מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- 3 הפרעות ב1רמי29/01/2016
שלום רב אני מטופל במחלקה פסיכאטרית לאחר שנים ללא הטבה במצב עכשיו החילפו לי את הכדורים לסרוקוול ופבוקסיל. אני סובל מ:
הפרעת אישיות לא ספציפית.
ocd חריף.
הפרעת דיכאון וחרדות.
1. רציתי קודם כל לשאול מה זו הפרעת אישיות לא ספציפית . אין על זה ערך בויקיפדיה.
2. כמו כן האם הכדורים האלו יעילים לטיפול שלי ובמיוחד לחרדות טורדניות שזה הדבר שאני הכי סובל ממנו.
3 .כמו כן הסרוקוול עושה אותי מאוד מאוד עייף מצד אחד זה טוב כי יש לי בעיות שינה. מצד שני קשה לי נורא לקום למחלקה בבוקר.
אודה לתשובה מפורטת.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 3 הפרעות ב1 - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור01/02/2016לפעמים יש מצב של קווי אישיות ( לא מלא קריטריונים לאבחנה של הפרעת אישיות ) למספר הפרעות ..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאה שעה אחרי נטילת תרופהליאת27/01/2016
אם נטלתי את הכדורים הקבועים הפסיכיאטריים ולאחר כשעה הקאתי , אני צריכה ליטול שוב את הכדורים?
(זה כמות גדולה זה 600 מג סרוקאל,100 מג למיקטל וגלולה למניעת הריון)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקאה שעה אחרי נטילת תרופה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור01/02/2016יש בעייתיות..
יש לחלק למנות קטנות ולמנוע הקאות..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפרמיל והריוןטלי27/01/2016
שלום
אני בת 37 אמא לילד בן 5 אחרי לידת הבן סבלתי מחרדות והתחלתי לשתות ציפרמיל
היום אני רוצה להכנס להריון ונורא מפחדת
האם אפשר הריון במצב זה?
האם לא יזיק לעובר?
יש לציין שמידי פעם אני מקבלת התקפים של רעידות בגוף קשיי נשימה ותחושה שהגוף עולה באש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתקופה עדינה כהריון..
מייק28/01/2016לא מומלץ לקחת אף כימיקל זר לגוף.
במיוחד לא כדורים פסיכיאטריים.
אין ספק בכלל שזה ישפיע על העובר באופן שלילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהציפרמיל והריון - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור01/02/2016טרימסטר ראשון של ההריון עדיף ללא תרופות.
אם חייבים, סרנדה/ לוסטראל , נחשב להכי בטוח.
יש להיוועץ עם רופא מטפל, לישקול תועלת מול סיכון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנושא רישום במערכת משרד הבריאותגדי26/01/2016
שלום רב,
אני סובל מבעיות בריאותיות רבות מאוד, ובנערותי הדבר השפיע מאוד על מצב הרוח שלי.
בשורה התחתונה, דיברתי בעבר על אובדנות. הגעתי עצמאית לחלוטין לגהה (אולי היה צעד טיפשי) ובתום פגישה של חמש דק' בלחץ, בה נשאלתי אם אני מתכוון לפגוע בעצמי ועניתי שלא (העבירו לי שם כרטיס מגנטי למטיב זכרוני) שלחו אותי משם.
קיבלתי טיפול פסיכולוגי עוד לפני כן (שיחות וקבוצה).
במקביל, נטלתי תרופות SSRI שונות - פלואוקסטין (פריזמה, פלוטין) ופלובוקסאמין (פבוקסיל), לטיפול במצב הרוח - שירדו גם הן מרשימת התרופות הקבועות שלי (אין לי מושג אם נמחקו מהמחשב לחלוטין או הועברו ל"תרופות עבר").
