מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ילדים הם עם אכזרלילי05/11/2007
שלום לכם
אני לא הורה אבל יש לי אחיין בן חמש. אתמול לקחתי אותו לגן השעשועים השכונתי. הוא שיחק לו בשקט ובהנאה.
היו שם שני ילדים בני 6 ו- 7. הם מכירים אותו מהשכונה. כשלפתע אחד מהם כינה את אחייני: "כושי" (להם יש צבע שיער חום ואילו הוא בעל שיער שחור למרות שהוא לא כהה).
הרגשתי שזעמי עולה בי והייתי מתה לתת לו סטירה (סליחה - אבל ככה באמת הרגשתי) אבל פניתי אליו ושאלתיו למה אתה מכנה אותו בשמות כאלה. הוא לא ענה.
בכך הסתיים העניין והלכנו.
בדרך אחייני אמר לי: הם לא אוהבים אותי. ליבי נכמר ורציתי לבכות.
א. איך הייתי צריכה להגיד לאותו ילד שכך לא נוהגים?
ב. מה הייתי צריכה להגיד לאחייני?
ג. איזה גועל נפש שיש עדיין הורים שמטביעים בילדיהם את ההבחנות של צבע עור - אחרת אין לי הסבר לכך - ילד בן 6 לא אמור לדבר כך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדודה הרגישה
טלי מנדיוק05/11/2007שלום רב,
ריגשת אותי בפניה שלך.
אכן ילדים בני 6-7 לעיתים מחקים את המבוגרים, ומשתמשים במילים מעולמם (של המבוגרים) מבלי להבין את המשמעות של מה שהם אומרים.
התפקיד שלנו כמבוגרים הוא לשמש מודל חיובי ותקין.
אין לך שום אחריות לחנך ילדים זרים . האחריות היא על האנשים שמגדלים אותם.
לגבי האחיין שלך בן ה- 5 : אכן חוויה לא נעימה כשילדים דוחים אותו ומכנים אותו בשמות.
אולם אלה הם חוויות שבני אדם חווים במהלך חייהם. זה חלק מהאינטראקציה של ילדים ובכלל של בני אדם.
מערכות יחסים מאופיינות ב: אהבה, שינאה, קינאה, חיבה, חום, דחייה, תסכול וכו'...
כשילד חווה דחיה ההתנהגות המתבקשת היא לתמוך בו ולהפגין כלפיו אמפטיה ורגישות.
לגבי הביטוי: "כושי" - ניתן להסביר לו את הביטוי והמשמעות (כפי שאפשר להסביר לילד בן 5).
ולסיום, תשאלי את עצמך מדוע מילה זו גרמה לך לזעם כה רב?
באיזו נקודה רגישה מילה זו נגעה אצלך באופן אישי, כאישה בוגרת?
מדוע לא הגבת בסלחנות, לביטוי שילדים בני 6-7 אמרו (מבלי שהם מבינים באמת את המשמעות)?
ואולי דווקא התגובה האמוציונאלית שלך היא זו שעזרה לאחיין שלך לחשוב שאולי ילדים אלה לא אוהבים אותו?
בברכה,
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות עם החמותלילך04/11/2007
בעלי ואני נשואים כבר 20 שנה. מעולם לא הסתדרתי טוב עם אמו, אז צמצמנו מגע ככל האפשר למנוע חיכוכים מיותרים. אביו נפטר והיא גרה לבד. כעת, עקב החמרה במצב הבריאותי שלה, היא מעוניינת לעבור לגור אצלנו ובעלי מנסה לשכנע אותי להסכים לכך. אני לא מוכנה להכניס את האישה הזאת לבית שלנו כדיירת קבע וזה גורם לריבים רבים, אני חוששת שזה עשוי לחסל את הנישואים שלנו וכבר לא יודעת מה לעשות. מקווה מאוד שתוכלו לעזור לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות עם החמות
טלי מנדיוק05/11/2007שלום רב,
יפה שבמשך 20 שנה הצלחתם להגיע להבנה ולאיזון במערכת היחסים עם החמות. זה מלמד ומראה על היכולות האישיות והזוגיות שלך, ושל בעלך - כל הכבוד!
חבל מאוד שהחמות חשה ברע, אולם נראה כי המצב דורש מתן עזרה וסיוע.
המצב מלמד על שינוי, ועל הצורך כי המערכת מסביב תגמיש את גבולותיה.
שינוי - הוא לעיתים מצב לא קל, כל שכן הגמשת עמדות וגבולות שנקבעו בעמל רב.
אני מסכימה עימך כי מגורים בבתיכם עלולים לגרום לתסכול רב לכל הצדדים.
אי לכך, אנא מיצאו פתרון אחר - למשל עזרה חיצונית בביתה (עם לינה / לא כולל לינה) של מטפל/ת המוסמכים לכך, תורנויות סביב השעון של בני המשפחה חברים וכו'...
'תפתחו את הראש', ותנסו למצוא פתרון שיתאים לה וגם לסביבה.
אמצו גישה חיובית ובוגרת, ונסו למצוא פתרון חיובי אחר.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות ילדים וזוגיות - המשךריקי31/10/2007
תודנ לך טלי על תגובתך המהירה.
אולי תוכלי לייעץ לי היכן יש הדרכת הורים באיזור העמקים?
ולגבי הטיפול התרופתי שהזכרת - תודה אבל אני לא מעוניינת בכך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאמא הצעירה
טלי מנדיוק31/10/2007לאמא הצעירה,
אני מטפלת באזור המרכז. לא ממש מכירה בצפון. אולי תפני לאגודה לטיפול זוגי ומשפחתי (097467064) להם יש את שמות המטפלים מכל הארץ.
בנוסף, לכל קופ"ח יש רשימת מטפלים שהן ממליצים לחבריה. (אני אישית נמצאת גם ברשימת המטפלים של כללית מושלם)
לגבי הטיפול התרופתי - אם את לא מעוניינת בטיפול קונבציונאלי אולי תפני לטיפול תרופתי אלטרנטיבי (הומאופטיה, פרחי בך, צמחי מרפא - גשי לבית טבע הקרוב למגוריך, או פני לקופ"ח בה את חברה, לכולן יש היום מחלקות אלטרנטיביות כחלק מהשרות שהם נותנות)
טיפול תרופתי - נותן הקלה מיידית.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיות זוגיות וילדים
ריקי31/10/2007תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות ילדים וזוגיות - דחוף ביותרריקי31/10/2007
אני בת 33 נשואה ואם לבת ארבע ובן שנתיים. לאחרונה אני מרגישה שאני חיה בתוך סיר לחץ, בני הוא ילד עם "קריזים" אם משהו לא נעשה כרצונו הצרחות מתחילות ומשם זה מתגלגל הלאה. עם הקריזים האלה למדתי פחות או יותר להתמודד.
בתי גם כן, בדרך כלל בשעות הערב מתחילה להתנהג כמו בת שנה - צורחת על שטויות וקורעת לעצמה את הגרון בצרחות האלה - זה מטריף אותי.
עם בעלי הזוגיות שואפת לאפס - החשק שלי למין ואליו ירד כבר מזמן מתחת לאפס הוא גם הודיע לי שהוא מאוכזב ממני גם בגלל המין וגם בגלל שאני לא עושה דברים בבית - ואתמול הודיע שהוא "מניף את הדגל וזה תלוי רק בי עכשיו"
בימים האחרונים אני מרגישה שאני ממש לא סובלת את הילדים שלי ואת בעלי - היום בבוקר אחרי צרחות של הבן (המסכן גם חטף ממני פליקים בגלל שאני התעצבנתי מה שגרם למעגל סגור ביני ובינו) ולמעשה זה די הדדי כי הם כל הזמן מבקשים רק את אבא(עד לפני כמה ימים לא ויתרו עלי לשנייה).
אני כבר ממש אובדת עצות ורק רוצה לקום לעזוב הכל ולברוח - לא רוצה את הילדים ולא כלום - פשוט מיואשת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאם הצעירה
טלי מנדיוק31/10/2007לאם הצעירה שלום,
אכן לא קל. את מתארת שני ילדים קטנטנים שמגיבים בבכי, צרחות ואי שקט. בעל שמתקשה לתמוך ולעזור לך. ואני מניחה שאת מרגישה כרגע יאוש, חוסר אונים ודיכאון.
אני ממליצה לך במיידי - לפנות עוד היום לרופא המשפחה ולבקש עזרה תרופתית. דבר שיסייע לך להתאזן נפשית במיידי. כך תוכלי להיות רגועה יותר, שמחה, סובלנית.
בנוסף, אני ממליצה לך /כם לקבל עזרה מקצועית בנושא הזוגיות, וכן הדרכת הורים לגבי 'סדרת חינוך' לקטנטנים.
אמא ואבא הם הקברניטים של האוניה. ברגע שאתם במצב לא מאוזן, האוניה לא מתפקדת. וה'עובדים' על הסיפון מסתובבים בה 'כשיכורים'.
בבקשה ממך, קומי ועזרי לעצמך.
התחזקותך חשובה ודראמטית לך ולכל המשפחה.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טראומות וזוגיותשילה30/10/2007
אני בת 25 נשואה שנה....
רציתי לשאול לדעתך
אני עברתי הרבה דברים קשים בחיי למשל....חוסר נוחות בבית היינו גרים מעל סבתא שלי שהתנכלה לאימי ותמיד גרבה בינה ואבי מריבות וגם לנו תמיד אמרה אימא שלכם רעה גנבתם ממני וכו..בבית ספר עברתי התעללויות מצד הבנים בגלל שהיו לי פצעי בגרות וגבהתי מהר שנמשכו 5 שנים.....שכללו זריקת גירים עליי בעיטות....דיבורים כמו מי ירצה אותך בכלל? את מכוערת וכו.....בגיל 15 אימי חלתה בOCD וטענה שאני אשמה כי שמתי מכנסיים על המיטה שנארו באוטובוס שבוע והייתה אומרת לי חבל שנולדת......בגללך חליתי ותמיד כשהייתי נועלת את החדר שלא לשמוע את צעקותיה הייתה צועקת לי תפתחי את הדלת את כזאת בודדה ולא חברותית וכשהיתי הולכת לדודותיי מרוב שקשה לי היתה אומרת לי הלב שלך לא בבית כל הזמן רוצה לצאת....הייתה שמה בגדים רטובים בארון לייבוש והבית נהיה כולו מסריח...היו ימים שנתנה לי להתקלח בקור אימים כי חשדה שנגעתי באחד הרהיטים בבית ואפילו מס פעמים.....אז היו לי כ2 חברות קרובות....אבל אחת מהן לא האמינה לי שאימי חולה...השניה היתה עסוקה בעיקר בלהיות מאוהבת...בגיל 21 בטיפשותי לקחתי טרמפ עם מישהו....והוא הטריד אותי מינית נעל את הרכב וניסה לנגוע לי בחזה התחלתי לבכות ונתן לי לצאת....גם בילדות היה שכן שהייתי הולכת לחנות אז הייתי בת 5 היה קורא לי לבוא בטענה שיתן לי שוקולד ומכניס לי אצבעות לאיבר המין.....קצת לפני גיל 21 חברתי נהרגה בגיל 21 ......האם לדעתך הדברים הנ"ל משפיעים על הזוגיות? אני גרה בכפר של בעלי מידי פעם נכנסת לדכאון ....מחשש שלא אתרגל למקום...תמיד חוששת שבעלי יבגוד בי....לא מסוגלת ליזום איתון סקס כלל....אשמח לתגובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשילה
ד``ר חיים היילפרין31/10/2007אין ספק שאת, והזוגיות שלכם, מושפעים מאד מהאירועים הקשים שעברת בילדותך. אחרי הכל, חוויות הילדות מעצבות את אישיותנו, את התנהגותנו וכו'. למזלנו, אנחנו לא חייבים להיות קורבנות לכל חיינו בשל הנסיבות בהן גדלנו! כאשה בוגרת, את יכולה לבחון שוב את נסיבות חייך ואת המסרים להם היית חשופה, ולשנות את כל הטעון שינוי. בחינה שכזו דורשת הרבה אומץ, תובנה (ואת דווקא מגלה במכתבך מודעות מפותחת לעברך), ומאמץ נפשי רב, אבל מי שעושה זאת כהלכה יכולה ממש "ללדת את עצמה מחדש"! כמעט בלתי אפשרי לעבד את העבר ולעבור תהליך צמיחתי שכזה ללא הנחייה מקצועית, והמלצתי לך היא לגשת לטיפול פסיכולוגי. מרבית המטופלים שלי, ללא קשר לתלונות איתן הם מגיעים, עוברים תהליך כזה בדיוק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות דחופהעודי29/10/2007
שלום ד"ר
אני כותב שאלה זו עבור אימי. לאימי נטייה לדכאונות ולאחרי הפעם האחרונות (לפני כשנתיים) מטופלת בציפרומיל במינון של כדור וחצי ליום.
לפני מספר ימים "נפל" על אימי ובעצם על כולנו פרטי מידע חדשים לגבי אבי. הוא ניהל ומנהל רומן מזה 15 שנה הכולל גידול ילדה מחוץ למסגרת הנישואים. אימי אישה חלשה בלשון המעטה ללחצים הנפשיים השפעות פסיכוסומטיות אשר מתבטאים בכאבי גב עזים וכן בכאבי ראש בבחילות ובחוסר תאבון.
ברצוני לדעת האם מומלץ לבצע שינוי במינון הכדורים? עד עתה אבי סיפק לה את הכדורים, הוא רופא משפחה במקצועו, אולם איננו סומכים על שיקול דעתו.
דבר נוסף שחשוב לי מאוד לדעת, האם כדאי לבקש ממנו לאמר לה את הדברים בצורה אחרת מהדרך הקשה שבה הוא עושה את זה? האם כדאי להתערב ולהיות איתה כאשר הוא מספר לה פרטים נוספים? האם מומלץ לארגן פורום משפחתי מסווים ולבקש מאבי לאמר את הדברים רק שם?
אנחנו עוברים משבר קשה מנשוא, נעריך מאוד מענה במהירות האפשרית.
תודה מראש והערכה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לבן המסור
טלי מנדיוק29/10/2007לבן המסור שלום רב,
אכן מצב מדאיג.
עם זאת, אני מוצאת כי אמך מוגנת באופן יחסי ולו מהעובדה כי היא תחת טיפול תרופתי התואם את נטיותיה (לגבי מינונים יש להיוועץ עם רופא בעניין).
הסימפטומים הפיזים שפוקדים אותה אכן מראים על הכאב הנפשי והפיזי בו היא נתונה.
אני ממליצה מאוד כי תעודדו את אמא לקבל עזרה מקצועית . מקום בו תוכל לקבל ליווי, תמיכה וצמיחה מהמשבר שנוצר.
ובנוסף:
בן כמה אתה?
האם יש ילדים נוספים במשפחה?
מה מצבו של האבא?
האם אמא עובדת?
בברכה,
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב תודה
עודי29/10/2007תודה על התשובה המהירה, בהחלט עזר לנו לשמוע דעה מקצועית.
להשלמת התמונה, אני בן 27 ויש לי שתי אחיות בנות 29 ו 25. לאבי שני ילדים מנישואיו הראשונים בני 34 ו 32, אנחנו לא ממש בקשר איתם. בעבר היו הרבה בעיות ביניהם ובין אימי מה שהוביל בסופו של דבר לניתוק ומגיל לא מבוגר הם לא מגיעים אלינו הבייתה.
אבא שלי למרות שאין ספק שלא קל לו עם כל הסיפור הזה... לא קיבלנו את הרושם שגם קשה לו מידי. הוא לא מנסה ליצור קשר איתנו כדי להביע חרטה ואפילו להפך משתמש בנו כתירוץ מדוע לא רצה לפרק את הבית.. למרות שאנחנו מתקשים להאמין. הוא כתב לי רק כמה משפטים במסנג'ר.. וגם בהם הביע צער על כך שהילדה גדלה כמוסתרת. יש לציין שהוא כן ביקש מאימי שלא תספר לנו על כל זה כדי כביכול לא לפגוע בנו.. לדעתי העדיף לא לפגוע בשמו בטוב.
ביום הראשון לאחר הבשורה הזאת אימי לא ישנה בבית ולכן ניסה להתקשר איתנו מספר פעמים לברר לשלומה, לא ענינו.. הרגשנו יותר מידי כעס והעדפנו לא לדבר איתו בשלב הזה. מאז שחזרה הבייתה הוא לא מתקשר.
כאשר הוא מספר לאימי מה קרה הוא אומר את הדברים בצורה קשה ופוגעת... מה שיותר מתמיד מקשה עליה להתמודד עם המצב.. משפטים כמו "אפשר לאהוב שתי נשים" יוצאים מפיו מבלי לחשוב פעמיים.
אמא עובדת חצי משרה, היא בת 63 והוא בן 62, שניהם בעתיד הלא רחוק כנראה בפנסיה.
שוב תודה, אשמח לקבל מידע נוסף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלבן המסור - צמיחה ממשבר
טלי מנדיוק29/10/2007לבן המסור,
טוב היה לקרוא שלאמא יש תמיכה ממך ומשתי האחיות, מה גם שכולכם בוגרים. זה טוב.
אני מאוד מבינה את הכעס שלך / כם על אבא, עם זאת סבורה כי גם הוא זקוק לתמיכה בימים אלה.
עצתי בעינה עומדת - לעודד את אמא (גם את אבא) לקבל תמיכה מקצועית חיצונית,
כך שהמשבר הזה, עם כל הכאב הגדול - יהפוך למנוף לצמיחה ולשינוי חיובי .
הצמיחות הכי גדולות של בני האדם הם מהמשברים אותם הם עוברים.
לעיתים זה כואב, מתסכל ואכזרי - אבל זו המציאות.
אנשים יכולים לבחור לצמוח ממשבר, ויכולים לבחור להישאר קורבן.
כולי תיקווה שכולכם כיחידה משפחתית ובפרט אמא תבחרו בעתיד לצמוח מהמשבר, ולצאת ממנו חזקים ומחושלים.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש סיכוי לאהבה?גילי.23/10/2007
שלום לכן,
ראשית אני מאוד מעריכה את הפורום המפרה והתומך הזה -יישר כח!!!
אז ככה..
אני בת 25 נשואה 4 שנים +1.
בחודשים האחרונים אין לי חשק למגע/קרבה כלשהי עם בעלי.
אני חשה מרוקנת מאנרגיות כאילו דעכה האהבה לחלוטין ואני אפילו הודתי בפניו שכל גילויי החיבה מאולצים.
מוזר מאוד שאין כמעט יחסים אינטימיים ואם יש אני לא נהנית מהם בכלל. מה שעוד יותר מוזר שזה קורה בשלב כה מוקדם של הנישואין- הבנתי מחברות שנשואות קרוב ל-6 שנים שאין אצלם שחיקה שכזו והסקתי שמצבי באמת קשה.מה שעוד מוזר שגם בתקופות שהזוגיות סבירה ומסתדרים ואפילו יש רומנטיקה-אני לא מצליחה להגיע להשתוקקות כלפיו.
ממש תחושה של שעמום,חוסר שביעות רצון,אפילו מעט דחייה.
אני חשה כאילו אזל ממני היצר המיני! זה ממש תמוהההה...
הבהרתי לו(אנחנו מדברים בפתיחות גדולה-בעיקר מצידי)שנראה לי שהתנהגויות מסוימות שלו במשך היום,הרגלים שלו ובעיקר-העובדה שהוא מחוסר תעסוקה כרגע מאוד משפיעים עלי ועל המשיכה שלי כלפיו-אך זה לא ממש משנה את המצב.
חוץ מזה, אני חוששת שהתחושות השליליות כ"כ נטמעות בי כך שגם אם הוא ישתנה ויעבוד סוף סוף בעבודה מסודרת(הוא מאוד לא יציב בעבודות-עובדה שמטריפה אותי!!!!)גם אז יהיה לי קשה לחזור להתלהבות של פעם שהייתה בשחקים.
אני פתאום קולטת שאולי הוא בכלל לא הטיפוס שלי,שהוא לא גברי מספיק שאנחנו ממש לא משדרים על אותו גל,השאלה היא אם יש סיכוי שהתחושות ישתפרו וישתנו? האם זו תקופה שתחלוף??
הוא כ"כ צפוי,מקובע מרובע ,מעצבן ,מתיש ומעייף אותי שקשה לי אפילו להסביר לאיזו רמה עמוקה של תשיישות נפשית הגעתי, אני חשה שאין לא מה להציע לי -שום עיניין בשום תחום,
הוא לא מסקרן אותי בכלל!
אני ממש מדוכאת מהמחשבה שאחיה עוד הרבה שנים עם בעל שאני לא נמשכת אליו......
לעיתים אני מהרהרת ביני לבין עצמי שהילד שלי הוא האור-ועצם המחשבה מבאסת ומבהילה!
אני במצב שאין לי כח אפילו לבכות..
כמו פלאפון שלא הוטען שנים...
התחתנתי צעירה ,תמה ולהוטה ואני חשה שאין לאן לברוח...
בבקשה-אל תעלו בפני את האופציה של לגשת לטיפול/ייעוץ זוגי מפני שאין לי תקציב.
אודה לכן אם תוכלו לתת לי כיוון חשיבה שיוציא אותי מעט מן האווירה העכורה הזו.
תודה רבה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיכוי לאהבה
ד``ר חיים היילפרין24/10/2007את פותחת במצוקה שאת חשה בגלל העדר התשוקה לבעלך (ותמהה למשל מדוע זה קורה לך אחרי ארבע שנות נישואין, כאילו חוץ מזה הכל בסדר) ומסיימת בשורה של טענות כלליות יותר כלפי בעלך. תחושתי הראשונה (למרות שלא ציינת בן כמה הילד) היתה שאולי העדר התשוקה קשור לשינויים הורמונליים (וקשיים אחרים) בשנה שלאחר הלידה. למקרא שאר הטענות כלפי בעלך, נעשתה שאלת יחסי המין משנית – הרי ברור שעם תחושות קשות כאלה מובן גם שלא תרגישי רצון לקרבה.
את מעידה על עצמך שהתחתנת צעירה ותמימה. ארבע שנות הנישואין גרמו לך לראות דברים רבים מנקודה בוגרת יותר, ואת מבקשת כעת לבחון מחדש את החוזה שביניכם. אין ספק שעליך לשים את מכלול הנושאים שאת מעלה "על השולחן" – אך תתקשו מאד לעבד את הדברים ללא ליווי מקצועי. מה לעשות, אף אחד לא טורח – לא בתי הספר ולא משפחותינו – ללמד אותנו כיצד לבנות זוגיות בריאה! (אני הייתי מחייב בתואר ראשון או לפחות בבגרות 5 יחידות בזוגיות כתנאי לרישיון נישואין...) ליווי כזה לא חייב לעלות (הרבה) כסף – בקבוצות תמיכה או סדנאות לזוגיות, למשל. וכשאת לוקחת בחשבון מהן עלויות הפרידה (בנזקים כלכליים ורגשיים), לעיתים קרובות טיפול זוגי איכותי, למרות עלותו הגבוהה יחסית, הוא ההשקעה המשתלמת ביותר בסופו של דבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
גילי.24/10/2007השאלה האם במצב בו תארתי יש סיכוי לצאת מהתסבוכת הריגשית הזו ע"י ייעוץ מקצועי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתשובה היא כן.
ד``ר חיים היילפרין25/10/2007מדובר בצמיחה האישית של שניכם, ומובן שהסיכוי שלכם לפתח זוגיות בריאה תלוי בנכונות וביכולת של שניכם להירתם לתהליך הטיפולי, ולהטמיע וליישם את השינוי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מסתדרת עם אמא של בעליניקי21/10/2007
אמא של בעלי מוציאה אותי מדעתי, אין דרך אחרת להציג את זה.
הם גרים די קרוב אלינו (20 דקות חצי שעה הליכה) והיא פשוט "קופצת" מתי שבא לה, בלי להודיע, נכנסת אלינו הביתה בלי לשאול אם נוח או לא, משחקת עם הילדים ותוך כדי זורקת הערות על דברים שאנחנו (כש"אנחנו" אומר "אני") לא עושים נכון. אחרי זה היא עוברת להערות כלליות יותר על הבית ועל הבישול תוך כדי אנחות וכשהיא אומרת שכואב לה הלב לראות את הבן שלה והנכדים שלה חלשים כאלה כי הם לא אוכלים טוב.
פעם אחת נשברתי ואמרתי לה שהיא יכולה להאכיל אותם אם היא רוצה, אז היא עשתה סצינה עד שביקשתי סליחה בסוף.
בעלי יודע אבל אומר שאין מה לעשות וגם אותו היא שיגעה בילדות.
מה אפשר לעשות? היא ממררת את חיי עד כדי כך שאני חושבת לעבור דירה או להגיד לה שלא תבוא כשאני בבית, אפילו שזה יעשה פיצוץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לניקי
ד``ר חיים היילפרין22/10/2007מה שחסר ביניכן מזה שנים היא שיחה רצינית – כנה, פתוחה, ישירה – על תחושותיך! אם, כצפוי, הגברת לא תואיל להיענות לבקשותיך – או אפילו להקשיב לך – אין מנוס מלהציב בפניה גבולות. (משהו בנוסח, "אשמח לארח אותך אצלנו בתנאי שתודיעי לי/ תתאמי איתי את בואך מראש/ לא תעירי הערות פוגעות" וכיו"ב.) אם הגברת לא תעמוד בתנאים, הפעילי את הסנקציות שנקבעו מראש (כמו לנעול את הבית בפניה), כך שבכל מקרה תצאי נשכרת ככל האפשר בנסיבות הנתונות – או ש"תרוויחי" חותנת שאפשר לחיות איתה, או שתפטרי מחותנת בלתי אפשרית. (גם בעלך מבין שאתן צועדות ממילא לקראת פיצוץ, כך שאין לך כאן מה להפסיד.)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה אצל בתיחדווה19/10/2007
בתי בת ה-15 נורא מסוגרת, אין לה הרבה חברות, היא מעט שמנה, היא תלמידה טובה ושקטה, אבל אני חשה שהיא לא פופולרית, לא "מגניבה" בלשון הצעירים ושהדבר לא קל לה. היא לא מדברת על זה אתי ונראה לי שמתפתחת אצלה איזו חומה שלאט לאט תלך ותהיה עבה יותר. אני רוצה שהיא תהיה מאושרת, שתצחק, שתפרח - איך אני יכולה לעזור לה?
תודה חדווה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחדווה
ד``ר חיים היילפרין19/10/2007ניתן כמובן לסייע לבתך, אך לא "על רגל אחת" כאן. את יכולה לגשת לפסיכולוג (לבדך או יחד איתה) כדי ללמוד את פרטי הרקע יותר לעומק - ודרכים לסייע לבתך לפרוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמודדות עם "לא רוצה"רחל19/10/2007
שלום
אני בת 27, אם לשתי בנות (1.8 3.7).
כיצד מתמודדים עם ילדה בת שלוש פלוס, שאומרת לא רוצה (עם חיוך שמראה שהיא בוחנת את התגובות שלי) על בקשות כמו: "בואי להתרחץ, להתלבש, לאכול".
בסופו של דבר היא עושה את הדברים הנדרשים ממנה אבל רק לאחר מרדף מתיש, צעקות ואיומים (אם לא תעשי...לא תקבלי הפתעה).
אני יודעת שאסור לי לצעוק עליה כי כך אני לא אגרום לשינוי לטווח הרחוק
מה גם שאחר כך אני כועסת על עצמי ומרגישה תשישות נפשית.
מה אפשר לעשות אחרת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרחל
ד``ר חיים היילפרין19/10/2007את יכולה להשיג יותר על ידי תגמול (חיזוק) התנהגויות ראויות של הילדה באמצעות מילה טובה, עידוד, או מתן פרס. תגמול עדיף על ענישה כי הוא אפקטיבי מאד, מציג את המתגמל באור חיובי (לעומת ענישה המציגה את המעניש באור שלילי) ותורם לאווירה נעימה ולקרבה ביניכן. הפטנט הוא ללמוד לזהות כל התנהגות חיובית או שינוי לטובה אצל הילדה (וזה דורש תשומת לב ותרגול לא מבוטלים מצדך!), לתגמל אותה מייד על התנהגות טובה, ולהתעלם, ככל שניתן, מהתנהגויות שאינן ראויות. (התעלמות אפקטיבית יותר מצעקות ועונשים, שכן גם צעקות מהוות עדיין תשומת לב מצדך, וכל תשומת לב – כולל שלילית! – מתגמלת את הילד יותר מהתעלמות.)
אם את מוצאת שישום הנחיות אלה קשה לך בפועל, אני ממליץ לך על פגישה איתי (או מטפל אחר) שילמד אותך כיצד לעצב את התנהגותה של הילדה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בני בן 16יעל17/10/2007
בני בן 16 תלמיד חכם ומקובל בחברה. באסיפות הורים תמיד המורים משבחים אותו איזה ילד מקסים, חרוץ, משתתף ומביא ציונים טובים, אני חוזרת תמיד מאסיפת הורים מאושרת מהדיווח ומתוסכלת שבבית הוא בדיוק ההיפך. למרות שבבית הוא בקושי יושב אני תמיד מבקשת ממנו ללמוד לפני מבחן והוא אומר אני יודע .
אבל בבית הוא מאוד מפריע, מציק לאחותו בת 10 ושולט בה ובאחיו.
מרגע שהוא קם בבוקר הוא ישר נכנס לחדרה ומציק לה וכשהוא חוזר מביה"ס ישר הוא ניגש אליה וקורא לה שמנה למרות שהיא רזה ומציק לה והיא מתחילה לצעוק והבלגן חוגג אני מתעצבנת ומבקשת ממנו להפסיק אבל הוא ממשיך והיא צועקת אני כועסת עליו ואז הוא מתחיל להתפרץ ולצעוק עלי ולקלל.
יש לו מחשב בחדר וגם לאחיו אבל הוא נכנס לחדר של אחיו ושולט במחשב שלו ומציק גם לאחיו בן 14 והם מתחילים לריב אני באה להפריד והוא מתחיל לצעוק ולנבל את פיו.
אנחנו כהורים שוחחנו אתו מספר פעמים אבל זה לא עוזר הוא נרגע לכמה שעות ושוב חוזר. אני מענישה אותם ברגע שהם רבים ומנתקת את המחשבים בבית והוא מאוד כועס ומתחיל לצעוק ולקלל ולהציק לאחיו כדי שניתן לו את המחשב הוא אומר משעמם לי תתנו לי את המחשב ואז לא אציק להם.
לפעמים בעלי נכנע ונותן לו את המחשב אבל למחרת הוא ממשיך בלי סיבה להציק לאחיו ובמיוחד לאחותו.
מה לעשות? בביה"ס הוא מקסים ובבית בדיוק ההיפך.
אבקש את עזרתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליעל
ד``ר חיים היילפרין18/10/2007העובדה שהבן שלך מגלה שני רפרטוארים התנהגותיים שונים בתכלית (ז"א שהוא מתנהג בצורה יפה במקום א' ובצורה בעייתית במקום ב') מעידה, ראשית, על העובדה שאכן הוא יודע היטב להתנהג כהלכה כשצריך, ושנית, שהוא מרגיש חופשי להתנהג שלא כהלכה במקום ב' משום שלא חלים עליו הגבולות והסייגים המושתים עליו במקום א'.
אני מציע לך ולבעלך לפנות לטיפול (עם הילד או בלעדיו!) כדי לרכוש כלים שיאפשרו לכם להציב גבולות בבית באופן אפקטיבי – ואז תראי יותר ויותר את רפרטואר ביה"ס גם בבית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבני בן 16
יעל18/10/2007תודה על הייעוץ, האם תוכל להמליץ על משהו מאיזור השרון, הוד השרון, כפר סבא.
ברצוני לציין כי אנו שמים לו גבולות כשהוא רק עם אחיו או אחותו אנו מנתקים את המחשב אבל זה לא עוזר הוא עוד יותר מציק ומציין שמשעמם לו שניתן לו את המחשב הוא יפסיק.
וגם אחיו נענש כי אין לו מחשב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיעל
ד``ר חיים היילפרין19/10/2007את יכולה למצוא פסיכולוגים באזור מגוריך באתר פסיכולוגיה עברית (hebpsy) –
http://www.hebpsy.net/pl.asp* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץלולו15/10/2007
איך אני יכולה להוריד את אמא שלי מהגב שלי. אני בי"ב והיא מנג'סת לי רצח על בגרויות ועם מי את מסתובבת וכל השטויות האלה. שתרגיע כבר.. מה להגיד לה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך להרגיע את אמא
ד``ר חיים היילפרין15/10/2007נסי "הפוך על הפוך"... תוכלי להרגיע את אמא (במידה) דווקא אם לא תחסמי אותה בחוסר סבלנות אלא תשתפי אותה יותר ברצון. את יכולה לנסות אפילו להגיע איתה להבנה שבתמורה ל"גילוי נאות" (עם מי את מסתובבת וכיו"ב) היא תתחייב להפסיק "לנג'ס" מסביב לשעון...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תקשורת עם הבת בת ה14רונית15/10/2007
לאחרונה ביתי מנהלת בלוג וגיליתי כי היא רשמה בו שאם היתה לה אפשרות לברוח מהבית היתה עושה זאת ושהיא מחפשת אהבת תשומת לב שיבינו אותה ויקשיבו לה... אנו לא מבינים ממנה כל זה עולה .
היא מקבלת בבית כל מה שהיא רוצה אולי יותר מידי
ביתי לא יודעת שאני בודקת את הבלוג שלה לכן לא מודעת שקראתי את דבריה
דבריה מדאיגים אותי מאוד , כיצד עלי לנהוג? בשיחות בבית הכל מתנהל כשורה
אך כנראה שזה משחק על מנת לרצות אותנו ומשהו פה לקוי
כיצד עלי לטפל בנושא ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תקשורת עם בת ה-14
ד``ר חיים היילפרין15/10/2007ראשית, אני מציע לך לבחון בכנות את הממשק עם הילדה – האם היא מקבלת יותר מדי חומרית ופחות מדי רגשית (ממך ובכלל)? האם את נוטה להיות שיפוטית או ביקורתית מדי? עד כמה את באמת מעבירה לבתך את המסר שהיא אהובה ומוערכת ושאת קשובה לה? מצד שני, זה שבתך אינה מקבלת את מגבלות החיים בבית ומרגישה לעיתים "לא מובנת" אינו אומר בהכרח שאת שוגה. בכל מקרה, שוחחי איתה בפתיחות על הנקודות הכואבות לשתיכן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה , ובקשה להבהרה נוספת
רונית15/10/2007ביתי מאוד סגורה ולא כל כך משתפת פעולה בשיחות נפש, אני ממש צריכה לחלוב ממנה מידע, היא מסתירה דברים רבים שמתגלים לי מאוחר יותר, הכל תחת ענין הדרישה לפרטיות, נוצר מצב של חוסר אמון בעקבות שקרים שנחספו , מתוך מידע שאספי בבלוג ויחד עם זאת למדתי בדרך הנ"ל שהיא אחראית מאוד ומפעילה שיקול דעת נכון ושומרת על עצמה, לדוגמא לא הסכימה לחברות עד שאותו בן התחייב להפסיק לעשן,
בעיתי העיקרית שהמידע שברושתי מתקבל בדרך עקיפה ולא מביתי, ולכן אין באפשרותי לשוחח עימה על דברים שאני יודעת מתוך הבלוג מחשש לחסוף את נושא המעקב אחריה וחוסר רצוני לסגור את ערוץ המידע שברשותי,
אני חוששת מחוסר שיתוף פעולה ואז לא אדע מה מתרחש.
כיצד עלי לפעול ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה נוספת
ד``ר חיים היילפרין16/10/2007לפי דבריך, נראה שאת יודעת לא מעט על בתך למרות סגירותה... טוב לדעת גם שלמרות הסגירות, בתך מגלה אחריות ושיקול דעת נכון – זה אומר שאת יכולה להיות רגועה יותר גם כשאינך יודעת הכל. האמת היא שהמעקב אחרי הבלוג נותן לך מידע די מפורט – נכון יותר לומר חשיפה נדירה – אל עולמה של בתך. המשיכי לנסות ולדובב אותה תוך הקפדה על ההנחיות שלעיל (ללא שיפוטיות וכו') – וגם לקרוא בבלוג כדי להישאר קרובה גם מהזוית הזו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
רונית17/10/2007* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתלבטות
רונית17/10/2007לאחרונה בעקבות הענין עם ביתי הבכורה עלה נושא התקשורת בבית , אני ובעלי מרגישים שמשהו מתפספס עם הבנות , היינו מצפים ליותר פתיחות ושותפות בחיים שלהן ופחות תחושה של נותני שירות . בת ה11 משתפת הרבה יותר והגדולה ממש מסננת אינפורמציה, קימנו שיחה פתוחה בבית על הנושא הנ"ל והגענו להבנה שיש מקום לשיפור, חשבנו יחד על פתרונות , יותר זמן אחד על אחד ויותר פעילויות משפחתיות משותפות
חשוב לי לציין שאנו מקיימים ארוחה אחת ביותר משותפת , האם רצוי גם ללכת לטיפול משפחתי או לנסות לבצע שינוי מתוך התובנות שעלו בשיחה , ולבדוק היכן אנו עומדים עם הנושא מדי פעם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרונית
ד``ר חיים היילפרין18/10/2007למרות תחושותיך לעיל, אני מתרשם שאת עושה עבודה טובה מאד בהתמודדות עם משפחה בגיל ההתבגרות... אני לא מוצא כאן צורך בולט בטיפול משפחתי, אם כי האפשרות הזו תמיד פתוחה בפניך וללא ספק תטיב עמכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה , תגובותיך נותנות לי
רונית18/10/2007תגובותיך נותנות לי כוח ועוד אויר לנשימה, תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחדירה לפרטיות
בלוגרית17/10/2007רשמת כמובן מאליו שקראת לה בבלוג, כאילו זה לגיטימי, אבל בהמשך רואים שאת יודעת שזה לא בסדר כי ציינת שאת מסתירה ממנה, כמובן, את מקור המידע. זה שזה במחשב לא הופך את הקריאה בבלוג ללגיטימית, אלא אם היא הזמינה אותך לשם. אם לא, זה שקול לקריאה ביומן אישי שמצאת במקרה.
אם את יודעת שאת עושה משהו לא בסדר, שחודר לפרטיות שלה, וממשיכה לעשות זאת בכל זאת, איך את מצפה שלבת שלך יהיה אמון בך?
אם את רוצה לבסס יחסים טובים איתה, אולי תתחילי בלתת לה כבוד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבלוג מפורסם באינטרנט כך שהוא פרוץ
רונית17/10/2007יש הבדל גדול מאוד בין יומן אישי שמנוהל בחדרי חדרים לבין בלוג
בלוג מטבע הדברים כשהוא מפורסם באינטרנט הוא פרוץ לעיני כל ומכאן שגם אני וגם חבירה או כל אחד אחר יכול לקרוא את הכתוב בו, לצערי היום הבלוגרים לא יודעים לעשות הבחנה זו וחבל,
יש דברים שהפרסום שלהם עושה יותר נזק מתועלת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבלוג
ד``ר חיים היילפרין18/10/2007אכן, זו גם היתה תחושתי...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמאוד אתי...
בלוגרית21/10/2007האם היית קורא בלוג של מטופל שלך (שלא נתן לך רשות לעשות זאת, ולמעשה, לא נתן לך כלל את שמו הבדוי) ומשתמש בחומר בטיפול בלי להודיע לו מאיפה זה הגיע, או שזאת זכות ששמורה לאמהות בלבד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעם כך, למה להסתיר ממנה?
בלוגרית21/10/2007אם אכן הכניסה לבלוג היא לגיטימית, למה להסתיר ממנה? אם תהיה לך תשובה טובה לזה - אני אשתכנע. אם לא, תחשבי טוב טוב עם עצמך לגבי היושר שלך כלפי עצמך וכלפי בתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

