מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חצית כדור ברינטליקס 5 מ"גטליה מרנין06/12/2016
שלום רב
אני אחות במקצועי ויש לי אחות הסובלת מדיכאון מג'ורי, לאחרונה היא קיבלה את הברינטליקס והיא מגיבה טוב מאוד לתרופה.
הבעיה הן תופעות הלואי ובעיקר עוררות יתר, היא אינה יכולה להרדם ללא כדור שינה.
האם מותר לחצות את הכדור?
תודה, טליה מרנין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברינטלקס
ד``ר יונתן דוידאור27/12/2016לא מומלץ לחצות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טופמקס ותופעת אי סבילות לרעשאילנה04/12/2016
לאחר 3 שנות שימוש בטופמקס ובמהלך השימוש התחלתי לסבול מאי סבילות לרעש. פסיכיאטר אמר שיתכן שזה כתוצאה מהטופמקס והפסיק לי הטיפול.האם קיימת תופעה כזו בעקבות לקיחת התרופה ואם כן האם התופעה חולפת עם הזמן
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טופהמקס
ד``ר יעקב חרמון04/12/2016אכן יתכן..
תופעה חולפת עם הפסקת התרופה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטופמקס ותופעת אי סבילות לרעש
אילנה04/12/2016תודה על התשובה המהירה-אך- אני כבר למעלה מחצי שנה ללא הכדור והתופעה לא נעלמה.היתכן? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התרופה לפונקס פוגעת בקוגניציהבסטיאן03/12/2016
שלום. אני בן 32 ולוקח לפונקס 450 מ"ג.
לפונקס מפריעה לי בחשיבה.
למשל בעבודה שלי במזון המהיר. אני מתבלבל ושוכח דברים.
אפשר לטפל בזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפונקס
ד``ר יעקב חרמון04/12/2016הורדת המינון במידת האפשר עשויה לסייע בענין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התחזקות בדת והתרחקות מהביתנוייה02/12/2016
חזרה בתשובה מזה 9 שנים, אין יציבות בין דתיות לחרדיות,לפני 7 שנים התקף היפו בעקבות אהבה ניכזבת ונימשך לדיפרסיה בשנה וחצי ללא איזון של הדיכאון למרות תרופות ופסיכותרפיה כל מה שיצא זה דיסטימיה מתמשכת, ואז, לפני כשנה בסיום התואר היה טריגר קשה של יחסי עובד מעביד אשר דירדר אותה להתנהגות עד לקבלת מסרים מהטלויזיה,והתקף היפו קשה שהצריך אישפוז, חודשיים ואחכ אישפוז יום 5 חודשים,נעשתה בדיקת רוק שם צויין שאביליפיי פירוק בינוני אבל השאירו אותה על 15 למרות שכל השנים 10 היה טוב עד שהפסיקה והתפרץ שוב התקף,עכשיו היא חזקה יותר בדת ורוצה מדרשייה רחוקה ללימוד הלכות ודינים 4 שעות ביום ו4 שעות עבודה,האם לדווח להם על המצב, כרגע עובדת במקום טוב ומכיל ,מרוצים ממנה מאוד ואף מצרים על עזיבתה, אני מאוד מודאגת בקשר לשינה לא מספ'קת או חלילה לגבי התרופות,מאידך הכמיהה לחברה זועקת ממנה ואין לי דרך לספק לה חברה מתאימה להשכלתה ולגילה, מה דעתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התלקחות פסיכוטית
ד``ר יונתן דוידאור15/12/2016חובה לדווח ולשתף רופא.. חובה לשלול התלקחות פסיכוטית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 14 צרחות וצעקות היסטריותטובי01/12/2016
הבת של זוגתי בת ארבע עשרה. היא צורחת וצועקת בהיסטריה. כמעט על כל דבר. היא מגיעה תמיד לאלימות מילולית ולעתים גם פיזית.
האם מדובר אולי בהפרעה נפשית?
אנחנו מתלבטים באיזה כיוון לטפל. הילדה טוענת שאין לה שליטה על הצרחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 14
ד``ר יונתן דוידאור27/12/2016מומלץ להתחיל ביעוץ הורי, כיצד להגיב.
לאחר מכן לשקול טיפול פסיכולוגי/ רגשי
לבסוף לישקול פסיכיאטר ילדים ונוער.
הכי חשוב לשמור על ערוץ תקשורת עם המתבגרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפות קלופיקסול לטיפול פסיכיאטרישוקי01/12/2016
שלום..בני הומלץ ע"י הפסיכיאטר לקבל התרופה הנ"ל 2 טיפות בבוקר ו 2בערב..מכיוון שהוא מתעורר רק בערב שאלתי היא האם אפשר לתת לו 4 טיפות בבת אחת..זאת משום שאנו לא מרגישים שיפור במצבו.תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להיצמד להוראת הרופא המטפל
ד``ר יונתן דוידאור15/12/2016יש לברר אם יש אופציה לטיפול חדש יותר.. כגון ריספרדל..
( מניח שקיבל כבר..)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בחרדות חוזרות ונשנותחייל משוחרר29/11/2016
היי דוקטור אחרי כל כך הרבה רופאים\אנשי מקצוע מקווה שתצליחי אולי לתת לי תשובה מספקת ושתעזור לי איך לדעת להמשיך קדימה
הכול התחיל לפני 4-5 שנים היתי באילת עם חברים שנה לפני הגיוס.. נהנתי הכול טוב ויפה ביום השלישי אחרי שתייה מרובה מאוד של אלכוהול,
התחיל אצלי חרדה ממש ענקית שכוללת קושי בבליעה,דפיקות לב.. פחד והיסטריה חשבתי זה משהו רפואי אחרי זה התברר שזה חרדה קשה
כל הסימנים של חרדה הופיעו..כנראה בגלל האלכוהול שתתי ממש הרבה.
לאחר מכן חזרתי איכשהו לא יודע איך זה חלף המשכתי בחיים עבדתי הכול טוב, התגייסתי
אם הגיוס..גם עברו עלי דברים דומים שבקרוב אפרט מה הם אבל בדרגה ממש ממש קלה, שוב אחרי כמה חודשים זה חלף..
אחרי שנה ו 7 בשירות שלי נפל לעדי טיל קרוב ל70 מטרים.. זה העלה בי חרדה ממש גדולה ושוב עם כל הסימנים שעוד מעט אכתוב לך..
שוב אחרי זה זה עבר איכשהו לבד..עם הרבה אמונה שיהיה טוב.
ראיתי תוך כדי 7 מפגשים עם פסיכולוגים
3 פסיכאטרים מתוכם 2 פרטיים..
כל הסימנים שאכתוב התחילו מתי שאמרתי לך ועכשיו הם שוב חזרו לפני חודשיים והם ממש חמורים ומקשים עלי
למרות העבודה שאני עובד מרגיש שזה רק מחמיר ומחמיר!!
: 1- הרגשה שאני עומד להשתגע ולאבד את השליטה בעצמי ושהשיגעון קרוב מממש לבוא שעוד שניה הוא פה ואני לא שולט על עצמי.
2- בלבול ממש מבולבל
3- עצבים פנימים+אי שקט כל כך מרתיח שלא מבין מאיפה הוא מגיע!
4-מחשבות שלא פוסקות, מין קולות שמדברים איתי אבל לא שולטות בי.. לפעמים אני יכול לעמוד מול בן אדם והקול יקלל אותו בלב,אבל
אני יודע בתוך תוכי שזה לא אמיתי ושזה רק בא להציק לי לא משהו ששולט עלי ונותן לי ממש פקודה!
5- מרגיש ממש 2 אנשים לפעמים מידי פעמים ביום יום
6-מסתכל במראה לפעמים ומתקשה להבין מה אני מי אני, תוקף אותי חרדה ממש גדולה של מי אני מי זה בעצם! ככה פתאום
7- ממש מרגיש הפרעה בזהות באישיות שלי
8- לפעמים הולך למקום של מסעדה למשל ורואה אנשים שאני רק מכיר בשם וישר הקול המחשבה.. המוח או אני עצמי איך שתיקראי ליזה
מכליל אותם לקבוצה של אנשים שהם רעים לא טובים אלי אנשים שהם לא בסדר.. סתם ככה מרגיש שהם נגדי כזה מבלי לדעת אולי הם טובים
9- בשינה, במקלחת המחשבות הקולות שוב לא קולות של סכיפוזניה אבל קולות ומחשבות ממש מציקים זה יותר מתגבר.. מהרגיל וכמובן בזמן פחד אחר
10- מידי פעם המוח מכריח אותי לבדוק עם הדלת סגורה משהו שקשור לocd אני יודע.. או לא סגורה מעל פעמיים ואחרי פעמים אני שולט בזה
אותו דבר עם הרכב, מפתחות של חנות בעבודה למשל..
11- יכול להתעצבן על בן אדם סתם ככה.. ואחרי 3 דק להתצטער כי הוא ממש חשוב לי הבן אדם אני ממש הפכפך
12- קשה לי להלחליט מתווכח חושב 200 פעם עם עצמי עד שאני מחליט!
הפסכיאטרים והפסיגולוגים טוענים
13- לפעמים מרגיש שאני הדמות בסרט או רוצה להיות כמוהו אבל מיד אני מכניס לעצמי לראש שאני זה אני ומעביר מחשבה.. אבל מין מרגיש תחושת שיכות לדמות הזאת למשל
או סתם לבן אדם אחר
14- וזה כבר שאלה, אמרו לי שיכול להיות חוסר בויטמינים במיוחד ויטמין b12 יכול לגרום להפרעות נפשיות\פסכופתיות.. זה נכון? האם השלמה של חוסרים כאלה לפעמים עוזרת?
הפסכיאטרים והפסיגולוגים טוענים:
אחד מהם ocd
אחד מהם חרדה ממש קשה
אחד מהם סכיזפורניה
ואחד מהם הפרעת אישיות
כל אחד נתן דעה אחרת
ממה שאני קראתי באינטרנט שמתי לב שזה הפרעת אישיות+ ocd כל הסימנים מראים לי את זה!
אני היום חייל משוחרר שכל כך רוצה לצאת מיזה אבל כל רופא אומר משהו אחר.. ומפחיד אותי לנסות כל פעם כדור אח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דעה אישית
שמוליק01/12/2016שלום רב.
אינני רופא, אני סטודנט לפסיכולוגיה.
ראשית, אני מצדיע לך על הנסיונות הרבים שאתה מנסה להתמודד עם הקשיים, ועם העובדה שלמרות הנסיונות הכושלים החוזרים ונשנים לא הרמת ידיים.
לדעתי, אין יותר מדיי חשיבות לשאלה מהו האיבחון. אני יכול לומר על עצמי שהיה לי איבחון של דו-קוטבית (מאניה-דיפרסיה), ואחר כך שינו את האיבחון לסכיזו-אפקטיב, ונראה לי שזה ממש לא משנה מה יותר נכון.
המטרה של האיבחון היא כדי להתאים טיפול, וכיוון שישנם טיפולים שמשותפים להרבה איבחונים, יכול להיות שלא יהיה שוני גדול בין הטיפולים המוצעים.
הדבר החשוב ביותר בטיפול נפשי הוא הכימיה עם המטפל. מה בדיוק השיטה שבה הוא מטפל היא שאלה משנית בחשיבותה, ומה האיבחון זו שאלה עוד פחות חשובה.
לגבי טיפול תרופתי, יכול להיות שאפשר גם בלי. אם אתה מפחד מתרופות, זו זכותך המלאה לבקש טיפולים פסיכולוגיים בלבד.
