מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צריכה עזרה חוששת מכדורים מה אני אמורה לעשותשרית13/03/2016
אני בת22. סובלת מאישיות גבולית יש לי מצבי רוח משתנים , דיכאון ואי שקט.
לפעמים. אפילו חרדות
רציתי לדעת מה ההבדל בין וולבטרין לבין ציפרלקס.
ואני מתלבטת במה להתחיל .
בעלון לצרכן של הוולבטרין רשום שהוא נגד דיכאו מג'ורי,
לעומת זאת אצל הציפרלקס רשום שהוא נגד דיכאון, חרדה חברתית, הפרעת פאניקה,חרדה כללית וכ'ו..
אני לא יודעת מה מתאים לי יותר, שמעתי שלציפרלקס יש המון תופעות לוואי
ולוובטרין פחות ..וזו הסיבה שהפסיכאטר ממליץ עליו.
אבל אני גם מצד שני רוצה משהו מועיל.
הרי וולבטרין גורם להעלות מוטיבציה ויותר לעורר.
ואני חוששת שזה יחמיר את מצבי..
מה ההבדל בינהם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי שלום אני לא רופאה אבל .
הידד לגראס14/03/2016קודם כל לא סתם את חוששת מכדורים.
עד היום אני לא יודעת אם כדאי היה לי להתמודד לבד עם הדיכאון במקום לסבול את את הר התופעות לוואי של הכדורים
. מה גם שיש להיזהר מהתמכרות. הרבה אומרים שאפשר להפסיק אחרי חצי שנה -שנה
אבל אני אישית ניסתי לעשות זאת ונפלתי למשבר גדול וחזרתי לקחת וכיום כבר 6 שנים.
וולבוטרין כדור מאוד מעורר. כמו 3 כוסות קפה בשעתיים לא מתאים לסובלים מחרדה כי הוא יגביר אותה.
ציפרלקס מאוד יעיל לדיכאון אבל אצל כל אחד גורם לתופעות לוואי שונות. אצלי לאחר כמה זמן הציפרלקס וכל התרופות ssri גרמו למלא מלא חלומות משונים ושינה שטחית ..יש כאלה שאולי לא קרה להם דבר כזה.
בשורה תחתונה כדורים יכולים להציל מדיכאון אבל אם יש לך אפשרות לא להתחיל ויש מישהו שיוכל לעזור לך להתמודד בלי אז הרבה יותר טוב !!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאין לך מושג כמה את צודקת.
אנונימי14/03/2016את כל כך צודקת, אין לך מושג כמה. כדורים פסיכיאטרים הם בעצם סמים! בעצם לוקחים בנאדם במשבר ובמקום לעזור לו מטביעים אותו עמוק בבור. הפסיכאטריה אינה מוסרית, יש דרכים יותר טובות להתמודד עם דיכאון וכן כולנו יכולים! רק צריך להאמין!, מה שמרתיח אותי זה שלא מצאתי אף פסיכולוג שמטפל בהפרעות נפשיות! כל הפסיכולוגים ברגע שמדובר בהפרעות נפשיות מפנים לפסיכיאטר כאילו כל מי שיש לו הפרעה נפשית חייב כדורים, זה לא נכון ,אנשים חייבים להתעורר ולעורר את המודעות לחוסר צדק שבנושא. אם יש לי הפרעה נפשית ואני מבקשת טיפול פסיכולוגי במקום תרופתי חובתם לסייע לי ולתת לי עזרה רפואית !במקום לשלוח כל אחד לקחת כדורים כל כך מסוכנים! חייבים לעשות מהפכה בנושא הזה ולהביא צדק בנושא. Yes, we can
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאין לך מושג כמה את צודקת. - תגובה
ד``ר יעקב חרמון14/03/2016שלום לכם
הענין הוא שלא צריך לבחור בין תרופות לבין שיחות אלא כדאי לשלב ביניהם.
היה ואפשר להשיג הקלה וללא סבל רב מידי על ידי שיחות בלבד אזי מומלץ!
מהלך טיבעי של דכאון רבא עלול להיות ארוך ורווי בסבל רב ואפילו באבדנות-לשם מה? אזי באות התרופות שאינם סמים כלל ועיקר-ומקילות מאוד כמו שאקמול מקל כאבי ראש..
לכל אחד יש הבחירה כרצונו ולפי יכולתו לוותר על חלק מחיו בשל דכאון-רצונו,כבודו.
בכל מקרה כדאי להוועץ במומחה בבחירת התרופה בכדי להרגיש טוב מהר יותר וללא סבל מיותר!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש צדדים לכאן ולכאן
שמוליק20/03/2016שלום לכולם.
אפשר לומר שאני די בצד שמתנגד לתרופות, לפחות מצד החוויה האישית.
בזמן שלקחתי תרופות, ובמיוחד התרופות האנטי-פסיכוטיות, הייתי זומבי ולא יכולתי לתפקד, ובאמת הטיפול בשיחות של הרופאה הפסיכיאטרית שלי, היה מצויין ומעולה, כך שהיה ניתן להפסיק את הטיפול התרופתי.
בעבר, היו לי תגובות הרבה יותר חריפות, נחרצות, ואף לא מכובדות בעניין, וחלקן נמחקו בשל כך.
גם הצד שד"ר חרמון הציג מצד היעילות נכון. כל מטופל מגיב אחרת, ואי אפשר לעשות הכללות, ובכלל יש מטופלים שבעצמם מאוד מעוניינים בתרופות.
יש גם הרבה מאוד צדק בכך שבמסגרות הציבוריות השיקומיות (כגון הוסטלים ודיור מוגן), מחוייבים ליטול תרופות על פי המלצת הרופא המטפל, ולא תמיד ניתנת למטופל האפשרות להחליט בעצמו האם הוא מעוניין לקחת סיכון.
אני מאמין שמטופל שמחליט לקחת סיכון ולהפסיק טיפול תרופתי בניגוד להמלצת מטפליו - יש לו את הזכות לעשות זאת, וכיוון שמדובר בזכויות אדם - אל לה למערכת להתערב.
באותה נשימה, אני גם אגיד, שמי שמחליט לעשות צעד כזה, אני מזהיר אותו מפני הסכנה הכרוכה בדבר, וממליץ לנקוט באמצעי זהירות שיקטינו את הסיכון למינימום.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה במינון אולנזפין של טבע 5 מ"גדינה12/03/2016
שלום
איך יורדים מאולנזפין של טבע 5 מ"ג לציין שלכדור אין פס חציה האם מותר לחצות ל2.5 מ"ג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה במינון אולנזפין של טבע 5 מ"ג - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור15/03/2016לחצי כדור..
חובה תחת מעקב פסיכיאטר מטפל
לשקול תהליך הירידה וההפסקה ולשלול
תופעות גמילה ואו החמרה וחזרה של הבעיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלפרליד ואסיוול- אותה משפחה, אך האם אפשר לשלב?פני11/03/2016
שלום
אני לוקחת בדר"כ אלפרליד 0.5 ולעיתים 1 מ"ג
רציתי לדעת אם אני יכולה להשתמש במקביל גם באסיוול (סתם לדוגמה- אם נגמר לי המלאי של האלפרליד, או במידה ואני מחוץ לבית עם סוג אחד של תרופות אלה)
האם זה בסדר?
אשמח לתשובה
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלפרליד ואסיוול- אותה משפחה, אך האם אפשר לשלב? - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור11/03/2016עדיף להימנע משילוב
אסור לצרוך אלכוהול בו בזמן - סכנה גבוה לתופעות לוואי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטיחות של לוריוון וציפרמיל בהריון לאחר טיפול בהתקפי חרדהעדי10/03/2016
שלום, 33, אני מודאגת. מעל שנה וחצי לערך אני משתמשת לאחר התיעצות עם פסיכיאטר באופן יומיומי בלוריוון וציפרמיל (כדור מכל אחד) וזאת בגלל התקפי חרדה מהם סבלתי . יש לציין שהכדורים שיפרו משמעותית את אכות החיים שלי בייחוד כדור הלוריוון אותו אני נוטלת לפני שינה ובזכותו אני ישנה מצוין. אני ובעלי מתכננים הריון שלישי, בהתיעצות עם הפסיכיאטר הוא אמר לי שאין בעיה לקחת את הכדורים הללו בהריון וזה אפילו עדיף לי. כך גם אמרו לי במרכז הטרטולוגי (גם קיבלתי מכתב רשמי מהם שאין כל סיכון בתרופות האלה בהריון). אבל חשוב לי לשמוע חוות דעת נוספת. בנוסף, האם יש בדיקות מיוחדות במעקב הריון שהייתם ממליצים עליהם במעקב הריון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בטיחות של לוריוון וציפרמיל בהריון לאחר טיפול בהתקפי חרדה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור15/03/2016בטרימסטר הראשון עדיף כמה שפחות תרופות.
זה התקופה הקריטית והרגישה בהתפתחות מוח העובר.
כמובן יש להתייעץ עם רופא מטפל בנדון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויפאקס 75 mg וקלונקס 0.5 פעם ביוםאליס10/03/2016
שלום רב אני בת 60 מי זה שנים נותלת ויפאקס 75 mg וקלונקס 0.5 פעם ביום חליתי בסרטן ריאות ומקבלת טיפול כימו משולב אם הקרנות השאילה שלי היא אם אני יכולה לקבל כנביס רפואי ואם כן יש הדפה לסוג מסוים תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויפאקס 75 mg וקלונקס 0.5 פעם ביום - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור15/03/2016אם יש תופעות לוואי לטיפול הכימי, תוכלי לקבל גראס רפואי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעה פאניקה האם נשארת לכל החיים או נעלמת ?שאולי10/03/2016
שלום רב , בן 30 בריא ללא מחלות כלל. אח במקצועי , מזה שנתיים סובל מהתקפי פאניקה בזמן שאני רחוק מההורים שלי - אני מהגליל העליון כאשר ההורים נוסעים למרחקים קרובים זה לא עושה לי פאניקה , אך למרחקים רחוקים זה עושה לי פאניקה , ההורים נאלצים מדי פעם לבטל אירוע או כל דבר אחר רק כדי לא לגרום לי פאניקה וסבל , מטופל תרופתית ב אסטו 20 מג לא עוזר ב 100% .כרגע עומד להתחתן , מפחד שיקרה לי אירוע של פאניקה בירח הדבש ויקלקל לי את כל השמחה .מדי פעם אני מבקש מההורים לנסוע למקומות מרוחקים כדי לבדוק איך אוכל להסתדר לבד. לפעמים שה מסתדר ולפעמים לא ,
האם תופעה זו נעלמת או נשארת איתי לכל החיים ??
מה עלי לעשות ???
אנא עזרתכם בבקשה .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעה פאניקה האם נשארת לכל החיים או נעלמת ? - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור14/03/2016בדר'כ מקור , הפרעת פאניקה מצוי בתת מודע, כמו כל הפרעות חרדה,
טיפול משולב של תרופות , שיחות והיפנוזה, יכול בחלק מהמקרים להוביל להחלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימבלטה עם יוטירוקס - באיזה סדר לקחת?שיר השירים09/03/2016
שלום רב.
לפני כחודשיים עברתי ניתוח להסרת בלוטת התריס בעקות גילוי סרטן.
מיד לאחר הניתוח התחלתי לקחת יוטירוקס כל בוקר 150 מ"ג.
אני לוקחת סימבלטה באופן קבוע 90 מ"ג.
האם יש בעיה בערבוב בין התרופות?
