מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם לומר את האמת או ליפות אותה??לילי27/12/2007
שלום לך גב' טלי / ד"ר חיים:
אני דודה לילד בן חמש. הוא נמצא אצלנו בערבים בזמן שאנו צופים במהדורות החדשות של חמש/שש בטלויזיה.
הוא מאוד עירני ומקשיב למה שאומרים בחדשות גם תוך כדי משחק - אוזנו כרויה. לעיתים יש מראות לא כל כך סימפטים כמו אדם פצוע או קטטות בין עבריינים וכו' (את יודעת כל מה שיש במדינתנו הנחמדה...) ואז הוא שואל שאלות: מה הם עושים? למה הם רבים? מה קרה לו (למה הוא פצוע) ואני מתחבטת בשאלה בין: להגיד לו באמת מה קרה (הוא נפגע בתאונת דרכים) לבין לייפות את המציאות (הוא קיבל מכה ועכשיו הוא בריא ויחזור הביתה במהרה...) וזאת כדי לא להפחיד אותו...
מה את חושבת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדודה הטובה
טלי מנדיוק30/12/2007לדודה הטובה,
ראשית, איתך הסליחה על האיחור בתשובה. היתה תקלה במערכת, ולא ניתן היה להשיב.
ולשאלתך, מהדורת חדשות אינה תכנית לילדים, היא מיועדת למבוגרים.
בארץ, החדשות לצערנו רוויות באירועים אלימים וקשים.
אנני ממליצה שילד בן 5 יצפה בחדשות, וממליצה שכשהוא מבקר אותך, תבלו בהתאם לגילו ולצרכיו.
בילוי נעים!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אזור יעוץצביה26/12/2007
אני ואשתי רוצים ללכת ליעוץ זוגי .
האם מומלץ ללכת ליעוץ כזה באזור קרוב למגורינו או מחוץ לאזור מגורינו נומר מחוץ לעיר , קצת רחוק יותר מאזורינו .
מה דעתכם
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ייעוץ זוגי
ד``ר חיים היילפרין31/12/2007אין כאן עניין של שיקול מקצועי – יהיה לכם נוח יותר לגשת לייעוץ בקרבת מגוריכם ויקל עליכם יותר לשמור על האנונימיות שלכם אצל מטפל מחוץ לעיר. לשיקולכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה דעתכם?שרית26/12/2007
היי
אני בת 27 נשואה כחצי שנה מאז החתונה בעלי לא עובד....אין לו כסף בחשבון וההורים של שנינו לא יכולים לעזור....יש עבודות באזור שאנו גרים שיכול לעבוד בהם זמנית עד שימצא עבודה שמתאימה לו אך אינו מוכן....מה שאני מרוויחה אינו מספיק לשנינו ובינתיים אנו צוברים חובות....דיברתי איתו והוא לא מוכן לעבוד במה שלא מתאים לו...מה דעתכם? הוא צודק? או שאני צריכה לזרוק אותו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשרית
ד``ר חיים היילפרין31/12/2007הנושא מורכב מכדי לענות כאן בכן ולא. עצתי לכם היא לגשת למטפל זוגי שישמע את פרטי העבודות, הרקע לסירוב וכד' וילבן אתכם לעומק את המצב וההשלכות (כולל "לזרוק אותו").
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עושים?גילי.26/12/2007
שלום
לאחרונה גילתי גילוי מסעיר על אחי: יש לו בן זוג תקופה די ארוכה!!!!!!
נתקפתי הלם,כעס,גועל,בחילה וכ' וכו'..
כיצד להתייחס אליו???
האם זה ניתן לשינוי??
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לש.
ד``ר חיים היילפרין31/12/2007כמובן מאליו, הומוסקסואלים ראויים להתייחסות נאותה כמו כל אחד אחר, כך שאין סיבה לשנות את התייחסותך אליו. (קרוב לוודאי שהוא דווקא זקוק לגילויי תמיכה וקבלה ממך.) חשוב שתשמרו על דיאלוג פתוח, ואת כמובן חופשיה לשוחח איתו על תחושותיך ועמדתך. התשובה לשאלה האם הומוסקסואליות ניתנת לשינוי מורכבת ותלויה מאד בפרטים, במוטיבציה לשינוי וכו'. תשובה מפורטת תוכלי לקבל מאיש מקצוע שיקבל את התמונה המלאה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
גילי.01/01/2008אילו היית מגלה למשל שבנך הוא כזה ,האם גם אז היית מתיחס לכך בטבעיות ,בקלות כאילו זה הדבר הכי נורמלי שיש??