להבנתי מדובר בתרופות קלות לטיפול במצבי רוח - אשר מכל מקום, אותן הפסקתי לקחת לפני כשנתיים - שנתיים וחצי, והפסקתי כל טיפול פסיכולוגי שהוא לפני יותר משנתיים, כמעט וחצי; בנוסף, מעולם לא אושפזתי או טופלתי במוסד פסיכיאטרי, ואני יציב לחלוטין - מדובר היה במעידה בעקבות מצב בריאותי גרוע מאוד שהשפיע עלי קשות.
שאלתי הינה האם לאור המידע הנ"ל, ישנו (או לפחות אמור להיות) רישום נפשי כלשהו אודותי במחשבי משרד הבריאות בנושא (כלומר על טיפול פסיכולוגי, על אותו "ביקור חמש הדקות" של הגעה ויציאה בגהה, או על ה-SSRI), או שנרשמים רק מקריים קיצוניים יותר (סכיזו', אובדנות שלוותה בנסיון, סכנה עצית או לציבור וכדומה).
תודה רבה! גדי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה חסוי, וזו לא סוף הדרך
שמוליק26/01/2016שלום גדי.
לי יש תיק הרבה יותר כבד: ארבעה אישפוזים, וחוץ מאחד - כולם היו במצב פסיכוטי חריף.
בתכלס, ברור לי שזה רשום איפה שהוא, ויתר על כן, ברור שאם אי פעם בעתיד אני אצטרך להפעיל את הביטוח - חברת הביטוח תבקש מידע עליי על מנת לטפל בתביעה, והיא תגיע גם לאותו מידע רגיש...
אגב, ישנה גישה הפוכה לגמרי מהגישה שלך. תוכל למצוא בקלות מידע על הסטנד-אפ "סליחה על ההפרעה" שמי שמציג אותו הם אנשים שסובלים מאי אילו הפרעות פסיכולוגיות חמורות ממה שאתה מתאר על עצמך. כמובן, שאת עניין החשיפה - לכל אחד מתאים משהו אחר, ולא אנסה לשנות את גישתך, אבל היה חשוב לי להציג את הגישה ההפוכה ב 180 מעלות מהגישה שלך.
בשורה התחתונה, המידע הזה נמצא איפה שהוא במשרד הבריאות, אבל הוא חסוי, ואפשר להגיע אליו רק אם תתן הסכמה בכתב לויתור סודיות רפואית (שבדוגמא של חברת הביטוח מי שמעוניין להפעיל את הפוליסה יצטרך לתת). אבל אפשר גם לשנות את הגישה ולזרום עם מה שקרה; הרבה אנשים שהתמודדו מגלים משמעות חדשה לחיים בעיקבות ההתמודדות, והחיים שלהם נהיים יותר מאושרים.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתקשיב..
מייק28/01/2016אנחנו בני האדם לא מושלמים.
בחיינו אנחנו עושים טעויות, אנחנו סובלים משלל דברים ועוברים שלל של חוויות לא רצויות.
אם אדם כלשהו חושב שהחיים עברו לו חלק.. אז או טועה.
במקרה שלך, הייתה לך צרה.. ופנית לעזרה ונכון עשית.
אז נאמרו דברים מפיך אשר אוליי מופיעים איפשהו שהינך מצטער שנאמרו.
אבל חבר יקר.. אתה שוכח את הדבר החשוב ביותר.
אתה עדיין חיי!, לא רק זה שאתה חיי.. אתה כבר אחריי התקופה הקשה שעברת.
אתה יודע כמה אנשים שכבר לא איתנו היו מחליפים איתך מקום? רק כדי לנשום נשימה נוספת, כדי לחוות שוב את העולם.
מה שאני מנסה לומר לך הוא...שאתה בר מזל,ואתה צריך לשמוח ולהיות גאה שהצלחת לצאת ממקום אפל שהמון אנשים לא הצליחו.
שים פס על מה שכתוב.. או לפחות אל תתן לזה להדאיג אותך.
במידה ומשהו שרשום עלייך והינך חושב שעלול לפגוע בעבודה שלך...טפל בזה באופן רגוע.. בלי לחץ.
שיהיו לך חיים מאושרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נסיון תרופתי ומה הלאהתמיר25/01/2016
שלום לרופאים,
בן 32 שסובל מכאבים כרונים, בנוסף דיכאון וסטרס-חרדה ברמה בינונית שניהם.
מבחינת הנפש, בעבר לקחתי לתקופות לא קצרות: ציפרלקס, ציפרמיל, היפריקום, סימבלטה. את כולם נאלצתי אחרי שנה-שנתיים להפסיק בגלל תופעות לוואי מיניות (בעיקר קושי לגמור). יש לציין שמדובר גם במינונים הנמוכים הקיימים.
מבחינתי, זו תופעה שאיני מוכן לקבל גם אם יש מחיר.
כרגע, לוקח וולבוטרין 150 מ"ג שעוזר מעט לדכאון, אך לא למתחים. (הוספת ציפרלקס במינון אפילו של 5 מ"ג לא הלך טוב, שוב בגלל אותה ת.לוואי)
השאלה שלי היא כזו: לפי ההיסטוריה שלי ומנסיונכם, האם יש טעם לנסות (בתיאום רפואי) ולהוסיף לוולבוטרין את הכדור איקסל שבתקווה יעזור משמעותית יותר לדכאון וגם יעזור למתחים, או שחבל על הזמן היקר והוא גם ישפיע על ענייני מין?
תודה מראש וסליחה על הנסיון לדייק ;)
נ.ב: אין בעיה בתפקוד מיני כשאני לא על התרופות ssri snri.
אלפי תודות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נסיון תרופתי ומה הלאה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור01/02/2016איקסל + וולבוטרין , לא מומלץ ואף מסוכן.
ניתן לשקול טיפול באיקסל בלבד..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אביליפיירותי24/01/2016
שלום רב
הנני סובלת מאו.סי.די לא קל הנני מטופלת באנפרמיל 300 מג
ורספרידל 2מג.
הטפול היה מוצלח אך הרספרידל הגביר מאוד את הורמון פולקטין.
ברצוני להכנס להריון המלווה בטפולי פוריות ולכן הרופאה הורידה לי את הרספרידל ובמקום זאת
קבלתי אביליפיי 2.5 מג הגורם לעצבנות חוסר שקט ובעקבות כך אובססיות קשות.
אומנם הרופאה הסכימה שגם אני יכלה לעלות את המנון ל5 מג .
וכמו כן הוסיפה לי וואבן 10 מג עם רשות עד 30 מג.
שאלתי תוך כמה זמן ארגיש את ההשפעה החיובית של התרופה ותופעות הלוואי יעלמו
תודה מראש
רותי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אביליפיי - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור01/02/2016בהחלט אביליפי אופציה טובה.
בהתחלת טיפול באביליפי יש תופעות לוואי
יש צורך בטיפול הרגעתי זמני
תופעות חולפות במהלך הזמן ובעליה במינון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמכרות או מאניה?ענת24/01/2016
אני חוששת שבעלי התמכר לדייג..מאז שנחשף לזה הוא מתעסק רק בזה..יוצא בלילות שעות על גבי שעות.(15 שעות ברצף)..ובסופש גם כמובן שזה בא על חשבון הזמן שלו איתי ועם הילדים..הוא קונה מלא ציוד ..רואה סרטונים וממש מתנהג כמו רווק ללא אחריות ומחוייבות..כשאני מתעמתת איתו על כך..למה הוא אובססיבי לזה ככ הוא מאיים להתגרש..כרגע אנו פרודים כי הוא לא היה דופק חשבון והיה יוצא מתי שבא לו..הוא ממש וויתר על שעות שינה..בחגים הלך ברצף..בלי לישון כמעט..בלי לאכול..האם מדובר בהתמכרות?..האם זה שהוא מוכן להתגרש העיקר שיוכל ללכת לדייג מעידה על כך שזו התמכרות?..אנו פרודים כבר חודשיים..הוא ממעט לבוא לילדים למרות שמבחינתי הוא יכל לבוא כל יום..בסופש..הוא בא לוקח את הרכב ונעלם ויוצא לדוג עם חברים שעות על גבי שעות ,גם יצר לו מעגל חברים שאיתם הוא הולך לדוג חלקם נשואים חלקם גרושים.האם זו התנהגות שאופיינית להתמכרות..הוא גם נורא סגור ועצבני כשאני מנסה לדבר איתו הוא בדכ שותק..ואם אומר משהו אז תוקף ומאשים אותי בכל מיני דברים לא קשורים מן העבר,גם אומר שלא מעוניין יותר בחיי משפחה..כי הוא מבחינתו רוצה כל סופש ללכת לדוג ..בתקופה שקדמה לחשיפה לדייג..הוא היה נראה לי מדוכא לפעמים..סיפר שיש הרבה לחצים בעבודה וגם גל של פיטורים וגם כרגע הוא מחפש עבודה...מאז שהעזבתי אותו מהבית מרגיש שהוא התנתק מאיתנו לגמרי..בא רואה את הילדים שעה ולוקח את הרכב ומחזיר בבוקר למחרת לחנייה..אובדת עצות..כבר התחלתי לברר על תהליך גירושין..אני מרגישה שהוא פיתח מן הפרעה נפשית ניתקלתי בהפרעת מאניה דיפרסחה או היפומאניה..האם התסמינים שהוא חווה מתאימים אולי להפרעה שכזו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דעה אישית
שמוליק25/01/2016שלום ענת.
אינני רופא. בינתיים אני סטודנט לפסיכולוגיה בתחילת הדרך.
לדעתי, השאלה האם מדובר בהפרעה פסיכולוגית או לא, ואם כן מהי - היא משנית בחשיבותה.
אני מניח שכמעט אף אישה נורמלית לא הייתה מוכנה לחיות עם בן זוג כזה, ואין זה משנה כלל להיכנס לניתוחים פסיכולוגיים מה קורה אצלו. הוא מבחינתו צריך להיות מוכן להיכנס לכך, אם הוא מעוניין בזוגיות ואם ברור לו שככה אי אפשר להמשיך.
אם מבחינתו הוא מוכן להתגרש (וגם כאן, הוא לא אמור לצאת לחופשי לגמרי כמו רווק; יהיה עליו לשאת במזונות) - זו זכותו, ולא נראה לי שניתן לכפות עליו טיפול, ועדיף שתתמקדי בך ובילדים.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה שמוליק אשמח להתייחסות של מומחה
ענת31/01/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול מרפאתי כפויק11123/01/2016
שלום. אני הייתי תחת טיפול מרפאתי כפוי במשך חצי שנה. לאחר מכן קיבלתי מכתב שלאור ההטבה במצבי מאריכים לי את זה בעוד חצי שנה. עכשיו זה הסתיים והחשש שלי הוא שיחליטו להאריך לי את זה בעוד חצי שנה. ממה שהבנתי אי אפשר לאשפז אותי בכפייה אם אני לא מסוכנת לעצמי או לאחרים. אני חייבת לציין שאני עובדת באותו מקום כבר שנה ואני במקביל לומדת ועושה תוכנית תעסוקה.האם למרות שהמצב שלי הוא בסדר טוב ויציב יכולים להאריך לי את זה בעוד חצי שנה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול מרפאתי כפוי - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור01/02/2016כעיקרון המטרה היחידה של טמ'כ או אשפוז כפוי, זה למנוע מסוכנות עצמית או לסובבים וכן מתן טיפול .
כאשר יש שיתוף פעולה ממושך, איזון נפשי וללא מסוכנות, לא קיים סיבה מוצדקת להמשך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיבא מחלקה פסיכיאטריתנועה22/01/2016
מי מכיר מי שמע על המחלקה בשיבא. האם טובה יותר מבתי הכלא לבריאות הנפש. שם היחס מחפיר עד עפר. לראות איך החולים ובני משפחותיהם מקבלים יחס מזלזל כאילו כל פסיכיאטר מתמחה או מומחה מינימום אובאמה פלוס. מה זה ? מי שמם להתנהג כך לחסרי ישע ולמשפחותיהם. מי שמם עם כזה בטחון כאילו כל חולה הוא בדיוק כמו זה שלידו. הם עדיין לא הפנימו שלנפש אין בדיקות סיטי אמ אר איי רנטגן או דם. הם לא הפנימו עדיין שהכל ניסוי וטעייה. הם צריכים להכין את החולה שמדובר בענף בלתי ניתן לאיבחון מדוייק והכל ניתמך על בערך. לא לדחוף עוד ועוד קלונקס עד 6. מג כאילו אין להם סבלנות לראות אותו בסיבלו מה זה הרוע הזה? אולי יש תשובה גם לאחד הרופאים שיגיד מה עושים. אנחנו פוחדים להתלונן אצל מנהל בית החולים שפעם הבאה לא יקבלו אותנו או אולי יזרקו אותנו לסגורה. עד כדי כך הפחד כאילו אנחנו בשבי הדאעשי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממש כך !
יוני25/04/2016במקום לטפל הם מעדיפים לדחוף עוד זריקת סמים שהופכת אותך לזומבי !
מארק וויזר הוא הכלב הכי גדול שם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלכוהול ותרופותולדיסלב22/01/2016
שלום לכולם. אני אודה מאוד על תשובה של פסיכיאטר. אני מאובחן ב דיכאון ואו סי די והפרעת פאניקה. אני מקבל כבר 10 שנים אנטידפרסנטיים. עד עכשיו הייתי מקבל פקסט 60 מג. לפני 3 חודשים, בעקבות חזרת סימפטומים הפסיכיאטר שלי החליפה לי את התרופות מי פקסט ל ציפרלקס 20 מג. כש הסימנים לא השתפרו (כולל התקפי פאניקה חוזרים בעיקר מי תוך שינה), היא הוסיפה לי גם 4 מג פרפנאן לפני שינה. אני מרגיש הקלה מסויימת. אמנם מדי פעם יש לי התקפי פאניקה אבל הם כאילו עוברים בעצימות נמוכה יותר ממה שהיו. עדיין יש לי מצב רוח ירוד כי אני כל הזמן פוחד מההתקף שעלול להגיע. הפסיכיאטר שלי אמרה לי שאסור לי לישתות אלכוהול למעט פעם בשבוע שבועיים כמות של כוס יין או שווה ערך. זה מאוד מתסכל אותי וממש גורם לי להיות מדוכא כי בינינו פעם בשבועיים כוס יין זה כמו לא לשתות בכלל. בספרות שקראתי באינטרנט ראיתי ש אנטידפרסנטיים כמו ציפרלקס לא צפויים להגיב ביחד עם אלכהול. אני גבר בן 33 ובא לי מדי פעם כמו כולם לתפוס ראש עם איזה כמה דרינקים. האם אני באמת לא יכול. אני לא אלכוהוליסט אבל מאוד אהבתי לשתות פעם בשבוע נגיד יותר מי כוס אחת של יין כי בינינו כוס של יין לא מדגדגת לי. האם יש לכם תשובה יותר משמחת בשבילי? בכבוד רב, ולדיסלב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשקול את העניין מול הרופא המטפל
שמוליק23/01/2016שלום ודיסלב.
אינני רופא, אני סטודנט לפסיכולוגיה בתחילת הדרך.
אני ממש מבין לליבך, וגם יכול להבין את הצד של הרופא.
לדעתי, צריך לקחת בחשבון את התחושה ה"מבאסת" מהימנעות מאלכוהול כאפקט פסיכולוגי שאמור להחריף את הדיכאון והחרדות, ולמצוא את נקודת האיזון המתאימה בשבילך. יכול להיות שהרופא לא שקל נכון את הגורמים.
יכול להיות שהרופא המטפל לא נתן לדברים את המשקל הנכון, ויש מקום לחזור אליו על מנת שישקול את הדברים שוב.
אם יהיו מגיבים שיגידו שאפשר יותר או שאי אפשר יותר - צריך לקחת את הדברים בעירבון מוגבל; כל מטופל מגיב אחרת; הן לתרופות והן לאלכוהול, ולכן צריך לברר את העניין מול הרופא המטפל.
אגב, ניתן לשקול להתמקד יותר בטיפולים פסיכולוגיים בבעיה. יכול להיות שהטיפולים הפסיכולוגיים יהיו מספיק מוצלחים עד כדי כך שלא יהיה יותר צורך בטיפול תרופתי, ואז בכלל לא תהיה בעייה מיוחדת בצריכה מתונה של אלכוהול.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרופות ואלכהול
ולדיסלב24/01/2016תודה רבה שמוליק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינון סרנדהמיה22/01/2016
שלום
אני לוקחת סרנדה 50 במשך שבועיים ויש שיפור מסויים וכרגע אעדיף להישאר במינון זה.
האם ניתן להעלות מינון ל75 מ"ג רק בימי המחזור כל חודש כדאי שאוכל לתפקד יותר טוב ואולי יפחתו הכאבים?
ובסיום המחזור (7-10 ימים כולל הpms) אחזור ל50?
כי כל חודש בסיום המחזור יש לי דיכאון מוגבר יותר.
החשש שלי שאחזור ל50 זה לא יהיה כבר אפקטיבי.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מינון סרנדה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור01/02/2016תיאורתית כן אפשר.
מעשי, אני אישית הייתי ממליץ מינון קבוע, למניעת תופעות לוואי
בכל עליה וירידה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופותאלה22/01/2016
באיזה תרופות אנטי פסיכוטיות נהוג להשתמש במניה דפרסיה ובהפרעות דו קוטביות?
האם במאניה דפרסיה ובהפרעות דו קוטביות מקובל שילוב של ליטיום וסימבלטה? אם כן , לאיזה תקופה ומה הם תופעות לוואי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
שמוליק23/01/2016שלום אלה.
אינני רופא.
מדובר בשאלה רפואית, אבל כיוון שהיא טריביאלית, אני מרשה לעצמי לענות.
מאניה-דיפרסיה והפרעה דו-קוטבית בן שמות נרדפים.
הטיפול התרופתי הבסיסי בהפרעה דו-קוטבית הוא מייצב מצב רוח רוח.
אם מייצב מצב הרוח אינו מספיק יעיל נגד הפאזה המאנית - מקובל להוסיף תרופה אנטי-פסיכוטית.
לא מקובל להוסיף תרופה אנטי-דיכאונית לפאזה הדיכאונית, כיוון שזה עלול לגרום למצבים מאניים. רק אם ישנה הגנה מתרופה אנטי-פסיכוטית, אז יש מקום לשקול תרופה אנטי-דיכאונית.
ליתיום הוא מייצב מצב רוח, וסימבלטה היא תרופה אנטי-דיכאונית. השילוב הזה לא מקובל.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרופות - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור01/02/2016מייצבי מצב רוח : דפאלפט, טגרטול, ליתיום, לאמיקטל.
נוגדי פסיכוזה יעילים : סרווקאל, זיפרקסה,אביליפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בירורdudugil@wall21/01/2016
הבן שלנו נפטר ממחלה קשה. לאור ההקרנות שעבר הקפיא בני את זרעו. עכשיו אנחנו רוצים לעשות בו שימוש. אשתי חושבת שרק בני הגדול בן 33 כשינשא בעתיד. רק החברה שלו תביא לנו נכד. היא אומרת מי שאוהב אותו יסכים לכך. אני מסביר לה שאין לזה קשר . זו לדעתי מחשבה חולנית ולא בריאה זה עלול לפגוע בחיי הנישואים של בני וטוב ששלא יהיה כך כי התהליך מורכב ואף אחת לא תרצה להרות . היא תרצה קודם ילדים מבני ולא בטוח שתסכים.זו מחשבה לא בריאה והזויה.תענה לי בבקשה מה דעתך על זה. ואם אין סיכוי שזה יצא לפועל .שזו מחשבה חולנית. מצפה לתשובה. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בירור - תגובה
ד''ר אירנה ספקטור-סרבנוגור25/01/2016שלום רב,
קודם כל מאוד מצער שאיבדתם את בניכם ואין ספק שהתמודדות עם האובדן היא משימה קשה ותובעת כוחות רבים. לעיתים ובמיוחד בתקופה הראשונה לאחר האובדן יש נטיה לשאוף לדברים שיכולים כיויכול להחזיר את המנוח, אפילו בצורה סימבולית, והרצון של אשתך הוא ככל הנראה ביטוי להתמודדות שלה עם האבל ולמצוקה שלה. לא ניתן לקבוע במסגרת הפורום וללא בדיקה האם מדובר בבעיה נפשית שהבקשה הלא שגרתית של האישה הינה הביטוי שלה או לסירוגין בתהליך אבל תקין ולכן כדאי לפנות להערכה של איש מקצוע, עדיף פסיכיאטר כדי לעשות את האבחון ובמידת הצורך לשקול טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשןב מאדרענן21/01/2016
שלום רב,
יש לי שאלה .
חולה שמקבל זריקת מודיקט כל שבועיים ,
אחרי 12 ימים מאז הקבלה האחרונה התחיל להיות באי שקט , האם אפשר להקדים את מועד הזריקה הבאה או לתת זריקת פנרגאן ?
מה יותר עדיף ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשןב מאד - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור01/02/2016חובה לברר שהאי שקט לא תופעת לוואי , אקטיזיה
מומלץ בדיקה ויעוץ עם רופא מטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויפאקס עקב דיכאון וחרדהא20/01/2016
שלום רב,
אני בת 32 סובלת מדיכאון וחרדה כבר הרבה שנים.
בחמש שנים האחרונות נוטלת ויפאקסxr.
התחלתי מהמינון של 75 מג. אחרי תקופה מסויימת הכפלתי את המינון ל150 מג.
לקחת את המינון הזה במשך שנתיים כל בוקר והכדור היה מספיק ל24 שעות. אחרי שנתיים שמתי לב שההשפעה של הכדור נגמרת כבר באותו יום ובשעות הערב אני מתחילה להרגיש תופעות גמילה כמו בחילות סחרחורות זרמים בגוף.
בהמלצת הרופא שוב הוכפל המינון ל300 מג- כדור בבוקר ובערב.
הרגשתי שיפור אך נכון להיום שוב פעם אותו סיפור.
אני לוקחת את הכדור הראשון בבוקר וכבר בשעות הצהריים מתחילה להרגיש רע, בחילות סחרחורות זרמים.
לוקחת בצהריים את הכדור השני, מרגישה שיפור אך כבר בערב שוב פעם אותן תופעות.
האם פיתחתי אי סבילות לתרופה? מה עלי לעשות?
האם יכול להיות שדבר כזה קורה?
ממש בחרדות מכל זה.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאחד שלקח ויפאקס 7 שנים
פני21/01/2016אני ממש מבין לליבך.
גם לי קרה העניין עם הצמרמורות והיה לי גם זרמים בראש בלתי נסבלות
הרבה רופאים העלו לי מינון ושיגעו לי את המוח, עד שפסיכיאטר אחד אמר לי לרדת לאט לאט מהויפאקס (עניין של שבוע) ולהתחיל לקחת פרוזק לתקופה קצרה, ואז לחזור שוב לויפאקס.
אני לא רופא אבל אני מאוד ממליץ לך לדבר עם הפסיכיאטר שלך לגבי פתרון כמו שהצגתי פה.
מאחל לך המון בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאתה לא מובן...
רונן21/01/2016כתבת שהרופא אמר לך לרדת מהויפאקס ואז לקחת פרוזאק ואז שוב לחזור לויפאקס? מה הרעיון פה לא הבנתי ? לרדת מהויפאקס או לחזור לויפאקס?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמטרה הייתה "להתנקות" ואז לחזור
פני21/01/2016לויפאקס.
וזה דיי עבד, לאחר פחות מחודש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