אני חווה קושי בתפקוד (ברור לי שזה בעקבות הניתוח ועד שאתאזן מבחינת הורמוני ה- TSHׂ ) מאוד כבדה ועייפה, ולעיתים קרובות חשה עירפול בראייה ובכלל במיקוד.
מתי לדעתכם כדאי לקחת את הסימבלטה?
את היטירוקס חייבים לקחת בבוקר על קיבה ריקה - חצי שעה לפני אוכל.
האם סימבלטה גורם להשמנה? עליתי כ- 10 ק"ג לאחרונה (- לפני הניתוח)
אשמח לתגובות ולתשובות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני לא פסיכיאטרית ....
הידד לגראס14/03/2016ולא מכירה את מצבך..
אבל הסימבלתה אצל חלק מהאנשים הנוטלים אותה גורמת לכבדות ועייפות מוגזמת שמפריעה לתפקוד במהלך היום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בדיכאון מאג'ורי לעומת טיפול במאניה דיפרסיהגליה08/03/2016
שלום רב,
ברצוני לשאול מספר שאלות:
1. האם טיפול בדיכאון מאג'ורי כולל מייצבי מצב רוח או רק אנטי דיכאוניים?
2. האם מתן פאקסט במינון של 60 מ"ג יכול לגרום לפסיכוזה מאנית לכל אדם? או רק לאדם בעל דיכאון מאג'ורי?
3. האם פסיכוזה מאנית שנגרמת עקב המפורט בסעיף הקודם מצביעה בוודאות על מאניה דיפרסיה? או שיכול להיות שזה חד פעמי בעקבות המינון הגבוה?
4. מה הסיבה לכך שהרבה פסיכיאטריים מסרבים לתת אנטי דיכאוניים במקרה של מאניה דיפרסיה? אני מבינה שלא רוצים שזה יעיף למעלה, אבל בשביל זה לוקחים מייצבים, לא?
תודה מראש,
גליה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בדיכאון מאג'ורי לעומת טיפול במאניה דיפרסיה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור09/03/2016בדיכאון קשה , לפעמים מוספים נוגדי פסיכוזה ומייצבי מצב רוח.
נוגד דיכאון יכול לגרום למצב פסיכוטי / מאני בקרב רגישים, נטייה, לפתח הפרעות פסיכוטיות או דו קוטביות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם סימבלטה היא כמו קלונקס? אם אפשר להשיב לי בהקדם האפשריdudugil@wall07/03/2016
שלום, רציתי לברר האם סימבלטה היא כמו קלונקס?
אם אפשר להשיב לי בהקדם האפשרי.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתי תרופות שונות
בסטיאן10/03/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההן שונות
הידד לגראס14/03/2016אבל לסימבלתה יש אפקט מאוד מרגיע ומרדים בדומה לתרופות כמו קלונקס וואבן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהן ההשלכות של רישום פסיכיאטריאנונימי07/03/2016
שלום
לפני כחצי שנה השתחררתי מהצבא והתחילה תקופה ארוכה של לחץ
עברתי משמבר מתמשך שלווה בהתקפי חרדה ורמת חרדה גבוהה בכלל
אני בטיפול פסיכולוגי כחודשיים ןהמצב משתפר במהירות
השאלה היא כזו:
לפני כשלושה חודשים עברתי התקף חרדה מתמשך ונוראי של מספר שעות. נואשתי ונסעתי לביח פסיכיאטרי קרוב לביתי וסיפרתי הכל....
עכשיו יש לי רישום שמופיע בו שיש לי חרדה ועוד דברים
בכתיד החלום שלי היה ללמוד פכמ ולעבוד במשרדי הממשלה... האם אין לי סיכוי כעת כשהרישום קיים?
עד כמה הוא הולך להשפיע על עתידי בכלל?
אני מאג מודאג
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרגיע
שמוליק07/03/2016שלום רב.
דע לך שאני במצב הרבה יותר גרוע.
שלא כמו אצלך שהיה לך רק ביקור במרכז לבריאות הנפש ("בית חולים פסיכיארי" ואני מעדיף את הביטוי הראשון), לי היו ארבעה אישפוזים וחוץ מהאחרון - כולם היו במצב פסיכוטי חריף.
בנוסף לכך, יש לי שאיפה הרבה יותר רצינית מאשר לעבוד במשרה ממשלתית; השאיפה שלי היא להיות פסיכולוג קליני, ואני כבר התחלתי ללמוד תואר ראשון.
תסכים איתי שפסיכולוג קליני מעורער בנפשו, זה הרבה יותר מסוכן מאשר איוש של תפקיד ממשלתי (מבלי חלילה להמעיט בערכך) ע"י מישהו מעורער בנפשו.
האמת היא שאתה צריך להרגיש את ההיפך הגמור, כי אתה לקחת על עצמך אחריות והתמודדת עם הבעייה. לפנות למרכז לבריאות הנפש כדי להתמודד זה הדבר הנכון שהיית צריך לעשות. תוכל לעבור את המכשולים שעלולים להציב לך ע"י חוות דעת של פסיכולוג קליני או פסיכיאטר, ובאמת שאין לך סיבה לדאוג.
בהצלחה.
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עודף דופמין במוח שגורם לפסיכוזהנועה05/03/2016
אומרים שבגלל עודף דופמין יש מאנייה עם פסיכוזה. האם ברגע שמוסיפים מייצב אז יורידו גם מהאנטי פסיכוטי ואז אפשר קצת להנות מהחיים . מה עושים. ההרגשה על הקרשים. אין חשק להנות מכלום. אין דרייב לשום דבר. גם הריקוד והמוזיקה לא עושים את זה. כאילו מישהו. חישק את הגלגלים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להתלונן על כך לרופא המטפל
שמוליק06/03/2016שלום נועה.
אינני רופא.
קודם כל, תרשי לי לתקן אותך. אין שום מחקר שמאשש שעודף דופאמין ג-ו-ר-ם למצבים פסיכוטיים.
יש ממצאים שמרים על קשר מתאמי; דהיינו שככל שרמת הדופין גבוהה יותר כך המצב הוא יותר פסיכוטי, אבל לא ניתן להסיק על קשר סיבתי.
כדי להסיק קשר סיבתי, צריך לעשות ניסוי שבו יקחו אנשים נורמטיביים ויחלקו אותם לקבוצות באופן אקראי ובכל אחת מהקבוצות יצרו מניפולציה על רמת הדופמין ויבדקו האם את המצב הפסיכוטי אצל כל אחת מהקבוצות.
ברור שוועדת האתיקה לא תאשר ניסוי כזה, ולכן לא ניתן לאשש או להפריך את הטענה שעודף דופמין גורם לפסיכוזה.
מה שכן ניסו לעשות, זה להראות שמי שכבר נמצא במצב פסיכוטי - אז טיפול תרופתי שמפחית דופמין מיטיב עם מצבו, וכידוע, אני מצאתי את עצמי כדוגמא לא טובה לכך...
מה שניתן לעשות זה לפנות לרופא המטפל ולבחון את האפשרות של התתמודדות עם הבעייה המתבסס יותר על טיפולים פסיכולוגיים מאשר על הטיפול התרופתי, ותוך כדי שיפור במצב הקליני - יהיה ניתן להפחית מינונים ולבסוף אפילו להפסיק עם התרופות לגמרי.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעודף דופמין במוח שגורם לפסיכוזה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור09/03/2016לא מדובר בעודף, אלה בפעילות לא מווסתת סביב קולטני דופאמין..
המוח כולל מערכות מורכבות לאיזון הפעילות המוחית, כולל קולטנים שונים של דופאמים D1 D2 D3 .. וכן פעילות מערכות נוספות, כגון גולטאמינרגית ( גלוטאמת, NMDA )
בקיצור : המטרה איזון ושווי משקל כימי בפעילות הדופאמין על הקולטנים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההערה קטנה
שמוליק09/03/2016שלום.
