מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תרופות אנטי פסיכוטיותסקיני מיני09/12/2015
אני מעוניינת בתרופה אנטי פסיכוטית שמרדימה כזו שלוקחים לפני השינה
אבל ללא תופעת לוואי של השמנה
התנסתי עם סרקוואל xr וזה גרם לי לבולמוסים
התנסתי עם איטומין וזה גרם לי לבולמוסים
התנסתי עם רספרדל וזה גרם לי לבולמוסים
התנסתי עם מירו וזה גרם לי לבולמוסים
באמת לא יודעת מה יכול לעזור לי עם השינה החרדות והפרעת האכילה הכל נורא קשה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשוב לציין
סקיני מיני09/12/2015תרופות שעכשיו אני נוטלת -
פלוטין 40 מג
מירו 30 מג
למיקטל 25 מג
טופמקס 400 מג
פנרגן 50 מג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר לנסות טיפולים פסיכולוגיים
שמוליק09/12/2015שלום סקיני מיני.
אינני רופא.
לא כתבת מה האבחנה שלך, אולם גם אם מדובר בסכיזופרניה או משהו דומה, שאמור להצריך תרופות אנטי-פסיכוטיות בתפקידם העיקרי (להבדיל ממחזקים במצבים של דיכאון) - ניתן לנצח את המחלה ע"י טיפולים פסיכולוגיים בלבד.
אני דוגמא חייה לכך; עברתי ארבעה אישפוזים שחוץ מהאחרון כולם היו במצב פסיכוטי חריף, אובחנתי בסכיזו-אפקטיב, ובסופו של דבר הטיפולים הפסיכולוגיים היו מספקים כך שהיה אפשר להפסיק את הטיפול התרופתי.
יכול להיות שיצליחו למצוא לך תרופה אנטי-פסיכוטית שאיננה משמינה, אך לאור העובדה שכבר ניסית כמה תרופות, וכולן השמינו - אני די סקפטי.
אפשר לבחון גם את האופציה של טיפולים פסיכולוגיים עם הרופא המטפל.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסקיני מיני
רונן10/12/2015ואווו סקיני מיני את בהחלט צורכת כמות מכובדת של כדורים...אני מבין שאת סובלת מהפרעת אכילה...היית מטופלת בעבר במרפאה להפרעות אכילה? ממתי התחילו בעיות השינה? החרדות? סקיני מיני זה החלום שלך בעצם ללבוש חצאית מיני ולהיות רזה וחטובה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
סקיני מיני10/12/2015האבחנה שלי עד לשנת 2014 הייתה אנורקסיה נרבוזה הייתי מאושפזת 6 פעמיים אצל איתן גור בתל השומר הגעתי למשקלים מאוד נמוכים 25 וכן הלאה , אך ב2014 בעקבות שינוי תרופתי לסרקוואל בגלל בעיות שינה ההפרעה התהפכה והפכה לאכילה כפייתית (קשה לקרוא לזה בולמיה כי לא הייתי מקיאה) אבל הייתי מוצאת דרכים אחרים לטיהור (משלשלים וחוקנים) מספטמבר 2014 ועד היום עליתי 25 קילו.
אני מאובחנת עם אנורקסיה/בולמיה דיכאון קליני וocd
בנוסף באשפוז האחרון שלי בפסיכיאטריה בהדסה שהיה לפני כשבוע וחצי היו לי שני פירכוסים טונים קולונים באותו השבוע עשו לי בדיקת egg ובוחנים את זה אין לנו עבר של אפילפסיה וטוענים שזה ממנת יתר כי לפני האשפוז הייתי מכורה לקלונקס ואיטומין הייתי מגיעה לאיטומין למנות של 260 מג כדי לישון רק כדי לא לאכול.