בשורה התחתונה, הייתי מציע לחפש מטפל שאתה מרגיש איתו בנוח, ולשים בצד את הנושא של האיבחון.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר עוד חוות דעת דחוף בבקשה.
חייל משוחרר04/12/20163 פסיכאטרים 3 דעות אני לא יודע למי להקשיב.. כל אחד אומר משהו אחר, אחד ocd אחד הפרעת אישיות אחד חרדות קשות, אם זה חרדות אז איך הגיוני שאני מסתכל במראה ומקבל פחד כאילו זה לא אני או מרגיש 2 אנשים או מרגיש בעיה בזהות זה הכי מפחיד אותי בנוסף לכל מה שרשמתי עזרו לי בבקשה החיים שלי רק התחילו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבחון
ד``ר יונתן דוידאור27/12/2016לא ניתן לאבחן באמצעות הפורום.
נשמע כמו סיטואציה לא פשוטה, כוללת הרבה נתונים..
אבל האבחון חשוב על מנת לכוון את הטיפול.
פסיכיאטריה מתחלקת ל 2 :
1. מחלות נפשיות - סכיזופרניה, מאניה דיפרסיה קשה, ועוד.. חובה תרופות, מסלול של החמרה , שינו במוח.
2. הפרעות ניורוטיות - חרדה, פחד, עצבות, חרדה וכו-- שחלק מזה נורמלי, כל אחד מאיתנו ימלא קריטריונים לפחות חלקיים במהלך החיים, הבעיה המרכזית - תת מודע, ניתן לטיפול ושיפור ואף החלמה ( לא ב OCD קשה)
לכן חשוב אבון מדויק ויסודי.
בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון בעבר ונטילת ראקוטןדניאל29/11/2016
שלום דוקטור. אני בת 23, בעקבות התקפי מצבי רוח ירודים במיוחד (וכל הנלווה בזה), לפני כ3 שנים אובחנתי כסובלת מדיכאון קל עם חשש למאניה דיפרסיה. נטלתי במשך כמה חודשים כדורי סרנדה. כיום אני לא מטופלת כלל, לא פסיכיאטרית ולא פסיכולוגית. לעיתים קיימים אצלי עדיין התקפי עצב עמוקים שאורכים יום- יומיים גג ועוברים לבד.
רופאת עור רשמה לי כדור ראקוטן במינון 10 מ״ג ליום כנגד אקנה. קראתי באינטרנט שאם יש בסיס לדיכאון הכדור יכול להחמיר.
אני מפחדת שההתקפים יחמירו לי ויהיו עמוקים יותר עד כדי חוסר תפקוד כמו פעם.
מה דעתך על נושא של נטילת ראקוטן למטופלים שסבלו מדיכאון בעבר/סובלים מתנודות במצבי הרוח בהווה?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא חד משמעי
ד``ר יונתן דוידאור15/12/2016חשוב מעקב רופא מטפל במקביל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קלסטרופוביה - פחד ומניעה מטיסותגלית28/11/2016
שלום, אני סובלת מקלסטרופוביה - הימצאות במקומות סגורים. לאור זאת איכות חיי נפגעת כי אני נמנעת מלטוס לדוג' או ללכת להצגות ועוד... היו לי כמה התקפי חרדה ולכן אני נמנעת כי אני מפחדת שההתקפים יחזרו שוב. אני רוצה מאוד לטוס בחודש הבא עם הבת אבל מאוד חוששת. אני יודעת שאני צריכה טיפול פסיכיאטרי ולכן קבעתי תור אך התור הוא רחוק מאוד לאחר מועד הטיסה. יש כדור שאפשר שיכול לעזור לי במקרה כזה? שאוכל לקנות אותו בלי מרשם רופא או שאני חייבת מרשם? התחושה היא הרגשה של חנק, אין לי אוויר לנשימה ואני רוצה לצאת מהמקום. כמובן שבטיסה אין לאן לברוח. מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפנוזה רפואית
ד``ר יונתן דוידאור15/12/2016יכול לעזור באופן משמעותי לאחר 4 מפגשים
פרטים באתר שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אישיות גבולית עם ארגון אישיות גבוהגבולית קלה28/11/2016
היי
רציתי לשאול, לגבי הפרעת אישיות גבולית עם ארגון אישיות גבוה,
האם מומלץ להשתמש בריספרדל 1 מג בתוספת ללוסטרל 200מג ביום?
