מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הריון בסיכון גבוהשרון17/10/2010
שלום רב
לפני כ 4 שנים ילדתי את ביתי הבכורה בשבוע 27+5 בשל רעלת הריון קשה (זה היה היום האחרון למלחמת לבנון השנייה)
אני מטופלת עוד טרם ההריון בתרופות נגד יתר ל"ד. יש לי ילדה מדהימה והכל בסדר.
עכשיו אני בהתחלה בהתחלה של הריון שני, מלאת חששות ופחדים וכך גם הסובבים אותי. אשמח אם תכווני אותי למעקב הנכון ביותר , מה מותר מה אסור, מה כדאי ומה לא,האם יש צורך בשמירה בשלב כלשהו ידוע מראש וכו.
תודה מראש
שרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון בסיכון גבוה - תגובה
ד''ר אלי רימון18/10/2010ההריון הבא הוא אכן בסיכון לרעלת חמורה
אני מציע לך שתפני ליעוץ טרם ההריון עם סיכום האשפוז אצל רופא הריון בסיכון
יש בדיקות מקדימות לביצוע טרם ההריון כמו קרישיות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- העמסת סוכר 100מורן17/10/2010
שלום
אני מבינה שלקראת העמסת סוכר 100 צריך לצום 8 שעות.
האם מותר לשתות מים במהלך הצום של 8 שעות?
ומה לגבי ה 3 שעות בין בדיקה לבדיקה, מותר לשתות מים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העמסת סוכר 100 - תגובה
ד''ר אלי רימון18/10/2010אפשר לשתות מים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הערכת משקלחסויה17/10/2010
שלום אבקש את עזרתכם בבקשה לפיענוח הערכת משקל לתאומים שלי, הבדיקה נעשתה בשבוע 31+1
תאום 1
BPD 79 מ"מ מתאים לשבוע 31+4
HEAD CIR 277 מ"מ מתאים לשבוע 30+2
AB.CIR 257 מ"מ מתאים לשבוע 29+6
יחס HC/AC 1.07
FEMUR LENGTH 62 מ"מ מתאים לשבוע 32+1
גיל ההריון 30+2
הערכת משקל 1684 גרם.
תאום 2
BPD 77 מ"מ מתאים לשבוע 30+5
HEAD CIR 281 מ"מ מתאים לשבוע 30+6
AB.CIR 246 מ"מ מתאים לשבוע 28+6
יחס HC/AC 1.14
FEMUR LENGTH 56 מ"מ מתאים לשבוע 29+3
גיל ההריון 30+6
הערכת משקל 1362 גרם.
הטכנאית אמרה שהתאום השני קטן שאלתי היא האם זה נכון? והאם הוא קטן מידי או שזה בגדר הנורמה לתאומים פחות או יותר? ומה ניתן לעשות כדי לשפר את הגדילה שלו אם בכלל? תודה רבה רבה על עזרתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הערכת משקל - תגובה
ד''ר אלי רימון17/10/2010העובר השני אכן קטן יותר עדיין בטווח של תאומים
את לא יכולה להשפיע על הגדילה
יש צורך במעקב גדילה עוד 2-3 שבועות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימוםזהבית17/10/2010
שלום רב , שאני נמצאת בשבןע 30 להריון שני ( הקודם בלידה מוקדמת שבוע 31.6 עקב היפרדות מוקדמת) דיממתי מעט והופנתי למיון שם עשו לי אולטראסונד ואמרו כי השיליה היא 3 ס"מ מהפתח ואורך צוואר רחם תקין 36 ס"מ נשארתי להשגחה למשך 24 שעות ללא דימום נוסף ושוחררתי הבייתה
ברצוני לדעת האם יש סיכוי שאלד בזמן (חודש 9) או שהדימום שהיה מחייב לידה מוקדמת בשנית. אני מאוד בלחץ מזה היות ואנני רוצה לעבור זאת בשנית אודה על תשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימום - תגובה
ד''ר אלי רימון17/10/2010קיים סיכון מוגבר להשנות של הפרדות השליה גם בהריון זה
לא ניתן לצפות זאת מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
זהבית17/10/2010תודה על תשובתך הקודמת אך האם כל דימום יכול להביא לתוצאה מסוימת -היפרדות או שהדימום יכול להיות חד פעמי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת - תגובה
ד''ר אלי רימון18/10/2010יתכן דימום ללא הפרדות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר רימון אני שוב מודה לך
הילה31/10/2010וברשותך עדיין נותרה לי שאלת הבהרה באותו העניין, האם ההריון שנראה כימי ואח"כ חוסר התפתחות ההריון וההפלה שנאלצתי לעבור שייכים לחלק של הגיל שלי או לחלק הכרומוזומלי של התורמת, והאם חלילה עקב הגיל יש קושי לשאת הריון עד סיומו המוצלח ולידה תקינה של ילדים בריאים? כלאמר האם למרות התרומה יש חשש גבוה לסיבוכים והריון בר סיכון מתוקף הגיל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון מתרומת ביצית בגיל 45הילה16/10/2010
היי, אני קרובה לגיל 45 ,לאחר טיפולי פריון מתמשכים עברתי לתרומת ביצית.הריתי בהריון שנראה תחילה כימי ואח"כ לא התפתח ונאלצתי לעבור הפלה ע"י ציטוטק.כעת עומדת בפני טיפול נוסף. השאלה שלי האם יש קשר במה שעברתי לגילי ? והאם הריון מתרומת ביצית בגיל מבוגר דומה בסיכונים ובסיכוי לסיבוכים להריון טבעי בגיל זה ? או שהעובדה שלוקחים ביציות מתורמת צעירה "עוקפת" את הסיכונים הכרוכים בגיל ומשפרת את סיכויי ההצלחה גם בהיבט זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון מתרומת ביצית בגיל 45 - תגובה
ד''ר אלי רימון17/10/2010הסיבוכים שתארת קשורים לגילך ולא לתורמת
נושא של מומים והפרעות כרומוזומים אכן תלויים בתורמת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר רימון, תודה
הילה30/10/2010לצערי תגובתך מה-17.10 לשאלתי לעניין הריון בגיל 45 מתרומת ביצית לא הגיעה למיל שלי
ואני רואה אותה רק עתה. לא הבנתי תשובתך אילו מהסיבוכים קשורים לגילי ומה קשור לתורמת. השאלה היתה באם כשאני משתמשת בביציות של תורמת אני "עוקפת ומונעת סיבוכים" הקשורים לגיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר רימון, תודה - תגובה
ד''ר אלי רימון31/10/2010יש סיבוכים שתארת קשורים לגילך ולא לתורמת כגון רעלת הריון, סוכרת
נושא של מומים והפרעות כרומוזומים אכן תלויים בתורמת ומבחינה זו הסיכון נמוך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לידה מוקדמתשירן16/10/2010
אני בשבוע ה-24,בסקירת המערכות המורחבת שעשיתי לאחרונה,הרופא הבחין כי צוואר הרחם שלי מקוצר,כלומר התקצר מהסקירה המוקדמת שעשיתי (כרגע 27 מ"מ),הוא אומר כי יש חשש ללידה מוקדמת,,אשמח לקבל עוד מידע מפורט מכם והאם יש סיכון לעוברי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לידה מוקדמת - תגובה
פרופ' יריב יוגב16/10/2010מדידה מעל 25 מ"מ בד"כ קשורה בסיכון לא גבוה ללידה מוקדמת
לצורך הערכת הסיכון האישית יש צורך ביותר פרטים
במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרת בזמן ההריוןג'נט15/10/2010
