מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה על התרופות אנטי פסיכוטיותשירן05/02/2016
האם ריספרדל הוא כדור שמטפל בכמעט כל ההפרעות והאם ריספרדל נועד לטפל בחרדה וגם במצב פסיכוטי פרנואידי וגם בחשיבה פרסברטיבית ובהתנהגות תוקפנית ואלימה ובחוסר יציבות אפקטיבית והאם ניתן להוסיף לכל ההפרעות הללו טיפול ברטלין la ? בנוסף אשמח להסבר מה ההפרעות האלו אומרות וכיצד הן מתבטאות מבחינה התנהגותית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על התרופות אנטי פסיכוטיות - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור13/02/2016רסיםרדל תרופה נוגדת פסיכוזה, אשר ניעילה בהפרעות רבות ולא נפסיכוטיות. בנפרעה פסיכוטית, מישבות שווא והלוצינציות, אסור להשתמש בריטלין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפלוני
שירן13/02/2016לא הבנתי,האם זה אומר שלהפרעות שציינתי השימוש בריספרדל הוא רצוי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא הבנתי גם
אלי16/02/2016היתי פסיכוטי דבר ראשון דחפו לי ריספרדל היו מחשבות שווא הזיות.
אולי לא ידעו את זה ולכן נתנו לי ריספרדל....
הייתי בטוח דבר ראשון נותנים ריספרדל לפסיכוזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזה טיפול עדיף לדיכאון מכאן?טל05/02/2016
היי ד"ר , מתוך התרופות האלו לגבר ולא לאישה(חשוב לי להדגיש כי יש סיכוי שחלק מהתרופות גורמות לתופעות לוואי ספציפיות יותר קשות בגבר): איקסל, סימבלטה, ציפרלקס מניסיונך העשיר, איזה טיפול לדעתך בעל יתרון יותר לטיפול בדיכאון וחרדה כללית וחברתית, ויותר חדיש ומודרני ואם צריך שילוב תרופות גם בא בחשבון, עדיפות לטיפול שיש לו פחות סיכוי להשמין ושאפשר לנהוג ושבדרך כלל התופעות לוואי שלו נמוכות למרות שזה תלוי במטופל.. מוכן לספוג הרבה תופעות לוואי אבל שהנהיגה תשאר אצלי ובלי להשמין..
משום מה הפסיכיאטר החליט בסוף לתת לי ציפרלקס למרות שהודעתי שאני מעוניין לא להשמין וכמה שפחות תופעות לוואי, פשוט הזוי שפסיכיאטר שכזה עובד בשירותי הבריאות שלנו, הוא חסר מקצועיות וידע, ועוד שואל אותי אם לרשום שיש לך כידאון, אני שואל אותו או הוא שואל אותי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איזה טיפול עדיף לדיכאון מכאן? - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור13/02/2016זה מאוד אינדבידואלי ולא חד משמעי.
לבירור התאמה מיותרת, ניתן לעדות בדיקה גנטית.
פרטים באתר שלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפוכונדריהיעל03/02/2016
שלום,
מהי התרופה לחרדה הזו עם הכי פחות תופעות לוואי? סובלת מזה 7 חודשים מחרדת בריאות. ניסיתי ציפרלקס ורסיטל אבל לא עמדתי בתופעות לוואי. האם יש כדור שיש לו פחות תופעות לוואי?
מה לגביי רמוטיב?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפוכונדריה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור13/02/2016לוסטראל ssri
מומלץ לשלב cbt
פרטים באתר שלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרנדה לטיפול בדיכאון קלמאי02/02/2016
שלום
האם יכול להיות במעבר בין סרנדה ללוסטרל דיכאון קל עד שהלוסטרל ישפיע או שהכדור זהה לחלוטין ויש המשכיות טיפולית כאילו לא הוחלף הכדור?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בירור
dudugil@wall04/02/2016האם אפשר לענות לי על השאלה, מה ההבדל בי אישיות גבולית לבין אישיות דו-קוטבית
דיפרסיה מאניה. להסביר בפרוט, ומה יותר חמור אישיות גבולית או אישיות דו קוטבית
דיפרסיה מאניה האם ניתן להסביר ביתר פירוט. תודה.
שאלה נוספת אליך ד'ר. בתקופת הנישואין בעלי חווה התקף חרדה. ובני הבכור אובחן על ידי רופא פסיכיאטר שיש לו אישיות דו- קוטבית דיפרסיה מאניה. האם יש קשר בין התקף חרדה אותו חווה בעלי לבין איבחון שנעשה על ידי רופא פסיכיאטר, לבני הבכור שאובחן באישיות דו קוטבית דיפרסיה מאניה. כאשר במכתב שחרור כתב הרופא הפסיכיאטר יש לציין שהאבא חווה התקף חרדה. השאלה שלי, האם יש קשר בין התקף חרדה לבעלי, לבני שאובחן באישיות גבולית דיפרסיה מאניה, האם אתה יכול להשיב לי בפירוט האם יש קשר בין התקף חרדה לדיפרסיה מאניה...... הרבה תודה על תשובתך.
אני מודאגת מורוצה לדעת האם יש קשר בין שתי האבחנות הללו. ושוב, תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרנדה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור13/02/2016החומר הפעיל זהה אך לא המעטפת.
כל שינוי גנרי מלווה בסכנה להחמרה ותופעות לוואי. יש לדווח לרופא המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זה סכיזופרניה F20.0אלמונית02/02/2016
מה זה קוד מחלה סכיזופרניה F20.0 ?
האם זה מעיד בהכרח על קיום הלוצנציות מחשבות שווא מחשבות חודרניות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה זה סכיזופרניה F20.0 - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור13/02/2016סכיזופרניה מסוג רדיפה, מרכיב פארנוידלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופותאלה02/02/2016
השילוב בין לטיום ובין סימבלטה מקובל? ואם לא אז למה ? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרופות - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור13/02/2016במצב של סיכאון עמיד או במצב מעורב, מאניה ודיכאון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יעוץ בקופת חוליםגולי01/02/2016
מזה תקופה ארוכה שאני נעזר בפגישות ייעוץ אקראיות אצל פסיכיאטרים פרטיים רק בשביל לחדש מרשם של פריזמה (נוטל 2 כדורים כל יום). באופן כללי הבעיה שלי היא ביטחון עצמי נמוך שבא לידי ביטוי בקושי להיות חופשי מול אנשים ואני מרגיש עצור ולחוץ שאני מדבר עם אנשים... כמו שכתבתי זה תוצר של מחשבות שליליות שהיו לי בעבר ו"נכנסו חזק" בתקופת הצבא. היום אני עובר טיפול CBT ו MINDFULNESS שלדעתי עוזר, והכדורים מקלים עלי בחשיפה לסיטואציות חברתיות שונות. במיוחד שאני צריך לדבר בפני כמה חברים לפעמים אני מרגיש לחץ בגלל מחשבות שרצות לי בראש באותו רגע. כרגע אין באפשרותי מבחינה כספית להמשיך לעשות את המפגשים הפרטיים הללו מה גם שזה מאוד מפריע שאני צריך לבוא כל חודשיים אל פסיכיאטר חדש כדי לחדש מרשמי פריזמה. אז חשבתי שאני אהיה חייב ללכת לקופת חולים ששם מכל בחינה דברים יהיו הרבה יותר פשוטים עבורי הבעיה היא שאני חושש שזה יפגע בי במקומות עבודה שונים בעתיד. בכל אופן מה שאני בא להגיד הוא שאני לא פסיכוטי, אלא בעל חרדה חברתית מינורית שנובעת מביטחון עצמי נמוך ומחשבות שליליות שנכנסו בתקופת הצבא. אם אני הולך לפסיכיאטר של קופת חולים איך אני יכול לצאת הכי בזול מבלי להצטער על זה בעתיד? אם אגיד שזה מחשבות שליליות על עצמי שחוזרות וביטחון עצמי נמוך שהתחיל עם שחרורי מהצבא זה יעשה פחות נזק? ואם אני אספר על טיפול CBT ו MINDFULNESS שאני עושה זה יכול לגרום למעסיק לוותר עלי? ואני יודע שהוא לא יכול להכריח אותי לחתום על ויתור סודיות אבל אם אני צריך סיווג ביטחוני למשל? כמה זה בעייתי? לתשובתך המפורטת אודה מאוד!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא נראה שיש ממה לחשוש
שמוליק01/02/2016שלום רב.
אני במצב שהוא לכאורה הרבה יותר גרוע; לי היו ארבעה אישפוזים וחוץ מהאחרון כולם היו במצב פסיכוטי חריף. אני התחלתי ללמוד פסיכולוגיה בשאיפה להגיע לקלינית, ולא נראה שהאישפוזים יכולים לעכב או למנוע...
החשש ממעסיק פרטי הוא הגיוני. לרובם יש סטיגמה שהיא לגמרי איננה מוצדקת, אבל מדובר בחומר שחל עליו חוק הגנת הפרטיות והוא חסוי.
לגבי סיווג ביטחוני, באמת שאינני יודע האם שואלים שם על טיפולים נפשיים, אבל מכל מקום, כיוון שמדובר במוסד של המדינה, והעניין נתון לפיקוח, אז ישנם חוקים ברורים שאמורים למנוע הפליה. מי שמזניח את הבעייה - הוא זה שיש לו ממה לחשוש. אתה שמטפל ומתמודד עם הקשיים - אדרבא, צריך לראות בך כאדם בעל אחריות.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעה דו קוטבית סוג 2לירון01/02/2016
היי
אני מאובחנת בהפרעה דו קוטבית מסוג 2 , רקע של הפרעת אכילה מסוג בולמיה ( ההפרעה לא פעילה מזה כשנה וחצי) והפרעות קשה וריכוז.
כיום נוטלת למיקטל במינון 300+ איקסל במינון מקסימלי של 200 מ״ג
הרופאה המטפלת שלי רוצה להחליף לי את האקסל כיוון שיש עדיין סימפטומים של דיכאון.
הציעה לי מס אופציות בינהם וולבוטרין מבין כל האופציות אני מעוניינת בה כיוון
שהיא יחסית לתרופות האחרות עם פחות תופעות לוואי בדגש על השמנה, השפעה על יחסי מין. כמו כן היא גם טובה לטיפול בהפרעות קשב. הרופאה שלי אמרה שיש בעיה אחת שלא ניתן לתת אותו למטופל עם רקע של הפרעות אכילה.
מישהו יודע להסביר לי מאיזה סיבה? והאם כן יש אפשרות לתת אותה למרות שיש רקע להפרעות אכילה ??
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעה דו קוטבית סוג 2 - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור13/02/2016וולבוטרין יכול להחמיר חרדה ואי שקט וכן תיאורתית אקטיבציה למצב היפומאני. טיפול בדיכאון בהפרעה דו קוטבית: מייצב מצב רוח+ נוגד פסיזוה. נוגדי דיכאון לתקופה קצרה בלבד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימבלתההידד לגראס01/02/2016
עברתי לתרופה סימבלתה והתרופה גורמת לי עייפות נוראית ..
זה בלתי נסבל...יש לי מלא דברים להספיק ואני משותקת למיטה
אני לא מצליחה להשיג את הפסיכיאטרית שלי ..ןלא רוצה להפסיק עם התרופה מה אפשר לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני מוסיפה רק שאני לוקחת מינון 30
הידד לגראס01/02/2016מ"ג סך הכל
ולוקחת את התרופה לפני השינה אך עדיין קמה מאוד עייפה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסימבלתה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור20/02/2016יש ליטול אותה לפני שינה.
אם לא משתפר לאחר שבוע שבועיים
( לא לעלות מינון לפני הפחתת תופעות לוואי)
יש לשיקול לשנות בהמשך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיגרות ודיכאוןאלונה01/02/2016
שלום רב, אני סובלת שנים רבות ממיגרנה ...ושנים מעטות מדכאון ומתח רב. (שהולך ומתגבר). אני עם מיגרנה כרונית קשה-19 התקפים בחודש עושה שימוש בסומטריקקס. הייתי אצל מיטב הנירולוגים וניסו עימי את מיטב הטיפולים-כחל פעם התופעות לוואי קשות והטיפול נפסל.
הייתי אצל פסיכאטר שהתלבט בין הוולבטרין לפריזמה עבורי. אני שואלת בגלל השימוש המוגבר בסומטרידקס איזו תרופה נכונה יותר עבורי? האם אין התנגשות עם הסומטרידקס?
בברכת תודה אלונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיגרות ודיכאון - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור01/02/2016SSRI פחות עדיף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעידותאופיר01/02/2016
לפסיכיאטרים שלום.
אני מטופל בזיפרקסה לתיום דפלפט וטרילפטין.
כעת יש לי רעד בחלקים מסוימים בגוף.
רציתי לדעת איך התרופות גורמות לרעד מבחינה ביולוגית.
זה חשוב לי כדי שאוכל לדעת איך להציג זאת לבחורה בדייטים הראשונים כך שמצד אחד לא ישמע מאיים ומצד שני לא אחטא לאמת.
האם זה נכון לומר שבגלל שיעודן הוא להשפיע על הנפש דרך המוח אז ממילא הן משפיעות על מערכת העצבים המוחית בדרך אגב? או שאין קשר בין הייעוד להשפעה על המוח לעצבי הרעד?
תודה רבה!!!
אופיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעידות - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור01/02/2016מדובר בתופעות לוואי של הטיפול.
מה להגיד ואיך.. מומלץ להתיעץ עם פסיכולוג מטפל או פסיכיאטר שמכיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למה אתם לא עונים ?דני כהן31/01/2016
שאלתי שאלה לפניי שבועיים , אתם לא עונים
זה פשוט חוצפה , למה הפורום הזה אם אין מענה מהיר
בבקשה תענו לי על 2 השאלות ששאלתי אתכם מלפניי שבועיים
תודה
והמשך ערב טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה קורה לפעמים. נסה להקפיץ
שמוליק31/01/2016שלום דני.
זה קורה לפעמים.
נסה להקפיץ את השאלה ע"י הוספת תגובה. כך מקפיצים את הדיון לתחילת הפורום.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפרלקסבת 1931/01/2016
ציפרלקס יכול לגרום ליובש בנרתיק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציפרלקס - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור01/02/2016לא שכיח , יש לברר מינון וכן תופעות לוואי של פגיעה הורמונלית, ירידה באסטרוגן..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני לא יודע אם לפנות למישהו מקצועי(:31/01/2016
היי, אני בן 18 וכבר שנתיים בערך אני "חי" עם מחשבות אובדניות, התחלתי לחתוך לפני כמעט שלוש שנים ובחצי שנה האחרונה אני עושה את זה לעיתים תכופות. כל פעם שרציתי להתאבד לא חתכתי מספיק עמוק.. לצערי. אני לא רואה במחשבות אלה שום דבר חריג כי אני באמת משוכנע שזה הפיתרון האופטימאלי.
בעיקרון, יש לי חברה טובה שמעודדת אותי כל הזמן ללכת לטיפול.. למרות שאני לא רוצה. אני יודע שאכפת לה ממני ואם היא אומרת את זה אני שוקל לגשת לטיפול, אני לא בטוח שיש צורך אבל אני סומך עליה בעניין הזה לפחות כי היא עדיין מקבלת טיפול תרופתי ופסיכולוגי (כבר השנה הרביעית) וכל פעם היא חוזרת ואומרת שזה שווה את זה.
השאלה שלי היא.. לאיזה סוג של בעל מקצוע אני צריך ללכת.. פסיכיאטר או פסיכולוג?
אני מאוד מתלבט אם ללכת לטיפול, קשה לי מאוד להחליט החלטות בחודשים האחרונים אני מאוד מבולבל ולא בטוח בעצמי ובמה שאני רוצה כי אני לא יודע כבר מי אני. אני אמור להתגייס בעוד כחודש וזה רק פקטור נוסף שמקשה על ההחלטה הזו.
בעצם אני צריך חוות דעת וחשבתי לפנות לפורום הזה (:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכוונה
שמוליק31/01/2016שלום רב.
אינני רופא.
ההבדל הניכר ביותר בין פסיכולוג לפסיכיאטר הוא בכך שפסיכיאטר מורשה גם לתת טיפול תרופתי. מהבחינה הזו, אם יש לך התלבטות לגבי היחס לטיפול תרופתי - אז עדיף ללכת לפסיכיאטר.
לגבי הטיפולים הפסיכולוגיים שהם משותפים גם לפסיכיאטרים וגם לפסיכולוגים, ישנם הבדלים בין מטפל למטפל. צריך להיות מודעים לכך, ובטיפולים פסיכולוגיים מה שחשוב בעיקר זה שתהיה כימיה טובה עם המטפל.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרוזק והיפריקוםדנה29/01/2016
אני נוטלת שנים רבות פרוזק. לאחרונה חשבתי לנסות לעבור להיפריקום בגלל שהפרוזק כבר פחות יעיל וגם בגלל תופעות הלוואי. כמובן שאתייעץ עם רופא אבל מעניין אותי לדעת האם במעבר מפרוזק להיפריקום מותר לקחת את שניהם יחדיו או שחייבים להתנקות מהפרוזק קודם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוזק והיפריקום - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור01/02/2016אסור ליטול את שניהם, מסוכן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