אני חוששת מהתוספת ומתופעות הלוואי של ריספרדל, או מההמשך שיהיה לי קשה להפסיק...
אני מתפקדת טוב בעבודה ובפסיכותרפיה כבר שנתיים, אבל הקשר בטיפול מעגלי בין קרבה לריחוק.
אציין שאני לא מהטיפוס הרגיל או המוכר של בורדרליין
אבל עדיין עם תסמינים תואמים.
ועוד שאלה קטנה, האם יש דבר כזה בורדרליין שקטה יותר?
כביכול גיל ההתבגרות היה שקט כלפי חוץ. ורק היום בת 27 אפשר להגיד שאןבחנתי ככה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר BPD
ד``ר יונתן דוידאור27/12/2016לא מתאימים טיפול לפי אבחנה.
הפרעת אישיות גבולית , זה ספקטרום של מצבים, ממצב קל ( תפקוד גבוה) עד למצבים קשים של גלישה פסיכוטית פגיעה עצמית ואישפוזים.
ההפרעה, להבדיל ממחלה נפשית , נחלשת ככל שמתבגרים, "מזדקנת עם המטופל" .
בגלל הגליות במצבי רוח, ערך עצמי, ריקנות ואימפולסיביות, ההתחייסות כהפרעה בספקטרום הדו קוטבי, לכן נוגדי פסיכוזה ומייצבי מצב רוח, מתאימים לפעמים.
באם יש פגיעות עצמיות - מומלץ DBT.
בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך להקל על תסמיני גמילה מזיפרקסה?אלי26/11/2016
שלום ורב.
אני נוטל זיפרקסה 5 מ"ג כבר 12 שנים.ואני רוצה להפסיק
את הכדור משיקולים שלי.
וכבר כמה ימים שירדתי במינון ל-2.5 מ"ג.
ואני מרגיש קצת מאופק ולא הכי רגוע.
השאלה שלי האם יש כדור הרגעה שיקל עליי עם תסמיני
הגמילה שציינתי?
אם כן איזה?,ואיזה רופא מנפק את זה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
שמוליק28/11/2016שלום אלי.
אינני רופא.
עד כמה שידוע לי, 5 מ"ג ליום זה מינון נמוך יחסית, וירידה ל2.5 מ"ג ליום נראית ירידה הדרגתית וסבירה, כך שיכול להיות שהסיבה לכך איננה קשורה להורדת המינון. נראה לי שכדאי לפנות לרופא המשפחה ולבדוק זאת.
אני רואה לנכון לציין שהפסקת הטיפול ללא התייעצות עם הרופא המטפל עלולה להיות מסוכנת; התסמינים עלולים לחזור. כמובן, שאני מכבד את החלטתך.
עם זאת, הייתי מציע להמשיך את הטיפולים הפסיכולוגיים וליידע את המטפל על החלטתך, כך שאם תהיה חלילה החמרה במצב, כך שיהיה שוב צורך בטיפול תרופתי, אז המטפל יוכל להבחין בכך בשלבים מוקדמים, ולעצור את התהליך בשלבים מוקדמים.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חזרה לנטילת רסיטל לאחר הפסקהאל22/11/2016
שלום. נטלתי רסיטל במשך כשנתיים. בקיץ בהדרגה הורדתי מינון עד שבאוגוסט הפסקתי ליטול. כיום רוצה לחזור לרסיטל. האלה שלי היא האם, אחרי הפסקה של כ-3 חודשים לחזור בהדרגה (חצי כדור במשך שבוע) או לקחת כדור שלם כל בוקר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חזרה לטיפול
ד``ר יעקב חרמון23/11/2016כדאי להיוועץ ברופא טרם חזרה לתרופה.
ככלל,כדאי להתחיל בחצי כדור בעדי למנוע תופעות לואי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הטרדה מינית במשפחה-זיהוי הגורםדנה22/11/2016
שלום
אני אישה נשואה+ילדים. אנו משפחה דתייה.
אני נשואה כבר מעל עשר שנים.
בשנה האחרונה קרה לי מקרה מוזר,מעוות,טראומתי שחזר על עצמו מס' פעמים(כשמונה פעמים במרווחי זמן שונים):
בהזדמנויות בהן אבי היה מולי ואיש לא הבחין הוא שלח ידו לאיזור החזה(מעל הבגדים)בפעם אחרת לאיזור הישבן..
יש לציין שזה מעולם לא קרה איתו.
מה שמטריד אותי עוד יותר מעצם העובדה שמקרה כזה התרחש
הוא מהו הגורם???
הוא אדם מעל 60 לוקח המון תרופות שינה, סובל מחרדות קשות בנוגע לבריאותו-אך לא מודה בכך ומוחק דיעה של רופא הממליץ לו לקחת תרופות הרגעה או תרופות פסיכיאטריות.
מעוניין לשלוט בעצמו במה שנוטל ומוצא את הרופא שמקבל את דעתו.
עקשן וסרבן במיוחד.
הפסיק לעבוד לפני כמה שנים,בטענה שתש כוחו ולאחר תאונת עבודה,ומאז מתעסק באופן אובססיבי במדידת לחץ דם ושמירה מוגזמת על הבריאות.סובל מחוסר יכולת לישון שינה רציפה.
אך בגדול בריא וחזק.
עלתה במוחי האפשרות-שכתוצאה מנטילת נטילת תרופות רבות(קשה אפילו לעקוב כמה ומה)ללא הגבלה משהו במוחו השתבש ולכן עשה מה שעשה.
יש לציין שהוא נוהג,עירני,אימי לא מעידה על שכחה מיוחדת,
נהיה קצת יותר איטי בתגובותיו.
שיתפתי רק את בעלי ומרכז סיוע לנשים שם המליצו לי טיפול עבורי.
שאלתי: האם יכול להיות שאדם יעשה מעשים כאלו כי באותו רגע הוא לא שפוי או לא אחראי למעשיו כתוצאה מתרופות יתר.
יש לציין שהוא לא אדם שילך לנוירולוג אם מישהו מהמשפחה יאמר לו שהוא צריך...
האם נתקלתם בתופעה כזו?
בנוסף יש להדגיש ,כי מדובר באישיות שהקנתה יציבות לאורך כל השנים,משדר עיקביות,רוגע בכל הנושאים(חוץ מהבריאות)
שמירה אדוקה על כללי הדת,אבא שדואג לכל.
לכן אני מאוד מתוסכלת, מבולבלת,עמומה והמומה...
לא מרגישה יכולת לחשוף את הנושא למשפחה המורחבת משום שהנושא עלול ליצור שבר עמוק,קרע,התפרקות,הלם,נידוי ואני לא מסוגלת לדמיין מה עוד,במרכז הסיוע כן המליצו לשתף משפחה על מנת להזהיר ולפרוק ולקבל תמיכה-אך אני בעצמי עדיין לא מבינה מה הגורם למעשים כאלו??
לסיום חשוב לי לשתף שמישי פעם במקביל או לאחר מעשה מגונה כזה אבי נותן לי כסף מזומן ומבקש שלא אגלה על כך לאף אחד-עובדה זו מאוד מפריעה לי כי היא מחדדת לי את האפשרות שהוא מודע לאיסור וחומרת המעשים
לעזרתכם אודה מאוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
שמוליק28/11/2016שלום דנה.
אינני רופא, אני סטודנט לפסיכולוגיה.
נראה כי העובדה שאביך נותן לך כסף ומבקש שלא תגלי שהוא נגע בך במקומות אינטימיים מעידה שהוא מודע לחומרת המעשים.
לא ניתן לדעת מדוע הוא עשה את המעשים; יכולות להיות לכך הרבה סיבות כגון: פגיעה מוחית, שזו סיבה ביולוגית, פורקן יצרים (על פי התיאוריה של פרויד), ועוד הרבה הסברים.
דבר אחד צריך להיות ברור במאת האחוזים, ללא קשר לשאלה מה הסיבה לכך, והוא שאינך צריכה לסבול מכך.
אני מרשה לעצמי להסתפק עד כמה מרכז הסיוע נותן לעובדה שמדובר במשפחה דתית את המשקל הנכון. אני מניח שבמשפחה חילונית היו נוקטים סנקציות קשות יותר, ויכול להיות שמתוך כוונות טובות ממליצים לך לנקוט צעדים שנראים סבירים והגיוניים במשפחה חילונית, אבל עלולים להרתיע אותך כיוון שמדובר במשפחה דתית, וייתכן שבשל כך ישנה תחושה של חוסר הבנה.
אם ההשערה שלי נכונה, אז יכול להיות שהפיתרון הוא לפנות למטפל שמכיר קצת יותר את הסוציולוגיה בחברה הדתית, מה מקובל ומה פחות, שיוכל להדריך אותך בהתחשב בעובדה שמדובר בחברה דתית.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשמוליק שאלת המשך
דנה28/11/2016שמוליק שלום,
אני מאוד מעריכה את תגובתך שגורמת לי קצת סדר בראש בתוך הסערה שמתחוללת בי ולא נותנת מנוח 24/7!
אני מנסה להיאחז בעובדה שאולי הוא פגוע ולכן יש לו אשמה מוגבלת-למרות שהסיטואציה עם הכסף מאוד סותרת חוסר מודעות-כפי שציינת,ובצדק.
מרכז הסיוע אליו פניתי הוא מרכז שנותן מענה לנשים דתיות-המתנדבות והמטפלות שם כולן באות במגע ובעלות ניסיון עם נפגעות דתיות והן עצמן דתיות.
עוד עלי לציין,שתקופה ממושכת אבי נטל לוריבן-כדי להשיג שינה רציפה,אך הפסיק מזמן והבנתי שזו תרופה שמורידה את הברקסים כמו אלכוהול והמעשים האלו עשויים להיות בהחלט כתוצאה מכך,אך שוב-קשה מאוד לשים אצבע מאשימה מבלי לבדוק אותו.
לכן רציתי לשאול אותך:
האם בתור סטודנט לפסיכולוגיה
יש לך שיטה/רעיון להציע כיצד ניתן לאבחן בדרך עקיפה,מתוחכמת מטופל ערני ומודע שברגע שמביאים בפניו אופציה של פסיאטר/תרופה פסיכיאטרית מתנגד נחרצות ואף תוקף בבוטות בטענה שהוא לא "משוגע"* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמדובר בתופעה מוכרת
שמוליק29/11/2016שלום דנה.
יכולות להיות הרבה סיבות שמסבירות את ההתנהגות של אביך; הן יכולות להיות גם פיסיולוגיות וגם פסיכולוגיות. לא ניתן לקבוע ללא בדיקה מסודרת.
ההתנגדות להיבדק או ללכת לטיפול מחשש לקבל תיוג סטיגמטי, היא תופעה ידועה ומוכרת. בחברה הדתית שהיא סגורה יותר, התופעה היא הרבה יותר חזקה ונרחבת.
לא ניתן לכפות טיפול, אלא אם כן מדובר באדם שנמצא במצב פסיכוטי והוא מסוכן לעצמו או לסביבתו. יתר על כן, הבסיס לכל טיפול נפשי הוא אמון בין המטפל למטופל, וכאשר אין אמון של המטופל - לא ניתן לטפל. ישנם מקרים של אישפוזים כפויים שבהם לא מצליחים להשיג את האמון של המטופל, ואז האישפוז הוא יותר בגדר של בית כלא...
באופן אישי, לאימא שלי ז"ל הייתה מחלת נפש, שהיא תמיד האשימה אחרים, ולא הלכה לשום טיפול. היא נפטרה מסרטן, אבל ברור שזו הייתה תוצאה של מחלת הנפש. אע"פ שהיו סימנים מקדימים, המחלה נפשית גרמה לה להזניח את עצמה עד שהגידול כבר התפשט, ולא היה יותר מדיי מה לעשות...
מה שניתן וצריך לעשות, זה להשתדל למנוע ממך ומשאר האנשים השפויים במשפחה להיפגע מכך.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכיזופרניה - שום תרופה לא עוזרת לועינת21/11/2016
בני בן 19 עם סכיזופרניה בעברו היה עם pdd noss בתפקוד גבוהה(עד גיל 13) מקבל לפונקס ולא ממש עוזרת לו יש לו ת.לוואי יומיומיות כאבי בטן הקאות סחרחורות ריור מרובה הוא בתפקוד נמוך מדוכא וחסר מוטיבציה לגמרי! אלו לא חיים הוא סובל. שמשהו יפתח את האזניים והלב הוא רק בן 19! איך אפשר להשיג קנאביס רפואי? זו הברירה האחרונה שלנו. אין מה להפסיד במקרה שלו. הרופאה שלו לא מבינה כלום בקנאביס ולא תומכת. אנא בבקשה תעזרו לנו להגיע למקום הנכון. תודדדה....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפונקס זו לא התרופה היחידה נגד סכיזופרניה.
שירלי21/11/2016שלום לך,
בתור מטופלת בעלת אבחנה של סכיזו- אפקטיב, אני נוטלת גם תרופות אנטי פסיכוטיות. לפי תיאורייך, בנך בן ה-19 אינו סובל בעת נטילת התרופה מתסמינים פסיכוטיים אלא רק של דיכאון ותופעות לוואי פיזיות המלוות עם נטילת התרופה. לפונקס היא תרופה מאוד טובה לשלילת תסמינים פסיכוטיים אבל יש תרופות עם פחות תופעות לוואי שנכנסו לשוק לאחרונה כמו אביליפיי. שאני יכולה להמליץ עליה שהיא תרופה מעולה וגם משפרת מצב רוח. אביליפי גם הכי פחות משפיעה על עליית הפרולקטין ועל הנטיה להשמנה לכן אם התסמינים הפסיכוטיים שלו לא קיצוניים. הייתי ממליצה לך ללכת לבקש מהפסיכיאטרית את התרופה הזאת. קנביס בדר"כ לא נותנים למישהו עם סכיזופרניה אלא למישהו עם דיכאון לפי עניות דעתי. כי זה דווקא יכול להגביר את התסמינים הפסיכוטיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאביליפיי לא עזרה לו.
עינת21/11/2016שלום שירלי, ניסינו אביליפיי בעבר וגם היא לא השפיעה עליו בכלל.
תודה לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון פסיכיאטרי מחדש- מה אני צריכה לעשות?דנה19/11/2016
אני רוצה לעבוד אבחון מחדש. את האיבחון האחרון עשיתי דרך קופת חולים כללית, ואני מעוניינת לעשות שוב אבחון- לאן לפנות? כמה זה עולה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון חוזר
ד``ר יונתן דוידאור15/12/2016חוות דעת שניה, יעוץ רופא מומחה, במסגרת המושלם ואו פרטי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)
.jpg)


.jpg)
.jpg)

