורדנית שמפריעה לי מאד ואני טועה האם מדובר באותה ההפרעה או שאולי עלי להתחיל לדאוג שמא זה התחלה של משהו אחר? הנייד שלי היה בתיקון לפני כחודש, ומאז יש לי חשש שעולה מדי פעם (בייחוד כשאני מתלבשת או מתקלחת) שאולי הותקנה בו מצלמה והאדם שתיקן לי את הטלפון יכול לצפות בי/לעקוב אחרי. ברור לי שהסבירות לכך היא כמעט אפסית ושמדובר במחשבה מאד לא הגיונית, יחד עם זאת- אני מוצאת את עצמי חרדה. האם זה מאפיין של הocd? אני מתחילה להשתגע?! תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נראה לי OCD
שמוליק20/09/2016שלום רונה.
רק מכיוון שהרבה זמן אין מענה מהרופאים, אני אגיד את דעתי, כסטודנט לפסיכולוגיה:
פראנויה מתייחסת למקרה שבו אין מודעות לכך שהחשש אינו הגיוני, ולכן נראה לי שזה סימטום נוסף של OCD. כדאי אולי לנסות בפורומים אחרים.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסובלת מאוסידי או מפרנויה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור26/09/2016בהחלט ייתכן ו OCD
כל עוד את מבינה שזה לא הגיוני..
זה לא מצב פסיכוטי.
לעתים יש מצבים ב OCD שלא מבחינים בין הגיון, אמיתי ולא..
מוגדר POOR INSIGHT
אז ממומלץ להוסיף תרופות נוגדי פסיכוזה בנוסף..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתיית אלכוהול בזמן הטיפול עם סרוקוולגילי שכטר14/09/2016
שלום,
אני התחלתי טיפול של סרווקול 300 xr לא מזמן לטיפול בדיכאון ובמצבי היפו-מאניה.
רציתי לשאול האם יש סיכון כולשהו עם שתית אלכוהול בזמן הטיפול בסרוקוול?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רצוי להימע
שמוליק15/09/2016שלום גילי.
אינני רופא.
רצוי להימנע מצריכת אלכוהול בזמן נטילת תרופות.
עם זאת, צריך לבחון את ההשפעות הפסיכולוגיות של הימנעות מאלכוהול. את זה צריך לעשות עם הרופא המטפל ולמצוא את נקודת האיזון המתאימה לך אישית.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשתיית אלכוהול בזמן הטיפול עם סרוקוול - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור25/09/2016החמרה ופגיעה באיזון..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסיכיאטר נתן לי אריפליי 5מג למחלה ביפולריתי.12/09/2016
אני מפחד שאם זה לא יעזור לי אוליי זה חוסם אותי מקבוצת תרופות וחס ושלום לא יהיה טיפול שיגיב למצבי.זה שהרופא מנסה כל פעם תרופה אחרת עליי זה לא מסוכן.נאמר לי שהוא רופא עם תעוזה שמנסה .כדי שאקח כמה שפחות תרופות.הוא רשם לי את זה כטיפול למחלה ביפולרית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבהרה
שמוליק12/09/2016שלום רב.
אינני רופא.
עם זאת, זה די ידוע באופן נרחב, שהטיפול התרופתי הבסיסי בביפולרית הוא ע"י תרופה מייצבת מצב רוח. אריליפי היא תרופה אנטי-פסיכוטית והיא ניתנת בתור תוספת לתרופה מייצבת מצב הרוח כאשר היא איננה מספיק יעילה כנגד הפאזה המאנית.
לא ממש ברור מה השאלה שלך, ואני מקווה שעזרתי.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי י,
אחת29/09/2016אריפלי במינון 15 מ"ג משמש כמייצב מצב רוח. במינון 30 מ"ג משמש כאנטי-פסיכוטי. ייתכן כי מדובר בעלייה הדרגתית במינון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
אריק וולך04/10/2016במינון 5 מ"ג אריפליי מתגבר את הנוגד דיכאון (אם ואתה לוקח)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