אני אבודה וזקוקה לעזרה
עכשיו אני חייבת את ההורים שיגיעו איתי לכל רופא על מנת לקבל מרשמים וצריך חתימה שלהם על כל מרשם , כי טוענים שאני מסוכנת לעצמי ופסיכוטית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזק עתידירונן09/12/2015
לצוות הרופאים שלום. אני מבקש לקבל הבהרות ותשובות כנות ומובנות לשאלה חשובה שנשאלת לעיתים מאוד קרובות..מה הנזק המצתבר או העתידי בשימוש בתרופות נגדות דיכאון כגון SSR SNR ? אני מבקש לשים בצד את הסוגיה של תועלת אל מול נזק ולהתמקד רק בנזק או שלא..שנגרם כתוצאה מישימוש של שנים בכדורים אלו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזק עתידי - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור11/12/2015עד כה , אין עדות חד משמעית לגבי נזק ישיר.
מומלץ מעקב גופני, בדיקות דם, לפחות פעם בחצי שנה,
לשם זהירות , תחת טיפול תרופתי ( לא רק פסיכיאטרי )* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ייעוץ בנושא ציפרלקסהילה09/12/2015
שלום , אני די אובדת עצות ומבולבלת ומנסה להבין אם אכן נמצאת בטיפול הנכון.
בעקבות חרדות והתקפי פאניקה קשים שבאים עם תחושות פיזיולוגיות דמויות התקף לב נוצר גם פחד ממוות שמתחזק בזמן התקף. רופא משפחה נתנה לי מרשם של ציפרלקס, התחלתי לקחת חצי כדור במשך יומיים , התופעות לוואי שהרגשתי הן כאב ראש וסחרחורת, בחילות, כאבי בטן, נדודי שינה , קשי נשימה ויובש בפה, הזעת יתר, צמרמורת , דופק מהיר ומספר פעמים הרגשה כמו קפיצת לב, החרדות התגברו הכאבים בחזה לא עוברים. הרגשה של אי רגיעה ואיבוד עשתונות . אני לא יודעת האם כדאי להמשיך בטיפול והאם הוא נכון נוכח כל התופעות לוואי. האם אלה תופעות נורמליות לכמות הפעמים שלקחתי את התרופה . אם כן מה ניתן לעשות כדי להפחית בתופעות לוואי אלה.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נראה שלא כדאי להמשיך
שמוליק09/12/2015שלום הילה.
אינני רופא, ומדובר בשאלה שהיא רפואית לחלוטין, ורק מכיוון שכבר עברו שבועיים מהפעם האחרונה שהרופאים הגיבו לשאלות - אז אני מרשה לעצמי לנסות לעזור.
דעתי האישית היא שלא כדאי להמשיך עם הטיפול הנוכחי נוכח תופעות הלוואי הקשות, ובמיוחד הגברת החרדות.
הייתי ממליץ לחזור לרופא המטפל על מנת לבחון חלופות אחרות.
חוץ מזה, ככלל, מומלץ שלא לבסס את הטיפול רק על תרופות אלא לשלב טיפולים פסיכולוגיים. לטיפולים פסיכולוגיים לפחות לא אמורים להיות תופעות לוואי...
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
הילה09/12/2015קודם כל תודה רבה על תגובתך המהירה.
אני בהחלט אנסה לברר גם מול הרופא הפרטי רק מכיוון שעד אז יכול לעבור קצת זמן
ועם כל התופעות לוואי המפורטות ״ הקצת״ מרגיש כנצח.
שוב תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וולבוטריןאנונימי08/12/2015
שלום לכם,
אחי, בן 27, התחיל לקבל מינון של כדור וולבוטרין מפסיכיאטר בשל דיכאון 150 גרם יום כן יום לא לשבוע הראשון ומהשבוע השני הוא יתחיל לקחת כל יום כדור.
השאלה שלי היא האם הוא יכול לעסוק בספורט, לטוס, האם בעבודה צריכים לדעת את זה? (הוא מאבטח), האם הוא יוכל להפסיק בשלב כזה או אחר את הטיפול (כלומר אין התמכרות או צורך של הגוף בכדור),האם יכול לשתות אלכוהול?
אני שואלת את זה מכיון שיש כדורים שאסור לפיהם לעשות דבר אחד או שניים ממה שמניתי.
אשמח לתשובתכם המהירה,
תודה מראש,
אחות שדואגת לאחיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וולבוטרין - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור09/12/2015הכדור נחשב בטוח.
יש להקפיד להפחית ממריצים ( קפה, קולה, משקאות אנרגטיים)
מומלץ מעקב דופק, לחץ דם ואקג, בשלבים ראשונים של הטיפול.
אסור ליטול- למי שהיה פרכוסים, איפליפסיה או חשד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחליף לזיפרקסהקובי07/12/2015
שלום לד"ר המכובדים
-מאובחן כסובל מסכיזופרניה פרנואידית. מטופל בזיפרקסה 15 מ"ג
איטומין 40 מ"ג אדרונקס 1 מ"ג קלונקס 0.5 מ"ג
קימת בעיה של חוסר שינה - והשמנה רבה. בנוסף ישנו ערך סוכר גבולי.
ביקשתי להחליף ללפונקס. אך הרופא המטפל טוען שיש לי גם אובססיה קומפלקסיבית-
והלפונקס יגביר אותה.
שאלתי: האם הלפונקס באמת מגביר את האובססיה?!
וכמה מ"ג לפונקס מקביל ל15 מ"ג זיפרקסה?!
מעריך מאוד!
ותודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחליף לזיפרקסה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור09/12/2015הלפונקס יחמיר מאוד את בעית ההשמנה וסיכון למחלות מטאבוליות.
לפונקס = תרופה נוגדת פסיכוזה - הכי משמינה.
שימוש במצבים של עמידות לטיפול בנוגדי פסיכוזה , אובדנות ומסכונות ואו הרעלת מים קומפולסיבית ( שתייה מופרזת ובלתי נשלטת )
עדיף לשקול תרופות אחרות ויותר בטוחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון תודות לך ד"ר דוידאור היקר!
קובי09/12/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדורי רזיןסקיני מיני07/12/2015
אני מעוניינת במרשם לכדורי רזין בעבור סבתי שסובלת מהשמנה קיצונית ואין לה ביטוח רפואי בארץ מכיוון שהיא מתגוררת באוקרינה , אני שמעתי כל כדורי רזין שמאוד עוזרים והייתי מאוד שמחה לשלוח לסבתי מידי חודש חפיסה של הכמוסות אני מוכנה לשלם בעבור מרשם לחודש 100 שקלים ולאסוף באופן עצמי, לי באופן אישי לא נותנים את הכמוסות כי זה מוגבל מBMI 30 לכן איני יכולה לקבל אותם בשמי
תודה לכל העוזרים .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדור רזין
קובי07/12/2015שלום לך
ישנו בית מרקחת בת"א בשם "שור טבצ'ניק שמיבא כדורים שאינם בארץ
מקווה שהם יעזרו לך.
המון הצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מספר שאלותאנונימי07/12/2015
שלום,יש לי בעיה,מאז שהתחלתי לקחת את הכדורים נפגע לי החשק המיני באופן מאוד משמעותי ,כמעט ולא נמשכת, אמרתי זאת לפסיכיאטר שלי וכבר שנה שלמה הוא מודע לזה ואומר לי שהוא יחליף לי את הכדורים אך בפועל הוא לא מחליף אותם ואני סובלת מאוד מכך. הבעיה השנייה שיש לי-הפסיכיאטר שלי נתן לי פתור מצבא ושאלתי היא האם יש הנחיות מסוימות שעל פי הם הוא יכול לתת לי פתור מצבא? זאת אומרת על סמך מה פסיכיאטר יכול לקבוע פתור ומאיזה סיבות? ואם הוא טעה ? איך אני יודעת בוודאות שאני יכולה או לא יכולה לעשות צבא מבחינה נפשית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
שמוליק07/12/2015שלום רב.
אינני רופא.
יכולות להיות סיבות טובות מדוע לא להחליף את בתרופה הנוכחית. בגדול, אם נראה שהתועלת מרובה על הסבל מתופעות הלוואי, אז כדאי להמשיך לקחת.
ניתן להתמקד יותר בטיפולים פסיכולוגיים, ואם הם יעזרו, אז יהיה אפשר להוריד מינונים ואף להפסיק את הטיפול התרופתי לגמרי.
התחושה האישית שלי מהתיאור שלך, שאת מרגישה שהרופא שלך אינו מספיק רגיש לסבל, ואם אני צודק בהערכתי, אז צריך לשקול להחליף רופא.
רופא שאינו פועל מטעם הצבא אינו כול לתת פטור; כנראה שמה שהתכוונת, זה שהוא נתן לצבא חוות דעת לפיה ראוי לתת פטור. ההחלטה נתונה לשיקול דעת של הצבא, אם כי בדרך כלל כאשר ישנה חוות דעת לפטור על סעיף נפשי - הצבא מעדיף שלא לקחת סיכונים.
אם נראה לך שאת כשירה, את יכולה פשוט לא להשתמש בחוות הדעת שלו, וכמובן, שאם אין לך וודאות, אז ניתן לבקש חוות דעת נוספת.
מקווה שעזרתי.
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמספר שאלות - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור09/12/2015פסיכיאטר נותן התרשמות אבחנתית.
הצבא מחליט לגבי פטור כן או לא.
לגבי פגיעה בתפקוד המיני - יש לשקול שינוי טיפול או הוספת תרופה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה עצהסובלת06/12/2015
הבת שלי מקבלת טגרטול 200 מ"ג, עשו לה בדיקות דם, ונמצא שהטגרטול הוא לא מספיק בדם, ז"א שבערכים יצא 4, נמוך, אמרו שזה לא מספיק ורוצים להעלות את המינון ל 400 מ"ג, מה דעתכם, תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להעלות או לשקול טיפולים חלופיים
שמוליק07/12/2015שלום חניתה.
אינני רופא.
אם רמת הטגרטול בדם איננה מספיק גבוהה - צריך להעלות אותה.
עם זאת, אם הטגרטול ניתן בשל השפעתו כמייצב מצב רוח (נותנים אותו גם לטיפול באפילפסיה), וישנו חשש להעלות את המינון (אפילו אם החשש מוגזם בעליל), אז ניתן לשקול בהתייעצות עם הרופא המטפל להתמקד יותר בטיפולים הפסיכולוגיים, ואם הם יהיו מספיק יעילים - יהיה ניתן בעתיד אפילו להפסיק את התרופה לגמרי.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה עצה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור09/12/2015בהחלט מקובל לטפל בטגרטול על פי רמה בדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטגרטול
חניתה09/12/2015היא מקבלת את הטגרטול כדי שתתנהג יפה ותהייה רגועה, אין לה שופ מחלה נפשית, תודה לאל, האם זה בסדר לתת טגרטול לבעית התנהגות,?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטגרטול - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור11/12/2015בהחלט כן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת תרופה ממשפחת ssriקארין06/12/2015
בשנת 2000 טופלתי בסרוקסט עקב חרדות ודיכאון את התרופה הפסקתי מספר פעמים במשך השנים מאחר והייתה תופעת עייפות מוגברת!! התקף החרדה חזר והפעם הרופא רשם לי פלוטין אני מבינה שהכדור מאותה משפחה אבל ממש חוששת שלא יועיל אני כבר 11 יום נוטלת 20מ״ג ואין שיפור במצב:-(
יש סיכוי שהפלוטין לא יעזור???
ושאלה נוספת האם הוא לא יעזור ניתן יהיה לחזור לסרוקסט ולא תיפגע יעילותו של הסרוקסט??
מודאגת!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלפת תרופה ממשפחת ssri - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור09/12/2015הסרוקסאט מאוד מרגיע ומיישנן.
יש להמתין עוד מספר שבועות וכן לשקול לעלות מינון של פלוטין.
יש לשקול להוסיף טיפול הרגעתי עד השגת הקלה וכן להוסיף טיפול בשיחות.
יונתן דוידאור פסיכיאטר מומחה
פסיכיאטריה רופא מומחה פסיכולוגיה היפנוזה CBT
DAVIDOR.CO.IL
פסיכיאטר פסיכיאטריה דיכאון חרדה מאניה סכיזופרניה
בדיקות גנטיות חדשות היפנוטראפיה היפנוזה רפואית
DAVIDOR.CO.IL
הוד השרון רעננה כפר סבא פתח תקווה הרצליה
יהוד תל אביב כפר שמריהו יהוד כפר יונה אבן יהודה נתניה
DAVIDOR.CO.IL* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכן הפלוטין לא הועיל
קארין09/01/2016עכשיו לאחר 6 שבועות נסיון עם פלוטין אני נוטלת 20 מ״ג סרטקסט ו10 מ״ג פריזמה האם השילוב יכול להפחית מיעילות הסרוקסט שעבדה מצוין בעבר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה הסיכון מבחינה גנטיתציפי06/12/2015
אני רווקה בת 35 בריאה, יש לי 2 אחים שמאובחנים בסכיזואפקטיבי F25 החל מגיל ההתבגרות, הם ללא פגיעה מוחית.
השאלה שלי היא מה הסיכון שזה יעבור לילדים שלי מבחינה גנטית? והאם יש איזה שהיא בדיקה גנטית או מחקר שיתן לי מענה?
התשובה מאד מאד חשובה לי.
תודה רבה!
ציפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשר להתמודד
שמוליק06/12/2015שלום ציפי.
אם אני זוכר טוב, אז אם אחד מבני הזוג חולה - אז הסיכוי הוא כשבעה אחוזים, קל וחומר שאם את לכל היותר רק "נשאית", אז אם תינשאי למישהו בריא, אז הסיכוי נמוך יותר.
עם זאת, הייתה כאן בפורום מישהי שהתייחסה לדיון, ואמרה שהיא אולי העבירה לילדים שלה גנים "דפוקים" אבל היא לימדה אותם שאפשר להתמודד עם המחלה.
אם האחים שלך מתמודדים יפה עם המחלה שלהם - זה גורם שיקטין באופן דרסטי את הסיכויים להתפתחות המחלה; ישנו גם גורמים סביבתיים ולא רק גנטיים, ובהם יש לנו שליטה.
שיהיה בהצלחה, כל טוב, וחנוכה שמח.
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה הסיכון מבחינה גנטית - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור09/12/2015יש לזכור שהדבר יותר מורכב,
הפרעות כמו סכיזופרניה, דו קוטביות, סכיזואפקטיבות,, בקרב בני משפחה, יכולים גם לתרום להגדלת הסיכון לפתח הפרעה. בנוסף, נזקים בהריון ולידה , חשיפה לחומרים כימיים וכן מרכיב גנטי.. משפיעים על הסיכון לפתח מחלה.
הסיכון הכללי 0.3% במהלך החיים לכלל האוכלוסייה, נשים יותר מגברים, סוג הדיכאון במיוחד יותר בקרב נשים, ( הסיכון הכללי כ 1/3 מהסיכון הכללי מסכיזופרניה שזה 1% לאוכלוסיה הכללית)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגנטיקה - המשך
ציפי09/12/2015אודה מאד לקבל התייחסות לגבי השיעור הידוע של הסיכון לילדים של אח בריא (שיש לו 2 אחים הסובלים מסכיזואפקטיבי F25) לחלות בעקבות הגנטיקה (בעקבות העבר המשפחתי של הדודים).
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקה וחזרה לאותה התרופה.אופק05/12/2015
שלום,
אובחנתי עם דיסתמיה שנמשכה שנים וזו הגיבה נפלא לכדורי ויפקס, אותם אני נוטל כבר כמעט שנה ומרגיש מצוין. באישור פסיכיאטר אני מעוניין לנסות לרדת מהתרופה. חברה סיפרה לי שבמקרה שלה הדיכאון חזר ושנטילה נוספת של אותה התרופה הייתה לא יעילה ולכן היא הזדקקה להחליפה. זה קרה לה יותר מפעם אחת עם תרופות שונות. רציתי לשאול מהי הסבירות של התופעה הזו, שבעת הצורך חזרה לאותה התרופה איננה מועילה. אם הסיכוי לכך גדול אשקול להישאר עם הכדורים.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקה וחזרה לאותה התרופה. - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור09/12/2015קשה לנחש.
בהחלט הפסקות מרובות של תרופה שעוזרת, מגדיל את הסיכון לחוסר תגובה בהמשך.
ד'ר יונתן דוידאור
פסיכיאטר מומחה, פסיכותרפיסט
טיפול רפואי ופסיכולוגי בהיפנוזה
http://davidor.co.il
הוד השרון כפר סבא רעננה הרצליה
כפר שמריהו נתניה כפר יונה פתח תקווה יהוד
http://davidor.co.il
טיפול בהיפנוזה היפנוטראפיה טראנס רפואי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאופק היקר
רונן09/12/2015אם אתה מרגיש נפלא עם הויפאקס מדוע אתה רוצה לרדת ממנה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה קוגנטיביתיותם05/12/2015
שלום, התחלתי ליטול ציפרלקס 10 מ"ג
לפני כחודש. זה נראה שתופעות הלוואי עברו, אך אני מרגיש סוג של ירידה קוגנטיבית כלומר לא מרוכז במה שאומרים לי, לא מסוגל לחשוב לעומק.
יש לציין שלאחרונה הפסקתי לאכול פירות עקב אי סבילות לפרוקטוז. בנוסף, אינני מרגיש עייפות כלשהי.
ממה זה יכול לנבוע לדעתך? מה כדאי לבדוק בבדיקת דם?
תודה על עזרתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה קוגנטיבית - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור09/12/2015לפעמים , יש ירידה של דופאמין באופן עקיף,
( עליה של סרוטונין, השפעה על קולטן סרוטונין 2A באונה הקדמית של המוח , הורדת פעילות דופאמין, מוביל לירידה במוטיבציה, מרץ, ריכוז, אפאטיה, ירידה בהנאה)
לכן יש לשקול
1. הפחתה של ציפרלקס
2. הוספת ריספונד.
3. הוספת אדרונקס.
כמובן, זה תלוי בקליניקה עדכנית ושיקול דעת הרופא.
וכמובן שיתכן סיבות אחרות ( תחת ציפרלקס בדר'כ תופעות לוואי הנ''ל, תחת מינון גבוה , מעל 15 מ'ג או יותר .. )
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
יותם09/12/2015שלום,
רציתי לדעת האם ייתכן מצב בו מרגישים חוסר ריכוז, פגיעה בזכרון וירידה בקוגנטיביות עקב תת תריסיות אבל בדיקות הדם תקינות לחלוטין(TSH T3 ו-T4 באמצע הנורמה)?(הפסקתי לקחת אלטרוקסין לפני כחודש).
בנוסף, יצא לי ערך של ויטמין D של 22.80 NG/ML כאשר הנורמה מתחילה מ-30. האם ערך זה יכול להסביר את התסמינים שלי?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור11/12/2015לא.
יש להתיעץ עם רופא משפחה בנדון ולהמשיך בירור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
יותם13/12/2015במידה והציפרלקס אכן גורמת לירידת דופמין באופן עקיף כפי שאמרת,
האם מעבר ל-SSRI אחרת יכול לפתור את הבעיה?
שאלה נוספת, האם מצב של חרדה קשה יכול לגרום גם הוא לתופעה זו של ירידה בקוגניציה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה
יותם22/12/2015אשמח למענה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופה נגד דיכאוןדורין03/12/2015
ערב טוב
שמעתי מחברה טובה על התרופה סרוקסט שלדבריה גרמה לה בזמן יחסית מהיר לחזור למעגל העבודה. היא קיבלה את התרופה על ידי פסיכיאטר במרפאה פסיכיאטרית.
אני לא מעוניינת להגיע לפסיכיאטר ונוח לי להגיע לרופאת המשפחה שלי.
רציתי לשאול האם אני חייבת לעבור דרך פסיכיאטר על מנת לקבל סרוקסט,או שזה אפשרי גם דרך רופאת המשפחה ?
תודה רבה,דורין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כל מטופל מגיב אחרת
שמוליק04/12/2015שלום דורין.
אפשר לפנות לרופא המשפחה. גם רופא משפחה מוסמך לרשום תרופות פסיכיאטריות. אינני יודע לומר היכן בדיוק עובר הגבול בין סמכותו ותפקידו של רופא המשפחה לבין רופא פסיכיאטר. יכול להיות שיהיה בכך קיצור דרך; אני מניח שזמן ההמתנה לתור לרופא המשפחה הוא קצר יותר מאשר לרופא פסיכיאטר.
אני מבקש ברשותך להעיר שכל מטופל מגיב אחרת, ולכן אם סרוקסט עזרה לחברה שלך - לא ניתן להסיק מכך שזו תרופה טובה בכלל ובפרט לא ניתן להסיק שהיא טובה בשבילך. כמובן שאם העובדה הזו גורמת לך לחשוב שזו תרופה טובה בשבילך - זה יהווה שיקול בהחלטה של הרופא.
לצורך השוואה, אני ממש לא הסתדרתי עם תרופות פסיכיאטריות, ולפני כמה שנים טובות כשהצטרפתי לפורום הייתי יורד "כאסח" על התרופות, וקיבלתי ביקורת קשה מאוד מהרופאים של הפורום, אבל היא לחלוטין מוצדקת; ממש לא ניתן להסיק מהמקרה שלי על הכלל.
בכל אופן, שיהיה בהצלחה בהתמודדות. אחד מהתפקידים העיקריים של החברים בפורום , שבדרך כלל התמודדו עם קשיים נפשיים, הוא לעודד.
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרוקסט טובה בעיקר לחרדות
אני04/12/2015נחשבת לתרופה בעל אפקט מרגיע יותר מהקבוצה שלה אך היא עלולה לגרום להשמנה משמעותית באחוזים גבוהים ולפגיעה בחשק המיני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרופה נגד דיכאון - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור09/12/2015לא חובה פסיכיאטר
סרוקסט - ממשפחת SSRI
מרגיע מהר, מישנן, גורם להשמנה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חייב עזרהיוסי01/12/2015
אני נוטל מינון של 50 מ"ג אבל בעקבות החוסר בבתי המרקחת האם אפשר לקנות של 100 מ"ג לחצות ולקחת רק חצי אף על פי שהרוקח אמר שאסור וגם זאת הוראת החברה ? בנוסף אם זה אפשרי מה עדיף פשוט לקנות חלופה של 50 מ"ג או לקחת בדרך של חציית הלוסטרל המקורי שאני רגיל אליו? תודה רבה לך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חייב עזרה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור09/12/2015בדר'כ ניתן לחצות.
יש להתייעץ עם רופא מטפל בנדון.
ד'ר יונתן דוידאור
פסיכיאטר מומחה, פסיכותרפיסט
טיפול רפואי ופסיכולוגי בהיפנוזה
הוד השרון כפר סבא רעננה הרצליה
כפר שמריהו נתניה כפר יונה פתח תקווה יהוד
טיפול בהיפנוזה היפנוטראפיה טראנס רפואי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפרלקסאילן01/12/2015
היי,
הגעתי לפורום בחיפוש תשובות לתהיות שיש לי לגבי נטילת ציפרלקס,
אני אספר קצת על עצמי, אני חוויתי בעבר שתי אפיזודות של התמוטטות נפשית - קצרות מאוד שהיו מלוות בדיכאון, האפיזודה השנייה החלה לאחר שחזרתי מטיול בחול ועשיתי שימוש בסמים קלים (סטלן)
במקביל לעישון חוויתי אובדן של קרוב משפחה שהיה מאוד דומיננטי בחיי והסמים הקלים הביאו אותי לדיכאון, רציתי להפסיק עקב נדודי שינה ולא יכולתי עד שהתמוטטתי, ביקשתי מההורים שלי שיקחו אותי לפסיכיאטר כדי שיתן לי "עזרה ראשונה", העזרה הראשונה - משמעותה היה טיפול ע"י כדורים, לקצר את הסיפור נטלתי כדור בשם פבוקסיל.
התחושות של ה "זה לא אני האמיתי", יש דכאון מעצם לקיחת הכדור :) זה פרדוקס שכזה... בסופו של דבר זה כן מוציא אותך.
לאחר שנה וחצי הפסקתי.
כל זה קרה לפני 14 שנה.
במהלך 14 השנים החיים שלי מלווים במתחים וחרדות קלות עד פחות שלמדתי לחיות איתם, הם כן משתלטים בלי שנרצה על מהלך חיינו וקובעים לנו את המסלול... התחתנתי לאו דווקא מאהבה, למרות שהיום המצב קצת שונה, אני עובד בעבודה שהיום היא לאו דווקא הנאת חיי.
אבל אלה הם דברים שניתן לסווג כהתנהלות "נורמאלית" וזה מה שרציתי לייחצן.
בפנים אני לא שקט.
התחלטי שוב טיפול פסיכולוגי וכשהתחילו לצוף הדברים התחילה החרדה והדכאון לגאות, אשתי בהריון שלישי מה שעוד יותר הוסיף למתח ולחרדות, אני בשלב של מחשבות האם כל המאבק שווה והאם כדאי להעזר בציפרלקס.
האם הכדורים מקהים את הרגשות ? האם המוסיקה נשמעת מרגשת כמו שלפני נטילת הכדור?
האם צפייה בסרטים עדיין תגרום לילהתרגש כמו לפני נטילת הכדור?
האם נשארת היכולת לחוש רגש בעוצמה?
האם זה נכון לקחת כדור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דעה אישית
שמוליק02/12/2015שלום אילן.
אינני רופא, בינתיים אני רק סטודנט לפסיכולוגיה.
ככלל, אין שום תמימות דעים לגבי השאלה מה חשוב יותר - טיפול תרופתי או טיפול פסיכולוגי. הדעות על כך חלוקות, גם בקרב הרופאים הפסיכיאטריים וגם בקרב המטופלים, כך שהתשובה לשאלה מה עדיף וחשוב יותר תלוייה בכל מקרה לגופו.
נראה לי שעצם העובדה שהלכתי ללמוד פסיכולוגיה מעידה מה העמדה האישית שלי, ויתר על כן, אני עברתי ארבעה אישפוזים וחוץ מהאחרון כולם היו בכפייה, ובאופן אישי הטיפולים הפסיכולוגיים עזרו לי יותר.
במוצהר, התרופות אינן מרפאות את המחלה אלא מקילות על הסימפטומים. אפשר לומר באופן די קיצוני, שזה לקחת מישהו עצוב, ולהרים לו למעלה בכוח את קצות השפתיים כך שזה ייראה שהוא מחייך ולומר שהוא שמח. על אותה הדרך, אפשר לומר שהתרופות גורמות למוח לתת פקודה להראות סימנים של שמחה, אע"פ שאין באמת סיבה טבעית להיות שמח.
יכול להיות שהתרופות מקהות את החושים, אך עם זאת, אין להתכחש לעובדה שהתרופות עוזרות לפחות לחלק מהמטופלים.
השאלה האם נכון לקחת תרופות או לא היא שאלה של תועלת מול נזק, והיא משתנה ממטופל למטופל.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