אני לא שואלת אותך את זה בציניות או כדי לפגוע חלילה ,אלא בשיא הכנות.
זה שזה נהיה במודה,אופנתי ומקובל בחברה המודרנית והזוועתית שלנו-זה עדיין לא אומר שזה נורמלי,חשבת על זה??
אני לא חושבת שהביעה היא בי,במקרה זה ,עם כל הכבוד.
אני באמת מצפה לתגובה כנה ורוצה לדעת מה דעתך האישית,ולא מה מקובל היום-זה כבר ידוע לצערי.
מבחינתי,זו מכה שאני לא יודעת איך אתאושש ממנה,אם בכלל.
אני יודעת שתחשוב שאני סגורה ,קיצונית או לא מעורה אבל זה ממש לא נכון.
אשמח אם תגיב לפנייתי פעם נוספת וסליחה על התוקפנות-אני כותבת מהלב..
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלש.
ד``ר חיים היילפרין02/01/2008ראשית, אכן יש לי בן הומוסקסואל; וגם אני הייתי בהלם וכו' כשגיליתי זאת. ועדיין, תשובתי לך היא התשובה הנכונה במגבלות הפורמט. הומוסקסואליות היא ללא ספק חריגה (או סטייה) מהנורמה, ומציבה בעיות קשות רבות בפני ההומואים ובני משפחותיהם (ומכאן שגם ההלם הראשוני שלך למשמע הידיעה טבעי ומובן). עם זאת, גם אנשים הסוטים מהנורמה (לבקנים, נפגעי תאונות, זרים – הרשימה ארוכה) הם עדיין בני אדם הראויים להתייחסות נאותה (ולא לסקילה) ובד"כ זקוקים עוד יותר מאחרים לסיוע ולתמיכה. אני מניח שאחרי שתתאוששי מההלם הראשוני תביני שאחיך הוא עדיין אותו אח מקסים ואהוב, ואולי גם תוכלי לסייע לו להתמודד טוב יותר עם השלכות מצבו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד'ר שלוםליה24/12/2007
אני בת 20 ובעלי בן 23 גיליתי השבוע שיש לי בעיות להכנס להריון אני אי פורייה וחוץ מי זה גילו אצלי עוד בעיות היום.
אני בן אדם נורא עקשן ויש לי אופי קשה אני יודעת שאם הפה שלי אני יכולה לפגוע מאוד.
אנחנו גרים אצל חמתי שהיא נורא מעצבנת אותי אישית למרות שאימי אומרת שהיא טובה.
איני יודעת מדוע מה שאני מרגישה בתוך ליבי אף אחד אינו מבין זאת.
אני חושבת להפרד-להתגרש מבעלי כי אני לא מאמינה שהוא הייה לצידי אך אני יודעת שאם אני החייה בלעדיו אני התאבד כי אם הבעיות שיש לי לא הוכל להסתדר לבד.תעזור לי בבקשה
מה עליי לעשות
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לליה
ד``ר חיים היילפרין25/12/2007לפני שאשיב לך, אני חייב לומר בסוגריים שתחושת הלב שלי היא שלמרות בעיותיך את כן תכנסי להריון בסופו של דבר, שבעלך כן יהיה לצידך, ושתוכלי להסתדר בכל מקרה ולא תתאבדי... לגופו של עניין, כשאנחנו מתמודדים עם בעיות מורכבות כמו שלך, אנחנו זקוקים לתמיכה ועזרה, והעזרה הטובה ביותר שאת יכולה לקבל היא ליווי מקצועי של פסיכולוג שיסייע לך להתמודד בצורה האופטימלית עם הקשיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יועץ או פסיכולוגצביה24/12/2007
שלום.
אנחנו רוצים ללכת ליעוץ בגלל בעיות תקשורת בינינו וקשה לנו להחליט למי לפנות ליועץ תקשורת זוגי או לפסיכולוג שמתטפל בתקשורת זוגית .
מה המלצתך ?
תודה
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליעל
ד``ר חיים היילפרין24/12/2007פסיכולוג שמטפל בתקשורת זוגית, וליתר דיוק, פסיכולוג שהוא מומחה לטיפול זוגי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני מתחנן..עזרה !!יוסי24/12/2007
מי שלא יהיה שמקשיב שם , אני כבר איני יודע מה לעשות !! אני מרגיש במערבולת רגשות קשה וכואבת !!! בבקשה תעזרו לי !!
המצב הוא כזה...אני בן 21 לאחר צבא גר בבית עם ההורים והאחים ! והקשר המשפחתי היחיד שכביכול יש לנו זהו סבי וסבתי..עכשיו , זהו המצב שאני שרוי בו..
כווווולם אצלי במשפחה שקרנים , רמאים , אינם יודעים כיצד להתנהג עם בני אדם בכלל ובתוך המשפחה בפרט , עכשיו, אני לא כזה ! איני מסוגל לשמור דברים בפנים ! אני אומר את האמת בכל רגע שהיא רק תוקפת אותי (האמת) והם כמובן כמו כל אדם שהוא לא בסדר ..אינם מסוגלים לשמוע את העובדה שהם לא בסדר במשהו (כלומר לשמוע את האמת) .
עכשיו , אני מלא בחיי חברה ואנשים סביבי רובצים ללא מנוח והם לעומת זאת חסרי כל חיי חברה..כי כמו שאמרתי מקודם הם לא היו ולא יהיו בני אדם ! עם תרבות ! עם אינטילגנציה ועם חן..או כל דבר אחר שמושך תשומת לב חיובית..הם כולם מנסים "לחנך" אותי כביכול..כי מה זאת אומרת שפתאום קם אדם ומתיח בהם אשמה כלשהי. תמיד מישהו לא בסדר תמיד מישהו טועה וכשעוד מישהו מתנהג אליהם לא בסדר (כלומר מנסה לעצור בעדם מהשקרים והיחס המגעיל) שאלה פשוט אחיי הקטנים..שפשוט גודלים ורואים את האמת גם הם..אז זה תמיד "אני שגורר אותם" מה לעשות????? מה לעשות???? מה לעשות??? בבקשה ??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליוסי
ד``ר חיים היילפרין24/12/2007אני שמח לקרוא שאתה מסוגל לראות את האמת, גם אם היא כואבת, ולחיות את האמת. אמירת אמת היא הבסיס לתקשורת בריאה וליחסים בריאים. אבל מה לעשות ורובנו גדלנו במשפחות שאינן נוהגות כך? ראשית, אתה יכול להיות גאה בבגרות שאתה מגלה, גם אם משפחתך חושבת אחרת. שנית, אתה חייב להכיר במגבלות שלך – אין לך (וקרוב לודאי לשום כוח אחר בעולם) את היכולת לשנות את משפחתך. עצתי לך היא להמשיך וללכת בדרך שלך, לשוחח בפתיחות ובכנות עם אחיך הקטנים ולעודד אותם לנהוג כמוך, להתרחק (ובמקרה הצורך, להתנתק) מאותם אנשים במשפחה שאינם דוברי אמת ופוגעים בך, ולקרב אליך (לפתח חיי חברה) רק עם אנשים כלבבך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך..
יוסי24/12/2007תודה רבה לך ד"ר היילפרין , אני מקווה שיש לך , ואילו באחוז אחד מושג כמה עזרת לי .
זאת הפעם הראשונה שאני מוצא את עצמי מקבל פידבק חיובי לגבי המצב ..הם(וכאשר אני אומר הם , לצערי אני מדבר על הוריי וסבי וסבתי ,זה כואב!) גורמים לי להרגיש כאילו אני טרוריסט שהורס מידי יום ולילה את המשפחה בכלל ואת אחיי ופרט . היו ימים ולילות שהרגשתי כאילו חרב עליי עולמי והייתי צריך לטפטף 5 טיפות רסקיו כדי להמשיך את סדר היום , או להרדם בלילה . הם מלכלכים עליי באופן קבוע .
והכי מרגיז שהם פועלים בצורה שהיני הכי שונא בעולם , כלומר , מתי שהוא נגדו אז הוא מדבר איתה עליו ומתי שהיא נגדם היא מדברת איתו עליהם ומתי שהוא נגדה אז היא מדברת איתם עליו וכן אהלה וכן אהלה וזה ממשיך וממשיך ולכולם "זכרון" קצר (אני מצטער שאני מבלבל אותך ככה , אני מקווה שהבנת על מה אני מדבר..).
אבל דבר אחד לעולם לא משתנה , יוסי תמיד לא בסדר(שוב , כי לי הזכרון משום מה , לא משובש ואיני שוכח דבר !) .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך.
ד``ר חיים היילפרין25/12/2007למרות גילך הצעיר, נראה לי שאתה בוגר מספיק לגשת לפסיכולוג ולהתחיל לטפל כהלכה ב"מורשת המשפחתית" שלך. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה להורים.תמי23/12/2007
היי
אביו של בעלי חולה אלצהיימר מצתקדם שמתגורר אתנו .....אנחנו זוג צעיר בתחילת דרכו....אני בת 25 נשואה שנה....בעלי מרוויח כ5000 ש"ח לחודש הוריו מחזיקים עובדת זרה ושמים עליה את כל קצבת הזקנה שלהם....אחיו ואחיותיו גם במצב כלכלי לא מזהיר...ולכן אנו היחידים שתומכים בהם כלכלית...אני סטודנטית ואין לי אפשרות לעבוד באופן מרוויח ממש ....אני עובדת בעבודה שהשכר בה 500 ש"ח (משהו קליל)....אין לי בעיה שיעזור להוריו....אך מעצבן אותי שאנחנו היחידים שעוזרים.....הוא משלם להם את כל התשלומים של מים חשמל טלפון אוכל.....הקטע הכי מעצבן שבעדה שלנו מדברים בשפה די מיוחדת כך שהעובדת זרה בקושי מדברת בשפתו של חמי....חוצמזה חמי נטפל כל הזמן לחמותי ולא עוזר העובדת זרה יש לו בעיות התנהגות קשות .....לא נותן טיפת מנוחה לחמותי....לפעמים משתולל טורק דלתות.....יורק על הרצפה ואם מדברים איתו עוד יותר משתולל....איך אפשר לחיות במצב כזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לתמי - עזרה להורים
טלי מנדיוק23/12/2007לתמי שלום רב,
כל הכבוד על העזרה, המסירות והנתינה לאבי הבעל.
עם זאת, את מתארת מצב מאוד מאוד קשה, שחייב להשתנות.
התסכול הוא אישי, זוגי, משפחתי, מערכתי וכמובן גם כלכלי.
אני מציעה:
1. לפנות לעובדת סוציאלית של הרשויות הנוגעות בנושאים אלה: קופת חולים, ביטוח לאומי, עירייה - ולבדוק מהם הזכויות של אבי בעלך, איך ניתן לעזור לו, האם ניתן להוציאו למגורים חוץ ביתיים המתאימים לו, איזה עזרה ניתן לתת לו / לכם וכו'.
2. לכנס מיידית את כל המשפחה המורחבת - להבהיר את המצב הבלתי נסבל שנוצר - ולנסות לחלק את העבודה בין כולם וכן את הנטל הכלכלי.
אני מקווה שלא תשברי עד אשר תמצאו פתרון ראוי והולם.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאפרת19/12/2007
האם יש טיפולים שבהם ניתן לבוא עם הבעל ושני הילדים ביחד.
כמה הם עולים והיכן ניתן להשיגם באיזור המרכז.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לאפרת
טלי מנדיוק19/12/2007לאפרת שלום רב,
הטיפול לגביו את שואלת נקרא - 'טיפול משפחתי'.
טיפול משפחתי כולל הגעה של ההורים והילדים ביחד לחדר הטיפולים.
עלות טיפול משפחתי היא כמו טיפול פסיכולוגי אחר (אישי, זוגי....).
עליך לחפש מטפל/ת שההתמחות שלהם היא בטיפול משפחתי.
את יכולה לפנות לאגודה הישראלית לטיפול משפחתי - ולבקש המלצה למטפל / ת לטיפול משפחתי.
או לפנות לביטוחי קופות החולים שישלחו אליך את רשימת המטפלים המשפחתיים שברשותם.
בהצלחה,
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך פותחים את אישתי לתקשורתצביה17/12/2007
שלום
אשמח לקבל רעיונות וקצת כלים איך אני מצליח לפתוח את אשתי שתהיה יותר פתוחה אלי בנושא המין .
אשתי לא גלויה אלי ולא פתוחה אלי בשטח המין (היא תמיד הייתה כך) ואני מחפש דרך ע"י שיחה שלי איתה או התנהגות שלי כלפיה שתפתח אותה ושהיא תהיה משוחררת כלפי .
האם יש דרך כזו ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליעקוב
טלי מנדיוק17/12/2007יעקוב שלום,
הרצון שלך לקירבה ולאינטימיות עם אשתך הוא רצון טבעי, אנושי וחיובי.
חיי המין 'במיטה' - הם המשך של מערכת היחסים מחוץ ל'מיטה'.
מערכת יחסים קרובה, אינטימית, המושתת על אמון, אהבה, הערכה וכו'... - היא מערכת יחסים אשר תאפשר ערוץ תקשורת אמין ופתוח גם בנושא המין.
האם מערכת היחסים שלכם קרובה, אינטימית, פתוחה וחברית מחוץ למיטה?
אם כל נסיונותיך עלו בתוהו בנושא, אני מציעה שתיפנו לקבלת יעוץ זוגי .
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפריםחסויה16/12/2007
שלום .
אני רווקה בת 30 . לפני כחודש התחלתי לצאת עם בחור בן 34 , רווק , פגשתי אותו באינטרנט .
לבחור יש עבודה מסודרת, הוא עצמאי, גר לבד, דיי נבון אבל מאוד ביישן . אנחנו יוצאים כבר חודש והבחור לא יוזם שום מגע פיזי . לא ליטוף, לא החזקת היד, לא נשיקה . לא כלום .אני מחפשת פרפרים , ריגושים, התאהבות ובינתיים זה לא מגיע . מצד אחד אני מסתכלת על הנתונים היבשים (עבודה, יציבות,פוטנציאל לבן זוג נאמן) שאני מחפשת בבן זוג, אבל מצד שני הייתי רוצה לחוש מאוהבת .
התאהבתי כבר מס' פעמים בחיי כך שאני יודעת מה ההרגשה, אבל תמיד התאהבתי בטיפוסים שלא היו מעוניינים לבנות איתי קשר רציני.
האם זה יגיע במהלך הזמן ?
כשהוא מתקשר אני לא חשה שום התרגשות, כשאני נפגשת איתו ,כנ"ל .
האם לעזוב אותו ולחפש ריגושים או להפעיל את השכל הישר ולנסות לבנות איתו זוגיות בריאה ויציבה . אני מאוד מעוניינת במישפחה וילדים .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם הזחל יהפוך לפרפר?
ד``ר חיים היילפרין17/12/2007פרפרים וריגושים הם נורא כיפיים אבל, כפי שגילית, לעיתים רחוקות מובילים לקשר מחייב; לעומת זאת, ביישנות ראשונית אצל גבר בעל פוטנציאל עשויה להתפתח לקשר איכותי. מסיבה זו אני פחות מוטרד מהעדר הפרפרים בשלב זה ויותר מהשאלה האם מדובר בבחור שהביישנות היא כל חטאו או שמא מאחוריה מסתתרת בעייתיות של ממש. עצתי לך היא להמשיך בקשר למרות הקצב המתון וחוסר הריגושים אבל להיות יותר עצמך – ישירה, פתוחה, יוזמת – באופן שייתן לך את התשובה בטווח סביר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שביתה=טירוף מערכותרוני12/12/2007
שלום רב, יש לי שני ילדים בגילאי העשרה, האחד בכתה י"א והשני בח'. מאז השביתה נראה לי שהםירדו מהפסים. הולכים לישון מאוחר, מסתובבים כמו בטלנים כל היום, מוציאים כסף על שטויות - כמו מתבגרים רגילים, רק במינון קיצוני . לא משנה מה אני ואבא שלהם אומרים להם - אני מרגישה שאני לא שוטלת בהם, ובעיקר אני חוששת שהחזרה לשיגרה תהיה להם קשה. איך להחזיר אותם, אפילו מעט, למסלול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרוני
ד``ר חיים היילפרין12/12/2007השביתה במערכת החינוך אכן גובה מחיר בלתי נתפס מהילדים השובתים-מאונס ומחייבת הורים להיערך במערך חירום כדי לצמצם את נזקיה. החזרה למסלול מתחילה בחזרה לשגרת יום-לילה נורמטיבית (הדרך הפשוטה ביותר להשיג זאת היא להעיר אותם בבקרים, למרות המחאות), ולמלא ככל שניתן את החלל שבסדר יומם בפעילות בונה – חשבי מה את עושה כל שנה בחופש הגדול – שיעורי עזר, פעילויות עם חברים, עבודות בית, תחביבים, עבודה בשכר, טיולים, וכל פתרון יצירתי אחר. ואל חשש, כאשר השביתה תיגמר הם ישמחו מאד לחזור לשגרה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חורףרונה09/12/2007
בחורף מחשיך מוקדם ואני המון נמצאת לבד בבית (כי אני גרה לבד) והאמת שזה מאד מדכא אותי. ואני נוטה לשקוע בבית ולא לצאת כלל. להתעצל ולהרגיש תחושות של חוסר אונים ובדידות. בקיץ הכל משתנה. אני יודעת שיתכן שזה קשור למצבי המשפחתי (אני לבד בת 33) ולכך שהחורף מעצים עבורי דברים שיייתי רוצה לשנות. אבל הא ם אפשר להתגבר על זה בדרך כלשהי כי המצב קיים ואני מפחדת לשקוע בדיכאון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרונה
טלי מנדיוק09/12/2007לרונה שלום,
אכן החורף מגיע, ויש עימו סוג של התכנסות.
מחקרים אף מראים שפחות שמש זה אומר פחות אור למוח, ופחות חומרים כימיים משמחים שמופרשים מהמוח.
(אזרחי מדינות קרות ואפורות סובלים יותר מהפרעות דכאון)
אולם, אנחנו פה במדינה שטופת שמש. שלמרות שמחשיך מוקדם, ופה ושם יש אפור, בסך הכל יש הרבה אור ושמש. גם בחורף. מהבחינה הזו אנחנו ברי מזל!!!
עצתי לך היא כמובן לא לוותר לעצמך. להכניס את עצמך לאורח חיים בריא ופעיל.
עבודה, ספורט, חיי חברה, תזונה בריאה וכו'...
אם קשה לך לבד, הייתי מציעה לקבל עזרה וליווי מיקצועי.
כל זאת, יגרמו לך להרגשה טובה ומאושרת - וימנעו כל סיכוי לדיכאון.
חורף חם נעים ושמח!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סנקציה חינוכית?לילי05/12/2007
שלום לכם
יש לי אחיין בן חמש.
לעיתים כשהוא "פורק עול" או מתנהג שלא כפי שצריך, אני אומרת לו (מאיימת): או. קי. אם לא תסדר את הצעצועים - אני אחזיר את האופניים שקניתי לך בחזרה לחנות... או כל דוגמא אחרת: אם לא תעשה/ אז אחזיר את האופניים. הוא מאוד אוהב את האופניים ולכן לעיתים הוא מתרצה ועושה מה שנדרש ממנו.
שאלתי היא: האם הסנקציה הזו חינוכית או שאני בעצם עושה נזק???
תודה
הדודה המודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדודה המשקיענית
טלי מנדיוק05/12/2007שלום לך,
בגדול רצוי לא לחנך תוך כדי איומים.
עם זאת רצוי כבר מגיל צעיר שהילדים ידעו מהם הזכויות ומהם החובות.
כל ילד בהתאם לגילו כמובן.
אני ממליצה ללמד למלא את החובות תוך מתן חיזוקים - למשל : "....כשתסיים לאסוף את הצעצועים תקבל מדבקת כוכב .....", כך הילד מפנים את ההתנהגות ומקבל עליה חיזוקים חיובים.
לגבי סנקיות - יש להציב אותן במידה ובאמת אנחנו מתכוונים להפעיל אותם בעת הצורך.
ולשאלך - האם באמת היית מחרימה לו את האופניים? או שזה היה סתם איום והפחדה?
התשובה ברורה . לא.
תהני מהאחיין!
בברכה,
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תכנית 12 הצעדיםמישהי05/12/2007
שלום רב, מה אתה חוחשב על התכנית הזאת כעל פיתרון לגמימלה מאלכוהול?
תודה לעל התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תכנית 12 הצעדים
טלי מנדיוק05/12/2007שלום רב,
למיטב ידיעתי זוהי תוכנית טובה ומועילה.
כמובן שאני מציעה לגשת לבדוק, ולדלות אינפורמציה אודות שיטה זו.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