שלום. אני בת 32 ואמא ל 2 בנות כרגע נכנסתי להריון אבל הבעיה היא שבהריון השני הייתי סוכרתית והסכרת נשארה אצלי ואני מקבלת כל יום תרופה נגד סוכר נגד לחץ דם ונגד כולסטרול. רציתי לדעת בימים הראשונים אני צריכה להפסיק לשתות את התרופות שלא לפגוע בעובר או שאני יכולה להמשיך עם התרופות? וגם איזה טיפול אני צריכה לקבל במצב כזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סכרת בזמן ההריון - תגובה
פרופ' יריב יוגב16/10/2010פני בהקדם למרפאה להריון בסיכון גבוה לצואך התאמת הטיפול התרופתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשות בהריוןמורן15/10/2010
שלום
הריון תאומים שבוע 26
מתחילת ההריון יש לי הפרשות מרובות, לרוב מיימיות, לבנות, לעיתים נוטות לצהבהב. במשך כל היום ובעיקר בבוקר. לעיתים ריח לא נעים
אני עושה כל חודש תרבית שתן שיוצאת שלילית ואין לי LEUCOCYTES
מספר חודשים לפני ההריון עשיתי פאפ
ממה זה יכול לנבוע, האם יש בדיקות נוספות שעלי לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרשות בהריון - תגובה
פרופ' יריב יוגב15/10/2010לא ניתן לדעת ללא בדיקה
גשי לרופא המטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםשני15/10/2010
אני בשבוע 37
עשיתי מוניטור שגרתי ודופק העובר במוניטור של 20 דקות היה בין 160-173
והיו גם ירידות לדופק של 140
האם תקין?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום - תגובה
פרופ' יריב יוגב15/10/2010לא ניתן לנתח מוניטור עוברי באופן וירטואלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפוך ממצג ראש לעכוז ובחזרה שבוע 39מרינה14/10/2010
אני בשבוע 39.5. תינוק שלי תוך שבוע התאפך ממצב ראש לעכוז ובחזרה לראש. משקלו 2900. הבנתי שזה מאוד נדיר. האם יש סיבה לכל ההתפכיות האלו. האם צריך לבדוק משהו?
תודה על התשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפוך ממצג ראש לעכוז ובחזרה שבוע 39 - תגובה
פרופ' יריב יוגב14/10/2010ישנם לכך מספר סיבות שלא ניתן לנתחם ע"פ המידע שציינת
אך לרוב אין בכך כל סכנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם שבוע 24לימור14/10/2010
בדיקות דם שבוע 24לימור 18:56 14.10.10WBC-Leucocytes 11.1 10*3/micl 4,50 - 11,0 .(..........)*
RBC-Red Blood Cells 3.78 10*6/micl 3,80 - 5,30 *(..........).
Hemoglobin 10.9 g/dl 11,70 - 16,0 *(..........).
Hematocrit 33.3 % 35,00 - 47,0 *(..........).
MCV-Mean Cell Volume 88 fl 79 - 97 .(....*.....).
MCH-Mean Cell Hemoglobin 28.8 pg/cell 27,00 - 34,0 .(..*.......).
MCHC-M.Cell Hb cont. 32.7 g/dl l 31,00 - 36,0 .(..*.......).
RDW-Red Cell Distri.Width 13.3 % 11,60 - 15,0 .(....*.....).
Platelets 212 10*3/micl 150,00 - 450, .(.*........).
MPV-Mean Platelet Volume 10.0 fl 8,5 - 12,9 .(..*.......).
ןוכדעל בל םיש 4.11.08-מ לחה
.סוחייה יכרע
Neutrophils % 76.2 % 40 - 75 .(..........)*
Lymphocytes % 14.7 % 22,0 - 43,0 *(..........).
Monocytes % 5.6 % 3 - 13 .(..*.......).
Eosinophils % 3.3 % 0 - 6 .(.....*....).
Basophils % 0.2 % 0 - 2 .(*.........).
Neutrophils # 8.45 # 1,80 - 7,70 .(..........)*
Lymphocytes # 1.63 # 1,00 - 4,80 .(.*........).
Monocytes # 0.62 # 0,00 - 1,10 .(.....*....).
Eosinophils # 0.37 # 0,00 - 0,60 .(.....*....).
Basophils # 0.02 # 0,00 - 0,20 .(*.........).פתח בחלון חדש הדפסת ההודעה הוספת תגובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם שבוע 24 - תגובה
פרופ' יריב יוגב14/10/2010לא ברורה השאלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריוןלימור14/10/2010
ד"ר שלום אני בת 36 הריון שבוע 23 קיבלתי מהרופא בשבוע 22 לקחת מולטיפמינה כאשר יש בו 150 מק"ג יוד ו 1 מ"ג חומצה פולית.
לגבי היוד אני אלרגית התברר לאחר בדיקת CTA עם הזרקה לוריד אז שאלתי האם אני יכולה לקחת את הכדור הזה?
ואני לוקחת באופן קבוע חומצה פולית 5 מ"ג בגלל הומוזיגוטיות ל MTHFR ופוליפרין שיש בו 500 מק"ג פולית ובמולטיפמינה 1 מ"ג האם זה בסדר לקחת את כל המכלול הזה??
דבר אחרון יש לי הפרשות ירוקות לאחר טיפול נרות אגיסטן 6 ימים ועדין לאחר הטיפול יש הפרשות האם זה בעייתי לעובר ? מה ניתן לעשות?
תודה מראש לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון - תגובה
פרופ' יריב יוגב14/10/2010רגישות ליוד בד"כ אינה מתבטאת במתן םומי
אין מניעה מנטילת כל המכלול מבחינת הבטיחות האימהית
לגבי ההפרשות הירוקות יש מקום להיבדק
תאמי פגישה אישית במידה ומעוניינת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופהלילי14/10/2010
בתאריך 13/9/10 עברתי שאיבת ביציות וב- 16/9/10 החזרת עובר.
חשוב לי לדעת מה גיל ההריון היום ה- 14/10/10 וכיצד ניתן לחשב זאת?
יש לציין כי באולטרסאונד שעשתה לי היום הטכנאית נכתב: גיל הריון ממוצע 5 שבועות
ו- 6 ימים. CRL 3 mm
אני אמורה לתאם תור לבדיקת סיסי שיליה ולכן חשוב לי לדעת:
1) מהו גיל ההריון היום? ה- 14/10/10
2) ניתנו לי לבחירה תאריכים לביצוע סיסי שיליה : 22/11/10, 23/11/10 או 29/11/10. מה התאריך הכי מומלץ מבחינת הפחתת סיכונים לעובר מהבדיקה?
בתודה מראש, לילי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה - תגובה
פרופ' יריב יוגב14/10/2010שאלתך אינה קשורה לנושא הפורום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוששתחוששת14/10/2010
בשבוע 17 צירים מוקדמים צוואר 44 סגור.היום בבדיקה חשש לדופן דקה בצלקת הניתוח הקיסרי כמה מסוכן? ומה עושים?ביום א אני אמורה ללכת למיון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוששת - תגובה
פרופ' יריב יוגב14/10/2010אורך הצוואר תקין
ללא בדיקה מדוקדקת לא ניתן לחוות דיעה
במידה ומעוניינת תאמי פגישת יעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- RBBB בהריוןגלי14/10/2010
שלום רב,
אני בת 40 שנתיים וחצי לאחר ניתוח קיסרי.
אחרי הניתוח התגלה לי RBBB COMPLETE שלא היה קיים קודם עפ' אקג משנים קודמות.
ביצעו לי בדיקות בעקבות הממצא ושללו מחלת לב,האם הממצא הנ"ל מסכן אותי בכניסה להריון נוסף?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר RBBB בהריון - תגובה
פרופ' יריב יוגב14/10/2010במידה וזהו הממצא היחיד אין מניעה מהריון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
