מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אוסמו אדלטפוצי10/10/2014
שלום
אני מטופל באוסמו אדלט מספר שנים 60 מ"ג ביום
יש לי טחורים ותחושה של קושי להתאפק לשירותים כבר תקופה ארוכה
האם יכול להיות קשר כלשהו בין אוסמו אדלט לריפיון בפי הטבעת ?
הוא מרחיב כלי דם לא...
(כי קראתי שעושים ממנו משחה לפיסורה )
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוסמו אדלט - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי10/10/2014אין כל קשר בין טיפול באוסמואדלט לבין טחורים. אכן יש דווחים על שיפור בתחושת הכאב עפ משחה מבוססת ניפדיפין שהיא התרופה שבאוסמואדלט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך
פוצי10/10/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריטין גבוה ואמוגלובין 10.7נחמה06/10/2014
בבדיקה אחרונה שלי פריטין 1990!! אמוגלובין 10.7 טרנספרין 184 ברזל 64.
מה הסיבה לפריטין?
אני קבלתי תוסף ברזל עד אוגוסט 14.
מקבלת טריבמין 40. ארנסאפ 50.
מקבלת זריקות קלקסאן מידי שבוע 3 פעמים בעת התחברות לדיאליזה.
אודה לעזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריטין גבוה ואמוגלובין 10.7 - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי08/10/2014רמת הפריטין משקפת את מצב מאגרי ברזל. מניח שבגלל הרמה הגבוהה מתן הברזל הופסק. מצד שני הפריטין הינו סמן של דלקת ובעת מצב דלקתי עלול לעלות באופן זמני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פערים בלחץ דם.ישראל05/10/2014
שלום.
רציתי לשאול מה עושים כאשר הלחץ דם הגבוה 150 והנמוך 65-70 פערים אלו זו תופעה חדשה אצלי..אם אני לוקח כדור כמו אוקסאר גם הנמוך יורד יותר אפילו ל 55 ואני עייף מאוד וחש חולשה.עד לאחרונה לקחתי 2 אוקסאר ביום והלחץ ירד ל135 80 . והיום כאמור גם הנמוך יורד בצורה חריגה ומפחידה.
תודה ישראל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פערים בלחץ דם. - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי07/10/2014היתי עושה בדיקת ניטור לחץ דם 24 שעות על מנת לבדוק אם לחצי דם יורדים יתר על המידה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסמקה ודם בפניםהדס22/09/2014
שלום אני בחורה בריאה בת 27 עם תת פעילות בלוטת התריס מטופלת מזה 10 שנים ב100 מיליגרם יוטירקס ביום וכרגע מאוזנת.
בשנה האחרונה יש לי תחושת הסמקה חום וכמו עמימות בראש/פנים כאשר עוברת ממצב של ישיבה לעמידה/ שכיבה לעמידה.
לפני כשנה אף קמתי במהירות ממצב של שכיבה וראיתי שחור וחשתי דם וכמו הסמקה חזקה בפנים- עבר לי לאחר מספר שניות בהן נשכבתי. בידוקת לחץ הדם שלי תקינות ורופא משפחה טוען כי אין בעיית לחץ דם.
אשמח לייעוץ/תשובה במה מדובר והאם זו תופעה תקינה.
תודה.הדס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסמקה ודם בפנים - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי23/09/2014הרגשת סומק בפנים אינה תופעה טיפוסית של שום מחלה.
היתי עושה בדיקת ניטור לחץ דם 24 שעות לבדיקה אם אכן יש שינוים בלחץ הדם במשך היממה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בירור טיפול תרופתימירי20/09/2014
שבוע טוב
אבי בן 72 עם לחץ דם לא מאוזן ,לחץ דם בין 160-170/80-110 , עם דופק 85-99
וחולה פרקינסון
כרגע מקבל את הטיפול הבא:
בוקר
1 כדור וזודיפ קומבו 10 מ"ג
1 כדור נורמלול 25 מ"ג
1 כדור קרטיה 100 מ"ג
1 כדור אומפרה 20 מ"ג
1 כדור חומצה פולית 5 מ"ג
3/4 כדור דופיקר
צהרים
1 כדור סידן – קלציום(ויטה קל)
1 כדור Q10
5 טיפות ויטמין D
לילה
1 כדור אנלדקס 10 מ"ג
1 כדור סימוביל 20 מ"ג
מבקשת לבדוק האם יש צורך בהוראות מיוחדות לגבי נטילת התרופות , לפני שבועיים היה נוטל אנלדקס 10 מ"ג בבוקר במקום נורמיטן 25 מ"ג וזה לא עזר לו
כמו כן היה מטופל גם עם דיזודיאזיד כדור בבוקר שהופסק
האם פרוטוקול טיפול זה אמור לעזור לו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בירור טיפול תרופתי - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי23/09/2014יש להניח שאם יחזור לקחת את המשתן לחץ הדם יישתפר.
במידה ולא יהיה שיפור, יהיה מקום לבדיקה ע"י מומחה בלחץ דם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול תרופתי
שמחה02/05/2015אימי בת 77 נוטלת מידי יום בוקר וזודיפ כומבו 10 מג וכן בחמש בערב שוב . לאחרונה יש לה עצירת שתן בשעות הערב. עם עליה בלחץ דם 170על 75 הצטברות גזים .ורק לאחר נטילת התרופה קדקס 4 מג בתשע בערב יש הקלה
אגב בשבוע האחרון נוטלת מקרודנטין שלוש פעמים ביום .
שאלתי מה גורם להתרחשות של עצירת השתן ועליה בלד בשעות הערב בלבד ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול תרופתי - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי10/05/2015נראה שעצירת השתן קשורה יותר מכל לזיהום בדרכי השתן.
לא רואה קשר עם הטיפול בלחץ הדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבון בשתןסיגלית11/09/2014
שלום רב
אימי בת 77.בחודשים האחרונים אירועים חוזרים של זיהומים בדרכי השתן. ספסיס שהצריך אשפוז, עקב אי קולי שצמח גם בתרבית דם. טופלה באנטיביוטיקות שונות.
בדיקות דם ושתן שבוצעו אתמול כדלקמן -
250 לויקציטים בשתן . עדיין אין תשובת תרבית
פרוטאין בשתן - 70
בדיקות דם-
קריטנין - 0.68 - אמא רזה מאד!
אוריאה -21
k-5
נתרן -143
מעבר לכך ספירת דם תקינה ותפקודי כבד תקינים.
האם הנל מעיד על פגיעה כלייתית? כיצד מטפלים אם בכלל? האם המצב הפיך במידה ונגרם נזק?
בנתיים ניתן טיפול מונע לחזרת זיהומים בשתן בצורת פרוביוטיק פמינה, כדורי חמוציות, אובסטין לנרתיק ושינוי תזונתי עם הפחתה כמעט כליל של סוכרים.
אודה על תשובתך וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלבון בשתן - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי13/09/2014יש לחזור על בדיקות השתן ללא זיהום.
אי אפשר להתייחס למחלה כליתית כאשר יש זיהום פעיל בגלל שהדלקת משבשת את הבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דםחנה09/09/2014
יש לי לחץ דם נמוך. בטעות לקחתי כדור להורדת לחץ דם. האם זה מסוכן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי13/09/2014בדרך כלל לנטילת כדור אחד אין משמעות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עמידה מרובהחסוי01/09/2014
שלום ד"ר,
אני בשנות העשרים שלי. מזה שנים רבות מאוד, יש לי קושי גדול בעמידה ממושכת.
שים לב - הקושי הוא לא אורטופדי = כאבים ברגליים, אלא הרגשה כללית לא טובה, קצת סחרחורות וחולשה וצורך חזק פשוט להתיישב. ממה זה יכול לנבוע והאם יש טיפול לבעיה?
יש לציין שאני אדם בריא לחלוטין.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עמידה מרובה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי01/09/2014רצוי להבדק ע"י רופא המשפחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
חסוי02/09/2014היי,
ללא קשר לבדיקה, מה יכולות להיות הסיבות?..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי04/09/2014לא ברור, אבל מדידות לחץ הדם בשיבה, ישיבה ועמידה יול להראות אם יש הבדלים שמסבירים את תלונותיך.
אמור, צריך רופא שייבדוק ויתרשם בעת נוחותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפקודי כליותניר29/08/2014
שלום
האם חולה שמאושפז לאחר ספסיס ודלקת ריאות, כעת דלקת ריאות חוזרת ככל הנראה עם חום (במסגרת האשפוז).
עקב הספסיס הגיע למצב קשה מאוד שכלל גם אי ספיקת כליות והצריך הנשמה ותרופות (דופמין ונור אדרנלין) להעלאת לחץ הדם.
רמות הקריאטנין הגיעו ל 7, כיום זה עומד על 2.70.
ובמקביל יש עליה ב BUN מעבר לרמות שהיו בזמן הספסיס, זה עלה מ 70 ל 127.
כמו כן נתרן גבוה 148.
לפני יומיים התחילו טיפול בנוזלים בגלל חשד להתייבשות, בנתיים בדיקות הדם עם אותם ערכים.
האם העליה המשמעותית ב BUN יכולה להיות מוסברת על ידי ההתייבשות או שזה בכל מקרה מעיד על החמרה בתפקודי כליה?
כמו כן לגבי הקריאטנין והנתרן.
ובאופן כללי, האם תפקודי הכליה יכולים להשתפר ולחזור לנורמה שהיתה לפני האשפוז (בין אם זה מחמת ההתייבשות או הספסיס ונפילת הלחץ דם שהיה בתחילת האשפוז).
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפקודי כליות - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי01/09/2014הפורום עשוי להתעסק בסוגיות של לחץ דם גבוה.
אם יש שיפור של תיפקוד הכליות- וזה מעודד- יש סיכוי שהתיפקוד הכליתי יילך ויישתפר במהלך השנה הקרובה במידה ולא יהיו אירועים חדשים.
הנתרן הגבוה והאי התאמה בין ה- BUN לקריאטינין מרמז על חוסר מים ועל כן הגיוני לעלות כמות הנוזלים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לח"ד גבוה מאד + דופק גבוה מאדעדה27/08/2014
שלום, אני בת 65....לח"ד רגיל אצלי הוא בערך 110-115/65 דופק 65-70.(ללא טיפול תרופתי).
אתמול באופן פתאומי התעוררתי משינה עם תעוקת חזה, הרגשת חנק וכאב ברקות.
לח"ד היה 162/112 - דופק 157.
פוניתי למיון , עברתי אקג, צילום חזה ובדיקות דם - כולם תקינים.
שוחררתי עם לח"ד 106/65 דופק 90.
המליצו לי לעשות בדיקות לבלוטת התריס + הולטר לב+ והולטר לח"ד.
השאלה שלי:
מה גורם לאירוע כזה פתאומי וקצר?
איזה עוד בדיקות רצוי לעשות?
מה הקשר בין בלוטת התריס לאירוע כזה?
תודה לכם מראש על תשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לח"ד גבוה מאד + דופק גבוה מאד - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי01/09/2014את צריכה הערכה קרדיולוגית מלאה. לא ברור אם היתה הפרעת קצב מהירה, תעוקת חזה או התקף של חרדה.
כל אחד מהם דורש בירור של מצב הלב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזה כדור מוריד את הדיאסטולילאה24/08/2014
שלום רב,
אני אישה בת 65 סובלת מלחץ דם גבוה. קורים לי מצבים בהם הערך הסיסטולי הוא גבוה יחסית והדיאסטולי נמוך לדוגמא 164/60 . ברגע שכזה, אני נוטלת את הכדורים להפחתת לחץ הדם, מה שגורם לאיזון של הערך הסיסטולי לתקין, אך באותה עת מוריד גם את הערך הדיאסטולי מ60 ל-40 לדוגמא.
שמתי לב שהירידה הזו בערך הדיאסטולי גורמת לי לתחושה רעה ולכאבי ראש.
האם יש תרופות שניתן ליטול במקרה שכזה אשר יאזנו את הערך הסיסטולי אבל לא יורידו את הדיאסטולי שממילא נמוך במצבים אלו ?
התרופות אותן אני נוטלת: וזודיפ, נורמלול, קאדקס, דיאזודיד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איזה כדור מוריד את הדיאסטולי - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי01/09/2014לחץ הדם הינו משתנה לא קווי שמבטא את הגל של לחץ בתוך כלי הדם בעת כל פעימה של הלב, מאופיין על ידי הערך הגבוה ביותר (סיסטולי) ונמוך ביותר (דיאסטולי). תרופות שמשפיעות על לחץ דם עושות זאת על התופעה כולה.
במידה ויש תופעות לוואי בעת ירידה של הערכים אין צורך להתעקש להוריד את לחץ הדם לערכי מטרה, אלא להשאיר אותך עם הערכים הנמוכים ביותר ללא תלונות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יתר לחץ דםאורי20/08/2014
שלום
אני בו 67 בריא באופן כללי + יתר לחץ דם , לוקח אקספורג 160/5 ו וזודיפ10, היום
החליפה הרופאה ל אמלודיפין 10 ואמרה שהוזודיפ10 ניתן לי בטעות מכיון שהוא חופף ל אקספורג, בעיון שלי נראה לי שדווקא האמלודיפין 10 חופף לאקספורג.
ובכן מה נכון לעשות והאם לקחת את שתי התרופות באותה עת או לפצל לבוקר וערב
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יתר לחץ דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי22/08/2014היתי מפצל את הלקיחה בבוקר וערב.
אגב, זה לא טעות לשלב אקספורג' עם אמלודיפין או עם לרקנידיפין.
החשוב שתהיה מאוזן ללא תופעות לוואי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם סיסטולי גבוה ודיאסטולי נמוךאור19/08/2014
שלום,
אני בחור בריא, גובה 177 משקל 75 כך שה - bmi 23.9. ללא מחלות רקע, אך במשפחה יש היסטוריה של מחלות אוטואימוניות.
בשנה האחרונה נוכחתי לדעת שיש לי לחץ דם סיסטולי גבוה, באזור ה140. הדיאסטולי תקין.
ביצעתי בדיקות שונות, כליות, דם, וכו׳. ללא ממצאים חריגים.
מה יכולה להיות הסיבה ללחץ דם זה והאם עלי לקחת תרופות.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי להוסיף שהגיל שלי 33
אור19/08/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחץ דם סיסטולי גבוה ודיאסטולי נמוך - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי22/08/2014לחץ דם סיסטולי של 140 עדיין בגדר הנורמה.
במקרה שלך היתי עושה בדיקת ניטור 24 שעות עם מכשיר אוטומטי.
זה יכריע אם יש לחץ דם גבוה או הערכים גבולים.
עם מה שתיארת, בינתיים אין מקום לטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משככי כאבים ודילול דםדני15/08/2014
נוטל (בין היתר) מיקרופירין 100. שמעתי שיש רק תרופה אחת לשיכוך כאבים המתאימה לדילול דם ואינה גורמת לדימום לבטן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משככי כאבים ודילול דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי15/08/2014הפורום אמור להתעסק בסוגיות יתר לחץ דם.
בין משככי כאבים בפחות משפיעים על מערכת העיכול הינם תרופות מסוג anti Cox2, כמו Arcoxia ו- Celecoxib.
אבל תרופות אלה משפיעות הרבה יותר על הכליה, לכן יותר סיכוי של השפעות על לחץ הדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה בלחץ הדם וירידה בתפקוד כליותראובן14/08/2014
שלום
חולה בן 65, דמנטי במצב סיעודי, לאחר אספירציה קשה, הגיע למיון עם אבחנה של ספסיס + דלקת ריאות וקוצר נשימה, עם דופק גבוה (מעל 140).
לאחר מספר שעות של טיפול במיון עם חמצן ואינהלציה, הוחלט להנשים עקב צניחה של לחץ הדם.
בהמשך גם לאחר הנשמה הלחץ דם המשיך לרדת, דופמין לא עזר, טופל ב נור אדרנלין לוריד מרכזי.
מאז היתה ירידה בתפקודי הכליות, אי מתן שתן, עליה ברמות קריאטנין (הגיע ל 7 ), וכן עליה ב BUN (מעל 80)
טופל בפוסיד והתחיל להוציא נוזלים, אך עדיין רמות קריאטנין ו BUN גבוהים (היתה ירידה קלה בקריאטנין)
רציתי לשאול
א. מה הסיבה לצניחת הלחץ דם?
ב. האם צניחת הלחץ דם זו הסיבה לפגיעה בתפקודי כליה, או הספסיס או דבר אחר?
ג. האם הפגיעה בכליות היא הפיכה? אם כן, כמה זמן זה יכול לחכות?
ד. יש צורך בבדיקות נוספות? יש משהו שניתן לעשות בכדי לשפר את הקריאטנין?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה בלחץ הדם וירידה בתפקוד כליות - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי15/08/2014.ירידת לחץ הדם כנראה משנית לזיהום. אי ספיקת כליות מתאוששת בממוצע אחרי שבועיים אך יש מקרים של הרבה יותר זמן, עד 8 שבועות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך השאלה בבקשה
ראובן15/08/2014שלום
כעת הוא שבועיים וחצי מתחילת האירוע, הבנתי שנותן שתן בכמות טובה, כמו כן היתה ירידה קלה ברמות הקריאטנין (נכון לאתמול 5.8 כשהשיא היה 7), האם זה מלמד על הטבה וסיכוי שהכליות יחזרו לתפקוד תקין ?
כמו כן, האבחנה של ספסיס במיון התבססה על הקליניקה החמורה, לא שמצאו משהו ספציפי בתרביות, האם יכול להיות שצניחת לחץ הדם היא תוצאה של כשל לבבי כתוצאה ממאמץ נשימתי מוגבר במשך כמה שעות עד לתחילת ההנשמה(הדופק היה מעל 140)?
תודה רבה
שבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך השאלה בבקשה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי15/08/2014אם כבר היה שיפור יש להניח שתיפקוד הכליות ילך והשתפר.
ירידת לחץ הדם היתה משנית לאירוע, התקף לב, כשל נשימתי או זיהום.
לפעמים קשה להבדיל ביניהם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



