פורום פסיכיאטריה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • צריכה עזרה חוששת מכדורים מה אני אמורה לעשות
    שרית
    13/03/2016

    אני בת22. סובלת מאישיות גבולית יש לי מצבי רוח משתנים , דיכאון ואי שקט.
    לפעמים. אפילו חרדות
    רציתי לדעת מה ההבדל בין וולבטרין לבין ציפרלקס.
    ואני מתלבטת במה להתחיל .
    בעלון לצרכן של הוולבטרין רשום שהוא נגד דיכאו מג'ורי,
    לעומת זאת אצל הציפרלקס רשום שהוא נגד דיכאון, חרדה חברתית, הפרעת פאניקה,חרדה כללית וכ'ו..
    אני לא יודעת מה מתאים לי יותר, שמעתי שלציפרלקס יש המון תופעות לוואי
    ולוובטרין פחות ..וזו הסיבה שהפסיכאטר ממליץ עליו.
    אבל אני גם מצד שני רוצה משהו מועיל.
    הרי וולבטרין גורם להעלות מוטיבציה ויותר לעורר.
    ואני חוששת שזה יחמיר את מצבי..
    מה ההבדל בינהם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי שלום אני לא רופאה אבל .

    הידד לגראס
    14/03/2016

    קודם כל לא סתם את חוששת מכדורים.
    עד היום אני לא יודעת אם כדאי היה לי להתמודד לבד עם הדיכאון במקום לסבול את את הר התופעות לוואי של הכדורים
    . מה גם שיש להיזהר מהתמכרות. הרבה אומרים שאפשר להפסיק אחרי חצי שנה -שנה
    אבל אני אישית ניסתי לעשות זאת ונפלתי למשבר גדול וחזרתי לקחת וכיום כבר 6 שנים.
    וולבוטרין כדור מאוד מעורר. כמו 3 כוסות קפה בשעתיים לא מתאים לסובלים מחרדה כי הוא יגביר אותה.
    ציפרלקס מאוד יעיל לדיכאון אבל אצל כל אחד גורם לתופעות לוואי שונות. אצלי לאחר כמה זמן הציפרלקס וכל התרופות ssri גרמו למלא מלא חלומות משונים ושינה שטחית ..יש כאלה שאולי לא קרה להם דבר כזה.

    בשורה תחתונה כדורים יכולים להציל מדיכאון אבל אם יש לך אפשרות לא להתחיל ויש מישהו שיוכל לעזור לך להתמודד בלי אז הרבה יותר טוב !!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין לך מושג כמה את צודקת.

    אנונימי
    14/03/2016

    את כל כך צודקת, אין לך מושג כמה. כדורים פסיכיאטרים הם בעצם סמים! בעצם לוקחים בנאדם במשבר ובמקום לעזור לו מטביעים אותו עמוק בבור. הפסיכאטריה אינה מוסרית, יש דרכים יותר טובות להתמודד עם דיכאון וכן כולנו יכולים! רק צריך להאמין!, מה שמרתיח אותי זה שלא מצאתי אף פסיכולוג שמטפל בהפרעות נפשיות! כל הפסיכולוגים ברגע שמדובר בהפרעות נפשיות מפנים לפסיכיאטר כאילו כל מי שיש לו הפרעה נפשית חייב כדורים, זה לא נכון ,אנשים חייבים להתעורר ולעורר את המודעות לחוסר צדק שבנושא. אם יש לי הפרעה נפשית ואני מבקשת טיפול פסיכולוגי במקום תרופתי חובתם לסייע לי ולתת לי עזרה רפואית !במקום לשלוח כל אחד לקחת כדורים כל כך מסוכנים! חייבים לעשות מהפכה בנושא הזה ולהביא צדק בנושא. Yes, we can

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין לך מושג כמה את צודקת. - תגובה

