מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לחץ דםאבי סקל09/12/2015
אני בן 67 שוקל 120 ק"ג , אוכל בריא (טבעוני + מעט ביצים - הרבה ירקות לחם וטופו ולפעמים אורז ת"א ופסטה - בלי בשר סוכר ודברי חלב) , יש לי סוכר גבוה (מטופל בג'נוביה) כולסטרול (ליפיטור) ולחץ דם גבוה שאני מקבל וקטור+(160/2.5) ו קרדיאולוק (2.5) אבל זה בקושי מוריד לי ובבוקר יש לי 180/110. לפני 9 שנים עשיתי צנטור וירטואלי והתוצאות היו טובות. ולפני שבוע עשיתי שוב צינטור וירטואלי ובפגישת סיכום עם הפרופסור הוא אמר לי שכמעט אין שינוי במשך 9 שנים והתוצאות טובות (אין הסתיידות וכו').
השאלה שלי היא האם להמשיך להתעקש על הורדת הלחץ דם ולשנות תרופות או להירגע מכך שבמשך 9 שנים אין שינוי בתמונת הצנטור והמצב טוב. ואם כן איזה תרופות לקחת.
(אני מתחיל עכשיו לקחת במקום הוקטור+ בבוקר , אוקסר+ בבוקר ואוקסר רגיל בערב)
תודה רבה מקרב לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי12/12/2015יש טעם להוריד את לחצי הדם על מנת להוריד את הסיכון של מחלת לב וכלי דם.
על האסטרטגיה כדאי לדון עם הרופא שלך.
יתכן ויש לעתעקש על ירידה במשקל ושינוי/תוספת של תרופות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דםיונה חיים07/12/2015
אני לוקח אקספורג 160/10 בבוקר ואיקפרס 240 בערב. ההם התרופות הללו חיים בשלום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי12/12/2015אם לחצי הדם תקינים ואין תופעות לוואי זה הרכב מצוין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחץ דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי12/12/2015לחצי הדם שלך די גבוהים.
יש להניח שתוספת של כדור אחד שלמעשה זאת החלפה לא יהיה מספיק.
יתכן ויהיה מקום לתוספת משתן.
אם גם אז לחצי הדם לא יתאזנו עליך להבדק ע"י מומחה בלחץ דם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תהיה לגבי התחלת טפול .פרח03/12/2015
בסד
אני מטופלת בקרדילוק 2.5 מ"ג ואין לי תופעות של דופק גבוה .בקשר ללחץ הדם במשך כל היום ישלי ערכים נמוכים ורגילים של לחץ דם בערב בעת האחרונה בעקר בסביבוצ השעה 5 בערב עולה הלחץ דם לפעמים ל 153 ן160 ןחןרד לאחר כמה מדידותלאחר נטילת חצי כדור לוריוואן יורד הלחץ דם. האם זה פתרון לקחת כל ערב לפני עלית הלחץ דם חצי כדור לווריואו האם אין נזק בזה אניבת 66.והאם יש המצדקה להתחיל בחצי כדור אמלו?
בברכה ובתודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תהיה לגבי התחלת טפול . - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי05/12/2015יש כמה אפשרויות: אם לחץ הדם יורד עם כדור הרגעה (או לבד, רק עם המתנה) אפשר להמשיך ככה.
אופציות אחרות הינן תוספת תרופה כמו שאת מציינת או לקחת כדור נוסף של CARDILOC בערב.
הייתי עושה בדיקת ניטור לחץ דם 24 שעות עם מכשיר אוטומטי על מננת לבדוק אם לחצי הדם אכן יציבים לאורך היום ומיוחד מה קורה בעת שעות השינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם המשךלימור01/12/2015
עוד דבר בערב עוד לפני שאני לוקחת קרדילוק הדופק שלי 53 ואז לוקחת את הכדור זה לא מסוכן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם המשך - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי12/12/2015הדופק בלילה יכול לרדת באופן נורמלי עד 45, אבל אם מדובר בכדור, יש לשקול לקחת אותו במשך היום ולא דווקא לפני שינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דםלימור01/12/2015
ד"ר שלום עשיתי הולטר לפני חודש
147/100
129/76
166/90
153/89
158/95
132/81
136/89
122/89
125/79
14 בלילה הם:
124/81
133/76
133/79
135/84
154/89
142/85
145/83
בערות שוב בבוקר:
142/93
142/85
145/89
139/89
הרופא נתן לי לעשות בדיקת מעבדת שינה במעבדת שינה יצא ש 71% בלילה אני נוחרת ויש 25 פעמים דום נשימה חלקי שזה בטווח הנורמה ההמלצה לרדת במשקל.
כשעשיתי את ההולטר הייתי עם 2.5 קרדילוק בבוקר ותוסף תזונה להורדת לחץ דם 1.
לאחר ההולטר לקחתי כדור תוסף תזונה נוסף והמדידות ביום בבית תקינות.
חזרתי לרופא מכיוון שהדופק שלי מאוד נמוך 52 ואני מרגישה לא טוב הוא אמר לי שהוא לא רוצה להוסיף לי כדורים ושארד במשקל ואת הקרדילוק העביר לערב בכדי שירידת הדופק לא תשפיע עליי ביום.
האם זה בסדר לקחת קרדילוק בערב? האם צריך צום של כמה שעות לכך?
ובנוסף האם לא היית משנה את הטיפול?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי05/12/2015הכל תלוי לאיזה דופק הגעת בלילה לפני השינוי.
המידע זמין בהולטר לחץ דם. אם לבד את מורידה את הדופק מתחת ל- 60, מה שיכול לקרות באופן תקין, לא היתי לוקח את התרופה בערב, אלא היתי בוחר בתרופה נוספת שלא מורידה דופק.
אם הדופק בלילה מעל 60, לגיטימי לנסות רק עם CARDILOC* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דםפרי שרה28/11/2015
אני בת 75 ושנים סבלתי מלחץ דם גבוהה וכולסטרול
עברתי ניתוחי של קרוטיס בשני הצדדים והכנסת סטנד בצד ימין.
בשנים האחרונות במיוחד בקיץ הלחץ דם יורד מאוד וזה מקשה על תפקודי ביו יום
אני מגיעה לרמות של 85/40 ואין ברירה אלה לשכב.
כי תוצאה מכך הפסקתי כמעט לגמרה לקחת את הכדורים.
האם יש סיבה מיוחדת להורדה הלחץ דם?
אודה לך על עזרתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי29/11/2015יש שנויים עונתיים בלחץ הדם אשר סיבתם לא תמיד ברורה.
אחת הטענות הינה שיש ירידה במשקל אשר גורם לשנויים בלחץ הדם.
אכילת מלח ינה הסיבה מספר 2 כאשר יש הרבה אנשים שמורידים את כמות המלח בדיאטה דווקא בחודשי הקיץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקו לבDaniel26/11/2015
שלום
בן 41
מצ"ב תוצאות בדיקת אקו לב (תמונה של התוצאות + ציטוט מהסיכום)
רציתי בבקשה הסבר על הממצאים ומשמעותם.
בטבלה המצורפת יש חריגה ב 2 פרמטרים
Septum thickness
Posterior Wall
האם יש משהו שדורש מעקב ו/או טיפול?
האם אי ספיקה מינימלית של המסתמים מצביע על בעיה או שזה ממצא מצוי אצל גבר בגילי?
מסתמים:
מסתם מיטרלי: אי ספיקה מינימלית
מסתם אאורטלי: תקין
מסתם טריקוספידלי: אי ספיקה מינימלית
מסתם פולמונרי: אי ספיקה מינימלית
סיכום:
NORMAL LEFT VENTRICULAR SIZE AND SYSTOLIC FUNCTION
NORMAL RIGHT VENTRICULAR SIZE AND SYSTOLIC FUNCTION
MILD LEFT VENTRICULAR HYPERTROPHY
HYPERCONTRACTILE LV-LEFT VENTRICLE INTRACAVITY PG=5mmHg
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקו לב - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי28/11/2015הבדיקה מצביעה על עומס על הלב, יתכן עקב יתר לחץ דם.
אין משמעות למסתמים.
יש צורך בטיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת האמלודפין לתרופה חדשה יותר-שגב23/11/2015
בן-66 ,
סובל מ-יל"ד כ-28 שנים,בשנים הראשונות נטלתי סוגים שונים של כדורים שהוחלפו אחרי תקופות קצרות כי "התרגלתי" אליהם והם הפסיקו להשפיע.
לפני 17-18 שנים כשהאמלודיפין הוכנס לשימוש בקופ"ח לאומית,קיבלתי אותו במינון של-10 מ"ג ומאז לא החלפתי לכדור אחר.(בעזרת האמלו והליכה מתונה של שעה 3 פעמים בשבוע שמרתי על ל.ד. מאוזן.)
לפני כ-27 שנים התחלתי לסבול מהפרעות שינה ואני מטופל בקסנקס במינון של-0.5 עד-0.75 מ"ג.
לפני 3 שנים,לצערי נוספו לי הפרעות קצב(פ"פ) בהם אני מטופל בטמבוקור ובפלאביקס.
זה מס' חודשים אני מזהה עליה בלחץ הדם הסיסטולי(מגיע ל-135-140 ) בימים שאני לא מתאמן אע"פ שהלחץ הדיאסטולי נע בין 75 ל-85 (בימי האימונים יורד גם ל-70 ),
בשבועיים האחרונים אני מזהה פתאום נפיחות בחזה,כאילו צומחות לי שדיים והעצירויות מהכדורים הולכות ומתגברות.
בקשתי מרופא המשפחה להחליף את האמלו לכדור אחר,כי בטח נכנסו לשוק כדורים חדשים,רופא המשפחה טען על הנפיחות בחזה, "בנתיים זה שום דבר" ועל החלפת האמלודיפין הוא הפנה אותי לקרדיולוג שלי(שהוא גם מומחה לרפואה פנימית)בטענה שיש קשר בין התרופות ללחץ דם והפרעות הקצב.
הקרדיולוג הסביר לי שהוא לא עוסק ברפואה פנימית,אבל ידוע לו שאמלודיפין אפשר לקחת שנים רבות.
איך נפטרים מהגידול בחזה והעליה בלחץ הדם הסיסטולי.? -תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלפת האמלודפין לתרופה חדשה יותר- - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי28/11/2015נפיחות השדיים משנית לנטילת אמלודיפין נדירה ביותר.
צריך לבדוק אם אין קשר לתרופה או מצב אחר, במיוחד אם לחצי הדם מאוזנים כפי שאתה מתאר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה.
שגב30/11/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכשיר ביתי לבדיקת לחץ דםגיא20/11/2015
המכשיר עוצר אחרי ספירה ראשונית, מתחיל לרדת, ופתאום מחליט שהוא עולה מחדש-האם זה מכשיר תקין?.
יש לציין שתמיד הלחץ דם שלי היה תקין-אולם בחצי השנה האחרונה עלה בצורה משמעותית עקב מתחים נפשיים.
בעבר לקחתי וראפרס 120,אולם לאחרונה אני לוקח 240-וגם זה לא מחזיק את כל ה24 שעות.
האם צריך וכדאי לעשות הולטר לחץ דם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכשיר ביתי לבדיקת לחץ דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי21/11/2015אם המכשיר אינו מזהה את הדופק ינפקח שוב את המנג'טה לערך גבוה יותר אפילו שלחצי הדם תקינים.
אין כל חשיבות למדידות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יתר לחץ דם בלילה בשינהשני17/11/2015
שלום רב.
אני בן 26 עם ערכי לחץ דם טובים משך היום (118/78 ממוצע) אך אין בכלל ירידה בלילה, ואפילו קצת עליה ולפעמים פיקים די גבוהים. שני הולטר לב הוכיחו זאת. אני בריא בדרך כלל, ללא תרופות. אוכל בריא ללא מלח. כליות שלי בסדר. אלקטרוליטים בסדר. TSH בסדר. בגלל נחירות עשיתי מעבדת שינה שהראה שאין לי דום נשימה בשינה. מה מומלץ? האם תרופה לפני שינה יכולה לפתור את הבעיה? הרבה תודות!
איתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יתר לחץ דם בלילה בשינה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי21/11/2015עדיין אים הנחייה לקחת טיפול ללחץ הדם שלא יורד בלילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמישהי16/11/2015
שלום,
האם רמות גבוהות של סידן באיסוף שתן 24 שעות יכולות לגרום ללחץ דם גבוה ?הערך שיצא הוא 285 כאשר הטווח הנורמלי הוא בין 100-250.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי21/11/2015בדרך כלל אין קשר בין לחץ דם להפרשת יתר של סידן.
כדאי להתיעץ עם נפרולוג בגלל התופעה יכולה לגרום לאבני כליה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת כדורים נגד לחץ דםשרון16/11/2015
שלום,
אני בת 58 בעלת לחץ דם גבוה .
לפני כשנתיים התחלתי לקחת כדור וזודיפ 10. לפני מספר ימים עברתי בדיקת הולטר לחץ דם, ואלו התוצאות :
נתוני_בדיקת_הולטר_לחץ_דם-סיכום_פענוח
88.00 :לחץ דם ממוצע ב-24 שעות- סיסטולי: 184.00 דיאסטולי
74.00 : דופק ממוצע ב-24 שעות
91.00 :לחץ דם ביום סיסטולי ממוצע: 186.00 דיאסטולי ממוצע
97.92 %:135 דיאסטולי מעל 85: % 72.92 סיסטולי מעל
73.00 :לחץ דם בלילה סיסטולי ממוצע: 173.00 דיאסטולי ממוצע
100.00 %:120 דיאסטולי מעל 70: % 80.00 סיסטולי מעל
.... מסקנות
DAY TIME SYSTOLIC AND DIASTOLIC HTN
NIGHT TIME SYSTOLIC AND DIASTOLIC HTN
MILD SYSTOLIC DIPPER AND DIASTOLIC DIPPER
בעקבות כך הוחלט כי אעבור לכדורים הבאים :
א. אמלודיפין 10 מ"ג (amlodipine) - פעם ביום.
ב. רמיפריל 2.5 מ"ג (ramipril) - פעם ביום.
שאלותי הן אלו :
א. האם הטיפול מתאים למצבי לאור תוצאות ההולטר לחץ דם ?
ב. באיזה אופן עוברים טיפול ? בבת אחת לעבור או בהדרגה? האם להתחיל לקחת את שתיהן יחד?
ג. באיזה שעה ביום מומלץ לקחת את הכדורים?
ד. יש לך המלצה אחרת ?
בנוסף אני לוקחת ליפיטור 10 מ"ג לפני השינה, וכן 5 טיפות של ויטמין D ,
400 יחב"ל בטיפה .
מודה לך .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלפת כדורים נגד לחץ דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי21/11/2015לחץ הדם הסיסטולי שחל גבוה.
בהחלט יש מקום לתוספת טיפול.
היתי ממליץ על כדור בבוקר וכדור בערב אבל יש להתיעץ עם הרופא שלך.
אפשר להחליף בבת אחת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מלחשרון16/11/2015
שלום,
רציתי לברר - לאחרונה רכשתי מלח שנקרא מלח הארץ- מלח הים האדום.
ע"פ המצוין יש בו 39 גרם נתרן, וע"פ הרכיבים הוא מכיל : מלח ים, חומרים מונעי התגבשות: E535,
E 550 איי (האות באנגלית)
E551 .
מה דעתך על שימוש במלח זה לאנשים עם לחץ דם גבוה, או כאלו שרוצים לשמור על איזונו, וכן מהם אותם תוספים מונעי התגבשות.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מלח - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי21/11/2015לא מומלץ להוסיף מלח לאנשים עם לחץ דם גבוה.
יש פחות מלח לכל יחידת משקל בגלל החומר המשמר.
לא רואה כל תועלת...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ורוטיגו ומאז לחץ דם לא סדירעדה15/11/2015
שלום לך ד"ר!
אני בת 67....עם היסטוריה משפחתית של מחלות לב. בעבר נטלתי סטטינים וקרדילוק נגד לח"ד גבוה.
מזה כשנתיים בעקבות שינוי תזונה וירידה דרסטית במשקל (18 ק"ג) לחץ הדם התאזן ואינני לוקחת שום תרופה. לח"ד כרגיל הוא 115-120/65-70 דופק 60-65.
ביום חמישי אחרון הייתה לי תופעה של ורטיגו מאד רציני עד כדי חוסר אפשרות להתיישב במיטה. במדידת לחץ דם היה 155/86 דופק 55.
הזמנו רופא הביתה, לחץ דם ירד בינתיים ל 130/70- דופק 65 (בעזרת קרדילוק 2.5)
א.ק.ג יצא תקין לחלוטין.
הרופאה המליצה על בדיקה אצל אף אוזן גרון לשלילת בעיית אוזניים.(מחכה לתור)
אך בינתיים לחץ הדם לא יציב...במשך היום יכול להיות תקין 125/71 דופק 65
ובבוקר בקימה או בשעות הערב יכול להגיע ל 155/86 דופק49 (?). ובנוסף כאשר לח"ד גבוה אני מרגישה קצת לחץ בחזה ומעט קושי בנשימה. הסחרחורת לא חזרה מאז.
אודה לך על יעוץ בנושא....איזה עוד בדיקות רצוי לעשות? האם מומלץ לחזור לטיפול תרופתי (מה שלא ישמח אותי....)
רוצה עוד לציין שאני טבעונית מזה 4 שנים ומתעמלת 3-4 פעמים בשבוע.
תודה רבה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת..
עדה15/11/2015שכחתי עוד לציין שבעבר כל בדיקות הלב שביצעתי (ארגומטריה, אקו לב, מיפוי לב ) יצאו תקינות לחלוטין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהורוטיגו ומאז לחץ דם לא סדיר - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי15/11/2015מתקשה להאמין שלחצי הדם שאת מתארת אכן הם הסיבה לתלונותיך.
יש גם אפשרות שמציאות הפוכה, לחץ הדם עולה במקצת עם התסמינים.
היתי עושה בדיקת ניטור לחץ דם 24 שעות עם מכשיר אוטמטי אשר ייכוון על מה שקורה לאורך היום ומיוחד מה לחצי הדם בשעות השינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עלייה בסיסטוליירון גל14/11/2015
אני לוקח אנפרליל 0.5 חצי כדור ביום ודיזאותזיד בנוסף לשני כדורי הרגעה אלפרליד 0.5 פעמיים ביום.לאחרונה הסיסטולי עלה ל-160 מ-140 לעומת הדיאסטולי שנשאר תקין .בין 70-90.כדי לטפל בבעיה הוספתי מינון באנפרליל אך התופעה רק מתגברת והלחץ דם עולה ל-180 סיסטולי.היתכן דבר כזה?יש לציין כשאני מגביר את המינון הגוף שלי ניכנס לעצבנות .תןדה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עלייה בסיסטולי - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי15/11/2015אכן יש תופעה שכזו, אבל יש לבחור את הרכב הטיפול לצורך הורדת לחץ הדם.
אתה לא מציין מה גילך.
לעיתים עם הגיל יש עליה בלתי תואמת של ל.ד. הסיסטולי.
יתכן ויש לשלב תרופה מקבוצה אחרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה.בן 50
ירון גל16/11/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
אבי16/11/2015מה זה אנפרליל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)



