פורום טיפול משפחתי, קשר משפחתי - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הורה חדש
    חי
    03/05/2009

    מה עושים?
    מה קונים יקר לא יקר זה טוב ?
    מה טוב מה לא
    האשה רוצה לקנות הרבה דברים ואני לא
    איך מה עושים טיפ קטן להתחלה טובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הורה חדש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחי

    טלי מנדיוק
    03/05/2009

    לחי שלום רב,


    להורים החדשים:

    חשוב מאוד התקשורת בינכם, ההבנה, השיחה, ההסבר, הבעת הדיעה והרצון של כל אחד - ולבסוף הגמישות והויתור.

    כך תוכלו להגיע להסכמה לגבי רכישות אלה או אחרות. ביחד. בשיתוף ותקשורת.


    בהצלחה!

    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    בת 13
    30/04/2009

    אני ואמא שלי לפני כ5 שנים עלינו לארץ. הורים שלי היתגרשו לכן אבא לשי נישאר ברוסיה. בהתחלה גרנו בדירה שכורה ואז כשה התאקלמתי אמא שלי אמרה שבינתיים נגור אצל החבר שלה עד שהיא תמצאה דירה ולא הייתה לי שום סיבה להיתנגד. בהתחלה הכל היה מושלם הוא היה נחמד והכל ואאמא שלי החליתה שהיא לא מחפשת דירה ושאנחנו נישארים לגור אצלו. אותי כמוון אף אחד לא החלית לשאול. ככה אני כבר 4 שנים גרה אם הבן אדם הכי בילתי ניסבל בעולם+חולה ניקיון. כשה אמא שלי עדין בעבודה הוא כבר בבית כי הוא גומר לעבוד לפניה. כשה הוא באה מעוצבן הביתה ואמא שלי בעבודה הוא מרשה לעצמו לצעוק אלי. אם יש איזשהו פרור או צלחת בקיור או אפילו מגירה שלא סגורה עד הסוף זהו הלך אלי. הוא פשות צורך וצורך של ממש אני לא עוקבת אחרי משהו אומר הוא מתחיל לדפוק את כל הדלתות והמגירות ואומר זה ככה אמור להיראות הבית? למה הוא חייב להיות מלוכלך כל כך? מה הבעיה שלך לנקות אחריך? אני אומרת את זה לאמא שלי והיא אומרת לי שהיא תדבר איתו כשה אני יושנת כי היא לא רוצה להביך רותו מולי.ץוהבעיה שזה לא עוזר .וכשה אני רבה על זה אם אמא שלי היא אומרת שמה אני רוצה לחזור לאבא שלי לרוסיה וכזה.. העניין לא מגעיה לאלימות תאמת אני כבר התחלתי להיתרגל לזה אני פשות מתעלמת אבל הבעיה היא שאני מרגישה את זה על עצצמי בבית הספר מול החברות שלי. אם יש משהו קטן שמעצבן אותי אני ישר צועקת למרות שאני יודעת שזה לא בסדר אני לא מבינה איך הן סובלות אותי. אני תמיד מתנצלת אבל אני לא רוצה להיות כמוהו ולעשות את זה גם עם היו לי ילדים אני לא רוצה ששהם יפחדו ממני כך. אני אשמח לעצה.
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לבת 13

    ד``ר חיים היילפרין
    01/05/2009

    נסי לשוחח על מצוקתך - באופן הישיר והפתוח שבו תארת אותה בשאלתך ובזמן מתאים, לא אחרי ריב - עם החבר של אמא. ייתכן והצבת מראה מולו ובקשה ישירה שיפסיק להתעמר בך יניעו אותו לשנות את יחסו אליך ולו במעט. שיחה דומה צריכה להעשות מול אמא - הבהירי לה שאת קורבן להתעמרות קשה מצד החבר שלה ושעליה לעשות יותר על מנת למנוע זאת. נסי להגיע למצב שבו יוגדרו הציפיות ממך בצורה שתוכלי לחיות איתן - גם אם תצטרכי מן הסתם להשתדל יותר - בתמורה להפסקת הביקורת המתמדת מצד החבר. אם ישנם קרובי משפחה מבוגרים אחרים העשויים להתערב לטובתך, כדאי לערב גם אותם. התייעצי גם עם יועצת ביה"ס - היא עשויה להבהיר לאמך את חומרת המצב כסמכות מקצועית. שוחחי בפתיחות גם עם חברותייך על הקורה בבית כדי שיתמכו בך, במיוחד כשהמצב בבית נעשה בלתי נסבל, ויקבלו את העצבנות שלך ביתר הבנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    בת 13
    01/05/2009

    אני אנסה לדבר שוב אם אמא שלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילמה
    תהילה
    26/04/2009

    אני לא יודעת ממה להתחיל.
    אנחנו משפחה מסורתית ואפילו דתיה . 5 ילדים מקסימים כל אחד באשר הוא . לבני הגדול יש חברה.
    בתחילת הדרך היא אף אהבה את ענין הדת ואז במהלך השנים נראה לי שזה חונק אותה. ועתה כאשר מגיעה אלינו עם רכב לפני השבת. ואז כנראה נוסעים בשבת (כמובן בלי שנראה )
    מאוד מציק לי . האם לומר לה לא לומר אני לא יודעת מה לעשות. אני פוחדת לפגוע בה . נכון שהם ילדים גדולים אבל ???????. אנחנו משפחה דתיה אשר רוצים לשמור עלהשבת כהלכתה .
    אני לא רוצה לפגוע גם בבני. ואני לא רוצה שילדיי האחרים גם ילמדו זאת פשוט . לא מתאים להלך הרוח שלנו בבית . הציעו לי כן לדבר ולא לשמור . אבל אני יודעת שאם אני יומר זאת היא תפגע ואני לא רוצה לפגוע לא בה ולא בבני. ולהרחיק אותם מאיתנו הם ילדים גדולים. 20+ . חשובה לי ההרמוניה במשפחה חשובה לי האחדות .. מה אני עושה כיצד אני מסבירה זאת לסובבים אותי (בעלי) מהיכן להתחיל. קשה לי מאוד. אני בין הפטיש לסדן. איך אני מסבירה שצריך לקבל כל אחד באשר הוא האם להתעלם או לבקש או לקבל זאת כמובן מאליו. נא תשובתכם תודה !!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דילמה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לתהילה

    ד``ר חיים היילפרין
    27/04/2009

    אני מציע לך לשוחח בפתיחות עם בנך על רגשותייך. נסי להגיע איתו להבנות (פשרה) אופטימליות. קבלי את מה שלא תוכלי לשנות. הדבר נכון גם לגבי שאר ילדייך - חשוב שיידעו היטב היכן את עומדת בנושא שמירת השבת (ולמשל, עד כמה חילול השבת פוגע בך). אין כאן דבר העלול לחבל באחדות המשפחה. מובן שעל הילדים הצעירים תוכלי להמשיך ולאכוף בפועל את אורח חייך כתנאי לחיים בבית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בגידה בנישואין
    שולמית שובלי
    21/04/2009

    שלום וברכה,
    אני כותבת משום שאני מתוסכלת בעלי צעיר ממני ויצא בגלל (היום אני רואה) סגירות שלו וקצת אטימות שלי - לא מצאנו שפה משותפת ובאיזה שהוא שלב בעלי בגד בי ובהמשך הקשר יסתיים - תאמת אני לא ממש יודעת מה היה שם....היום אנחנו במצב שאנחנו מאוד אוהבים אחד את השני ורוצים אחד את השני אבל העבר לא מרפא ממנו, בכל פעם שאני נזכרת יש לי התפרצויות היסטריות ואני ממש לא יכולה להסתכל עליו ואני גם תמיד מחפשת מתי הוא משקר...יוצא שהוא עוזב את הבית מהתפרצויות שלי ואנחנו לא מצליחים לגשר על זה....בעלי אדם שלא ממש מוכן ללכת לטיפול ואנחנו בבעיה...אודה עם תוכלו לעזור לנו - לי....תודה....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בגידה בנישואין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשולמית

    טלי מנדיוק
    21/04/2009

    לשולמית שלום רב,


    אתם זקוקים לעזרה מקצועית.
    אם הוא מסרב בשלב זה לכי למפגשים הראשונים לבד.

    בהצלחה!

    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מטפל משפחתי
    איגור
    19/04/2009

    אני מחפש מטפל משפחתי, בתנאים הבאים:
    1) דובר רוסית.
    2) למד בארץ.
    3) גיי פרנדלי - ליברלי ומערבי בדעותיו.
    4) מיקום - בין חיפה לת"א.

    אני אודה לעזרה,
    כי די קשה למצוא מטפל\ת שעונים כל הקריטריונים הנל.
    תודה,
    איגור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מטפל משפחתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה קטנה

    איגור
    19/04/2009

    טעות בכותרת הקודמת,
    שמתי את המייל.

    תודה בכל אופן,
    איגור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאיגור

    טלי מנדיוק
    20/04/2009

    לאיגור,

    אנני מכירה מטפל כזה.
    אני בטוחה שיש הרבה וטובים.
    חפש באינטרנט.

    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש לי בעיה
    לאמשנה
    07/04/2009

    שלום אני בת 16 עוד 4 ימים.
    יש לי בעיה עם אמא שלי ואני לא יודעת מה לעשות.
    כול פעם אנחנו רבות, מה שהיא מבקשת ממני ואני לא רוצה לעשות או מסיבה כולשהי היא כועסת עלי ונעבלת ולא מדברת איתי ואחרי כמה ימים מדבתר כיאילו לא קרה כלום.
    היא רוצה שאני יעשה רק מה שהיא אומרת לי , אם אני לא יעשה מה שהיא אומרת לי היא תכעס תעלב ותחשוב עליי דברים רעים ולא דבר.
    אותו דבר עם הציונים , שאני לא מצליחה נגיד באיזה מקצוע (כול המקצועות) לא הולך לי טוב אז ני אומרת לה היא כועסת עליי שלא הצלחתי.
    אם אני לא רוצה משהו לעשות או ללכת לאיזה שהוא מקום היא מכנעת אותי ולא מקבלת את ההחלטה שלי שאני לא רוצה ונעלבת וכועסת עלי.
    למשל סבתא שלי אמרה לי משהו לא במקום ואני נפגעתי מאוד מאוד. אז למחרת אמרתי את זה לאמא שלי שאני נעלבתי ואני לא שחכתי מה שקרה אתמול. היא התחילה לצעוק עליי כיאילו שהרגתי מישהו ( הרי אמא שלי וסבתא שלי מאוד קשורות לאחת השנייה מאוד!!) אז היא צעקה עליי ואמרה לי " מה היא כבר אמרה לךך?!!? אז עכשיו לא תדברי עם סבתא שלך!!!! אני יגיד לה מה שאמרת לה שאת לא רוצה לדבר איתה ולא שחכת מה שהיא אמרה!!!!! מצידי תקחי את הדברים שלך ואת עצמך ותגורי אצל מישהו אחר תעופי מהבית!!!" בקיצור לא דיברנו יומיים אז נישברתי החלטתי שאני יגש אלייה ואמרתי לה ששחכתי ממה שקרה ולא צריך לריב ואני שחכתי גם ממה שסבתא אמרה לי ואולי היא צודקת (בישביל להתחנף). ואחרי שעה שהיא לא ענתה לי היא אמרה "אני לא שוכחת מה שאמרת על אמא שלי (סבתא שלי), לא נעים לי כבר להיות איתך עת מגעילה אותי אכלת לך רק מעצמך" אמרה לי מילים שהן ממש לא נכונות וכל כך העליבה אותי שהיה באלי לבכות :(
    בקיצור עשיתי כיאילו לא קרה כלום דיברתי איתה ועם סבתא שלי כיאילו לא קרה כלום מה אני יעשה
    וישר העבידו אותי..
    ביקצור מה את\ה אומר על זה? מה היה כדאי לעשות?
    וגם נמאס לי מהמצב הזה של אמא שלי שאנחנו כול שני ווחמישי רבות על סתם מה שהיא רוצה שאני יעשה ולא באלי או לעשות משהו או כול דבר היא כועסת לא מדברת איתי ונפגעת.
    אוף, אשמח לקבל את תשובתך.

    סליחה על הסיפור הארוך מקווה שתקרא ותבין.
    וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יש לי בעיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאמשנה

    טלי מנדיוק
    07/04/2009

    שלום רב,


    אכן נראה כי אמא שלך היא אישה רגישה מאוד, שבמקום לשוחח איתך וללבן את הדברים היא נעלבת "ועושה איתך ברוגז". חבל.

    את נשמעת לי נערה נבונה, חכמה ,רגישה שבאמת רוצה לתקשר איתה כראוי.

    אני מציעה לך אחד מהשניים:

    או להציע לאמא - שתיפנו לכמה שיחות עם גורם טיפולי חיצוני.

    או שתפני לאדם מבוגר שיעזור לך: יועצת, משפחה,....

    המון הצלחה!

    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    לאמשנה
    07/04/2009

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני משתתף בצערך

    אריאל
    27/12/2010

    גם אמא שלי ככה היא ממש מעצבנת אותי קרה לי עם סבתא שלי משהו דומה מאד בכיתי הרבה
    אני בן 14 היה יום הולדת ליפני קמה ימים ....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריב שהתפתח לאלים בין אח ואחות.
    עמי
    30/03/2009

    הי, אני האח הבכור, בן 30 אחותי צעירה ממני ב-4 שנים ואחי ב-6. לפני כמה ימים התפתחה בינהם סיטואציה בה אחי נקט באלימות (מתונה אמנם, אך בכל זאת אלימות). אני מחפש ייעוץ לסוגייה מאחר ואין בכוונתם להגיע למצב שלום בזכות עצמם.
    האם מומלץ לפנות לייעוץ ספציפי? לאיזה תחום? האם ניתן לקבוע פגישה עם פסיכולוג מומחה מהאתר?


    תודה לעונים
    עמי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לעמי

    ד``ר חיים היילפרין
    31/03/2009

    מי שצריך ייעוץ כאן הוא, בראש ובראשונה, אחיך הקטן. אם הוא מגלה נכונות, הטיפול המומלץ הוא טיפול ייעודי (פרטני או קבוצתי) ע"י איש מקצוע (בד"כ פסיכולוג או עו"ס) המתמחה בטיפול באלימות במשפחה. אשמח לעזור לך בזה ואתה מוזמן להתקשר אלי טלפונית. אם אחיך אינו לוקח אחריות ו/או אינו מגלה מוטיבציה לשינוי, יקשה עליך או על אחותך לגרום לו להשתנות, והדרך היחידה הנותרת לעשות כן היא בדרך כלל ובלית ברירה תלונה במשטרה. כדאי גם שאחותך תקבל ייעוץ (ואם היתה עושה כן, אחת ההנחיות הראשונות שהיתה מקבלת היא להגיש תלונה על כל גילוי אלימות מצד אחיה).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הענשה
    חנן
    28/03/2009

    שלום.
    יש לנו ן בגיל ההתבגרות והבעיה היא שהוא לא ממושמע ועל מנת לפעול אשתי דורשת ממנו מספר רב של פעמים עד שהוא עושה משהו .
    ביני ובין אשתי יש המון חלוקי דעות לגבי הגבולות שהיא מעמידה אם בכלל ואם כן גבולות שהם פרוצים או שהיא לא עומדת בהם לזמן ארוך והילד מנצל זאת .
    אשתי לא לומדת מהעבר ז"א מהכשלונות של העבר וממשיכה כל הזמן באותה דרך של התחננות עם הילד ומשא ומתן ללא עמידה איתנה ועקבית בדרישות שלה כלפיו .
    עד היום בכל מקרה של הענשה , העונש לא קידם אותנו ואת הילד והתופעות חוזרות בכל מיני צורות .
    אני קצת יותר קשוח ממנה ומציב גבולות ועומד עליהם ולכן היחלד קל לו יותר להתמודד ולהשיג ולקבל את מה שהוא רוצה מהאם .
    מאחר והגבולות שאשתי שמה לילד אינם יציבים או בכלל אין גבולות כאלה כי העונשים שהיא נותנת לו הם לא בשטחים שכואבים או מפריעים או מזיזים לילד ולכן החינוך שלה בעיני אינו נכון .
    טענתי לא פעם כי יש להעניש את הילד ולהעמיד גבולות גם בשטחים שלילד זה יפריע כגון הגבלת הפעלת מחשב לזמן מסוים או הגבלת זמן מול הטלווזיה וכו"י בקיצור בשטחים שמפריעים לילד או בשטחים שהילד מתעסק בהם והגבלה בשטחים הללו יחנכו אותו או ילמדו אותו כי העונש יכאב לו .
    מה דעתכם ?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הענשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לירון

    ד``ר חיים היילפרין
    29/03/2009

    יש לי רושם שאתה יודע את התשובה - חינוך נכון כולל הצבת גבולות ברורים ובאופן עקבי, וכן, גם ענישה חייבת להיות ברורה ועקבית והיא אפקטיבית במידה בה היא נוגעת לדברים החשובים (וכואבים) לילד. מאחר ומעבר לאישוש כאן אתה וודאי גם מעוניין לרתום את בת זוגתך לצידך, עצתי לך היא לגשת יחד איתה ל"הדרכת הורים" - ניתן לקבל זאת במסגרת פרטנית או קבוצתית אצל פסיכולוג (באופן פרטי או במכונים המפרסמים סדנאות וקבוצות) ואף באמצעות פסיכולוגית בית הספר שבו לומד הילד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעייה דחופה
    גיא
    22/03/2009

    שלום רב רציתי להתעייעץ אתך מה לעשות בעקבות זאת שאבדה לי התקווה אח שלי מתקרב ל 30 לא מצא עבודה כל היום בבית מסוגר בחדרו שונא את המשפחה שלו וחושב שהם הגורם לכל צרותיו הוא נהפך לבן אדם מאוד אגרסיבי במצבים מסוימים אומנם זה לא מגיע לאלימות פיזית אך לאלימות מילולית המון פעמים. כל פעם שאני מדבר איתו צריך לשקול מילים שלא יגרמו לו להתעצבן לעניות דעתי לא שהיא מקצועית או משהו, הוא צריך ללכת לטיפול או לפחות לייעוץ או משהו ולא להשאיר את המצב כפי שהוא, הבעייה היא שהוא לא מוכן לשמוע על זה וכל פעם שמזכירים לו את זה הוא מתעצבן וגורם לי להתחרט על ששאלתי את זה . אני ישן איתו באותו חדר ואם אני נכנס שלא במקום הוא מתעצבן, בכלל יש נתק מאוד חמור בינו ולבין המשפחה אנחנו לא יודעים מה לעשות איך להתמודד עם בעייה שנמשכת כמה שנים ואני לא רואה דרך לפתור אותה , ישנם תקופות של רגיעה ושל רוגע מסויים שגורם לי לשכוח מהבעייה אך במוקדם או במאוחר במילה שמוכנסת לא לעניין מבחינתו או במצבים שונים זה חוזר ובגדול. איך ניתן להתמודד עם מצב כזה נוכח המצב שלגרום לו מיוזמתו ללכת לייעוץ כלשהו חסר כל סיכוי ולא ניתן להשפיע עליו. מה לעשות???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעייה דחופה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאיתי

    ד``ר חיים היילפרין
    23/03/2009

    אתה די מוגבל ביכולת שלך להניע את אחיך לעשות שינוי. מאחר והוא גר בבית, אני מניח שלהוריך עשויה (ומכל מקום, צריכה להיות) להיות השפעה גדולה יותר עליו. דבר איתם על מצוקתך ובקש את התערבותם (עצתי להם, אם הייתי נשאל על ידם, היתה להתנות את מגוריו של אחיך בבית בהענות לטיפול). אם גם להוריך אין כל דיבור איתו ואין דרך אחרת להציב בפני אחיך גבולות, לא תיהיה לך ברירה בסופו של דבר אלא לעבור לגור בחדר/ בדירה אחרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוק קשר עם הילדים
    רגל פטישית
    05/03/2009

    הילדיםי שלי עזבו את הבית בגילאי 20+ והם מנתקים את הקשר אני מחפשת גורם שיוכל לדבר אתם האם יש גורם כזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוק קשר עם הילדים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאריאנה

    טלי מנדיוק
    05/03/2009

    לאריאנה שלום רב,

    האם הם מנתקים את הקשר איתך?
    או האם הם מתקשים לשמור על קשר איתך?
    המילה ניתוק דראמטית פה.

    אם הם מנתקים את הקשר מימך - אז השאלה שלי מדוע? האם קרה משהו?

    אם הם מתקשים לשמור על קשר איתך, זה סיפור אחר. והוא נובע מההיסטוריה שלכם, מהקשר במשפחה, מכמה את יוזמת וכמה הם. איך את שומרת על לכידות המשפחה וכו.

    אני מציעה שתפני לעזרה לקבלת יעוץ והדרכה.

    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני יוזמת אבל הם לא רוצים להפגש

    רגל פטישית
    05/03/2009

    אני יוזמת אבל הם לא רוצים להפגש בכל מיני תירוצים אולי פעם בחדשיים וזה לאחר הפצרות הם רק מבקשים כסף אני גידלתי אותם לבד והם מאד אהבו אותי. אני לא יודעת מה גרם לשינוי הדרמטי הזה שגורם לי לשבר גדול בחיי .כמעט ודאי שאלה השפעות זרות ואני חייבת במתווך(חבר או מישהו אחר) שידבר איתם.כי כל מה שאעשה לא יעזור. חייבת לדעת את הגורם לשינוי הדרמטי הזה לדעתי הסתה..ואני מבקשת לדעת אם ישנם אנשי מקצוע מגשרים או מומחים אחרים שיוכלו למצוא את הד רך אליהם ולדבר איתם תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאריאנה

    טלי מנדיוק
    05/03/2009

    כמו שאמרתי - פני לקבלת יעוץ ועזרה מאיש מקצוע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחותי היקרה
    דידי
    24/02/2009

    שוב שלום לכם,שוחחנו בעבר על היחסים שלי עם גיסי והחלטתי לכבד את אחותי ולא לומר דבר ולקבל את גיסי וגם עצעתך היתה כך. בעיתי הנוספת היא שמאז שאחותי איתו היא נהיית דומה לו באופן מפחיד . גם היא הפכה להיות קמצנית בצורה מחרידה ושניהם מנצלים את הוריי בהמון דברים.אני יודעת שכביכול זה לא אמור להיות עניני אבל כואב לי .לאחר שאמרתי את דעתי להוריי בקשר לניצול הם מודים שהם מרגישים מנוצלים על ידם אך אין להם מה להגיד משום שהם מפחדים שהיא תתנתק מהם. ליבי ליבי על הוריי מה עושים?אין מצב שאני יפנה ויגיד את זה לאחותי כי זה יביא לסכסוך וכמובן שהיא תכחיש. כאשר הם ניסו לנצל גם אותי חתכתי את זה מיד !! היחסים לא אותם יחסים ,יש ניקור והמרחק רק גדל .חבל שאין מכשיר שמאיר את האדם מהטעיות שהוא עושה כאשר בוחרים בן זוג כפי שאומרים אהבה היא עיוורת ,היום אני מבינה שזה ממש נכון בהקשר של אחותי.פעם היינו הכל אחת לשניה היום הכל נעלם וחבל לי.תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אחותי היקרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מהי השאלה?

    ד``ר חיים היילפרין
    25/02/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השאלה..

    דידי
    25/02/2009

    האם לתת לה להמשיך לנצל את הוריי ולהתרחק מכולם בגלל בעלה?לא לומר דבר?תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאני

    ד``ר חיים היילפרין
    26/02/2009

    את צריכה לדבר עם אחותך על רגשותיך באופן כן, ישיר ופתוח. רק דיאלוג אסרטיבי יביא את שתיכן להבנה הדדית ולהעמדת הדברים באופן שימזער את החיכוך ביניכן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זוגיות
    סיוון
    18/02/2009

    אם מישהו יכול לעזור לי לשפר את הרגשתי זה יהיה הכי טוב .. אז ככה אתאר בקצרה (כמה שאוכל) : אני נשואה כשלוש שנים, יש לי ילד בן שנה ושמונה חודשים, התחתנתי עם בעלי כשנה וחצי לאחר שהכרנו. הוא אדם טוב, בעל טוב ואבא נהדר. את המשפחה שלו הכרתי גם לפני ויקבלתי את כל מה שקשה לי לקבל עכשיו. בעצם העניינים הם שלפני הלידה הייתי אדם יותר סובלני ואדיש יותר לסביבה. המצב לאחר הלידה שכמובן האדם שנאי הכי דואגת לו הוא בני, בשלבים הראשונים אחרי הלידה היו חילוקי דעות עם בעלי, שנאי מבינה שזה דבר טבעי. אל מה שקיבל דגש הוא שאת אופייו של בעלי שהכרתי גם טוב מאוד אחרי, פתאם עכשיו קשה לי : פתאם זה שהוא אדם קשה, וחסר סובלנות – עכשיו ממש קשה לי ואני מגיבה בחוסר בלנות להתנהגות הזו. ועוד דבר ההורים שלו שהם אנשים פשוט מעצבנים וגם גובל קצת ברוע, כן הכרתי גם לפני אבל זה לא עניין אותי, עכשיו נוצר מצב שהם פשוט מעצבנים. לא לקבל את הרושם הלא נכון, נאי לא מאלה שרבות או אומרות משהו, פשוט הכל מצטבר אצלי ואני אוכלת את הלב. אני כל הזמן אומרת לעצמי, תהיי אדישה, את רואה אותם פעם בשבוע, אבל זה לא כך מתחיל שבוע חדש ונהדר, ורק שאני מבינה שצריך ללכת אליהם אני הופכת להיות חסרת בלנות ועצבנית מזה. לא ברמות קשות אבל זה מציק לי ולא הולכת בכיף. לפעמים אני אומרת זה כנראה מספיק סיבות לפרק את החבילה, אבל בפועל זה לא נכון וכנראה זה משהוא שאצטער עליו. המחשבה הזו כנראה הגיעה מהאופי שלי שנושא חילוקי דעות ולהתמודד. גם טיפול זוגי לא באב בחשבון : בקיצור בעלי הוא ההפך ממני הוא חריף מאוד , חסר טקט חסר סבלנות ואני בדיוק ההפך יש איזה שהוא רעיון איך לשנות את ההרגשה ? אשמח לתשובה סיוון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זוגיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לסיוון

    ד``ר חיים היילפרין
    19/02/2009

    לא ברור לי מדוע טיפול זוגי "לא בא בחשבון" - הבעיות שאת מתארת הן בדיוק מסוג הדברים שמקבלים פתרון אופטימאלי, ותוך זמן קצר, בטיפול זוגי. לחילופין, כדאי לך לגשת בעצמך למספר פגישות לקבלת ייעוץ. יש המון מה ללמוד על איך לבנות זוגיות בוגרת ומספקת - תקשורת בריאה, פתרון קונפליקטים וכד' - ולצערי לא מלמדים את זה לא בבתי הספר ולא במשפחות המוצא שלנו (שממחזרות את הבעיות מדור לדור); אז במקום מחשבות על "פירוק החבילה" בהן אין כל פתרון, ראי בבעיות הזדמנות לתהליך צמיחתי שהינו חיוני עבורכם ועבור הזוגיות שלכם, וגשו לייעוץ זוגי. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול זוגי

    סיוון
    19/02/2009

    תודה ד"ר חיים היילפרין.

    הבעיה היא שבעלי לא מסכים ללכת לטיפול זוגי, מבחינתו אין כל בעיה וגם בזבוז של הזמן והכסף..

    ואני נמצאת עם הקונפליקטים ביני לבין עצמי..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לסיוון

    ד``ר חיים היילפרין
    21/02/2009

    ... ולכן כתבתי שבכל מקרה כדאי לך לגשת בעצמך למספר פגישות לקבלת ייעוץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם נהגתי נכון
    חנן
    17/02/2009

    שלום. היינו אני ואשתי במסיבה אצל חבר ואחת הנשים ירדה על אשתי ועקצה אותה ופגעה בה במקצת ולא במקום ולדעתי לא לענין . אשתי התגוננה בכוחות עצמה ואני שהייתי שותף והייתי לידה לא הגבתי ושתקתי למרות שראיתי שאשתי כעסה מאוד ורטנה מהירידה של אותה אשה . האם לדעתכם עשיתי טעות שלא התערבתי והגנתי על אישתי במקום לשבת בשקט ולא להיחס . תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם נהגתי נכון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ללרי

    טלי מנדיוק
    17/02/2009

    ללרי שלום רב,


    מה התיחסותה של אשתך לעובדה שישבת בשקט? איך היא מרגישה עם זה?

    התשובה היא אישית וסוביאקטיבית.

    יש נשים שהיו שמחות שהבעל היה מתערב ויש כאלה שזה היה מעליב אותן ("מה אני ילדה קטנה? מה אתה מגן עלי? אני יודעת להסתדר לבד....").

    התשובה קשורה לציפיה של אשתך, לרגשות שלה, ובכלל למערכת היחסים בינכם.

    אני מציעה שתשוחח עם אשתך ותבין מה היה טוב עבורה.

    בברכה,

    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך משכנעים
    חנן
    13/02/2009

    שלום . אבקש עזרה ויעוץ . יש לנו ילד בן 12 שאשתי מאוד מפנקת ביחס אלי , רכה מאוד וסלחנית מאוד אליו , לא שמה גבולות ואם כן לא מקפידה לממש ולעמוד עליהם , גם אני אוהב את הילד אבל מעמיד יותר גבולות ביחס לאשתי . בזמן האחרון שמתי לב שאשתי דורשת ממנו לעשות משהו זה נאמר מספר רב של פעמים ולבסוף זה לא נעשה לדוגמא היא קורא לו בין 4-5 פעמים לאכול והוא לא מתייחס ולפעמים הוא עונה לה בחוצפה והיא לא מתייחסת ומעלמת מהמצב . כששאלתי אותה למה היא לא מגיבה לכך היא טענה שלה זה לא מפריע לקרוא לו הרבה פעמים ולא מפריע לה שהוא עונה לה כפי שהוא עונה וגם אם הוא לא עושה את בקשתה לא תמיד זה לא מפריע לה . לדעתי היא שוגא בגישתה כי היא מחנכת אותו בצורה לא נכונה ללא גבולות כי כך הילד גדל ומתחנך . האם גישתה נכונה ואם לא כיצד אני משכנע אותה לשנות את דרכה ולעמוד על שלה למען החינוך של בנינו . תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך משכנעים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליעקוב

    טלי מנדיוק
    14/02/2009

    ליעקוב שלום רב,


    לפי המתואר במכתבך אכן יש בעיה בגישות שלך ושל אשתך.
    הגישה שאתה מתאר ניראת לי נכונה וחיובית יותר עבור הילד, אולם צריך לשמוע את שני הצדדים על מנת לקבל תמונה אוביקטיבית.

    אני מאוד ממליצה לכם לגשת למספר שיחות הדרכה בנוגע לחינוך הילד.

    במון הצלחה!

    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעלי סובל ממחלת נפש
    קארין
    12/02/2009

    בעלי נולד כאדם בריא לחלוטין אולם בהיותו בן 16 (כיום הוא בן 30) הוא החל לסגל לעצמו דפוסי התנהגות לא שפויים להם הוא קורא "תיקונים" לטענתו הוא עושה את התיקונים האלה כדי להגן עלי ועל הילד שלנו.דוגמא לתיקונים שהוא עושה הם: חזרה על מילים מספר פעמים,סיבוב הראש כמה פעמים,גילגול העיניים מלמעלה למטה מספר פעמים,גרירה של הרגל,הליכה הלוך וחזור לאותו מקום וכדומה. דפוסי התנהגות אלה מלווה אותנו במשך כל היום מהרגע שהוא קם עד שהוא הולך לישון. אינני מסוגלת לסבול זאת יותר ואני רוצה להתגרש ממנו מפני שאינני מסוגלת להתמודד עם זה יותר ניסיתי להתעמת איתו אינספור פעמים והוא כול הזמן מבטיחח שיפסיק אולם הוא ממשיך בכל פעם מחדש. אני מפחדת שהילד יגדל לסביבה לא בריאה. בעלי לא מכיר עד כמה מצבו חמור הוא מושא ללעג ולצחוק בכל מקום בו הוא נמצא למרות שהוא לא טיפש. התייאשתי לחלוטין ואני פונה אליכם כמוצא אחרון. תודה ומחכה לתשובה קארין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעלי סובל ממחלת נפש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לקארין

    ד``ר חיים היילפרין
    13/02/2009

    את מתארת מקרה קלאסי של OCD (הפרעה אובססיבית-קומפולסיבית, ובעברית, הפרעה כפייתית). ההפרעה ניתנת לטיפול (בד"כ בשילוב של טיפול תרופתי וטיפול שיחתי בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית), אך לפני שמצבו של בעלך ישתפר עליו, כתנאי מקדים, להודות בבעיה ולגלות מוטיבציה לטיפול. הציבי בפניו את הברירה באופן חד משמעי - "או גירושים או טיפול" - ופעלי בהתאם להחלטתו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום