מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה - סטטוס פסיכיאטרי במיון פסיכיאטרישאלונת17/04/2016
שלום,
רציתי לדעת האם במיון פסיכיאטרי פסיכולוג יכול לערוך סטטוס פסיכיאטרי ושרופא שלא ראה את המטופל יחתום עליו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - סטטוס פסיכיאטרי במיון פסיכיאטרי - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור18/04/2016לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד'ר דוידאור - דיכאון - ערוץ 2ד``ר יונתן דוידאור17/04/2016
מתוך התכנית בוקר בריא - ערוץ 2.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הערה
שמוליק17/04/2016שלום ד"ר דוידאור.
זה היה טוב :-).
מה שהפריע לי שזה שממש עד כמעט הסוף, נתנו שם תחושה שפסיכיאטריה זה תרופות, ושכביכול זה מה שאתה מייצג. גם החשיפה של מאיה בוסקילה די דחפה לכיוון הזה שאומר שתרופות זה מה שהציל אותה, בה בשעה שנראה לי שהמסר של ההתמודדות הוא מה שחשוב באמת.
זה קצת כאב לי, במיוחד כאשר עמדתך בעניין ידועה היטב, שאתה מעדיף מה שפחות תרופות.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההערה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור18/04/2016היי שמוליק
אתה צודק, ניסיתי להסביר מעבר, אבחונים וטיפוחים...
סתמו לי תפה :-))* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועל זה נאמר "חן חן למתחנפן"
רותי19/04/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה הקשר???
שמוליק19/04/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוגדנים לציפרלקס עקב הרגל של שנים?טל16/04/2016
חודש+ על ציפרלקס 15 מ״ג ללא הטבה, בעבר הכדור עזר לי מאד יותר מ 3 פעמים בחיים. הפעם התחושה שהגוף התרגל לכדור לכן הוא אינו עובד.
הגיוני?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוגדנים לציפרלקס עקב הרגל של שנים? - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור18/04/2016לפעמים בהחלט ייתכן, במיוחד לאחר שימוש לסירוגין.
הסיבה קשורה לשינוי ברמה התאית..
מומלץ לשנות תרופה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפסיכיאטר טוען שמינון גבוה
טל18/04/2016של אסטו (ציפרלקס) כן יעבוד משום שזו הגנטיקה של הגוף שלי שמאז 2006 אני עם ציפרלקס לסירוגין ולכן צריך לתת לגוף את מה שהוא מכיר לכן הוא העלה לי ל 20 מילי.
אין ספק שכרגע אני מבולבל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצב פסיכוטי - איפה עובר הגבול?אנונימי16/04/2016
שלום וברכה רציתי לברר משהו בנוגע להגדרה של פסיכוזה כידוע בהתקף פסיכוטי חווה המטופל התרחשויות שאינן אמיתיות והוא מאמין כי הן מציאותיות לחלוטין. במילים אחרות הוא מאבד קשר עם המציאות... דוגמא החזקה באמונות יוצאות דופן וחסרות אחיזה במציאות. אך רציתי לדעת איפה עובר הגבול בדבר.. מפני שלדוגמא יש הרבה רבנים ביהדות או אנשים רוחניים שבעצם מאמינים ב"עולם הבא" או בכול מיני דברים שאי אפשר להוכיח ממש במציאות .. בעולם החומר.. אז האם כול אלה בעצם נכנסים להגדרה של "פסיכוזה"? איפה עובר הגבול? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
שמוליק16/04/2016שלום יוני.
יש הבדל גדול בין אמונות שנראות ככוזבות מה שקורה בפסיכוזה.
בפסיכוזה, מאמינים בקיומם של גירויים חושיים שאינם קיימים באמת, כגון הזיות ראייה, שמיעה וכיו"ב.
מקווה שהתשובה מספקת.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצב פסיכוטי - איפה עובר הגבול? - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור18/04/2016בהחלט נכון, באבחנה, הרופא חייב להתייחס למרכיב התרבותי ואמונה.
במצב פסיכוטי, הדימיון נוהחוויות לא מקובלות ומוסברות באופן לוגי ותרבותי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה מטרידה מאוד שלא קיבלתי תשובה עדיין לגביהאאאאאאא13/04/2016
שלום רב, מאז שלקחתי טיפול תרופתי של תרופה אנטי פסיכוטית,אני חווה בעיה . הבעיה היא שדברים מיניים פתאום לא מגרים אותי ולא מזיזים לי ,אני יכולה לדמיין דברים מיניים וזה לא יזיז לי בנוסף אני לא נמשכת לאף אדם והרגש של ההתרגשות כאשר אני נמשכת למישהי נעלם. בנוסף בבדיקות הדם יצא שהפרולקטין תקין. האם זה שהפרולקטין תקין אומר שזה לא מהתרופות ? ממה עוד דבר כזה יכול לנבוע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה מטרידה מאוד שלא קיבלתי תשובה עדיין לגביה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור18/04/2016יש מקום לבדיקת דם בקופ׳ח
הכוללת פרופיל הורמונלי.
ניתן להתיעץ עם רופא מטפל לגבי הוספת אדרונקס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד"ר דודאור - הגדלה נקודתית של מינון ויפאקסיהורם13/04/2016
ד"ר דודאור שלום,
בן 50, נוטל זה מספר שנים מינון יומי ויפאקס XR 150 מ"ג (1 כדור של 75 מ"ג פעמיים ביום). התחלת הטיפול בתרופה היה לצורך טיפול בדיכאון ואח"כ להפחתת חרדות.
בשל בעיות בתפקוד המיני שהתגברו לאחרונה (קושי לגמור ביחסי מין), מזה חודשיים הקטנתי את המינון היומי הכולל ל 75 מ"ג מה שהביא שיפור משמעותי בתפקוד המיני וסה"כ לא הרע יותר מידי את נושא החרדות.
לעיתים, בשל ארועים אישיים שונים יש הופעה נקודתית מוגברת של חרדה.
שאלתי:
האם יהיה זה יעיל להגדיל נקודתית את המינון של ויפאקס לערך יומי של 150 מ"ג (לדוגמא ליום יומיים) על מנת להפחית את החרדה ואז לחזור למינון הרגיל?
האם באופן נטילה כזה הגדלת המינון תשפיע באופן מהיר, או שנדרשת נטילה למשך פרק זמן ארוך יותר ע"מ לחוש בשיפור.
אודה על תשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ד''ר אודה על התייחסותך
יהורם18/04/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר דודאור - הגדלה נקודתית של מינון ויפאקס - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור18/04/2016לא מומלץ לשנות מינון נקודתי.
לזכור חרדות, המקור זה מרכיב נפשי תתמודע.
לכן, חשוב לנצל שיפור במצב תחת תרופות לשינוי סביבתי ונפשי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מאפקסור שיטות פעולה ודרכים להתמודד עם תופעות הלוואי שבגמילהרונן13/04/2016
שאלה ..האם בתהליך גמילה מאפקסור בשחרור איטי..ניתן לקחת יום כן ויום לא? מה ההשלכות של זה והאם זה אכן יכול לעזור בתהליך הגמילה בלי לגרום לנזק? אשמח לתגובוות מאנשים שעברו גימלה מאפקסור..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מישהו?
רונן14/04/2016מישהו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמישהו
יאיר15/04/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגמילה מאפקסור
רונן17/04/2016זקוק להמלצות מבעלי ניסיון בקשר לגמילה אפקסור ...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני עם סרוקסט כבר מעל לשנהרונית הראל12/04/2016
אני עם סרוקסט מעל לשנה .. אני לוקחת 3 כדורם ליום ...אני היום מרגישה חולשה ועייפות, לא סובלת יותר מחרדות , עם אי שליטה על השתן לפעמים, בחילות, הקאות.. האם עלי להפסיק את הכדור של סרוקסט.. הרופאה שמטפלת בי לא נמצאת ואין לי עם מי להתייעץ.. אשמח אם תייעצו לי בבקשה.. דחוף .. דחוף.....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני עם סרוקסט כבר מעל לשנה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור17/04/2016לא סביר שמדובר בתופעות לוואי, אם לא היה שינוי במינון.
מומלץ להתייעץ עם רופא משפחה בנדון, לשלול בעיה גופנית אחרת, ואם צריך
לישקול הורדת מינון ..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אולנזאפין הולך עם אנאפראניליבגני12/04/2016
שלום רב,
מזה 9 שנים יש לי התקפי חרדה ופוביות ואני לא יוצא מהבית לבד. כרגע אני מטופל ב אולנזאפין 15 מ"ג ליום, פרפנאן 12 מ"ג ליום ואלפליד( קסאנקס ) 1.5 מ"ג ליום. רופאה חדשה רוצה להוסיף לי אנאפראניל אס. אר. 75 מ"ג ליום ולהביא בהדרגה את המינון ל 300 מ"ג ליום למרות שאין לי דיכאון. במרכז הארצי להרעלות אמרו לי כי אנאפראניל לא הולך עם אולאנזפין כי זה יכול לגרום לעוויתות. כאשר אמרתי את זה לרופאה היא אמרה שאולנזפין עם אנאפרניל יכול להשפיע רק על מערכת העיכול ולא יקרה כלום.מה עלי לעשות?
בתודה מראש,
יבגני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם אולנזאפין הולך עם אנאפראניל - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור17/04/2016יש סיכוי לתופעות לוואי..
חובה מעקב רופא משפחה.
באם היו פרכוסים או איבוד הכרה בעבר, עדיף להיזהר
מסיכון לפרכוס ( עוויתות).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קבלת חוות דעת. פסיכופת?..אמיר12/04/2016
היי,
אשמח לקבל את חוות דעתך בנוגע לנתנוים הבאים שאפרט, אני מניח שעל מנת לתת תשובה מדוייקת יותר יהיה צורך בלבצע אבחון מעמיק יותר אך אשמח לשמוע את דעתך למרות המידע המצומצם.
קוראים לי אמיר (שם בדוי),
אני משרת ביחידה מובחרת ומאובחן כמחונן (130iq).
אין לי חרטה, ומצפון אולם יש לי אכזבה כלפי חוסר הצלחה בין אם זה פגיעה בתדמית היוקרתית שבניתי לעצמי או כישלון עבור מטרה מסויימת.
קשה לי שההורים שלי אוהבים אותי כי אין לי איך לבטא אליהם אהבה בחזרה, אני מעדיף שכל אחד ישמור את האהבה הזאת לעצמו.
יש לי יצר תוקפני גבוהה אך אין לי חשיבה לבצע מעשים שלא נאותים לדעת החברה, אך אני כן חש רגש עמוק להרוג מחבלים, זה לא דחפים אלא רצון, וזה לא בשל השנאה שלי כלפיהם אלא בשל הסקרנות והכוח שזה נותן.
כשהתגייסתי פסיכולוג טען שעשיתי זאת בשל רגש התוקפנות שלי ולא בשל ציונות.
יש לי אהבה גדולה לאחיותי ואחיי, אעשה הכל כדי לשמור עליהם גם אם זה יפגע בי תוך כדי.
בתקופת ההתבגרות (14-16) היה לי סף עצבים קצר ומחודד שהיה מתבטא בשבירה של דברים ובחוסר שליטה גבוה, עם הזמן למדתי לשלוט בזה וכיום גם כאשר אני עצבני כל פעולה מתבצעת בידיעה למעשים שלי.
מעולם לא עשיתי מעשה בלתי נאה וחריג.
מלבד חלק מצומצם מהמשפחה שלי הרגשות של אנשים לא מעניינים אותי, כמו כן גם פציעה ובעיות חמורות.. אביע נסיון לתמיכה ועזרה אך זה רק ככללי חברה ובכדי לא להיות שונה.
הרגשות שלי מאוד מצומצים, כמעט ולא חוויתי אהבה כלפי בחורה והיא מעולם לא הייתה אהבה חזקה.
אני מקיים הרבה יחסי מין ונהנה רק מהספורט שבזה, לאחר סיומם אני פשוט מעוניין ללכת.
נשיקה זה דבר סתמי בשבילי, לא מרגיש עם זה דבר וזה נראה לי מגוחך.
הרבה פעמים אני נמצא עם בחורה רק כדי שאוכל לשמוע ממנה כמה אני נראה טוב וכמה אני גדול ויפה.
הרבה פעמים אני ניגש לבחורה רק כדי לשמוע את זה ממנה, רוב הפעמים הבחורה עצמה לא מעניינת אותי.
אני לא מתקשר בקלות עם החברה, אני שקט ומופנם, אך לאחר תקופה עם אותם אנשים הם מתחברים אלי יותר וזה מתבטא אצלהם לעיתים עד כדי הערצה כלפי.
קל לי לקנות אנשים, גברים ונשים כאחד, קל לי לגרום להם לרצות אותי ולהעריץ אותי והרבה פעמים אני עושה את זה רק כדי להרגיש שאני יכול.
אני שונה, זה ברור לי, זה לא באמת מעניין אותי שאני שונה, אבל ארצה לדעת ממה זה נובע והאם קיים לכך אבחון. האם יש לך כיוון הבחנה מסויימת? שוב, ברור לי שלקבלת הבחנה מדוייקת יש לבצע אבחון מקיף יותר, ולכן גם אקח את תשובתך בפרופורציות.
בברכה,
אמיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
שמוליק12/04/2016שלום אמיר.
אני מניח שתקבל תגובה גם מאחד הרופאים, אבל יש סיכוי שדבריי בתור סטודנט לפסיכולוגיה יהוו תשובה, גם אם לא תשובה מספקת.
ישנה מחלוקת בין התיאורטיקנים האם אדם הוא טוב מיסודו או לא.
על פי רוג'רס - אדם טוב מיסודו, אולם על פי פרויד, אדם אינו טוב מיסודו, האיד שנמצא בלא-מודע דוחף את האדם לבצע מעשים שיגרמו לו הנאה מבלי להתחשב בתחושות של אנשים אחרים. מה שמונע מאנשים לבצע את הדחפים שלהם - הוא מבנים בנפש שנקראים האגו והסופר אגו. הסופר אגו מייצג את הדרך הרצוייה, אם מבחינה מוסרית ואם מבחינה השפעה חיצונית של החברה.
על פי פרויד, אפשר אולי לומר שינה בעייה באגו שלא מצליח מספיק לרסן את הדחפים של האיד.
על פי התיאוריה של רוג'רס, השאיפה היא הגשמה עצמית. אם ישנם שאיפות שנראות כבלתי מוסריות - לא ניתן לטפל.
ניתן למצוא הסברים נוספים בפרספקטיבה הביהביוריסטית, כחיזוקים או עונשים שגרמו לך להסיק שכאי להיות פחות רגיש כלפי אחרים.
בגישה הקוגניטיבית, אפשר אולי לומר שיש לך דרך חשיבה שגורמת לך את האפטיות.
וכמובן, שבגישה הביולוגית, ניתן לומר שמדובר באיזו בעייה בתיפקוד של המוח.
מקווה שעזרתי.
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה.
אמיר12/04/2016היי שמוליק,
תודה על התגובה.
סיבות העבר אשר הובילו אותי למי שאני פחות עולות לי לראש.
אם זכרוני אינו מטעה אותי פרויד טוען שהאדם מתעצב עד גיל 6? ורוג'רס לעומת זאת טוען שאדם מתעצב במשך כל חייו... ולכן אם נלך לפי התיאוריה של רוג'רס אוכל לומר שהיתכן שאותם חוסר רגשות נובעות בשל הרצון שלי בגילי היותר מוקדם (כבר מגיל 14-15) להגיע ליחידה מובחרת (דבר אשר צלח לי לבסוף); בשאיפה להגיע כמה שיותר רחוק ולמען העתיד לבוא הייתי צריך להתעלם מהרגשות שלי ולהזניח אותם... בכי, עצב, שמחה כל הרגשות הללו מנעו ממני מלהיות לוחם כל יכול.
אך קיימות כל כך הרבה סיבות אשר סותרות אחת את השניה כך שקשה לי להצביע על האופציה הנכונה.
את האשכול למען האמת פתחתי בכדי למצוא הצדקה למה שאני, למצוא הבחנה שתכליל אותי עם קבוצת השתייכות עם דפוס התנהגות זהה ובכך למצוא הצדקה נוספת.
למרבה האירוניה אמי פסיכולוגית בעצמה, אם אחפור עמוק בנבכי מוחי אני מניח שאחת הסיבות שאני סגור כלפיה היא בשל החשש שתבין את החולשות שלי ובכך תמנע ממני להיות אותו אדם שלם, נמשיך באווירה הפסיכולוגית ואומר שהיתכן כי עשיתי הכללה כלפי כלל החברה ונסגרתי בכדי להסתיר את חולשותיי ורגשותיי.
אך מנגד אם נעבור לצד הביולוגי היתכן שפשוט נולדתי כך,
אם איני טועה בסריקת מוח של פסיכופת ניתן לראות כי איזור האמיגדלה המזוהה עם הרגש לקוי, הדבר יכול לבוא לידי ביטוי גם במקרים דומים.
אך שוב מעניין יותר לדעת האם יש הבחנה פסיכולוגית אם דפוס התנהגות זהה אשר מכלילה אנשים עם התיאור שתיארתי על עצמי.
האמת שעד שאחותי הקטנה נולדה הייתי כל כך אטום מבחינה רגשית שכאשר היא נולדה פחדתי כל כך שלא אוהב אותה, כשהיא נולדה כולם היו כל כך שמחים ואני פשוט לא הרגשתי דבר; לקח לי מספר שבועות עד שהצלחתי לאהוב אותה.
המושג פסיכופת נשמע כל כך תלוש מהמציאות אך למען האמת כשקראתי את זה זה הרגיש לי כמעט זהה לדפוס התנהגות שלי, הנתונים היחידים שהצליחו לעורר אצלי ספקות הם האהבה שלי לאחיי ואחיותיי שיגרמו לי לשמור עליהם עד כדי פגיעה עצמית בי והעובדה שאני לא משקר לעיתים תכופות, אני לא צריך את זה בכדי להעצים את עצמי בניגוד למאופיין אצל פסיכופת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמו שנאמר-בת מלך יופייך נמדד
בדוי12/04/2016כמו שנאמר-״בת מלך יופייך נמדד בצניעותיך״. אז ככה מלבד זה שהאישיות שלך שונה ו״צנועה״ אין שום בעיה. בנוסף אולי תשאל את עצמך למה בחורות לא מעניינות אותך, לי זה נשמע שאתה לא מתרגש מבחורות וזה בעצם אולי השוני האמיתי שלך, אם ואולי במידה ואתה מרגיש שאתה נמשך לגברים אין בכך שום בושה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפסיכופת זה משהו חמור
שמוליק12/04/2016שלום אמיר.
פסיכופת זה מושג שהוא אקוויולנטי להפרעת אישיות אנטי-סוציאלית. מדובר בדרך כלל ברוצחים סדרתיים או אנסים סדרתיים. אני בטוח שאתה מאוד רחוק מההגדרות האלה...
זה בסדר ולגיטימי לחלוטין להיות משהו מיוחד :-).
כדי שהמיוחדות הזו תוגדר כהפרעה פסיכולוגית, חייב להיות מרכיב של סבל, ואם אין מרכיב כזה - לא ניתן לומר שזו הפרעה פסיכולוגית.
התרשמתי שאין לך סבל, אלא שזה מפחיד אותך שאתה מיוחד ולא כמו כולם.
לדעתי, פשוט תזרום עם עצמך ועם זה שאתה שונה בקטע הזה של רגישות, וזה בסדר גמור. לא צריך להתחיל לחפש הגדרות ואיבחונים.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאמיר
אנונימי16/04/2016יש הרבה אנשים עם קווי אישיות דומים לזה של ה"פסיכופת" שמתפקדים והכול נראה כשורה, אך אין זה כלל הופך אותם לפסיכופתים.. בשביל להפוך לפסיכופת צריך סביבה חריגה מאוד ש"תגשים" את הנטייה הביולוגית-אישיותית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה שמטרידות אותי מאוד,ממש מיואשת.לא יודעת מה לעשותבדוי11/04/2016
שלום לצוות הפרום, יש לי בעיה שגורמת לי לסבל רב ומצוקה. אני בת 19 ולפני שלוש שנים חוויתי משבר ומצבי הנפשי הידרדר כתוצאה מכך קיבלתי כדורים. וזאת לאחר שנים של חרם בבית ספרי שלא סייע למצבי במיוחד.לפני הצו הראשון הפסיכאטר שלי המליץ לי ולהורי שלא אעשה צבא ולתת מכתב ממנו שמצהיר שאין ביכולתי לעשות צבא בעקבות מצבי הנפשי.ואכן עשינו כך לצערי.כל כך רציתי לעשות צבא אבל אמא שלי איימה עליי שאם לא הוציא פתור ובעקבות השירות הצבאי מצבי הנפשי יתדרדר זאת טעות שלא כדאי לשלם עליה מחיר,פחדתי מהצבא אז לקחתי את המכתב והוצאתי פתור,למרות שכאשר הקב״ן בדקה אותי היא התרשמה שאני יכולה לעשות צבא אך נתנה לי פתור בכל זאת בגלל ההמלצה של הפסיכאטר שלי. כרגע אני עושה שירות לאומי ומאז שלקחתי את התרופות אני מרגישה בעיות התפקוד המיני שגורמות לי סבל רב ועוד בעיות אחרות של עדישות רגשית לדברים בחיים,בנוגע לתפקוד המיני כאילו אף אדם מאז שלקחתי את התרופות לא מזיז לי ולא מושך אותי וזה מוזר מידיי כאילו אין לי רגשות,אני יכולה לדמיין דברים מיניים וזה לא יגרה אותי ולא יזיז לי.מה לא בסדר איתי!!הבעיות בתפקוד המיני יכולות להיות מהתרופות או כסימפטום למצב הנפשי או ממצב גופני רפואי,ואני לא יודעת ממה זה למרות שזה התחיל מהיום הראשון שהכנסתי את התרופות לגוף עדיין אין לדעת,בנוסף ההורים שלי לא מוכנים לעזור לי כספית לשלם על סקסולוג ואני סובלת מזה ואין טעם לחיי אם אני לא יכולה להתאהב פיזית ורגשית.בנוסף יש לי פחדים וחששות מפרופיל 21 אני מפחדת שזה יהרוס לי את העתיד,האם יש מסלול מיוחד לאנשים במצבי שהם מספיק בריאים נפשית בשביל לשרת אך המצב הנפשי שלהם לא פרפקט?,לא בתפקידים משמעותיים מידי שיכולים להזיק להם נפשית.האם אפשר לשנות את הפרופיל ולהשתלב בצבא בפרופיל יותר גבוהה אך עדיין נמוך ? נגיד כמו אסתמה שמגייסים אותם אך יורד להם הפרופיל ובכל זאת משלבים אותם בצבא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
שמוליק11/04/2016שלום רב.
אינני רופא.
לגבי מה שהיה בצבא, יכול להיות שיהיה אפשר להתנדב. כמובן שיהיה צורך בחוות דעת עדכנית. אם הקב"ן אמר אז שלדעתו את יכולה להשתלב - זה נתון שיכול להשפיע לטובה.
על כל פנים, גם אם אין אפשרות להתגייס - זה לא סוף העולם. גם לי היה סיפור שאימא שלי רצתה שלא אתגייס, אע"פ שרציתי - והיא הצליחה לטרפד. זה ממש לא אמור "לדפוק" אותך בהמשך החיים, אבל כיוון שאת מאוד רוצה להתגייס - אז תנסי. אם לא תנסי, את עלולה שלא לסלוח לעצמך.
לגבי התיפקוד המיני, יכול להיות שמדובר בתופעות לוואי של הטיפול התרופתי.
אם אכן כך, אז ניתן לנסות למקד את הטיפול באפיקים פסיכולוגיים, ותוך כדי שיפור במצב, יהיה ניתן להפחית מינונים ואף להפסיק (כמובן רק בהמלצת הרופא המטפל).
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכיזופרניה רזידואלית ומשמעות הדבראבי10/04/2016
לדוקטור דוידזון שלום רב!
הנני מתמודד זה הרבה שנים עם הפרעה מאניה דפרסיה אולם למזלי אני מאוזן ומתפקד
היטב ביום יום. מה שמסקרן אותי הוא תמיד הגדירו הרופאים את בעיה שלי כמאמניה דפרסיה אולם המינוח שרשום אצלי בתיק הרפואי הוא סכיזופרניה רזידואלית. שאלתי היא האם לאור זאת אני סובל גם מסכיזופרניה? או שהסימפטומים שלי יכולים להיות גם וגם
ואני נוטה לאמניה דפרסיה? אודה לך אם תסביר לי א המינוח סכיזופרניה רזידואלית במידת האפשר.
בברכה
אבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סכיזופרניה רזידואלית ומשמעות הדבר - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור17/04/2016מאניה דיפרסיה - מרכיב מצב רוח בולט , דיכאון או מאניה ( היי)
סכיזופרניה - במיוחד בולט פגיעה תפקודית, נתק חברתי, קושי ללמוד ועוד..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה גנטית להתאמת תרופות, אמינה?עדי10/04/2016
שלום... סובלת מחרדה שנים, עשיתי בדיקה גנטית דרך הפסיכיאטר (הבדיקה המדוברת, נשלחה לחול) נבדקו כל התרופות הפסיכיאטריות והתוצאות שלי היו- לבנות (יש ירוק- התאמה, לבן- פרווה, אדום- סיכוי לתופעות לואי או חוסר יעילות) הכל יצא לבן, מה שהיה שונה משאר התוצאוצת שהרופא שלי קיבל עבור מטופלים אחרים. אני מאז מרגישה איבוד תקווה... עד היום ניסיתי שתי תרופות SSRI עם הטבה חלקית (מעטה) ואנחנו שוקלים לעבור ל SNRI אבל כל התוצאות בבדיקה הגנטית יצאו לבנות (הבדיקה נבקדה שנית ע"י החברה לבקשתנו, והתוצאות אושרו)... האם זה אומר שאין סיכוי ששום תרופה תעזור לי?? :( אני מפחדת מכך מאוד תקוותי היתה שאמצא תרופה מתאימה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אל תתייאשי
שמוליק10/04/2016שלום עדי.
אינני רופא.
הדברים שכתבת ליוסי נכונים לגמרי לגבייך.
פסיכיאיטריה זה לא רק תרופות. פסיכיאטריה זה טיפול בקשיים נפשיים בכל דרך אפשרית. הטיפול התרופתי מהווה רק חלק מהטיפולים המוצעים.
ד"ר דוידאור ובכלל שאר הרופאים של הפורום תמימי דעים בכך שצריך לשלב טיפולים פסיכולוגיים עם הטיפול התרופתי.
אני יכול להגיד על עצמי שהתרופות לא עשו לי טוב, כך שהדבר הכי טוב עבורי היה להתמקד יותר בטיפולים פסיכולוגיים.
אז באמת שאין סיבה להתייאש. גם אם טיפול תרופתי אינו מתאים לך - יש טיפולים אחרים.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבעיה
עדי10/04/2016שאין לי כוחות לטיפול פסיכולוגי... אני מרגישה שלא במצב לזה אני רק בחצי שנה האחרונה בכלל מסוגלת לדוגמה לצפות בטלויזיה קצת.. (בכזאת רמה החרדה), היתי שנתיים בחרדה ככ חזקה שכל הגוף שלי פרכס (רעד חזק בכל הגוף + קפיצות שרירים) כמעט 24 שעות ביממה. הדבר שהכי מועיל לי זה הסחת דעת ולשבת ולדבר עם פסיכולוג על הכל לדעתי יחמיר לי שוב את המצב...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנב
עדי10/04/2016אני חייבת תרופה שתייצב אותי שתי ה SSRI שלקחתי ההטבה הכי גדולה היתה שהיתה הקלה בערך כרבע מהזמן, אבל היא לא מספקת, ולא נמשכת מספיק (אחרי כמה ימים, שבוע, שוב מחמיר, ללא סיבה) אני רוצה לפחות להתיצב על המצב הקצת יותר טוב כשמרגישה קצת יותר טוב שוקלת ללכת לפסיכולוג וזה נראה לי איכשהו אפשרי אבל לפני שמספיקה לחשוב על זה אפילו המצב מחמיר. הפסיכיאטר מחליף לי עכשיו ל SNRI , אני ביקשתי לנסות, למרות תוצאות הבדיקה הגנטית.. תודה על הניסיון לעודד אגב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה בדרך כלל מה שמקובל
שמוליק10/04/2016שלום עדי.
אכן, בדרך כלל מקובל לתת תרופה על מנת להוריד את החרדות לרמה כזו שתאפשר לצאת מהבית כדי להגיע לטיפולים הפסיכולוגיים.
בדרך כלל, טיפולי C.B.T. הם יעילים נגד חרדות. מדובר בטיפולים שנחשבים ליעילים מאוד, ואין בהם צורך "לחפור" בעבר, ולכן ניתן גם להשיג תוצאות תוך זמן קצר יחסית.
שיהיה בהצלחה.
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלרופאים אודה על תגובה
עדי13/04/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה שמוליק. מחכה לשמוע מה הרופאים
עדי13/04/2016בפורום יאמרו בקשר לבדיקה הגנטית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקה גנטית להתאמת תרופות, אמינה? - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור17/04/2016ממש לא אומר כך..
הבדיקה בודקת את השונות הגנטית.
כמובן שצבע ירוק, מהווה את ההתאמה הגבוהה ביותר.
אך לבן זה בסדר וסיכוי גבוה לשיפור..
אדום = מומלץ להימנע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת סימבלטה לקראת טיפולי פוריותהילה09/04/2016
שלום רב,
אני בת 38 ומטופלת כבר מזה כשנה בסימבלטה 60 כנגד דיכאון וחרדות בעקבות משבר שחויתי.
הכדור עזר לי מאוד וחזרתי לתפקוד מלא, הדיכאון חלף ואיתו גם החרדות, חזרה לי שמחת החיים ואני מרגישה מעולה. בשבוע הבא אני מתחילה טיפולי פוריות אשר כוללים מתן הורמונים והזרעות.
לקראת הטיפולים ירדתי לפני כ-5 ימים לסימבלטה 30 כאשר היום אני אפסיק ליטול לגמרי את התרופה. מכיון שרופא הפריון לא התייחס כלל לעובדה שאני נוטלת סימבלטה שאלתי היא האם אני צריכה להמתין פרק זמן מסוים מיום הפסקת התרופה ועד לטיפולים ההורמונליים? האם במידה ואני אקלט ואהיה בהריון אין חשש למומים עקב הטווח הקצר של הפסקת התרופה? האם אני צריכה לעשות בדיקת דם בכדי לוודא שהתרופה יצאה ממערכת הדם? תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
שמוליק10/04/2016שלום חן.
אינני רופא, אני סטודנט לפסיכולוגיה ממש בתחילת הדרך.
השאלה של טיפול תרופתי בזמן ההריון היא שאלה אינדבידואלית לחלוטין; וישנם שיקולים לכאן ולכאן.
התרופות עלולות לגרום נזק לעובר מחד ואפילו חשש פסיכולוגי לגרימת נזק לעובר יכול לגרום להרגשת מתח שעלולה לגרום נזקים, אבל מאידך אם הפסקה ואפילו רק הורדה במינון תגרום להתדרדרות בהרגשה של האם בזמן ההריון - גם זה גורם סיכון בהריון, ולכן צריך למצוא את נקודת האיזון לכל מטופלת באופן אינדבידואלי.
הדבר הנכון ביותר הוא לדווח על כך לרופאים המטפלים כדי למצוא את נקודת האיזון הנכונה עבורך.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפסקת סימבלטה לקראת טיפולי פוריות - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור17/04/2016ב 3 חודשים הראשונים של ההריון עדיף להיות ללא תרופה.
כמובן שיש צורך בשיקול תועלת מול סיכון, בירור רופא מטפל וכן מרכז טראטולוגי של משרד הבריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזה כדור הרגעה הכי חזק? ואיזה הכי חלש?פני08/04/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
לדעתי - זה לא העיקר
שמוליק10/04/2016שלום אניהרד.
אינני רופא.
מדובר בשאלה טובה, אבל השאלה העיקרית בטיפול תרופתי היא מתאים יותר מתאים פחות, ולא חזק לעומת חלש, אם כי התכונות האלו יכולות להשפיע על בחירת התרופה המתאימה.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

