מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תרגילי סקוואט בלחץ דם. מותר או מסוארז25/12/2014
שלום רב
אני בן 40
סובל לעיתים מלחץ דם גבוה (יכול לטפס גם עד 160 על 100).
האם מותר לי לעשות תרגילי קימה וישיבה בכסא ומהכסא (בלי משקולות), מעמידה לישיבה 150 או 100 פעמים, או שזה מסוכן ללחץ דם?
כי נראה לי שזה גרם לי למיגרנה ליומיים, מה שמאוד נדיר אצלי.
אשמח לתשובה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרגילי סקוואט בלחץ דם. מותר או מסו - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי27/12/2014פעילות גופנית אירובית מומלצת ואמורה להוריד את ערכי לחץ דם.
פעילות אנאירובית דווקא עלולה לעלות את לחץ הדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ISSUE%21/12/2014
איזה בעיות יכול
לעשות לחץ דם של
149* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ISSUE - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי27/12/2014לחץ דם גבוה מעלה את הסיכון של מחלות לב ואירוע מוחי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי כמה זמן צריכים להשפיע כדוריםדרורה18/12/2014
דוקטור שלום רב
אני בת 51, בריאה לא לוקחת כדורים קבועים.
ביום שלישי הרגשתי מאד לא טוב הגעתי למיון עם בחילות וכאבי ראש.
היה לי לחץ דם 164/98 - קיבלתי כדור מתחת ללשון וטיפול של כדור אחד דיזותיאזיד של 0.25 ורמיפריל 2.5 מ,ג. עשו לי א.ק.ג - תקין. בדיקות דם - תקין. צילום חזה תקין.
לקחתי רביעי והיום חמישי - (כלומר יומיים) ועדיין לאחר שלוש מדידות ליום הלחץ דם עדיין לא יורד. שאלותי - לאחר כמה זמן ישנה השפעה של הכדורים
ממה יכול פתאם לעלות לי לחץ הדם איזה בדיקות עליי לבקש מהרופאה שלי. אציין שמשפחתי אין לאף אחד לחץ דם גבוהה.
אציין שביום חמישי לפני כל זה קיבלתי הודעה שהכניסה אותי ללחץ וחרדות פשוט באותו רגע לא הרגשתי ברגליים.
אודה לך מאד אם תענו לי.
דרורה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחרי כמה זמן צריכים להשפיע כדורים - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי27/12/2014תרופות ללחץ דם מתחילות לעבוד לאחר מספר שעות. ההשפעה מירבית הינה לאחר שבוע- 10 ימים.
לגבי הבירור, יש להבדק ע"י רופא המשפחה, לבדוק אם אכן יש סיבה לעליה בערכי לחץ דם ולהעריך האם יש השפעה של לחץ הדם באברי המטרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Nattokinaseדניאל16/12/2014
שלום
Nattokinase - האם הוא אכן בעל תכונות של ניקוי כלי דם? כלומר לא רק במניעה אלא גם יכול להסיר את הרובד הטרשתי מכלי הדם?
מה המינון המומלץ? האם יש התוויות נגד?
נטילת אספירין 75 מ"ג זה בעייתי במקביל לתוסף הנ"ל?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Nattokinase - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי18/12/2014החומר לא נבדק אצל בני הדם לעומק. יש רק מחקר אחד על לחץ דם ונטוקינאז ובו רק 86 משתתפים.
אישית אין לי נסיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יתר לחץ דםאורי15/12/2014
שלום. כשנתיים שלוש נמצא שלחץ הדם בשעה הראשונה של הבוקר הוא כ- 150/85 לאחר מכן יורד לכ - 130/ 80 זה גם ממצאי הולטר מלפני כ - 3 חודשים .אני בן 68 בריא משקל 77 ק"ג ולוקח אקספורג 160/5 בבוקר,לפני כ - 6 חודשים הוסיפו קדקס 1 בערב ולא שינה כלום ופני כחודשיים הוסיפו ואלרסרטן 80 וגם זה לא שינה את הקריאה בבוקר.ובכן מה עושים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יתר לחץ דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי18/12/2014אם יותר מ- 60% מהמדידות נמצאים בגדר הנורמה בהולטר עם ממצועים תקינים, כנראה שלא צריך לשנות את הטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דםמאיר14/12/2014
אני בן 67 לפני כשנה התחיל לעלות לי לחץ הדם הגיע ל155/80 נתנו לי תרופה ולא עזרה החליפו לי את התרופה 3 פעמים ולא עזר עכשיו נותנים לי את התרופה אקספורג' ולחץ הדם בהדרגה ירד עד שהגיע 130/75 אבל לאחר זמן התחיל שוב לעלות וכעת הוא 145/78 .מה לדעתכם הסיבה לעלית לחץ הדם? ומה עלי לעשות על מנת להוריד אתו? בבדיקת דם שערכתי התגלה מחסור במלח אבל ממש גבולי מתחת לנורמה
בתודה לתשובה
מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי18/12/2014לחץ דם של 145/78 בגיל שלך נחשב כמאוזן. ההנחיות האחרונות מדברות על לחץ דם סיסטולי של עד 160 מעל גיל 65
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלכוהול ויתר לחץ דםקובי06/12/2014
שלום,
האם מותר לבעלי לחץ דם גבוה לשתות יין ובאיזה מינון לא יחשב הדבר כמזיק?
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלכוהול ויתר לחץ דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי08/12/2014שתיית אלכוהול בכמות מופרזת באופן עקבי יכולה לעלות את לחצי הדם בכמה מ"מ כספית.
מדובר על מעל ליטר בירה ליום, 150 מ"ל יין או 50 מ"ל של וויסקי, ערק או כדומה.
כנראה שאצל אנשים כמויות קטנו יותר משפיעות יותר.
כנ"ל מעל גיל 65.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלכוהול ויתר לחץ דם - תגובה
קובי15/12/2014תודה על תשובתך,
עדיין לא הבנתי האם לבעלי לחץ דם גבוה מותר לשתות יין בכמות קטנה כמו לדוגמא 100cc בערך..
בתשובתך ציינת שכמויות מופרזות מעלות בכמה מ"מ ומאידך אתה מציין שאצל אנשים כמויות קטנות יותר משפיעות יותר.
אם כך, האם עדיף לצרוך כמויות גדולות כי כמויות גדולות ישפיעו רק בכמה מ"מ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלכוהול ויתר לחץ דם - תגובה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי18/12/2014התשובה היתה שאפשר לשתות כמויות קטנות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמלודינה28/11/2014
שלום,דוקטור!תודה רבה על תשובתך המפורטות והמרגיעות שאני מקבלת תמיד גם לגבי עצמי וגם לגבי בני שמגיל צעיר סובל מיתר לחץ דם.
כמובן שאת בדיקת הרנין לא עשו לי במנוחה אלא בישיבה ואני סבורה שזו הסיבה שקיבלתי תוצאה גבוהה מהנדרש(3.5 במקום 2.8).ברשותך יש לי שאלה נוספת:עשיתי את כל הבדיקות כשהורידו לי אנאלפריל והשאירו לי אמלו(נורבסק 10 מ''ג).לא מספיק שהתרופה השאירה לי לחץ דם דיאסטולי בין 90 לבין 100,אך אחרי חודש הטיפול באמלו קיבלתי בצקות בקרסוליים ונפיחות בבטן העליונה.האם לדעתך,התופעות שציינתי עלולות להיות קשורות לטיפול באמלו?אם כן,האם כדאי להחליף את הטיפול?
כשלקחתי אנאלפריל לא היו שום תופעות ליוואי...
בתודה מראש.
דינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמלו - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי01/12/2014הבצקות אכן תופעת לוואי של האמלודיפין.
בהחלט היתי משנה את הטיפול לתרופה אחרת.
כדאי לך לשתף את הרופא שלך על מנת לבחור בכדור מקבוצה שונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם גבוה לא מאוזןגילת עדינה27/11/2014
אני בת 67 סובלת מלחץ דם גבוה לא מאוזן עכשיו 180\60 מטופלת בניאובלוק חצי כדור
לרקפרס חצי כדור טייטריס קומפ 1 כדור, טייטריס 5 מ"ג 1 כדור, ולתוספת קבלתי לאיזון קדקס 2 מ"ג בוקר וערב , נוסף לסכרת מאוזנת 2 כדורי גנואט ביום. שאלתי האם אין טיפול יעיל יותר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם גבוה לא מאוזן - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי28/11/2014את לוקחת הרבה תרופות מקבוצות שונות. קשה להמליץ בלי בדיקה ישירה, עליך להבדק ע"י מומחה בלחץ דם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 85 עם לחץ דם של 200-100אבי24/11/2014
שלום
אבי בן 85 סובל עשרות שנים מיתר לחץ דם, מטופל תמידית, בחודשים האחרונים הלחץ דם שלו גבוה מאוד,180/100 ולפעמים הגיע גם ל-210/100 ביקר כמה פעמים במיון, עבר בדיקות סיטי ראש, אקו לב, הולטר לב, הכל תקין.
אבל לחץ הדם לא יורד, כל פעם הוא מגיע למיון או לקופת החולים ונותנים לו את הכדור מתחת ללשון , לחץ הדם יורד לסביבות ה-160/80 אבל למחרת לחץ הדם קופץ.
כיום מקבל קאדקס ,קו-דיובן, ונורבסק בבוקר ובערב, נאמר לו לקחת נורמופרסאן 0.15 מתחת ללשון כשלחץ הדם מגיע ל-180.
שוב פעם בהרבה מקרים זה לא עוזר ואם זה עוזר זה ממשיך לעלות בחזרה לאחר כמה שעות.
מה בדיוק לעשות?
נשלח לדופלקס עורקי כליות.
מה צריך לעשות כדי שלחץ הדם ירד, זה מסוכן לאדם בגילו.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 85 עם לחץ דם של 200-100 - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי28/11/2014מקבל הרבה תרופות מקבוצות שונות.
היתי עושה בדיקת ניטור לחץ דם עם מכשיר אמבולטורי במשך 24 שעות ואחר כך פונה להבדק ע"י מומחה בלחץ דם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רנין.דחוף בבקשה!דינה24/11/2014
שלום רב!
אני בת 51.סובלת מלחץ דם גבוה( 160/110).אבי סבל מלחץ דם גבוה,בני בן 18 וחצי סבל מלחץ דם גבוה.אני ניסיתי טיפול באנאלפריל ואחר כך באמלו.לחץ הדם הדיאסטולי יורד עד ל92 ולחץ דם סיסטולי עד 130.
עשיתי סידרת בדיקות:אולטרסאונד כליות ודופלר תקינים(נעשה לפני שבוע),סי-טי לפני כשנה תקין מבחינת הכליות,אלדסטרון תקין,אלקטרוליטים תקינים,קראטינין ואוראה תקינים.
היום התקבלה תוצאה של רנין והיא 3.5 והגבול העליון הוא 2.8.
הייתי רוצה לדעת מהו פירוש של דבר.האם מדובר במשהו מסוכן ואיך לטפל בעניין.האם יש סיכוי לגידול בכליה?
תודה.
דינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רנין.דחוף בבקשה! - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי28/11/2014אין כל קשר עם גידול מפריש רנין אשר הינו נדיר ביותר.
רמת הרנין מושפעת במנוחה/ מאמץ, כאשר בדרך כלל הבדיקה במנוחה אמורה להיות בשכיבה מוחלטת ובדיקה במאמץ לאחר קמים. הבדיקה במאמץ אמורה להיות מוגדרת כתקינה עד פי 3 מהערך במנוחה.
התרופות משפיעות על התוצאה, במיוחד האנלפריל.
בנוכחות רמת אלדוסטרון תקין לא רואה כל חשיבות לממצא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דםדנה23/11/2014
מה המשמעות של לחץ דם 127/54 ? ואם זה לא בסדר מה צריכים לעשות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי28/11/2014לחץ הדם תקין לחלוטין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ופעות לואי ללופרסורחני20/11/2014
שלום
בעלי מקבל לופרסוד כטיפול מניעה נגד מגרנ ה
האם שמוש בלופרסור של שני כדודים בני 200 מג כא יכול לגרום לתופעות הבאות
שיעול ליחה סביב מיתרי הקול ו צרידות בעיקר אחרי אוכל ונזלת
אם כן איזה כדור חלופי מומלץ ובאיזה מינון
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ופעות לואי ללופרסור - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי20/11/2014בפורום מתעסק עם בעיות של לחץ דם ולא של מיגרנה.
בהחלט יש סיכוי שהתופעות קשורות ללופרסור. כדאי להתיעץ עם הרופא שהמליץ על הטיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זמן תגובה של לרקאנידיפיןמאיר19/11/2014
שלום,
בן 72
לפני חודש התחלתי לקחת לרקאנידיפין 10 מ"ג ועדין אין כל שינוי בלחץ הדם. אחרי כמה זמן התרופה אמורה להגיב ? בעבר לא השתמשתי בתרופות להורדת לחץ דם.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זמן תגובה של לרקאנידיפין - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי20/11/2014התרופות משפיעות בשבוע הראשון עם אפקט מקסימלי אחרי שבועיים. יש לשקול להחליף/לעלות מינון התרופה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם וקרדילוק המשך...לימור18/11/2014
אתה מתכוון להולטר? והאם הם נחשבים גבוהים או תקינים??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם וקרדילוק המשך... - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי18/11/2014יש לך רוב המדידות מעל הנורמה או גבוליות. יש גם אפשרות שבבדיקה אמבולטורית של 24 נמצא שלחצי הדם לא כל כך גבוהים גשאת לא לחוצה. גם יתן הערכה מה קורה בשעות השינה. לפני שמתחילים להוסיף תרופות כדאי לעשות הולטר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