    ד``ר יעקב חרמון
    14/03/2016

    שלום לכם
    הענין הוא שלא צריך לבחור בין תרופות לבין שיחות אלא כדאי לשלב ביניהם.
    היה ואפשר להשיג הקלה וללא סבל רב מידי על ידי שיחות בלבד אזי מומלץ!
    מהלך טיבעי של דכאון רבא עלול להיות ארוך ורווי בסבל רב ואפילו באבדנות-לשם מה? אזי באות התרופות שאינם סמים כלל ועיקר-ומקילות מאוד כמו שאקמול מקל כאבי ראש..
    לכל אחד יש הבחירה כרצונו ולפי יכולתו לוותר על חלק מחיו בשל דכאון-רצונו,כבודו.
    בכל מקרה כדאי להוועץ במומחה בבחירת התרופה בכדי להרגיש טוב מהר יותר וללא סבל מיותר!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש צדדים לכאן ולכאן

    שמוליק
    20/03/2016

    שלום לכולם.

    אפשר לומר שאני די בצד שמתנגד לתרופות, לפחות מצד החוויה האישית.

    בזמן שלקחתי תרופות, ובמיוחד התרופות האנטי-פסיכוטיות, הייתי זומבי ולא יכולתי לתפקד, ובאמת הטיפול בשיחות של הרופאה הפסיכיאטרית שלי, היה מצויין ומעולה, כך שהיה ניתן להפסיק את הטיפול התרופתי.

    בעבר, היו לי תגובות הרבה יותר חריפות, נחרצות, ואף לא מכובדות בעניין, וחלקן נמחקו בשל כך.

    גם הצד שד"ר חרמון הציג מצד היעילות נכון. כל מטופל מגיב אחרת, ואי אפשר לעשות הכללות, ובכלל יש מטופלים שבעצמם מאוד מעוניינים בתרופות.

    יש גם הרבה מאוד צדק בכך שבמסגרות הציבוריות השיקומיות (כגון הוסטלים ודיור מוגן), מחוייבים ליטול תרופות על פי המלצת הרופא המטפל, ולא תמיד ניתנת למטופל האפשרות להחליט בעצמו האם הוא מעוניין לקחת סיכון.

    אני מאמין שמטופל שמחליט לקחת סיכון ולהפסיק טיפול תרופתי בניגוד להמלצת מטפליו - יש לו את הזכות לעשות זאת, וכיוון שמדובר בזכויות אדם - אל לה למערכת להתערב.

    באותה נשימה, אני גם אגיד, שמי שמחליט לעשות צעד כזה, אני מזהיר אותו מפני הסכנה הכרוכה בדבר, וממליץ לנקוט באמצעי זהירות שיקטינו את הסיכון למינימום.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה במינון אולנזפין של טבע 5 מ"ג
    דינה
    12/03/2016

    שלום
    איך יורדים מאולנזפין של טבע 5 מ"ג לציין שלכדור אין פס חציה האם מותר לחצות ל2.5 מ"ג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה במינון אולנזפין של טבע 5 מ"ג - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    15/03/2016

    לחצי כדור..
    חובה תחת מעקב פסיכיאטר מטפל
    לשקול תהליך הירידה וההפסקה ולשלול
    תופעות גמילה ואו החמרה וחזרה של הבעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אלפרליד ואסיוול- אותה משפחה, אך האם אפשר לשלב?
    פני
    11/03/2016

    שלום

    אני לוקחת בדר"כ אלפרליד 0.5 ולעיתים 1 מ"ג
    רציתי לדעת אם אני יכולה להשתמש במקביל גם באסיוול (סתם לדוגמה- אם נגמר לי המלאי של האלפרליד, או במידה ואני מחוץ לבית עם סוג אחד של תרופות אלה)

    האם זה בסדר?