הערה קטנה לגבי מה שד"ר דוידאור כתב: "לא מדובר בעודף, אלה בפעילות לא מווסתת סביב קולטני דופאמין.. "
לפעמים משתמשים במושג פחות מדוייק שיותר קל להבין אותו.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההערה קטנה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור14/03/2016אתה צודק.
בנוירולוגיה, בטיפול בפרקינסון כולל LDOPA
דופאמין, כאשר יש נטילה מוגזמת, עודף, מצב יוביל לפסיכוזה,
לפעמים זה נכון, תחת תרופות שמעלות דופאמין.., בדר'כ יש
הגברת הפעילות על קולטן הדופאמין, או בניורולוגיה, חומרים עם פעילות הדומה לדופאמין
אשר עושים הפעלה של הקולטן ( חומרים אגוניסטים DOPAMINE AGONIST )
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה בדיוק הנזק למוח מהכדורים האלה
יוני25/04/2016זה סמים מסוכנים וצריך לתת עונש מוות ליצרן שלהם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעונשם בימים אלו צריך להיות בגיהינום
78930/04/2016עונשם בימים אלו צריך להיות בגיהינום ובעתיד כשהציבור יתעורר גם בבית הסוהר מקבלים את התרופות שהן נתנו, ״שן תחת שן ועין תחת עין״.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילה חוזרת של ציפרלקס לאחר ארבעה חודשי הפסקה.גרשון04/03/2016
לפני כארבעה חודשים הפסקתי ליטול ציפרלקס לאחר כחצי שנה של נטילת התרופה. כעת אני שוקל לחזור וליטול את התרופה בעכבות מצב של פרידה ואבטלה. שאלתי היא: האם אני צפוי לחוות פעם נוספת את תסמיני ההסתגלות שחוויתי בפעם הראשונה שנטלתי את התרופה? תסמינים שכללו חרדה קשה וחוסר שקט.
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה נוספת ברשותך.
גרשון04/03/2016אם לאחר תקופת ההסתגלות הציפרלקס עזר זה מבטיח לי שגם בנטילה חוזרת הציפרלקס יעזור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופות פסיכיאטריות הפסקהאנונימי מכאן03/03/2016
שלום שמוליק.
רציתי שתתאר לי את הגמילה שלך מהתרופות ואת הדרך בה עזבת כליל את על עולם התרופות ואיך זה עובד בעולם הפסיכותרפיה.
אני מאוד רוצה להפסיק את האנטי פסיכוטי ניסיתי לשבועיים ולא עזר רק נהייתי אובדנית והרגשתי גרוע ממש אני לא יכולה לתאר עד כמה אז אשמח אם תדריך אותי איך לעשות את זה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
שמוליק06/03/2016שלום רב.
מה שנכון לעשות, זה לפנות לרופא המטפל, ולומר לו שאתה סובל מתופעות הלוואי של התרופות; ובמיוחד של האנטי-פסיכוטיות, ומהסיבה הזו אתה מעוניין להתמקד בטיפולים פסיכולוגיים תוך שאיפה להפסיק את הטיפול התרופתי. כמובן שתוכל לציין את המקרה שלי כדוגמא שבה היה נכון להפסיק את הטיפול התרופתי, ועוד אחרי ארבעה אישפוזים.
צריך להבין שאם זה מה שעשית, זה לא אומר שזה מה שנכון וטוב בשביל כולם. אבל זה כן אומר שמי שגם כן מרגיש סבל מתופעות הלוואי של הטיפול התרופתי - ראוי לשקול את האפשרות הזו.
ברור שקצב ההורדה, צריך להיקבע בהתייעצות עם הרופא המטפל תוך כדי שיפור המצב הקליני ע"י הטיפולים הפסיכולוגיים.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד"ר יונתן, זקוקה נואשות לעזרה.חגית03/03/2016
לד"ר יונתן שלום רב,
שמי חגית ,מזה 20 שנה סובלת מהתקפי חרדה ופאניקה המלווים בתופעות פיזיות נוראיות ומצבי רוח משתנים. בשל התקפי החרדה, אינני יוצאת מן הבית משום שהכל מפחיד אותי בעיקר הבחוץ. בזמנו הייתי באישפוז יום הכלל שילוב תרופות שלא צלח, כך שיצאתי משם לצערי,לא מאוזנת. אציין סבמהלך 20 השנה קיבלתי מגוון כדורים ( מירו, איקסל,סימבלתה, בונסרין,פרוזאק,סרוקסט, אביליפיי, פרפנאן,נוזינון, דפלפט, וולבטרן ,גילקס, ציפרלקס ועוד כמה שאינני זוכרת את שמם). היחיד שאיתו שרדתי כ8 שנים עם תנודות היה הציפרלקס עד שזה הפסיק לעבוד גם כשהעלו לי את המינון. לצערי הרב, התאלמנתי לא מזמן כך שהמפרנס היחיד שהיה איתי כבר איננו ואין לי את האפשרות לגשת לרופא פרטי (גם בשל מצבי הכלכלי הקשה -אינני עובדת -וגם בשל מצבי הנפשי הלא מאפשר לי לצאת החוצה מן הבית) השאלה הנשאלת, האם יש כדור שיוכל לעזור לי במצבי הנפשי הלא נעים בלשון המעטה ? עוד אציין שהכדורים גרמו לי להשמנה נוראית ואיבוד הלבידו. כך אני תקועה בחיי....עם פחדים, חרדות, מצבי רוח, עצבנות, חוסר שינה ,השמנה ואיבוד לבידו. לעיתים אני חושבת להתאבד , המחשבה מפחידה אותי. אנא ממך... עזרתך נחוצה לי עד מאוד. אשמח לתגובתך המהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לד"ר יונתן, זקוקה נואשות לעזרה. - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור09/03/2016התאמת כדור , לא פשוטה, תלויה בהיסטוריה הרפואית..
וכן במרכיבים המשפיעים על האיזון הנפשי:
ביולוגי ( וויטאמינים, תזונה , מצב גופני ועוד.. ), מצב פסיכולוגי, ומצב סביבתי ( עבודה, משפחה, לחצים, תחביבים ועוד..)
יש לברר את הנ''ל ולבנות את תוכנית הטיפול בהתאם.
טיפים לשיפור המצב הנפשי:
לשבת בשמש - בזהירות כולל הגנה ( באם אין מניעה של מחלת עור)
פעילות גופנית ( יומית כשעה )
וויטאמינים, B רופלקס וכן חומצה פולית משופרת OPTIMIZED FOLATE
להגביר פעלות חברתית, לצאת לתזמן ביקורים ועוד..
כל יום 5 דקות בלבד, לשבת לבד ללא הפרעה, 10 נשימות עמווקת, לעצום עיניים, לדמיין מצב בעוד מס חודשים, שהכל שונה, מצב גופני נפשי, חברתי, לדמיין בפרטי פרטים ( תקשורת עם התת מודע באופן עצמאי, יכול להוביל לשינוי אם מתמידים)
בהצלחה !!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיברומיאלגיה המשך לשאלה הקודמתשרית02/03/2016
תודה.אם קיבלתי מרופא המשפחה ולא מפסיכיאטר זה לא "מוצא חן" ומניסיון של אחרים שכן פנו לפסיכיאטר...הצליחו.אז זו הבעיה שלי עם ביטוח לאומי והכשלון בקבלת קצבה?כל מי שעבר אמר לי שללא מרשם מפסיכיאטר לא יעזור לי בועדות.זה נכון וצודק?מה האמת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברומיאלגיה המשך לשאלה הקודמת - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור09/03/2016עדיף חוות דעת פסיכיאטר / ראומטולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

