מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הרגעה - האם אפשרי גם מידי פעם לקחת כדור להרגעהשלומית בונה21/03/2016
שלום. אני לוקחת CLONEX (קיבלתי דרך רופא משפחה) מדי פעם, כשאני מרגישה חרדה וחוסר שקט. זה עוזר לי. במקביל התחלתי טיפול פסיכולוגי. האם את ממליצה להמשיך לקחת מידי פעם? האם זה יעיל כשזה לא סדיר? האם כדאי לקחת באופן קבוע? אני משתמשת במרחיאונה ושותה אלכוהול לא מעט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרגעה - האם אפשרי גם מידי פעם לקחת כדור להרגעה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור28/03/2016ממליץ לא ליטול בשילוב עם אלכוהול- מסוכן.
יש להתיעץ עם רופא מטפל בנדון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקפים ורעידות חוזרות סיכזורופניהסיון21/03/2016
שלום רב, אחי בן 39 , סובל מסיכזורופניה, ocd, ואפילפסיה, מחצי שנה האחרונה היו לו התקפים של נשיכת כפות הידיים עקב זה גרם לעצמו זיהום בידיים.
רציתי לדעת כיצד ניתן לטפל במקרה הנ"ל כאשר הוא עושה את זה הוא הוא מוציא לעצמו גם את השיניים בלי יכולת להפסיק אודה לתשובה דחופה תודה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה בסדר
פלוני21/03/2016אתה צודק בסך הכל התכוונת לעזור, לא נורא, פשוט זה מבלבל אותי ולכן אעדיף תגובת רופא, כי זה מאוד חשוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתקפים ורעידות חוזרות סיכזורופניה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור28/03/2016לדעתי ניש מקום להתאים טיפול באשפוז ומניעה של נזק עצמי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה כבר בלי תקווה בבקשה תעזרו לישון21/03/2016
שלום אני צריכה בבקשה את הייעוץ שלכם בדחיפות אני במצוקה נפשית קשה מאוד והסיפור שלי לא מתאים שארשום בפורום אני חייבת לדבר עם רופא שיבין תמצוקה שלי ופניתי לכל הגורמים וסגרו עליי תדלת והשאירו אותי לדמם נפשית וכל זה בעקבות סיפור מסויים אני מרגישה שאין לי עזרה ואף אחד לא מבין אותי אשמח אם תוכלו להפנות אותי לרופא שאוכל להתקשר אליו שידריך אותי מה לעשות כי מרגיש לי שהדרך האחרונה זה לשלם לעורך דין את כל כספי שיזעק ויסדר לי את המצב שנגרם לי ואני כמובן שמאוד רוצה להתמודד בכוחות עצמי ולא לשלם לעורכי דין אשמח לייעוץ עם רופא בטלפון בבקשה שיעזור לי במצוקה הקשה ויכוון אותי תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה פשוט לא מקובל
שמוליק21/03/2016שלום נטע.
אינני רופא.
זה פשוט לא מקובל לטפל דרך הטלפון. גם אם מדובר בטיפול פסיכותרפויי (טיפול באמצעות שיחות). הדרך המקובלת היא לקבוע תור לטיפול בשיחה ולא לנסות לקבל את הטיפול דרך הטלפון.
מה שניתן לעשות דרך הטלפון, זה אולי לתאר בקצרה את הבעייה על מנת לבחון התאמה בסיסית בין המטפל למטופל, אך לא מעבר לכך.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לתשובה שמוליק
שון24/03/2016היי שמוליק תודה על המענה אני לא רוצה טיפול אני רוצה שיחה של דקה שתכוונו אותי מה לעשות כי אני במצב שלא יודעת כבר מה לעשות ולמי לפנות יש דרך לשלוח תשאלה שלי שלא תופיע בפורום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר לנסות לפנות לרופאים במייל
שמוליק27/03/2016שלום נטע.
זו העצה שלי.
המייל של הרופאים המנהלים את הפורום מופיע אם מעבירים את העכבר ליד התמונות שלהם.
אפשר לנסות לחפש בגוגל רופאים נוספים שמפרסמים את המייל שלהם, ולקוות שאחד מהם יענה.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריך עזרה תוסף ל - תרופות אנטיפסיכוטיות ו OCDחסוי21/03/2016
שלום
אני מטופל ברמרון ל OCD היות וכל משפחת ה SSRI גרמו לי לתופעות לוואי מניות (איפוטינצייה מלאה)
בנוסף ניסיתי גם סרזון,אנרפניל איקסל וכו', אך עדיין כולם היו עם תופעות לוואי.
רמרון הוא היחידי עד כה שהיה ללא תופעות לוואי מניות שאני מאוד רגיש אליהם.
לאחרונה קיבלתי מודל, וזה דווקא כנסיון להגמל לגמרי מהקלונקס, ולא כעזרה ל OCD
אך הופתעתי וראיתי שמצב ה OCD השתפר, ומכאן גם הפסיכיאטר האלו לי את המינון
אחרי העלת המינון של המודל, החלו גם כאן תופעות ללואי מניות.
חקרתי באינטרנט והבנתי שתועלת מתרופות אנטיפסיכוטיות ל OCD מוכח ביותר, וזה ממש לא היה מקרה, על פי כן אני לא רוצה לוותר על מהמפחה הזאת, ורוצה לנסות כדור אחר מהמשפחה שיש לו פחות תופעות , מהקריאה רבה בתחום, על פי הבנתי הכדור aripiprazole יכול להיות מתאים בגלל מיעוט תופעות לוואי מניות, השמנה , ויעילות מוכחת בחקרים ל OCD.
אך הרופא שנתן לי את המודל סירב לתת לי את ה aripiprazole , בגלל שכבר הנפיק לי טופס לקחת 60 מ"ג רמרון (כול השנים אני לוקח 60 אך יש הוראה חדשה במשרד הבריאות שמחייבת עכשיו אישור לזה), ולטענתו בשביל הכדור aripiprazole , בניגוד למודל, גם דרוש טופס ואישו רמיוחד.
הוא סירב להגיש 2 טפסים במקביל, הכריח אותי לבחור בין זה לבין זה.
כתזכורת, הרמרון הוא מצב נתון, אני שנים לוקח 60 מ"ג ורק לאחורונה דרוש הטופס.
אך אני צריך עוד עזרה חוץ מהרמרון כדי להתמודד, ולכן אני צריך גם את ה aripiprazole או כדור אנטיסיכוטי מהדור השני שאין לו תופעות לוואי מניות (ורצוי גם השמנה)
הבעיה שאני מרגיש שהפסיכיטר שלי התנער ממני, ואני מרגיש אבוד ולא יודע לאן לפנות.
גם חשוב לי שטיפול יהיה בעלות סבירה ...
אשמח לכול עזרה
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להחליף רופא
שמוליק21/03/2016שלום רב.
אינני רופא.
הבסיס לטיפול פסיכיאטרי הוא אמון בין המטפל למטופל. אם אתה מרגיש שהרופא אינו קשוב לך - מבלי להיכנס לשאלה האם אתה צודק באופן ענייני או לא - זו הרגשה שמערערת את האמון ברופא המטפל, וצריך ללכת לרופא שיותר קשוב.
אי אפשר להבטיח לך שרופא אחר יסכים לתת לך את התרופה המבוקשת, אך עצם הקשיבות היא הגורם הבסיסי להצלחת הטיפול.
האם באופן ענייני התרופה יכולה להתאים למצבך או לא - זו באמת שאלה לרופאים, ואם יש להם תשובה ברורה - הם ישמחו לומר אותה.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה
חסוי21/03/2016תודה על התשובה, תשובה בהחלט ראוייה
אכן אני כבר מחפש רופא חילופי,
2 שאלות
1. האם יש לכם המלצה לפסיכיאטר שעובד עם מושלם להמליץ באיזור המרכז?
2. האם בשביל הכדור המוזכר (abilify בשמו המסחרי), אכן צריך מכתב מיוחד בשביל לתת אותו כתוסף למי שסובל מ OCD ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצריך עזרה תוסף ל - תרופות אנטיפסיכוטיות ו OCD - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור28/03/2016לישקול מייצבי מצב רוח ואו נוגדי נפסיכוזה.
לישקול cbt ואו גרייה מגנטית שלפעמים עוזר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה צריך לדעת איך להתנהג עם חברבני20/03/2016
יש לי חבר שהתגייס לצבא ולא התאים למערכת בכלל. הוא סבל סבל נורא ואיום שהביאו אותו להרבה משברים ומצבי לחץ.בסופו של דבר החליטו לשחרר אותו ואחרי שחרורו מהצבא החלו אצלו פחדים שאולי יחזירו אותו לשם . האם אלו מחשבות שווא או סתם פחד טראומטי ?(אני רק אציין שהוא נותן הסברים משכנעים למה החזרתו לצבא היא בגדרי ההיגיון ) אשמח שתענו ותייעצו לי איך לנהוג איתו .תודה על כל העזרה שלך כל הכבוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא פשוט
שמוליק27/03/2016שלום בני.
אינני רופא.
הדבר הכי טוב שאפשר לעשות זה לקחת אותו למטפל מקצועי, אבל הרבה פעמים אנשים במקרים כאלה חוששים ללכת לטיפול בגלל אי אילו סטיגמות מרושעות שיש על מטפלים או בגלל חשש שסטיגמה כזו תידבק עליו אם הוא ילך לטיפול.
במקרים כאלה, אסור לנסות להפעיל כוח או לעשות מעשים שעלולים לפגוע באמון של החבר בך.
אני מקווה שהעניינים יסתדרו על הצד הטוב ביותר, אבל צריך גם לדעת שלא תמיד מצליחים.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה צריך לדעת איך להתנהג עם חבר - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור28/03/2016המלצה הכי טובה, לעודד שיפנה לאיש מקצוע לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ונלאפקסין XR לטיפול בהתקפי חרדה -השפעה על נוראדרנליןדניאל20/03/2016
ערב טוב.התרופה ונלאפקסין XR במינון 150 מ"ג משפיעה מעבר לסרטונין גם על הנוראדרנלין. התקף חרדה- מגיע מעודף של נוראדרנלין.
אם כך התרופה איננה מתאימה במינון זה לטיפול בחרדות והתקפי חרדה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ונלאפקסין XR לטיפול בהתקפי חרדה -השפעה על נוראדרנלין - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור28/03/2016אכן עליה בנוראדרנלין מלווה בהחמרה בחרדה.
אפקסור בסביבות 200 מג מתחיל לעלות ולהשפיע על נורא.
אך אם יש סימנים מוקדמים להחמרה בחרדה במינון נמוך, יש לשקול להפחית מינון או לשנות טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיצול התרופה או מנה אחת-אודה לתשובהדניאל20/03/2016
האם קלונקס 2 מ"ג שנלקח שנים בגלל הפרעת חרדה (במקביל נלקח גם רסיטל) יש משמעות אם מפצלים את המינון לפעמיים ביום, כלומר 1 מ"ג בבוקר + 1 מ"ג לילה
כדי לכסות את כל היום? או שזה מיותר כיון שהקלונקס משפיע על חרדה למשך למעלה מ-24 שעות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיצול התרופה או מנה אחת-אודה לתשובה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור29/03/2016עדיף לפצל ל 2 ביום וכן מומלץ להיגמל ולהפסיק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך אפשר אם בכלל להתמודד בהצלחה עם חרדה בגלל בעיה לבביתארי20/03/2016
שלום רב
אני בן 58 רווק אחי ואחותי אינם בקשר איתי מבחירתם,הורי נפטרו לפני כ 20 שנה
הבריאות שלי היא לא משהו, ואני מתמודד עם בריאות לא טובה, אני סובל מתופעת אקסטרא סיסטולות שזה קרוי פעימות מוקדמות, התופעה אובחנה לפני מספר שנים ואני מאמין שהייתה קיימת עוד קודם אך לא ידעתי לקרוא לזה בשמו,
היות ואני בראדיקרדי[ דופק טבעי איטי ונמוך] קשה היה לטפל בחוסמי בטא בגלל הורדה נוספת לא רצויה בדופק
לפני שנה עברתי רפרוף פרוזדורים ומאז אני עם 2 תרופות לבעיה, טמבוקור וחצי מ1.25 קרדילוג שזו מנה ממש מיזערית של חוסם בטא,
יש לי ימים שאני לא מרגיש את התופעה הזו ויש ימים שזה מופיע, בניגוד לעבר כשזה בא לי , אני מרגיש חרדה ומתחיל לפחד שהנה יבוא עוד אחד ועוד אחד ותגיע פורענות שמי יודע למה תוביל, והמחשבות החרדתיות מאותה שניה מציקות לי שעות,
רופאת המישפחה נתנה לי לחרדה לשעת הצורך לוריוואן,
אני הולך גם לשיחות טיפוליות בבריאות הנפש,
אבל החרדה ישנה וקשה לי איתה וקשה לי בכלל במצבי האישי
אין לי ילדים, טיפלתי בהורים שנים על שנים, לא נישאתי, אחותי התנתקה מהמשפחה בנעוריה כיום היא סבתא בת 60+ ולא מעוניינת בשום קשר איתי,
אחי לא בארץ הוא מבוגר ממני ,חי את החיים שלו ולא שומר על קשר איתי ולא מיתעניין מה הולך איתי בקיצור "מישפחה על הנייר" שאין הרבה כמותה
שאלה, איך אני מיתמודד עם הפעימות האלה? עם הפחדים עם הכל?
יש בכלל פיתרון לזה? ניתן להגיע למוצא כלשהוא? או שחייב יהיה להמשיך כך ללא פיתרון, ! ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש מרכיב של בדידות
שמוליק20/03/2016שלום ארי.
אינני רופא.
מעבר לבעייה הקרדיולוגית, שהיא יותר רפואית - ולבעיית החרדה, יש כאן מרכיב של בדידות, שהפתרון לו - לא אמור להיות באמצעות טיפולים פסיכולוגיים או פסיכיאטריים.
למרכיב של הבדידות יכולים להיות מספר כיוונים של פיתרונות, כגון: קשר זוגי, קשרים עם חברים, וכיו"ב.
טיפול פסיכולוגי יכול לעזור בקידום המטרה, אבל לא להוות תחליף לביצוע הנדרש.
שיהיה בהצלחה וכל טוב.
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סמים פסיכיאטרים והשלכותיהם למוחפ.ע20/03/2016
שלום, חשוב לי להדגיש שאלו שאלות בפן הביולוגי שברצוני להפנות לפסיכיאטרים בלבד באתר זה. בנוסף אשמח אם הפעם יענו לשאלותי בתשובות ולא בחצאי תשובות או בתשובות חמקניות. 1.השאלה הראשונה שלי היא, האם קיימת אפשרות שהתרופות הפסיכיאטריות ובעיקר כדורים אנטי פסיכוטיים יכולים לפגוע בזיכרון ובלמידה ולעשות נזק לתפקוד המיני באופן בלתי הפיך או לטווח ארוך? 2. שאלתי השנייה-האם כדורים אנטי פסיכוטיים יכולים לעשות נזק לתאים במוח ואפילו לפגוע בתאים במוח? 3.מה ההבדלים בהשפעות הביולוגיות בין סם לתרופה פסיכיאטרית והאם קיימים בכלל הבדלים? 4.האם התרופות האנטי פסיכוטיות יכולות לפגוע בפריון באופן בלתי הפיך? 5.האם התרופות האנטי פסיכוטיות יכולות לפגוע בפריון בדומה לסמים ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
שמוליק20/03/2016שלום רב.
אינני רופא פסיכיאטר, אבל כיוון שזה פורום פתוח, אז אני מבקש לומר את דבריי.
אני מרגיש שהשאלה הזו באה ממקום שמתנגד לתרופות ובעיקר לתרופות אנטי-פסיכוטיות.
אני יכול לומר שמנסיון אישי שלי - לא הסתדרתי עם תרופות אנטי-פסיכוטיות, ולבסוף הפסקתי אותן.
אני מאמין שניתן לשפר את המצב ע"י טיפולים פסיכולוגיים ותוך כדי שיפור - ניתן להוריד מינונים ולבסוף להפסיק את הטיפול גמרי.
אגב, אני סטודנט לפסיכולוגיה, ויש לי שאיפה לחקור את הנושא בצורה מסודרת.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח אם רופא בלבד יגיב
פלוני21/03/2016שלום אלו שאלות חשובות מאוד בנוגע לנזק רפואי שיכול להיות שנגרם ,אני חייבת תשובה מרופא, זה לא יפה להגיב כאשר ביקשתי באופן ברור שרק פסיכיאטרים יגיבו.למה לעשות דווקא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחשבתי שזה יכול להועיל
שמוליק21/03/2016שלום.
את צודקת. כתבת במפורש שאת מעוניינת בתשובה מהרופאים, אבל חשבתי שהדברים שלי יוכלו להועיל למרות זאת, ולפחות השתדלתי להציג את הדברים בצורה מכובדת.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסמים פסיכיאטרים והשלכותיהם למוח - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור28/03/2016שאלה כללית מדי ומורכבת מדי, יש סוגים שונים.
ככל שידוע לנו, תרופות נוגדות פסיכוזה חדשות בעלות השפעה מגנת על המוח ולאחר תקופה ממושכת של טיפול ואיזון חלק מהמטופלים זוכים להנות משיפור במחשה, זיכרון ולמידה( קוגניציה)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלות ברורות מאוד
שירן28/03/2016שלום שאלותיי הן ברורות מאוד ומי שמטפל בתחום חייב לדעת לענות אליהן כי בלי לדעת לענות אליהן זה חוסר אחריות לתת תרופות, ידעתי שיתחמקו מלענות על שאלותיי כי התשובות לשאלות אלו לא רק שירחיקו אנשים מלקחת את התרופות!. אתה באמת לא יודע אם התרופות שאתה נותן לאנשים יכולות לעשות נזק למוח?!!!!!!!!! ואתה נותן אותם?, אתה באמת לא יודע אם התרופות שאתה נותן שונות מסמים בפן ביולוגי? בתור רופא? או שאתה לא רוצה לענות? והכי גרוע שאתה לא יודע מה הסיכונים של לקיחתם? בתור הרופא שנותן אותן? הרי בעלון לצרכן המשתמש בתרופה כתובות אלף תופעות לוואי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת סימבלטה - טיפול פסיכולוגירינה20/03/2016
שנה וחצי בטיפול פסיכולוגי, תוך נטילת סימבלטה 60 מ"ג.
אני מנסה להכנס להריון, ולכן החלטתי לנסות ולהפסיק לתקופה מסוימת את הכדורים.
לפני כשלושה חודשים הורדתי ל- 30 מ"ג.
בשבועיים האחרונים אני על 15 מ"ג.
מצב הרוח שלי השתנה. אני לא יודעת אם זה בגלל ההורדה או בגלל ההורמונים שאני לוקחת לטיפולים. אני לא נהנית מדברים, כמו לראות סרט או ללכת לקניון. מתקשה לעשות דברים.
השאלה היא כזאת, אם אכן המצב הנפשי השתנה בגלל הפסקת הכדורים, ולא אגדיל את המינון, האם המצב הנפשי יתדרדר בקצב מהיר? האם תהיה ירידה נוספת במצב הנפשי?
איך אדע אם אוכל להמשיך ללא כדורים (לפחות עד ההריון והלידה).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להתייעץ עם הרופא המטפל
שמוליק20/03/2016שלום רינה.
אינני רופא.
לגבי נטילת תרופות בכלל, ובפרט תרופות פסיכיאטריות - יש צדדים לכאן ולכאן.
מצד אחד התרופות עלולות לפגוע בעובר, וגם אם ישנו חשש לכך, הרי שעצם החשש הוא גורם פסיכולוגי שעלול להשפיע על המצב הנפשי של האם, והגורמים האלה אמורים להילקח בחשבון כדי להטות את כף המאזניים לכיוון של הפסקה או הקטנת מינונים.
מאידך, אם הטיפול התרופתי מקל על המצב הנפשי של האם, והפסקתו עלולה לגרום סבל לאם - אז גם סבל של האם הוא גורם שמסכן את העובר; גם מבחינה פיסיולוגית.
ולכן, כדאי לבחון את העניין מול הרופא המטפל על מנת למצוא את האיזון הנכון.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפסקת סימבלטה - טיפול פסיכולוגי - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור29/03/2016יש להתייעץ עם רופא מטפל בנדון, שיקול תועלת מול סיכון.
כמו כן, מומלץ לקבל יעוץ חינם ומקצועי, מהמרכז הטרטולוגי של משרד הבריאות לגבי בטיחות התרופה בהריון ..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ציפרלקס משפיע על כניסה להריון?טל18/03/2016
בן 43.5 ,ספירת זרע מעולה.
לוקח ציפרלקס כ 3 שנים, האם עליי להפסיק לקחת ציפרלקס במידה ואני מתכנן להביא ילד?ֿֿ האם הגוף צריך להיות נקי מציפרלקס וכמה זמן לפני?
האם יש השפעה קלינית על התינוק אם וכאשר יוולד?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מניח שלא
שמוליק20/03/2016שלום רונן.
אינני רופא, ולכן כדאי לחכות לתשובה של הרופאים, ולא לסמוך על האינטואיציות שלי.
התפקיד של הגבר (לפחות מבחינה פיסיולוגית), מסתיים בפליטת הזרע, ולא ידוע על השפעה רצינית של תרופות שפוגת בתאי הזרע. אם כבר, יש לתרופות כאלה השפעה על התיפקוד המיני, שיכול להתבטא בקשיים לפלוט, אך לא ידועה השפעה של הזרע עצמו.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגבר למה אתה עונה סתם ?!
פלוני29/03/2016שמוליק, אתה לא רופא, אתה ממליץ לחכות לתשובה של רופא מוסמך ואתה מודה שלא טוב לסמוך על האינטואיציות שלך - אז למה בכלל אתה טורח לכתוב תשובות לאנשים כאן ? כל כך קשה לך להתאפק עד כדי כך ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על ההערה
שמוליק30/03/2016שלום רב.
תודה על ההערה :-)
עובדה שלקח כמה ימים עד שהרופאים הגיבו, ולפעמים תשובה מהירה אינטואיטיבית מועילה יותר מאשר תשובה מדוייקת יותר מרופא שמתעכבת.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם ציפרלקס משפיע על כניסה להריון? - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור28/03/2016לא שכיח בעיה בפוריות, לכן מלא חובה להפסיק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכלומר גבר צריך להפסיק ליטול ציפרלקס
טל28/03/2016לפני הריון??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכלומר גבר צריך להפסיק ליטול ציפרלקס - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור29/03/2016לא, באם יש ספק או בעיות רקע, עדיף להתייעץ עם רופא המשפחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה השלכות של שילוב של ריטלין ופרוביגל ?אטלס14/03/2016
האם התרופות נוגדות אחת את השנייה ? האם חלק מיתרונות הפרוביגל נעצרים בגלל הריטלין ? האם ההיפך ?
אשמח לכל הרחבה בנושא .
אטלס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה השלכות של שילוב של ריטלין ופרוביגל ? - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור15/03/2016שילוב בעייתי
לשניהם מרכיב ממריץ
סיכוי מוגבר לתופעות לוואי..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם וולבוטרין יכול לפגוע בליבידו?יואב14/03/2016
אני נוטל בחודשיים וחצי האחרונים וולבוטרין 300mg לטיפול בדיכאון קל וחוסר חיוניות, בהמלצת פסיכיאטר כמובן. כמו כן, יש לי ADD אני נוטל ריטלין (לרוב 30LA או 20SR) מספר פעמים בשבוע לצרכי לימודים. בשבועיים האחרונים התחלתי לשים לב לירידה חדה בליבידו עד למצב של אין אונות חלקית אחרי זמן קצר במהלך סקס, משהו מאוד בלתי רגיל בשבילי (המצב תמיד היה הפוך לכיוון הנגדי). וולבוטרין או וולבוטרין בשילוב עם ריטלין עלולים להביא לפגיעה בליבידו?
תודה מראש על העזרה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם וולבוטרין יכול לפגוע בליבידו? - תגובה
ד``ר יעקב חרמון14/03/2016שלום לך יואב
אכן,כדאי תמיד להאשים תרופה חדשה..
יחד עם זאת צריך להגיד שבדרך כלל הוספת הוולבוטרין מגבירה את החשק המיני.
תרגיש טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבועיים בלי סימבלתה-שאלה לדוקטורהידד לגראס14/03/2016
ועדיין מרגישה עייפות קיצונית.
במידה והעייפות קשורה לכדורים שלקחתי ,
כאשר אני מפסיקה אותם העייפות אמורה להיפסק יחד איתם החל מהשבוע הראשון נכון?
או שיש לחכות עוד שהחומר של הכדור יצא מהדם ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה
הידד לגראס14/03/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמחכה לתשובה 9
הידד לגראס17/03/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טגרטול לבעיות התנהגות, עזרה בבקשהסובלת13/03/2016
הבת של מקבלת טגרטול, בגלל בעיות התנהגות, היא נמצאת בהוסטל, רציתי לדעת, מה ההשלכות ותופעות הלוואי של הטגרטול במשך הזמן,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טגרטול לבעיות התנהגות, עזרה בבקשה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור15/03/2016חובה מעקב תפקודי כבד
רמות התרופה בדם
מעקב גופני מסודר
מהלך הזמן , יש נטייה לתרופה להוריד לעצמו ולכדורים נוספים
את ההשפעה בגוף, לכן חשוב ניטור רופא מסודר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמדובר בתרופה עם מעט תופעות לוואי
שמוליק20/03/2016שלום רב.
אינני רופא.
אני מבקש להוסיף על דבריו של הרופא הנכבד שטגרטול היא תרופה שבמקורה מיועדת לטיפול באפליפסיה, אלא שהיא נמצאה יעילה גם כמייצבת מצב רוח.
לפחות מנסיון אישי, מדובר בתרופה עם יחסית מעט תופעות לוואי.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

