מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- החלפת הטיפול במירו 15 מ"ג בטיפול בזיפרקסה 10 מ"גאורי15/12/2015
שלום,
לאחרונה, כלומר לפני כשבועיים, בהנחיית הרופא הוחלף לי הטיפול במירו בטיפול בזיפרקסה, עקב קושי בשינה שהופיע אצלי בתק' מסויימות. מבחינת הדם, מתי הזיפרקסה תיכנס לדם "כמו שצריך"...?
תודה,
אורי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלפת הטיפול במירו 15 מ"ג בטיפול בזיפרקסה 10 מ"ג - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור16/12/2015בדר'כ מאוד אישי , תלוי במינון התרופה והתגובה האינדבידואלית..
התרופה אמורה לעבוד די מהר, כאשר במינון תואם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפנאן שאלהאני15/12/2015
כמה זמן לוקח לפרפנאן לצאת מהגוף אחרי שמפסיקים
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפנאן שאלה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור16/12/2015בין שבוע ל חודש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוצר נשימה וחרדהשרון14/12/2015
שלום,
אשמח לשמוע גם מכם אנשים יקרים וגם את דעתו של הרופא
סובלת בשלושה חודשים האחרונים מקוצר נשימה וחלשה כללית..מעין הרגשה שאין לי אויר שמעירה אותי מהשינה.פניתי כזה התחיל למיון ביצעו צילום חזה+סיטי של העורקים הכללים והכל תקין.. הייתי אצל רופא ריאות שנתן משאף לנסיון ולצערי עדיין מרגישה שאין לי אוויר
האם יכול להיות כתוצאנ מסטרס/פחד/חרדה הרגשה שכזאת..? האם מישהו חווה משהו דומה שנמשך זמן רב ולא חלף שהסתבר בסוף שזה כתוצאה ממתח ולחץ ..נמצאת קצת בסטרס שיש לי משהו נורא שלא מגלים
האם טיפול נגד חרדה יעזור? והאם אפשר להגמל מהכדורים הללו בקלות או שזה לכל החיים כי כשמפסיקים הכל חוזר ובגדול
תודה על התגובות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוצר נשימה וחרדה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור16/12/2015לאחר שנשלל בעיה גופנית, בהחלט ייתכן סיבה נפשית, התקף פאניקה.
מומלץ בדיקה פסיכיאטרית והערכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פסיכוזהאנונימי14/12/2015
אם אני מפסיקה לקחת תרופות בטוח יחזרו לי ההתקפים? כמה זמן הכי ארוך או קצר יכול להיות התקף פסיכוטי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא בטוח שיחזרו
שמוליק15/12/2015שלום רב.
להפסיק את הטיפול התרופתי עלול להיות מסוכן ולגרום להתקפים לחזור, בוודאי שאם עושים את זה בחוסר זהירות ומבלי להתייעץ עם הרופא המטפל.
עם זאת, אין וודאות, ובמקרים מסויימים שווה לקחת את הסיכון (כגון כאשר הסבל מתופעות הלוואי הוא בלתי נסבל), אבל חשוב למזער אותו עד כמה שניתן, וזה אומר שצריך ליידע את הרופא המטפל ולהיות מוכנים לחזור אליו במקרה של החמרה במצב, וצריך להמשיך את הטיפולים הפסיכולוגיים.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפסיכוזה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור16/12/2015תלוי מאוד אישי, גורמים המשפעים:
חומרת ההתקף , אשפוז - משך האשפוז ?
מס. התקפים אשפוזים ?
משך זמן התהליך , מההתקף הראשון ועד היום ?
אורך חיים , הרגלי חיים , שימוש בחומרים ?
ועוד..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאל תשכח תופעות גמילה של תלות
מייק17/12/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת פרפנאן בבת אחתד``ר יונתן דוידאור13/12/2015
שלום אני לוקחת פרפנאן 8 מג והפסקתי לקחת בבת אחת האם זה מסוכן
יש לי כאב ראש זה תופעות לוואי בגלל שהפסקתי את התרופה בבת אחת ?
תודה על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הגיוני
שמוליק14/12/2015שלום אני.
התופעה של כאבי ראש כתוצאה מהפסקה פתאומית של תרופה אנטי-פסיכוטית הוא הגיוני. הפסקת התרופה צריכה להיות באופן הדרגתי.
נראה לי שהחלטת להפסיק על דעת עצמך, אע"פ שלא כתבת במפורש. אם זה נכון, אז זה ממש לא מומלץ להפסיק מבלי להתייעץ עם הרופא המטפל; התסמינים עלולים לחזור...
עם זאת, אני רואה לנכון לציין, שהרבה מטופלים מחליטים להפסיק את הטיפול התרופתי בגלל תחושה של חוסר רגישות מצד הרופא המטפל, ויש בכך הרבה מן האמת.
הרבה מטופלים סובלים מ"זומביות"; קשה להם לתפקד והם ישנים הרבה, ויכול להיות שזו תוצאה של התרופה, אך גם יכול להיות שזה סימפטום של המחלה. הרבה פעמים הרופאים אומרים בוודאות שמדובר בתסמינים של המחלה, ושוללים את האפשרות שזו תופעת לוואי של התרופות, וכתוצאה מכך, המטופלים מאבדים את האמון וזורקים את התרופות...
גם אני עברתי את החוויה הזו ומספר פעמים זרקתי את התרופות, ולכן אני רואה לנכון להמליץ על מספר צעדים שיקטינו את הסיכון.
כדאי שיהיה רופא פסיכיאטר שאת נותנת בו אמון, ושאם חלילה תהיה התדרדרות במצב, אז תוכלי לפנות אליו לצורך טיפול תרופתי. לזרוק את התרופות מתחושה של חוסר אמון היא הרבה יותר מסוכנת.
כדאי להמשיך את הטיפולים הפסיכולוגיים, וליידע את המטפל על ההחלטה.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפסקת פרפנאן - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור16/12/2015בוודאי שלא מומלץ ואף מסוכן, חזרת תסמונת ראשונית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אומגה 3 בשילוב תרופותטל13/12/2015
היי
קיבלתי שילוב של וולבוטרין וסורבון(בוספירין)רציתי לשאול אם אפשרי לשלב אומגה 3 עם זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אומגה 3 בשילוב תרופות - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור16/12/2015אין מניעה.
לזכור, תוספי מזון יכולים להזיק, תמיד להתייעץ עם רופא משפחה שמכיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרגשה של דה ריאליזציהגיא13/12/2015
שלום לפני כשנתיים הגעתי למצב שפתאום הכל נהיה לי מוזר עקב שימוש ברטלין וחשיש אני לא זוכר בדיוק מה הלך שם רק שמאוד נלחצתי נגשתי לאמא שלי לאחר כמה ימים של לחץ ובכיתי לה שאני פוחד להיות משוגע שאני לא יודע מה עובר עלי וכו..
עכשיו לאחר יותר משנתיים בערך שלא היה כלום והרגשתי הכי נורמלי לא נגעתי בסמים ולא כלום יום אחד אני קם נכנס למקלחת והכל פשוט חזר אליי אני נכון לעכשיו כבר ביום החמישי עם ההרגשה הזאת, עכשיו ככה אני ממש מפחד שזה דווקא נראה לי מאוד נורמלי כי זה מצב מאוד מוזר ומאוד מפחיד, הפעם זה מלווה בקצת יותר חשש ואני כל הזמן שואל את עצמי, מה יהיה איתי, אם זה יעבור לי שוב כמו פעם שעברה, האם זה ישאר והאם אפשר לנהל אורך חיים נורמלי שכולל עבודה מערכת יחסים וכדומה, אני מרגיש הקלה גדולה עכשיו כשאני משתף כי הפעם החלטתי לחכות ולראות אם זה יעבור שוב לאחר משהו כמו שבועיים כמו פעם שעברה, ושה מאוד קשה לשמור את זה לעצמך ולנסות לעבור את זה לבד.
עכשיו השאלה שלי היא כזאת אני לא מאובחן בהפרעה כלשהי פשוט מאוד חושש, היה לי עבר עם שימוש במריחואנה שקיבלתי חרדה קשה בעת השימוש ופעם גם צרכתי נייס גאי שהיית חוויה מאוד קשה בשבילי, כשעישנתי היה לי מאוד קשה להירדם וכל הזמן פשוט הראש הציף אותי במחשבות, עכשיו כשאני לבד יותר קשה לי להתמודד עם זה אך כשאני נמצא בקרבת חברים אני מרגיש קצת יותר בסדר ולפעמים בכלל שוכח מזה אך אני לא מצליח לישון טוב קם לפחות פעם בלילה ואז לוקח לי כמה דקות להירדם שוב לא ישן יותר משמונה שעות ומאוד מאוד קשה לי.
אני פונה כדי לקבל חוות דעת ולשאול מה עלי לעשות בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוספה
גיא13/12/2015הכל פשוט מרגיש לי מוזר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלהתעודד ולהתמודד
שמוליק13/12/2015שלום גיא.
אינני רופא.
יש בפורום הזה משתתף בשם אלי, והוא התנסה בסמים, ונראה שההתנסות שלו הייתה הרבה יותר רצינית ומסיבית ממה שאתה התניסית, והוא יצא מזה. אז קודם כל, להתעודד. התיאור שלך לא נראה כל כך מפחיד...
צריך לשלול פגיעה מוחית, ולצורך זה יש לפנות לרופא המשפחה על מנת שיבדוק את העניין, ואם יהיה צורך, אז הוא יפנה לנוירולוג. מה שלא יהיה - להתחזק להתעודד ולא לחשוש מהתמודדות.
לסמים יכולה להיות השפעה לאחר זמן, אבל נראה שאתה מבחין בכך, וזה בהחלט סימן טוב...
את ההשפעות של הסמים על ההתנהגות ניתן לתקוף הן באמצעים פסיכולוגיים והן בתרופות. חשוב להדגיש שהתועלת של כל אחד מסוגי הטיפולים היא משתנה ממטופל למטופל, ולכן יהיו מטופלים שייטו יותר לטיפולים פסיכולוגיים ויהיו מטופלים שימליצו יותר על תרופות. צריך לדעת שאין על כך כללים מדוייקים, וזה צריך להיות מותאם אישית.
בכל אופן, שיהיה בהצלחה רבה ושתרגיש טוב.
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מותר לקחת ויפאקס וסימבלתה יחד?פני13/12/2015
לא מותר !!! אסור לשלב אותן.
סכנה מיותרת לתסמונת סרוטונין וכן תופעות לוואי הקשורות ללחץ דם ודופק הלב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני לוקח סימבלתה לדיכאון
פני13/12/2015וויפאקס רשום לי לאו סי די, דרך רופא משפחה.
רציתי לשמוע מבעלי מקצוע שאין התנגשות בין השניים.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מאוד אשמח למענה, צריך להתחיל
פני14/12/2015טיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם מותר לקחת ויפאקס וסימבלתה יחד? - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור16/12/2015לא מותר !!! אסור לשלב אותן.
סכנה מיותרת לתסמונת סרוטונין וכן תופעות לוואי הקשורות ללחץ דם ודופק הלב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקנה וציפרלקסנועה12/12/2015
ערב טוב,
מאז שהתחלתי ציפרלקס יש לי התפרצות של אקנה.
הפסיכיאטר שלי אישר לי לקחת רואקוטן יחד עם זאת מאחר שרואקוטן לא עושה לי דיכאון,
אבל השאלה שלי היא האם האקנה אמור לעבור עם הזמן או שכל עוד אקח ציפרלקס אצטרך לקחת גם רואקוטן?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקנה וציפרלקס - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור16/12/2015זה לא חד משמעי סביב ציפרלקס.
לעתים יש שינוי הורמונלי, משני לציפרלקס, במינונים גבוהים.
יש להתייעץ עם רופא משפחה וכן רופא עור, בדבר שינוי גופני, פרופיל הורמונלי וכו..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפגעי פדופיליהליאור12/12/2015
למה כמעט כל ילד שנפגע בילדותו מינית בסופו של דבר הופך גם הוא לפדופיל?
למה הוא הולך לפדופיל בכלל.. מה הוא לא מבין שמה שעשו לו זה דבר רע ולא יטוב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפגעי פדופיליה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור16/12/2015מדובר במרכיב פסיכולוגי, מבנה אישיותי, ותגובה אשר מונעת מהתת מודע, אשר פועל פעמים רבות באופן סימבולי והשלכתי..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתת מודע ולא מודע
שמוליק16/12/2015שלום ד"ר דוידאור.
האם ישנו הבדל בין "לא-מודע" (המונח באנגלית הוא unconscious) ל "תת מודע" או שמדובר בתירגומים שונים של אותו מונח?
תודה,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
מייק17/12/2015התרגום שנתת ללא מודע אינו נכון.
לא מודע זה unaware.
מודע זה aware.
תודעה זהconscience
ותת תודעה זהsubconscience
אם להיות מדוייק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
שמוליק18/12/2015שלום מייק.
תודה רבה על תשובתך.
המונח באנגלית שכל הזמן היה מוזכר בספר הלימוד של הקורס מבוא לפסיכולוגיה היה unconscious.
השפה האנגלית זה ממש לא הצד החזק שלי, כך שלא אוכל לשלול את דבריך, ובכל אופן, תודה רבה על הדברים המחכימים.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור21/12/2015שמוליק צודק..
ראו הודעה חדשה - הבדלים בין תת מודע ולא מודע( מפורט כולל תמונה )
יש מספר הבדלים
רבים מהמטפלים מתכוונים למה שפרויד כינה לא מודע ( UNCON )
ומשתמשים ב תת מודע ולא מודע.
יש חפיפה ביניהם וקשה ממש לתת תשובה מדויקת וחד משמעית.
בדר'כ לא מודע , חלק האחראי יותר על הפעילות הגופנית הלא רצונית,
תת מודע - יותר אזור חוויתי - כל הזיכרונות , מחשבות ראשוניות , עולם סימבולי , מנגנוני הגנה משתמשים באזור זה , להדחיק..וכו'...
בין המודע לתת מודע קיים איזור חיץ, CRITICAL FACTOT, אשר מסנן את המידע, מהווה גורם ביקורתי, לוגי .
התת מודע - מבוסס על חוויות, יצירתיות , סימבוליות, חלומות ועוד..
הטיפול היחיד שעוזר בשינוי אמיתי לבני אדם, זה השפעה על התת מודע,
רבות: בהיפנוזה , מסרים תת הכרתיים, חיזוקים חיוביים.. ועוד.
אני משתדל לשים דגש על "עבודה" על התת מודע במהלך הטיפולים שלי.
אם היה לי יותר זמן, הייתי משלים ספר שרציתי לכתוב:
טראנס ללא היפנוזה - המדריך לשיפור תקשורת בין אישית, השפעה וצמיחה אישית, אשר מבוסס על שפה היפנוטית, NLP וכן טיפים להשגת השפעה עצמית על התת מודע ( לדוגמא : AFFIRMATIONS )
מחפש ספונסר :-))* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזון תרופתינועה12/12/2015
ערב טוב,
מזה הרבה מאוד חודשים וניסויים בתרופות שונות הצלחתי להגיע לאיזון תרופתי עם חצי כדור ציפרלקס ושמינית כדור אביליפיי (אני סובלת מחרדה ודיכאון בינוני).
אני מרגישה מאוד טוב עכשיו, אבל יודעת שאני נוטה לפתח סבילות לתרופות וכל כמה חודשים מחליפים לי את התרופות. השאלות שלי הן:
1. מדוע יש אנשים שיכולים להישאר יציבים תרופתית במשך שנים עם אותן תרופות ואותו מינון ואילו אני יוצאת מאיזון כל כמה חודשים?
2. קיבלתי בזמנו תרופה בשם "גיאודון" שעשתה לי ממש ממש רע (הקאות, ניתוקים מהמציאות, חוסר ריכוז מוחלט ועוד) - אני מתה מפחד לקבל תרופה דומה שתעשה לי אותו דבר. אילו תרופות דומות עליי לסרב לקבל?
תודה רבה!!!
נועה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איזון תרופתי - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור16/12/2015כל אדם מגיב שונה , בהתאם למטען גנטי, תפקוד הכבד, כליות, מצב גופני כללי, גורמי דחק סביבתיים, מצב פסיכולוגי, צריכת חומרים כימיים ועוד..
לכן
חשוב להיות במעקב אצל פסיכיאטר, היחיד , שיכול לישקול באופן מקצועי את מכלול הגורמים ולתת מענה, לדוגמה, פסיכולוג ללא הכשרה ברפואה.
לגבי תגובה עתידית : הדרך הכי מקצועית לדעת לגבי תגובות לתרופות:
בדיקה גנטית ניורופארמג'ין
פרטים באתר שלי
היחידה שבודקת שונות גנטית ומתן מידע סביב התגובה מתררופות שונות ( 52 במספר).
בדיקה לא זולה, אך היחידה שנותנת פרופיל אישי מדויק.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- cerebeller ataxiaנפגיל12/12/2015
האם ataxia. ,על רקע ניוון מוחון וחוט שידרה דק לכל אורכו הנה מחלה פסיכיאטרית ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר cerebeller ataxia - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור16/12/2015לא, מחלה ניורולוגית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך טיפול בציפרלקסהילה12/12/2015
אני בת 24, לפני שבועיים התחלתי ליטול ציפרלקס 10 מ״ג, לאחר שפסיכיאטר המליץ לי בעקבות התקפי חרדה שהתגברו עם נטילת רטלין.
כרגע אני עוד לא חזרתי לקחת רטלין מהחשש להתקפי חרדה.
בכל אופן, הציפרלקס עושה אותי עייפה מאוד, ומדוכדכת, מעיין דיכאון כזה, חוסר חשק לקום ולעשות דברים.
התקפי החרדה הפסיקו, למעט היום בבוקר שהיה לי מעט לחץ ודפיקות לב...
השאלה האם להמשיך ליטול את הכדור? זה עשוי להשתנות? הרופא אמר לי שבמידה ולאחר שבועיים ה10 מ״ג לא עוזר לעלות את המינון ל 15 מ״ג.
מה אתם ממליצים?
תודה מראש ושבוע טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך טיפול בציפרלקס - תגובה
ד``ר יעקב חרמון12/12/2015שלום
המלצות הפסיכיאטר נשמעות כסבירות.
יש צורך בסבלנות באיזון תרופתי!
תרגישי טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוליאןמישהי09/12/2015
לקחתי סוליאן למשך חודש 200 מג התחילו לי דימומים כמו מחזור שנמשכים יותר מ10 ימים הפסקתי את התרופה כמה זמן לוקח עד שסוליאן יוצא מהגוף אני בת 30 ורוצה להיכנס להריון העם יש נזק בלתי הפיך בגלל השימוש בסוליאן ? או ברגע שהפסקתי התופעה תעבור תודה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדאי לחזור לרופא המטפל
שמוליק09/12/2015שלום רב.
אינני רופא.
תרופות פסיכיאטריות אינן אמורות לגרום לנזקים בלתי הפיכים, אם כי היו בפורום מעט אנשים שטענו שנגרם להם נזק בלתי הפיך, אבל היה מדובר בתרופות אנטי-פסיכוטיות, ויכול להיות שמדובר בתסמינים של המחלה, ולא ניתן לשלוח אצבע מאשימה על התרופות. בכל אופן, לא ניתן היה לבדוק לעומק את אותם המקרים כדי להגיע למסקנות.
תרופות עלולות להזיק לעבור, אך צריך לקחת בחשבון שדיכאון וחרדות גם כן מזיקים לעובר, ויכול להיות שהנזק יותר גדול. מאידך, גם החשש להזיק לעובר - אפילו אם הוא מוגזם - הוא גורם פסיכולוגי שגם כן עלול לגרום לנזקים, ולכן על מנת למצוא את נקודת האיזון הנכונה - כדאי לחזור לרופא המטפל ולהתייעץ איתו האם זה נכון להפסיק את הטיפול התרופתי. ניתן לבחון חלופות אחרות כגון תרופות בטוחות יותר או טיפולים פסיכולוגיים.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסוליאן - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור11/12/2015הנזק בדר'כ לא קבוע והפיך.
יש לעקוב אחר פרופיל הורמונלי, שבדר'כ
משפיע על המחזור החודשי ולעתים מושפע מסוליאן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטותאליה09/12/2015
שלום,
נוטלת רמרון (30 מ"ג) מזה מספר שנים עקב דכאון, חרדות ובעיות שינה. התרופה נקלטה טוב וסייעה מאוד לתפקוד ולבעיות השינה אולם לצערי היתה עליה במשקל באזור הבטני שמפריעה לי. האם שווה לבדוק מעבר לטרזודיל (שמעולם לא ניסיתי) או שצריך "להחליק" הלאה ולשלם את המחיר? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התלבטות - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור11/12/2015זו שאלה שמומלץ להתיעץ עם רופא מטפל, תועלת מול סיכון.
כעיקרון , השאיפה להגיע לאיזון בטיפול עם מינימום תופעות לוואי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

