מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- המלצה על סוג או אפיק טיפולי למצב מאוד מורכבנעמה20/01/2016
שלום,
אני פונה מתוך מצב של יאוש ומצוקה מאוד גדולים לגבי המצב שבו אני נמצאת ולגבי אפיקי הסיוע האפשריים במצב הזה, ואני אשמח לעצה בנושא הטיפול שאולי אולי יוכל לסייע לי ולשבור כבר את המעגל הזה שבו אני נמצאת.
אני אציין שאני למודת טיפולים פסיכולוגים פרטניים והייתי בטיפול פסיכולוגי במהלך למעלה מ-10 השנים האחרונות וגם בעבר בתור נערה הייתי פה ושם בטיפול פסיכולוגי. אני בת 36 ומעולם לא הייתי בקשר רומנטי-זוגי, וגם לא קרובה לזה (ולשם החידוד - גם לא בשום אספקט פיזי, על כל המשתמע מכך). דבר שכמובן מבחינתי הוא בלתי נסבל, בייחוד שיש לי הרבה מאוד מה להציע. על קצה המזלג ומבלי לתת באמת את המקום הנדרש ואת הבסיס הרחב לדברים, אני אציין כי ברגע שיש מישהו שמוצא חן בעיני אני חווה חרדה מאוד גדולה, קיפאון, חוסר תפקוד וכו' בצורות כאלה שלא מאפשרות לי להתנהל או לפתח את סוג האינטראקציה הנדרשת שמובילה בסוף לקשר. ושוב חשוב לחדד - על מנת לפתח רגשות ומשיכה גם אם קלים ביותר, אני צריכה להכיר ולהתוודע לבחורים האלה בצורה בלתי תלויה (עבודה, לימודים וכו'), ולא במסגרת המוגדרת מראש כמסגרת למציאת קשר, כלומר דייטים, אינטרנט, שידוכים וכו', אלה כל כך לא פועלים עלי, וזה לא מתוך איזו "החלטה מנהלתית". זה פשוט המצב. בטח לא לפני שעברתי איזשהו תהליך, שכאמור עדיין לא הצלחתי לעבור אותו.
אגב, גם קשרים חברתיים אחרים (עם בנות מיני) זה דבר שממש לא בא לי בקלות ודבר שיש לי ממנו מאוד מעט אם בכלל, אולם זה כן דבר שלאורך השנים הצלחתי לפתח, גם אם לא החזיק מעמד לטווח ארוך.
ברור לי שלמצב הזה יש כל מיני שורשים אשר קשורים למקום בו גדלתי ולמשפחתי וההתנהלות בה, גם על רקע התנהלות מינית מסוימת שהשפיעה עלי.
בכל אופן, כאמור, עברתי כבר טיפולים פסיכולוגים ממושכים עם מספר מטפלים שעד כה לא סייעו לי לפרוץ את המעגל הזה ואני באה ממקום של תסכול ויאוש כאלו שאף מילה שאני אכתוב לא תעשה איתם צדק..
אשמח לבחון האם יש לכם איזושהי המלצה, כיוון, רעיון וכו' לאיזשהו סוג או אפיק טיפולי שאולי יוכל לעזור במצב שלי ולסייע לי לצאת מהסיוט הזה..?
יש לציין כי אין ביכולתי לממן טיפול יקר.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולי יועץ זוגיות
שמוליק20/01/2016שלום נעמה.
יכול להיות שהפסיכולוגיים שהיית אצלם יכולים אולי לתת תמיכה, עידוד, וכיו"ב, אבל בתכלס, לתת עצות מעשיות איך להצליח לבנות קשר - זה לא בדיוק התחום שלהם.
כמובן שבדרך כלל יש להם איזה מושג בכך, אבל הם יותר בקטע של לטפל, לא בקטע של לתת עצות מעשיות בתחום הספציפי הזה.
יכול להיות שיועץ זוגיות שזה עיקר עניינו יוכל לעזור לך.
בכל אופן, שיהיה בהצלחה.
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמוטיבמיקה20/01/2016
שלום רב,
אני נוטלת כל בוקר אפקסור XR 300 מ"ג. האם אפשר להוסיף לכך גם רמוטיב, בכדי
לשפר את המצב ? שתי התרופות יכולות לעבוד ביחד באופן עקרוני ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רמוטיב - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור01/02/2016אסור
זה מסוכן מאוד השילוב ואף עלול להיות קטלני
( תסמונת סרוטונין)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נהיגה תחת השפעת כדורי הרגעהפני20/01/2016
שלום
התחלתי טיפול בכדורי הרגעה אלפרליד לפני חודשיים וחצי, כיום אני לוקח בין 3-4 כדורים (0.5) ביום (התקפי חרדה קשים).
רציתי לדעת אם אני יכול לנהוג לאחר לקיחת הכדור ולאחר שאני נרגע מהחרדה.
אני לא מרגיש מטוטש/ מסטול, אבל רציתי להיות בטוח מתי מותר לי לנהוג מרגע לקיחת התרופה.
אשמח לתשובה תודה רבה ושבוע טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לתגובה
פני23/01/2016בבקשה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצריך לשאול את הרופא המטפל
שמוליק23/01/2016שלום אבירם.
אינני רופא.
צריך להתייעץ עם הרופא המטפל, על מנת לשלול אפשרות שבאמצע הנהיגה העירנות עלולה להיפגע באופן פתאומי בגלל המצב הרופאי או דברים כיו"ב.
כיוון שהרופאים בפורום אינם יודעים את מצבך - סביר להניח שהם לא יוכלו לענות.
צריך לקחת בחשבון שגם אם הרופא מאפשר (לא צריך אישור בכתב אלא די בעל פה), עדיין מוטלת עליך אחריות כנהג, ובכל מקרה שבו אתה מרגיש פגיעה בעירנות - בין אם היא נובעת מהמצב הרפואי ובין אם הסיבה לכך היא אחרת - אסור נהוג על פי החוק.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלפרליד
א24/01/2016הי,
אני עם הכדור הזה כבר מספר חודשים.
הוא לא מרדים אך בהחלט מרגיע. אני עובדת איתו ונוהגת אבל כמובן כל אחד מגיב בצורה שונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפנאן ולחץ דםדני כהן20/01/2016
צהריים טובים
ברצוני לשאול האם פרפנאן
במינון של 4 מ"ג
יכול
פתאום להוריד את לחץ הדם
ולגרום להתעלפות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפנאן ולחץ דם - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור01/02/2016תיאורתית כן. ( נדיר במינון כזה)
חובה ניטור לחץ דם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזו תרופה יותר בטוחה מודאל או פרפנאןדני כהן20/01/2016
אני נוטל תרופה בשם מודאל 50 מ"ג ומרגיש ממש חוסר שקט שמלוות בתנועות לא רצויות
המליצו לי להחליף לפרפנאן 4 מ"ג
האם הפרפנאן היא תרופה יותר בטוחה מהמודאל ?
מה יותר עוזר לשקט נפשי מבין שתיי התרופות האלו ?
והאם הפרפנאן נותן רגיעה מיידית עם לקיחת התרופה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איזו תרופה יותר בטוחה מודאל או פרפנאן - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור01/02/2016זה תלוי במינון ומאוד אישי..
בדר'כ
מודאל במינונים נמוכים עדיף ויותר בטוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמא עם הפרעת אישיות סוג באני19/01/2016
אני ואחי כבני 40. אמא שלנו בת 69 אובחנה כבעלת הפרעת אישיות
מסוג ב׳ לפני המון שנים. כבר עשר שנים היא מסרבת לקבל טיפול והפסיקה לחלוטין עם התרופות.
כאשר לקחה תרופות היתה היא עצמה, אישה שכיף ונעים להיות ולדבר איתה.
המצב כיום, לאחר עשור של אי לקיחת תרופות או בלתי נסבל. היא חיה לבד בדירה מוזנחת,
העלתה המון במשקל ( להערכתי שוקלת כעת
מעל 100 קילו בגובה של 1.60) וניתקה מגע עם כל בני המשפחה וחברים ,כולל נכדים שנולדו לה בשנתיים האחרונות. היא כן עונה לטלפונים אם מתקשרים אליה אבל היא מעולם מעולם לא מתקשרת אלינו בני המשפחה מיוזמתה.
ניסינו הכול במהלך השנים כדי לשכנע אותה לקבל
טיפול אך כל פעם שהנושא אפילו מוזכר היא פורצת
בצרחות אימים היסטריות והנוראיות ומתחילה להשתולל ולצרוח: ״תעזבו אותי בשקט, מה אתם רוצים ממני״. ההשתוללות שלה פשוט בלתי ניתנת אפילו לתיאור כאן מעל גבי הפורום.. זה משהו מזעזע ..
רק רציתי לשפוך כאן את הלב אבל אם למישהו יש עצה אשמח לשמוע.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דעה אישית
שמוליק20/01/2016שלום אני.
אינני רופא.
קודם כל, אפשר תמיד לפנות לפורום כדי לקבל תמיכה ועידוד :-).
עם כל ההבנה שאני מוכן להפגין כלפי נפגעי נפש כמי שעבר כמה אישפוזים במצבים דוגמת מה שקורה עם אימא שלך, וכחסיד של הגישה של קארל רוג'רס, לפיה אדם טוב ביסודו - לא תמיד ניתן לטפל בהצלחה בכולם.
אני מאמין שעשיתם את מיטב המאמצים כדי לעזור לאימכם, אך ללא הצלחה.
אם זה המצב, אז יכול להיות שאתם זקוקים לתמיכה נפשית בהתמודדות הקשה הזו, וצריך להשקיע את עיקר המאמצים בדאגה לעצמכם, וזה לגיטימי לחלוטין.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה שמוליק על ההבנה וההתייחסות
אני20/01/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשמוליק
תמר30/01/2016אז מה אתה בא להגיד להם?! לעזוב את אמא שלהם.כבר היו אנשים בעבר שהמצב הנפשי שלהם היה בכי רע והם הצליחו להשתקם(ג'ון נאש, פטרישה דגן). לדידי הם לא צרכים לעזוב את אמא שלהם זה לא מוסרי, והם לא צרכים להתיאש יחד עם זאת אני מסכימה איתך שהם צרכים לקבל תמיכה מגורם חיצוני כי העול לדהגתה הוא רב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאריאלה18/01/2016
שלום,
אני מאובחן כסכיזופרן ונוטל כבר חודשים פאקסט 20 מ"ג ביום.
אני סובל מאובססיות למרות זאת וחשבתי שאולי כדאי לי לקחת 1.5 עד 2 כדורים.
האובססיות הן בעבודה (בודק את עצמי יותר מדי) וגם בבית (לא בטוח בעצמי אם מבין למשל מה שקורא בעיתון).
אשמח לשמוע האם זה כדאִי לדעתכם.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לבחון את העניין עם הרופא המטפל
שמוליק20/01/2016שלום אורי.
אינני רופא.
יעילות הטיפול התרופתי איננה אחידה בין המטופלים. ישנם מטופלים שהטיפול התרופתי טוב להם וישנם מטופלים שהטיפול התרופתי מזיק יותר מאשר מועיל.
אצלי למשל, הטיפול התרופתי הזיק יותר מאשר הועיל, ומסיבה זו עיקר ההתמקדות הייתה בטיפולים הפסיכולוגיים, ולבסוף הטיפול התרופתי הופסק, וזה מה שהיה נכון וטוב עבורי.
מסיבה זו, הייתי ממליץ לבחון את העניין מול הרופא המטפל.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקלטת התוכנית דר יונתן דוידאורד``ר יונתן דוידאור18/01/2016
הקלטת התוכנית מאתמול:
גראס רפואי - התוויה בישראל
גראס ונזק בהפרעות PTSD
גראס סינטטי - נזק וסיבוך של דימומים.
תוספי מזון - נזקים, סכנות.
חומצה פולית משופרת - דיכאון עמיד.
היפנוזה ומחלות גופניות , אוטואימוניות.
היפנוזה - הכוח אצל המטופל.
היפנוזה - ככלי יעיל לשיפור מצבים נפשיים.
נשתמע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - תרופות לילהרחלי17/01/2016
בעלי שותה כרגע מירו ומינון נמוך של קלונקס. זה גורם לו להרגיש ניתוק ומחמיר את החרדות. יחד עם זאת הוא לא ישן טוב בלילה. האם כדאי שיוריד את הקלונקס? אשמח לעזרה. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרופות לילה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור18/01/2016להוריד קלונקס - כאשר אפשר תמיד מומלץ.
יש להתיעץ עם רופא מטפל בנדון.
תגובה הפוכה ( פארדוקסלית) לקלונקס ( בנזודיאזפינים)
אי שקט במקום הרגעה, לעתים מצביע על בעיה אורגנית , מוחית.
במצבים מסוימים יש לשקול CT מוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת כדורי ויפקס ורשיון על קטנועבמבינו17/01/2016
שלום, אני נוטל כדורי ויפקס, מילאתי טופס ירוק אצל רופא המשפחה והוא סימן שבעקבות הכדורים הוא חושבן שאני צריך להבחן אצל הרופא של משרד הרישוי. למישהו ידוע עם יש בעיה עם נטילת כדורי וויפקס ורשיונות על קטנוע או כל סוג אחר של רשיון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - קלונקס או נוקטורנו לשינה?ר17/01/2016
יש 2 כדורים שעוזרים לי לישון: נוקטורנו במינון נמוך ולחילופין חצי קלונקס.
השאלה מה עדיף לי לקחת (מדגיש- מס' פעמים בשבוע ולא כל יום) בהנחה וההשפעה שלהם היא אותה השפעה מבחינת השינה - בהיבט של נושא ההתמכרות, החומרים שמכניסים לגוף וכדומה.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קלונקס או נוקטורנו לשינה? - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור18/01/2016נוקטורנו עדיף, לא טיפול ממושך.
קלונקס לא כדור שינה ולא מומלץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בקנביס לאינסומניהאלי17/01/2016
אני סובל מאינסומניה הרבה מאוד שנים. עברתי את כל סוגי הכדורים, כולל כדורים "כבדים" לטיפול בהפרעות אחרות. הבעיה המרכזית היא פיתוח סיבולת והתרגלות לכדורים, מה שמחייב הגדלת מינונים עד כדי שחייבים לעבור לכדורים אחרים. אולם מאחר והגעתי למצב של תלות (התמכרות) למינונים גדולים מדי, מצאתי את עצמי בסיכון תפקוד כליות וכבד. ניסיתי קנביס (באידוי) והפלא ופלא, תוך 1-2 שבועות הורדתי מינוני כדורים עד כדי אפס
כיום אני ישן היטב רק מקנביס וללא שום צורך בכדורי שינה. גם לקנביס אני פיתחתי סיבולת, וכפתרון לכך אני משנה הרכבי תערובת צמחים. ברצוני להמליץ לחברי הפורום מתוך ניסיוני. ביצעתי על עצמי ניסוים עם קנביס לשינה ולאחר התנסות בכל הקונפיגורציות האפשריות, מצאתי שהכי יעיל לקחת קנביס באידוי ולא בעישון כ-2/3 (שני שליש) זמן מתוך פרק זמן ההשפעה הפעילה ואז ללכת לישון. אם הייתי הולך לישון מיד עם הלקיחה, הקנביס היה משאיר אותי ער והשינה היתה שטחית וללא חלומות, אולם כאשר הלכתי לישון מעט לאחר התפוגגות ההשפעה (אם ההתפוגגות תהיה לאחר שלוש שעות, הלכתי לישון כשעתיים לאחר תחילת הלקיחה), אז השינה היתה עמוקה ועם חלומות מלאים, כמו שינה רגילה שללא חומר תומך. אציין שכאשר ניסיתי לישון ללא לקיחת קנביס, השינה היתה ללא הירדמות נורמלית וקצרה מדי. התברר לי שרק לאחר השפעת קנביס ורק לאחר התפוגגות הקנביס (סביב שעתיים-שלוש ממועד הלקיחה) ההירדמות היתה סבירה והשינה היתה תמיד סביב 6-7 שעות עם חלומות ונעימה מאוד. אני חייב לציין שבכל המקרים, גם בלילות של שינה מאוד שטחית, לאחר לקיחת קנביס, התעוררתי צלול וצח ליום עבודה תקין ונעים מאוד. בתקופות בהם לא היה לי קנביס, לאחר שינה עם כדורים, יום העבודה היה מאוד מעיף, עם תחושות מאו לא נעימות. לעומת זאת, לאחר שינה שהתבססה על קנביס בערב שלפני, הייתי נשאר צלול וערני לאורף כל יום העבודה. אני ממליץ לחקור את השיטה היעילה ביותר לצרכנות קנביס לשינה לאחר כל הקונפיגורציות, לכל אדם. קנביס הציל אותי מעשרות כדורי שינה (שכידוע עלולים לגרום למוות במינוני יתר). הקנביס מציל אותי !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שימוש בקנביס לאינסומניה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור18/01/2016ממליץ שתאזין לשידור הרדיו האחרון מאתמול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשימוש בקנביס לאינסומניה - תגובה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור20/01/2016מצגת ווידיאו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבנוסף לגבי קנביס מלאכותי
א.א.22/01/2016ידוע היטב והוכח שוב ושוב שאין לתת מולקולה בודדת מהקנביס, אלא יש להתייחס לטיפול בעזרת קנביס כטיפול הרבליסטי או מה שנלמד בבתי הספר לרפואה כ-פיטותרפיה, טיפול בעזרת צמחים. אי אפשר לחזות מראש ברמת דיוק של 100% את תגובת הגוף לחומר צמחי שמכיל מאות אלפי מולקולות שונות, אולם כן ניתן לעקוב ולראות השפעה של הצמח לאורך זמן. גם יצור מולקולה אחת שאמורה להיות מדויקת אינה ב-100% נקייה, תמיד יש וריאציות כימיות ביצור מולקולה מלאכותית וזאת הסיבה מדוע יש לעיתים השפעות שונות של אותו כדור מאצוות יצור שונות ומיצרנים שונים שגורמות למטופלים להרגיש מעט שונה כל פעם. כך גם יש וריאציות בין פרחי ומוצרי הקנביס, הם פועלים כטווח של השפעה רחבה ולא השפעה נקודתית יחידנית. לכן, לצורך טיפול בעזרת קנביס יש ללמוד רפואה בעזרת צמחים והרבליזם, מדובר על טיפול רחב על קשת רחבה של השפעות, יש להבין שתכונות הצמח הן טווחים ולא נקודות חד-חד ערכיות. למשל THC זה לא בדיוק 25%, זה נע בין 22 ל-28%, והשפעת הפרח תהיה "סביב" התכונות המוכרות ולא בדיוק כמו מולקולה אחת ויחידה. ובכלל, גוף האדם זאת מערכת רב מימדית, מולקולה אחת לא תמיד תייצר אותה תגובה רצויה באופן עקבי ויציב, ולכן תפקידו של הרופא לעקוב אחרי המטופל, לשנות ולהחליף פתרונות באופן דינמי. אין שום סיבה לשלול מראש את הקנביס כקו ראשון רק בגלל שיש 10 מקרים של פסיכוזה לעומת מיליון מקרים שזה מציל אורך חיים תקין, כמו שלא שוללים כדור מסוים שיש לו תופעות לוואי בקרב 1% מהאכולוסיה. צמחים וקנביס חייבים להיות כטיפול בקו ראשון, ואם לא מועילים מספיק, מוסיפים או מחליפים לכדורים בעלי השפעה חזקה יותר ובמחיר של תופעות לוואי נוספות. עצם ההתנגדות האוטומטית לקנביס כמוה כמו ההתנגדות האוטומטית לאקמול בגלל שיש מקרי מוות מכדור זה בעולם. לגבי THC מלאכותי, ברור היטב שזה מזיק ויש להעדיף את אפקט "הפמליה" שבו המטופל מקבל את כל מרכיבי הפרח, כולל 400 מולקולות ידועות. ובעתיד, עם התקדמות המכשור המדעי, נדע שיש מאות אלפי מולקולות בפרח הקנביס, רובם חייבים להיות יחד והרמוניה תקינה. קנביס זה לא מולקולה אחת כמו מורפיום, קניבס זה הרבליזם ופיטותרפיה מובהק. יש ללמוד שיטות אלו באופן תקין וללא דעות קדומות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקנביס לטיפול באינסומניה
א.א.22/01/2016שמעתי את התכנית. יש התעלמות מוחלטת בדיון ממאות אלפי העדויות מכל העולם, אשר בעידן חופש המידע והרשתות החברתיות אשר מאפשרות תפוצת מידע רב, עדויות נשנות וחוזרות שקנביס מועיל הרבה יותר מאשר תרופות מרשם רבות. הסיכון שיש מתרופות מרשם לאורך תקופות ארוכות (חודשים ושנים) הרבה יותר גדול מהסיכון שיש מקנביס. לא יתכן שרופא מומחה מתעלם מאלפי עדויות ולא מתייחס לקנביס באופן יחסי לפתרונות אחרות שאינן עוזרות. אין שום חומר בטבע שהוא נטול תופעות שליליות. החכמה של רופא טוב זה להשכיל באיזון בין סיכונים לתועלות. הסיכונים של קנביס ידועות היטב ונשמעות היטב ברשתות המידע החברתיות. לעומתם, יש הרבה מאוד עדויות שקנביס מאוד עוזר, למרות הבעתיות שלו. רופא טוב חייב לקיים משוב חוזר ולראות כיצד קנביס עוזר או פחות עוזר, לעומת כדורי מרשם. לא יתכן שקנביס מיושם כקו אחרון ולא כקו ראשון. קנביס חייב להיות קו ראשון, ואם לא עוזר או שיש תופעות לוואי לא נעימות, לעבור לתרופות מרשם בעלות השפעה חזקה יותר ועם תופעות לוואי רעות יותר. אין שום כדור שאפשר לקחת במשך חודשים, קנביס לעומת זאת, ידוע היטב במשך דורות על גבי דורות, שהוא מועיל ומקל מאוד בשימוש לאורך תקופות ארוכות. כאשר נוצלת סיבולת מחליפים לזן אחר. לא יתכן להתנגד לקנביס באופן מוחלט למרות אלפי העדויות. לגבי נהיגה, הוכח שוב ושוב שקנביס אינו מנטרל את כושר השיפוט ומהירות התגובה. להיפך הדבר, כדורים רבים יוצרים ישנוניות רבה ומסכנים עוד יותר את כושר הנהיגה מאשר קנביס. לגבי PTSD אין כדורים שמאפשרים טיפול יעיל בבעיה, קנביס מקל מאוד והרבה יותר מאשר הכדורים. מאות אלפי משוחררי הצבאות ממלחמות הם העדויות המרכזיים לתועלת הקנביס. ואם יש בעיית אלימות, יש לתת להם כדורי הרגעה בנוסף ולא במקום הקנביס ! ורצוי כדורי הרגעה פשוטים שנחשבים כקו ראשון ללא השפעה חזקה מדי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היזהרו מהפסיכיאטריהמומנטו16/01/2016
לכול המטופלים היזהרו מהפסיכיאטרים הם משתילים שבבי מחשב בגוף האדם ועושים ניסויים אכזרים בבני אדם באופן לא חוקי בלי שתדעו אפילו כול מי שעבר הרדמה במכות חשמל הוא בסיכון תצילו את החיים שלכם ושל יקירכם תברחו מהם הם שקרנים נוכלים ורמאים הם רוצחים לא רופאים אם אתם לא מאמינים תכתבו בגוגל ניסויים לא חוקיים בבני אדם על ידי השתלת שבבים ותראו בעצמכם אי אפשר לצאת מזה הם משקרים ואומרים שאתה חולה ולא שפוי קושרים סתם אנשים ואפילו הורגים אותם הם רוצחים לא רופאים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איבוד אמון
שמוליק16/01/2016שלום מומנטו.
הדברים הקשים שכתבת מעידים על איבוד אמון במערכת.
אני הרבה מאוד זמן פעיל בפורום ואומר שצריכים לאפשר למי שמעוניין בכך להתמקד יותר בטיפולים הפסיכולוגיים מאשר בטיפולים התרופתיים.
אני עברתי ארבעה אישפוזים וגם לי "דחפו" תרופות שהרסו אותי לגמרי.
אם תרצה לפרט ולשתף - בכיף.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה לא איבוד אמון זה פסיכוזה
מייק17/01/2016או ץאתה ממש מבולבל על גבול הפסיכוזה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכן נשמע פסיכוטי
אלי18/01/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריזמה ואלכוהולאלון16/01/2016
שלום רב
אני לוקח 4 כדורים של פריזמה ביום (80 מ"ג) בגלל חרדה וOCD, לוקח את זה כבר שבע שנים עם הפסקה לפעמים.
אני יודע שלפי ההמלצה אסור לשלב עם אלכוהול(אולי בירה פעם בשבוע)
הבעיה שיוצא לי לשתות בפעמים מסוימים 4-5 כוסות של וודקה רדבול , ואני מרגיש שזה קצת פוגע בי אבל מצד שני קשה לי להפסיק לשתות וגם יש לחץ חברתי של החברים וגם בלי אלכוהול קשה לי להנות.
אני יודע שזה לא טוב אבל כל פעם נופל מחדש ושותה למרות שאני מבטיח לעצמי לא לשתות אלכוהול , השאלה שלי אם תוכלו להמליץ לי על גורם מקצועי שיכול לעזור לי בנושא להגמל משתייה באירועים חברתים כמו חתונה וכדומה, כי לא משנה מה קורה תמיד אני נופל בזה
תודה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דעה אישית
שמוליק16/01/2016שלום אלון.
אינני רופא.
לדעתי, מה שנכון לעשות זה לבחון את העניין עם המטפל שלך.
מצד אחד זה ברור לך וטוב שאתה מודע לכך שבעיקרון אין לצרוך אלכוהול בזמן נטילת התרופות, אבל עם זאת, להינזרות מוחלטת מאלכוהול יכולות להיות השפעות פסיכולוגיות כפי שכתבת (להרגיש לא כמו כולם וכיו"ב).
ראשית, צריך למצוא את נקודת האיזון הנכונה, שבין היתר צריכה לקחת בחשבון את היכולת שלך לעמוד ביעדי ההפחתה.
שיהיה בהצלחה רבה.
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בגראס ב PTSD מחקרד``ר יונתן דוידאור16/01/2016
הקלטת תוכנית הרדיו מחר , 17.1.2016
רשת א , בשעה 10 בבוקר, רופא תורן.
גראס רפואי ונזק ב PTSD
תוספי מזון, פולת משופר מזרז בדיכאון עמיד
היפנוזה רפואית ומחלות גופניות
לשמיעה באתר שלי, לבדוק רדיו, לבדוק לפי תאריכים...
נשתמע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמעתי את השידור בעניין רב
אלי17/01/2016מדהים לשמוע שלמרות שישנה התוויה לגראס רפואי לסובלים מפוסט טראומה לפי המחקר המעמיק עליו דיברת הוא מחמיר את הבעיה הנקראת פוסט טראומה.
לא הבנתי למה קראת בשידור לפוסט טראומה מחלה.. מדובר במחלת נפש מלווה באובדן בוחן?
לצערי הרב רוב השידור לא עסק בגראס לפוסט טראומה וגראס רפואי בכלל אלא חלק יחסית קטן של השידור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשימוש בגראס ב PTSD מחקר - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור20/01/2016מצגת ווידיאו מושקעת של שידור הרדיו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