    אשמח לתשובה
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אלפרליד ואסיוול- אותה משפחה, אך האם אפשר לשלב? - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    11/03/2016

    עדיף להימנע משילוב
    אסור לצרוך אלכוהול בו בזמן - סכנה גבוה לתופעות לוואי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בטיחות של לוריוון וציפרמיל בהריון לאחר טיפול בהתקפי חרדה
    עדי
    10/03/2016

    שלום, 33, אני מודאגת. מעל שנה וחצי לערך אני משתמשת לאחר התיעצות עם פסיכיאטר באופן יומיומי בלוריוון וציפרמיל (כדור מכל אחד) וזאת בגלל התקפי חרדה מהם סבלתי . יש לציין שהכדורים שיפרו משמעותית את אכות החיים שלי בייחוד כדור הלוריוון אותו אני נוטלת לפני שינה ובזכותו אני ישנה מצוין. אני ובעלי מתכננים הריון שלישי, בהתיעצות עם הפסיכיאטר הוא אמר לי שאין בעיה לקחת את הכדורים הללו בהריון וזה אפילו עדיף לי. כך גם אמרו לי במרכז הטרטולוגי (גם קיבלתי מכתב רשמי מהם שאין כל סיכון בתרופות האלה בהריון). אבל חשוב לי לשמוע חוות דעת נוספת. בנוסף, האם יש בדיקות מיוחדות במעקב הריון שהייתם ממליצים עליהם במעקב הריון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בטיחות של לוריוון וציפרמיל בהריון לאחר טיפול בהתקפי חרדה - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    15/03/2016

    בטרימסטר הראשון עדיף כמה שפחות תרופות.
    זה התקופה הקריטית והרגישה בהתפתחות מוח העובר.
    כמובן יש להתייעץ עם רופא מטפל בנדון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ויפאקס 75 mg וקלונקס 0.5 פעם ביום
    אליס
    10/03/2016

    שלום רב אני בת 60 מי זה שנים נותלת ויפאקס 75 mg וקלונקס 0.5 פעם ביום חליתי בסרטן ריאות ומקבלת טיפול כימו משולב אם הקרנות השאילה שלי היא אם אני יכולה לקבל כנביס רפואי ואם כן יש הדפה לסוג מסוים תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ויפאקס 75 mg וקלונקס 0.5 פעם ביום - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    15/03/2016

    אם יש תופעות לוואי לטיפול הכימי, תוכלי לקבל גראס רפואי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעה פאניקה האם נשארת לכל החיים או נעלמת ?
    שאולי
    10/03/2016

    שלום רב , בן 30 בריא ללא מחלות כלל. אח במקצועי , מזה שנתיים סובל מהתקפי פאניקה בזמן שאני רחוק מההורים שלי - אני מהגליל העליון כאשר ההורים נוסעים למרחקים קרובים זה לא עושה לי פאניקה , אך למרחקים רחוקים זה עושה לי פאניקה , ההורים נאלצים מדי פעם לבטל אירוע או כל דבר אחר רק כדי לא לגרום לי פאניקה וסבל , מטופל תרופתית ב אסטו 20 מג לא עוזר ב 100% .כרגע עומד להתחתן , מפחד שיקרה לי אירוע של פאניקה בירח הדבש ויקלקל לי את כל השמחה .מדי פעם אני מבקש מההורים לנסוע למקומות מרוחקים כדי לבדוק איך אוכל להסתדר לבד. לפעמים שה מסתדר ולפעמים לא ,
    האם תופעה זו נעלמת או נשארת איתי לכל החיים ??
    מה עלי לעשות ???
    אנא עזרתכם בבקשה .
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעה פאניקה האם נשארת לכל החיים או נעלמת ? - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    14/03/2016

    בדר'כ מקור , הפרעת פאניקה מצוי בתת מודע, כמו כל הפרעות חרדה,
    טיפול משולב של תרופות , שיחות והיפנוזה, יכול בחלק מהמקרים להוביל להחלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סימבלטה עם יוטירוקס - באיזה סדר לקחת?
    שיר השירים
    09/03/2016

    שלום רב.
    לפני כחודשיים עברתי ניתוח להסרת בלוטת התריס בעקות גילוי סרטן.
    מיד לאחר הניתוח התחלתי לקחת יוטירוקס כל בוקר 150 מ"ג.
    אני לוקחת סימבלטה באופן קבוע 90 מ"ג.
    האם יש בעיה בערבוב בין התרופות?
    אני חווה קושי בתפקוד (ברור לי שזה בעקבות הניתוח ועד שאתאזן מבחינת הורמוני ה- TSHׂ ) מאוד כבדה ועייפה, ולעיתים קרובות חשה עירפול בראייה ובכלל במיקוד.
    מתי לדעתכם כדאי לקחת את הסימבלטה?
    את היטירוקס חייבים לקחת בבוקר על קיבה ריקה - חצי שעה לפני אוכל.
    האם סימבלטה גורם להשמנה? עליתי כ- 10 ק"ג לאחרונה (- לפני הניתוח)
    אשמח לתגובות ולתשובות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני לא פסיכיאטרית ....

    הידד לגראס
    14/03/2016

    ולא מכירה את מצבך..
    אבל הסימבלתה אצל חלק מהאנשים הנוטלים אותה גורמת לכבדות ועייפות מוגזמת שמפריעה לתפקוד במהלך היום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בדיכאון מאג'ורי לעומת טיפול במאניה דיפרסיה
    גליה
    08/03/2016

    שלום רב,

    ברצוני לשאול מספר שאלות:

    1. האם טיפול בדיכאון מאג'ורי כולל מייצבי מצב רוח או רק אנטי דיכאוניים?
    2. האם מתן פאקסט במינון של 60 מ"ג יכול לגרום לפסיכוזה מאנית לכל אדם? או רק לאדם בעל דיכאון מאג'ורי?
    3. האם פסיכוזה מאנית שנגרמת עקב המפורט בסעיף הקודם מצביעה בוודאות על מאניה דיפרסיה? או שיכול להיות שזה חד פעמי בעקבות המינון הגבוה?
    4. מה הסיבה לכך שהרבה פסיכיאטריים מסרבים לתת אנטי דיכאוניים במקרה של מאניה דיפרסיה? אני מבינה שלא רוצים שזה יעיף למעלה, אבל בשביל זה לוקחים מייצבים, לא?

    תודה מראש,
    גליה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בדיכאון מאג'ורי לעומת טיפול במאניה דיפרסיה - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    09/03/2016

    בדיכאון קשה , לפעמים מוספים נוגדי פסיכוזה ומייצבי מצב רוח.
    נוגד דיכאון יכול לגרום למצב פסיכוטי / מאני בקרב רגישים, נטייה, לפתח הפרעות פסיכוטיות או דו קוטביות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם סימבלטה היא כמו קלונקס? אם אפשר להשיב לי בהקדם האפשרי
    dudugil@wall
    07/03/2016

    שלום, רציתי לברר האם סימבלטה היא כמו קלונקס?
    אם אפשר להשיב לי בהקדם האפשרי.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתי תרופות שונות

    בסטיאן
    10/03/2016

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הן שונות

    הידד לגראס
    14/03/2016

    אבל לסימבלתה יש אפקט מאוד מרגיע ומרדים בדומה לתרופות כמו קלונקס וואבן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מהן ההשלכות של רישום פסיכיאטרי
    אנונימי
    07/03/2016

    שלום
    לפני כחצי שנה השתחררתי מהצבא והתחילה תקופה ארוכה של לחץ
    עברתי משמבר מתמשך שלווה בהתקפי חרדה ורמת חרדה גבוהה בכלל
    אני בטיפול פסיכולוגי כחודשיים ןהמצב משתפר במהירות
    השאלה היא כזו:
    לפני כשלושה חודשים עברתי התקף חרדה מתמשך ונוראי של מספר שעות. נואשתי ונסעתי לביח פסיכיאטרי קרוב לביתי וסיפרתי הכל....
    עכשיו יש לי רישום שמופיע בו שיש לי חרדה ועוד דברים
    בכתיד החלום שלי היה ללמוד פכמ ולעבוד במשרדי הממשלה... האם אין לי סיכוי כעת כשהרישום קיים?
    עד כמה הוא הולך להשפיע על עתידי בכלל?
    אני מאג מודאג
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרגיע

    שמוליק
    07/03/2016

    שלום רב.

    דע לך שאני במצב הרבה יותר גרוע.

    שלא כמו אצלך שהיה לך רק ביקור במרכז לבריאות הנפש ("בית חולים פסיכיארי" ואני מעדיף את הביטוי הראשון), לי היו ארבעה אישפוזים וחוץ מהאחרון - כולם היו במצב פסיכוטי חריף.

    בנוסף לכך, יש לי שאיפה הרבה יותר רצינית מאשר לעבוד במשרה ממשלתית; השאיפה שלי היא להיות פסיכולוג קליני, ואני כבר התחלתי ללמוד תואר ראשון.

    תסכים איתי שפסיכולוג קליני מעורער בנפשו, זה הרבה יותר מסוכן מאשר איוש של תפקיד ממשלתי (מבלי חלילה להמעיט בערכך) ע"י מישהו מעורער בנפשו.

    האמת היא שאתה צריך להרגיש את ההיפך הגמור, כי אתה לקחת על עצמך אחריות והתמודדת עם הבעייה. לפנות למרכז לבריאות הנפש כדי להתמודד זה הדבר הנכון שהיית צריך לעשות. תוכל לעבור את המכשולים שעלולים להציב לך ע"י חוות דעת של פסיכולוג קליני או פסיכיאטר, ובאמת שאין לך סיבה לדאוג.

    בהצלחה.

    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עודף דופמין במוח שגורם לפסיכוזה
    נועה
    05/03/2016

    אומרים שבגלל עודף דופמין יש מאנייה עם פסיכוזה. האם ברגע שמוסיפים מייצב אז יורידו גם מהאנטי פסיכוטי ואז אפשר קצת להנות מהחיים . מה עושים. ההרגשה על הקרשים. אין חשק להנות מכלום. אין דרייב לשום דבר. גם הריקוד והמוזיקה לא עושים את זה. כאילו מישהו. חישק את הגלגלים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להתלונן על כך לרופא המטפל

    שמוליק
    06/03/2016

    שלום נועה.

    אינני רופא.

    קודם כל, תרשי לי לתקן אותך. אין שום מחקר שמאשש שעודף דופאמין ג-ו-ר-ם למצבים פסיכוטיים.

    יש ממצאים שמרים על קשר מתאמי; דהיינו שככל שרמת הדופין גבוהה יותר כך המצב הוא יותר פסיכוטי, אבל לא ניתן להסיק על קשר סיבתי.

    כדי להסיק קשר סיבתי, צריך לעשות ניסוי שבו יקחו אנשים נורמטיביים ויחלקו אותם לקבוצות באופן אקראי ובכל אחת מהקבוצות יצרו מניפולציה על רמת הדופמין ויבדקו האם את המצב הפסיכוטי אצל כל אחת מהקבוצות.

    ברור שוועדת האתיקה לא תאשר ניסוי כזה, ולכן לא ניתן לאשש או להפריך את הטענה שעודף דופמין גורם לפסיכוזה.

    מה שכן ניסו לעשות, זה להראות שמי שכבר נמצא במצב פסיכוטי - אז טיפול תרופתי שמפחית דופמין מיטיב עם מצבו, וכידוע, אני מצאתי את עצמי כדוגמא לא טובה לכך...

    מה שניתן לעשות זה לפנות לרופא המטפל ולבחון את האפשרות של התתמודדות עם הבעייה המתבסס יותר על טיפולים פסיכולוגיים מאשר על הטיפול התרופתי, ותוך כדי שיפור במצב הקליני - יהיה ניתן להפחית מינונים ולבסוף אפילו להפסיק עם התרופות לגמרי.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עודף דופמין במוח שגורם לפסיכוזה - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    09/03/2016

    לא מדובר בעודף, אלה בפעילות לא מווסתת סביב קולטני דופאמין..
    המוח כולל מערכות מורכבות לאיזון הפעילות המוחית, כולל קולטנים שונים של דופאמים D1 D2 D3 .. וכן פעילות מערכות נוספות, כגון גולטאמינרגית ( גלוטאמת, NMDA )
    בקיצור : המטרה איזון ושווי משקל כימי בפעילות הדופאמין על הקולטנים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הערה קטנה

    שמוליק
    09/03/2016

    שלום.

    הערה קטנה לגבי מה שד"ר דוידאור כתב: "לא מדובר בעודף, אלה בפעילות לא מווסתת סביב קולטני דופאמין.. "

    לפעמים משתמשים במושג פחות מדוייק שיותר קל להבין אותו.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הערה קטנה - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    14/03/2016

    אתה צודק.
    בנוירולוגיה, בטיפול בפרקינסון כולל LDOPA
    דופאמין, כאשר יש נטילה מוגזמת, עודף, מצב יוביל לפסיכוזה,
    לפעמים זה נכון, תחת תרופות שמעלות דופאמין.., בדר'כ יש
    הגברת הפעילות על קולטן הדופאמין, או בניורולוגיה, חומרים עם פעילות הדומה לדופאמין
    אשר עושים הפעלה של הקולטן ( חומרים אגוניסטים DOPAMINE AGONIST )


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זה בדיוק הנזק למוח מהכדורים האלה

    יוני
    25/04/2016

    זה סמים מסוכנים וצריך לתת עונש מוות ליצרן שלהם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עונשם בימים אלו צריך להיות בגיהינום

    789
    30/04/2016

    עונשם בימים אלו צריך להיות בגיהינום ובעתיד כשהציבור יתעורר גם בבית הסוהר מקבלים את התרופות שהן נתנו, ״שן תחת שן ועין תחת עין״.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נטילה חוזרת של ציפרלקס לאחר ארבעה חודשי הפסקה.
    גרשון
    04/03/2016

    לפני כארבעה חודשים הפסקתי ליטול ציפרלקס לאחר כחצי שנה של נטילת התרופה. כעת אני שוקל לחזור וליטול את התרופה בעכבות מצב של פרידה ואבטלה. שאלתי היא: האם אני צפוי לחוות פעם נוספת את תסמיני ההסתגלות שחוויתי בפעם הראשונה שנטלתי את התרופה? תסמינים שכללו חרדה קשה וחוסר שקט.

    תודה רבה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת ברשותך.

    גרשון
    04/03/2016

    אם לאחר תקופת ההסתגלות הציפרלקס עזר זה מבטיח לי שגם בנטילה חוזרת הציפרלקס יעזור?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופות פסיכיאטריות הפסקה
    אנונימי מכאן
    03/03/2016

    שלום שמוליק.
    רציתי שתתאר לי את הגמילה שלך מהתרופות ואת הדרך בה עזבת כליל את על עולם התרופות ואיך זה עובד בעולם הפסיכותרפיה.
    אני מאוד רוצה להפסיק את האנטי פסיכוטי ניסיתי לשבועיים ולא עזר רק נהייתי אובדנית והרגשתי גרוע ממש אני לא יכולה לתאר עד כמה אז אשמח אם תדריך אותי איך לעשות את זה.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תרופות פסיכיאטריות הפסקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    שמוליק
    06/03/2016

    שלום רב.

    מה שנכון לעשות, זה לפנות לרופא המטפל, ולומר לו שאתה סובל מתופעות הלוואי של התרופות; ובמיוחד של האנטי-פסיכוטיות, ומהסיבה הזו אתה מעוניין להתמקד בטיפולים פסיכולוגיים תוך שאיפה להפסיק את הטיפול התרופתי. כמובן שתוכל לציין את המקרה שלי כדוגמא שבה היה נכון להפסיק את הטיפול התרופתי, ועוד אחרי ארבעה אישפוזים.

    צריך להבין שאם זה מה שעשית, זה לא אומר שזה מה שנכון וטוב בשביל כולם. אבל זה כן אומר שמי שגם כן מרגיש סבל מתופעות הלוואי של הטיפול התרופתי - ראוי לשקול את האפשרות הזו.

    ברור שקצב ההורדה, צריך להיקבע בהתייעצות עם הרופא המטפל תוך כדי שיפור המצב הקליני ע"י הטיפולים הפסיכולוגיים.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר יונתן, זקוקה נואשות לעזרה.
    חגית
    03/03/2016

    לד"ר יונתן שלום רב,
    שמי חגית ,מזה 20 שנה סובלת מהתקפי חרדה ופאניקה המלווים בתופעות פיזיות נוראיות ומצבי רוח משתנים. בשל התקפי החרדה, אינני יוצאת מן הבית משום שהכל מפחיד אותי בעיקר הבחוץ. בזמנו הייתי באישפוז יום הכלל שילוב תרופות שלא צלח, כך שיצאתי משם לצערי,לא מאוזנת. אציין סבמהלך 20 השנה קיבלתי מגוון כדורים ( מירו, איקסל,סימבלתה, בונסרין,פרוזאק,סרוקסט, אביליפיי, פרפנאן,נוזינון, דפלפט, וולבטרן ,גילקס, ציפרלקס ועוד כמה שאינני זוכרת את שמם). היחיד שאיתו שרדתי כ8 שנים עם תנודות היה הציפרלקס עד שזה הפסיק לעבוד גם כשהעלו לי את המינון. לצערי הרב, התאלמנתי לא מזמן כך שהמפרנס היחיד שהיה איתי כבר איננו ואין לי את האפשרות לגשת לרופא פרטי (גם בשל מצבי הכלכלי הקשה -אינני עובדת -וגם בשל מצבי הנפשי הלא מאפשר לי לצאת החוצה מן הבית) השאלה הנשאלת, האם יש כדור שיוכל לעזור לי במצבי הנפשי הלא נעים בלשון המעטה ? עוד אציין שהכדורים גרמו לי להשמנה נוראית ואיבוד הלבידו. כך אני תקועה בחיי....עם פחדים, חרדות, מצבי רוח, עצבנות, חוסר שינה ,השמנה ואיבוד לבידו. לעיתים אני חושבת להתאבד , המחשבה מפחידה אותי. אנא ממך... עזרתך נחוצה לי עד מאוד. אשמח לתגובתך המהירה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר יונתן, זקוקה נואשות לעזרה. - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    09/03/2016

    התאמת כדור , לא פשוטה, תלויה בהיסטוריה הרפואית..
    וכן במרכיבים המשפיעים על האיזון הנפשי:
    ביולוגי ( וויטאמינים, תזונה , מצב גופני ועוד.. ), מצב פסיכולוגי, ומצב סביבתי ( עבודה, משפחה, לחצים, תחביבים ועוד..)

    יש לברר את הנ''ל ולבנות את תוכנית הטיפול בהתאם.
    טיפים לשיפור המצב הנפשי:
    לשבת בשמש - בזהירות כולל הגנה ( באם אין מניעה של מחלת עור)
    פעילות גופנית ( יומית כשעה )
    וויטאמינים, B רופלקס וכן חומצה פולית משופרת OPTIMIZED FOLATE
    להגביר פעלות חברתית, לצאת לתזמן ביקורים ועוד..
    כל יום 5 דקות בלבד, לשבת לבד ללא הפרעה, 10 נשימות עמווקת, לעצום עיניים, לדמיין מצב בעוד מס חודשים, שהכל שונה, מצב גופני נפשי, חברתי, לדמיין בפרטי פרטים ( תקשורת עם התת מודע באופן עצמאי, יכול להוביל לשינוי אם מתמידים)

    בהצלחה !!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיברומיאלגיה המשך לשאלה הקודמת
    שרית
    02/03/2016

    תודה.אם קיבלתי מרופא המשפחה ולא מפסיכיאטר זה לא "מוצא חן" ומניסיון של אחרים שכן פנו לפסיכיאטר...הצליחו.אז זו הבעיה שלי עם ביטוח לאומי והכשלון בקבלת קצבה?כל מי שעבר אמר לי שללא מרשם מפסיכיאטר לא יעזור לי בועדות.זה נכון וצודק?מה האמת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיברומיאלגיה המשך לשאלה הקודמת - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    09/03/2016

    עדיף חוות דעת פסיכיאטר / ראומטולוג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום