פורום פסיכיאטריה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בחילות מזה 7 חודשים ללא הקאות חש ברע
    אדית
    08/04/2016

    בעלי בן 76, מזה 7 חודשים מתלונן על בחילות,כל הסדיקות בסדר גמור ,וזה מאד מפריע לו וזה נראה שהוא מדוכא , האם לבחילות יש קשר לבעיה נפשית? מקבל לוריוון וזופרן ולא עוזר
    עשה גסטרו וקולונוסקופיה,דופלר צוארי, סיטי ראש ובטן ועוד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בחילות מזה 7 חודשים ללא הקאות חש ברע - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    18/04/2016

    בהחלט שיתכן קשר למרכיב הנפשי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלפת ציפרלקס בסימבלטה תופעות לוואי
    איילה
    08/04/2016

    שלום רב,
    לפני כחודשיים וחצי התחלתי טיפול בצירפלקס שלא עזר לי ועשה לי תופעות לוואי זוועתיות. קושי לקום בבוקר בגלל כאבי ראש, לחץ בראש ומחשבות טורדניות (שלא היו לפני הכדור), בחילות, סחרחורות, חולשה כללית ובכי יומיומי. לאחר כחודש וחצי הפסקתי טיפול ואכן כל תופעות הלוואי הנ"ל עברו ונשארתי רק עם סוג של כאב ראש עמום/לחץ בראש בחלק האחורי וכבדות. הייתי כ-3 שבועות ללא הציפלרקס ואז הפסיכיאטרית החליטה לתת לי סימבלטה. התחלתי במינון של 30 מ"ג לשבועיים ומזה כיומיים נוטלת 60 מ"ג בבוקר. בשבוע וחצי הראשון לסימבלטה האמת שפחתו כאבי הראש והלחץ בראש אבל אז התחיל לי קצת רעד בגוף ותחושה של אי שקט, בלבול ולחץ בראש. חשוב לציין שכשבוע לאחר תחילת הטיפול בסימבלטה התחילו לי נדודי שינה ואני לא ישנה שינה רציפה כבר כשבוע וחצי וחוסר תיאבון. לפני כיומיים כאשר התחלתי ליטול 60 מ"ג, חזרו לי כאבי הראש והלחץ בראש, תחושת אי שקט, מחשבות טורדניות בבוקר (בדומה לתחושה שהייתה בטיפול עם הצירפלקס). האם כל אלו תופעות לוואי ידועות של הסימבלטה ומתי הן אמורות לעבור? האם נדודי השינה יעברו? אני לוקחת כרגע גם קסקנס במקביל כמעט כל יום במינון של 1.5 כדורים של 0.25 עד שהסימבלטה יתחיל לפעול (לפי המלצת הפסיכיאטר). האם זה הגיוני שאני חווה את אותן תופעות כמו בציפרלקס והאם זה אומר שבגלל זה גם הסימבלטה לא תעזור לי? אני ממש מיואשת וחסרת אונים. חשוב לציין שהטיפול בכדורים אלו ניתן לי רק בגלל תחושות פיזיות שהיו לי כמו בחילות, סחרחורות, חולשה ולא נמצאו כל ממצאים קליניים. אודה לעזרתך :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלפת ציפרלקס בסימבלטה תופעות לוואי - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    18/04/2016

    סימבאלטה מכיל מרכיב שמעלה סרוטונין כמו ציפרלקס.
    תופעות לוואי אמורות לחלוף לאחר מס שבועות.
    מומלץ מעקב לחץ דם ואקג בקופח , תחת סימבאלטה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרבה תרופות שגורמות לשינה ברוב ביום
    מיקי
    07/04/2016

    הבן שלי השתחרר מבית חולים לאחר שהיה שם עקב הפסקה של תרופות. הוא יצא עם מינון של סרקוול 600 מ"ג, דפלט 500 מ"ג וזריקת מודיקט כל שבועיים 50 מ"ג. הוא כל הזמן ישן וחסר מוטיבציה לחיים.וגם צורך מאכלים מתוקים מתוך דחף לא נשלט. סיפרתי לפסיכיאטר על כך וביקשתי להוריד חלק מהתרופות אך הוא חושש ולא הסכים. מה את ממליצה בקשר לתרופות? לעזרתך אודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפולים פסיכולוגיים

    שמוליק
    10/04/2016

    שלום מיקי.

    אינני רופא.

    מדובר בתופעה ידועה.

    אנשים מקבלים תרופות אנטי-פסיכוטיות (סרווקול ומודיקט הן מהמשפחה הזו). התרופות האלה ידועות כתרופות עם תופעות לוואי קשות ושכיחות; עייפות וצורך באכילה מרובה הן חלק מהתופעות האלו.

    כתוצאה מסבל מתופעות הלוואי המטופלים מפסיקים את הטיפול. כתוצאה מכך, המצב מתדרדר, ושוב פעם אישפוז ושוב פעם תרופות ושוב פעם סבל מתופעות הלוואי ושוב פעם, אם יש מספיק אומץ אז זורקים את התרופות וחוזר חלילה.

    אפשר לנסות לשבור את מעגל הקסמים הזה על ידי טיפולים פסיכולוגיים, שיכולים לשפר את המצב, וכך יהיה ניתן בעתיד להוריד מינונים ואף להפסיק את הטיפול התרופתי.

    אני בהחלט מבין את החשש של הרופא לחזרה של התסמינים בעיקבות הורדה או הפסקה, אך צריך גם לקחת בחשבון את תחושת האמון של המטופל ברופא, כאשר הוא מרגיש שהרופא אינו מגלה מספיק רגישות לסבל מהתרופות. אמון הוא הבסיס לטיפול.

    אני חוויתי את מעגל הקסמים הזה על בשרי, ואני אומר את הדברים מתוך נסיון אישי.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סבילות לבנזודיאזפינים אסיול לא עובד ולוריוון כן
    גל
    07/04/2016

    האם לאחר שימוש ממושך יש מצבים שתרופה מהמשפחה מפסיקה להשפיע ותרופה אחרת כן עובדת? או שהסבילות היא לגבי כל הבנזו כשזה קורה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סבילות לבנזודיאזפינים אסיול לא עובד ולוריוון כן - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    20/04/2016

    בדר'כ יש סבילות כללית
    אך בגלל מבנה הפריטים לפעמים יש תגובות שונות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה כשאני מרגיש מאוד שמח אני מתחיל לשיר כול מיני שירים?
    לוי
    05/04/2016

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    שמוליק
    06/04/2016

    שלום לוי.

    אינני רופא.

    על פניו - לא נראה שמדובר בהתנהגות חריגה.

    השאלה שלך היא באמת שאלה טובה וחשובה, אבל בהקשר של פסיכיאטריה - רק אם אתה מרגיש סבל מכך, אז יש מקום לפנות לטיפול. אם לא, אז פשוט תזרום עם זה.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    יעל
    05/04/2016

    שלום,

    מזה חצי שנה נוטלת קלונקס חצי כדור (כלומר חצי מ 0.5 מ"ג). לפעמים הנטילה היא רצופה במשך מספר שבועות ולפעמים לא. ברצוני להפסיק עם הכדור. האם עליי להוריד את המינון לגמרי או להוריד לרבע?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להתייעץ עם הרופא המטפל

    שמוליק
    06/04/2016

    שלום יעל.

    אינני רופא.

    הפסקה של טיפול תרופתי צריכה להיות בהתייעצות עם הרופא המטפל.

    כמובן, שיש לך זכות להחליט בעצמך, אבל הרופא יודע זאת, והוא יכבד את החלטתך, גם אם היא תהיה מנוגדת לדעתו המקצועית, והוא ידריך אותך כיצד לעשות זאת בדרך הטובה ביותר.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקשר בין שימוש תרופת רטלין לטיקים
    אני
    04/04/2016

    שלום רב, אני בת 40, לוקחת רטלין 30 מ"ג LA ו10 מ"ג לפי הצורך (כשיושבת ללמוד) בגלל ADHD.
    בזמן האחרון יש לי טיקים פיזיים (באף ובצוואר בעיקר), יש לי תחושה שזה קשור לרטלין.... האומנם?
    ואיך אפשר לטפל בזה?
    תודה רבה מראש! :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרט חשוב שלא ציינתי

    אני
    04/04/2016

    אני משתמשת ברטלין כ-6 שנים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקשר בין שימוש תרופת רטלין לטיקים - תגובה

    ד``ר יעקב חרמון
    04/04/2016

    אכן יתכן..
    יש לשקול תכשיר אחר..
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מצליחה להתאזן כבר שלוש שנים
    נועה
    02/04/2016

    שלום רב,
    אני זקוקה לעזה ולייעוץ מה עליי לעשות, אני סובלת מOCDעצבנות חרדות דיכאון עמיד האוסידי מתבטא אצלי בקומפולסיות ובמחשבות טורדניות ודאגות אשר לא מרפות ממני.
    אני מטופלת אצל פסיכיאטר מדהים אולם כל תרופה שניסיתי נאלצתי להפסיק או כי לא עזרה לי או בגלל התופעות לוואי הקשות שלה. מבין כל התרופות של SSRI וSNRI היחידות שכן עזרו היו:
    ויאפקס- הייתי במצב רוח טוב והאוסידי פחת אך התרופה גרמה לי לאי שקט ולא הצלחתי לשבת אפילו על כיסא מבלי לזוז.
    פריזמה- בניגוד לויאפקס טיפלה באי שקט היה לי מצב רוח ושקט בראש אולם כל הזמן הייתי ישנה הרדימה אותי מאוד.
    חוץ משתי אלה כל שאר התרופות לא עזרו לי כלל למצבי.
    אני אובדת עצות לא יודעת מה לעשות כדי להתאזן כבר 3 שנים אם לא יותר אני מחפשת עדיין את התרופה שתתאים לי ותעזור לי. חשוב לי כן לתפק ביומיום ותרופה אשר מרדימה היא בעייתית לי. לא אכפת לי לקחת קוקטייל של תרופות העיקר להרגיש טוב.
    אשמח לעזרה להכוונה ולייעוץ בנושא בבקשה אני חסרת אונים!!!
    תודה רבה מקרב לב
    נועה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצעות

    שמוליק
    04/04/2016

    שלום נועה.

    אינני רופא, אני סטודנט לפסיכולוגיה ממש בהתחלת הדרך.

    הבסיס להצלחת טיפול הוא האמון בין המטפל למטופל, וכיוון שאת מאוד מרוצה מהרופא המטפל, אז הדבר הנכון ביותר הוא לבחון את ההצעות מולו.

    ישנה בדיקה שבה לוקחים דגימה של רוק, ולפיה בודקים התאמה גנטית של התרופות. מדובר בבדיקה יקרה, וגם צריך לשלוח את דגימת הרוק לחו"ל, אבל יכול להיות שזה מה שנכון לעשות.

    אני מניח שאת מקבלת גם טיפולים פסיכולוגיים בנוסף לטיפולים התרופתיים. הטיפולים המקובלים הם טיפולים קוגניטיביים התנהגותיים (C.B.T.), שבדרך כלל עוזרים. יכול להיות שצריך לשקול טיפולים פסיכו-דינמיים.

    על כל פנים, ראוי לבחון כל הצעה שתקבלי, אפילו הצעה מהרופאים של הפורום מול הרופא שלך שגם את בוטחת בו, וגם הוא מכיר יותר טוב את המצב שלך.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ושאלה נוספת

    נועה
    05/04/2016

    תודה רבה מכל הלב.
    שאלה נוספת כרגע אני לא מטופלת פסיכולוגית ואני כן מחפשת פסיכולוג
    טוב מתמחה בהפרעות OCD ומטפל בCBT האם אתה מכיר פסיכולוג/ית טוב מהמרכז?
    אשמח להמלצות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לנועה

    רונן
    05/04/2016

    אשמח לייעץ לך יש לי ניסיון רב וגם להפנות אותך לרופא שבוודאות יתאים לך טיפול שיאזן אותך. שאלה לי אליך...כמה זמן לקחת את הויפאקס ואיך היה לך תהליך הגמילה ממנו
    ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    נועה
    05/04/2016

    את הויאפקס לקחתי במשך חצי שנה והרגשתי טוב מבחינת המצב רוח החיסרון היחיד שלו היה שהוא גורם לאי שקט לקפיציות כזו.
    הגמילה ממנו הייתה קשה אחרי שהפסקתי אותו הייתי ללא כל טיפול והדיכאון החמיר מאוד ונוספו התקפי זעם שלא היו לי.
    אשמח להמלצה על רופא טוב ופסיכולוג אם תוכל לעזור לי אני אשמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי נועה

    רונן
    06/04/2016

    לא אוכל לכתוב לך את שם המטפל פה בפורום היות והפורום בעצמו מנוהל עלידי מטפלים בתחום. אני בפייסבוק ronen berko אני אדריך אותך ואפנה אותך למטפל. אין דבר כזה שאין טיפול או אין מה לעשות !!! יש טיפול ודרכי פעולה לכל דבר ואת לא צריכה לסבול יותר..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביטוח לאומי והיענות לתרופות OCD
    סמנטי
    02/04/2016

    שלום,

    אני סובל מדכאון וOCD ושוקל להגיש נכות כללית לביטוח לאומי. הסיבה שלא עשיתי זאת עד כה היתה מהחרדות שלי שקשורות לכל התהליך של ביטוח לאומי ומהעובדה שבחרתי לא לקחת תרופות.

    הבנתי שאחד הסעיפים שעליהם נבדקים הוא היענות לטיפול התרופתי, שזה משהו שאני לא מבין. אם אני לא לוקח תרופות זה אומר שיותר קשה לי ואני יותר זקוק לעזרה, איך הם יכולים להתנות את העזרה ללקיחת התרופות כשזה לא חוקי לחייב אדם לקחת טיפול שהוא לא רוצה?

    לפני שבועיים התחלתי לתת לתרופות נסיון אז אני חושב שסוף סוף אגיד תביעה. השאלות שלי הן כאלה:
    -איך זה יראה מבחינתם אם אני לוקח רק חצי מהמינון שהפסיכיאטר המליץ לי עליו (שהוא המינון המקסימלי של התרופה)?
    -אם אני לוקח את התרופות, מקבל קצבה לצמיתות, ואח"כ מחליט שהתרופות הן לא בשבילי ומפסיק אותן או מוריד את המינון שלהן, האם יכולים לקחת לי את הקצבה? האם הם בכלל בודקים דברים כאלה אחרי שקבעו לאדם נכות לצמיתות?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    שמוליק
    03/04/2016

    שלום רב.

    אינני רופא, אבל יש לי נסיון אישי בעניין.

    השאלה האם אתה בפועל לוקח תרופות או לא, היא בסך הכל עוד סעיף שצריך לבדוק. השאלה העיקרית היא מה מצבך מבחינה רפואית, ושום דבר מעבר לזה.

    ברור שזכותך להחליט שאינך מעוניין בטיפול תרופתי.

    יתר על כן, ישנם מטופלים שעל פי חוות הדעת של הרופא המטפל מוטב להם להתמודד מבלי טיפול תרופתי, ואע"פ כן מצבם מצדיק הכרה כנכים.

    בדרך כלל, מקבלים נכות זמנית למשך שנה, אחרי שנה הביטוח הלאומי שוקל האם להמשיך את הנכות הזמנית בעוד שנה, וכעבור שנתיים, אם הביטוח הלאומי רואה לנכון להאריך את תקופת הנכות, אז נותנים נכות קבועה.

    אני יכול לומר על עצמי, שאחרי שקיבלתי נכות קבועה, הפסקתי את הטיפול התרופתי, וברור שאי אפשר לעשות לי כלום. כרגע אני משתכר מעל לתקרה שבה עדיין זכאים לקבל קיצבת נכות, ומבחינת הביטוח הלאומי, אם יום אחד אחליט שלא בא לי לעבוד, אע"פ שאני ממש מסוגל - אהיה זכאי לקבל שוב קיצבת נכות בלי יותר מדיי קונצים.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפסק טיפול תרופתי לוקח ליתיום
    גבי
    01/04/2016

    אובחנתי כחולה במניה דיפרסיה בגיל צעיר והטיפול התרופתי היה ליטיום בלבד במשך כמה שנים. הפסקתי תטיפול והרגשתי טוב במשך שנה עד שליפני זמן קצר חזר הדיכאון והתחלתי שוב תטיפול השאלה אם אפשאר לצאת מזה על ידי טיפול פסיכולוגי או שנישאר אם הכדורים לכול החיים זה מציק לי
    אשמח לתשובה מפורטת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפשר

    שמוליק
    03/04/2016

    שלום גבי.

    אני אובחנתי באיבחון הרבה יותר קשה ובעייתי; סכיזו-אפקטיב. מדובר בשילוב של מאניה-דיפרסיה עם סכיזופרניה.

    אני הפסקתי את הטיפול התרופתי, וכנראה שההפסקה הזו היא הפסקה לנצח.

    ככלל, ניתן להתמודד עם הקשיים על ידי טיפולים פסיכולוגיים, אבל במקרים של החמרה במצב - כדאי לקחת תרופות, ולו באופן זמני.

    הרבה מטופלים סובלים מתופעות הלוואי של התרופות ובמיוחד של תרופות אנטי-פסיכוטיות.

    לדעתי האישית, לומר למטופל שהוא יצטרך טיפול תרופתי לכל החיים, ובמיוחד אם מדובר במטופל שסובל מתופעות הלוואי של התרופות - זו טעות; זה עלול לייאש אותו, וכך הוא לא ירצה להתמודד.

    אם נותנים לו תקווה שהוא יוכל בעתיד להפסיק את הטיפול התרופתי עם שיפור במצב, גם אם מדובר במיעוט סטטיסטי בלבד, זה יכול לעודד וזו ממש טעות.

    בקיצור - תתעודד. יכול להיות שעכשיו צריך לקחת, ואחרי שהמצב ישתפר תוכל להפסיק בהתייעצות עם הרופא המטפל.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נטילת ואיפקס וצ'מפקס ביחד - האם מותר?
    שיר
    31/03/2016

    שלום רב,
    אני נוטלת כבר מספר שנים ויאפקס XR75.
    מכוון שברצוני להפסיק לעשן, שוקלת להרשם לסדנת גמילה של קופ"ח.
    אני יודעת שבסדנה ניתנים כדורים של צ'מפקס.
    ברצוני לברר האם עלי לעבור תהליך גמילה מהויאפקס? אם כן, כיצד מומלץ לרדת מהכדור. אני מניחה שבהדרגה, ותוך כמה זמן ניתן להתחיל לקחת את הצ'מפקס?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בתור אחת שנגמלה מעישון

    שמרית
    03/04/2016

    אני יכולה להמליץ לך על מכון אברהמסון..מדובר בטיפול שהוא לא פולשני ולא חודרני (זו אחת הסיבות שבחרתי בו ). אחרי טיפול אחד נגמלתי וקיבלתי תמיכה של שנה.
    יש שם חבורה של אנשים מקסים שאכפת להם מכל אחד וחשוב להם שלא תחזרי לעשן.
    זה הטיפ שלי אלייך
    לגבי השאר- לא יודעת לענות על זה ונמתין לתשובה של מנהל הפורום
    שבוע טוב שיהיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות לטיפול בדיכאון עמיד
    טל
    31/03/2016

    שולב אצלי ויאפקס עם אריפליי, כבר ביום הראשון שלקחתי 5 מ"ג התופעות לוואי היו קשות מאוד: הזעה, שלשולים, הקאות, בחילות, צמרמורות, חולשה, לא יכול לאכול, כאבי בטן, ערנות יתר ולא מצליח לישון בלילה, מחשבות אובססיביות, מה עושים במצב כזה? לוקחים עדיין אריפליי בתקווה שהתופעות לוואי ייעלמו אחרי תקופה קצרה, פשוט עליתי למיון לבית חולים בגלל זה, שמעתי מהפורום שלך שאפשר לחצות את הכדור לחצי ולקחת כלומר 2.5 יחד עם לוריבן, אם זה ישפר משהו עם התופעות לוואי?
    עוד משהו: מהם ההבדלים בין אריפליי לאביליפיי, אין באזור שלי את האבליפיי, רק אריפליי, אלא אם כן זה עד כדי כך חשוב שאסע רחוק יותר על מנת להשיג את התרופה? דבר נוסף אשמח אם תוכלי להגיד כיצד אפשר לבקש סבסוד על התרופה/אישור, מהו התהליך, אם בכלל אמשיך איתה לאור התופעות לוואי?
    מהם האפשרויות לשילובי תרופות עם נוגדי דיכאון לחיזוק הנוגד דיכאון חוץ מאריפליי, אם יש דבר כזה ומשהו שעם פחות סיכוי לתופעות לוואי, ויאפקס/סימבלתה בשילוב עם איזו תרופה, תרופות כאלו שאפשר לשלב ושלא מפריע ביניהם, ואפילו שלושה תרופות יחד רק כדי להתגבר על דיכאון עמיד קשה וחזק?
    רוצה לברר מהניסיון שלך מה שילבת עם מטופלים כאלו עם דיכאון עמיד וקשה, אני פשוט אציע לרופא את זה
    ודבר אחרון: יצא לך לראות מטופלים שטופלו בEMDR בדיכאון וחרדה, יצא לך לראות שזה עוזר? יתרונות?
    מה לגבי קנאביס רפואי, תומכת בזה, יש יתרונות? אפשרי לשלב יחד עם התרופות הפיסיכאטריות?
    תודה רבה ושבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות לטיפול בדיכאון עמיד - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    18/04/2016

    אין הבדלים בין אביליפי לאריפלי.
    חשוב להתחיל מינון נמוך בילד עם נוגד חרדה כמו קלונקס למספר ימים, בגלל הסכנה לתופעות לוואי בתחילת הטיפול.
    בדיכאון עמיד פרט לאביליפי, ניתן לשלב, ליתיום, מייצב מצב רוח, נוגד פסיכוזה אחר .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אריפיליי או אביליפיי?
    טל
    31/03/2016

    שלום לא מצליח להשיג את התרופה אבילפיי, יש רק אריפליי בכל האזור שלי, האם עד כדי כך יש הבדלים או בכלל לא?(במיוחד בדיכאון עמיד)? שווה לדרוש אבילפיי או לנסות להביאה ממקום אחר או אפילו לנסוע רחוק? מה הבדלי המחירים ומה המחיר של כל אחד פחות או יותר(אם זה משנה אז לחברי קופת חולים כללית מושלם-פלטינום) דבר אחרון כיצד מקבלים אישור כדי שהתרופה תהיה יותר זולה במחיר/מסובסדת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אריפיליי או אביליפיי?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אריפיליי או אביליפיי? - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    18/04/2016

    אין הבדל, מומלץ מלהמשיך באותו פריט שמתחילים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך טיפול תרופתי ? מינון ? החלפת תרופה ?
    שמואל
    31/03/2016

    בננו 17.11 המאושפז השתמש בקנביס בצורות שונות וככול הנראה השימוש בקנביס רפואי (טיפות שמן) גרם להתקף מאניה פסיכוטי חריף והתאשפז.

    בחלוף שבועים השתפר מצבו ובחופשתו כנראה שוב שאף שתי שאיפות מאותו מכשיר אלקטרוני שהכיל שארית מטיפות השמן. ושוב הדרדר מצבו.

    בפעם הראשונה טופל ברספירדל 4 מ"ג וכעת מטופל בזיפרקסיה 20 מ"ג.
    בביה"ח הוסבר על ידכם שהתקף פסיכוטי הינו מעין מנגנון אבולוציוני שנועד להגן עלינו ממצבים נואשים.
    והוא חולף מעצמו בממוצע לאחר חודש. בננו אובחן כהתקף פסיכוטי ולא סיכזופרניה.
    כיום כתוצאה מהטיפול בזיפרקסיה בננו חש את תופעות הלוואי של התרופה הכוללות חוסר חשק עיפות השמנה חוסר שמחת חיים ומחשבות שאינו יודע מי הוא כעת וכו'.
    שאלתנו
    1.אם התקף פסיכוטי חולף באופן טבעי, מדוע ממשיכים לתת תרופה לאחר חודש וחצי ?
    2.האם הנזק מתופעות הלוואי שווה את התועלת לאחר חודש וחצי?
    3. האם תופעות הלוואי נמשכות לאורך כל תקופת הטיפול התרופתי ? במידה ולא מה משתנה ?
    4.כיצד משפיע על הגיוס ? על הפרופיל ?
    5.האם בדרך כלל להתקף פסיכוטי יש סל שיקום או נכות מביטוח לאומי ?
    6.האם יש תרופה חלופית לזיפרקסיה ?
    7.האם כדאי לנסות להפחית את מינון הזיפרקסיה בהדרגה תחת השגחה בבית החולים בנס ציונה ?


    בברכה ותודה רבה מראש
    אבא מודאג של בן יקר ואהוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    שמוליק
    31/03/2016

    שלום שמואל.

    אינני רופא, אבל כיוון שעברתי ארבעה אישפוזים במצב פסיכוטי חריף (חוץ מהאישפוז האחרון) - אני מרה לעצמי להשיב על סמך נסיוני האישי.

    1. ישנו חשש להחמרה במצב שעלול לקרות בגלל הפסקה של הטיפול התרופתי. אפשר להפחית מינונים ואפילו להפסיק לגמרי אם רואים שיפור במצב הקליני. צריך לשאוף לשיפור המצב הקליני, וזה בדיוק מה שקרה איתי ולבסוף הפסיקו לי את הטיפול התרופתי.
    2. אי אפשר לענות באופן סוחף וגורף. כל מטופל מגיב אחרת, ולכן אין תשובה חד משמעית.
    אני שמח שלפחות היו הוגנים איתכם ולא שללו את ההסבר שמדובר בתופעות לוואי. הרבה פעמים מעדיפים לשלול את האפשרות הזו ולומר בוודאות שמדובר בתסמינים שליליים של המחלה.
    3. אי אפשר לדעת מראש. זה משתנה אצל כל מטופל. תופעות הלוואי שציינת, אצלי הן נמשכו בכל התקופה שלקחתי תרופות ואף מעט אחרי כן.
    4. בדרך כלל נותנים אי כשירות. לא צריך להיבהל. אפשר להתמודד עם זה בדיוק כפי שאני התמודדתי בהצלחה רבה. אם המצב ישתפר, אולי יהיה אפשר להתגייס עם חוות דעת עדכנית על המצב.
    5. תלוי במצב על פי הערכה של הרופא המטפל.
    6. יש ה-מ-ו-ן תרופות, אבל תופעות הלוואי שציינת שכיחות גם בתרופות אנטי-פסיכוטיות אחרות.
    7. כן. כדאי. כדאי לשלב טיפולים פסיכולוגיים שיכולים לשפר את המצב ותוך כדי שיפור המצב יהיה ניתן בהדרגה להפחית מינוים ואף להפסיק לגמרי את הטיפול התרופתי.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קונצרטה גורמת להיפראקטיביות לילדים
    מירב
    31/03/2016

    שלום רב

    בני בן ה-9 החל לקחת קונצרטה 36 אך אין כך שיפור ולאחר התייעצות עם הפסיכיאטרית החליטה לעלות לו את המינון ל-45 (18+27) יש מצב שכדור זה גורם לעובר היפראקטיביות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדיף בפורום ילדים ונוער

    שמוליק
    31/03/2016

    שלום מירב.

    כיון שמדובר בילד בן 9 - עדיף לפנות לפורום פסיכיאטריה של ילדים ונוער.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קונצרטה גורמת להיפראקטיביות לילדים - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    17/04/2016

    תיאורתית בהחלט כן.
    יש לדווח לרופא מטפל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום